מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דם ללופוסיונית26/08/2010
שלום רב,
מהם הבדיקות שעליי לעבור על מנת לבדוק חשד ללופוס (התור לרופא מאוד ארוך ומעוניינת לקצר תהליכים ולהגיע עם התוצאות של הבדיקות אל הרופא המומחה)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יונית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד30/08/2010מחלת זאבת/לופוס מתאפיינת במעורבות העור, פרקים, כליות, מוח ועוד בנוכחות נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) ולרוב רמה גבוהה של נוגדנים לדנ"א (DNA). לעיתים קרובות יש שקיעת דם מוחשת ורמת משלים נמוכה.
כמובן שצריך לבצע בדיקות שגרתיות (ספירת דם וכימיה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר לנטילת תרופות ולופוסאבי24/08/2010
שלום רב,
ברצוני לדעת האם לנטילת תרופות פסיכיאטריות יש השלכות להתפרצות מחלת הלופוס?
תודה,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטודנט לפסיכולוגיה
אבי25/08/2010השאלה היא מתוך עיניין מחקרי.
מפי סטודנט לפסיכולוגיה תואר שני.
אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד30/08/2010מחלת זאבת/לופוס יכולה להתפתח לאחר נטילת תרופות. התרופות השכיחות הם להורדת לחץ דם ונגד הפרעות קצב בלב.
יחד עם זה קיימת רשימה ארוכה של תרופות שמהן יכולוה להתפתח זאבת/לופוס.
התפתחות המחלה לאחר נטילת תרופות פסיכיאטריות לא שכיחה.
המחלה מתאפיינת בדלקת בפרקים ותפרחת בעור בנוכחות נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) וגנגד היסטונים (HISTONE).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- la ab anti ssb גבוהיעל24/08/2010
לאחרונה אני נמצאת בבירור עקב למעלה משנה וחצי של חום (37.3-38.5) לרוב-37.5 , עייפות, כאבי שרירים וחולשה
כמו כן-תקופה של בצקות ברגליים, אלרגיות וקרחות מקומיות.
לפי הבדיקות-
אנטי la גבוה- 73 (עלה מ 63 לפני חודש וקצת)
חלבון משלים בירידה - c3-85 / c4-17.6
ANA עלה מ 0.6 ל 0.9
עדיין לא הבנתי אם המצאותו של נוגדן מעיד על מחלה? לאילו מחלות משוייך הנוגדן הזה? (עשו לי בדיקת קרישיות דם לופוס ולא לופוס ויצא תקין, כמו כן בדקו נוגדנים אחרים וראומטואיד ויצא תקין , בדיקות כלליות תקינות- למעט b12 נמוך וויטמין d נמוך מאוד)
אודה על תשובה לגבי הנוגדן וכן על הצעות איך להתקדם בברור,
תודה,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/08/2010רמות גבוהות של נוגדנים ל-RO ו-LA:
ניתן למצוא בזאבת/לופוס
תסמונת סיוגרן
בזאבת/לופוס של העור בלבד
בתינוקות עם זאבת/לופוס שלאם יש רמה גבוהה של נוגדנים ל-RO.
אבחנה של מבוססת על משלב של תלונות/ממצאים בבגיקה גופמית /בדיקות מעבדה.
רצוי להיות במעקב ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה, שאלה נוספת
יעל24/08/2010איך בעצם עושים אבחנה מבדלת בין לופוס לתסמונת סיוגרן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד25/08/2010תסמונת סיוגרן מתאפיינת בעיניים יבשות ופה יבש בדרך כלל.
מחלת זאבת/לופוס מתאפיינת בדלקת בפרקים, פריחה בעור, פגיעה בכליות או במוח ועוד.
תסמונת סיוגרן יכולה להופיע גם בחולי זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד ללופוסאילניה0819/08/2010
שלום, אני בת 37, אימי מוכרת כחולת לופוס שנים רבות, בעבר טופלתי בגין ITP. סובלת כחצי שנה מכאבים חזקים בכפות הידיים מלווים בנפיחויות, פריחות בגוף -בעיקר בידיים ובבצוואר, עייפות מרובה ונשירת שיער מוגברת. בבדיקות שעשיתי ANA ו ANTI DNA היו חיוביים אם כי להבנתי לא בערכים גבוהים. הראמטולוג המליץ להמתין חודשיים ואז לחזור שוב על הבדיקות - אשמח כמובן להתבדות ושכל התסמינים לא מובילים לאבחון של לופוס, אבל מפחדת משאננות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אילניה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד19/08/2010שילוב של תרומבוציטופניה אימונית, דלקת בפרקים, נשירת שער משמועתית, ANA חיובי (מעל 1:160) ונוגדנים לDNA חיובי מצביע על מחלת זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ובכל זאת
אילניה0819/08/2010מדוע אם כן ההמלצה היתה להמתין חודשים נוספים ולחזור על הבדיקות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאילניה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד19/08/2010בדיקה לאחר חודשיים אמור לא להשתנות או התמונה הרפואית תהיה יותר ברורה.
יתכן ובדיקות דם היו גבוליות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- REבלוטות לימפהיעל16/08/2010
שלום. תודה על התשובה עלי לציין שנאמר לי שלבלוטות בודדות כאלה בגודל 1ס"מ אין לזה משמעות אים אין תלונות תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד16/08/2010יש להמשיך במעקב, אך כדאי שרופא יבדוק האם יש נוכחות בלוטות לימפה מוגדלות במקומות אחרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה.יעל15/08/2010
שלום. האים זה אופיני במחלת S.L.E. שיופיעו באקראי בסונר בטן בלוטות לימפה בודדות פראאורטליות בגודל 1ס"מ? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד16/08/2010ניתן למצוא בזאבת/לופוס הגדלת בלוטות לימפה.
יחד עם זה יש לשלול מחלות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גאוט וכדורי dimaxיעקב14/08/2010
אני סובל מגאוט כ 20 שנה ומטופל באלופורינול 300 בהצלחה (בדיקות דם תקינות).
אני מתעתד לטוס לפרו לגבהים של 4000 מטר ומומלץ לקחת כדורי dimax
למניעת מחלת גבהים.
קראתי שיש אזהרה לגבי גאוט.בשימוש בכדורים אלה
התקופה שאקח את הכדורים כ שבוע,עד 20 כדור.
גילי 63 ומצב בריאות תקין.
האם הכוונה שמצב הגאוט יכול להחמיר בגלל אובדן נוזלים, אולם אני יכול להמשיך לקחת את האלופורינול? להרבות בשתיה ולהיות מודע לבעיה?
או שאסור בתכלית לקחת את 2 סוגי הכדורים?
בתודה
יעקב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעקב שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/08/2010נא להפנות את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה ב BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל13/08/2010
שלום. בת 66 בבדיקת CT בטן עקב חשד לאבן בכליה ואכן נמצאה אבן והעינין טופל..ובאקראי ללא תלונות מיוחדות נמצאה בלוטה בשער הכבד בגודל 8 מ"מ נעשה ברור תפקודי כבד ובדיקת מומחה כבד ונאמר שאין חשד לדאגה בממצא זה.השאלה שלי האים הבלוטה יכולה להופיע אצל חולה לופוס מערכתית יותר מאצל אדם שלא חולה בלופוס? זה יותר אופיני ? . יש לציין שמחלת הלופוס לא פעילה היא רק מעבדתית ומטופלת בכדור פלקווניל אחד ביום. אשמח לקבל תשובה ברורה לכך תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/08/2010לחולי זאבת/לופוס הפגיעה בכבד לא שכיח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זאבת הריוןלימור12/08/2010
זמעתי שיש נשים שלוקות בזאבת הריון במהלך ההריון. האם לאחר מכן המחלה עוברת או שהיא הופכת לכרונית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימור שלום
ד''ר ג'יזל גודארד15/08/2010זאבת/לופוס זו מחלה כרונית. הטיפול והמעקב נעשים על מנת לשמור את המחלה בהפוגה ולנסות למנוע סיבוכים.
לפעמים זאבת/לופוס מופיעה בהריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- aplaזאב06/08/2010
שלום אני בן 39 והיה לי לפני שנה אירוע מוחי בגלל apla
עשיתי בדיקות דם וBeta 2 Glycoprotein 1 IgG יצא 97.3 גם בעבר יצא גבוהה
הAntinuclear Ab Adults יצא 0.9 שהבנתי שזה שלילי
תוכל לומר לי מה זה אומר
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זאב שלום
ד''ר ג'יזל גודארד08/08/2010ב-40% מחולי זאבת/לופוס גם סובלים מתסמונת נוגדי פוספוליפידים ולכן בודקים ANA.
תסמונת נוגדי פוספוליפידים יכולה גם להופיע ללא זאבת/לופוס כמו במקרה שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת וסקוליטיס וחשד ללופוס.ליאת05/08/2010
אני בחורה בת 27 עד לפני שנה בערך הייתי בריאה לחלוטין, לפני שנה בפתאומיות התאשפזתי בעקבות וסקוליטים מסוג הנריך שליין אם אני לא טועה כך קוראים לזה. המחלה פגעה בכל מערכות גופי כמעט גם מבחינה עורית כליתית וכ"ו. בעקבות כך גילו לי חשדד ללופוס עקב הנוגדנים והקרשיות שנמצאו בבדיקות. חשוב לציין שלאחר השיחרור מהאישפוז הייתי אצל מעקב של ראומטולוגית מהבית חולים (פעם אחת הייתי אצלה שנאמר לי לעשות בדיקות ובוע חודשיים ישלחו לי תור חדש).
לא נשלח אלי עד היום תור חדש למרות שחלפה שנה ואני התיאשתי מלנסות לרדוף אחריהם.
כיום לאחר שנה עשיתי שוב בדיקות שיצאו מדאיגות והנה התוצאות שלהן :
(יש לציין שגם יש לי אנמיה וחוסר ברזל). PROTEIN- URINE 24h יצא לי 0.278 שהנורמה היא 0.03 ל0.015 PROTEIN- U SAMPLE 239.363 CREATININE 0.97 במקום 0.5-0.9 FERRITIN 5.7 במקום בין 30-400 IRON 46 במקום 50-160 ESR 95 כאשר צריך להיות בין 0-25 כאמור בעבר שהתאשפזתי היה לי 135. הרופא אומר שהשקיעת דם יכולה להיות גבוה כי עדיין יש לי וסקוליטיס בגוף ושאין לי מה לדאוג, למרות שאין לי את הפריחה בגוף. אלו עוד תוצאות שנחוץ לנורמה קצת: RBC 4 HB 10.5 HCT 33 MCH 26.2 MCHC 31.9 RDW 15.3 הייתי שמחה לשמוע האם זה אכן קשור לוסקוליטיס או ללופוס?
אני כיום מנסה להשיג תור נוסף לראומטולוג דרך קופת החולים ובעזרת הרופא אבל לבנתיים הייתי שמחה לשמוע האם זה נראה כלופוס או שזה רק תוצאה של מחלת הוסקוליטיס או שמא יש קשר בין השניים? (סליחה על האורך פשוט חשוב לי שהדברים יהו מובנים).
בתודה מראש ליאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות נוספות
ליאת05/08/2010שאולי גם חשובות:
VITAMIN D (25-OH) 4.50 ng/ml (שומעתי שיש קשר בין זה ללופוס)
התווך צריך להיות בן 30-100
ANTISTREPTOLYSIN O 576 mcg/dl התווך בין 0-330
נ.ב עדיין לא כל התשובות התקבלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות של AVA
ליאת05/08/2010ANTINUCLEAR Ab_(ANA) NEGATIVE
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליאת שלום
ד''ר ג'יזל גודארד05/08/2010בנוכחות ANA שלילי הסיכוי למחלה אוטואימונית כמו זאבת/לופוס או ווסקוליטיס נמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך ד"ר....
ליאת05/08/2010אז למה תוצאות שקיעת הדם, החלבון והכליות וכ"ו יצאו כך?
השאלה האם ביגלל שחליתי בוסקוליטיס לפני שנה זה עדיין לא עבר לגמרי מהגוף כמו שהרופא שלי אמר לי? יש לציין שאני מרגישה טוב ואין לי שום סימני מחלה חוץ מהבדיקות דם ולכן אני דואגת, מה גם שבעבר הקרישיות והנוגדנים כן יצא לא טוב ולכן חשדו בלופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוס והריוןשני04/08/2010
אני בת 27 ומאובחנת כחולת לופוס כ6 שנים, עם פגיעה כלייתית ומוחית (פירכוסים בתקופת התלקחות המחלה לפני 6 שנים) הפגיעה הכלייתית מאופיינת בפרוטנוריה של 2-3 גר' חלבון ב24 שעות, תפקידי כלייה תקינים, לאחרונה לאחר שימוש קפדני באוקסאר רמת החלבון ירדה באופן משמעותי ל0.6 גר' ב24 שעות, לפני חודש הפסקתי את נטילת הכדורים מכיוון שהגעתי לתוצאה הרצוייה וכרגע ברצוני להכנס להריו.
יש לי מספר שאלות:
1. ידוע לי כי אוקסאר זוהי תרופה טרטוגנית ולא ניתנת במהלך הריון אך האם תקופת "ניקיון" של חודש מספיקה או שמה עלי להמתין זמן נוסף לפני הכניסה להריון בכדי להמנע מפגיע בעובר.
2. ידוע לי כי במהלך ההריון יהיה עלי להיות במעכב במרפאה להריון בסיכון אך האם עלי להתחיל טיפול כלשהו לפני הכניסה להריון (קלקסאן) או רק עם הגילוי על ההריון. (כרגע לוקחת פלקוויניל)
3. במקרה של החמרת המחלה בתקופת ההריון האם יש סיכון לעובר?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד שאלה קטנה
שני04/08/2010האם קיים סיכוי (גבוה משאר האוכלוסייה) להתפרצות החמלה אצל הצאצאים שלי (ב''ה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/08/2010לופוס של הילוד מופיע ב-15% הנשים עם רמות גבוהות של נוגדים ל-RO. לכן כדאי לבדוק לפני ההריון.
אין קשר ישיר בין לופוס/זאבת של האם והתפתחות הילד.
יחד עם זה זאבת/לופוס מתפתח במשפחות אך באחוז לא גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/08/2010בחולת לופוס עם פגיעה בכליות מומלץ:
1. להיות בהפוגה (ללא כל סימן של מחלה) לפחות 6 חודישם לפני כניסה להריון.
2. על חולת לופוס/זאבת להיות במעקב במרפאה הריון לסיכון גבוה.
3. לפני הריון על חולת זאבת/לופוס לעשות את הבדיקות הבאות: LAC, נוגדנים לקרדיוליפין (ACL), נוגדנים לרו ולה (RO/LA ).
4. ניתן ליטול פלקווניל בהריון.
5. מומלץ טיפול בתרופות חוסמי קלציום במקום אוקסאאר. למשל VASODIP
6. מומלץ מעקב חודשי של הראומטולוג ורופא נשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות וכאבי מפרקים ושריריםאתי03/08/2010
היי,
יש לי תשישות מאוד קשה (בקושי מצליחה להתעורר ולקום מהמיטה), וכאבי שרירים ומפרקים שמופיעים ברוב שעות היום ומתחזקים לקראת הערב.
נשלחתי לבצע בדיקות דם והופיעו מספר מדדים חריגים:
ALP - 28.9
ASLO - 560.7
FERRITIN - 5.67
HGB - 11.5
HCT - 34.5
MCV - 79
MCH - 26.3
BASO - 0.012
ESR - 28
מבחינת B12 התוצאה תקינה - 571
בבדיקת שתן עלו הממצאים הבאים:
S.G - 1.028
pH - 5
הבנתי מהתוצאות כי יש לי אנמיה, השאלה על מה עוד מעידות התוצאות הנ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/08/2010נא להפנות את שאלתך לפורום ראומטולוגיה ב BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה שאלהיעל03/08/2010
אני בת 36, אמא לשניים, בעלת עודף משקל.
אני לא נוהגת לנג'ס לגבי בדיקות דם, אבל התוצאות שהגיעו קצת מלחיצות והרופא בחופשה. אשמח להבין מה פירושן:
PTTFS 29 Sec
PTT(FSL) 32.6 Se
PTT(FSL)/PTT(FS) 1.12
LAC-SCREEN-RVVT 48 Sec
LAC-CONFIRM-RVVT 31 Sec
SCR RV/CONF RV 1.56
וכן מדוע כתוב:
PTTFS נשלחה רק מבחנת פלזמה קפוא
SCR RV/CONF RV נא לחזור על הבדיקה בעוד שלושה חודשים
מה שעוד יצא חריג זה:
C-REACTIVE PROTEIN 1.33 mg/d
וכן
ANTI CARDIOLIPIN IgM 36.60 U/m
A.B2 GLYCOPROTEI IgM 13.50 גבולי U/ml
DNA (ds) Ab Positive by Biople
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד03/08/2010לא ניתן לאבחן מחלה על סמך בדיקות דם.
כמוכן יש סיבה שרופא מבקש בדיקות דם מיוחדות.
לפי הרשימה יש בדיקות דם שיכולות להתאים בנוכחות תסמינים וממצאים נוספים לזאבת ותסמונת נוגדי פוספוליפידים.
נא לפנות לראומטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנודות בבדיקה של anti dnaמלי03/08/2010
שלום רב
בת 30. כבר מזה חצי שנה בבדיקות בשל חשד ללופוס. בדיקת ana ו dna מבוצעות כבר שלוש פעמים בתדירות של אחת לחודשיים. בכל הבדיקות ana חיובי 1:160, dna היה בבדיקה הראשונה 32, בשנייה 54 ובשלישית 32 (טווח הנורמה 0-30). crp כל הזמן גבוה במגמת עליה (היה בהתחלה 2 כשהטווח 0-0.5, כעת כבר 4.5). כבד מוגדל , פריטין היה בהתחלה גבוה מאד (1510), וכעת חזר לטווח הנורמה.
סימפטומים גופניים לא מובהקים. קצת חולשה, קצת חום (37.2-37.5), קצת כאבי פרקים, קצת קישון פרקים, עייפות.
הרופאים עד עתה מתלבטים האם לתת אבחנה ולהתחיל טיפול או האם מדובר במשהו אחר (דיברו על השערות של דלקת לא מזוהה שתעבור בעצמה או על גידול בבלוטת הלימפה).
שאלתי היא, כיצד ניתן לפרש את התנודות בבדיקות שלי, מה המשמעות של הערכים המשתנים בבדיקה של anti dna, האם לדעתך על סמך המידע המופיע כאן כדאי להמשיך לערוך בדיקות או להתחיל טיפול תרופתי. (הבנתי מהרופאים שאם בבדיקה האחרונה ה anti dna יצא שוב בערך של כ 50 יתחילו טיפול וכעת אינני יודעת איך לפרש את הירידה).
אשמח לתשובה
תודה!
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד03/08/2010זאבת/לופוס מאובחנת כשילוב של תלונות/ממצאים בבדיקה גופנית/בדיקות דם שגרתיות ויחודיות לזאבת.
בין הבדיקות דם המיוחדות צריך להיות ANA חיובי
בנוכחות נוגדנים ל-DNA יש חשד לזאבת/לופוס.
אנו יודעים היום שנוגדנים נמצאים במחזור הדם זמן מה לפני התפתחות המחלה.
בדרך כלל רוב הסימנים לזאבת/לופוס יופיעו תוך שנתיים.
חלק מהראומטולוגים מחכים עד שיש כל התמונה המתאימה עד שמתחילים טיפול.
חלק מהראומטולוגים כבר מתחילים טיפול בפלקווניל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

