מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אשמח לקבל עזרהמיכלי07/06/2010
אני בת 33, אמא ל3. לפני כחמש שנים עברתי תאונת דרכים עם WHIPLASH. אני לא יודעת להגיד אם מאז או ממתי אבל בשנים האחרונות אני מאד עייפה, למרות שאני ישנה כתשע שעות בלילה ובחלק מהימים גם צהריים. במקביל אני סובלת יותר ויותר מכאבי ראש המתגברים מאד שהגיעו למצב בו אני כל הזמן עם תרופות בחודשים האחרונים. השרירים בעורף ובכתפיים שלי תפוסים וכואבים מאד וכאב הראש מקרין גם לעברם.
לפני שנתיים הייתי אצל ראומטולוג שאבחן אותי כסובלת מלופוס . הוא המליץ על נטילת תרופה מסוימת ואני חייבת להודות שנבהלתי ונמנעתי מבדיקת העיניים המקדימה ללקיחת התרופה. לאחרונה אחרי מסע בדיקות רופא אא"ג מצא שיש לי מחיצה הבוטה מאד לצד ופגם נוסף באף אך המליץ לבדוק בדיקות נוספות לפני שיחליט על ניתוח כי אינו בטוח שזו הסיבה לכאב.
היום הייתי אצל נוירולוג שאמר שלדעתו הכאב נובע מהשרירים המכווצים בצוואר, שיתכן שמדובר בפיברומיאלגיה או משהו דומה, ונתן לי תרופה בשם פלוטין, שבבית המרקחת גיליתי שהיא למעשה פרוזק. אין ללי מושג מה יש לי והאם נכון לי לקחת תרופה שהיא נוגד דכאון (אולי אני קצת עייפת תשושה ובלי אנרגיות אבל לא יודעת אם אפשר להגיד שאני בדכאון) ... אשמח לעזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני סובלת גם מתסמונת
מיכלי07/06/2010המעי הרגיז שנים רבות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיכלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את בקשתך לפורום של ראומטולוגיה של BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנה מבדלת- לופוס מתרופות או לאמלי06/06/2010
שלום רב!
אני בת 30 ונמצאת כבר מספר חודשים בבירורים רפואיים. הכיוון האחרון של הרופאים הוא חשד ללופוס. מלבד זאת, אני כבר כ-10 שנים מקבלת טיפול תרופתי לדיכאון וחרדה 60 מ"ג פרוזק.
בתוצאות בדיקות הדם שלי, ANA חיובי 1:160, DNA 53, ובבדיקה האחרונה נבדק אנטיהיסטון ויצא גבולי.
שאלתי היא, האם הדרך היחידה לדעת בבירור האם הלופוס נגרם מהתרופות היא על ידי הפסקת התרופות (אופציה שאני חוששת מפניה, אני מאוזנת תרופתית אחרי כמה שנים ארוכות וקשות של ניסוי וטעייה), או שיש דרך מעבדתית אחרת לדעת בוודאות?
תודה על תשובתך
מלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד07/06/2010הופעת זאבת/לופוס מתרופות מתבטאת במחלה קלה- דלקת במפרקים, תפרחת בעור, לפעמים דלקת במעטפת הריאות בנוכחות נוגנדים להיסטונים. רשום כתופעת לוואי נדירה (>1%) בחולים המטופלים בנוגדי דכאון מקבוצת SSRI.
יחד עם זה נוגדים להיסטונים מופיעים בזאבת/לופוס גם כשאין חשיפה לתרופה. הטיפול בזאבת/לופוס מתרופות כולל הפסקת הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
מלי07/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום לך לא רוצה לקבל רמיקיידשושי06/06/2010
לדלקת פרקים שגרונית .יש לי גם פיברליגיה ושלקת פרקים שגרונית .
כי אני ל מאוזנת השקיעה שלי 100 .
בנוסף לזריקה מטטרוקסט המינון שלי 15 מיליגרם בשבוע .
איזה עוד תרופה יכולה לעזור לי .סתם לשמוע
כי שמעתי שהרמיקייד פוגע ויש לי שמועות שהוא גורם לסרטן .
ולא בא לי לקחת את הביולוגי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי ?
TCDSVUZJ10/06/2010האם יש אפשרות לקבל תרופה אחרת במקום ברמיקייד .
למרות שי לי כאבים חזקים לא יכולה לתפקד הגוף לא מאוזן בכלל
כל פעולה קטנה ישר כאבים חזקים למרות כל מה שמקל .בלילה לא ישנה .
אני מקבלת מטטרוקסאט דרך אגב האם יש אפשרות אחרי שירדתי במינון לפי רצוני .
אפשר לעלות זה יעזור או כבר לו.
איזה טיפול יש עוד אפשרות למצב שלי .כי החלטה לפני הרמיקייד כי שמעתי שזה גורם לסרטן וזאת תרופה כימית .
למרות שהרופאה משפחה אומרת שרמיקייד בדיוק כמו הMTX .ולי לא ניראה
מה העיצה שלך אני מתיאשת ולא יודעת מה לעשות .מצד אחד מחכה בנירות לטיפול. ומצד אחד כל הזמן שחושבת אולי משהו לא כימי אולי על ידי כדורים שלא יפגע בגוף
דרך אגב האם הרופא חייב לדווח לנו על התרופה ממה זה עשוי ?או שבחיים לא ידעתי שהMTX
היא תרופה כימית ולא ידעתי שזה חומר מסוכן להחזיק בבית זריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשושי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את בקשתך לפורום של ראומטולוגיה של BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בפרקים - פיענוח בדיקות דםאנונימי04/06/2010
שלום,
מבררת בשביל חברה טובה שאין לה גישה לאינטרנט.
היא עובדת בעבודה פיזית וסובלת בחודשים האחרונים מכאבי פרקים.
האורטופד חשב שזאת דלקת פרקים אבל בדיקות הדם שללו את זה.
ראומטולוגית חשבה אף היא שזאת דלקת פרקים, הדרך שלה לאבחן היתה לת לה זריקה של סטרואידים בשריר (טוסיק)
לדעתה אם הזריקה תעזור - אז זאת דלקת פרקים, אם לאו - צריך להמשיך בבירור.
הזריקה לא עזרה.
אורטופד נוסף שלח אותה לסדרת בדיקות דם נוספות שרובן יצאו תקינות חוץ משתיים.
19.80 U/ml ANTI CARDIOLIPIN IgM (הטווח הוא 0-12)
ו-
36.10 U/ml A.B2 GLYCOPROTEI IgM (הטווח הוא 0-12)
יתר הבדיקות (12 במספר) נמצאות בנורמה.
על מה זה מרמז?
תודה מראש על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנונימי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/06/2010השילוב של רמות גבוהות של קרדיוליפין וגליקופרוטאין I מצביע על תסמונת נוגדי פוספוליפידים.
התסמונת יכולה להופי גם עם זאבת/לופוס ב-40% מהמקרים של זאבת/לופוס.
התסמונת מתאפיינת בהפלות חוזרות או קרישי דם בורידים או בעורקים.
רצוי להיות במעקב ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף-מחכה לתשובה לגבי האימוראןשולמית30/05/2010
האם האימוראן יכול להזיק לעובר אם האב מקבל 100 אימוראן ביום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולמית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד30/05/2010אימוראן - תרופה שאפשר לקבל בהריון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור בנושא דלקת פרקיםשי28/05/2010
שלום
חברתי בת ה-28, חולה בדלקת פרקים ראומטית מאז גיל 19. היא מקבלת טיפול שבועי בזריקה ואחת לחודשיים מתאשפזת בבי"ח.
כשאני מתעניין במחלה שלה או שואל לשלומה היא נמנעת מלשתף פעולה ומתחמקת מתשובה.
אני מאוד מסוקרן ואף חושש. אשמח אם תוכלו לתת לי מספר פרטים על אופי המחלה ומה ההשלכות שלה - מה יקרה אם היא לא תיקח תרופות? האם היא עלולה להגיע למצב של חוסר תיפקוד? כמה המחלה מחמירה בעתיד ומה הסיכוי לכך?
תודה מראש
שי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד06/06/2010קיימות 100 מחלות פרקים.
חובת הרופא לשלמור על פרטיות המטופל לגבי מחלתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ר גודארד - בדיקה תחת מאמץ גופנידוד26/05/2010
ד"ר גודארד שלום,
בבדיקה תחת מאמץ מופיע משפט "בוצע מאמץ METS 12.5 , בדופק 150 (89% מצפוי לגיל) לא תעוקה וללא איסכימיה תגובה היפרטנסיבית תקינה"
מה משמעות ה- 89% ?
תודה
דוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוד שלום
ד''ר ג'יזל גודארד02/06/2010מבחן מאמץ רצוי לכל חולה עם זאבת/לופוס לאחר 5 שנים של מחלה ובמיוחד אם החולה סובל מתסמונת נוגדי פוספוליפידים.
במבמחן שלך 89% מתכוון לדופק המירבי בזמן מאמץ ומותאם לגילך. סה"כ התוצאות של 89% מדופק המירבי ו- METS 12.5 מצביעות על מבחון מאמץ תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת מפרקים ומחלת השימוטואלמונית25/05/2010
האם יכול ליהיות מחלה אטואימונית שהתסמינים הם: תת פעילות של בלוטת התריס +כאב במפרקי עמוד שידרה(נראה קליטה מוגברת במיפוי עצמות)שהופיעו בו זמנית בצורה חדה?ברקע יש פסוריאזיס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסוריאזיס ותת פעילות מטופלים היטב
דר אדית דניאל30/05/2010שלום
ממליצה לך לקבל טיפול הומאופתי עבור התופעות שציינת -יש לך טיפול כולל בקופת החולים
בברכה
ד''ר אדית דניאל
מומחית ברפואה משלימה
מנהלת פורום הומאופתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר דניאל,
אלמונית31/05/2010אתמציעה לי לטפל בסמטומים ,ולטשטש בכך מחלה שאוליי הורסת לי את המפרקים בעמוד השידרה?
אני חושבת שהצעתך לא רצינית ומסוכנת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלמונית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010נא לפנות לאתר ראומטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלמונית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את השאלה לפורום ראומטולוגיה BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE RE לאקווניל.יעל21/05/2010
שלום. האים פרוש המילה CORNEAL DEPOSITS הכוונה למשקעים בקרנית בעיניים ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד22/05/2010משקעים בקרנית=CORNEAL DEPOSITS
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE פלאקווניליעל21/05/2010
שלום דוקטור. ענית לי שפלקווניל יכול לשקוע בקרנית ושזה די נדיר .רציתי לדעת בטוח זה יכול לשקוע בקרנית ולא ברישתית כפי שחשבתי תמיד. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/05/2010מדובר במשקעים ברנית (CORNEAL DEPOSITS).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקטור גיזל שלום לך ביקשת בדיקות דםשושי17/05/2010
הינה + שקיעת דם 99 .
בחודש ינאור היה 70 .ולא אמרו לי במרפאה כלום .ואני לא היתיחסתי .
מצרפת את הבדיקות אשמח לשמוע למרות שיש לי תור רק כרגע רחוק .התור לרופא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שושי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/05/2010קשה לאבחן בעיה על סמך בדיקות דם בלבד!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקווניליעל13/05/2010
שלום.רציתי לדעת אים לפלקווניל יש השפעה על קרישיות הדם?ואיזה השפעה יש לפלקווניל בלופוס?ומה הסכנה שיכולה להיות בלקיחת תרופה זו לעינים. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/05/2010פלקווניל היאתרופה יעילה ובטוחה למחלת זאבת.לופוס. התרופה בעלת השפעות רבות: מקטין את מידת דלקת במפרקים, משפר מחלת העור, השפעה נגד קרישי דם, מוריד רמת כולסטרול ועוד.
רצוי בדיקת עיניים פעם ב 6-12 חודשים בגלל תופעת לוואי נדירה של משקעים בקרנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת ריאות ו-APLAיואב13/05/2010
שלום וברכה!
במשך תקופה ארוכה (כשבועיים של אישפוזים ומנוחה ארוכה מאוד במיטה) הייתי עם דלקת ראיות חריפה. שלושה ימים לאחר שחרורי מבית החולים התגלתה אצלי APLA, רציתי לדעת אם ישנו קשר בין הדברים? האם דלקת הריאות או השכיבה הממשוכת גרמו להתפרצות ה-APLA?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יואב שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/05/2010APLA או APS מתאפיינת ע"י אירועים חוזרים של קרישי דם, הפלות חזורות (באישה) בנוכחות נוגדנים: ACL או B2GPI או בדיקה חיובית ל-LAC. APS מתלווה למחלות אוטואימוניות ביניהן השכיחה ביותר היא זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- URIC ASIDדן11/05/2010
מה המשמעות אם יש רמה גבוהה שלו בדם?והאם זה יכול לנבוע מכך ששתיתי בלילה לפני הבדיקות מעט יין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שואל שוב
דן16/06/2010בנתים-שמעתי שגם בשר מעלה את הרמה.ויצא לי רמה גבוהה והתור לראמטולוג עוד רחוק.האם זה יכול להיות שבגלל שאכלתי את הבשר ושתיתי יין יום לפני אז הרמה גבוהה?
זה כול סוגי הבשרים ויין?כי שתיתי יין אדום בעיקר ואכלתי בשר בקר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדן שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010נא לפנות לאתר ראומטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס, כאבים בכל הגוףיעקב07/05/2010
אישתי בת 60 וחולת לופוס מזה כ 15 שנה .מטופלת ב קורטיזון 10 מ"ג ופלקוניל 300 מ"ג .
לעיתים תקופות יש לה כאבים בכל הפרקים .
במהלך השנים שמתי לב לשתי תופעות שיתכן שיש להם קשר להתפרצויות הכאבים .
1.לבתי ,בביתה ,יש לה מספר כלבים . ברוב הפעמים ,לאחר ביקור אצל בתי, למחרת יש החמרה במצבה של אישתי שמלווה בכאבים וקושי לתפקד.
2.ללא קשר לנ"ל כאשר אישתי מטופלת באנטיביוטיקה (מסיבות שאינן קשורות ללופוס),יש לי הרגשה שמצבה משתפר והתפרצויות הכאבים קל יותר או נעלם לתקופת מה .
שאלתי:האם יש מחקרים שיאששו את זה? רגישות לכלבים ואו טיפול באנטיביוטיקה ?
האם יתכן שהכלבים נושאים עליהם חיידקים שיכולים להיות טריגר להחמרת המחלה ולהתפרצות הדלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעקב שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/05/2010על פי הספרות שמוכרת לי איןקשר בין חשיפה לכלבים והתפתחות זאבת-לופוס. מחלת זאבת-לופוס היא מחלה אוטואימונית ולא זיהומית. לכן אין מחקרים שמצביעים על טיפול באנטיביוטיקה למחלה זאת.
ידוע לנו היום שיש קשר בין רקע גנטי , חשיפה לסביבה והתפתחות זאבת-לופוס. בין הגורמים הסביבתיים: חשיפה לקרני השמש, עישון, טיפול בהורמונים מסוג אסטרוגן, חשיפה לזיהומים בעיקר וירוסים, ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלופוסב,המשך לתשובתך ,
יעקב14/05/2010תודה לתשובתך .
ציינת בתשובתך שזיהומים ווירוסים יכולים לגרום למחלה .כפי שציינתי בפניתי הראשונה ,יש לי תחושה שהמצאות של אישתי בסביבת הכלבים של בתי ,גורם לטריגר ולהתקפי המחלה . האם יתכן שהכלבים נושאים עליהם זיהום כל שהוא שיכול לגרום לכך?
אודה לך להתיחסות .
בברכה
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעקב
ד''ר ג'יזל גודארד20/05/2010אין מחקרים או דיווים על כך בספרות הרפואית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

