מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- anti histoneיעל01/08/2010
שלום,
אני נמצאת במעקב ראומטולוגי כבר כמה שנים בגלל ana חיובי שעמד על 160 , לפעמים על 80 ולפעמים יוצא negative.
לאחרונה עשיתי בדיקות דם וה - ana יצא negative אך יצא לי anti histone ברמה של 56.48 כשהגרף הוא 0-15.
מה זה אומר? אני נמצאת בלחץ נוראי.
תודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד03/08/2010בדיקת דם לא יכולה לתת אבחנה של מחלה.
על מנת לאבחן זאבת/לופוס צריך מכלול של תלונות, ממצאים בבדיקה גופנית, בדיקות מעבדה מתאימות, ובדיקות דם מיוחדות כמו ANA או נוגדנים נוספים כמו HISTONE?
ככלל רמות גבוהות שלנוגדנים ל-HISTONE מצביעות על זאבת/לופוס הנגרם מחשיפה לתרופות אך גם יחודיות לזאבת מערכתית.
שילוב של ANA שלילי ורמות גבוהות של נוגדנים לHISTONE אינו אפשרי. כשהיסטונים חיובים אז ANA חייב להיות חיובי גם כן.
יש להתיעץ עם הראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ריאותדנה24/07/2010
אבי חלה לפני כ 30 שנה בזאבת לופוס שהתבטאה בתפרחת פנים וכו'. היום הינו בן 70 חלה בלדקת ריאות ואושפז, נטל אינטיביוטיקה ולאחר חודשייםעשה צילום כולל סיטי ועדיין רואים צלקות על הריאה, היום 4 חודשים אחרי עליו לבצע ביופסיה על מנת לראות מה גורם לדלקת. יש לציין כי הוא מרגיש טוב ומתפקד כרגיל, ישנו שיפור רליני אך לא רנטגני, פתאום חשבתי , האם יכול להיות שאותה מחלה דלקתית זאבת פגעה בריאות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/07/2010בחולים הסובלים מחלת זאבת/לופוס נטיה לזיהומים כתוצאה מהמחלה עצמה או כתוצאה מהטיפול שגורם לדיכוי מערכת החיסונית.
בנוסף קיימות מספר סיבות לפגיעה בריאות בחולי זאבת/לופוס.
בכל חולה אשר אין ריפוי מלא של דלקת בריאות מומלץ לעשות בירור ולשלול גידול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באינפרא אדום בחולי זאבתאלה בוטבול23/07/2010
שלום
אני חולת לופוס. מטופלת בסטרואידים, פלקוויניל ואקטונל.
המליצו לי על טיפול במיטת ceragem. במיטה זו משתמשים בגלי אינפרא אדום רחוקים, גלגלת ואבני ג'יד.
אני מעוניינת לדעת אם טיפול מזיק לזאבת ויגרום להתפתחותה.
תודה
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/07/2010חשיפה לקרני UV יכולים לגרום להתפתחות זאבת/לופוס או התלקחות המחלה.
למרות שרוב הספרות הרפואית מתיחסת לקרני השמש, יש דיווחים בודדים על התפתחות זאבת/לופוס לאחר חשיפה למיטת שיזוף, UVA ו-UVB.
לכן אין לי תשובה חד משמעית אך הייתי ממליצה נגד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קאנאביס רפואיליזי19/07/2010
האם קאנאביס רפואי מאושר לחולי פיברומיאלגיה עם כאבים חזקים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליזי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/07/2010בעניין פיברומיאלגיה נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנפתח פורום לפיברומיאלגיה (310)
יובל י.28/07/2010"פורום פיברומיאלגיה עוסק בנושאים: פיברומיאלגיה, כאבי שרירים, תשישות, עייפות, עייפות כרונית, רגישות יתר, טיפול בפיברומיאלגיה ועוד. "
חיפשתי באמת מקום שבו אוכל להתייעץ :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת לופוס/אפלאמיטל18/07/2010
שלום דר,
יש ITP.
בגלל תוצאה של קרדיוליפין גבוה 23.9 נשלחתי ע"י ההמוטולוג שלי לרמוטולוג. הרמוטולוג שלח אותי לבדיקות אפלא ולופוס.
להלן חלק מהתוצאות שעשיתי בקופה (בדיקות נוספות צריכה לעשות בב"ח: LAC , FANA BY IMMUN , קרדיוליפין ,ANTI BETA 2 GLY )
תוצאות:
ESR - 10
C3 Complement mg/dL 118 90 (..*......) 180 ערכי הייחוס שונו ב-5.10.08
BD1
C4 Complement mg/dL 29 10 (.....*...) 40 ערכי הייחוס שונו ב-5.10.08
BD1
AutoimmunityBH1
Anti-DNA IU/mL 17.1 Reference values
Negative: <20 IU/mL
Positive: >20 IU/mL
BD1
Antinuclear Ab Neg. BD1
FANA לא בוצע ראה/י תוצאה ל-ANA
BD1
Cardiolipin IgG GPL/mL ! בעבודה 0 (*........) 10 BD1
Cardiolipin IgM MPL/mL ! בעבודה 0 (*........) 7 BD1
SS-A/Ro U/mL ! בעבודה Reference values
Negative < 15 U/mL
Border 15 - 25 U/mL
Positive > 25 U/mL
BD1
SS-B/La U/mL ! בעבודה Reference values
Negative < 15 U/mL
Border 15 - 25 U/mL
Positive > 25 U/mL
BD1
Anti-Smith Ab U/mL ! בעבודה Reference values
Negative < 15 U/mL
Border 15 - 25 U/mL
Positive > 25 U/mL
BD1
Parietal Cell Ab ! בעבודה BD1
Anti Intrinsic F. U/mL ! בעבודה Reference values
Negative <10 U/mL
1. האם תוצאות אלה כבר יכולות לשלול לופוס? ? (העובדה שANA שלילי, וגם אנטי DNA שלילי)
2. האם העובדה שהערך של אנטי DNA יצא קרוב ל20 (17.1) יכול להעיד על נטייה??
3. מה זה FANA? ולמה לא ביצעו אותה??
4.איזה מהבדיקות חשוב לקבוע שאין אפלא??
אודה מאוד מאוד אם תוכלו לענות לי על 4 השאלות.
נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות בדיקות שתן
מיטל19/07/2010Glucose mg/dL Normal BD1
Ketones mg/dL NEG BD1
Protein mg/dL NEG BD1
Blood mg/dL NEG BD1
Leukocytes Leu/uL 500 LARGE BD1
Nitrite NEG BD1
pH 5.5 BD1
Urobilinogen mg/dL Normal BD1
Bilirubin mg/dL NEG BD1
Automated Urine MicroscopyBH1
עליון הערותMY_SUBTITLE
Red Blood Cell /HPF 7 BD1
White Blood Cell /HPF 50 BD1
Squamous Epith. /LPF MANY BD1
Chemistry, UrineBH1
עליון הערותMY_SUBTITLE
Protein/Crea. Ratio mg/mg 0.07 Normal: <0.2 mg/mg
BD1
Album./Creat.Ratio 50.89 יחידות:mgAlb/grCre
Ref. value for adults: <20 mg/gr
באותו היום עשיתי גם בדיקת הריון ויצא חיובי בטא 590.
תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיטל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/07/2010רמה נמוכה של תרומבוציטים על רקע אוטואימונית יכולה להיות כתוצאה מ- ITP, זאבת/לופוס או תסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS).
בהעדר תלונות או ממצאים בבדיקה גופנית ולהתיחס לבדיקות דם ושתן שהוצגו כאן, כעת אין עדות למחלה נוספת או אחרת כגון זאבת/לופוס או תסמונת נוגדי פוספוליפידים. יש צורך בהמשך מעקב אצל ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר תחושה בידיים ושיווי משקל לקויתמיר18/07/2010
שלום,
אימי בת 60 וסובלת מזאבת מספר שנים,
לפני כחודשיים החלה לאבד תחושה בשתי ידיה ולאחרונה גם חלה פגיעה בחוסר שיווי המשקל.
לאחר אישפוש של 9 ימים בבית חולים מאיר במחלקה הניאורולוגית היא שוחררה ללא כל מימצאים.
כרגע אין שום כיוון לגבי אבחון ויש התדרדרות איטית במצבה.
שאלתי היא, האם התופעות הנ"ל מוכרות בקרב חולי הלופוס?
מהי המלצתך לגבי המשך איבחון?
תודה,
תמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמיר שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/07/2010בזאבת/לופוס יכול להיות פגיעה בעצבים כן במערכת העצבים המרכזית (מוח) וכן בהיקפית.
דרוש בדיקהת MRI של המוח וצוואר ובדיקת הולכה עצבית לגפיים עליונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר אבליןשרון14/07/2010
שלום,
רציתי לברר האם מוכרת בעולם הרפואה בהקשר של פיברומיאלגיה וסי אף אס במיוחד - הנושא של אימון האמיגדלה בשיטת גופטה. ובמידה וכן - האם יש לה בכלל סימוכין מדעיים כלשהם? או שמדובר בשיטה פרסומית פרופר?
מה דעתך לגביה ומה חושב עליה הממסד הרפואי ככלל? נתקלתי בה לאחרונה, ואני לא יודעת אם להתייחס אליה כ"עוד טרנד", או כשיטה שמחקרית היא מוכחת, וכו'... משהו רציני, או משהו לא מקובל...?
על פניו בקריאת חומר שקבלתי עליה, היא מסקרנת, אך לא ברור לי כמה היא מבוססת ורצינית.
תודה רבה!
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון שלום
ד''ר ג'יזל גודארד14/07/2010נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות בנושא fms לא יענו כאן יותר?
שרון15/07/2010תודה ד"ר זיזאל על התשובה,
ושאלה כללית להבא - האם הפורום לא ייתן יותר מענה לשאלות בנושא פיברומיאלגיה, לרבות ד"ר אבלין (שהוא ראש המרפאה היחידה לפיברומיאלגיה בישראל)?
נשמח להבין יותר, ובהתאמה לעדכן את אתר החולים של העמותה הישראלית לנושא, שכרגע מפנה לכאן.
תודה רבה ובהצלחה לפורום החדש של ד"ר עילם!
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרון שלום
ד''ר ג'יזל גודארד18/07/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה בשאלות על פיברומיאלגיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
שרון18/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול קצר בסטרואידים ואבחון לופוסחבלזי11/07/2010
אני נמצאת בעיצומו של תהליך בירור החשד ללופוס בעקבות כאבים בפרקי הידיים וקשיון בוקר עיקש (ana חיובי). לפני כשבוע וחצי אושפזתי בבית החולים בעקבות מנינגיטיס נגיפי ותסמונת פוסט LP וטופלתי למשך חמישה ימים בפולס קצר של סטרואידים (שלוש מנות ליום במשך יומיים, אחר כך שתיים למשך יומיים נוספים, ולבסוף מנה אחת). שאלתי היא האם אוכל להמשיך בבצוע הבדיקות לאבחון לופוס (תפקודי קרישה, אימונולוגיה, אנדוקרינולגיה) מיד או שעלי להמתין עד שהגוף יתנקה מסטרואידים, ואם כן, כמה זמן. במילים אחרות, האם לטיפול בסטרואידים יש השפעה על רמות הנוגדנים העצמיים כפי שהן מופיעות בתוצאות הבדיקות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבלזי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/07/2010השילוב של דלקת בפרקים, דלקת קרום המוח, ANA חיובי- יש סיכוי סביר שמדובר בלופוס/זאבת.
אני מניחה שלקחו בדיקות כמו נוגדנים ל-DNA ואחרים.
המטרה של טיפול בסטרואידים היא דיכוי של מערכת החיסון ולכן צפוי שתהיה ירידה גם ברמת נוגדנים בדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס,כליות,סיליקוןא.ל08/07/2010
אובחנתי כחולת ךופוס בגיל 16.היום אני בת 24 וחצי. כמעט שלוש שנים בהתקפה של הלופוס ובנוסף אובחנתי כחולת פיברו.כבר אושפזתי מספר פעמים והיו תקופות וימים שאמא שלי היתה צריכה לסעוד אותי כי לא יכולתי ללכת לעמוד ואפילו לשתות בכוחות עצמי.איבדתי את האמונה ברפואה אני מרגישה כמו שפן נסיונות. אני נוטלת סטרואידים אימורן 0 לקחתי גם MTX) פלקווניל ברזל וועוד מלא ויטמנים כאלה ואחרים.לא רק שאין שינוי במצבי- הוא הולך ומתדרדר!! לאחרונה הכליות שלי נפגעו.למרות הנסיונות שלי אני שבר כלי.. לא מצליחה ללמוד ולתפקד ועולמי חרב עלי. עכשיו הרופא שלי רוצה שאני אוריד את שתלי הסיליקון שעשיתי בעודי בת 18. עשיתי בדיקות וצילום ואין דליפה והכל בסדר איתם אבלי יש טענה שטוענת שיש הדלפה משלתלי הסיליקון שיכולה לגרום להתלקחות של זאבת ומחלות אחרות..אני סובלת כאבים פיזיים ונפשיים אני כולה בת 24 ונאבקת עם דברים שהם גדולים עליי והורדת הסילקון תוריד לי את הבטחון למתחת לאפס.האם אני באמת חייבת להוריד את השתלים?? איזה טיפול עוד אפשר לעשות??מתי אני אראה וארגיש תוצאות חיוביות?מה זה אומר שהכליות שלי נפגעו?ומה הטיפול לזה?עזרו לי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר א.ל. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד09/07/2010קיימים דוווחים על הקשר בין שתלי סיליקון והתפתחות תופעות אוטואימוניות ואפילו התפתחות של זאבת/לופוס. הדווחים הם מתקופה שהשתלים היו מורכבים ממעטפת סיליקון וגם המילוי היה מסיליקון. היום מזה עשור השתלים מורכבים מפחות סיליקון.
אין הוכחה ודאית ויש ספרות רבה שטוענת שלא הוכח כל קשר בין השתלים והתפתחות זאבת/לופוס.
יתכן וקיים עוד טיפול שיהיה יעיל עבורך אך את צריכה להבדק ולהיות במעקב של ראומטולוג. בלופוס יכול להיות שינויים במצב רוח כתוצאה ממעורבות המוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה.
א.ל09/07/2010אני במעקב של ראומטולוג!! האם זה אומר שאני צריכה להוריד את השתלים? ומה זה אומר שהכליות שלי נפגעו?? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהא.ל. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/07/2010מעורבות של הכליות בלופוס/זאבת דורשת טיפול מיידי על מנת לשמור על התפקוד התקין של הכליות.
קיימים סוגים שונים של פגיעות בכליות. לפי הסוג מחליטים על הטיפול המתאים. אפשר לאבחן את הסוג לפי ביופסיה של הכליות.
לגבי הוצאת השתלים אין הנחיות ברורות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- REאפלאיעל07/07/2010
שלום.תודה על ההסבר אבל איך זה שבדרך כלל אין דימום בירידה של טרומבוציטים בתסמונת אפלא? האים זה בגלל שהערכים לא יורדים לערכים נמוכים מאוד? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/07/2010נכון- אחד ההסברים הוא שאין ירידה משמעותית.
אך עדיין לא ברור המנגנונים הנוספים לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפלאיעל06/07/2010
שלום.האים תסמונת אפלא יכולה לגרום לירידה בטרומבוציטים? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/07/2010תסמונת נוגדי פוספוליפים (APS, APLA) מתאפיינת ע"י הפלות חוזרות, אירועים של קרישיות יתר בנוכחות נוגדנים לקרדיוליפין או לופוס קואגולנט.
בנוסף, קיימית ממצאים רבים נוספים. אחד מהם יכול להיות תרומבוציטופניה (רמה נמוכה של תרומבוציטים). יש לצין ש-40 % מחולי זאבת/לופוס מפתחים תסמונת נוגדי פוספוליפידים.
הזאבת/לופוס גם יכול להיות תרומבוציטופניה.
בד"כ אין דימום מרמה נמוכה של תרומבוציטים בתסמונת נוגדי פוספוליפידים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל05/07/2010
שלום.אני שואלת שוב אים בחדר יש אור על ידי מנורת ניאון ׂ(פלורוסנט) ו חולה לופוס יושב לדוגמא בחדר לא מתחת למנורה וצופה למשל בטלויזיה או קורא או כל פעולה אחרת יש סכנה לכך? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/07/2010קיים קשר ישיר בין חשיפה לקרני השמש והתפתחות והתלקחות של זאבת/לופוס.
לגבי חשיפה לאור פלורוסנט אין הוכחות וודאיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהחולת לופוס03/07/2010
אני בת 24 וחולת לופוס מזה כשנה.
לפני כמה שנים הייתה לי בעיה של פצעי בגרות ולקחתי רקוטן בזמן שירותי הצבאי, בתום הטיפול עברו הפצעים והפנים היו חלקות לגמרי אך מאחר ובשנה האחרונה אני מקבלת טיפול של סטרואידם היום במינון של 10 מ"ג ליום ופלקווניל במינון של 400 מ"ג חזרו שוב הפצעים שנראים כפצעי בגרות ונראה כאילו הסרט הזה חוזר שוב על עצמו.
רציתי לדעת האם ניתן לקחת שוב את הרקוטן, מאחר וכבר הייתי אצל רופאת עור ושום טיפול חיצוני לא עוזר יש תחושה שזה מתפשט לכתפיים לצוואר וזה מאוד מפריע לי, לא מספיק שהגוף שלי שינה צורה בגלל הסטורידם ועליתי במשקל עכשיו גם הפצעים האלה?
אודה לתשובתך, שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולת לופוס שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/07/2010לא רצוי לחזור על טיפול ברקוטאן.
קרוב לוודאי שהפצעונים נובעים מהטיפול בסטרואידים עבור לופוס/זאבת.
יש לשקול הפסקת הטיפול אם ניתן.
המשך טיפול אצל רופא עור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל01/07/2010
שלום ברצוני לדעת האים יש בעיה לחולה לופוס להיות בחדר עים אור על ידי מנורת פלורוסנט? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/07/2010חשיפה לקרני אור מסוג UVA ו-UVB יכולה לגרום להתלקחות המחלה של זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות נוספות שנעשו ליקורין01/07/2010
לפני כשנה כתבתי לך בקשר לנגעים שנמצאו אצלי בMRI לא ספציפיים. עשו לי בדיקות של ANTINUCLEAR ANTIBODY שנמצא חיובי, ANTI SMOOTH MUSCLE שנמצא חיובי, ואמרו לי דאז שכנראה שיש לי מחלה אוטו אימונית של הכבד. ושצריך לעשות מעקב מידי חצי שנה כדי לראות עם הכבד בסדר. לא קיבלתי שום טיפול. ב חודשיים וחצי האחרונים יש לי בעיה רצינית לכופף את אצבעות הידיים, והם התנפחו גם כן. עשו לי שוב את הבדיקות שנמצאו חיוביות אך גם ה TITRE גבוה, REHUMATOID FACTOR SERUM גבוה מאד. כל הבדיקות שנעשו מקודם : הSMOOTH MUSCLE וה - ANTINUCLEAR ANTIBODY . אני לא מבינה מה יש לי??? יש לי גם תופעות של עייפות, קשה לי לכופף מעט גם את האצבעות ברגליים, לפעמים הברכיים כואבות אך לא שמתי לב לנפיחות כלשהיא. לפעמים כאילו נרדמות לי קצות האצבעות בידיים, לעיתים גם ברגליים. באצבעות. כל התהליך של עד שאני אראה רופא: לוקח המון זמן, ואני סובלת נורא. יש לציין שאני נמצאת בשליחות בקנדה, ואני לא יודעת למי לפנות . אשמח לדעת מה את חושבת שבעצם יש לי? ואלו בדיקות כדאי עוד לבצע ולאיזה רופא כדאי לפנות ? האם רופא ראומטלוג?? האם רופא כבד? או שניהם? או בכלל יש לי משהו אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קורין
ד''ר ג'יזל גודארד04/07/2010נא לפנות לראומטולוג להמשך בירור וטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

