פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פסוריאזיס ומחלת פרקים
    שולמית אטדגי
    28/04/2010

    ליועץ שלום
    אני סובלת ממגון של מחלות בין השאר מחלת פרקים המוגדרת כפוליארטרלגיה ללא סמנים ספציפים כמו ANF CRP יש לי על כפות הרגליים קילוף טורדני ועקשני תמהנ י אם בספרות הרפואית יש עדות לפוריאזסיס של כפות הרגלים בלבד ( אין לי במקומות אחרים תופעה דומה לא על מרפקים ולא במקומות אחרים) מטעמים טיפשיים נמנעתי מלחשוף את כפות הרגלים גם כש הייתי תחת אישפוז לשום רופא נהפוך הוא תמיד השתדלתי להסתירם למרוח קרם שומני כדי לטשטש את המראה הלא נעים לאחרונה הדבר התחיל להטריד אותי כי בעצם זה יכול להוות סמן בפני עצמו ברור לי שעלי לפנות שוב לראומטולוג בכל זאת מבקשת לדעת ברמה העקרונית אם קימת תופעה כזו בכפות רגליים בלבד בהקשר לדלקת פרקים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסוריאזיס ומחלת פרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/04/2010

    שולמית שלום
    יש מקרים של מעורבות עורית הכוללת רק את כפות הרגליים (עם או בלי הידיים). זה יכול להופיע בפסוריאזיס אך גם במצבים אחרים כמו בדלקת מפרקים ריאקטיבית (תגובתית). כדאי להתייעץ עם רופא עור לגבי מהות הפריחה ואז לראות באיזה מידה היא קשורה לבעייה המפרקית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דר שלום רק שקיעת דם עשו לי בבית חול
    TCDSVUZJ
    28/04/2010

    בבית חולים אוקי אומנם ירדה לי השקיעה מ74 40 .מצד אחד זה טוב .

    הם עשו לי את הבדיקת רק זמנית כדי לדעת עם הסלזופרין ה3 שלקחתי מי לפני פסח עזר .

    למרות שלא ניראה לי שזה עוזר לי כי .עדיין מיום ליום יש לי כאבים באצבעות הידיים בכף היד .

    ממש אני משתגעת מה קרא לי את יודעת מתי היו לי כל הבעיות האלה לפני שגילו שיש לי את הפרקים שגרונית.

    למשל אתמול אני ישנה פתאום כאבים בגב חזקים ליפעמים גם מעל המותניים .

    ואפילו בצואר .אז מה זה .

    למרות שהפרופסורית לא ראתה אותי חבל כי לבנתיים היתקבלתי לבית חולים למרפאה חוץ
    שיראו אותי והיו אמורים לקרוא לפרופסורית אז עד שהגעתי לשם ובלי בדיקות כי רופאת משפחה אמרה שאין צורך לעשות שוב .כי בינאור עשיתי בדיקות .

    אז הרופא בגלל שיש לי שקיעה ל40 אמר לי ורשם לפי בקשת הפרופסורית
    שנעשה בדיקות דם ובמידה ויהיו הבדיקות תקינות .אז יעלו לי את הסלזופרין ל4 ביום .

    לא פייר למה לא טיפלו בי .כי עדיין אני סובלת מכאבים נעזרת באטופנים משחות וגרבי אלסטיות .

    כי התור שלי הוא בחודש מאי סוף מאי .

    עם היתי יודעת שלא יטפלו בי לא היתי מגיעה למרפאה .כי בעצם הרופא הזמני לא עשה ולא עזר בשום דבר.

    ופתאום אומר לי שהרופאה אין לה זמן לראות אותי בבית חולים .

    דרך אגב עוד מעט יש לי פגישה מביטוח לאומי שירותים מיוחדים וגם היתי רוצה שתכתוב לי מכתב על מצבי הבריאותי .

    למרות שלפני 3 חודשים רק רשמה אני זקוקה לעזרה בתפקוד יום יומי .

    מה עליי לעשות כי מצבי באמת לא טוב והיתבישתי לבקש מכתב מה עליי לעשות בבקשה תעזרו לי

    למרות שרופאת משפחה שלי אמרה לי בפרוש שנסביר לה שיש לי חלה החמרה ואני לא מאוזנת בתרופות .

    אשמח לקבל תשובה בקשה בקשר לביטוח לאומי מה מציעים לי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/04/2010

    שלום רב,
    לצערי לא הבנתי מה השאלה הרפואית עליה את מבקשת תשובה. אנא נסי למקד את השאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טוב האם מותר לי להשתמש עם סאד ליד .

    שושי
    29/04/2010

    .האם יכול לעזור לדלקת פרקים שגרונית ופימברלגיה .
    להישתמש עם מכשיר טנס .
    אחרי כמה פעמים מתחיל לעזור השימוש בטנס .כי פעם אחת עשיתי והרגשתי כאבים עוד יותר אחרי הפעם הראשונה .למרות ששמתי על מס' נמוך 3 .

    כי עד שיש לי תור זה סוף מאי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרשם לסימבלטה
    יערה
    27/04/2010

    ד"ר אבלין שלום,

    אובחנתי אצלך כסובלת מפיברומיאלגיה בדצמבר האחרון.
    רשמת לי ליריקה, אבל הליריקה גרמה לי לפריחה מוזרה ולדיכאון קשה. (אני מגיבה רע מאד לתרופות מאז הפיברו').
    לאחרונה חלה החמרה נוראית במצב הכאבים שלי ואני מעוניינת לנסות את הסימבלטה.
    רופאת המשפחה אמרה לי שהיא לא יכולה לתת מרשם.

    ממי אוכל לבקש אותו?

    תודה רבה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מרשם לסימבלטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/04/2010

    נעמה שלום,
    למעשה כל רופא רשאי לרשום סימבלטה עבור פיברומיאלגיה כיוון שהתרופה רשומה במשרד הבריאות כטיפול למצב זה. יחד עם זאת, התרופה אינה מצוייה בסל הבריאות עבור האינדיקציה של פיברומיאלגיה ולכן הקופות אינן מחויבות לספק את התרופה במחיר מוזל. התרופה נמצאת בסל עבור נוירופטיה סוכרתית.
    לא פעם ניתן לבקש בכל זאת אישור מרופא מחוזי על סמך מכתב המלצה של ראומטולוג או של פסיכיאטר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראומטולוגי או אורתופדי
    מיכל
    27/04/2010

    הבעיה שלי ארוכה ומיגעת.
    כבר שנים שאני סובלת ממיחושים שבאים והולכים- כאבים בבטן, כאבים בגפיים שמשתקים אותי למספר ימים ואני בקושי יכולה ללכת... את כל הבדיקות האפשריות עברתי (סי.טי אולטראסאונד, נוגדנים ראומטיולוגים שונים ומשונים), הכל נשלל, כביכול הוכרזתי כחולת פיברומיאלגיה, אבל מודה ומתודה שאני לא קונה את זה משום שנשארו סימני שאלה רבים ובעיקר סבל אחד ארוך ומתמשך.
    משום מה, רוב הרופאים שבדקו אותי בזמן שסבלתי מהתלקחויות של כאב בחרו תמיד להתעלם ממצאים שחוזרים על עצמם שוב ושוב בבדיקות הדם שלי-
    ESR גבוה- תמיד מעל 40, CRP 7.5 בזמן כאבים ויורד כשאני מרגישה טוב, ובמצב רגיל הWBC שלי זה 4 ובזמן התקף כאבים עולה ל7.
    כדי למקד את השאלה, אספר את הבעיה הנוכחית-
    לפני שנה בדיוק נתקפתי כאבים איומים בברך שמאל. אורתופד בדק אותי וטען כי קרעתי את המניסקוס (אני לא ספורטאית ואפילו לא מתקרבת לכך). תמונת הדם הייתה כמו שתיארתי, גם הייתי עם חום של 38. שבועיים אחרי כן, ללא טיפול, התהלכתי כרגיל כאילו דבר לא קרה.
    היום, שנה אחרי אותו מקרה, החלו שוב כאבים בברך, הפעם הברך הימנית, וכרגיל אני משותקת ולא מסוגלת ללכת. תמונת הדם באופן מפתיע שוב זהה לזו שהיתה לפני כשנה (אני עושה בדיקות דם בין לבין וזה אכן משתנה). ושוב פעם אורתופד טוען שקרעתי את המניסקוס מבלי שביצעתי אף תנועה לא נכונה.
    האם הבעיה שלי אורתופדית או ראומטולוגית?? האם סימפטומים אלו מתאימים לפיברומיאלגיה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ראומטולוגי או אורתופדי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/04/2010

    מיכל שלום
    פיברומיאלגיה אינה מסבירה עלייה במדדי הדלקת, אינה מסבירה חום ואינה מסבירה כאב ממוקם בברך אחת. האופי ההתקפי של הכאב ונוכחות סמני דלקת מעלים את האפשרות של מחלת מפרקים דלקתית התקפית מסוג זה או אחר וכדאי לשוב ולהתייעץ עם ראומטולוג בשאלה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי היום אצל אורתופד ברך

    מיכל
    29/04/2010

    נשלל כל מקור אורתופדי, והאורתופד אומר שהכאב בברכים הוא ממקור של שריר. כעת הבירור ממשיך להיות ראומטולוגי בגלל תמונת הדם שמראה דלקת. אילו מצבים ראומטולוגים כוללים דלקות חריפות חוזרות בשרירים?? רצוי לציין שהמפרק נקי לחלוטין לפי דעתם של האותופדים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    02/05/2010

    מיכל שלום,
    מחלה ראומטולגית דלקתית אינה חייבת לערב דווקא את השרירים אלא עלולה לפגוע בסחוס, בגידים וכו'. יש מחלות ספציפיות שאכן פוגעות דווקא בשריר (פולימיוזיטיס, דרמטומיוזיטיס) אך מדובר במחלות לא שכיחות עם ביטויים של פגיעה בתפקוד השריר (חולשת שרירים וממצאים בבדיקות EMG, בבדיקות מעבדה ובביופסיה של השריר). אחת הבדיקות הבסיסיות לאבחנה כזו היא בדיקת ה - CPK בדם - אנזים זה כמעט תמיד יהיה מוגבר מאד בנוכחות דלקת שרירים ואם רמתו תקינה האבחנה מוטלת בספק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • והסאגה ממשיכה:

    מיכל
    14/05/2010

    דר' שלום

    אני מאוד זקוקה לחוות דעתך משום שהייתי אצל ראומטולוג אתמול ועכשיו אני מבולבלת לחלוטין....

    כזכור- אני סובלת בשנה האחרונה מכאבים חריפים בברכיים, כשהדבר היחיד שמצאו זה ESR גבוה של 40 , לפעמים CRP עולה, וחולשה רבה מתלווה לתקופות שבהם יש כאבים. כשאני עם כאבים חריפים אורתופדים כלליים שרואים אותי אומרים שזה קרע ספונטני של מניסקוס, ואחרי כמה שבועות כשיש יעוץ עם אורתופדים מומחים לברך הם שוללים כל מקור מפרקי וטוענים שזה שריר. בבדיקת CPK הכל תקין.
    ראומטולוג שראה אותי אתמול (כמה חיכיתי לתור הזה..) טוען שהפטלה של הברך ממוקמת גבוה מדי, הקוואדריספס חלש, וזה גורם לדלקות בברך. בקשר לעיתוי שלהן, החום, החולשה, תמונת הדם- הכל אקראי או יכול להיות שזה וירוס. כשהסברתי לראומטולוג שאורתופדים מומחים לברך מוצאים שהברך תקינה, הוא סינן קללה ובקיצור- נופנפתי.
    מאחר והבעיה לא מסתיימת והכאבים נמשכים, למי אני אמורה לפנות עכשיו? לעוד אורתופד ברך? לעוד ראומטולוג?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עמותת מפרקים צעירים

    עמותת מפרקים
    17/05/2010

    שלום,
    קראתי את ההודעה שלך ולפי התיאור שלך זה באמת מזכיר דלקת מפרקים שגרונית כדיי שתפני לראומטלוג . במקביל נשמח באם תצטרפי לעמותת מפרקים צעירים . עמותה ללא תשלום דמי חבר ובעלת רצון עז לעזור לחולים בגילאי 18-50 שחולים בדלקת מפרקים שגרונית . תוכלי לקבל תמיכה ועצות מחולים כמוך .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפלא אולי לופוס?
    יעל
    26/04/2010

    שלום.בעלי בן 75 ולפני כ5שנים אובחן אצלו אפלא ויש לו ירידה בטרומבוציטים של 100.000 וזה נשאר ככה כל הזמן.לאחר ברור נאמר שירידה בתרומבוציטים זה בגלל האפלא .שמעתי שלמי שיש אפלא ככל שמתבגרים יש סיכוי גדול שיהיה לו לופוס. האים זה נכון למרות שאין אצלו לא קלינית ולא מעבדתית ממצאים של לופוס. יש לו רק ANA 1:80 האים זה בגלל האפלא התשובה הזאת? ANTI DNA בתחום הנורמה לפי המעבדות השונות ולפעמים רושמים שלילי ולפעמים רושמים רק את הערך. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אפלא אולי לופוס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רות שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    29/04/2010

    תסמונת נוגדי פוספוליפידים (אפלא-APS) יכולה להופיע לבד או יחד עם מחלות אוטואימוניות , השכיח ביניהן זאבת-לופוס. כדאי להיות במעקב.
    הטיפול בתסמונת אותו דבר, ואם יש זאבת-לופוס אז יש טיפול אחר נוסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה רפואית לא מאובחנת
    תומר
    25/04/2010

    שלום ,

    שמי תומר ואני בן 25 ,עד לפני 4 חודשים היתי בחור בריא לחלוטין,בארבעה חודשים האחרונים חיי השתנו מקצה לקצה בגלל בעיה רפואית חמורה שלא מצליחים לפתור או לאבחן,אני סובל כל היום ללא הפוגה מבוקר עד ערב מתחושת ריחוף (תחושת שכרות/סימום) בלתי פוסקת,כמו כן אני סובל מקושי רב בזיכרון לטווח קצר שמחמיר מיום ליום,כמו כן איני מצליח להתרכז וללמוד חומר חדש ,וכאשר אני נדרש לעמוד במצבי ריכוז /לימוד אני מתקשה לתפקד בצורה נורמלית, כמו כן לעיתים אחרי ריכוז רב אני סובל מבלבול וקושי התמצאות בסיסי (לדוג' היכן רכבי חונה או אי יכולת לנהוג בכלל בגלל הצורך בריכוז קושי בהיזכרות בשמות וכו),ביצעתי בירור רפאוי מעמיק ביותר שכלל רופאים של קופת החולים ורופאים פרטיים מהטובים בארץ וביצעתי עשרות בדיקות שיצאו תקינות לחלוטין,להלן פירוט:

    ביקרתי אצל 3 נוירוליגים מומחים וביצעתי :CT MRI EEG ובדיקת זיכרון ללא כל אבחנה לא תקינה.
    סיימתי בירור מקיף אצל ראומטולגית - בדיקת קרישת דם ובדיקות נוספות שיצאו תקינות.
    סיימתי בירור מקיף אצל רופא אף אוזן גרון וביצעתי בדיקת ENG שיצאה תקינה.
    סיימתי בירור מקיף אצל רופא מחלות זיהומיות - ביצעתי בדיקות EBV ו CMV שיצאו תקינות
    ביקרתי אצל 2 פנימאים (פרופסורים) מאוד מוערכים אשר שלחו אותי למס' רב של בדיקות דם שיצאו תקינות
    בדקתי ויטמנים וחומצה פולית - הכל תקין
    מאחר ואיני בדיכאון אך חששתי שיתכן מדובר במצב נפשי לא מודע פניתי ל 2פסיכאטרים שהתעקשו שמדובר בבעיה אורגנית שלא מאבחנים.
    חלק מן הרופאים טענו שהנ"ל ממצב של עומס לחץ,איני מקבל את התשובה הנ"ל לקחתי חודש וחצי חופש מוחלט ללא לחצים והנ"ל לא השתפר אלא החמיר,אני מאמין שכל אדם הוא הרופא בטוב ביותר של עצמו וקיימת בי תחושה שמפספים פה משהו.
    ברצוני לציין שעד לפני 4 חודשים הייתי בריא לחלוטין בעל יכולות MULTI TASKING ,עבודה,לימודים ללא כל בעיית זיכרון או תחושת ריחוף המצב הנ"ל התחיל בהדרגה,וגורם לי לשינוי יומיומי באשיותי וביכולתי הבסיסיות

    אני עובד עצות ומרגיש חסר אונים לנוכח המצב,אודה לעזרתכם בסיוע למציאת כיווני חקירה נוספים/גורמים שיכולים לגרום לכך והאם מדובר בתחילת מחלת דימנציה או אלצהיימר והאם ניתן לאבחן זאת?

    אודה לעזרתכם
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה רפואית לא מאובחנת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    28/04/2010

    תומר שלום,
    ככל שאני מבין הבעייה העיקרית ואף הבלעדית היא קשיים בריכוז ואינך סובל מכאבים, מתלונה ממקומת אחרת. ככלל, התלונה אינה נשמעת בעלת אופי ראומטולוגי - אף כי במצב כמו פיברומיאלגיה יש לעיתים קרובות הפרעות ריכוז ותחושת "ערפל" - הסימפטום המרכזי הצפוי במקרה זה הוא כאב. מחלות נוירולוגיות שונות מחד גיסא ודיכאון או לחץ מאידך גיסא - עשויים להסביר את הסימפטום. אם הדבר לא בוצע, יתכן שכדאי לבצע טסטים קוגנטיבים פורמאליים, כדי לתעד את חומרת הפגיעה בתפקוד הקוגנטיבי ולשמש כלי למעקב בהמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיברומיאלגיה לופוס ובצקות
    קרין
    25/04/2010

    אני בת 52 סובלת שנים רבות מלופוס ופיברומיאלגיה,סכרת. לאחר התקף פיברו קשה שבו היה מעורב מערכת העצבים ההקפית כולל כאבי בטן והכאות מרובות במשך חודש ואישפוז ממושך אני נוטלת ליריקה 300 גר ליום + אלטרול. השנה האחרונה אובחנתי במיופסיאל כרוניק באזור הפנים, עם לחץ באזור וסחרחורות וטופלתי ב-depalept שבנתיים הופסק וכיום מטופלת בליריקה.לאחרונה נוספו בצקת קשה באזור הרגליים עד הברך,פנים נפוחות ובטן של סוף הריון, עברתי אולטרסאונד בטן ואין מיימת. בדיקות תפקודי כבד וכליות תקינות, אלבומין תקין,הידיים נפוחות וכואבות(פרקים),קמה מישיבה או שכיבה עם משקולות ברגליים וקושי ללכת,ונוספתי המון ק"ג ב-3 החודשים האחרונים. מה עוד אפשר לעשות? האם הבצקת יכולה להיות קשורה לפיברו? אבקש עזרה או הנחיה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/04/2010

    קרין שלום,
    פיברומיאלגיה אינה גורמת לבצקות משמעותיות, אם כי יכולה להיות תחושה סובייקטיבית של נפיחות - שאינה מתבטאת בצבירת נוזלים של ממש. עם זאת ליריקה היא תרופה שעלולה לגרום לבצקות - לעיתים אפילו בצקות משמעותיות. יתכן שכדאי לנסות להפסיק את הליריקה לזמן מה ולראות אם יש שיפור משמעותי במצב.
    מצד שני כמובן חשוב מאד לבצע הערכה של מצב מחלת הלופוס. בהקשר זה יש מספר פרמטרים אחריהם חשוב לעקוב, לרבות כמו החלבון בשתן (וממצאים נוספים בבדיקות השתן), רמת הנוגדן anti DNA, רמת המשלים (C3, C4) ועוד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיון בוקר של אצבעות
    אור
    25/04/2010

    בוקר טוב,

    האם בתחומכם, כל בעיה הקשורה לקשיון בוקר של אצבעות, מעידה בהכרח על בעיה כרונית , כל שכן מדובר בתופעה הנמשכת מעל כחצי שנה.

    ובנוסף, בהנחה ומדובר על קשיון בוקר של כמה דקות, האם יכול להיות הפיך (בהנחה ומדובר בדלקת פרקים מסוגה).
    תודה,

    אור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיון בוקר של אצבעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/04/2010

    אור שלום,
    קשיון בוקר (או נוקשות בוקר ובלועזית - Morning stiffness) היא סימפטום, המופיע במחלות שונות. באופן קלאסי, כאשר נוקשות הבוקר נמשכת למעלה משעה, היא נחשבת אופיינית למחלות מפרקים דלקתיות כרוניות. מאידך גיסא נוקשות הנמשכת מספר דקות נחשבת אופיינית למחלות שאינן דלקתיות כמו אוסטאוארטריטיס. יחד עם זאת הסימפטום אינו ספציפי לגמרי ולעיתים חולה סובל מנוקשות בוקר ממושכת גם ללא נוכחות של מחלה דלקתית (לדוגמא בפיברומיאלגיה) או שחולה עם מחלה דלקתית אינו סובל מנוקשות משמעותית. בשורה התחתונה, מדובר בסימפטום אחד מיני רבים ואין לקבוע רק על סמך סימפטום זה את האבחנה ואת הפרוגנוזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאור - קשיון בוקר

    הילי וואלך
    26/04/2010

    הי אור,
    ממליצה לך בחום ללכת לראומטולוג ולבדוק זאת. לא להזניח. גילוי מוקדם של דלקת מפרקים הינו חשוב וקריטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי הילי אפשר לפנות אליך באימל ?

    אור
    26/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשש ללופוס
    מלי
    25/04/2010

    לרופא/ה שלום רב!

    אבקש לשמוע את דעתך על תוצאות הבדיקות שלי ומשמעותן. בשל החגים זמן רב אורך עד התור לרופא והייתי מעוניינת לשמוע את דעתך על סמך האינפורמציה שנמצאת בידי.

    אני בת 30 נקבה, ילידת הארץ, סובלת מדיכאון חרדה והשמנת יתר
    מקבלת 60 מ"ג פרוזק וכדור דיאנה ביום. במשפחה רקע של סכרת ועודף לחץ דם.

    בבדיקת דם שגרתית נמצא ממצא חריג של פריטין ברמה של 1510. יתר התוצאות תקינות ולא היה מלווה בסימפטומים כלשהם. על כן נשלחתי להמשך בירור בבדיקות הדם הבאות נמצא :

    ANA שלילי
    ANA TITER 1:160
    IGG 1480
    ויראלי שלילי
    ALKP 138
    ALT AST תקינים
    תפקוד כבד תקין
    טרנספרין 363
    TSH 0.77
    CRP 2.49
    ברזל 74
    כלוסטרול 247
    TG 143
    HB 11.7
    טסיות 430

    בצילום חזה הכל היה תקין אולם באולטראסאונד בטן עליונה נמצא כבד מוגדל בגודל 15.7.

    בבדיקות דם הבאות שנערכו נבדק שוב הפריטין ונמצא עדיין גבוה אך פחות מבפעם הקודמת 235.9

    כמו כן, נמצא:

    Q FEVER –IgG חיובי

    Q FEVER –IgM שלילי

    ADENO VIRUS-IgG חיובי

    ADENO VIRUS-IgM שלילי

    DNA (ds) Ab 32.6 low positi

    מה ניתן להבין מהתוצאות?
    האם הדבר מכוון לאפשרות שיש לי לופוס?

    תודה רבה!
    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשש ללופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מלי שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    25/04/2010

    אבחנה של זאבת-לופוס מתבססת על שילוב של תלונות/ממצאים בבדיקה גופנית/בדיקות מעבדה. אנו לא מאבחנים את זאבת אך ורק על רקע בדיקות דם. יתר על כן אנו ממליצים לא להזמין בדיקות מיוחדות אלו אם אין חשד שמבוסס על סיפור החולה וממצאים בבדיקה גופנית.
    ANA 1:160 הוא חיובי- זאת בדיקה חשובה לגילוי מחלות אוטואימוניות ביניהן זאבת-לופוס. כאשר נוגדנים ל-DNA חיובים שה עוד מעלה החשש לזאבת.
    רמת פריטין גבוהה יכולה לנבוע ממחלות רבות.
    לאחרונה בקבוצת מחקר שלי מצאנו שרמת פריטין יכולה להיות מוגברת בזאבת-לופוס גם. רמת פריטין עולה גם בתהליך דלקתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ד"ר גודארד :-)

    מלי
    25/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת מפרקים שיגרונית
    איריס
    25/04/2010

    שלום:
    שמי אירים אני בת 40 ,
    מאובחנת מ2004 עם פיברומיאלגיה , ב2009 מצאו אצלי גם טרומבפליה(אומוציסטיאן 22.3)
    בארבע השנים האחרונות בדיקת RF יוצאת גבוה ובבדיקה האחרונה יצא לי 112 .
    נשלחתי לעשות באופן פרטי בדיקה CCP בינואר 2010 והתוצאה היתה 235 .
    הרופא טוען שיש לי את המחלה RA (דלקת שיגרונית כרונית).

    השאלה שלי האם בטוח מדובר בדלקת שיגרונית או שיכול להיות שהפיברומאלגיה פשוט מאוד פעילה .
    אודה לתשובתך .

    תודה מראש,
    איריס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת מפרקים שיגרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    25/04/2010

    איריס שלום,
    השילוב של בדיקות המעבדה שציינת אכן מעלים חשד משמעותי לדלקת מפרקים שגרונתית ובוודאי אינם אופייניים לפיברומיאלגיה. עם זאת האבחנה של דלקת מפרקים תלויה כמובן לא רק בבדיקות המעבדה אלא גם בקליניקה. כלומר, כדי לאבחן דלקת מפרקים שגרונתית יש לזהות גם סימני דלקת בבדיקה הגופנית של המפרקים (נפיחות, נוזל בתוך המפרקים וכיוב). כל אלה אינם מופיעים בפיברומיאלגיה. לפיכך, דרושה בדיקה גופנית יסודית של רופא (רצוי ראומטולוג) על מנת לוודא שמדובר באבחנה קלינית, לא רק מעבדתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי תרופתי לפני ניתוח?
    ע.מ.
    24/04/2010

    שלום רב,
    לפני מס' שבועות שאלתי כאן שאלה לגבי הלופוס וממצאי הבדיקות ההמטולוגיות, כעת יש לי שאלה נוספת. טיפה רקע לפני השאלה: בת 44, חולת לופוס מאז 2004, יחסית קל. הייתה פריחת דיסקואיד, עם זאת גם ערכים C3 ו-C4 מצביעים על SLE, לפי מיטב הבנתי. לוקחת 2 כדורי פלקוויניל ביום. כמו כן - 150מ"ג אלטרוקסין, וכן 20 מ"ג טמוקסיפן + זריקת לוקרין כל 3 חודשים (טיפול אונקולוגי זה החל לפני שנה ורבע לערך לאחר הקרנות וללא (!) מכימותרפיה). לוקחת גם כדור ויטמין D (הערך שלו אצלי מאד נמוך ועכשיו משתדלת להתמיד בלקיחתו).

    ולשאלה: בעוד שבוע מתוכנן ניתוח שחזור שד. מדובר בשחזור באמצעות שריר הגב - (latissimus). הניתוח אמור להמשך כ-3 שעות. האם את/ה סבור/ה שיש צורך באיזון תרופתי שונה מהיומיומי לקראת ניתוח זה? אני מצרפת בדיקות דם עדכניות (בהמשך ההודעה).
    אודה מאד אם תוכלו לתת לי תשובתכם בהקדם.
    בתודה מראש,
    ע.מ.

    כימיה בדם
    83 Glucose (B)
    13 Urea (B)
    0.6 Creatinine (B)
    4.4 Uric Acid (B)
    3.7 K+ Potassium (B)
    141 NA-Sodium (B)
    54 ALKP-Alkaline Phosphatase
    16 ALT (GPT)
    21 AST (GOT)
    94 CK
    24 Ferritine
    ויטמינים
    6 Vitamin D 25 (OH)
    המטולוגיה כללי
    4 ESR 1 hour
    המטולוגיה- ספירת דם - מכשיר
    3.1 WBC-Leucocytes
    3.77 RBC-Red Blood Cells
    11.3 Hemoglobin
    34.9 Hematocrit
    93 MCV-Mean Cell Volume
    30 MCH-Mean Cell Hemoglobin
    32.4 MCHC-M.Cell HB Cont.
    12.4 RDW-Red Cell Distri.Width
    204 Platelets
    12.5 MPV-Mean Platelets Volume
    24.9 Neutrophils %
    52.9 Lymphocyte %
    12.4 Monocytes %
    8.5 Eosinophils %
    1.3 Basophils %
    0.76 Neutrophils #
    1.62 Lymphocytes #
    0.38 Monocytes #
    0.26 Eosinophils #
    0.04 Basophils #
    המטולוגיה- משטח מיקרוסקופי
    33.6 Neutrophils % confirm.
    48.3 Lymphocyte % confirm.
    12.1 Monocytes % confirm.
    4.7 Eosinophils % confirm.
    1.3 Basophils % confirm.
    קרישה
    11.2 PT (Seconds)
    1.1 I.N.R
    26.5 PTT
    שתן כללי
    5 PH (U)
    Negative Nitrit (U)
    Negative Ketone (U)
    Normal Glucose (U)
    Normal Urobilinogen (U)
    Negative Bilirubin (U)
    Negative Protein (U)
    Negative Leucocytes (U)
    Negative Erythrocytes (U)
    אנדוקרינולוגיה
    0.29 TSH
    15.7 Free Thyroxine (FT4)
    5.32 Triiodothyronine Free FT3
    אימונולוגיה
    שלילי: קטן מ-1, גבולי: 1-1.2, חיובי: גדול מ-1.2 1.35 Antinuclear AB Adults
    75.1 Complement-C3
    19.1 Complement-C4
    טריגליצרידים - תקין
    - eGFR תקין
    כולסטרול - תקין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי תרופתי לפני ניתוח?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודה מאד על קבלת תשובה לשאלתי הנ"ל

    ע.מ.
    25/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ע.מ. שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    25/04/2010

    במידה ומחלת זאבת-לופוס אינה פעילה או שיש מחלה קלה- אין צורך בהכנה מיוחדת לניתוח. בחולי זאבת-לופוס הנוטלים סטרואידים (פרדניזון) יש צורך לעלות את המינון סביב הניתוח.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ע.מ.
    25/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש קשר בין תזונה לכאבים
    שושי
    23/04/2010

    מה יכול אולי למנוע .

    שמעתי פעם שיש כמה דברים שלא מומלצים לדלקת פרקים .

    אשמח לשמוע .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/04/2010

    שלום רב,
    אין הוכחה לכך שדיאטה מסוימת משפיעה על מהלכה של דלקת מפרקים, מלבד במחלת ה - GOUT אשר בה יש להפחית צריכה של חומצה אורית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות ומשמעותן (לופוס)?
    מלי
    23/04/2010

    לרופאה שלום רב!

    אבקש לשמוע את דעתך על תוצאות הבדיקות שלי ומשמעותן. בשל החגים זמן רב אורך עד התור לרופא והייתי מעוניינת לשמוע את דעתך על סמך האינפורמציה שנמצאת בידי.

    אני בת 30 נקבה, ילידת הארץ, סובלת מדיכאון חרדה והשמנת יתר
    מקבלת 60 מ"ג פרוזק וכדור דיאנה ביום. במשפחה רקע של סכרת ועודף לחץ דם.

    בבדיקת דם שגרתית נמצא ממצא חריג של פריטין ברמה של 1510. יתר התוצאות תקינות ולא היה מלווה בסימפטומים כלשהם. על כן נשלחתי להמשך בירור בבדיקות הדם הבאות נמצא :

    ANA 1:160
    IGG 1480
    ויראלי שלילי
    ALKP 138
    ALT AST תקינים
    תפקוד כבד תקין
    טרנספרין 363
    TSH 0.77
    CRP 2.49
    ברזל 74
    כלוסטרול 247
    TG 143
    HB 11.7
    טסיות 430

    בצילום חזה הכל היה תקין אולם באולטראסאונד בטן עליונה נמצא כבד מוגדל בגודל 15.7.

    בבדיקות דם הבאות שנערכו נבדק שוב הפריטין ונמצא עדיין גבוה אך פחות מבפעם הקודמת 235.9

    כמו כן, נמצא:

    Q FEVER –IgG חיובי

    Q FEVER –IgM שלילי

    ADENO VIRUS-IgG חיובי

    ADENO VIRUS-IgM שלילי

    DNA (ds) Ab 32.6 low positi

    מה ניתן להבין מהתוצאות?
    האם הדבר מכוון לאפשרות שיש לי לופוס?

    תודה רבה!
    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון טעות קטנה...

    מלי
    23/04/2010

    לרופא או לרופאה
    :-)

    מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעת פיברומיאלגיה על החלמה מניתוח
    ליזי
    22/04/2010

    לפני כ 8 שנים אובחנתי אצל 3 מומחים כסובלת מפיברומיאלגיה.
    בשנה האחרונה אני ב"ה במצב טוב, אולם ממשיכה לקחת כל יום אלטרול.
    לפני כחודשיים עברתי ארתרוסקופיה בברך עקב ריסוק מינ יסקוס ושחיקת סחוסים.
    עד כה יש כאבים ונפיחות מרובה לאחר מאמץ וצליעה. הרופא טוענת שזה עקב הפיברומיאלגיה, מאחר והכיפוף והישור של הברך טובים, אולם עקב המחלה קשה יותר ולוקח יותר זמן לגוף להתאושש מהטראומה.

    האם זה אכן יתכן???

    אודה על תשובתכם בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני עברתי ניתוח שאנט

    יערה
    23/04/2010

    לפני מס' חודשים.
    הפציעה עצמה החלימה יפה, אבל הגוף לא הצליח להתאושש.
    קמתי עם כאבי תופת בכל הגוף מהניתוח הזה, וכמעט חודש בקושי יכולתי לזוז מרוב כואב.
    רק אחרי שקיבלתי כמה ימים וולטרן הצלחתי בהדרגה לחזור לשגרה.

    כשלא היתה לי פיברומיאלגיה הייתי מחלימה מניתוחים בקלילות.

    אבל אין לי מושג אם זה קשור למה שתיארת כי אצלי הבעיה היתה שהניתוח פשוט החמיר בצורה חריגה את הסמפטומים של הפיברו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/04/2010

    שלום רב,
    פיברומיאלגיה היא מצב בו כל דבר כואב יותר. גירוי שאמור היה להיות כואב במידה מעטה עלול לכאוב יורת ואף גירוי שלא אמור היה להיות מכאיב - נתפש ככזה. לכן, גם הכאבים הכרוכים בהחלמה מניתוח עלולים להיות קשים וממושכים יותר - אם כי תהליך ההחלמה עצמו אינו צפוי להיות בעייתי באופן מיוחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים שגרונית
    אלמונית
    22/04/2010

    אני בת 45.לאחר כמה חודשים של כאבים ,נפיחות ונוקשות בידיים ברגליים ובצוואר,עברתי מיפוי עצמות.
    המיפוי הראה מוקדים של ארטריטיס מפוזרים בכמה מקומות בגוף ודלקת גידים סימטרית בגפיים העליונות+כל מיני ממצאים לכל אורך עמוד השידרה.הכל בדרגה קלה.
    האם יכול ליהיות דלקת פרקים שגרונית למרות שRF- פחות מ-9.00 וCRP תקין?
    האם ממצב של ממצאים קלים ,ארטריטיס תמיד הולכת לכיוון רגרסיבי ?
    חוץ מ-ESR קצת גבוה(48),הבדיקות שלי תקינות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים שגרונית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד דבר...

    אלמונית
    22/04/2010

    יש לי פסוריאזיס ומחלת השימוטו,לכן אני חוששת מדלקת פרקים אוטו-אימונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    22/04/2010

    לאלמונית שלום,
    דלקת מפרקים בהחלט יכולה להתקיים למרות העדר הנוגדן Rheumatoid factor - נוגדן אשר אופייני רק לסוג מסויים של דלקת מפרקים - המכונה דלקת מפרקים שגרונתית. יש לציין שדלקת המפרקים המלווה לעיתים את מחלת הפסוריאזיס, אשר מכונה Psoriatic arthritis, בדרך כלל מאופיינת דווקא בהיעדר הנוגדן הנ"ל, כמו המצב אצלך. העובדה שרמת ה - CRP תקינה אינה שוללת באופן מוחלט דלקת מפרקים, למרות שבדרך כלל צפוי לראות עלייה מסויימת ברמת ה - CRP. בסופו של דבר ההחלטה היא קלינית: הראומטולוג שבודק אותך צריך להחליט אם המפרקים אמנם נראים מודלקים - ולהעזר בבדיקות ההדמייה והמעבדה.
    דלקת מפרקים המלווה פסוריאזיס בהחלט ניתנת לטיפול יעיל אשר מונע את התדרדרות המחלה ומונע היווצרות של עיוות במפרקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על תשובתך המפורטת

    אלמונית
    22/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום