מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם כדאי לכרות חצוצרה סתומה?ס02/10/2011
ד"ר טוגנדרייך שלום רב,
עברתי אצלך צילום רחם , שהדגים שחלה שמאלית סתומה - סקטוסלפינגס.
בין השיטין משיחה עמך אחרי הבדיקה הבנתי שאולי כדאי לכרות את החצוצרה הסתומה מחשש שתפריע לחצוצרה התקינה.
כעת בטיפול אצל רופא פוריות שלי בקופ"ח - מאז הבדיקה ממשיכים בטיפולי כוריגון והזרעות ללא הצלחה.
מעקב זקיקים בחצי שנה האחרונה מראה שהביוצים שלי תמיד בצד החסום - צד שמאל. האם יש קשר בין הסתימה בחצוצרה לצד הביוץ?
מה הסיכוי שאם יצליח להתפתח ביוץ ב- 2 הצדדים להיכנס להריון?
יובהר כי יש לי כבר ילד אחד, אחריו נכנסתי להריון ספונטני שהסתיים בהפלה בשבוע 17. האם חסימת החצוצרה קשורה לכך?
בכל מקרה מה האופציות שלי? האם להמשיך לנסות זריקות לעידוד ביוץ והזרעות או שניסיתי מספיק וחבל על הזמן שעובר והסבלנות שפוקעת?
אני גם מפחדת שככל שהזמן עובר החצוצרה התקינה תידבק מהחצוצרה הסתומה והמלאה בנוזלים שהבנתי שיכולה להפריע... מה ההמלצה? האם כדאי כריתה ?
אודה לתשובתך.
האם ניתן לקבוע אליך תור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה
ס02/10/2011כמו"כ הבנתי שטיפולי הפרייה אינם מומלצים עם חצוצרה סתומה ומלאה בנוזלים כמו שלי ואם נחליט לעבור לשלב של הפריות אז הבנתי מהרופא שלי שכדאי לפני כן לבצע כריתה של החצוצרה הסתומה. האם זה נכון?
איפה מבצעים הליך כריתה? האם אפשרי אצלך במידה ואכן זה הפיתרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך03/10/2011טיפול בחצוצרה הבעייתית יכול להתבצע במספר שיטות.
כריתה לפרוסקופית
ניסיון תיקון לפרוסקופי
סתימת החצוצרה בהתקן אשיור בגישה היסטרוסקופית (שנוי במחלוקת).
עלייך להיוועץ ברופא הנשים שלך לגבי השיטה המועדפת והמתאימה לך וגם לגהי הכירוג המבצע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחצוצרה סתומה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך03/10/2011חצוצרה תקינה אחת "יודעת" לקבל ביצית גם מהשחלה הנגדית . (סיכויי הריון יורדים אך לא מתבטלים). סקטוסלפינגס לכשעצמו עלול להפריע לתהליך ההתעברות וההשרשה ולאחר כשלונות חוזרים יש לשקול כריתה או טיפול כירוגי לתיקון החצוצרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - עוד שאלה קטנה
ס03/10/2011ד"ר טוגנדרייך המון תודה על תשובתך המהירה.
הייתי רוצה לשמוע ממך בהרחבה על השיטות לטיפול בחצוצרה הסתומה,
וכן לגבי האופציה המתאימה לי ומי המומחים שיודעים לעשות תהליכים אלו - האם אתה עושה כריתה ו/או ניסיון תיקון לפרוסקופי?
בכל מקרה מנסה לקבוע אליך תור למרפאתך ...
הבנתי שאם אני בקופ"ח כללית האופציה היחידה שלי היא ביקור פרטי?
האם אתה נמצא ברשימת המומחים של חברות ביטוחי הבריאות?
שוב תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - עוד שאלה קטנה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו04/10/2011קביעת תור למרפאתו של ד''ר דניאל טוגנדרייך 050-5621467
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם במכבייעל02/10/2011
שלום,
אני מבקשת לדעת האם ד"ר טוגנדרייך מבצע צילומי רחם במכבי רק בימי חמישי?
החודש ימי חמישי הרלוונטיים לי יהיו בחגים..
האם יהיו ימים חלופיים??
במידה ולא-אודה להמלצה על רופא אחר, טוב לפחות כמו שמעידים על טוגנדרייך!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם במכבי - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך03/10/2011במכבי מתבצע רק בימ חמישי (ראשל"צ ות"א) יתכן ובלניאדו ובחיפה יש גם ימים נוספים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי-צילום רחם במכבי
יעל03/10/2011היכן בחיפה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תשובה צילום צוואר רחםשרון02/10/2011
בצעתי בדיקה היסטרוסלפינגוגרפיה:"הודגמו רחם וחצוצרה ימנית בלבד.
הודגם מעבר של חומר ניגודי דרך חצוצרה ימנית לחלל הצפק.
1)אודה לתשובה מה הממצא אומר.
2) למה לא הזכירו את החצוצרה השמאלית בכלל ? האם היא סתומה ? ואם כן האם בהתחלה לפי זה שרק צד אחד התמלא?
אני לחוצה לדעת האם התשובות תקינות יחסית על מנת להיקלט להריון ומה השלב הבא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי תשובה צילום צוואר רחם - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך03/10/2011מדובר בחסימה פרוקסימלית (קריבנית) של חצוצרה שמאל. ניתן לשקול צנתור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בהקשר לתשובתך
לילך05/10/2011תודה על תשובתך.
האם לדעתך כדי לעשות צנתור? או לעשות טיפולי IVF ? או שזה מהר מדי לגשת לטיפולי IVF.
אודה לך על נימוק התשובה על מנת שאוכל להחליט על המשך הטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בהקשר לתשובתך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו06/10/2011IVF לא על הפרק
המדובר כעת בהזרעות, עם או ללא צינטור לפני
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובתך ושאלה
לילך06/10/2011אני אחרי 2 טיפולי הזרעות . מה לדעתך נכון ועדיף לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לתשובתך ושאלה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו09/10/2011עליך להיוועץ עם רופא מומחה לפוריות
המכיר את בעיתך לעומק
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלות בבקשהליאת29/09/2011
1.יש לי אלרגיה בחודשי האביב בדרך כלל שמתבטאת בקצת אסתמה עונתית,אני מדגישה שוב שזה רק באביב בשאר השנה אין לי את זה כלל.
הבנתי שיש בעיה עם צילום רחם למי שיש אסתמה,
מה עושים במקרה כזה?
2.אני לאחר 3 הזרעות על בסיס ביוץ טבעי,בהזרעה השניה היה הריון כימי,
בת 37 כמעט,הרופא המליץ כעת לאחר 3 ההזרעות שאבצע צילום רחם ואז אתחיל בזריקות יומיות לקראת ביצוע הזרעה,שאלתי היא האם כדאי כבר להתחיל בלקיחת ההורמונים או שיש אולי טעם לנסות שוב הזרעה רגילה,סה"כ 3 הזרעות זה לא הרבה
מה דעתך בענין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות בבקשה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/10/2011לגבי האלרגיה והקשר ליוד- יש לברר צורך בהכנה לצילום- עם מכון הרנטגן
לגבי אופי טיפול הפוריות- יש להיוועץ עם הרופא המטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוואר רחם חסום צר???גלית27/09/2011
שלום רב, היום היה לי תור לצילום רחם בתל השומר , אך לצערי הרופא לא הצליח לבצע את הפעולה מאחר וצוואר הרחם שלי סגור. לפני חודשים מספר עשיתי היסטרוסקופיה ואמנם לרופאה היה קושי ב"כניסה" לצוואר הרחם והיא השתמשה בצינורית דקה (hager 4) אך הכל היה תקין, נראו נוזלי ההדגמה. בהזרעה שעשיתי אחרי כן גם הייתה בעיה והרופאה בקשה ממני בפעם הבאה לעשות הרחבה לפני ההזרעה.
בשבוע הבא יש לי שוב תור לצילום רחם אך במכבי השלום
האם צריך לבצע "הרחבה" לפני צילום רחם? ואם כן היכן עושים?
האם תופעה זו מוכרת ? והאם זו הסיבה שאני לא נכנסת להריון?
דימום חודשי סדיר אך מועט כיומים בלבד.
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צוואר רחם חסום צר??? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/10/2011ניתן לבצע- תלוי במיומנות המבצע
תופעה מוכרת
לא אמור להפריע להריון- כמו שוסת יוצא, כך בקלות זרעונים נכנסים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת לחוצה אשמח לתשובתך המהירה.ליאת27/09/2011
לאחר שלוש הזרעות על בסיס ביוץ טבעי שנכשלו הרופא ביקש שאבצע צילום רחם כדי להתחיל לאחר מכן טיפול של זריקות יומיות לפני הזרעה רביעית.
קבעתי תור לצילום רחם ל4.10 ,ימי הפוריות שלי החודש הם בין ה3.10-09.10
שאלותיי הן ואנא האם מחשבתי נכונה בענין :
1.האם יהיה תקין ואפשרי אם אני רוצה לנסות שוב הזרעה נוספת על בסיס הביוץ הטבעי כפי שהיה עד כה באותו שבוע לעשות זאת לאחר צילום הרחם ב04.10 ? הכוונה אם יסכימו לבצע לי הזרעה ב05.10 או 06.10 האם העובדה שעשיתי צילום רחם ב04.10 יכולה להפריע בשל תופעות לוואי מהצילום,דימומים וכיוצ"ב?
פשוט חבל לי לבזבז את ימי הפוריות הללו החודש והייתי מעוניינת לנסות שוב הזרעה ללא הזריקות,אם יצליח יצליח אם לא אז בכל מקרה אני עושה את צילום הרחם ואם לא נקלטתי להריון אתחיל לאחר מכן בזריקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת בבקשה
ליאת27/09/2011יש לי אלרגיה בחודשי האביב בדרך כלל שמתבטאת בקצת אסתמה עונתית,אני מדגישה שוב שזה רק באביב בשאר השנה אין לי את זה כלל.
הבנתי שיש בעיה עם צילום רחם למי שיש אסתמה,
מה עושים במקרה כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/10/2011מבררים אם זקוקה להכנה מיוחדת במכון הרנטגן בו תבצעי את הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת לחוצה אשמח לתשובתך המהירה. - תגובה
פרופ' ראול אורביטו02/10/2011ניתן אם מרוחק מהצילום, אם סמוך לצילום לא הייתי מבצע (רק יחסים), למנוע חדירות עוקבות\סמוכות לרחם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם בבית חולים לניאדוד26/09/2011
שלום,
ברצוני להסב את תשומת לבו של הפורום לצילום רחם בבית חולים לניאדו.
לפני שנה וחצי עברתי צילום רחם בבית החולים לניאדו. בצילום הודגמה חצוצרה חסומה-סקטוסלפינקס. הרופא שלי שהינו גם מנתח למזלי לא שש היה לכרות את החצוצרה בניתוח בתואנה שהנוזל מרוחק מהרחם וזה בכל זאת ניתוח שיכול לגרום גם לסיבוכים. עברתי מס' טיפולי IVF ללא הצלחה ושוב הועלה נושא הנוזל. הרופא אמר לי שבאולטרסאונד לא רואים התרחבות של החצוצרה כך שלא הנוזל הוא זה שמונע ממני להיות בהריון.
בשבוע שעבר שוחחתי שוב עם הרופא והוא הציע הפעם שאולי כדאי לכרות את החצוצרה, אבל לפני כן הוא רוצה שאני אעשה שוב צילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך, כי אולי משהו השתנה. הוא המליץ על צינתור של החצוצרה. והיה ובצילום הנוכחי לא ניתן יהיה לפתוח את החסימה - אז לא תהיה ברירה אלא לעבור לכריתתה.
עברתי היום את צילום הרחם אצל ד"ר טוגנדרייך שאני רוצה לציין היה מאוד מרגיע, מסביר בכל שלב של הצילום את הפעולות ובאופן יחסי הבדיקה לא ממש כאבה. ולהפתעתי בצילום לא התגלה שום סקטוסלפינגס. בוצע צינתור לאחת החצוצרות ושאר הממצאים היו תקינים.
מה היה קורה אילו הייתי שומעת לחוות דעתם של רופאים אחרים שרובם אמרו לי שמזמן הייתי צריכה לכרות את החצוצרה. אמנם מדובר בניתוח קל יחסית (לפרוסקופיה) ומדובר באיבר שלא חיוני במהלך חיי היום יום, אבל בכל זאת ניתוח עם התאוששות וכל מה שנלווה לזה. אני רק יכולה להודות לרופא שלי שידו לא היתה קלה על האיזמל ושלח אותי לצילום רחם אצל ד"ר טוגנדרייך המקצוען.
אני לא באה בביקורת או משהו בסגנון - אלא אני מעלה זאת כחומר למחשבה.
אשמח לקרוא את תגובותיכם.
מתנצלת על אורך התגובה
תודה ושנה טובה ופוריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממש מדאיג
אפרת25/07/2014הי
אני אמורה לעשות את הצילום בחודש הזה,
אינפורמציה כזאת מעידה על חוסר מקצועיות.
איך אפשר לטעות בדבר כזה???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפ ברחםשרון26/09/2011
שלום רב
רציתי לבקש הסבר לאיך זה שפוליפ ברחם יכול לגרום לבעיות פוריות
שנמשכות שנתיים (בדיקת זרע תקינה וחצוצרות עם מעבר תקין )
הייתכן שגורם זה יהווה בעייה עיקרית?
שנה טובה
וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ ברחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו27/09/2011פוליפ הינו התעבות של רירית הרחם ומהוה "גוף" זר בחלל
עצם נוכחותו יכולה להפריע להשרשה (ככל שגדול יותר כך מפריע יותר)
אם זוהי הבעיה היחידה- רצוי להסירו
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FSH גבוהורד26/09/2011
פרופ' אורביטו שלום,
אני בת 33 מנסה להיכנס כשנה להריון ללא הצלחה. בבדיקת פרופיל הורמונלי שביצעתי ביום השלישי למחזור, התקבלו התוצאות הבאות:
ESTRADIOL 157
PROGESTERONE <1.7
LH 4.7
PROLACTIN 263.7
FSH 11.6
מה משמעות תוצאות בדיקת ה- FSH? כיצד ניתן לטפל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FSH גבוה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו26/09/2011השאלה אמורה להיות מופנית לפורום פוריות
בקצרה- FSH בגבול עליון, יכול להעיד על ירידה ברזרבה שילתית (מאגר ביציות)
לא ניתן לטפל (לשפר את המאגר), אולם, יש להתחיל בטיפולי פוריות (בהקדם), כדי להשיג הריון
יש לפנות עם תוצאות הבדיקה למומחה פוריות
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקטוסלפינגס וצינתור חצוצרהד23/09/2011
שבת שלום,
האם ניתן לפתוח סקטוסלפינגס ע"י צינתור חצוצרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקטוסלפינגס וצינתור חצוצרה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו25/09/2011צינטור מיועד לפתיחת חסימה קריבנית
סקטוסלפינגס הינו חסימה רחיקנית, לכן לא ניתן
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ד26/09/2011תודה רבה
שנה טובה ופורייה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה אפשר לעשות עם חצוצרת סקטוסלפינגס
TIMI14/10/2012שתי חצוצרות עם סקטוסלפינגס אחת עם מעבר חומר ניגוד בצילום רחם והשניה ללא מער , חסומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה אפשר לעשות עם חצוצרת סקטוסלפינגס - תגובה
פרופ' ראול אורביטו15/10/2012במחוזותינו, מקובל להתחיל בטיפולי פוריות ( IVF ), ואם לא מתקבל הריון לאחר 2-3 מחזורים- להפנות לכריתת חצוצרות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימה דו צדדיתשני20/09/2011
שלום ד"ר
אני בת 25 ללא ילדים מזה 5 שנים
לאחר שנאמר לי בצילום רחם שיש לי חסימה דו צדדית בחצוצרות נשלחתי מיד
ל IVF לאחר שני טיפולים לא מוצלחים הרופא הציע לעבור לפרסקופיה והיסטרוסקופיה אבחנתית וטיפולית במידת הצורך גם לאחר הניתוח נאמר לי שרק IVF יפתור את הבעיה עברנו עוד 3 טיפולים ובטיפול השלישי נקלט עובר 1 עד שבוע 10 והפסיק הדופק לאחר מכן עברתי עוד ניתוח לפרסקופיה והיסטרוסקופיה ששם נאמר לי שהוסרו הדבקויות וצינתור 2 החצוצרות אבל בכל זאת שנה של ניסיונות להרות לא הועילו בחצי שנה האחרונה עברתי שני טיפולי IVF שוב לא מוצלחים סה"כ 7 כישלונות
שאלתי היא האם צינתור חצוצרות פעם נוספת יעזור או להפסיק להתעלל בגוף שלי
ופשוט להמשיך עם הטיפולים הקשם והמתסכלים האלה
אפילו אם יש סיכוי קטן שהחצוצרות יפתחו אני מוכנה לנסות אשמח לדעת תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימה דו צדדית - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011קרוב לודאי שלא יעזור (בשל ההדבקויות באגן, אותן הצינטור לא יכול לפתור) ומה שצריך זה המשך טיפול IVF
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם דרך מאוחדת-אפשרי אצלכם?SS20/09/2011
שלום,
הייתי היום בפתיחת תיק בבי"ח ברזילי,מחלקת פריון.
ביקשו ממני לבצע צילום רחם.
היות ואני מעט חוששת מצילום זה,חשוב לי לעשות אותו אצל מישהו מיומן ומקצועי.
אשמח לדע אם יש אפשרות לבצע צילום זה אצלכם:ד''ר דניאל טוגנדרייך או פרופ' אורביטו,במסגרת קופת חולים מאוחדת?
במידה וכן,אשמח לדעת היכן ומה הפרוצדורה?63* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם דרך מאוחדת-אפשרי אצלכם? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011צילומי רחם המבוצעים ע"י דר' טוגנדריך- ראי מדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' אורביטו-במענה לתשובתך-
SS20/09/2011תודה,אקבע תור אליו לצילום.
רציתי לשאול, מדוע בעצם החליטו שאני צריכה לעבור צילום רחם??
אם הריתי בחודש שעבר ספונטני {אמנם הסתיים בהפלה טבעית,,,},זה לא מראה שאין לי חסימה?
הרי אף אחד לא בדק אותי, רק מילאנו שאלון רפואי שבתיק ורווית אמרה שאעשה צילום רחם.
זה קצת הרגיש כמו לעשות V להוראות סטנדרטיות מבלי להתייחס למקרה הספציפי שלי,,,,אולי אני טועה-אבל זו ההרגשה.
היא גם אמרה שאבוא אחרי הכל ונתחיל בהזרעות-אבל שוב,אם כבר נקלטתי ספונטנית,ובדיקת זרע מעולה. אך מסתמנת בעיית רירית דקה ממעקבי הזקיקים שעשיתי עד כה,למה ישר להתחיל בהזרעות? על זמך מה? הרי רופא בכלל לא בדק אותי והתייחס למקה הספציפי שלי.
אולי אני צריכה לנסות עוד עמה נסיונות טבעי עם חיזוק לרירית הרחם{לדוגמא}?
האם ברגע שאני מגיעה למחלקת פריון -ישר אני מתחילה בהזרעות ללא התייחסות לנתונים האישיים שלי??
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ' אורביטו-במענה לתשובתך- - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011צילום רחם מהווה חלק מבירור אי- פוריות, ומבוצע בכל אחד משלבי הבירור טיפול, בתלות בשיקול דעתו של רופא המטפל
במקרה שלך, עצם ההפלה יכולה לגרום לחסימה (בעקבות דלקת סמויה) או פקק רירי, היכול להצדיק טיפול
בהקשר לסוג הטיפול, יקבע כשתשובי עם כלל הבדיקות
באופן עקרוני, הטיפול הראשוני לאחר נסיונות להרות והגדרת תת-פוריות הינו השראת ביוץ והזרעות. בכל מקקרה, הטיפול יקבע בפגישה הבאה על סמך הבדיקות (כולל סונר, צילום רחם והבדיקות ההורמונליות).
בדיקה גינקולוגית היית אמורה לעבור ע"י רופא נשים מטפל כולל פאפ, כך שאם הייתה תקינה ובנוסף לבדיקות לעיל, אין צורך בבדיקה גינקולוגית חוזרת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהידוע לכם כמה זמן המתנה יש בבי"ח השר
ש.22/09/2011השרון לצילום רחם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהידוע לכם כמה זמן המתנה יש בבי"ח השר - תגובה
פרופ' ראול אורביטו25/09/2011צריך להתקשר למזכירות מכון הרנטגן ולברר
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמזכירה אמרה שאין תורים כלל,,,,,,,,
ש.27/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם ואבחנה מבלבלת!מושי19/09/2011
שלום רב,
עברתי החזרת עוברים בתרומת ביצית ביוני האחרון שהסתיים בהפלה וחשד להריון מחוץ לרחם בחצוצרה שמאלית.
ההריון התפפוגג לבד ללא זריקה וללא התערבות כירוגית כלשהי.
היום 19.9.11 עברתי צילום רחם לצורך אבחנה של החצוצרות להמשך התהליך.
לפני הצילום שוחחתי עם הרופא המבצע וסיפרתי לו על הרקע וצורך האבחנה.
במהלך הצילום שהיה כלל לא נעים ואף כואב, הרופא ציין שהחצוצרות פתוחות תקינות ובתוך כל הכאב ואי הנוחות ביקשתי שוב לוודא שהצילום תקין וזה מה שנאמר לי בע"פ.
המתנו בחוץ לתוצאות בכתב ובאבחנה נרשם כך:
צוואר הודגם עם פגם מילוי.
רחם בצורת T עם שוליים משוננים, ללא פגמי מילוי.
חצוצרה ימנית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים. רושם של סקטוסלפינגס.
חצוצרה שמאלית הודגמה עם מעבר ופיזור תקינים.
לציין שבחודש מאי עברתי היסטרוסקופיה שיצאה תקינה ופאפ תקין כך שלא ברור לי מה אומר צווא עם פגם מילוי ומה אני אמורה לעשות עם זה?
עוד לא ברור לי הרושם של סקטוסלפינגס שנאמר שהמעבר והפיזור תקינים ואף בע"פ נאמר לי שהכל תקין - מה המשמעות לרושם הזה? ומתי מגדירים רושם?
עוד לא ברור איך מדברים על חצוצרה ימנית שכל הסיפור היה על חצוצרה שמאלית.
בקיצור ממש לא הבנתי את האבחנה ולא הבנתי יותר מדוע במעמד הצילום נאמר לי שהכל תקין ופתאום באבחנה יש הגדרות אחרות.
מה זה אומר והאם יש צורך באבחנה מדוייקת יותר? אני ממש לא רגועה עם זה לאור כל התהליך של התרומה והמעט עוברים מוקפאים שיש לי מה גם שהייתי מצפה לאבחנה חד משמעית וברורה לכל הדעות.
מה דעתכם?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם ואבחנה מבלבלת! - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011במידה והיסטרוסקופיה היתה תקינה, אזי השוליים המשוננים, קרוב לודאי הינם ארתיפקט וחסרי משמעות
סקטוסלפינגס הינו תיאור של התרחבות הקצה הרחיקני של החצוצרה, ויכול להיות מלווה בחצוצרה סתומה או פתוחה (כמו אצלך)
רצוי לפנות עם הדיסק לרופא מטפל לקבלת הבהרות על שאר שאלותיך
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנת גניקולוג
מושי20/09/2011תודה רבה על תשובתך המהירה.
שוחחתי הבוקר עם הרופא שביצע את הצילום והוא אכן אמר לי שבבדיקה הכל נראה תקין ואח"כ הוא ראה את הסקטוספינגס הזה ושזה נראה משהו קטן.. התעקשתי להבין והוא גלגל אותי לרופא המטפל. הרופא המטפל שלי הוא רופא פריון
-ן האם כל גניקולוג יכול לצפות בדיסק ולאבחן ע"פ הצפייה או שיש רופאים ספציפיים שמומחים רק לנושא זה?
-האם יתכן שהממצא קשור להריון חוץ רחמי שנוצר אחרי ההריון או שזה היה קיים לפני ההריון? מה קדם למה? ואולי זאת הסיבה להריון החוץ רחמי?
ושאלה אחרונה האם בהיסטרוסקופיה ניתן לצפות בממצא שכזה? היות וביצעתי 2 היסטרוסקופיות לפני ההחזרה והחצוצרות היו פתוחות.
במקרה שלי החצוצרה פתוחה אז מה המשמעות של זה? הנוזל הוא הבעייתי?
שוב המון תודה ותודה על ההתייחסות!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנת גניקולוג - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011רופא הפריון אמור להבין לצילום רחם ולתת מענה לכל השאלות
בעיה חצוצרתית יכולה לגרום להריון מחוץ לרחם
הצטברות הנוזל בצילום- הינה משמעותית רק אם גם נראית בסונר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך כדאי שאבצע אולטרהסאונד?
מושי20/09/2011אם כך אולטרהסאונד יכול לאבחן את המשמעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך כדאי שאבצע אולטרהסאונד? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011יכול לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטרה סאונד רגיל?
מושי20/09/2011או תלת מימד ?
כל רופא יכול לבצע?
ממש תודה על המידע ההפנייה והעזרה מעריכה זאת מאוד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולטרה סאונד רגיל? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011רגיל
כל רופא
רצוי רופא פריון מטפל, שגם מכיר את בעיתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הייתכן שאני בהריון?SS19/09/2011
שלום, אני שבוע לאחר הביוץ,{חודש אחרי הפלה טבעית בשבוע ה6}
עם תחושות לא רגילות של:
תאבון מעט מוגבר,צרבת,מיחושים בבטן התחתונה מעל המפשעה,גודש מציק בחזה.
כמו כן,בימים הראשונים לאחר הביוץ{ביום ה1 עד ה4 לאחר הביוץ},הייתה לי הפרשה רירית שקופה עם מעין קרישים מקרוסקופיים חומים ובמקרים אחרים הכתמה חומה-אדמדמה.
האם ייתכן כי אני בהריון וכבר התחילו תופעות של הריון?? זה נראה לי ממש לא הגיוני שבשלב הממש ראשוני אחוש תופעות כאלה במידה ואני כן בהריון..??
יש לי תור מחר בבוקר לפתיחת תיק במחלקת פריון בבי"ח ברזילי-ואני שואלת את עצמי אם לא כדאי להמתין לראות האם אני בהריון או לא,,,?
אני גם חוששת שכיוון שבמידה ואני כן הריתי-שזה לא יעשה נזק אם יעשו לי בדיקה ואגינלית/אולטרסאוד ואגינלי,בהתחשב בכך שיש לי רחם מאד אחורית ורירית דקה מאד,,, האם אני חוששת לחינם? ואין לי בעייה לגשת מחר למחלקה?
נ.ב.
האם שימוש בערכת ביוץ בייתית יכולה לרמז על הריון במידה ויש שני פסים? או שזה ממש לא קשור ורק בדיקת הריון יכולה לתת מידע זה?
אני יודעת שיש גם בדיקה בייתית שמגלה הריון 8 ימים לפני האיחור במחזור-השאלה האם זה אמין ובאמת יכול לאתר הריון שבוע אחרי הביוץ?
בברכה
SS* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הייתכן שאני בהריון? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011תופעות יתכנו, הבדיקה אם אכן בהריון או לא, דורשת בדיקת דם ל- HCG כמותי, אותה עליך לבצע בקופ"ח ובהקדם
לגבי פתיחת התיק- לא אמור להפריע ורצוי שתפתחי, מקסימום- לא תזדקקי לטיפול בהמשך
סונר או בדיקה נרתיקית לא גורמים נזק להריון
בדיקה ביתי אם חיובית אמינה, אם שלילית רצוי לבצע את הבדיקה בדם
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם אחרי המחזוררונית18/09/2011
נאמר לי ע"י הרופא ששלח אותי כי יש לעשות את הצילום רחם לאחר הפסקת הדימום לפני הפסק הטהרה, אבל אין אצלך תורים בימים האלו, אז רציתי לדעת האם זה בסדר לעשות את הצילום ביום העשירי, ומה זה הדימום שאומרים שמופיע אחרי הצילום
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם אחרי המחזור - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/09/2011בסדר
צילום רחם מבצוע לאחר וסת, ואסור לקיים יחסים עד הצילום
לגבי דימום בצילום- יש לשאול את המבצע מה מקורו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



