מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צילום רחםדנה29/10/2011
נקבע לי תור לצילום רחם ביום ה 12 מתחילת המחזור.
האם זה בסדר ולא קרוב מדי לימי הביוץ.
באם לא תהיה לזה השפעה במידה ואני רוצה יומים אחרי לנסות ולהיכנס להריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/10/2011לא
העיקר- לא לקיים יחסים עד הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהומה אם הביוץ הוא ביום ה11?
לילי02/11/2011אם ביוץ קורה לפני צילום- ויחסים רק אחרי
אזי בחודש הנתון לא יהיה הריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי צילום רחםשאלה29/10/2011
ד''ר דניאל טוגנדרייך שלום,
אני בת 26 בריאה ומנסה להיכנס להריון יותר משנה
בימים האחרונים עברתי אצלך צילום רחם ואמרת לי שהכול תקין (אני חייבת לציין שהיחס שלך היה נפלא ולא כאב בכלל, תודה)
אחרי הצילום נהייתי חרדה שכן גם אצלי וגם אצל בעלי עד היום נאמר שהכול תקין- מה שלא מסתדר כי אנחנו לא מצליחים להיכנס להריון
רציתי לדעת האם אתה ממליץ לי על עוד בדיקות כדי לראות מה לא תקין? אפילו צילום רחם חוזר.
הפחד שלי שעכשיו אני בטיפולי הזרעה ומחודש הבא לפי הפרוטקול של הרופא שלי ינתן לי גם הורמונים. אני לא רוצה ליטול סתם ככה הורמונים במיוחד שלא יודעים מה לא בסדר. מה לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/10/2011הכל תקין בצילום- כלומר- אין בעיה מיכנית
קיימת אבחנה שנקראת- אי פיריון בלתי מוסבר
במצב כזה- מתחילים טיפולי פוריות
עליך לפנות לרופא נשים- מומחה פוריות להמשך הנחיות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - ניסיון אישינעמה28/10/2011
שלום,
אתמול עברתי צילום רחם בפעם הראשונה (ונקווה שגם האחרונה).
לאחר שקראתי אינספור הודעות בבנושא פורומים השונים הגעתי מלאת חששות ופחדים.
לשמחתי (ושמחתכן) גיליתי שהשד לא נורא בכלל.
עברתי את הצילום במכבי אצל ד"ר טוגנדרייך. את ההכנה לצילום (ספקולום וכו') לא הרגשתי בכלל. אין לי אפילו מושג אם הוא השתמש במצבט או בלון.
ד"ר טוגנדרייך היה כ"כ נעים, קשוב ומרגיע. הוא הסביר לי מה הוא עושה בכל שלב (הכנה, הזרקת החומר וצילום). כשהזריק את החומר הוא אמר לי שעכשיו ארגיש כאבי מחזור וזה באמת מה שהרגשתי (לדעתי בעבר חשתי כאבי מחזור קשים יותר). ברגע שמסיימים את הזרקת החומר (משהו כמו 2 דקות) הכאב כבר מתפוגג.
אני הייתי היסטרית ובכיתי רק מפחד. לכן חשוב לי להרגיע אחרות.
אף בדיקה פולשנית אינה נעימה אבל מזו באמת עשו הרים וגבעות.
שיהיה בהצלחה לכולן :)
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מסכימה עם כל מילה
ש29/10/2011היי נעמה
מקווה גם שזה צילום הרחם הראשון והאחרון שלך. ואכן אני מסכימה לכל מילה שכתבת.
גם אני עברתי אצלו את צילום הרחם+צינתור חצוצרה ואיך אומרים: השד לא נורא כל כך. ד"ר טוגנדרייך ממש מתחשב, מסביר בכל שלב ושלב מה הוא עושה ואיזה סוג של כאב את אמורה להרגיש.
את עושה שירות מצויין לבנות שנמצאות לפני צילום רחם. מסניוני, ישנן כל כך הרבה הפחדות בנושא שזה פשוט נורא ואיום.
שיהיה לך ב ה צ ל ח ה :-)
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכימה עם כל מילה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/10/2011בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום רחם
כוכבית4202/11/2011שלום לכולן..
אחרי מס' חודשים שדחיתי את הצילום רחם מרוב חששות רבות שהצטברו אצלי
בעיקר מקריאה על הנושא באינטרנט ובפורומים לבסוף אזרנו אומץ בעלי ואנוכי וניגשנו לבדיקה, אשר נעשתה בבית חולים העמק בעפולה.
הרופאה ד"ר רונית בק היתה מאוד עדינה וכן גם בנות הצוות שסייעו לבדיקה קיבלו אותנו עם הרבה סבלנות.ואשר לבדיקה עצמה לא "כאבי תופת" ולא "אם הייתי יודעת שכך תתנהל הבדיקה הייתי מתנהלת אחרת,בודקת ,שואלת , מבקשת טשטוש וכו.." .
הבדיקה קצת לא נעימה לביישניות שבנינו ,כמו בדיקה גניקולוגית רגילה רק שמזריקים חומר שגורם לכאבי בטן קלים ביותר בדומה לכאבי מחזור קלים אחרי שמוזרק החומר עושים צילום ואחרי 5 דקות את מחוץ לחדר לא מאמינה שמזה חששת כל כך.
מטרתי אינה חלילה לזלזל בכאבה של אף אחת אך היום הבדיקה נעשית בצורה שונה מבעבר והיא הרבה יותר קלילה!!
בהצלחה רבה לכל מי שצריכה לעבור את הבדיקה ובכלל לכל בנות ישראל היקרות !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלי הייתה חוויה לא טובה
טלי12/11/2011לי הייתה חצוצרה חסומה. אני לא יודעת אם רק בגלל זה, או בגלל שאני רגישה במיוחד, כאב לי מאוד מאוד. אבל אני יודעת על הרבה מאוד בנות שהיה להן בסדר.
הייתי שמחה אם הרופא היה מפרט לי לפני כן,שזה יכול לכאוב. כי ממש לא הייתי מוכנה לזה.
נראה לי שלא צריך להיות בלחץ בכל מקרה, זה בטח לא תורם. אבל חשוב כן להבין שזה עלול לכאוב. וגם אם זה כואב- בסוף עוברים את זה...
בהצלחה לכולן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרותשירן27/10/2011
שלום,
אתמול ביצעתי צילום רחם, כשניגשתי לרופא עם הצילום הוא טען שהפיזור בחצוצרה אינו אחיד ויכול להיות שאצטרך לעשות ניתוח, רציתי בבקשה הסבר מה זאת אומרת הפיזור לא אחיד ומה הניתוח עושה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/10/2011פיזור לא אחיד- הכוונה שיתכנו הדבקויות סביב החצוצרה
הטיפול הינו בד"כ השראת ביוץ\ IVF או אפשר לבצע לפרוסקופיה לאיבחון\ הפרדת הדבקויות אם ימצאו
לגבי הטיפול- רצוי להיוועץ עם רופא מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קרה לי בגוף?ליאת27/10/2011
אני בטיפולי הזרעה עד כה היו ללא גונדוטרופינים למעט אוביטרל יומיים קודם להזרעה.
החודש התחלתי בהזרקת גונל f ביום החמישי למחזור בכמות של 75 למשך 3 ימים.
הזקיק שהיה לי באולטראסאונד ביום הרביעי למחזור היה בגודל 18 מ"מ !
עובי רירית 7.
היום,לאחר 3 ימי הזרקה,הזקיק 23 מ"מ ,עובי רירית 11
שאלותיי הן:
1. איך יתכן כזה זקיק גדול בתחילת המחזור ?
2.איך זה שההזרקה של הגונל f לא פיתחה גדילה של זקיקים נוספים?
3.נקבעה לי הזרעה ליום ראשון הקרוב,היום חמישי,נאמר לי לקחת היום זריקה נוספת של 75 גונאל ומחר בשישי אוביטרל לקראת ההזרעה בראשון,
האם אין מצב לפספס את הביוץ מאחר והזקיק הראה היום כבר גודל של 23 ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קרה לי בגוף? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו30/10/2011עליך לפנות לפורום פוריות
ספציפית- התגובה משתנה מחודש לחודש, גדילת הזקיק גם היא משתנה
ניתן לקיים יחסים לאחר אוביטרל (שישי) להבטיח הימצאות זרע במערכת
כמו- כן, סונר לפני ההזרעה יראה זקיק- אם לא בייצת
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התרחבות החלק הדיסטלירונה26/10/2011
ביצעתי היום צילום רחם ובתשובה רשום-
"מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים
מעבר של חומר הניגוד לאורך החצוצרות, הודגמה התרחבות של חלק הדיסטלי של החצוצרות דו צדדי, הודגם פיזור של חומר הניגוד בחלל הצפק"
כמו כן, לפני שנה עברתי הריון מחוץ לרחם בחצוצרה שמאל.
מה המשמעות של ההתרחבות במקרה כזה? האם יש אפשרות להריון טבעי?
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התרחבות החלק הדיסטלי - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך26/10/2011התרחבות עם פיזור בהמשך יכולה להיות "בגדר הנורמה" התרחבות קיצונית מצביעה על בעיה. צריך לראות התמונות כדי להתייחס ספציפית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאאאאד מודאגת-ערכי בטה מנוכים מאד.ש.26/10/2011
שלום,
אני אחרי הזרעה שלישית מתרומת זרע.
אני באיחור של 5 ימים מהווסת.
ויש לי כל מיני תופעות מוזרות שמתאימות להריון.
בדיקות הריון מראות חיובי-פס חלש.
ביצעתי בדיקת בטה ביום ה2 לאיחור ויצא רק 20.
היום,3 ימים אחרי-יצא 23.
אני מאד מודאגת-אני מבינה שהריון כנראה יש.
אך הערך הזה לא תקין-ואיך ייתכן שעלה רק ב3 ב3 ימים??
החשש הכי גדול שלי שיש לי הריון חוץ רחמי למרות,שאין לי שום רגישות/כאבים בצד שבייצתי.
אנא האירו את עיני בנושא עד שאגיע לרופא,אני ממש לחוצה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאאאאד מודאגת-ערכי בטה מנוכים מאד. - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך26/10/2011עלייה לא תקינה
עלייך לפנות לרופא נשים מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי שהחצוצרות יחסמו בשנית?שרון24/10/2011
ד"ר גוטנדרייך שלום!
לפני כשבועיים ביצעת צינתור חצוצרות בגופי...
1. האם יש סיכוי כי החצוצרות ייחסמו בשנית?
2. האם מומלץ לעבור צילום רחם נוסף על מנת לוודא שהן לא נחסמו?
תודה רבה:-) שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש סיכוי שהחצוצרות יחסמו בשנית? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו26/10/2011סיכויים מאוד נמוכים
אין צורך בנוסף
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מומלץ לי לעשות בדיקת רחם?חנן23/10/2011
אני בת 28 נשואה עם ילדה בת שנתיים עברתי גרידה לפני שנה ולאחר מכן נכנסתי להריון חוץ רחמי ועשיתי ניתוח (ההריון היה שבוע אחד) וזה לפני 6 חודשים, אנחנו מעוניים מאוד בילד שני ולא מצליחה להרות, האם כדאי לעשות צילום רחם כדי לדעת שהכל תקין???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מומלץ לי לעשות בדיקת רחם? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/10/2011תיאורטית- כן
אולם, רצוי להיוועץ עם רופא נשים מטפל
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חסימת חצוצרות - דר' דניאל טוגנדרייךלימור23/10/2011
שלום רב,
שמי לימור אני בת 44 לאחר 14 טיפולי הפריה ללא הצלחה ולאחר שנה וחצי החלמה מסרטן השד , לפני שאני פונה לאימוץ נודע לי כי יש את נושא "צינתור חצוצרות" שעד לפני המחלה אף רופא לא העלה בפני , האם יש סיכוי לטיפול נוסף מכל סוג ? אין בעיית תקציב לכל דבר שיידרש על מנת לקבל את הטיפול הכי טוב שאפשר , יש לציין שאף רופא לא ביקש לראות את צילום הרחם רק הידיעה שיש חסימה הספיקה להם , אני מאד עייפה ומתוסכלת מהשנים שעברו אך כמובן גם כמהה לילד ולא מוכנה לוותר - אנא חוות דעתך הראשונית כמובן כדי שאדע האם יש עוד איזשהו סיכוי ואחוז קטן שאוכל לממש את רצוני העז להיות אמא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חסימת חצוצרות - דר' דניאל טוגנדרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו24/10/2011צינטור חצוצרות לא יתרום להריון לאחר 14 מחזורי הפריה חוץ גופית
מסיפורך, קרוב לודאי שזקוקה לתרומת ביצית- לאחר אישור האונקולוג
בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - ד"ר טוגנדרייךנעמה22/10/2011
שלום רב,
השבוע אני אמורה לבצע צילום רחם אצל ד"ר טוגנדריילך במכבי.
אני מאד לחוצה (הן בשל הצילום עצמו וכל ה"חוויות" של נשים שעברו אותו והן בשל הציפיה לתוצאות).
על מנת שאוכל להירגע, האם תוכל לפרט את שלבי התהליך?
באיזו שיטה אתה משתמש (בלון או תפיסת הרחם)?
תוך כמה זמן נעלם / נספג החומר מהגוף?
מה זמן ההתאששות מהתהליך?
אילו תופעות לוואי אפשריות?
תוך כמה זמן יש תוצאות?
בעברי היו לי כאבי מחזור נוראיים. כאלו שהשביתו אותי למשך יום שלם.
לאחר שהתגלו לי 2 ציסטות בקוטר 2.5 ס"מ כל אחת לקחתי גלולות למניעת הריון במשך 7 שנים. הכאבים עברו וגם הציסטות.
הפסקתי גלולות למשך 4 שנים, הכאבים לא חזרו.
לאחר 4 שנים התגלתה ציסטה בקוטר 4 ס"מ כנראה אנדומטריומה.
שאלתי היא האם בעקבות הכאבים שחוויתי בעבר ניתן לשער שאני סובלת מאנדומטריוזיס? ושיש סיכוי גבוה לקיום הידבקויות?
האם יש קשר בין מידת הכאב של צילום הרחם ומס' ההידבקויות באגן?
מקווה לטוב,
נעמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - ד"ר טוגנדרייך - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/10/2011פירוט לגבי צילום רחם ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
אנדומטריוזיס- לא מאובחן ע"י צילום רחם!!
יכול לגרום להדבקויות שיזוהו ( בעקיפין ) ע"י הצילום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקיקדנה22/10/2011
רופא הנשים שלי בדק אותי ורשם שיש זקיקי באורך 18-19 מ,מ.
מה זה זקיק והאם זה אומר שהכל תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקיק - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/10/2011אם בוצע סביב הביוץ- מהוה עדות ליכולתך לבייץ
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם - קרינהדנה22/10/2011
שלום. אני צריכה לעבור צילום רחם עד כמספר ימים. אני לחוצה נורא ורוצה לדעת האם ידוע על מקרים בעבר שנולדו ילדים עם מומים לאחר צילום רחם. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם - קרינה - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/10/2011לא- אם הצילום בוצע ללא יחסי-מין עד הביצוע
ראי פרטים במדור שאלות נפוצות בפורום
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריון - שרירן, צילום רחםמיכל19/10/2011
שלום רב
אני בת 35 ללא ילדים, מזה כחצי שנה מנסה להיכנס להיריון.
גיליתי שיש לי שרירן בגודל 5.5 ס"מ בדופן הקדמי, עשיתי בדיקת היסטרוסקופיה והתברר שהשרירן לא בולט לחלל.
בעלי עשה בדיקת זרע הכל יצא תקין למעט מורפולוגיה :
נפח-4.5 מ"ל, ריכוז -70 מיליון, PH-7.6, תנועתיות- 69%, תנועה פרוגרסיבית- 56%
ליקוציטים-לא נצפו, אגלוטינציות -שלילי, מורפולוגיה- 3%, פתלוגיות ראש -79% ,פתלוגיות זנב -18%.
עשיתי בדיקות הורמנליות - ה- FSH היה גבוה- 24 ולאחר חודשיים ירד ל- 12
יש לי מס' שאלות:
1. האם לפי הנתונים האלו, כדאי בשלב זה לבצע צילום רחם?
2.האם בגילי כדאי לנסות להיכנס להריון באופן טבעי עוד חצי שנה (סה"כ שנה)
3. האם יש צורך בטיפולי הפריה בשלב זה ? ואיזה סוג?
רופא הנשים שלי המליץ לי לעשות צילום רחם בשלב זה ולהתחיל ישר טיפולי הפריה IVF
בגלל גילי.
אשמח לשמוע את דעתך
תודה רבה :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריון - שרירן, צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו20/10/2011עליך להתחיל בטיפולי פוריות בהקדם, בעיקר בשל העליות ב- FSH
ניתן להתחיל בצילום רחם, במידה ומתוכננת לטיפולים בזריקות והזרעות
אם מיועדת ל- IVF, אין צורך
יש לדון עם מומחה פוריות על צורך בטיפול במיומה (כריתה- בעד ונגד ותיזמון: מיד, לאחר 2-3 כשלונות ב- IVF )
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי
מיכל20/10/2011תודה על תשובתך,
רציתי להוסיף - לקחתח גלולות 15 שנה ברציפות , כחודש אחרי שהפסקתי את הגלולות עשיתי את בדיקת הFSH, יכול להיות קשר לכך שה-FSH היה גבוה (24)?
שאלה נוספת - האם כדאי לי להתחיל בזריקות והזרעות ? או ישר טיפולי IVF?
לא התייחסת לבדיקת זרע של בעלי במיוחד למורפולוגיה, האם צריך /ניתן לעשות משהן בעניין?
תודה רבה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה לנושא, ברשותך..
מיכל21/10/2011לא מדובר בעליה ב - FSH אלא ירידה מ 24 ל- 12 תוך חודשיים.
ממתינה להתייחסותך
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתי - תגובה
פרופ' ראול אורביטו23/10/2011גלולות מורידות FSH ולכן לא מסביר
לגבי סוג טיפול- יש להיוועץ עם מומחה לפוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם אצל דר' טוגנדרייךמיכל19/10/2011
דר' טוגנדרייך שלום רב! (אודה למענה מימך)
עברתי אצלך צילום רחם ב- 17/10 בהרצל - ר"ג.
חשוב לי לציין את עדינותך ומקצועיותך הרבה. הרבה נשים חוששות מבדיקה זו, אך תלוי
מסתבר, מי המבצע אותה...
לכל החוששות - דר' טוגנדרייך הוא הכתובת לבדיקה הזו !!!!!
שאלה לי אליך בבקשה-
ביצעת אצלי פתיחה של שתי החצוצרות .."בוצעה הזרקה סלקטיבית כדי לאפשר הדגמה
של פיזור החומר ..."
האם תוכל, בבקשה, לפרט יותר את התהליך ? (כעת יש לך מעט זמן פנוי..)
"מילוי אחיד בחלל הרחם.. מבנה רחם תקין...
שאלותיי:
1) כמה זמן ,לערך, החצוצרות תיוותרנה פתוחות (בהתייחס לנסיונך העשיר והבנתך את
את המצב)? כמה זמן עליי להמתין עד ניסיון נוסף להרות??
2) ידוע לי כי יש לי שרירן בינוני בפונדוס (חלק עליון -ימני) - האם ישנו מצב שהשרירן (אינטראמוראלי סבסרוזי - נוטה החוצה) לחץ על החצוצרות ועל-כן נוצרו הסתימות שפתחת, וכעת תיסתמנה שוב?
3) האם ייתכן שלא נראה בצילום עיוות של חלל הרחם - ייתכן שנוכחותו אינה יוצרת עיוות?
תודה רבה מראש על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם אצל דר' טוגנדרייך - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך21/10/2011איני יכול לדייק כשהתמונות לא למול עיני.
הניסוח "הדגמת המעבר והפיזור הצריכה הזרקה סלקטיבית... " מבטא תאור מצב בו החצוצרה לא הודגמה כשהחומר הוזרם לחלל הרחם והודגמה רק כשחומר הניגוד הוזרק ישירות לפתח החצוצרה. הדגמה כזוו היא ביטו לחסימה קלה (ע"י ריר שהתקשה למשל) או ספזם (כיווץ) זמני של אזור פתח החצוצרה.
העלייה בסיכוי להתעבר אחרי פעולה כזו שמורה בד"ע בין 6 חודשים לשנה.
לגבי תקינות חלל הרחם ומידת השפעת שרירני הרחם על הפריון וההריון -בדיקת צילום הרחם אינה האידאלית לקביעות אלו ועדיף להסתמך על היסטרוסקופיה או אולטראסאונד טלת מימדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



