פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • COSTOCHONDRITIS.
    נטע
    15/04/2010

    שלום
    בת 34.5 .
    ב-2005 היו לי כאבים בעצם החזה. נשלחתי לרופא (נראה לי כירורג ) שאמר לי שכנראה COSTOCHONDRITIS. ושהכאב יחלוף עם הזמן. לא נתן לי טיפול. רק כתב שאם הכאב יחזור לשוב לביקורת.
    ואכן פעם בכמה זמן הכאב חוזר, נראה לי שהכאב בעיקר בלילה. ואחכ הוא נעלם.
    האם סוג כזה של דלקת,זה משהו "כרוני" שעלול לחזור אחרי כמה זמן?
    מאז לא הייתי שוב אצל רופא, כי הכאב נעלם מעצמו ללא תרופות.

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    COSTOCHONDRITIS.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    ליאת שלום
    כוסטו- כונדריטיס היא דלקת המערבת את סחוסי הצלעות. הגורם למצב זה אינו ברור ולעיתים התופעה יכולה להופיע כחלק מדלקת מפרקיןם סיסטמית. ניתן לטפל במצב זה על ידי שימוש בתרופות אנטי דלקתיות הניתנות בכדורים ולעיתים כדאי לבצע הזרקה מקומית של סטרואידים לאיזור המודלק. כוסטוכונדריטיס לרוב חולפת, אך עלולה לחזור ולהופיע מפעם לפעם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בעצם החזה

    נטע
    18/04/2010

    תודה על תשובתך.
    אם אני לא מטפלת כי זה עובר לבד זה בסדר?
    איך אפשר לדעת שזה מופיע כחלק מדלקת פרקים? האם בדיקות דם שעשיתי ב2007 הכוללות RF' C3 C4 CRP תקינים יכולים לשלול דלקת פרקים? (הכאב בעצם החזה הופיע בפעם הראשונה ב2005-2006)
    תודה!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    18/04/2010

    ליאת שלום,
    אם הבעיה חולפת אז לא נראה שצריך להמשיך ולברר את הנושא. הבדיקות הן ישנות יחסית ואם את ממשיכה לסבול מכאבים כדאי לחזור על הבדיקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תסמינים

    נטע
    18/04/2010

    האם יש לי מה לחשוש מSAPHO??
    - הכאב בעצם החזה חוזר לפעמים , חוזר ועובר מהר.
    - יש לי מאז שאני זוכרת את עצמי בירכיים (רק באיוזר הרגליים)גירודים אך לא יודעת להגיד לך אם הפצעים נראים כמו אקנה. זה יותר מגרד וכשאני מגרדת הפריחה מתעצמת. זה בא והולך. רופאת עור אמרה לי שכנראה אסטמת עור. לא מטפלת בזה.
    - יש לי פעם בכמה זמן (יכול להיות פעם בשנה או יותר) כאב בשורש יד שמאל או ימין. כאב שעובר לבד לעיתים עם משחה. האבחנה שנעשתה לפני שנים היא דלקת בגיד.
    פעם אחת העצם בשורש כף היד אחת יצאה החוצה קצת ואח"כ נעלמה שוב.
    - דלקת פרקים לא ידוע לי שיש לי. מחלה זו מחייבת דלקת פרקים?
    האם בדיקות דם (לאיתור דלקת פרקים) תקינה יכולה לשלול מחלה זו? אם כן מה צריך לבדוק?
    מודה על תשובתך!
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    18/04/2010

    ליאת שלום,
    התיאור שלך אינו מצביע על SAPHO כעל אפשרות סבירה. מצב זה כאמור "דורש" נוכחות ברורה של פריחות עוריות אופייניות וממצאים בעצמות. אין בדיקת דם ספציפית לאבחון של SAPHO אם כי צפוי לגלות עלייה כללית (בלתי ספציפית) במדדי הדלקת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת פרקים כרונית מילדות
    שרה
    15/04/2010

    שלום,
    אני בת 30 ואני סובלת מדלקת פרקים קשה מילדות קיבלתי כל מיני תרופות ומטרוטוקסט וכרגע הפסקתי אותו ואני לוקחת אקמול 6 פעמים ביום לפי הוראת הרופא , עדיין יש לי כאבים ומגבלות ומתעייפת מהר,הבנתי שי תרופה ביולוגית שעוזרת לסובלים מדלקות פרקים כאילו שאין להם את המחלה.
    השאלה שלי איך אפשר לקבל טיפול ביולוגי ואיפה ומה תופעות הלוואי של התרופה הביולוגית,ראוי לציין כי לקחתי הרבה שנים תרופות כימיות והם אינם עוזרים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקת פרקים כרונית מילדות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    שרה שלום,
    אכן, התרופות הביולוגיות מהוות חלופה טובה מאד כטיפול בדלקות מפרקים, במקרים בהם טיפולים כמו מטוטרקסאט אינן יעילות מספיק. יש כיום מספר תרופות ביולוגיות אשר יעילות עבור דלקות מפרקים שונות (רמיקיד, אנברל, הומירה, מבטרה). כל אלו ניתנות בזריקה (תת עורית או בעירוי תוך ורידי). לכל תרופה תופעות לוואי משלה אך ככלל, תרופות אלו גורמות להחלשה מסוימת של מערכת החיסון ולכן עלולות לחשוף את הגוף לזיהומים שונים. אגב, הדבר נכון במידה מסויימת גם עבור מטוטרקסאט. בכל מקרה נראה שכרגע אינך מטופלת כלל בתטיפול אנטי דלקתית וזה חבל הן כי את סבולת והן כי דלקת מפרקים בלתי מטופלת מובילה בסופו של דבר לעיוות המפרקים.
    מה שצריך לעשות זה לפנות לבדיקת ראומטולוג ולשקול איתו את האפשרויות השונות של טיפול ביולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי תשובתך

    שרה
    19/04/2010

    קודם כל תודה על תשובתך,ברצוני להבהיר שוב כי עפ"י הרופא נאמר לי כי המחלה אינה פעילה
    כרגע למרות שיש לי כאבים, כמו כן נאמר לי שיש לי עייפות כרונית(פביומיאלגיה) כתוצאה מדלקת הפרקים ,האם במקרים הנ"ל אפשר לקחת תרופה ביולוגית ומה הסיכוי שזה יועיל לי ללא תופעות לוואי.
    אשמח אם תוכל להמליץ לי רשימת רופאים ראומוטולוגים מומחים שיכולים לטפל בי בתרופה ביולוגית באזור צפון.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/04/2010

    שרה שלום,
    אם באמת כעת הבעייה העיקרית היא פיברומיאלגיה, תרופות ביולוגיות אינן צפויות להשפיע בצורה משמעותית. תרופות אלו יעילות כטיפול במחלה הדלקתית הבסיסית. כמובן אם קיים שילוב של דלקת פעילה וכאב פיברומיאלגיה משני - התרופה אנטי דלקתית עשוייה להועיל. אם לא זה המצב, כדאי לכוון את המאמצים לטיפול אופטימאלי בסימפטומים של פיברומיאלגיה, בשילוב של פעילות גופנית וטיפול תרופתי המתאים לסוג כזה של כאבים (לדוגמא: ליריקה, סימבלטה וכו).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוקשות אצבעות הידיים ( סימטרי)
    אור
    14/04/2010

    שלום רב,

    כבר כחצי שנה , אני קמה משינה כאשר אצבעות הידיים, קפואות וכאובות, רק לאחר עיסוי מקומי , קימוט הידיים לאיגרוף אני מצליחה להפעילן בצורה שאינה כואבת.

    פניתי לנירולוג היות והתופעה כללה גם תחושות שריפה בזרועות, בפנים וברגליים והתחלתי טיפול בליריקה, תופעות השריפה התמעטו אך התופעה בידיים לא חולפת.

    עד כה , בבצעתי סי טי מוח, ועמוד שידרה שנמצטו תקינים.
    ויטמינים ובלוטת התריס תקינים
    EMG בוצע פעמיים ונממא תקין ( ונשללה תסמונת תעלת שורש כף היד היות ואני גם כחצי שנה לאחר לידה (במהלך ההריון אפידורל , לפני ההריון טיפול הורמונלי))

    האם התופעה מוכרת בתחומכם ?
    ( אני מדגישה שתופעת הידיים היא רק לאחר יקיצה משינה)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    אור שלום,
    התופעה שאת מתארת עשוייה להיות קשורה לבעיות שונות. מחד גיסא יתכן שמדובר במחלת מפרקים דלקתית, אשר גורמת לתופעה של נוקשות בוקר. כדי לבדוק אפשות זו יש צורך בבדיקה גופנית (על ידי ראומטולוג) ובביצוע בדיקות דם ספציפיות המכוונת לאפשרות של דלקת מפרקים. מצד שני, יתכן שמדובר בכאב על רקע עצבי. נוירופטיה, כלומר פגיעה בעצבים היקפיים, היא אפשרות אחת - למרות שבדיקת EMG היתה תקינה. לעיתים יש צורך לחזור על הבדיקה במקום אחר ולהקפיד שהבדיקה תכלול את שורשי הצבים בגובה עמוד השדרה (ולא רק את העצבים ההיקפים באיזור כפות הידיים) על מנת לשלול פגיעה עצבית. אפשרות אחרת היא פיברומיאלגיה, מצב בו הכאב נובע מפגיעה בעיבוד הכאב במערכת העצבים המרכזית ולא בעצבים ההיקפיים. במצב זה לא רואים דבר בבדיקת ה - EMG - אבל עדיין יש תגובה טובה לטיפול בליריקה.
    אני ממליץ לגשת ולהבדק על ידי מומחה בתחום הראומטולוגיה על מנת לנסות להתקדם באבחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש לי דלקת מפרקים/פרקים
    א.ו
    13/04/2010

    שלום רב,
    נשלחתי ע"י ראומטולוגית לבדיקות דם. התשובות שיצאו מחוץ לנורמה הם:

    ESR - 44
    ALKP - 143.8
    GGT - 72
    CRP - 1.7
    complement-C3 - 183
    C4 - 41.1

    האם זה אומר שיש לי דלקת מפרקים ואם עלי לחזור לראומטולוגית להמשך טיפול??

    בתודה
    א.ו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תאור הכאבים:

    א.ו
    13/04/2010

    כל בוקר אני לא יכולה לזוז עם כאבים עזים בגב תחתון בנקודה אחת מסויימת, בנוסף יש לי כאבים חזקים במפרק הלסת (לא יכולה לפתוח את הפה עד הסוף) למרות שישנה עם סד לילה, יש לי דלקות בגיד הכתף שחוזרות כל חודשיים שלושה וכל פעם שהכאב בכתף חוזר אני מקבלת זריקה מאורטופד הישר לגיד .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    שלום רב,
    בדיקות הדם הללו אינן מספיקות על מנת לאשר או לשלול את קיומה של דלקת מפרקים. הערכים של CRP, שהוא מדד כללי של דלקת, מעט מוגברים, אבל ממצא כזה יתכן בכל סוג של דלקת, לאו דווקא בדלקת מפרקים. כמו כן קיימת הפרעה קלה בתפקודי הכבד שאינה מוסברת על ידי דלקת מפרקים.
    הכאבים שאת מתארת עשויים להיות מוסברים על ידי סוגים מסויימים של דלקות מפרקים. נראה, שכדאי לחזור לבדיקה ראומטולוגית וכמו כן לבצע בדיקות הדמייה כמו צילומים ו/או MRI של עמוד השדרה והאגן על מנת לקבוע אם אכן מדובר בדלקת מפרקים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשר בין Spondyloarthropathy לבעיות?
    איציק
    12/04/2010

    שלום. אני בן 45, בגיל 26 אובחנתי hla b27 + Spondyloarthropathy עקב דלקות פרקים בעקב ירך ובגב תחתון. סבלתי מזה כשנה וטופלתי באינדומד. באותה תקופה לא סבלתי ממערכת העיקול. בשנה האחרונה ולסירוגין אני סובל בעיות במערכת העיקול יציאות רכות וקטנות, גרגורים בבטן, נפיחות, גרפסים וכאבי צריבה בבטן עליונה. בדיקות המעבדה כולל crp יצאו בנורמה ואני לפני בדיקות קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה. האם יש קשר בין סינדרום המעי הרגיז או מחלות מעיים אחרות לספונדליטיס? האם זה יכול לתקוף רק במעיים ולא בפרקים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סליחה - עיכול!! כמובן ולא עיקול

    איציק
    12/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    איציק שלום,
    לשאלה זו יש (לפחות) שתי תשובות.
    מצד אחד קיים קשר בין מחלות מפרקים דלקתיות מסוג Spondyloarthropathy לבין מחלות מעי דלקתיות. מחלות כמו מחלת כרון ו - Ulcerative colitis , שהן מחלות מעי דלקתיות, עלולות להיות מלוות במעורבות מפרקים מסוג זה ולכן כדאי לעשות קולונוסקופיה כדי לוודא שלא "מפספסים" מחלת מעי דלקתית , הדורשת טיפול. הקשר בין מחלות מפרקים כאלו לבין תסמונת המעי הרגיש (או המעי הרגיז) פחות ברור אבל כנראה קיים גם כן. תסמונת המעי הרגיש, בדומה לתסמונות כאב אחרות (כמו פיברומיאלגיה) עלולה להתלוות לעיתים למחלות מפרקים דלקתיות. בכל אופן לאחר הקולונוסקופיה ניתן יהיה לקבוע אם מדובר במעי רגיש או במחלת מעי דלקתית ולטפל בהתאם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול לדלקת מפרקים
    סיגל
    12/04/2010

    שלום, אימי סובלת מדלקת מפרקים. הציעו לה טיפול במטטרוקסט והיא לוקחת אותו מזה שבועיים.
    היא סובלת מאד מכאבים וקשה לה לתפקד ורק בעזרת אטופן פעמיים ביום, היא מצליחה לתפקד.
    השאלה היא האם יש נזק לטווח ארוך בלקיחת אטופן:
    דבר נוסף, אנו יודעים שיש תרופות ביולוגיות. האם יש להם פחות תופעות לוואי מלמטטרוקט והאם אפשר לבקש מהרופאה את הטיפול הביולוגי במקום המטטרוקסט?
    תודה מראש,אשמח לקבל תשובה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול לדלקת מפרקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    סיגל שלום,
    אתופן היא תרופה אנטי דלקתית בעלת טווח פעולה קצר של מספר שעות. לא מומלץ להשתמש בתרופות כאלו באופן קבוע עקב תופעות לוואי מבחינת הקיבה, לחץ הדם, תפקוד הכליות ועוד. יש לצפות שהטיפול במטוטרקסאט יתחיל בהדרגה לשהפיע (תוך כ - 6 שבועות) ואז יהיה הרבה פחות צורך בתרופות כמו אתופן.
    התרופות הביולוגיות בהחלט מהוות חלופה טובה במקרים שאינם מגיבים למטוטרקסאט ותרופות דומות. טיפול זה ניתן בזריקות. תופעות הלוואי אינן חמורות יותר מאשר במתן מטוטרקסאט אם כי יש תמיד חשש מסויים לגבי ההשפעות לטווח הארוך שפחות ידועות. בכל אופן כיום מקובל למצות את הטיפול התרופתי בכדורים (מטוטרקסאט וכו) לפני המעבר לטיפול ביולוגי. יחד עם זאת המונח "למצות" הוא מונח יחסי: תוך מספר חודשים ניתן להגיע למסקנה שהטיפול במטוטרקסאט אינו מספיק יעיל (או שגורם לתופעות לוואי) ואז ניתן לשקול טיפול בתרופות ביולוגיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המפורטת...יישר כח

    סיגל
    15/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היתי שמחה לקבל תשובה לשאלתי מה9
    שירה
    12/04/2010

    היתי שמחה לקבל תשובה לשאלי מה9 לחודש בקשר לANA חיובי ותופעת רינו .תודה,ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    14/04/2010

    ANA ליובי ותסמונת ריינו -שילוב שמצביע על מחלה אוטואימונית. ביניהן יכולות להיות זאבת-לופוס, טרשת מערכתית (סקלרודרמה) בין השכיחות.
    במקרה זה דרוש בדיקה של ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה,היתי אצל ראומוטולוג

    שירה
    15/04/2010

    קודם כל תודה על התשובה
    היתי אצל ראומוטולוג והוא שלח אותי לסדרה של בדיקות וחוץ מהANAשיצא כאמור חיובי ,כל הבדיקות האחרות יצאו שליליות ותקינות בסיכום הפגישה הוא כתב שאין עדות למחלה כלשהיא,ושאני צריכה להיו במעקב שנתי .העינין הוא שאני ממש מבולבלת,ממה שאני מבינה מתשובתך שרינו וANA מעיד על מחלה אוטיאומונית וכאמור כרגע אין כלום אז בעצם מה שזה אומר שאני מיועדת לפתח מחלה בעתיד כמובן שלא בהכרח ,אך השאלה היא האם אני בסיכון גבוהה וכמעט ודאי?כל הבדיקות שיצאו שליליות שוללות לגמרי או שהן שוללות רק כרגע ?כלומר ההרגשה שלי היא שכמעט בטוח שאני עומדת לחלות רק שגם ככה אין מה לעשות .אני ממש מבולבלת האמת ומאוד חוששת .אגב הראומוטולוג ענה לי על השאלות הנ"ל שאני בסיכון קצת יותר מבנאדם רגיל והסיכוי לפתח מחלה כמו סקלורדמה קלוש אך ההרגשה שלי היא שהוא רק ניסה להרגיע אותי.אני ממש מבולבלת כי מצד אחד אני מקבלת תשובה כמו שלך ,ומצד שני אני רואה תשובות שרינו וANAזה די שכיח אז אם אני יכולה לשאול האם באמת רינו וANA חיובי ללא כל מחלה זבה באמת שכיח?
    אשמח לתשובה מפורטת .תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאט שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    15/04/2010

    תסמונת רינו יכולה להופיע לבד או חלק ממחלה אוטואימונית. ניתן להבדיל ביניהם ע"י בדיקת קפילרוסקופיה. הבדיקה הזאת לא תקינה בנוכחות מחלה אוטואימונית.
    לצערי אין דרך לעצור מחלה אוטואימונית- רק לגלות מוקדם ככל האפשר ולטפל.
    ככל שרמת ANA גבוהה יותר- הסיכוי שמדובר במחלה אוטואימונית גדול יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם - האם לחזור לרופאה?
    דן
    09/04/2010

    שלום.הראמטולוגית שלחה אותי בפעם הראשונה לעשות בדיקות דם.הבדיקות רבות אבל מה שיצא לא טוב(גבוה) לפי ערכי המעבדה זה:
    ALT-34
    CRP-0.8
    ויש שני בדיקות שלא הבנתי את התוצאה:
    Protein Electrophore. (B) | - לא נמצא חלבון מונוקלונלי
    Rheumatoid Factor Quantit-קטן מ-5IU/ml

    מה כול זה אומר?אני אמורה לחזור אליה רק אם הביקות לא יצאו טוב(לדבריה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/04/2010

    חיננית שלום,
    מדובר בעלייה גבולית מאד בערכי ה - ALT, אחד מאנזימי הכבד. גם ה - CRP, שהוא מדד כללי של דלקת, מוגבר בצורה מאד גבולית.
    שתי התוצאות האחרות הן תקינות. חלבון מונוקלונאלי הוא ממצא פתולוגי ואם לא מוצאים אותו - זה תקין. הרמה הנמוכה של Rheumatoid factor מצביעה על העדרו של הנוגדן הפתולוגי הזה, כך ששוב מדובר בבדיקה תקינה. לסיכום הממצאים כמעט תקינים ובוודאי לא אבחנתיים למחלה כלשהיא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ציסטה בעצם הסירה
    ורד
    09/04/2010

    בת 21 כאבים לסירוגין שנתיים בכף היד-האם יש מצב שעניין קשור לראומטלוגיה?
    מיפוי :קליטה מוגברת מוקדית.
    תוצאת ct:בחלק פנימי של העצם הנויקולריס הודגם ממצא ליטי עם גבול סקלרוטי ועם הרס הורטקס בחלק הפנימי סקלרוזיס יתר של העצם.
    תוצאות mri: ציסטה בגודל 10x5מ''מ גבולות מוגדרים,פורץ גבולות העצם עם סימנים בצקתיים של החלק הדיסטלי של העצם מחוץ לציסטה.
    שינוי סינגל מוגדר. סינגל גבוה בt2 סינגל נמוך בt1.
    tfcc תקין.הוזרק גדולינים שלא מראה האדרה משמעותית בתוך הגוש
    אבל יש האדרה בעצם הנביקולרי בסביב ודיסטלי המראה שינויים דלקטיים-בצקתיים.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ציסטה בעצם הסירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/04/2010

    ורד שלום,
    הממצא המתואר אינו נשמע כמו בעייה ראומטולוגית. מדובר בגוש בתוך העצם ויתכן שכדאי לשקול ביופסיה של הגוש על מנת להגדיר את מאפייניו המדוייקים. כדאי להתייעץ בנושא עם אורטופד מומחה לכף היד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סיוגרן ואלקליין פוספטז
    תמי
    09/04/2010

    האם סינדרום סיכה שנמצא במיפוי בלוטת רוק יכול להעיד על תסמונת סיוגרן? (סובלת בנוסף גם
    8 חודשים מכאבי פרקים בידיים ולאחרונה גם כאב בשכמות)
    והאם עליה בכל התקופה הזו באנזים אלקליין פוספטז (כרגע עומד על 187) יכולה להיות מוסברת ע"י תסמונת הסיוגרן או על איזשהו סיבוך מהתסמונת? היתה גם עלייה באנזימי כבד לתקופה מסויימת
    ואחר כך ירידה לגבול העליון, כל שאר הבדיקות הראומטולוגיות תקינות כולל אול כבד איזואנזימים
    לא מראים דבר חריג . האם ידוע על עלייה ברמת האנזים בתסמונת כחלק מהמחלה?
    מודה מראש לתשובתך..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סיוגרן ואלקליין פוספטז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/04/2010

    תמי שלום,
    ממצאים של יובש עיני המודגמים בבדיקת עיניים ושל יובש בפה, המודגמים במפוי בלוטת רוק, יכולים להתאים לאבחנה של סיוגרן למרות שאינם ספציפיים לאבחנה זו. בסיוגרן מצפים לראות גם נוגדנים עצמיים אופיניים (anti Ro/ant/La) וכמו כן ממצאים אופייניים בביופסיה של בלוטות רוק. השילוב של יובש ושל כאבי מפרקים אכן מגביר את הסיכוי שאכן מדובר בסיוגרן אבל עדיין צריך להוכיח אבחנה זו.
    עלייה ב - Alkaline phosphatse אינה אופיינית במיוחד לסיוגרן אך עלולה להופיע במחלות אוטואימוניות אחרות שמערבות את הכבד כמו Primary billiary cirrhosis ואחרות. במחלת סיוגרן יש שכיחות מוגברת של מחלות אוטואימוניות אחרות כך שתיאורטית השילוב אפשרי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאלה נוספת

    תמי
    12/04/2010

    אילו סיבות / מחלות אחרות יכולות להיות משולבות שיכולות לגרום לעלייה באלקליין פוספטז מלבד
    מה שציינת -האם דלקת במפרק הירך יכולה לגרום לכך? מחלת פאגט?
    אולטרסאונד כבד היה תקין מלבד כבד עם מרקם מעט הדי מגורגר כנראה עקב הסננה שומנית כתמית וכיס מרה מדגים משקע בכמות קטנה,ללא עיבוי דופן דרכי מרה בגדר התקין.-האם יתכן צירוזיס ?
    האם היית ממליץ לבצע ביופסיית כבד?
    מודה מראש לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    תמי שלום,
    מחלות עצם כמו מחלת פאג'ט אכן יכולות לגרום לעלייה ברמת הפוספטאזה האלקאלית. לגבי הממצאים בכבד - כבד שומני היא בעייה נפוצה אשר יכולה לגרום לעלייה באנזימי כבד ולעיתים עלולה להתקדם לכדי נזק משמעותי יותר לכבד. כדאי להתייעץ עם מומחה כבד (הפטולוג) בנוגע לשיקולים בעד ונגד ביופסיית כבד במצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביופסיה לסיוגרן
    איילה
    09/04/2010

    לרופאים שלום
    לאימי בת 72 יובש בפה תקופה ארוכה, רופא המשפחה הפנה אותה לרופא אף אוזן גרון עם חשד לסיוגרן. ביצעו ביופסיה מקור הדגימה LIP . אבקש באם תוכל להסביר לי את התוצאות, רירית שטוחה מצופה אפיתל קשקשי רב שכבתי וללא בלוטות רוק קטנות. נראו שני מוקדי הסננה לימפוציטרית קלים לאורך ה- JUNCTION עם עליה של לימפוציטים בודדים לחלק תחתון של האפיתל. אין לראות סימני נזק ברור לקרטינוציטים בזלים. לסיכום: הממצא דל ואינו אבחנתי מספיק למחלת סיוגרן. ממולץ בדיקה ע"י רומאטולוג וכנראה ביופסיה חוזרת.האם יש חשד למשהו מסויים האם עלי לדאוג?
    אודה על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ביופסיה לסיוגרן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    11/04/2010

    איילה שלום,
    המשעות של התוצאה היא שהבדיקה (למרבה הצער) איננה אבחנתית. כלומר, הממצאים הפתולוגים שנמצאו אינם יכולים לאשר או לשלול אבחנה של תסמונת סיוגרן. יש לזכור שגם לביופסיות, כמו לבדיקות אבחוניות אחרות, אין רגישות של 100% לאבחון של המחלה אותה מחפשים. לפעמים הדגימה נלקחות מאיזור שאין בו ממצאים חד משמעיים בעוד שדגימה ממיקום (או עומק) אחר עשויים להיות אבחנתיים. כדאי לחזור לראומטולוג שהזמין את הביופסיה ולדון איתו בצורך לבצע ביופסיה חוזרת - אם זה אכן קריטי מבחינת הטיפול. יש מקרים בהם ניתן לטפל בתסמונת סיוגרן על סמך תוצאות בדיקות הדם והקליניקה - ללא צורך בביופסיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך בדיקות

    איילה
    11/04/2010

    ברצוני להוסיף שגם בדיקות הדם לא הראו סיוגרן.
    תודה איילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ANA חיובי + תופעת רינו
    שירה
    09/04/2010

    שלום

    רציתי לדעת,מאחר וכבר שנה יש לי תופעת רינו נשלחתי לעשות מגוון רחב מאוד של בדיקות וכולן יצאו שליליות או בגדר הנורמה.חוץ מבדיקת הANA שיצאה שלילית
    הבנתי מהחומר באינטרנט ובפורומים השונים שזה מעלה את החשד לטרשת ריקמת חיבור(סקלורדמה),או לופוס או אחת מהמחלות הפרקים
    האם זה נכון?ברצוני לקבל תשובה כנה,מה הסיכוים מבחינה סטטיסטית לפתח את אחת המלות הנ"ל לאור העובדה שיש לי רינו וANA חיובי?
    האם זה נכון שלסקלורדמה אין טיפול?ריאצי תמונות של חולי סקלורדמה באינטרנט והזדעזתי ממש האם זהו גם עתידי?אנא עזרו לי בתשובה כנה ומפורטת
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ANA חיובי + תופעת רינו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון טעות

    שירה
    09/04/2010

    כתבתי בתוכן שהNAN יצא שלילי אך התכוונתי שיצא חיובי כמובן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות דם
    לופו
    08/04/2010

    שלום אני בן 38 ביולי היה היה לי אירוע שנגרם בגלל apla
    עשיתי בדיקות דם שיצאו בסדר
    2 בדיקות לא הבנתי מה הם אומרות

    DNA ds Ab -negative
    Antinuclear Ab Adults 1.22
    רציתי לדעת מה הם אומרות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופו שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    11/04/2010

    תסמונת נוגדי פוספוליפידם (APS או APLA) מתאפיין באירועים חוזרים של קרישי דם או נשים הפלות חוזרות בנוכחות רמה גבוה של נוגדנים כנגד קרדיוליפין (ACL) או לופוס אנטיקואגולנט (LAC). תסמונת זו מתלווה למחלת זאבת-לופוס וכ-40% מחולי זאבת-לופוס מפתחים APS.
    לכן נהוג לבדוק רמת נוגדנים כנגד הגרכעין (ANA) שכמעט תמיד מוגברת בזאבת-לופוס, ונוגדנים לדנ"א שהם ספציפים לזאבת-לופוס.
    במקרה שלך- ANA ו-נוגדנים לDNA שליליים, בשלב זה הסיכוי שיש גם זאבת-לופוס נמוך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה

    לופו
    11/04/2010

    תודה לך על התשובה
    רק רציתי לדעת האם הבדיקות הללו אומרות ש ANA
    היא שלילית?
    תודה
    לופו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות לא מוגדרות
    עופר
    08/04/2010

    לפני מספר שנים לאחר כאבים ודקירות בגוף אובחנתי על ידך כ"מחלת תשישות יתר"
    העביה לא ניפתרה בשנים האחרונות כאבי שרירים נוקשות שרירים ברגליים מין קפיצות קלות ברגליים ck מעט גבוהה
    ב10 שנים האחרונות (200-300) בשנים האחרונות חלבונים בשתן מיקרואלומינברה ללא סימניםממצאים נוספים ל"ד תקין סוכר תקין ושאר בדיקות הדם תקינות


    האם יש קשר בין ck לחלבונים מעט גבוהים בשתן? האם זה יכול להיות שזה קשור לדריכות יתר
    כמו שהיגדיר הרופא שלי ??? מה דעתך
    בתודה מראש
    עופר (אני לא לוקח תרופות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות לא מוגדרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/04/2010

    עופר שלום
    מיקרואלבומינוריה היא המצאות של כמות קטנה של חלבון בשתן (בדרך כלל לא אמור להיות כל חלבור בשתן). ממצא זה מצביע על פגיעה (קלה) בתפקוד של הכליות ומחייב מעקב כיוון שלאחר שנים עלולה להתפתח הפרעה יותר משמעותית בתפקוד הכליות. בין היתר חשוב לשמור על ערכי לחץ דם מאוזנים במצב זה. איני רואה קשר בין ממצא זה לבין נוכחות של CPK מעט גבוה או ל"דריכות יתר"

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רקע ראומטולוגי - מיואשת
    רים
    08/04/2010

    שלום ,

    אני בחורה בת 23, כבר 5 חודשים עם כאבי ירך וגב תחתון, הייתי אצל הרבה רופאים, עשיתי בדיקות של C.T, ו- MRI לגב תחתון, ומיפוי עצמות וצילומי רנטגן לאגן.
    רואים בלט דיסק ממש קטן באיזור התחתון של הגב, אבל כל הרופאים אומרים לי שזה לא יכול להיות מקור הכאב, כי הכאב כרוני ועצום ואיננו ניקל כשאני נחה או יושנת.
    דבר אחרון שעשיתי הלכתי לראומטולוגית, היא כיוונה אותי ל- MRI לפרקי האגן. אני בנתיים מחכה לתור לזה
    אתמול הייתי אצל אורטופד בכיר, הוא הסתכל על צילומי הרנטגן:
    וזה מה שהוא אמר לי: מריחים רקע ראומטולוגי: כי:
    - יש סימנים של סקרו-איליטיס , ושמבנה טרבקולארי לא סדיר בצואר פימור שמאל.
    הוא הדגיש על חשיבות הMRI של מפרקי האגן, והמליץ לי להיפגש בריאומאט בעל ניסיון רב, כי לפי דבריו לא כל ריאומאט יוכל להבחין בנראה, ושאני אמורה לעשות בדיקת עיניים
    בדיקת העיניים הייתה תקינה (אין אוביאיטיס)
    שאלתי היא: אילו מחלות או תסמונות יכולות להיות רלוונטיות (בדיקת דם רגילה תקינה)
    או האם ביקור אצל ריאומאט לפני שאעשה את ה-MRI למפרקי הירך יוכל לעזור לי, או שעדיף לאחר שאעשה את ה-MRI ?

    אודה לכם המון על כל תשובה,
    מאוד חשוב לי
    מיואשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רקע ראומטולוגי - מיואשת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת יותר אינפורמציה

    רים
    08/04/2010

    על מנת להיות יותר מדוייקת אני אתאר את המצב:
    הכאבים שיש לי (גב תחתון וירך) מחמירים עם הליכה ופעילות יום יומית ממשוכת .
    אף לא תרופה של איטופן, ולא ארקוקסיה עזרו לי, או אקמול, אדיקס וכולי גם לא עוזרים.
    בתקופה האחרונה אני עוברת מצבים של חולשת גוף כללית (פעם אחרונה ניגשתי למיון, אך הכל תקין, ומצבי השתפר (כלומר מבחינת החולשה הכללית) לאחר מתן נוזלים. אין לי מושג אם זה קשור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצת יותר אינפורמציה

    רים
    08/04/2010

    על מנת להיות יותר מדוייקת אני אתאר את המצב:
    הכאבים שיש לי (גב תחתון וירך) מחמירים עם הליכה ופעילות יום יומית ממשוכת .
    אף לא תרופה של איטופן, ולא ארקוקסיה עזרו לי, או אקמול, אדיקס וכולי גם לא עוזרים.
    בתקופה האחרונה אני עוברת מצבים של חולשת גוף כללית (פעם אחרונה ניגשתי למיון, אך הכל תקין, ומצבי השתפר (כלומר מבחינת החולשה הכללית) לאחר מתן נוזלים. אין לי מושג אם זה קשור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/04/2010

    רים שלום,
    אם אכן קיים חשד לסקרואילאיטיס צילומי הרנטגן, כלומר יש סימנים של דלקת המערבת את המפרקים האחוריים של האגן, הרי שיתכן שמדובר בדלקת מפרקים מסוג Ankylosing spondylitis או סוגים דומים של דלקות מפרקים. אמנם יש לציין שאופי הכאב שאת מתארת, אשר מחמיר דווקא במאמץ (וכנראה מוקל במנוחה) אינו אופייני לדלקות מפרקים אלו (אשר מתאפיינות בכאב המוחמר דווקא במנוחה ושעות הלילה). בכל אופן MRI של האגן יוכל לסייע מאד באבחנה, בתנאי שיכלול בדיקה מכוונת למפרקי ה סקרו- איליאק. בנוסף כדאי לבצע במצב זה את בדיקת הדם הגנטית
    HLA-B27 - סמן גנטי אשר קיים אצל רוב החולים הסובלים ממחלה זו.
    מובן שבדיקת ראומטולוג לאחר ביצוע ה - MRI תהיה המועילה ביותר, אבל כיוון שקיימת בעייה של תורים - הן בביצוע ה - MRI והן בבדיקת ראומטולוג - הייתי מנסה לקבוע תור גם לזה וגם לזה במקביל. הבדיקה הגופנית של הראומטולוג תוכל גם כן לסייע באבחנה, גם אם האבחנה הסופית תתבצע לאחר בדיקת ה - MRI.
    לסיום כדאי לשוב ולהזכיר שאם אמנם מדובר במחלה זו, הטיפול התרופתי כיום (בעיקר באמצעות תרופות בילוגיות) יעיל מאד וברוב המקרים ניתן לצפות לשיפור רב מאד במצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קהות

    רים
    08/04/2010

    אם אני אוסיף לכל מה שאמרתי שבתקופה האחרונה אני מתעוררת הרבה מהשינה כשהיד שלי במצב של קהות, ושלוקח זמן עד שאוכל להזיז אותה , זה יגיד לך משהוא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קהות

    רים
    08/04/2010

    אם אני אוסיף לכל מה שאמרתי שבתקופה האחרונה אני מתעוררת הרבה מהשינה כשהיד שלי במצב של קהות, ושלוקח זמן עד שאוכל להזיז אותה , זה יגיד לך משהוא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    08/04/2010

    רים שלום,
    אינני בטוח למה מתייחסת התלונה הזו - יתכן שמדובר על מה שנקרא נוקשות בוקר - תופעה שאופיינית לדלקות מפרקים שונות - או להירדמות של כף היד אשר יכולה להגרם על ידי לחץ עם עצבים במיקומים שונים. בכל אופן צריך להבדק על ידי ראומטולוג כדי לברר את מהות העניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רקע ריאומטולוגי

    יובל
    12/04/2010

    שלום רים
    אנא התקשרי 0522535547
    רפואה שלמה
    יובל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשמע מוכר

    איציק
    12/04/2010

    הייתי בן 26 לפני 20 שנה כשהתופעות שתארת קרו לי. טופלתי ע"י אורטופדים וטובים מאוד בתחומם, כשהתנפחה לי העקב אז ניכנסתי לניתוח. יום אחרי הניתוח התנפחה אחת האצבעות ביד. אז אמרתי לאורטופדים שאני לא מוכן שינתחו לי כל מה שמתנפח??? בקיצור הורידו לי איזה פרופסור מהמחלקה הפנימית מומחה לפרקים שרשם לי קללה ארוכה ושלח אותי לסיווג רקמות שנמצא חיובי ל hlab27 אני לא רופא ואולי זה לא קשור אבל אם זה זה - לא להבהל זה עובר - צריך לעשות מהפיכה בחיים ספורט מזון ושמחת חיים וזה ייסתדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום