מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בקשר לפיברומיאלגיה--זהבה אלון-תמר30/06/2010
לא מצאתי את הפורום של ד"ר יעקב אבלין, ותשובות אחרות שנתן עלו בחיפוש כשייכות לפורום הזה, אז אני מנסה, אולי תוכלו לענות לי גם אתם בפורום זה, ותודתי מראש:
יש לי פיברומיאלגיה כבר כמה שנים, ויש עליות ומורדות במחלה. זה ברור לי אבל לפעמים השינויים עלולים להיות ממש קיצוניים. כלומר יכול להיות יום שאם נחתי מספיק בבוקר ובצהריים- אני יכולה להיות פעילה ממש כמעט רגיל אפילו עד שעות מאוחרות- למשל לצאת לבלות עד מאוחר- ולמרות הרגישות לרעש ולאור שאני סובלת ממנה הרבה מאד בדרך כלל- אני יכולה לשאת זאת באותו ערב כמה שעות, ואפילו להינות מהמוסיקה ומהריקודים, אפילו לרקוד אולי שעה ואף יותר (לא רצוף- עם הפסקה באמצע), וממש לחזור מאוחר. -- אבל למחרת ובימים שאחרי אני "משלמת" מחיר יקר ולא מסוגלת להזיז את עצמי- אלא רק לשירותים או מקסימום לקנות משהו במכולת, והכל כואב ואני מנוטרלת לגמרי.
האם תהפוכות כל כך קיצוניות ביכולת מוכרות במחלה? (וזה בטוח שיש לי אותה, אבחנו אותי כמה רופאים ידועים בתחום של הפיברומיאלגיה). זה אמנם לא מאד שכיח, אולי פעם בכמה חודשים, אבל בכל זאת קורה.
רוב תודות על תשובה. אני ממש מבולבלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זהבה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד30/06/2010נא לפנות לפורום ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזה צד שמאל עליון בעת לחיצהדניאל27/06/2010
שלום רב,
אני בחור בן 21, ברקע סקוליוזיס וקיפוזיס דו צדדית, מבנה גופי מרפנואידי ללא עדות לתסמונת מרפן. מזה תקופה ממושכת אני סובל מכאבים בחזה צד שמאל ממקור לא ברור. יש לציין כאבים אלו מופקים לאחר לחיצה על האיזור ובאים בהתקפים והפוגות ללא קוצר נשימה... יש לציין כי צילום חזה מלפני שנה נמצא תקין, EMG (ידיים) תקין, מדדי דלקת תקינים, CPK לעיתים גבוה (עד 1200) ללא קשר לפעילות גופנית או זריקה תוך שרירית, ויטמין D נמוך (לוקח טיפות), מזה שנתיים בילירובין מוגבר בדם (עד 3 מ"ג- עיקרו בלתי ישיר), אך אנזימי הכבד האחרים כולל LDH תקינים. בנוסף לכך, עברתי לאחרונה בדיקת ארגומטריה שיצאה תקינה למעט LVH בסימן שאלה, אקודופלר של הלב הראה מפרצת של המחיצה הבין עלייתית ללא עדות ל- PFO. היום אף ביצעתי בדיקת הולטר לב- עדיין אין תוצאות.
מה פירוש הכאבים הללו והאם הם קשורים למחלה ראומטית כלשהי או שמא לבעיה לבבית? האם ייתכן וכאבים אלו נובעים מהעקמת/גבנת? מה עליי לעשות בנידון ולמי עליי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דניאל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד28/06/2010נא להפנות את השאלה לפורום ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה לשוהה בחו"לital27/06/2010
אני בת 53 בריאה רזה, פעילות ספורט 4-5 בשבוע, צפיפות עצם נורמאלית לקבוצת גילי עם נטייה גבולית.משתמשת בהורמונים חלופיים כבר הרבה שנים.
לפני כחודש וחצי עברתי ממדבקות לכדור (אויינה) לאחר כ 5 ימים התחלתי להרגיש לא טוב, עייפות גדולה, קושי בעלייה במדרגות כאבים בירכיים קשיי נשימה וחולשה, כעבור 24 כדורים חזרתי למדבקות, התסמינים המשיכו עוד כשבועיים, בזמן זה עברתי בדיקות , אאג בדיקת דם ששללה המצאות דלקת
בדיקת לב ובדיקת תסחיף ריאתי (הכל היה תקין).
לקחתי הומאופטייה הרגשתי טוב ל כ 3-4 ימים ביום החמישי לקחתי לקחתי שוב 2 גלובולי כי הרגשתי שוב כאבי שרירים, בשוקיים וירכיים, ותחושת חול בגרון. ועייפות אמנם פחות קיצונית.
לא עסקתי בספורט כמה שבועות פרט ל 15 דק' יוגה כל בוקר
ביומיים האחרונים ניסיתי לחזור לרכב במישור, לאחר כ 5-6 ק"מ של נסיעה במהירות נמוכה, שרירי הרגליים וקצת בזרועות מאד כואבים לי, ועליה במדרגות ממש קשה לי בשוקיים
אנא כווני אותי לבדיקה או טיפול המתאים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ITAL שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/06/2010נא להפנות את שאלתך לפורום ראומטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הממצאים מעידים על זאבת?דנה26/06/2010
בבדיקות דם שערכתי נמצא שיש לי קרישת יתר, ANA חיובי, Anti-DAN 31.0 IU/mL
SS-B/La12.9 U/mL.
האם ממצאים ברמות אלה מעידים על זאבת? מה המשמעות לגבי היריון- סיכון לעובר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דנה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/06/2010האבחנה של זאבת/לופוס מתבסס על תלונות החולה, ממצאים בבדיקה גופנית, וממצאים בבדיקות דם.
ANA ונגדנים ל-DNA חיוביים מצביעים על זאבת/לופוס.
אם את בהריון אז רצוי להיות במעקב של מרפאה להריון בסיכון גבוה ובמעקר ראומטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון לופוסעמית25/06/2010
שלום אני בהריון שבוע 5 חולת לופוס כ 14 שנים בא לידי ביטוי בפרקים בלבד
כחלק מבדיקות שנתן לי רופא הנשים היתה בדיקה Beta 2 Glycoprotein 1 IgM אשר תוצאתה יצאה חריגה 5.9 כאשר התחום הינו עד 5
רציתי להבין מה זה אומר? מה המשמעות של הבדיקה הנ"ל (אף פעם לא היתה לי בעיה בקרישיות) האם כעת זה אומר שינה בעיה בקרשיות הדם?
אשמח להסבר לגבי הבדיקה הספציפית הזו
תודה עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד27/06/2010כל חולת לופוס/זאבת בהריון צריכה להיות במעקב של ראומטולוג ובמרפאה להריון בסיכון גבוה.
40% מחולי זאבת/לופוס גם סובלות מתסמונת נוגדי פוספוליפידים (APS). מחלה זאת מתבטאה בהפלות חוזרות, קרישי דם בעורקים ו/או ורידים בנוכחות נוגדנים שונים בינים נוגדנים לקרדיוליפין (ACL), לופוס אנטיקואגולנט (LAC), גליקופרוטאין (beta 2 glycoprotein I), והאחרון הוא החשוב בין כולם לאבחנת המחלה.
הטיפול כולל נוגדי קרישה ונוגדי תסיות.
רצוי לפנות לרופא/ה המטפל/ת בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקרואיליאטיסשירה23/06/2010
שלום דר נכבד,
אני סובלת מסקרואיליאטיס, כמו כן היו לי ניקורי מפרק ברך פעם אחר פעם ונחשדתי לאנקילוזינג ספונדיליטיס אך מתברר שלא. כנראה הברך זה בנפרד משחיקה.
כך או כך סקרואיליאטיס יש. עפי MRI
שאלתי היא: באיזה מחלות סקרואיליאטיס מעורב.
אין לי רקע במשפחה ואת הגן של מחלות הפרקים. אין לי CRP מיוחד, ANA תקין וכך הלאה. בסהכ הבדיקות בסדר.
אבל יש עייפות רבה, גוף תפוס, דלקות בכ מיני מקומות מידי פעם שלא ברור לי אם יש קשר ביניהן, פריטין נמוך מאד, נשירת שיער ואני כבר מבולבלת אם אני צריכה אורטופד או ראומטולוג או פסיכיאטר :)
ועוד שאלה
האם ייתכן קשר בין סקרואיליאטיס לדלקות בעצם הזנב באיזור פילונידל סינוס?
נולד עם 3 פתחים זעירים שמעולם לא הפריעו לי ורק בשנים האחרונות יש שם הידלקויות, אי נוחות וכאבים שבאים והולכים, פעם אחת נוקז בכאבי תופת.
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את השאלה שלך לפורום ראומטולוגיה של BEOK.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות ANA חיוביותטל22/06/2010
שלום רב
בן זוגי גבר כבן 46
עשה בדיקות ANA בעקבודת גרד כללי בעור ללא שום סימנים אחרים.
בבדיקת הANA התגלו הממצאים הבאים
חיובי
1/160
הומוגני.
האם המשמעות שהוא חולה בזאבת??!!!
האים יתכן שנפלה טעות?
איך ממשיכים מכאן?
אודה מאד לתשובתך
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010ANA חיובי נמצא ב-98% מחולי זאבת/לופוס.
ANA חיובי נמצא גם במחלות אוטואימוניות אחרות.
ככל שהרמה גבוהה יותר, ז"א < 1:40 הסיכוי שמדובר בבדיקה חיובית וכתוצאה ממחלה של מערכת החיסון כמו זאבת.לופוס עולה.
השילוב של תפרחת בעור ורמה ANA גבוהה עדיין לא מספיק לאבחנה.
בשלב זה רצוי בדיקות נוספות כמו נוגדנים ל-DNA.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
טל23/06/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי לופוסמ.21/06/2010
שלום רב,
יש לי גושים קטנטנים מתחת לעור בזרועות הידיים והן מגרדות נורא.
יש קשר למחלה ומה ניתן לעשות נגד זה?
בנוסף , כפות הידיים שלי אדומות וקצות האצבעות מגיעות לכמעט סגול זה לאחר הפסקת המטרוטקסט לחלוטין והורדת המינון של הפלקוניל.
מחכה לתשובה.
בברכה,
מ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ. שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010בחולי זאבת/לופוס גושים קטנים מתחת לעור יכול להיות ביטוי של המחלה אם מדובר ב PANNICULITIS.
על מנת לעשות את האבחנה כדאי לגשת למומחה במחלות עור לביצוע ביופסיה (לקיחת רקמה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני חולה בלופוס?יוסי17/06/2010
אני נער בן 17,בריא בד"כ.
בבדיקת שתן נתגלה אצלי חלבון (10 מ"ג) ובאיסוף שתן נתגלה חלבון הערך של כ-590 מ"ג.
הנפרולוג שלח אותי לבדיקות דם להלן התוצאות:
LIPEMIC INDEX NORMAL INDEX
HEMOLYTIC IND. NORMAL INDEX
ICTERIC INDEX NORMAL INDEX
GLUCOSE 81.00 MG/DL ( 65.00- 100.00) (...*.....)
CREATININE SER 0.98 MG/DL ( 0.50- 1.20) (.....*...)
TOTAL PROTEIN 7.97 G/DL ( 6.00- 8.40) (......*..)
ALBUMIN SERUM 4.51 G/DL ( 3.50- 5.50) (....*....)
ALB/CRE RATIO- 231.30 MG/G ( 0.00- 30.00) (.........)*
VOLUME URINE 2.25 L/24H
CREAT.CLEAR. 102.00 ML/MINUT( 70.00- 160.00) (..*......)
FACTOR 1.00
CREATININE CLEARENCE בחישוב ערך של
.לא הובאו בחשבון גובה ומשקל של הפציינט
CREATININ U/24 1440.00 MG/24H ( 300.00- 1900.00) (.....*...)
CREATININ UCON 64.00 MG/DL
MICROALBUM/24H 333.00 MG/24H ( 0.00- 30.00) (.........)*
MICROALB. CONC 14.80 MG/DL
C3 112.00 MG/DL ( 90.00- 180.00) (.*.......)
C4 32.00 MG/DL ( 10.00- 50.00) (....*....)
ANTI HBS 1.00 MIU/ML Nonimmune
HCV ABS NEGATIVE
ANA POSITIVE
ANTI DS DNA 23.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*Positive
ANTIRIBOSOMALP 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......) Negative
ANTI RNP 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......) Negative
ANTI RNP-A 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......) Negative
ANTI SM 2.80 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*Positive
ANTI SM/RNP 0.50 AI ( 0.00- 0.90) (....*....) Negative
ANTI SCL-70 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......) Negative
ANTI RNP 68 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......) Negative
ANTI RO (SS-A) 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......) Negative
ANTI LA (SS-B) 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......) Negative
ANTI SS-A 52 <0.2 AI( 0.00- 0.90)
ANTI SS-A 60 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......) Negative
ANTI CHROMATIN 4.40 AI ( 0.00- 0.90) (.........)*Positive
ANTI JO-1 0.20 AI ( 0.00- 0.90) (.*.......) Negative
ANTI CENTROM . 0.30 AI ( 0.00- 0.90) (..*......) Negative
בשיטה החדשה בודקת את כל 16 הפרמטרים במקביל ANA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוסי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010אבחון של לופוס/זאבת מתבסס על שילוב קליני (תלונות החולה וממצאים בבדיקה גופנית) יחד עם בדיקות דם יחודיות.
על פי בדיקות הדם שהוצגו כאן הסיכוי למחלת לופוס/זאבת גדול.
ANA חיובי בשילוב נוגדנים ל-DNA ונוגדים ל-SMITH מצביעים שקרוב לוודאי יש זאבת/לופוס.
בנוסף לכך יתכן פגיעה בכליות בגלל רמת קריאטנין, הפרשת חלבון בשתן.
אני ממליצה להגיע למומחה בלופוס/ראומטולוג בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםאיריס17/06/2010
הייתי אצל ראומטולוג היות ואני סובלת מכאבים רבים בגוף, חולשה, זרמים ונימול וזאת לאחר שעברתי בדיקה נוירולוגית מקיפה כולל מרי ראש ושללו כל מחלה נוירולגית. הראומטולוג אבחן פיברומיאלגיה ושלח אותי לבדיקת דם מקיפה. כל הערכים בבדיקה יצאו תקינים כולל ה ANA שיצא שלילי חוץ מה ANTI DS DNA 9.00 IU/ML ( 0.00- 5.00) (.........)*Borderline שיצא גבולי. שאר הערכים של ה ANA יצאו מתחת ל 0.2. אני מודאגת מהתוצאה וכיוון שהראומטולוג של בחו"ל, הייתי מבקשת לקבל תשובה על מה מעידה הבדיקה של ANTI DS DNA ואם ANA שלילית שוללת לופוס באופן מוחלט.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איריס שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010בדיקת ANA היא בדיקה כללית לאבחון מחלות אוטואימוניות ביניהן זאבת/לופוס.
אם ANA שלילי אז הסבירות לזאבת/לופוס אפסי.
אין מצב ש-ANA שלילי ונוגדנים ל-DNA חיובים.
אבחון של לופוס/זאבת מתבסס על תלונות וממצאים בבדיקה גופנית יחד עם בדיקות דם.
התלונות שלך אינן שכיחות בלופוס/זאבת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת פרקים שגרוניתיעל16/06/2010
שלום, אני סובלת מכאבים במפרק היד מזה כחודשיים, טופלתי באתופן, ארקוקסיה ולבסוף בזריקת קורטיזון. כל אלה לא עזרו. בעבר היו לי מספר פעמים דלקות במפרק הכתף ובמפרק אותה היד, שכן ניפתרו באמצעות זריקת קורטיזון. האורתופד שלח אותי לראומתולוג בעבר, אך הוא שלל כי מדובר בבעיה שקשורה אליו מכיוון שתוצאות בדיקות הדם היו תקינות. כעת עשיתי בדיקות דם ובהן רמת האלקאלין פוספטאז חורגת מהנורמה ועומדת על 114 U/L. האם זה סימן מספק להגיע לראומתולוג שוב? האם התוצאה בנוסף לסימנים הקלינים מספיקים כדי לאבחן דלקת פרקים שיגרונית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010נא לפנות לאתר ראומטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייתי מעוניינת להכיר בן זוגציונה11/06/2010
אני ציונה סובלת ממחלת בכצ'ט מעוניינת להכיר גבר שסובל מהמחלה כמוני אשמח להכיר גם בחורות למטרת חברות ואוזן קשבת אודות המחלה
תודה ציונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציונה שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את בקשתך לפורום של ראומטולוגיה של BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אימוראן וכאבי בטןשולמית09/06/2010
בעלי נוטל 100 מ"ג אימוראן ואלו גורמים לו לכאבי בטן חזקים
שאלה :האם זה שכיח? ומה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שולמית שלום
ד''ר ג'יזל גודארד20/06/2010נא לפנות לאתר ראומטולוגיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערבה ללופוסרותי09/06/2010
שלום ,
האם ניתן לקבל את התרופה ערבה ללופוס ? חברתי קיבלה לאחרונה (היא אמרה שזה לא מותווה) והיא אומרת שזה עוזר לה... האם אוכל לקבל גם ?
תודה
רותי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רותי שלום
ד''ר ג'יזל גודארד10/06/2010זאבת/לופוס מתאפיינת בפגיעה בנערכות שונות כולל עור, פקרים, ריאות, לב, כליות ומערכת עצבים מרכזית.
החלטה על סוג הטיפול תלוי בחומרת המחלה ובאיזה מערכת נפגעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח תוצאות מעבדהאיריס09/06/2010
שלום,
בשלושת השבועות האחרונים יש לי כאבים חזקים מאוד במפרקים ובשרירים - בכתפיים, לאורך הזרועות, בשורש כף היד ובפרקי האצבעות; לאורך עמוד השידרה; בחלק התחתון של הגוף - במותניים, בברכיים, קרסוליים ובפרקי האצבעות.
להלן בדיקות דם שעשיתי מחשש לדלקת פרקים. אודה על פיענוח והסבר.
C3 134.70 MG/DL ( 90.00- 180.00) (...*.....)
C4 51.70 MG/DL ( 10.00- 50.00) (.........)*
CRP 10.10 MG/L ( 0.00- 5.00) (.........)*
.בתאריך 23/12/2008 שונו ערכי ההשואה
RF <5 U/( 0.00- 14.00)
ESR 28.00 MM/HOUR ( 2.00- 25.00) (.........)*
תודה,
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איריס שלום
ד''ר ג'יזל גודארד23/06/2010נא לשלוח את בקשתך לפורום של ראומטולוגיה של BEOK
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

