מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פרטי באסותא - היה נוראפוסט טראומה11/08/2011
הרופא המטפל שלי שאני מאד מרוצה ממנו בצע לי צילום רחם באופן פרטי באסותא. לאחר שעברתי על כל הפורומים ביקשתי שיעשה לי את הבדיקה עם בלון. הוא צחק ואמר שבלון זה למתחילים והוא כבר במתקדמים. הבדיקה כאבה מאד, דיממה מאד והחצוצרות לא הודגמו. הרופא שלי מציע IVF והוא גם מומחה בתחום.
שאלתי אליכם - האם כדאי לנסות לעבור את הבדיקה בשנית? אולי עם בלון יצליחו לפתוח לי את החצוצרות? או אולי לשמוע בעצת רופאי וללכת ישירות ל IVF ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרטי באסותא - היה נורא - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך11/08/2011כשהחצוצרות חסומות - IVF הוא טיפול עם סיכויי הצלחה גדולים מאד.
אם החצוצרות לא הודגמו כלל יש מקום לשקול "צנתור חצוצרות" כמובן יש להביא בחשבון גורמים נוספים כמו גילך, איכות הזרע ועוד...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצוצרות כלפי מעלהמיכל10/08/2011
שלום רב,
עברתי צילום רחם בו נראה כי מבנה הרחם תקין מילוי הומוגני של חלל הרחם ומעבר ופיזור משני הצדדים.
בנוסף נאמר לי כי החצוצרות במהלך כלפי מעלה (וזה קרוב לוודאי בגלל שעברתי ניתוח קיסרי בהריון הראשון שלי)
מה זה אומר חצוצרות כלפי מעלה? האם זה יכול להפריע לכניסה להריון (מנסה כבר חצי שנה)
שוב אציין כי הנוזל זרם בחצוצרות בצורה תקינה ומלאה.
המון תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצוצרות כלפי מעלה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך10/08/2011בד"כ החצוצרות מסתיימות נמוך באגן לצידי הרחם, זהו המיקום האנטומי השכיח.
יחד עם זאת החצוצרות הן "צינורות" גמישים עם יכולת לשנות מיקומן בגבולות מסוימים.
אחד ההסברים לחצוצרות משוכות כלפי מעלה הוא הדבקות של החצוצרה לאבר סמוך. הדבקויות עלולות להיווצר כתגובה לניתוח בטני (כולל קיסרי). הדבקויות סביב החצוצרות יכולות לפגוע בפריון אבל זו לא פגיעה מוחלטת וכל עוד החצוצרות פתוחות כפי שמודגם בבדיקה שלך יש אפשרות להריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיה ניתוחיתטליה10/08/2011
עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית ב4/8/11 בעקבות צילום רחם שהראה הידבקויות של כל חלל הרחם, לפני שנתיים וחצי ילדתי את בני בניתוח קיסרי ולא עברתי כל הליך כירורגי אחר.
תוצאות הניתוח היו חיוביות : פתיחה שלמה של החלל, תוך הדגמת פיתחי החצוצרות.
3 שאלות:
1. האם זה בסדר שלא קיבלתי שום טיפול הורמונלי לתמיכה/שיקום ברירית הרחם?
.2 דיממתי מספר ימים, ביום ראשון(3 ימים אחרי) פסקו הדימומים אך חזרו לפתע אתמול, האם יתכן שמדובר הפעם במחזור? או שהגיוני המשך דימום מהתהליך.
3. נאמר לי לא לקיים יחסי מין שבועיים, האם בכדי שלא אקלט להריון בטעות או בהקשר אחר?
יש לציין כי אני מרגישה מצוין וללא כאבים.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה ניתוחית - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך10/08/2011טיפול אסטרוגני למניעת הישנות ההידבקויות מקובל לאחר ניתוח כזה כמו שעברת.
יתכן והממצאים אצלך לא חייבו טיפול כזה (יש לשאול את הרופא המנתח).
איני רואה מניעה להתעבר מייד לאחר הניתוח אם התוצאה שלו "רחם תקין".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על ממצא בצילום רחםבר10/08/2011
צילום הרחם שלי נמצא תקין, אולם אמר לי הרופא כי יש לי רחם אחורי. מביקור אצל הרופא והסבת תשומת ליבו לממצא לא קיבלתי יחס שממצא זה משפיע או חשוב.
רציתי לדעת האם עליי להתייחס לממצא זה והאם יש מחקרים בתחום שעוסקים בנושא ואיבחנו אותו כדורש התייחסות.
אשמח לתשובה אני מוטרדת כי נושא זה אינו מקבל משמעות רבה וכי ייתכן כי הוא המשפיע על אי הפוריות שלי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על ממצא בצילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו10/08/2011אין משמעות, נמצא ברבע מנשים ולא אמור להשפיע על פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לאחר צילום רחםדנית09/08/2011
אתמול עברתי צילום רחם. את הנוזל הרגשתי כמו כאבי מחזור ולאחר מכן הלכתי לביתי ללא כאבים.
באותו יום חשתי חולשה ובטן נפוחה ובלתי גמישה.
יום לאחר מכן עדיין מרגישה בטן נפוחה- כמו רחם מוגדל.
האם אלה תופעות רגילות או שעליי לגשת לרופא?
המון תודה.. דנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה תקינה
דנית09/08/2011לא ציינתי
הבדיקה העלתה תוצאה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לאחר צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו10/08/2011נפיחות יכולה להיות מס' ימים אחרי הצילום
יש לשים לב שלא מתגבר, לא מלווה בחום או דמם חריג
אם לא משפתר\ מחמיר או מלווה בתופעות לעיל- יש לפנות לבדיקה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגבי הריון חוץ רחמינורית09/08/2011
שלום, בשנה האחרונה נכנסתי פעמיים להריון חוץ רחמי, אחד בחצוצרה הימנית ואחד בשמאלית, התייעצתי לאחרונה עם הרופא שלי והוא המליץ לי ישירות על הפריה, ראשית ברצוני לדעת האם לפני ההפריה עלי לעשות צילום רחם כי לא נאמר לי דבר על כך, ושנית מהם הסיכויים שלי להריון תקין לאחר שני הריונות חוץ רחמיים, בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי הריון חוץ רחמי - תגובה
פרופ' ראול אורביטו10/08/2011אין הכרח בצילום רחם לפני הפריה, אם מעונינים בהערכת חלל הרחם- היסטרוסקופיה עדיפה
סיכויי להרות עדין טובים, אולם הסיכוי להישנות הריון מחוץ לרחם הינו >25% (עדין 75% בתוך הרחם)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח צילום רחםגלי08/08/2011
שלום,
בת 30, בריאה בדר"כ מנסה להיכנס להריון כמעט שנה
עשיתי היום צילום רחם ואני מאד לחוצה מהתוצאות-
מילוי תקין של חלל הרחם עם גבולות תקינים
בקרן שמאל פגם מלוי קטן בצמוד לפתח החצוצרה
מימין מעבר ופיזור תקין
משמאל לא נמצאת חצוצרה (חסימה פרוקסימלית)
יש לי תור לרופא רק בעוד שבוע ואני ממש בלחץ.....
מה זה אומר לגבי סיכויי ההריון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו09/08/2011קיים מימצא תוך ריחמי ליד פית החצוצרה שיכול להסביר את ה"סתימה" משמאל
קרוב לודאי שתופני להיסטרוסקופיה לאיבחון וטיפול במימצא
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנוגע לצילום רחםנועה08/08/2011
שלום,
אני בת 29, יש לי שחלות פוליציסטיות, בסוף יוני קיבלתי טיפול ראשון באיקקלומין. לא נקלט הריון, אך ביום ה-34 החל דימום יחסית קל, שנשמך בעוצמות שונות מעט התגבר ושוב נחלש ככה במשך שבועיים. פניתי לרופא שלי, ששלח אותי לבדיקת דם, בדיקת הדם יצאה שלילית. קיבלתי הפנייה לצילום רחם, הרופא שלי אמר שאין בעיה לעשות אותו. וכאשר אני מתקשרת לתאם מבקשים ממני תאריך וסת אחרונה, אך הדימום שהיה לא היה ממש וסת.
שאלתי היא מתי אוכל לבצע את הצילום? האם הדימום שהיה נחשב לווסת? או הוא תוצאה של הטיפול באיקקלומין? באיזה ימים לאחר הדימום מקובל לבצע את הצילום?
תודה רבה
נועה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בנוגע לצילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו09/08/2011תשובה לשאלתך- ניתן למצוא במדור שאלות נפוצות בפורום
עקרונית, ניתן לבצע צילום בכל שלב (למעט ימי הוסת), אם קיימת ודאות לכך שאינך בהריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אחרי צילום רחם ישנם שיבושיםאחת08/08/2011
בווסת והיא עלולה להגיע מאוחר יותר?
שלום רב,ע
שיתי צילום רחם אצל ד"ר טונגנרייך.
האם עלולים להיות שיבושים בקבלת הווסת והיא יכולה להגיע מאוחר יותר?
הביוץ שלי יצא יום אחרי צילום הרחם.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אחרי צילום רחם ישנם שיבושים - תגובה
פרופ' ראול אורביטו09/08/2011לא אמור לשבש וסת
אם "משובש" ראוי להבדק אצל רופא נשים (כמו גם לבצע תבחין הריון)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היסטרוסקופיהאדי07/08/2011
ב2007 עברתי ניתוח מיומוקטומיה. אחרי ניתוח בצילום רחם ראו שהחצוצרות חסומות, כניראה מהניתוח. כשלוש שנים מנסה להרות בIVF.אין לי ילדים. לפני כשנה היה לי הריון מחוץ לרחם בחצוצרה. בלפרוסקופיה החצוצרה הוסרה. נישארה חצוצרה אחת חסומה. מעוניינת לעשות פתיחת חצוצרה. כי בIVF ממשיכה ולא ניקלטת להריון.
חשובה לי הדעה שלכם.
עשיתי היסטרוסקופיה אבחנתית: בכניסה לחלל בשעה 2-3 שרירן סבמוקוזי 2.5 ס"מ על בסיס רחב, חלל עם הדבקות עבה במרכזו שהופרדה, איזור קרן שמאלי חסום ע"י הדבקויות, פיה ימנית תקינה, מחיצה עבה או בליטה של שרירן באיזור פונדלי עם עוות חלל.
האם אפשר להכנס להריון במצב זה בטיפולי IVF, או בפתיחת חצוצרה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היסטרוסקופיה - תגובה
ד``ר דניאל טוגנדרייך07/08/2011בת כמה את?
על פניו נראה שיש מקום לכריתה היסטרוסקופית של השרירן הבולט לחלל הרחם.
צנתור הוא אופציה אם גילך מתאים הזרע תקין ואין בעיות נוספות שאינן באות לביטוי בפנייתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובות צילום רחםרוית06/08/2011
ד"ר טוגנדרייך שלום,
הייתי אצלך בצילום רחם ואלה התשובות:
רחם במבנה תקין.
מילוי הומוגני של חלל הרחם.
מעבר ופיזור משני הצדדים.
לציין רחם בכפיפה קיצונית קדימה- מתיישר במשיכה.
מה זה אומר לגבי כניסה להריון? האם אפשר להיקלט בדרך הטבעית? האם צריך לעשות בתנוחה כלשהי? אודה לתשובתך המהירה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובות צילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו07/08/2011צילום תקין
מדובר על מבנה רחם- ללא בעיה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח תוצאות צילום הרחםמחכה05/08/2011
הייתי היום בצילום רחם אצלך (ד"ר טוגנדריייך) ותוצאות הבדיקה היו חצוצרה ימנית- מעבר ופיזור תקינים
חצוצרה שמאלית- סקטוסלפינגס ללא מעבר וללא פיזור,
אני כל היום רק חושבת על זה ואני מאוד בלחץ מזה שאני לא מבינה את הבדיקה (שנשמעת לא טובה)
אשמח להסבר
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפענוח תוצאות צילום הרחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו07/08/2011חצוצרה אחת חסומה רחיקנית. השניה תקינה.
יתכן הריון ספונטני אך בשיעור נמוך יותר מהרגיל
מומלץ להתייעץ עם מומחה לטיפולי פוריות
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה אפשרויות הטיפול?
מחכה07/08/2011צנטור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה אפשרויות הטיפול? - תגובה
פרופ' ראול אורביטו09/08/2011בחסימה רחיקנית אין מקום לצינטור!
עליך לפנות למומחה פוריות לקבל תכנית טיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי רק לומר תודה!רוית04/08/2011
היום הייתי אמורה לעשות צינתור חצוצרה כי התגלתה אצלי חסימה באחת החצצורות.
את הצילום הראשון אני חייבת לציין שעשיתי במעייני הישועה אצל ד"ר שכטר, והוא זה שגילה אצלי את החסימה ולא רק זה הצילום היה ממש סיוט !
לצינתור כבר קבעתי ישירות לד"ר טוגנדרייך,היום שהגעתי הייתי כל מפוחדת שישר ביקשתי הרדמה מקומית ד"ר טוגנדרייך היה מקסים! הרגיע אותי ואמר שהוא לא עושה כלום רק מסתכל לא עברו כמה דק וכבר הייתי אחרי הצילום ועם חצצורות תקינות ובלי שום צינתור!
חשוב לי לומר אל תלכו למי שלא ממולץ תלכו על הטוב ביותר! אז ד"ר טוגנדרייך תודה רבה! גם היה נסבל וגם יצאתי עם בשורות טובות. מאחלת לכולן בהצלחה אין מה לפחד זה עובר ומהר מאוד! תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי רק לומר תודה! - תגובה
פרופ' ראול אורביטו07/08/2011בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופאה אישה לצילום רחםורד04/08/2011
אני זקוקה לצילום רחם. יש לי בעיה להיבדק אצל גניקולוג ממין זכר. האם ניתן לקבל המלצה על רופאת נשים שמבצעת צילומי רחם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופאה אישה לצילום רחם - תגובה
פרופ' ראול אורביטו07/08/2011יש לברר בקופ"ח במוקד זימון תורים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום רחם ואלרגיה ליודגלית03/08/2011
שלום רב !
קיבלתי המלצה מרופא הפריון לבצע צילום רחם. אך שכחתי לציין בפניו כי אני אלרגית ליוד. (האלרגיה אובחנה לאחר שוק אנפילקטי ליוד בהזרקה).
האם צילום רחם יכול להתבצע עם חומר אחר מלבד יוד ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום רחם ואלרגיה ליוד - תגובה
פרופ' ראול אורביטו03/08/2011מתבצע עם יוד- ולאלרגיים דרושה הכנה מקדימה (יש להיוועץ עם הרופא המבצע)
אלטרנטיבית- ניתן לבצע הידרוסונוגרפיה- עם ניסיון לבחון את מצב החצוצרות (האם פתוחות?) ע"י דופלר
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על מהירות התשובה !!! המשך יום
גלית03/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



