פורום זאבת, לופוס - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • apla
    לופו
    21/04/2010

    שלום אני בן 38 ביולי היה לי אירוע מוחי סינדרום apla

    עשיתי כמה בדיקות 2 מהם לא הבנתי מה אומרות
    DNA ds Ab | | NEGATIVE
    Antinuclear Ab Adults 1.22
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    apla

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לופו שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    21/04/2010

    בכל אדם צעיר שעובר אירוע מוחי מחפשים קרישיות יתר שכולל תסמונת נוגדי פוספוליפידים.
    תסמונת זו מתלווה למחת זאבת-לופוס במקרים רבים ולכן בודקים ANA. אם ANA חיובי זה יכול להחשיד למחת זאבת-לופוס.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה אחרונה

    לופו
    22/04/2010

    אבל בדיקת הdna שלילית זה לא אמור לומר שאין לופוס?
    לגבי ana פעמיים הבדיקה הייתה שלילית
    הייתי 3 שבועות בבית חולים לבסוף החליטו שיש לי apla
    תודה וסליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבטרה לטיפול בחולה ב-lems
    יוסף המאירי
    20/04/2010

    חולה בlems ללא ממצאים ניאופלסטים האם שימוש במבטרה יכול להועיל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבטרה לטיפול בחולה ב-lems

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    21/04/2010

    יוסף שלום,
    מבטרה היא תרופה הפועלת נגד תאי דם לבנים מסוג תאי B (באופן ספציפי נגד אותם תאים הנושאים על קרום הגרעין את הסמן המכונה CD20). תרופה זו, אשר פותחה כטיפול לגידולים סרטניים מסוג לימפומה של תאי B, הוכנסה משל השנים האחרונות כטיפול גם במחלות אוטואימוניות שונות כמו דלקת מפרקים שגרונתית, בהצלחה יפה. לגבי המחלה שהזכרת, מחלת Lambert-Eaton, מדובר במחלה אוטואימונית של מערכת העצבים וגם לגביה יש דיווחים ראשוניים לגבי יעילות הטיפול במבטרה אך מדובר בטיפול ניסיוני עבור מחלה זו. כדאי להתייעץ עם נוירולוג המתמחה בתחום זה (נוירו - אימונולוג).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SAPHO
    ליאת
    20/04/2010

    שלום דר'
    האם פצעים שמאפיינים את מחלת הSAPHO זה סוג של פריחה שמגרדת??
    תודה,
    רויטל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    SAPHO

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    20/04/2010

    רויטל שלום,
    SAPHO יכול להתבטא בסוגים שונים של פריחות עוריות, כולל פצעונים הנראים כמו אקנה ופוסטולות שהן נגעים מוגלתיים. לפעמים זה יכול להיות מלווה גרד (לאו דווקא גרד קשה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגלל שלא לקחתי זריקה יתכן
    TCDSVUZJ
    19/04/2010



    דוקטור גודארט היי שלום לך פעם היתי מטופלת אצלך .מה דעתך על המצב
    התרופות שאני מקבלת בכללית הם בכלל

    מטטרוקסאט בהתחלה היה 25 מיליגרם פעם בשבוע. לאט לאט ירדתי למינון עד שהגעתי ל15 מיליגרם.

    לגבי הירידה של התרופות זה בגלל שהזריקה גורמת לי כל פעם לפיטריות כל פעם במקום אחר כמעט כל חודשיים
    מקבל משחות תרופות ואז נימאס לי מהפיטריות.

    אני כבר מקבלת כבר מעל 4 שנים את הזריקה באופן קבוע.
    עכשיו בגלל שאני רוצה להפסיק את התרופה .הרופאה הוסיפה לי עוד 3 כדורים ליום זסלוזפרין משהו כזה .הצהובים הכדורים.
    ושום דבר לא עוזר לי .

    עכשיו חשוב לי להפסיק את הזריקה אבל מצד אחד בגלל ששבוע אחד לא לקחתי את הזריקה מסיבות אישיות . המצב שלי היחמיר לגמרה . זה התבטא בזה פתאום הולכת ברחוב ופתאום לא יכולה להזיז את הרגל כבדה כמו ברזל חזק. וכאב חזק.ולא מסוגלת ללכת .

    אחרי יומיים עוד כאבים בידיים לא מסוגלת להחזיק כלום ביד. אפילו שטר של כסף נייר לא יכולתי להחזיק. הכאב היה נורה

    כאשר לא הבנתי מה עובר עליי בגוף שלי .הרופאת המשפחה אמרה לי שזה בגלל שלא לקחתי את הזריקה ואז גרם לחוסר איזון בגוף.

    בקיצור מה יש יותר טוב ופחות פוגע ולא כימי לטיפול לזריקה .אני פשוט מיואשת מאוד עד שנלך לביקור הבא למרות שהיקדמתי את התור.

    אשמח לשמוע איזה תרופות יש שיכולים לעזור לדלקת שלי כי היא מפריעה לי עכשיו ממש בתיפקוד יום יום .לא יכולה לעשות כלום.
    השאלה שלי האם אין זריקה אחרת שיכולה לעזור יותר טוב ולא זריקה כימוטרפית

    כי אני זקוקה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ARUI

    ד''ר ג'יזל גודארד
    21/04/2010

    שלום רב,
    אשמח לראות אותך במרפאה על מנת להחליט במה לטפל.
    לא ציינת איזה מחלה עבורה הטיפול במתוטרקסאט.
    על מנת לקבוע שינוי תרופתי יש צורך בבדיקת החולה ומעקב בדיקות דם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי דלקת פרקים שגרונית ב12 מפרקים

    שושי
    23/04/2010

    אני לקחתי מעל כמעט איזה 6 שנים לקחתי רצוף.

    האמת לאט לאט אני זאת שביקשתי מהרופאה שתוריד לי במינון.

    בהתחלה היה 25 מיליגרם עד שהגענו ל15 מיליגרם .

    רציתי לרדת במינון כי זה גורם לי לפיטריות בגוף כל כמה חודשים חודשיים כמעט מקבלת פיטריה פעם בכפות רגליים אצבעות פעם בידיים פעם וגינה

    לכן היתיאשתי מההפיטריות ורופאת משפחה אמרה לי שזה בגלל הזריקה שאני מקבלת מערכת חיסון שלי חלשה.

    מה עליי לעשות .

    עכשיו שאני עונה לך אני מגלה שממש חזר לי הכאבים ויש נפיחות בכפות ידיים .
    ועם אני משתמשת עם הידיים כואבות

    ועם אני הולכת הרבה הגוף כואב .זה מתחיל בקטן חלש חלש אחר כך מפריע עד כדי כך לתפקוד נורמלי

    מה עליי לעשות האם יש זריקה שהיא לא כימוטרפית שיכולה לעזור לי .

    כי הבנתי שבנוסף יש י גם פיברלגיה ואני גם סובלת מדיכאון .

    גם פעם קיבלתי פלקוניל לא היתי במעקב רק אחרי שנתיים בבדיקת עיניים אמרו לי שי לי פגיעה בשדה ריאה כתוצאה מהכדורים .

    עכשיו הרופאה הוסיפה לי עוד 3 ליום סזלזופרין משהו כזה

    עם אמרת שאני צריכה שיראו אותי את עזבת את הבית חולים תל השומר שם היתי מטופלת אצלךכמה שנים

    מי שנת 2002 יש לי דלקת פרקים שנה לקח להם לגלות לי שיש לי דלקת פרקים .כי הבדיקות דם הראו .אבל חיצונית לא ראו כלום .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    24/04/2010

    שלום רב,
    על פי מה שהבנתי מהתיאור שלך, את סובלת משילוב של דלקת מפרקים שגרונתית, פיברומיאלגיה ודיכאון. מבחינת הטיפול בדלקת המפרקים השגרונתית, סלזופירין היא תרופה יעילה למדי אך אם לא תהיה תגובה מספקת לטיפול זה, ניתן לשקול לעבור לתרופות ביולוגיות. במקביל יש מקום לטפל בפיברומיאלגיה בצורה המיטבית וכן כמובן בדיכאון. אין ספק שיש צורך במעקב ראומטולוגי רציף וסדיר סביב נושאים אלו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקות דם
    טל
    19/04/2010

    שלום, אני בת 35 בריאה בדרך כלל. בימים האחורנים סובלת מכאבים חזקים בגב תחתון, מעט בעליון, וכאבים "מתחלפים" בכל הגוף. רופאת המשפחה שלחה אותי לבצע בדיקות דם ובמקביל נתנה לי כדור (ארקוקסיה 90מ"ג) על מנת להקל על הכאבים.
    בבדיקות הדם הערכים החריגים הבאים:
    CPK=34.00 U/L כאשר הנורמה בין 38-160.
    Iron=28 UG/DL כאשר הנורמה 50-170.
    CRP=55.40 MG/L כאשר הנורמה 0-5, ישנה הערה כי שונו ערכי ההשואה.
    RF=15.34 IU/ML כאשר הנורמה 0-14.
    CMV-IGG=16.2 IU/ML כאשר הנורמה 0-0.39.

    קבלתי הפניה לראומטולוג, ואף ניקבע כבר תור (לסוף מאי), אך אשמח לדעת בינתיים מה המשמעות של התוצאות. האם מדובר בתהליך דלקתי חולף? או במשהו שמעיד על בעיה יותר רצינית?

    אודה על תשובתך,
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקות דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    19/04/2010

    טל שלום,
    הממצא הבולט בבדיקות הוא העלייה בערכי ה - CRP. מדובר במדד בלתי ספציפי של דלקת אשר עולה בסוגים שונים של דלקות - אבל נוכחותו מעידה על כך שאכן קיים תהליך דלקתית פעיל. יחד עם זאת לא ניתן לקבו על סמך בדיקה זו באיזה סוג של דלקת מדובר - חריפה או כרונית ואפילו לא אם מדובר בדלקת מפרקים. הקליניקה של כאבי גב וכאבים על פני עמוד השדרה מעלה שאלה של דלקת מפרקים המערבות את האיזורים האלו כמו Ankylosing spondylitis. לבירור אפשרות זו יש צורך בבדיקות הדמייה מכוונות לאיזורים הכואבים כמו למפרקי האגן (בעיקר למפרקים האחרויים של האגן) ולחוליות. צילומים רגילים יכולים להיות אבחנתיים בחלק מהמקרים אך בייחוד במקרים חדשים יחסית יש צורך בבדיקות רגישות יותר כמו MRI.
    ליסכום, בשלב זה קשה לקבוע אם מדובר באירוע חולף או בתחילתה של מחלה דלקתית כרונית יותר. יש צורך להשלים את הבירור הראומטולוגי, כולל בדיקות הדמייה וככל הנראה גם לחזור על בדיקות הדם ולראות אם יש מגמה של שיפור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות ללופוס
    טניה
    18/04/2010

    מהם התרופות ללופוס?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופות ללופוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טניה שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    19/04/2010

    מחלת זאבת-לופוס מתאפיינת בפעילות יתר של מערכת החיסון.
    לכן הטיפול הוא לגרום לדיכוי של מערכת החיסון.
    סוג הטיפול נקבע על פי חומרת המחלה.
    חומרת המחלה נקבעת ע"פ תלונות/ממצאים/בדיקות מעבדה.
    רצוי להיבדק ע"י מומחה בתחום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות חשובות לגבי לופוס..
    טניה
    18/04/2010

    שלום...
    יש לי הרבה סימנים והרבה דברים שמזכירים לופוס וכששאלתי את הרופא שלי אם הוא יכול להביא לי הפנייה לבדיקת דם הוא אמר שלא צריך ואין סיכוי שיש לי לופוס..
    הסימנים שיש לי:
    דלקת פרקים,
    אקזמה בכף היד
    אני כל הזמן הופכת להיות אדומה באזור הלחיים והאף.. זה יכול להימשך שעות ואפילו ימים,זה נעלם ואז חוזר.
    אני מאוד מאוד רגישה לשמש
    אני כל הזמן בדיכאון, בעיות זכרון,עייפות כל הזמן בלי שום סיבה
    יש לי פובייה חברתית
    נשירות שיער בכמות אדירה שלא פוסקות
    אנמיה.. יכול להיות שלפי הסימנים האלה יש לי זאבת (לופוס) ?

    ועוד משהו שרציתי לדעת מזה המחלה הזאת? היא מסוכנת? מדבקת? איך נפטרים ממנה..?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טניה שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    19/04/2010

    סימנים שכיחים של זאבת-לופוס הם נשירת שער, כיבים בפה, אודם בעור לאחר חשיפה לשמש, פריחה על הפנים- ואלו רק סימנים בעור. כמובן מופיעה גם דלקת בפרקים.
    מחלת זאבת-לופוס יכולה לפגוע בכל מערכת הגוף.
    המחלה פוגעת בדרך כלל בגיל צעיר, בנשים לרוב, בגיל הפוריות.
    כדאי להיבדק ע"י ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרדינזון !!!!
    משה
    18/04/2010

    בן 34 עם MI בעבר מטופל עד היום ( מ1998 ) בקומדין וליפיטור

    היה לי OPTIC NEUTIRIS לפני שנתיים הייתי תחת בדיקות MRI , LP , ובדיקות נוספות ( עין ימין )
    כל הבדיקות יצאו תקינות + סולומדרול 5 ימים 5 ליטר

    שבוע שעבר ה OPTIC NEURITIS פגעה בי בעין השמאלית קיבלתי סולומדרול 3 ימים ולפני כמה ימים התחלתי טיפול בפרדינזון 60 מ"ג והורדת מינון בהדרגה אני כבר ביום הרביעי לסטרואידים
    בקרוב אני אתחיל טיפול בכדורי פלאקוניל

    אין שיפור בראייה עדין !!!

    השאלה שלי
    אחרי כמה זמן הפרדינזון יתחיל להשפיע על הבעיה המסובכת הזאת שנקראת OPTIC NEURITIS
    ואם בכלל

    אודה לכם על תגובותיכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרדינזון !!!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    18/04/2010

    משה שלום,
    Optic neuritis היא מחלה שאינה קשורה דווקא למחלות ראומטולוגיות. מצב זה עלול להתפתח כחלק ממחלות נוירולוגיות כמו טרשת נפוצה (Multiple sclerosis), כחלק ממחלות אוטואימוניות כמו לופוס ולעיתים במסגרת מחלות זיהומיות מסוימות. חשוב לבצע בירור מלא כדי לזהות את הגורם למצב זה. בדרך כלל הבירור ייעשה על ידי נוירולוג ו/או נוירו - אופטלמולוג. בדרך כלל הדלקת של עצב הראייה מגיבה בסופו של דבר לטיפול בסטרואידים אך הבעייה עלולה לחזור על עצמה ואף לפגוע באיכות הראייה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SAPHO
    נטע
    18/04/2010

    שלום דר'.
    רציתי לדעת מהם כל התסמינים למחלת SAPHO?
    ואילו בדיקות דם עושים על מנת לאבחן זאת?
    תודה
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    SAPHO

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    18/04/2010

    ליאת שלום,
    תסמונת SAPHO היא תסמונת קלינית המתאפיינת בצירוף של מספר תסמינים, המרכיבים את ראשי התיבות של השם:
    Synovitis (דלקת מפרקים)
    Acne (אקנה, פצעונים דמויי פצעי בגרות)
    Pustulosis (פצעים בצורת פוסטולות, אבצסים עוריים)
    Hyperostosis (צמיחת יתר של עצם במיקומים מסויימים)
    Osteomyelitis (דלקת המערבת את העצם)
    התסמונת יחסית נדירה והגורם לה אינו ברור. היא מטופלת על ידי תרופות אנטי דלקתיות שונות.
    בסיכום, על מנת לאבחן את תסמונת SAPHO יש למצוא שילוב של ממצאים מפרקיים, ממצאים בעצמות וממצאים עוריים מתאימים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מריחת מייק אפ על עור נגוע בזאבת
    דקלה
    17/04/2010

    שלום רב,

    עקב זאבת מקומית עור פניי נפגע ונראה כצלקת אדמומית הדומה לכוויה. האם מותר למרוח מייק-אפ על האזור הנגוע, או שעשויות להיות לכך השפעות מזיקות?

    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דקלה שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    18/04/2010

    אין מניעה מלמרוח קוסמטיקה.
    רצוי להיבדק ע"י רופא עור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופה נגד ראומטיזם
    דינה
    17/04/2010

    בערוץ 23 דיברה רופאה ראומטולוגית על תרופה יעילה נגד ראומטיזם שכמעט ואין לה תופעות לואי. מדובר על ד"ר שלמה שגב בתכניתו "רפואה שלמה". יש לכם מידע על תרופה זו שלא הספקתי לרשום את שמה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תרופה נגד ראומטיזם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    18/04/2010

    דינה שלום
    אינני יודע לאיזה תרופה הכוונה. ככלל, כמעט לכל תרופה עלולות להיות תופעות לוואי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי לסת
    אהרון
    16/04/2010

    שלום וברכה
    אני מאובחן כחולה פיברומאלגיה כמה חודשים כבר,בימים האחרונים התחלתי להרגיש כאבים בצד אחד של הלסת בהתחלה חשבתי שזה חור בשן אך ביקרתי אצל רופא המשפחה שלי ששלל את המחשבה על החור והמליץ על לקיחת משככי כאבים ולראות מה קורה בימים הקרובים.
    שאלתי היא האם הפיברומאלגיה יכולה לגרום גם לכאבים בלסת ובפרצוף ?והאם זה דבר שכיח ובמידה וכן מה ניתן לעשות בנידון?
    תודה רבה אהרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבי לסת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    16/04/2010

    אהרון שלום,
    השאלה היא מעניינת וחשובה. לתסמונת הפיברומיאלגיה לעיתים קרובות מתלווה התסמונת של כאבים במפרק הלסת (Temporo mandibular joint disorder). מדובר בתסמונת המתאפיינת בכאב כרוני במפרקי הלסת, ללא הסבר אנטומי ברור ולמעשה מדובר בתסמונת כאב כרוני שכרוכה בהגברת כאב על ידי מערכת העצבים המרכזית, כלומר מצב שרב המשותף בינו לבין תסמונת הפיברומיאלגיה. יש אפילו עדויות לקיומם של סמנים גנטיים משותפים בין המצבים הללו. במקרה כזה אמנם כדאי להתייעץ גם עם מומחה בתחום רפואת הפה והלסת ולעיתים ניתן להקל באמצעות שימוש בסדים מיוחדים. אבל באופן כללי הטיפול המכוון לפיברומיאלגיה, לרבות פעילות גופנית ותרופות המשפיעות על עיבוד כאב במערכת העצבים (ליריקה, סימבלטה וכד') - עשוי להועיל גם לסוג זה של כאבים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תרופות עתידיות ללופוס ולסקלורדמה
    שירה
    16/04/2010

    שלום רב
    חברתי הטובה ביותר אובחנה לא מזמן כחולת סקלורדמה ובנסיבות המצערות הפכתי להיות הפסיכולוגית שלה (ואני עושה זאת בשמחה כמובן)
    למדתי לאחרונה המון על המחלות האוטומיניות למינהם ואני תמיד מעודדת אותה שאפשר לחיות חיים מלאים עם מחלות כמו סקלרודמה ולופוס ,הבעיה היא שאני לא יודעת אם אני מאמינה לעצמי כי לפי מה שאני מבינה מהחומר הקיים שאין ממש תרופה יעילה
    אקדים ואומר שאני מניחה שהתשובה תהיה שהנבואה ניתנה לשוטים אך בכל זאת אשאל האם ידוע על תרופה עתידית כלשהי בעתיד הקרוב?תרופה משמעותית?כלומר אם היית צריכה לנבא מספר שנים בקצב הרפואה המודרנית היה אפשר ?או שהרפואה בנושא זה רחוקה מאוד? אני שואלת שאלות אלו כי אני ממש מחפשת בנרות חומר ותשובות מעודדות,אגב היא מטופלת ע"י פסיכולוג אבל טוענת שאני פסיכולוגית על ושרק אני מצליחה להרגיע אותה והאמת שאני די משקרת לה כי הבנתי שאין ממש תרופה ושהמחלה הזאת ממש איומה (לפי מיטב הבנתי כמובן)
    אשמח לתשובה במהרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתשובה

    שירה
    16/04/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לימור שלום

    ד''ר ג'יזל גודארד
    18/04/2010

    כמובן מספר רב של חוקרים עובדים על המנגנון להתפתחות מחלות אוטואימוניות ועקב כך גם חיפוש לתרופה מתאימה.
    התרופות השכיחות היום עובדות על דיכוי של מערכת החיסון. תרופות אלו מלוות בתופעות לוואי רבות.
    הגישה היום היא למצוא תרופה ממוקדת יותר.
    נקווה שבעתיד הקרוב נמצא תרופה כזאת.
    יש מחקרים קלינים בדרך.
    ניתן לצפות במחקרים קלינים הנמצראים בארה"ב
    ניתן לגשת לאתר של NIH.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיגדון
    גרייס
    15/04/2010

    שלום,
    שאלתי לכם היא בקשר לתרופה " אלוריל ",אני מעוניין לדעת עד כמה תרופה זו עוזרת?ועד כמה היא מפחיתה את רמת החומצה אורית בגוף? והאם אני חייב לשמור על תפריט אוכל מסויים, שבו רמת החומצה אורית קטנה, או האם אני יכול לאכול כרגיל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיגדון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    16/04/2010

    אלוריל, או בשמו הגנרי אלופורינול, היא תרופה אשר מעכבת את פעילותו של האנזים האחראי לייצור של חומצה אורית. כתוצאה מכך היא מפחיתה בצורה משמעותית את ייצור החומצה האורית בגוף וגורמת לירידה ברמתו בדם. תרופה זו מהווה טיפול יעיל על מנת למנוע התקפים חוזרים של שיגדון (GOUT) אצל חולים עם רמה מוגברת של חומצה אורית. במקרים עקשניים צריך לעלות למינונים גבוהים של אלוריל כדי להשיג את התוצאה המבוקשת ובמקרים מסויימים גם זה לא עוזר בצורה מושלמת. דיאטה אשר מפחיתה את כמות החומצה האורית הנצרכת במזון יכולה לעזור להוריד את רמת החומצה. באופן כללי, מומלץ לשמור על דיאטה כזו גם כאשר משתמשים באלוריל כדי לשפר את התוצאה . מדובר בהפחתה של מוצרים בשר פנימיים (כבד, מעיים, טחול), יין אדום וכו' וכדאי להתייעץ עם דיאטנית בנושא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בירור לגבי ספירת דם-wbc
    גליה
    15/04/2010

    אני נוטלת פלקווניל (פעמיים ביום) בחצי שנה האחרונה, ישנה הטבה במצב הכאבים, וגם הערכים הגבוהים של שקיעת הדם, ראומוטויד פקטור, ה- crp ,השתפרו במידה ניכרת,
    בספירת הדם שעשיתי לפני מספר ימים ה-wbc יצא - 3.8 . לפני הטיפול בפלקווניל (לפני חצי שנה) הערך הנ"ל היה 4.3, ולפני שלושה חודשים הערך עמד על 4.2, מה שאומר שמספר כדוריות הדם הלבנות הולך ופוחת,(בגלל התרופה?).
    מה עושים??- ממשיכים, מפסיקים, מפחיתים...
    תודה.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בירור לגבי ספירת דם-wbc

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    15/04/2010

    ריקי שלום,
    ירידה ברמת הכדוריות הלבנות היא סיבוך נדיר אך רציני של טיפול בפלקווניל. כדאי להתייעץ עם הראומטולוג המטפל ולשקול החלפה של התרופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלת המשך,

    גליה
    15/04/2010

    האמת קצת נלחצתי,
    רק בעוד חודש אני אמורה לפגוש את הראומטולוג,
    האם לדעתך כדאי להפסיק את הטיפול, או להפחית מינון עד למפגש הבא?

    ועוד שאלה קטנה אם אפשר,
    במשך שנים עשיתי הליכות יומיומיות, ובתקופה האחרונה הפסקתי לחלוטין, מאחר ודלקת המפרקים התבטאה אצלי בעיקר בכאבים במפרק הברך. מאחר ופחתו קצת הכאבים אני ממעונינת לחדש את ההליכות, האם אתה ממליץ על הליכות במצב זה, או שעלי לוותר?

    ובהזדמנות זו המון המון תודה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    ד''ר יעקב אבלין
    16/04/2010

    ריקי שלום,
    הערך של הכדוריות הלבנות שציינת (3.8) אינו קריטי. לדעתי כדאי לחזור על הבדיקה לאחר מספר שבועות (נגיד שבועיים) כדי לראות אם יש המשך מגמה של ירידה או שהמצב יציב. בכל מקרה אני חייב להדגיש שהתשובות הניתנות בפורום הן בעלות אופי כללי בלבד ואינן יכולות להיות תחליף להתייעצות עם רופא שמכיר את כל פרטי המקרה (גם רופא משפחה) ואשר גם בודק אותך.
    לגבי פעילות גופנית - איני רואה שום סיבה להימנע מפעילות כזו - שצריכה להתבצע בצורה הדרגתית ובלי לגרום לכאבים מיותרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום