מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח לסגירת נקב בעור התוףהילה03/01/2010
ביתי בת 10 עברה בגיל 6 ניתוח כפתורים, בעקבות כך נשאר חור בעור התוף יש לציין שהיא סובת באופן כרוני מנזלת יש אפשרות שאם נטפל בנזלת החור באוזן יסגר מעצמו ללא התערבות כרוגית האם יש קשר בין השניים?
כמו כן אם יש רופא ממולץ בירושלים לעשות את הניתוח כי הבנתי שהניתוח הרבה פעמים לא מצליח.
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סגירת נקב.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010הילה שוב שלום.
הנקב קיים לפחות 4 שנים (בחלק מהזמן עם צינורית, ובחלק האחר ללא הצינורית), אם הנקב גדול כדאי יהיה לבצע תיקון ניתוחי ולא "להטרות שוליים". טיפול בנזלת בנקב הקיים שנים לא ייסגר בד"כ.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטרואידים לדלקות גרון אצל ילדשאלה01/01/2010
שלום רב,
ילדי בן ה 3 ו11 חודשים סובל כמעט כל הזמן מדלקות גרון חוזרות עם מוגלה לבנה על השקדים. תקופה של כ 5 חודשים הוא לא היה חולה כלל בדלקת גרון. אך לפני כן הדלקות היו חוזרות כמט כל חודש. הייתי איתו אצל אף אוזן גרון והוא אמר שיש תרופה שקוראים לה סטרואידים שאפשר לטפל בה. אבל הוא רצה לראות את הילד במצב חולה על מנת להחליט אם לתת את התרופא. היום הוא שוב חולה ואני הייתי אצל רופא ילדים שאמר שאם הילד סובל מדלקות חוזרות ניתן לתת לו סטרואידים. (רופא חדש שלא מכיר את ההסטוריה הרפואית של הילד) עכשיו השאלה היא מה זה התרופה הזאת? מה תופאות לוואי שלה? במה זה מואיל? והאם זה לא מיותר ולא גורם לסיבוכים בהמשך? תודה על כל התשובות מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מאמא לילדה עם היסטוריה של בעיות גרו
שירלי02/01/2010אצלנו הרופא זיהה שמדובר במחלה בשם Pfapa . הגרון מלא אפטות לבנות הילד עם חום הסתכלות על הגרון מראה כאילו אין ספק שמדובר בחיידק אך משטחי הגרון יוצאים ללא חיידק וטיפול אנטיביוטי כמובן לא עוזר. התופעה אכן חוזרת לעיתים תכופות יכולה להימשך עד 7 שנים או גיל 10 לערך. הדרך היחידה שעוזרת אם אכן עקבת ועשית משטחי גרון שיצאו תקינים היא לתת סטרואידים - דנלון. מחסל את החום והסבל תוך שעות בודדות. יכול להיות שבהתחלה התכיפות תגבר אך עדיף לחסל את החום והחולשה עם מנה חד פעמית של סטרואידים (להתקף) מאשר כל אופציה אחרת.
בהצלחה הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסטרואידים.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010לשואל/ת שלום רב.
בהתייחס לכך שמדובר בתהליך דלקתי חיידקי בלוע-שקדים, הטיפול המקובל הוא אנטיביוטי, ויש הטוענים שטיפול מוגבל!!! בסטרואידים יוכל לזרז את הריפוי, לסטרואידים תופעות לוואי, שתוכלי למצוא בכל אתר תרופות (קורטיזון).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר? דחוף לי בבקשהשלי31/12/2009
ביתי בת שנה ושמונה חודשים סובלת מנזלת מאז היתה בת חודשיים. לא היתה הפסקה בנזלת אף יום אחד ניסיתי כבר מלא סוגי מי מלח אך כלום לא הועיל ניסיתי אדים קרים אינהלציות בהתקפי ברונכיט שגם אז היתה נזלת ברמות היסריות סובלת אף מדלקות אוזניים קבועות אינה מדברת ברור ואף ישנם הברות כמו האות מם אשר אינה מבטאת בכלל כלומר את המילה אמא אינה אומרת אלא איבא או אבא (אני חד הורית ולצערי היא קוראת לי רק אבא) מיים אצלה זה בייב למוצץ היא קוראת צצי או אוצצי נקבע תור כבר לבדיקת שמיעה, וגם לאף אוזן גרון וגם קלינאית תיקשורת השאלה אם לא עלינו על בעיה מאוחר מדי? אני רצה איתה המון בגלל הנזלת הזו אף לרופאת הילדים כדי לקבל טיפול לייבוש ולא עוזר כלום בנוסף לילדה יש חסימה בדרכי הדמעות ונאמר לי כי יש קשר ישיר בין כל צינורות הפנים ובגלל הנזלת הקבועה הכל סגור לה וחסום ולכן יש חסימה האם נכון הדבר? נקבע לה תאריך לפתיחת החסימה אבל אם הל קשור ורופא א.א.ג ביום א' הקרוב יגיד שכן למה לבצע את ניתוח דרכי הדמעות שגם ככה לא יעזור?
אבקש לקבל יחס ותשובה לשאלה זו שאלה בסגנון נשאלה גם בפורום רפואת עיניים כדי להבין יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חבל שלא נעניתי
שלי03/01/2010אבל הייתי היום אצל רופא א.א.ג. שאיבחן מספר דברים:
נוזלים באוזן שמאל כבר המון זמן
בדק יסודי ואמר שיש פוליפים מוגדלים אינדואידים (שקד שלישי) מאוד מוגדל ושקדים מוגדלים מאוד שעלולים לגרום לילדה לחנק בעת שינה כמו כן הילדה ממשיכה להתעורר המון פעמים במהלך הלילה (6 פעמים לפחות) קבע שהילדה חייבת לעבור ניתוח דחוף ע"מ למנוע חנק רופא ראשון שהייתי אצלו עם אותם סיפטומים אמר לי כל הזמן אז מה עם הילדה נוחרת או ישנה עם פה פתוח או מתעוררת בלילה את אמא שלה תטפלי בה זה תפקידך כמו כן על עצירת נשימה תוך כדי בכי טען שהילדה סתם מפונקת היום אני יודעת אחרת
אבל האם הגיוני שהכל ביחד? כמה פעמים קרה שכל הדברים קרו ביחד אצל ילדים ומה הסיכוי של הצלחת הניתוח? ומדוע נאמר לי שתצטרך להישאר להשגחה לאחר מכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההםרעה חסימתית.
ד``ר יצחק ענתבי04/01/2010שלי שלום רב.
צר לי שעד היום את ממתינה לתשובה,
אתייחס בתשובתי לשני מכתבייך.
המערכת החסומה , הנזלות, הפרעות השינה, דלקות האוזניים, והדמעת, אינן בהכרח קשורים האחד לשני. אתייחס בתחילה לדמעת היתר, ניראה לי שמדובר בהפרעה התפתחותית של צינור הדמעות, הגורמת להיווצרות "שק"ללא מוצא, ולא בגודש באף הגורם לסתימת הפתח התחתון של צינור הדמעות.
הנזלות, דלקות האוזניים והפרעות השינהשל הילדה, אכן חייבו בירור א.א.גרון עוד לפני ביקורך בתחילת השבוע. אני מסתייג מהתיאור של "סכנת חנק", ואין ספק שאם השקדים (שלושתם), מאוד מוגדלים, יש מקום להסירם. ההצלחה הניתוחית היא גבוהה, ויחול שיפור מיידי (עניין של ימים בודדים) באיכות חייה של בתך, ושלך.
ניתוח העיניים היא פעולה אחרת ויש לבדוק מול הרופאים אם ניתן לשלבה עם ניתוח א.א.גרון, בהרדמה אחת.
איחולי בריאות שלמה, והצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה ובהמשך
שלי06/01/2010נקבע תור באמת לניתוח לעוד 3 שבועות הרופא שאמרו לבצע את הניתוח בביתי אינו מתעסק בדרכי הדמעות והוא (הניתוח) מבוצע באסותא כולי תיקווה שאחרי הניתוח נראה התקדמוץ בכל התחומים כרגע הילדה בעיכוב התפתחותי קל כתוצאה מכך וגם עכשיו עדין סובלת שוב מאודם באוזן ובשניה מנוזלים עם טיפות אוזניים וכמובן לנזלת התמידית טיפות מי מלח שעוזרות למשך הלילה אך למחרת הכל חוזר
ביינתיים נמסר לי להמתין לגבי העיניים כי יכול להיות שכן יעזור הניתוח הזה ככה נאמר לי והאמת אני מפחדת מיותר מדי ניתוחים והרדמות
נאמר לי גם ששקד שלישי (אינדואיד) יכול לחזור ואם זה נכון באיזה גודל חוזר מה הסכנות בחזרת שקד שלישי? האם הוא חוזר גדול יותר? מפריע יותר? כל פען יש צורך לבצע ניתוח במקרה שחוזר?
מצטערת על הצפת השאלות אני פשוט חוששת מזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההישנות לאחר כריתת שקד שלישי.
ד``ר יצחק ענתבי07/01/2010שלי שלום.
תיקוותי שהניתוח יפתור גם את בעיית העיניים, לגבי השקד השלישי אכן הוא יכול לגדול מחדש,
לא מדובר בביטחון שהשקד יחזור, וגם אם הוא יחזור, לא מדובר בשקד שיהיה גדול יותר, ולא יגרום להפרעה חמורה יותר.
רק במקרה שהשקד השלישי יגדל שוב, (אין לשכוח שגם הלוע של בתך יהיה רחב יותר), ובמקרה שבו ההפרעה תשוב, יהיה כן צורך, בניתוח חוזר.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינוריתיעל30/12/2009
ילד בן 8 עשה ניתוח צינוריות שני לפני כשנתיים וחצי וגם לפני 6 שנים.
מאז הניתוח הראשון (לפני כ-6 שנים)נשאר נקב בתופית באוזן שמאל.
באוזן ימין יש צינורית שהוחלפה לפני כשנתיים וחצי ועדיין לא נפלה.
המצב כיום: נקב קיים באוזן שמאל בתופית מזה 6 שנים וצינורית "עקשנית" שלא מראה סימני יציאה.
דלקות אוזניים חוזרות כ-3 פעמים בשנה ושמיעה תקינה.
שאלות:
1.האם ניתן להוציא את הצינורית "העקשנית" ללא הרדמה מלאה אלא תחת השפעת גז צחוק או טשטוש כבד?האם הילד יכול לזוז וזה יגרום נזק כאשר יוציאו?
2.באיזה גיל מומלץ לסגור את הנקב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן עקשנית.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010יעל שלום רב.
ניתנה כבר תשובה לשאלתך וסליחה על האיחור במענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- OTITIS MEDIAאמא מודאגת29/12/2009
הבת שלי בת אוטוטו 3...לפני כחודש וחצי סבלה מאוטיטיס מדיה שפוספסה ע"י שני רופאי ילדים שככל הנראה חשדו שמדובר במשהו ויראלי פשוט, טענו גם שיש שעווה וקשה לראות ונתנו טיפות "אנסטתיק" שזה די כדי להשתיק את הסובבים...
רק רופא אאג זיהה את הדלקת החריפה ומייד קיבלה אוגמנטין 10 ימים.
היום בביקור חוזר אצל אותו אאג לאור תלונה חוזרת על אותה אוזן אובחנה שוב אוטיטיס מדיה אך הפעם ביקש הרופא להשהות את תחילת הטיפול ולעקוב במשך 72 שעות, כרגע אין חום ובמהלך היום כמעט ולא התלוננה.(בניגוד לאתמול בלילה שהתלוננה. חום לא היה כלל).
הרופא אמר שלא כדאי לשולחה לגן כי היא חולה. אני בעד, אינני מהאימהות ששולחות עם נורופן. ברור שהיא תישאר בבית. השאלה כמה זמן להשאירה במידה ואין חום? הרי איך אדע שהמצב הסתדר? אין לי בעיה להשאירה בבית גם שבוע , יש סבתות שתמיד עוזרות.
דבר נוסף, כמה פעמים עליה לחלות שוב ושוב עד שתישקל האופציה לניתוח כפתורים או בדיקת שמיעה? מהם הקריטריונים?
תודה.
שרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן תיכונה.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010שרון שלום רב
אני מבין ממכתבך שאת מאוד סומכת על רופא א.א.גרון של הילדה, וטוב שכך, לא אוכל להמליץ מרחוק על משך ההימנעות מביקור בגן, והאם יש קשר לביקור שלה בגן ולדלקות.
בנושא הניתוחים למה את ממהרת?בסך הכל 2 דלקות ב 3 שנות חייה, ובקצב כזה אין מקום למחשבות אלו. בדיקת שמיעה ניתן לבצע תמיד, וללא קשר לשאלת הניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטות לימפהגל29/12/2009
בתי בת השנתיים אושפזה לפני כשלושה שבועות בעקבות בלוטות לימפה נפוחות בצוואר ובלוע. טופלה באוגמנטין 10 ימים, וניכר הטבה במצבה. היום גילינו כי ישנה נפיחות בבלוטת הלימפה במפשעה שלה, אין חום, יחד עם זאת אנו מאוד מודאגים.
מה אתה מציע לעשות?
תודה,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטות לימפה.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010גל שלום רב.
בגיל הרך יש בלוטות צוואר רבות ומוגדלות . (אין בלוטות לימפה בלוע)! העובדה שטיפול אנטיביוטי שיפר את המצב מעיד על כך שמדובר בתהליך זיהומי ולא גידולי.
ביחס לבלוטות המפסעה כדאי להתייעץ עם כירורג ילדים .
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדיםצפון29/12/2009
שלום ד"ר
לי יש תינוק עם בעיה ניורולוגית, עקב נשימה מהפה,והפרעות נשימה בשינה, בצע לו ניתוח כריתת שקד שלישי, אך לא בוצע לו כריתת שקדים למרות שהם מוגדלים
הייתה הטבה של 4 חודשים, אך כעת שוב נשימה מהפה והפסקות נשימה
השאלה היא
האם הסיבה לחזרת הפסקות הנשימה הוא שלא כרתו השקדים אז? או פשוט שהשקד השלישי שוב גדל? האם התוצאות יותר טובות שכורתים את השקד השלישי וגם השקדים ביחד?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010סלמה שלום רב.
חשוב מאוד לדעת מה חומרת הפסקות הנשימה בשינה, ואך ורק אם ההפסקות הן קשות ומרובות כדאי להוציא את השקדים. העובדה ש 4 ח' הילד נשם חופשי, מצביעה על כך שלשקדים על-אף גודלם אין חלק בהפרעה.
מאוד ייתכן שהשקד השלישי גדל שוב, ויש לפנות למומחה א.א.גרון לבדוק אותו, ואת חומרת הפסקות הנשימה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת תת חריפהאליסה29/12/2009
שלום, הרופא אמר שלבתי בת השנה וחודשיים יש דלקת תת חריפה סירוטית בשתי האוזניים. נתן אנטיביוטיקה. אציין כי אף פעם היא לא סבלה מדלקות אוזניים וזוהי פעם ראשונה שנתתי אנטיביוטיקה. השאלה היא מה הסיכוי שהדלקת תעבור? הרי שאינה סובלת מכאב או חום, איך אדע? הוא אמר שבגלל מים היא לא שומעת טוב. צריך לעשות בדיקת שמיעה? איפה עושים לגיל כזה ואיך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת כן או לא
ד``ר יצחק ענתבי04/01/2010אליסה שלום רב
דלקת אוזן סירוטית, זה מה שיש לבתך, ניקראת כך על אף שלא מדובר בתהליך דלקתי במובנה המלא של המילה.
להבדיל מדלקת חריפה או מדלקת כרונית (אילו שני סוגי הדלקות ה"אמיתיות" היחידות הקיימות
ברפואה"), נוזל באוזן התיכונה לא מוגדר ככזה, על אף שישנם פירסומים המצדיקים טיפול אנטיביוטי לכך.
כדאי לבנןת לרופא מקצועי א.א.גרון, לבדוק את מצב השמיעה, (כי אין סימטומים אחרים), ולהחליט אם כלל יש צורך בטיפול כל-שהוא.
אחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות קשות בלילה דום נשימה וליחה כשרית אבני27/12/2009
שלום רב,
בני בן הארבע עבר ניתוח כפתורים ופוליפים לפני כמעט שנתיים. הכל היה טוב עד לפני חודש. הנחירות הכבדות חזרו דום נשימה והצטברות ליחה במהלך השינה מלווה בהקאות באמצע הלילה (אך אין נזלת והוא אינו מקורר). יש לו שקדים מוגדלים שרופא בכיר בשניידר ממליץ לא להוריד.
מה ניראה לך נכון לעשות האם הפוליפ חזר ואיך מקלים על הילד במיידי (מה לבקש להקלה כרגע מרופא המשפחה? ,כרגע קיבלתי ממנו רק נירות פרמין בכדי לעצור את ההקאות).
מודה לך מראש על תשומת הלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחירות ודום נשימה.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010שרית שלום רב.
הנחת היסוד היא שהמצב הטוב שהיה במשך השנתיים האחרונות, אינו קשור לשקדים, (שממעטים לגדול) , והחזרה למצב ההתחלתי יכולה להעיד על כך שהשקד השלישי גדל שוב.
אם כך הדבר, כדאי להסירו שוב, ואוכל להבטיחך, שבכריתת השקד השלישי בגיל זה, הסיכוי להישנות גדילתו היא מאוד מאוד נמוכה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבקשת המלצה מהגולשים/גולשותאמא27/12/2009
בתי בת 2.5 וסובלת גמחסימה נשימתית בדרגה קשה ומיועדת לניתוח הסרת שקד שלישי בהקדם!
האם מישהו מכיר רופאי א.א.מומלצים באזור המרכז? האם מישהו חווה בדומה? ברור לי שאנו צריכים ניתוח בהקדם, אבל כמובן יש חששות ורוצה להפקיד את בתי אך ורק בידיים טובות עם המלצות...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא יקרה
שרית אבני28/12/2009רופא טוב מביה"ח שניידר סגן מנהל מחלקת אף אוזן גרון ד"ר יורם שטרן.
אני יודעת שהמירפאה שלו הפרטית בפתח תקוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה,תודה ועוד
אמא28/12/2009האם את מכירה אישית?
והאם את מכירה מישהו שהילד בערך בגיל בתי עבר כזה ניתוח? מאד רוצה לשמוע מאנשים שעברו את זה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקיימים לא מעט רופאים מומלצים ....
שרית29/12/2009גם אני באותו סרט עם בניי התאומים בני שלוש ,אחד צריך פוליפים , והשני פוליפים +שקדים
אני שמעתי וקראתי המון המלצות על : ד"ר דירוא ארי , רווה אייל , פינקלשטיין יהודה , ופרט נועם , אגב, פרט נועם ניתח את הבת שלי בגיל 3 , והכל עבר בשלום.(היום בת 11).
ניתוח שקד שלישי (פוליפים) הוא נחשב לניתוח מאוד פשוט וקל
שיהיה בהצלחה לכולנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדבקה בדלקת גרון חיידקית.שרית26/12/2009
רופא אא"ג איבחן אצלי דלקת גרון חיידקית (אבחנה קלינית - מוגלות וכ"ו, לא משטח גרון) ורשם לי טיפול בפאן-רפא (Penecillin V) ב500 מ"ג טבליה אחת פעמיים ביום. יש לציין שלא היו לי כאבים בגרון או חום רק אי-נוחות מסוימת בבליעה.
יש לי תינוקת בת 10 לודשים שנראית בריאה.
האם בכל-זאת כדאי לבדוק את התינוקת מחשש הדבקה?
הסיבה לשאלה היא ששמענו שיש מקרים של דלקת גרון חיידקית אצל ילדים ללא סימני מחלה מובהקים כמו חום (בדומה למה שקרה אצלי).
מה רצוי לעשות בכדי להקטין אפשרות הדבקה?
האם יש סיכון בשימוש שלי בתרופה בזמן הנקה?
תודה,
שרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדבקה מדלקת
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010שרית שלום רב.
אינני מכיר דלקת בגרון ללא כאב !!!כך שניראה לי שהטיפול האנטיביוטי לא היה נחוץ.
באופן כללי, הסכנה להדבקה קיימת במקרים של מחלת הורה ביחס לילדו ולהיפך. כדי להפחית את הסיכון בהדבקות יש להימנע מקירבת מקור הזיהום לילדתך, לשמור על הגיינה של כלים ניפרדים, רחיצת ידיים וכו'
לא אין סיכון בלקיחת האנטיביוטיקה בשעת הנקה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזניים עם מוגלהמיטל25/12/2009
שלום, יש לי ילדה בת שנה ו-8 חוד' אשר סובלת מדלקות אוזניים עם מוגלה שיוצאת מהאוזן (כאשר אני לאישנה לילה לפני אני יודעת שזה הולך להתפוצץ למחרת) היא מטופלת בטיפות אוזניים+עיניים אבל הפעם האחרונה היא קיבלה את זה ממש קשה יחד עם חום ומוגלה אין סופית, לבסוף ביצעו לה שאיבה והרופא אמר שעור התוף שלה נקרע.
מה זה אומר? והאם זה חולף?
אפשר להגיד שהדלקת באוזניים היא פעם בשבועיים לפחות.
מה ניתן לעשות בנושא והאם זה לא פוגע בשמיעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת אוזן מוגלתית.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010מיטל שלום רב.
דלקות המתוארות על ידך מחייבות טיפול אנטיביוטי, (לא רק לשבוע), על-פי מימצאי המישטח, בנוסף גם טיפול אנטיהיסטמיני, באם הטיפול לא עוצר לזמן סביר (של חדשים) את הדלקות, כדאי לחשוב על הכנסת צינוריות איוורור לאוזניים, ועל פי מצב השקד השלישי להחליט אם יש גם צורך בכריתה שלו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזן מקופלתאסי25/12/2009
שלום,
בתי נולדה לפני שבועיים כאשר החלק העליון בשתי האוזניים מקופל. אוזן אחת הסתדרה לאחר מס' ימים אך האוזן השניייה עדיין מקופלת בחלקו העליון.
מה ניתן לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן מקופלת.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010אסי שלום רב.
מומלץ בחום לפנות לכירורג פלסטי, קיים התקן מיוחד שאמור לסייע בשיפור האסטטי של האפרכסת.
איחולי הצלחה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי רקמת אדנואידים בגג נאזופארינקעדי גולדגמר25/12/2009
שלום,
אני סובלת מכאבי ראש בדרגות משתנות מזה כחודשיים. בעבר סבלתי מבצקת באזור שבד"כ מצביע על סינוסיטיס. עמדתי לעבור ניתוח כאשר עד לניתוח, טופלתי בסטרואידים בספריי לאף. בבדיקה לפני הניתוח נקבע שנרפאתי ואין כל צורך בהמשך טיפול. בעקבות הכאבי ראש הופניתי לבדיקת סיטי. תוצאת בדיקת המח תקינה אך צוין שיש עיבוי רקמת אדנואידים בגג נאזופארינקס. אשמח לדעת מה זה אומר והאם יש קשר בין הממצא לבין כאבי הראש.
תודה רבה,
עדי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואיד.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010עדי שלום רב.
ניראה לי מאוד משונה שעמדת לעבור ניתוח סינוסים, עוד לפני שבוצעה לך בדיקת CT. אינני יודע מהו גילך, ובד"כ השקד השלישי מיצתמק עם ההתבגרות וו % קטן הוא קיים בגיל בוגרים.
השקד השלישי אינו גורם לכאבי ראש, אלא אם הוא מפריע בצורה משמעותית בנשימה הפיזיולוגית דרך האף.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטריפטוקוק A באוזןליאת22/12/2009
שלום,
בני בן השנה וחודשיים סובל מדלקות אוזניים חוזרות. טופל בעבר באזניל ולאחר מכן טיפול מונע אנטיביוטי שהופסק אחרי חודש שכן גם במהלכו נמשכו הדלקות.
לאחר הפסקת האנטיביוטיקה הדלקת חלפה, אך כעבור שבועיים התפרצה שוב.
במשטח מהאוזן מלפני יומיים נמצא חיידק מסוג A (חזרנו על המשטח פעמיים בהפרששל כמה ימים). ישהרב נזלת והפרשות מוגלתיות מאוזן שמאל, אך הן פוחתות וללא חום.
האם ניתן להתגבר על החיידק ללא מתן אנטיביוטיקה?
כאמור, הילד חיוני, שמח וללא חום. האם אי מתן אנטיביוטיקה יכול לגרום לנזק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת חיידקית באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010ליאת שלום רב.
לשאלתך בסוף המכתב, כן ניתן להתגבר על תהליך דלקתי באוזן גם ללא טיפול אנטיביוטי דרך הפה, (זה התפקיד של המערכת החיסונית) ניתן להעזר בטיפול מקומי בלבד, וטיפול תומך. אם התהליך הוא ממושך וחמור מזה של בנך, ניתן כן לשקול על-פי מימצאי המישטח גם מתן אנטיביוטיקה דרך הפה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
