מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום רחם - מכבי "השלום"ענבל08/12/2011
שלום בנות,
היום עברתי צילום רחם במכבי, הגעתי הם המון חששות ופחדים בעקבות תגובות באינטרנט, אך השד לא כל כך נורא:)
הבדיקה עצמה אורכת כ 3 דקות, הצוות והרופא המבצע עדין נעים וסובלני.
אין לי ספק שהחוויה קשורה לרופא המבצע ולסף הכאב/הרגישות של המטופלת, אך רציתי ליידע אותכן שיש צד נוסף למטבע, והבדיקה קצרה ואינה כואבת.
בהצלחה לכן......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - מכבי "השלום" - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך09/12/2011תודה
חשוב שגם נשים שהבדיקה עברה עליהן בקלות ישתפו אותנו בחוויה.
אחוז קטן של נשים שעוברות את הבדיקה מרגישות שעברו חוויה קשה.
נשים אלו מרגישות צורך רב יותר לשתף אותנו בתחושותין ולכן נוצר רושם
מוטעה שהבדיקה קשה במיוחד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יום מחזור לצילום רחם-דחוףמירי06/12/2011
שלום רב, רציתי לשאול האם זה אפשרי לעשות צילום רחם
ביום החמישי למחזור שזהו היום האחרון אצלי?
אין לי אפשרות לעשות אח"כ מכיוון שאני טסה לחו"ל והבדיקה
ממש חשובה לי.
תודה מראש, מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום מחזור לצילום רחם-דחוף - תגובה
פרופ' ראול אורביטו06/12/2011אם אין דימום מהרחם (ניתן לבדיקה לפני הצילום), אז ניתן
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםרותי04/12/2011
הבדיקה נעשתה ע"י טוגנדרייך ונאמר לי שהכל בסדר אבל אח"כ כשעברתי על התוצאות נלחתי ,להלן מה שהיה רשום:
רחם במבנה תקין.
מילוי לא הומוגני של חלל הרחם
פגם מילוי כהידבקות של חלל הרחם
מעבר ופיזור משני הצדדים
אבקש לקבל הסבר על הבעייתיות של התוצאות הנ"ל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו05/12/2011קיים פגם מילוי- יתכן ארטיפקט, הדבקות, פוליפ וכו'
יש לפנות לרופא מטפל לביצוע קורלציה עם אולטרסאונד ולשקול היסטרוסקופיה לאבחון סופי
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם וצינתור חצוצרה יחידהשלי01/12/2011
שלום רב,
לפני שנה עברתי הריון חוץ רחמי ובעקבותו כריתת חצוצרה וקרן רחם. לפני כשבועיים ביצעתי צילום רחם ואובחנה חסימה בחצוצרה השנייה (והיחידה) ובאותה הבדיקה נעשה צנתור, להל הממצאים:מילוי הומוגני של חלל הרחם. חצוצרה ימין לא הודגמה (נכרתה), חצוצרה שמאל מעבר ופיזור תקינים לאחר ריקנליזציה הזרקה סלקטיבית לפתח החצוצרה. הערות: אינטרוזציה עם לימפוגרם ונוגרם אגן.
השאלות שלי הם: האם כעת הכל תקין לאני יכולה להכנס להריון? האם יש סיכוי שהחצוצרה תחסם שוב? והאם אני צריכה לפנות לטיפולי פוריות כעת?
תודה רבה מראש על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם וצינתור חצוצרה יחידה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו04/12/2011הצילום- תקין (למעט העדר חצוצרה ימין-שנכרתה)
סיכוי לחסימה חוזרת, קטן
רצוי לנסות "טבעי"- 2-3 חודשים ואז לפנות לרופא נשים להמשך הנחיות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם- תוצאותגלית30/11/2011
שלום, עשיתי צלום רחם ובתוצאות כתוב שהרחם וחצוצרה ימין הודגמו והפיזור תקין והרחם תקינה; חצוצרה שמאל: עם עיכוב הודגמה חצוצרה שמאל אך לא נראה מעבר חומר ניגוד לחלל הצפק. רציתי לדעת מה הכוונה שהחצוצרה הודגמה? כמו כן מהן הסיבות שבגינן לא עבר ח.נ לחלל הצפק? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם- תוצאות - תגובה
פרופ' ראול אורביטו04/12/2011הודגמה- המשמעות שחומר ניגוד עבר בתוכה
העדר פיוזור יכול לנבוע מחסימה או מהתכוצות שריר החצוצרה- ולכן התנגדות לזרימת חומר ניגוד
עליך לפנות לרופא נשים עם הצילום (דיסק) להמשך הנחיות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקויות ברחםמתעניינת30/11/2011
שלום,
אני בת 37, אחרי 3 ניתוחים קייסרים של הריונות ספונטניים. 2 ניתוחים ראשונים בעקבות מצוקת עובר והשלישי ניתוח מתוכנן מראש.
מאז הניתוח השלישי יש לי כאבי מחזור חזקים מאוד בצד שמאל וגם כאבי ביוץ בצד שמאל. באופן כללי תחושת כאב בצד שמאל של הרחם.
בעקבות נסיונות להכנס להריון ללא הצלחה ביצעתי צילום רחם.
בצילום רחם ראו שיש הדבקויות בצד שמאל.
מנסיון עבר אני יודעת שהביוץ אצלי הינו לרוב מצד שמאל (ולא ימין שמאל לסירוגין) וגם הכאבים העקביים כל חודש מעידים על כך (אני מקבלת מחזור באופן סדיר)
הרופא המליץ לי על IVF.
שאלתי היא האם עדיף לי לבצע צינתור להדבקויות לפני פעולת IVF? האם הדבקויות אלו מסכנות הריון עתידי (טבעי או IVF)?
מהי הפרוצדורה לביצוע צנתור?
האם יש אופציה אחרת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקויות ברחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו04/12/2011צינטור לא מטפל בהדבקויות- מיועד לטיפול בחסימה קריבנית של החצוצרה
הדבקויות בד"כ מקשות להיכנס להריון ולא פוגעות בהריון
פרטים על צינטור\ צילום, ראי במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםמיקה29/11/2011
שלום רב,
אני בת 31 ויש לי ילד בן 3.5. הריון ספונטני לחלוטין.מנסים להרות כתשעה חודשים ללא הצלחה. בבדיקת אולטרסאונד בזמן ביוץ נצפה זקיק 21 ממ. למרות שניסינו באותו הזמן, שוב לא הצליח.
רופאת הנשים הפנתה אותי לצילום רחם.
האם יכולות להיות בעיות פוריות, על אף שבעבר היה הריון ספונטני ולידה רגילה?
אילו עוד בדיקות עלינו לעשות?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/11/2011יתכנו
בירור הורמונלי (ביוץ)- במקרה שלך קרוב לודאי מבייצת)
בירור מיכני (צילום רחם)
ובדיקת זרע
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםגילה29/11/2011
היי.
הייתי רוצה לשאול 2 שאלות.
הרופא הפנה אותי לבצע צילום רחם ובעלי בדיוק בזמן הביוץ שאמור להגיע אחר צילום הרחם לא יהיה נוכח.
האם כדאי לחכות שהוא יחזור ואז לבצע עוד כחודש את הצילום ולנסות, או שמומלץ לעשות צילום החודש ובחודש הבא להתחיל לנסות?
שמעתי שמדי פעם ישנם מקרים של חסימות קלות שנפתחות בזמן הצילום.
האם במקרה כזה הפתיחה היא לתמיד או רק לזמן הקרוב.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/11/2011לבצע החודש, ולנסות בהמשך
החסימות שנפתחות, במרביתן לתמיד
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום מרחםדנה28/11/2011
האם כדאי לחכות כחודש לאחר צילום הרחם ולנסות להיכנס להריון או שעדיף מס' ימים אחרי צילום הרחם. והאם אין סיכון.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום מרחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011גם וגם
לאחר הצילום, אם תקין, לא אמור להיות סיכון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם לא תקיןגלית27/11/2011
שלום, בת 28 עם אנדומטריוזיס, אחרי לפרוסקופיה שבה משחלה שמאל הוצאה אנדומ' גדולה והחצוצרה נותקה מהשחלה. כיום יש אנדומטריומה בימין. בטיפולי הזרעות, 2 ההשחלות מייצרות 3 ביציות כ"א. בצילום רחם מהיום- רחם וחצוצרה ימנית תקינים, שמאלית- המעבר לא טוב (עבר קצת חומר אך לא כמו בימנית), האם יש סיכוי להריון עם אנדומטריומה בימין ושחלה שמייצרת ביציות בימין? האם האנדומטריומה עלולה להפריע לביצית להשתחרר משחלה ימין? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם לא תקין - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011יש סיכוי, אם כי מופחת בנוכחות אנדומטריוזיס
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרה חסומה וצילום רחם כואבמחכה27/11/2011
שלום רב, מתגובות באינטרנט ראיתי שלרוב צילום הרחם כואב כאשר החצוצרה חסומה, עברתי צילום רחם בו התברר שיש לי חצוצרה חסומה אבל הכאב החזק בצילום רחם דווקא נבע מהחצוצרה הלא חסומה? יכול להיות שהייתה טעות בהגדרת החצוצרה החסומה (נרשם בטעות ימנית במקום שמאלית) או שזה הגיוני שדווקא הצד הפתוח כאב מאוד ודווקא הצד החסום לא הורגש בכלל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרה חסומה וצילום רחם כואב - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011הכל אפשרי
יש לפנות עם הדיסק לרופא מטפל- לאיבחון הצד החסום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרעות עם חצוצרה חסומהמחכה27/11/2011
האם יש טעם לעבור הזרעה כאשר ידוע שיש חצוצרה חסומה רחיקנית, והזקיק נמצא בצד של החצוצרה החסומה?
אשמח לקבל תשובה במהרה.
תודה רבה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרעות עם חצוצרה חסומה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011יתכן קליטת ביצית ע"י חצוצרה נגדית
אם כי בסיכוי נמוך יותר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחםשירלי27/11/2011
בס"ד
בת 35 + 4 ילדים מהריונות טבעיים. לאחר 6 שנים של הפסקה מנסה להרות כשנתיים ללא הצלחה. בבדיקות לא נמצאה כל בעייה אצל אף אחד מבני הזוג. המלצה של הרופא לגשת לצילום רחם. צילום רחם שנעשה לפני 13 תקין. האם יתכנו שינויים מאז והאם יש צורך כיום בצילום נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011יתכנו, ולכן הומלץ הצילום ע"י רופא מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה- הפלהמתן27/11/2011
אחותי בת 27, ונכנסה בטעות מחבר שלה להריון.. זה הריון ראשון שלה.
היא מעוניינת לעשות הפלה.. אבל היא מאוד פוחדת שאם היא תעשה הפלה, היא לא תצליח להכנס להריון בעתיד.
יש אחוז גבוה של נשים שעושות הפלה ואח"כ לא מצליחות להכנס להריון שוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה- הפלה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו28/11/2011ברוב המקרים- אין בעיה בכניסה עתידית להריון
כמובן שיש יוצא מן הכלל במידה ומופיע סיבוך (לא שכיח)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון חוץ רחמי ראשון.יסמין כהן25/11/2011
שלום,
שמי יסמין ואני ב 30. בסוף חודש אוגוסט קיבלתי 2 זריקות MTX להמסת ההריון.
אמרו לי לחכות 3 חודשים לפני שאנסה שוב להרות. יש לי מספר שאלות.
1. אמנם עברו 3 חודשים, אבל הבטא שלי התאפסה רק לפני שלושה שבועות וקיבלתי מחזור ראשון מאז לפני שבועיים (חשבתי שגם בחודש שעבר קיבלתי אבל הרופא נשים אמר לי שבערכי בטא של 29 אי אפשר לקבל מחזור ושזה היה סתם דימום, למרות שזה היה ממש כמו מחזור).
האם כדי לחכות עוד קצת לפני שאני מנסה שוב?
האם ככל שיחלוף הזמן ככה החצוצרה תחלים יותר ויש סיכוי שהיא תתפקד טוב יותר?
האם רופא יכול לבצע אולטרסאוד ולבדוק אם החצוצרה כבר בריאה ולא קרועה?
הייתי בשתי בדיקות ואמרו לי שהרחם שלי נראה מעולה ואי אפשר לדעת שעבר עליי הריון חוץ רחמי. אך בכל פעם שאני שואלת לגבי החצוצרה אני מקבלת תשובה לא ברורה.
האם רופא יכול לבצע אולטרסאוד ולבדוק אם החצוצרה כבר בריאה ולא קרועה?
2. כבר שאלו בפורום לגבי צילום רחם, השאלה הזו מטרידה אותי מאוד.
אני חושבת שכן כדי לי לבדוק אם הן לא סתומות. אבל הרופא נשים אמר לי שאין צורך. אני בת 30..... ואם יש באפשרותי למנוע בעיות עתידיות למה שלא אעשה?
אודה לתשובתכם.
יסמין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון חוץ רחמי ראשון. - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך26/11/2011ההמתנה אחרי מטוטריקסט נובעת בגלל שזו תרופה הגורמת מומים קשים בעובר ויש צורך בביטחון מלא שהתרופה התפנתה מהגוף והאפקט שלה בגרימת מומי עובר לא קיים עוד.
בטא חיובי מראה שההריון החוץ רחמי לא התמוסס לחלוטין. רמות בטא חיוביות מונעות כשלעצמן התעברות.
החלמת החצוצרה קרוב לוודאי מסתיימת תוך ימים או שבועות ולא חודשים.
ניתן להמתין מספר חודשים ולחכות להריון ספונטני בטרם בדיקות פולשניות כמו צילום רחם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם אחרי הריון חוץ רחמי
יסמין כהן26/11/2011תודה רבה על תשובתך.
1. לגבי הצילום הרחם - החשש שלי שבמידה ושוב חלילה יהיה הריון חוץ רחמי אני אצטרך לעבור שוב את אותו התהליך (אשפוז, אולי ניתוח, המתנה חוזרת של כמה חודשים לפני שננסה שוב להכנס להריון), כך שצילום רחם יוכל לשלול את האופציה שיש חצוצרה סתומה.
הריון ספונטני מכיל בתוכו סיכון לא מבוטל ששוב יקלט הריון מחוץ לרחם..... וזה לא דבר של מה בכך.... אני כבר בת 30 וזה ההריון הראשון שלי..... גם בעבודה זה לא נעים להעדר בשל אשפוזים.
2. כתבת בתשובתך- "יש לחכות כמה חודשים", האם שלושה חודשים בסך הכל מרגע הזריקה השנייה זה מספיק ? או שיש לחכות שלושה חודשים מרגע איפוס הבטא?
אציין שבמתן הזריקה השנייה רמות הבטא שלי היו מאוד מאוד גבוהות (מעל 11000) ולכן לקח חודשיים אז שהן התאפסו (רק ב 7/11 תוצאות הבדיקה הראו שהבטא < 5).
3. האם בבדיקת אולטרסאונד ניתן לראות אם החצוצרה בריאה? או לפחות לקבל איזשהו מדד לגבי מצבה.
4. האם אני יכולה להתחיל לקחת חומצה פולית כדי להתכונן להריון הבא?
שוב תודה,
יסמין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



