מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- RE פלקוונילרות12/10/2010
תודה על התשובה המפורטת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RE פלקווניל - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד12/10/2010אני מאחל לך בריאות שלימה ומהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פלקוונילרות12/10/2010
שלום.יש לי מספר שאלות : 1)האים פלקווניל יכול לשפר את האפלא את הלק ואת האנטי DNA? שאלה 2)אים יש כאב בשורש כפות הידים אבל זה לא נפוח ואדום כואב רק בזמן פעולות יום יומיות הפלקווניל היה אמור לעזור?שיש שחיקה הוא יכול גם לעזור? ושאלה 3)האים בלופוס יכולים להיות כאבי בטן בצורת התכווצוית לא באופן קבוע ואים כן אז גם פלקווניל אמור לעזור? מדובר בחולה לופוס בן 65. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פלקווניל - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד12/10/2010שלום, פלקווניל הינה תרופה יעילה לטיפול במגוון דלקות מפרקים, אך יעילותה בולטת במיוחד בלופוס.
רמת אנטי DNA גבוהה מעידה לרב על פעילות של הזאבת. פלקווניל יעילה בהפחתת רמת פעילות מחלת הזאבת, כך שצפוי שגם רמת אנטי DNA בדם תרד עם הטיפול.
נמצא, שלפלקווניל יש השפעה נגד קרישת הדם ע"י APLA/LAC למרות שהתרופה אינה משפיעה על רמת נוגדני APLA או LAC בדם.
כאמור, פלקווניל תרופה יעילה לטיפול בדלקת מפרקים. אבל, יש מקרים בהם פלקווניל אינה מספיקה או אינה משפיעה כלל. פלקווניל אינה אמורה להשפיע כלל על מחלת מפרקים שחיקתית או ניוונית, ואין לה השפעה של שיכוך כאבים. כך שבמידה והכאב בשורש כף היד נובע משחיקת הסחוס, לא תהיה לפלקווניל כל השפעה.
כאב בטן יכול להיגרם מסיבות שונות, בד"כ אינן קשורות ישירות ללופוס. יש לפנות לרופא המשפחה או מומחה גסטרו לברור מעמיק של סיבת כאב הבטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מולד
ד"ר מולד20/10/2010C3 נמוך יתכן במצבים נוספים מלבד לופוס. ANA חיובי בכמעט 100% מחולי לופוס, אך תיתיכן האפשרות של לופוס למרות ANA שלילי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל קיימת סתירה בתוצאות...
יעל20/10/2010שלא מצאתי הסבר מדויק אודותיה בכל הרשת:
מצד אחד
ana posotive
מצד שני
ANA IFA NEGATIVE
א. האם ana ifa מבטל את תוצאת ה ANA
ב האם כל הנוגדנים שנבדקים בתוך בדיקת האנא כמו ANTI DS DNA- קשורים לבדיקת האנא, ונשללים במקרה שלי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקיצור...
יעל20/10/2010האם עדיין צריך לפנות לייעוץ רומטולגי?
במידה וה ANA שלילי לכאורה?
האם יש עדיין משמעות לשאר הבדיקות שלי???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחוצה מאד- לופוס??שגית12/10/2010
בת 29, מאובחנת עם פסוידוטמור צרברי, חשש ללופוס וכדו', עקב חום, חולשה, כאבים למינהם.
להלן בדיקות הדם החריגות:
IRON 27.37 UG/DL
CRP 6.10 MG/L
IGM 132.43 MG/DL ( 143.00- 279.00)*(.........)
RF 21.12 IU/ML ( 0.00- 20.00) (.........)*
ESR 27.00 MM/HOUR ( 2.00- 25.00) (.........)*
HEMOGLOBIN 11.30 G/DL ( 12.00- 16.00)*(.........)
HEMATOCRIT 33.70 % ( 35.00- 45.00)*(.........)
ANA POSITIVE
ANTI DS DNA 11.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*
Positive
ANTIRIBOSOMALP. <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP-A <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SM/RNP <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SCL-70 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RNP 68 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI RO (SS-A) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI LA (SS-B) <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 52 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CHROMATIN <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI JO-1 <0.2 ( 0.00- 0.90)
ANTI CENTROM .B <0.2 ( 0.00- 0.90)
בשיטה החדשה בודקת את כל 16 הפרמטרים הנ"ל במקביל ANA* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחוצה מאד- לופוס?? - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד12/10/2010הסיבות לבעייתך מגוונות, ולופוס אינה נחשבת לסיבה שכיחה לבעיה זו.
האבחנה של לופוס מבוססת על צרוף ביטויים קליניים (תסמינים וסימנים קליניים) ומעבדתיים, שפסאודוטומור צרברי אינה אחת מהם.
ANA נמצא חיובי, אך יש לבקש מרופאך לחזור על הבדיקה בשיטת אימונופלורוסנציה
(FANA). בנוסף ממליץ שרופאך ישלח בדיקות ל- APLA/LAC וכן השלמת ברור ע"י נוירואופטלמולוג או נוירולוג כדי למצא אם יש קשר בין הממצא של ANA לבעייתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלתי...
יעל14/10/2010בביקור אצל ראומוטולג שנמשך 2.5 דקות. ללא בדיקה גופנית, וללא קריאת המסמכים הרפואיים. הסתכל על התוצאות- וקבע מיד כי אין לי לופוס וכי אני סובלת לכאורה מפיברמולוגיה...
האם הגיוני בעייניך?? או שדרושות בדיקות נוספות?
האם אכן על סמך התוצאות הנ"ל ולפי טענתו ה ANA גבולי- ובודאות אני לא סובלת מלופוס, אפשר להרגע??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעל=שגית...
יעל14/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלתי... - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד14/10/2010ממליץ לפנות לריאומטולוג נוסף לחוות דעת נוספת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך- מתנצלת על הנדנוד- אני חרדה...
יעל17/10/2010בנתיים בבדיקות המשך, עדיין לא התקבל ה ANAF וכו התקבלו התוצאות הבאות: האם הן מעידות על קיום מחלה ביחוד הערך של C 3?
בנוסף, חשוב לציין כי שמתי לב שתחושות השפעת שלי מתגברות ביחד עם תחושות הלחץ תוך גולולותי וטשטושי הראייה....
IRON 21.91 UG/DL ( 50.00- 170.00)*(.........)
PHOSPHORUS 3.46 MG/DL ( 2.50- 4.60) (...*.....)
ALBUMIN SERUM 3.89 G/DL ( 3.30- 5.30) (..*......)
URIC ACID 3.36 MG/DL ( 2.30- 6.30) (.*.......)
GFR(ESTIMATED) > 60
(ML/MIN/1.73M2:יחידות)
18 עבור נבדקים מעל גיל MDRD חושב לפי נוסחת
לא מתאים לנשים הרות
C3 48.78 MG/DL ( 90.00- 180.00)*(.........)
C4 37.31 MG/DL ( 10.00- 50.00) (.....*...)
CRP 5.50 MG/L ( 0.00- 5.00) (.........)*
RF <20 ( 0.00- 20.00)
ESR 29.00 MM/HOUR ( 2.00- 25.00) (.........)*
WBC 10.70 K/UL ( 4.00- 10.00) (.........)*
NEUTROPHILS 6.70 K/UL ( 1.80- 6.60) (.........)** המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך- מתנצלת על הנדנוד- אני חרדה... - תגובה
ד''ר יאיר מולד17/10/2010אנא גשי לרופא שהפנה אותך לכל אותן בדיקות להמשך המלצות. הפורופ לא יכול, ולא נועד, להיות במקום בדיקה יסודית ומסודרת ע"י רופא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכן , אגש כהמלצתך הקודמת..
יעל17/10/2010אבל בנתיים,
רק רציתי להבין האם C3 נמוך מעלה את הסיכויים לאבחנת זאבת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהC3 נמוך - תגובה
ד''ר יאיר מולד17/10/2010C3 נמוך יכול לנבוע ממספר סיבות, ביניהן פעילות מחלת לופוס. האבחנה וקביעת פעילות מחלת לופוס אינם מתבססים על נתון בודד, אלא על מכלול נתונים קליניים ומעבדתיים. לכן אין תחליף לבדיקה אצל ריאומטולוג. בהצלחה, אין מקום לדאגה מיותרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאה השוללת לחלוטין את האבחנה??
יעל20/10/2010האם התוצאה הזאת שוללת לחלוטין את כל הבדיקות לעייל?
ANA IFA NEGATIVE* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהובדרך אגב- שרשור זה...
יעל20/10/2010יועיל במאוד לבאים אחרי בחיפושיהם אחר תשובות ברשת...
תודה לך מאד.
גם בשם הבאים אחרי...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיזוטרפיה לחולה כרונית?גלי11/10/2010
שלום אני בחורה בת 45 עים אבחנה של ניאורובכצ'ט. שזה מיתאםיין אצלי עים חולשת פלג גוף שמאל. וקושי בהליכה האים פיזוטרפיה במצבי יכולה לעזור לי? הרי זוהי מחלה כרונית ואף מיתקדמת, תודה גלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד12/10/2010נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RE LACרות11/10/2010
שלום.תודה על התשובה אבל השאלה שלי האים יכול להיות לחולה לופוס שהיה לו פעמיים LAC חיובי ואחרי תקופה של שנה נבדק שוב והיה שלילי ולציין שזה באותה מעבדה.והטיפול היחיד שמקבל זה פלקווניל כדור אחד וכדור אספירין. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/10/2010יתכן בזאבת/לופוס ובתסמונת נוגדי פוספוליפידים שיהיו שינויים ברמות הנוגדנים או בדיקת LAC.
לא צפוי שיהיו חיובי כל הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים -כאב בפרקי הירכיים צליעהיעקב08/10/2010
נכדי בן השנתיים (תאום ) בריא בדרך כלל.
לפני כ 16 יום סבל משלשולים והקאות. בבדיקת צואה צמיחה של CAMPYLOBACTER.
(טופל בזינט במחשבה ראשונית של זהום בדרכי השתן -שנשלל בהמשך).
מזה 4 ימים החל לסבול מכאב בפרקי הירכיים צליעה וקושי בדריכה. בהמשך התפתח חום עד 40 מעלות עם תגובה חלקית לנורופין.
בוצעו בדיקות... שתוצאותיהן להלן:
לויקוציטוזיס של 22000 עם סטיה שמאלה. CRP שעלה מ- 44 ל -220 בפרק זמן של 3 ימים.,
US של פרקי הירכיים (לפני 3 ימים) והיום של המרפקים -איבחן נוזל במפרקים.
לפני 3 ימים בוצע דיקור בפרק הירך שנראה צלול (תשובת תרבית טרם הגיעה).
צלום חזה-תקין. אקו לב ובדיקת קרדיולוג -תקין.
לציין בבדיקת הילד-יש כאב (מפושט) כאב פרקי/שרירי מתקשה לדרוך על הרגליים. אך אין אודם או נפיחות במפרקים ,.
הוחל היום טיפול בנפרוקסין..
לשאלתי- האם מדובר ב REACTIVE ARTHRITIS DUE TO CAMPYLOBACTER או JRE , אין סארולוגיה תומכת ב JRE בשלב זה. (ארטרלגיה נודדת)
האם בספרות ידוע על ארטריטס תגובתית לקמפילובקטר בגילאי שנתיים?
מה הטיפול במידה וזאת האבחנה? או שמא יש לך מחשבה אחרת באיבחון? אנחנו אובדי עצות לראות את הילד סובל למרות שהתנהגותו לעיתים חייכנית ותאבונו שמור. אודה לתשובה דחופה. איזה בדיקות נוספות יש לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים -כאב בפרקי הירכיים צליעה - תגובה
ד''ר יאיר מולד08/10/2010דלקת מפרקים תגובתית, ריאקטיבית, תיתכן ע"י חידק קמפילובקטר. זאת לרב מחלה חולפת. ממליץ על המשך טיפול ע"י ריאומטולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב פרקים ונוקשות מעל שבוע
כפיר09/10/2010באותו מקרה.. לציין החום תנודתי עולה ויורד.. ואמש החלו במתן אזניל דרך הפה (לכיסוי ה קמפילובקטר) וזה בנוסף לנקסין שניתן קבוע.
לציין אין פריחה בעור.. ואין תלונות נילוות .. אלא רק נוקשות וכאב במפרקים.
אין אודם או נפיחות במפרקים אלא כאב בלבד.
האם זה המהלך של ארטריטיס תגובתית (זה יותר ארטרלגיה מאשר ארטריטיס)מקמפילובקטר.. כמה זמן זה יימשך עד ההחלמה המלאה... מה שכיחות התופעה? למיטב הבנתי שלשולים מקמפילובקטר שכיחים אבל הסיבוך של ארטריטיס כתגובה לחידק הינו לא שכיח..
האם ניתן קלינית לשלול JRA .. היות ואין תמונה של פריחה או/ו נפיחות,אודם בפרקים?
אודה תשובתך...
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד09/10/2010דלקת מפרקים תגובתית, ריאקטיבית, תיתכן ע"י חידק קמפילובקטר. זאת לרב מחלה חולפת. ממליץ על המשך טיפול ע"י ריאומטולוג ילדים.
מציע לפנות בהקדם למומחה לריאומטולוגיה-ילדים באחד מבתי החולים בסביבך מגוריכם.
דלקת במפרק הירך בתניוק תיתין כאמור ריאקטיבית אך יש לשלול התתחלת דלקת מפרקים של הנעורים, היכולה לתקוף מפרק בודד. הברור, כולל בדיקות המעבדה והדימות, לשם קביעת האבחנה והטיפול ייעשו בהתאם לכך. אני מאחל לנכדך בריאות שלימה ומהירה. בד"כ, בעיה זו חולפת ללא נזק שיורי בירך, כך שאני מקווה שהבעיה תיפתר במהרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- LACרות08/10/2010
שלום. רציתי לשאול האים יכול להיות לחולה לופוס LAC שלילי עכשיו בתשובה לתוצאת בדיקת דם השבוע כשלפני 3 שנים ולפני 5 שנים היה חיובי .הטיפול היחידי שמקבל זה פלקווניל כדור אחד וכדור אספרין 100 מ"ג פרט לכך לא קיבל ולא מקבל שום תרופה המחלה אצלו שקטה. לציין ששלושת הבדיקות בוצעו באותה מעבדה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רות שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/10/2010LAC-LUPUS ANTICOAGULANT חיובי בתסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS) שמופיעה ב-40% מחולי זאבת/לופוס. התסמונת מתאפיינת בהפלות חוזרות, אירועים חוזרים של קריש דם בוריד או בעורק בנוכחות נוגדנים לקרדיוליפין (ACL) או LAC.
התסמינים של זאבת/לופוס אחרים.
הטיפול בזאבת/לופוס שונה מאשר ב- APS.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לופוסאסתר07/10/2010
אשמח לדעת אם יש הבדלים בין לופוס ודלקת פרקים שגרונית ואם כן במה זה מתבטא? אני מוגדרת כחולת לופוס ואתמול צפיתי בטלוויזיה בתוכנית על דלקת פרקים שגרונית ויש לי הרבה מהסימנים יותר ממה שאומרים על לופוס. כיצד אוכל לדעת שהאבחון שלי נכון? אני מרבלת סטראוידים ופלקווניל אך סובלת לאחרונה מאוד מנוקשות נפיחות וכאבים בפרקים בידיים ורגליים וגם צוואר בקיצור בכל הפרקים במיוחד כשאני מתעוררת בבוקר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לופוס
אסתר07/10/2010ברצוני לציין שאין לי נשירת שיער להיפך וגם לא פצעים בפה ולא סימנים על הפנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאסתר שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/10/2010קיימות כ-100 מחלות של דלקת במפרקים.
גזאבת/לופוס דלקת במפרקים היא רק אחת ממספר רב של תסמינים כמו מעורבות העור, נשירת שער, כיבים בפה, דלקת במעטפת הריאות, לב, או בטן, פגיעה בכליות או מוח. האבחנה של זאבת/לופוס מתבססת על רמות גבוהות של נוגדנים כנגד הגרעין (ANA) ונוגדנים כנגד דנ"א (DNA) ב-70% מהחולים.
בד"כ דלקת פרקים בזאבת/לופוס קלה יותר מדלקת פרקים שגרונתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםרוית06/10/2010
אל: ד"ר גואדרד שלום!
אני שותה כבר כ- שנה + את ה - MTX כל חודשיים עשיתי בדיקות דם כבד וכליות יצאו תקינים אפריל 2010 פעם אחרונה...
לפני כיומיים ביצעתי שוב בדיקות דם
תוצאות:
GPT-72
GOT-39
גבוה יחסית לפעמים קודמות פעם אחרונה GPT 72 האם זה חמור , האם להפסיק את הכדורים וללכת לראמוטולוג שלי .
תודה מראש רנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד11/10/2010נא לפנות לאתר ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זאבתענת05/10/2010
אובחנתי כחולת Lupos erythematosus ע"י רופא משפחה
האם התוצאותאכן תומכות באבחנ ה הנ"ל או שיש סיכוי שמדובר
RHEUMATOID ARTHRITIS זלהבנתי הינה מלה קלה יותר\?
dna ds ab negetiv
c-anca negetiv
p- anca negetiv
antinuclear ab adults 4,5
Sm ab smith 3
Ro Ab anti SSA 68
RO abanti SSB 3.87
RNP ab <3
rhemumatoid factor Quantit 15.5
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זאבת - ד"ר מולד
ד''ר יאיר מולד05/10/2010לא ידועה לי סיבת הבדיקות, היות וכל אבחנה מבוססת קודם כל על המופע הקליני, כלומר התסמינים.
אני מבין מהתוצאות, ש- ANA ואנטי RO חיוביים- זה יתכן בזאבת, אך אופייני יותר לתסמונת סיוגרן SJOGRN.
ממליץ לחזור לריאומטולוג להמשך ברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות קליניות
ענת06/10/2010תודה על התגובה המהירה
יש כאבים בפריקי אצבעות , רגליים וברכים, גב,
אין יובש בעיניים ובפה
האם ידוע לך על קבוצת תמיכה חיפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר להידבק בזאבת בקיום יחסים?עמוס04/10/2010
האם אפשר להידבק בזאבת בקיום יחסי מין לא מוגנים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמוס שלום
ד''ר ג'יזל גודארד04/10/2010מחלת זאבת/לופוס אינ מדבקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר מולד - זאבת ויחסי מין
ד''ר יאיר מולד05/10/2010לא! זאבת, כמו שאר המחלות הריאומטיות, היא מחלה דלקתית שאינה נגרמת ע"י חיידק או נגיף ולכן אינה מדבקת.
אין כל חשש בקיום יחסי מין עם חולה או חולת זאבת.
יחסי מין מוגנים תמיד מומלצים....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות
עמוס06/10/2010תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך אפשר להבחין בין ארתריטיס ללופוסרינה01/10/2010
בבדיקות שלי יש אנמיה, בדיקת דם מוחשת
כבר מספר שנים וכרגע החמרה- נוקשות וכאבים בקיפול אצבעות הידיים ופרקי הידיים, עייפות, קשה לי להיות בשמש/חום
אין לי שום פגיעה במפרקים כבר עשיתי מספר פעמים רנגן במשך השנים.
איך אפשר להבחין בין 2 המחלת?\
תןדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DORIT שלום
ד''ר ג'יזל גודארד02/10/2010קיימות כ-100 מחלות שבהן יש דלקת במפרקים.
זאבת/לופוס מתאפיינת ע"י דלקת מפרקים קלה יחסית עם שילוב של תסמינים נוספים כמו נשירת שער, כיבים בפה, פריחה בעור, ועוד.
דלקת מפרקים שגרונתית (ראונטואידית) היא לרוב מחלה שהמרכיב הגדול הוא דלקת במפרקים עם נפיחות והגבלה בתנועה.
כדאי להבדק ע"י ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיסוי בזמן התפרצותשוש22/09/2010
רציתי לדעת האם עיסוי לגוף טוב לחולה לופוס הסובל מכאבי פרקים ושרירים, ואם סאונה וג'קוזי מועילים, תודה ושנה- טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שוש שלום
ד''ר ג'יזל גודארד22/09/2010אין מניעה מעיסוי גוף, סאונה או ג'קוזי בחולי זאבת/לופוס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ana titerdana20/09/2010
ב6 לספטמבר עשיתי בדיקת ana titer התשובה שקיבלתי -שלילי שבןע אחרי ב 12 לספטמבר עשיתי בדיקה נוספת קיבלתי תשובה ב 19 לתשיעי -1:80 איך יכול להיות שבשבוע הערך משלילי לגבולי??בבדיקת דם השנייה הייתי יומיים לפני מחזור האם זה הגורם לשינוי ולא הקפדתי על צום בבדיקה הראשונה הייתי בצום בשנייה הייתי לפני מחזור חודשי ואכלתי עוגיות עם נס בבוקר-אנא עיזרי לי עם מתן תשובה האם העובדה שהבדיקה ה2 נעשתה בסמוך לווסת החודשית שינתה האם ערך 1:80 נחשב שלילי?-
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DANA שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/09/2010ANA הי בדיקה לאבחון מחלה אוטואימונית כמו זאבת/לופוס. ככל שהרמה גבוהה יותר- הסיכוי גדול יותר שמדובר במחלה אוטואימונית כמו זאבת/לופוס. הרמה 1:80 אינה גבוהה במיוחד.
אין קשר בין לקיחת הבדיקה בצום או לאחר אוכל או בזמן מחזור.
כמו כן אין להתיחס לבדיקת דם אם אין תלונה או ממצאים בבדיקה גופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסן לחולת לופוס עם בעיית פוריותדפנה19/09/2010
אני בת 37, חולת לופוס מגיל 24, לפני כן ITP בגיל 19.
מגיל 30 טיפולי פוריות, ילדתי בגיל 33 ילדה.
מאז ממשיכה טיפולים IVF.
לפני 4 חודשים איבדתי הריון בשבוע 15.
בעקבות זאת הוחלט לתת קלקסן.
מתי צריך להתחיל לקחת את הקלקסן? לפני החזרה, ביום של ההחזרה או כשיש הריון?
כל רופא אומר משהו אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד21/09/2010במידה ויש צורך בקלקסאן- אז מתחילים את הטיפול בתרופה סביב ההריון.
חלק מחולי זאבת/לופוס סובלות מתסמונת נוגדי פוספוליפידים המתאפיינת בהפלות חוזרות ואירועים של קרישיות יתר בוריד או עורק. אבחון נעשה על מציאת רמה גבוהה של נוגדנים לקרדיוליפיו , LUPUS ANTIOAGULANT, או נוגדנים ל GPI.
IVF עם חשיפה להורמונים יכול לגרום להתלקחות של זאבת/לופוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה וחג שמח
דפנה23/09/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדפנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד24/09/2010גם לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

