מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- קושי לנשטםליאת19/11/2009
שלום רב בני בן חודשיים בדיוק מיום שנולד יש לו נזלת מוגלתית. בבית החולים שאבו את הנזלת וטענו כי יש לו חסימה אחורית. הוזמנו לעוד 3 חודשים לסיטי. מזה בדיוק סתימה אחורית האם הכרחי ניתוח בגיל שנה? איך ניתן לעזור ולטפל כרגע משום שהתינוק אינו נושם טוב(רק מנחיר אחר) מתעורר בלילה ובמהלך היום לעיתים קרובות בגלל הקושי לנשום. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קושי לנשום
ד``ר יהושע דנינו20/11/2009שלום ליאת,
נזלת חד צדדית בגיל של בנך יכולה להצביע על סתימה אחורית במידה והיא נמשכת כל הזמן מאותו צד. האבחון נעשה על ידי הכנסת צינורית לנחיר הבוחנת האם הפתח האחורי חסום מלידה. במידה ואכן הדבר נכון אין צורך לטפל בשלב זה, שכן הילד יכול לנשום מהנחיר השני. הטיפול הוא ניתוח לפתיחת הפתח האחורי שנעשה בדרך כלל לאחר גיל שנה. אני ממליץ לכם להיות במעקב של מומחה א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחירות חזקות לפעוט בן 2.5 שניםרוית שי18/11/2009
בני הקטן בן שנתיים וחמישה חודשים. הוא נוחר מאוד חזק כל הלילה. נשימתו מדי פעם נעתקת.
עשינו צילום וניגשנו לרפוא ממוחה. הבחנתו היתה שיש חך רך"soft palat hypotonicity"
תשובתו הייתה שאין מה לעשות בגיל זה. פיזוטרפיה מתאימה לגיל יותר מאוחר. תופעה זאת יכולה להיעלם לבד עד גיל 14.
מה הוא אומר בעצם?, שהילד ינחר עד גיל 14? שכל שינה שלו תווה בנחירות?
באמת אין מה לעשות??????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחירות של פעוט
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009שלום רוית,
נחירות בגיל של בנך קשורות להגדלת השקד השלישי או השקדים, או סתימה של האף על ידי נזלת. לדעתי יש לקחת את הצילום לרופא מומחה א.א.ג על מנת שיבדוק ויאבחן גם את מצב הילד ויחליט האם מדובר בשקד שלישי או בסיבה אחרת. באשר לנחירות מובן שיש להן מקור כלשהוא ומובן שיש לאתרו. ילד איינו אמור לנחור עד גיל 14....
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בשמיעה באוזן תיכונה - גיל 4סיגל18/11/2009
שלום רב,
בבדיקתשמיעה שגרתית אצל בתי בת ה-4 נתגלתה פגיעה בשמיעה באוזן תיכונה צד שמאל. רופא אא"ג המליץ לעקוב ולבצע בדיקה חוזרת בעוד כחודשיים, שתכלול בדיקה נוספת לנוזלים באוזניים.
בתי לא סבלה מדלקות אוזניים בכלל, למעט פעם אחת לפני מס' חודשים שאז התגלה שהאוזן השמאלית סתומה ומאחוריה דלקת, ורופא אא"ג פתח את הסתימה עם מזרק והדלקת עברה.
שאלתי היא - בד"כ נוסלים באוזנים מלווים בדלקות חוזרות ונשנות שלא מאפיינות את המקרה הזה, אלו סיבות נוספות יכולות להיות, והאם כדאי לקבל חוו"ד נוספת כבר בשלב זה? האם ייתכן שמדובר בבעיה הקיימת זמן רב ויכולה לגרום לנזק בלתי הפיך אם לא תטופל כבר מעכשיו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בשמיעה באוזן התיכונה
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009שלום סיגל,
ליקוי שמיעה בגיל של ביתך ברוב המקרים קשור לנוזלים באוזניים. הנוזלים באוזניים יכולים להיות בלי שתהיה דלקת באוזניים ואז הם על רקע של אי תפקוד התעלה שבין האוזן לגרון.
הטיפול בנוזלים כולל תרופות הפותחות את התעלה שבין האוזן והגרון, ובמידה והן לא עוזרות ניתן לבצע ניתוח שאיבת נוזלים וכפתור לאוזן.
בדרך כלל לא נגרם נזק בלתי הפיך, אם כי ראוי לטפל בבעיה בטווח של כמה חודשים ואל מעבר לזה, לאחר הניתוח יש שיפור מיידי.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפים ואי עלייה במשקלעדי18/11/2009
שלום רב,
בני בן השנה שוקל כ-8 ק"ג.
הוא סובל מנזלת, מנחירות.
נאמר לי כי ייתכן ופוליפים מוגדלים הם אלו המעכבים את גדילתו.
האם הדבר נכון?
תודה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפים ואי עליה במשקל
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009שלום עדי,
חסימה בדרכי האויר יכולה לגרום הפרעה בבליעה ולכן יכולה להיות בין זה לבין עיכוב בגדילה של הילד. ראוי לבצע צילום לשקד שלישי ולהתייעץ עם מומחה א.א.ג שיבדוק את הצילום ואת הילד, וימליץ בהתאם על הטיפול.
אם אכן השקד השלישי מוגדל סביר להניח שההמלצה תהיה להסירו בניתוח.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זיו-בן שבעה חודשיםורד18/11/2009
שלום רב, בני בן 7 חודשים(נולד בשבוע 32), הוא משתעל, מנוזל ומתעטש המון. הלכתי לרופא קופ"ח מס' רב של פעמים ונמסר לי שאין מה לעשות חוץ מלתת לו מקולוית. לאחר ייעוצים פרטיים נתבקשתי לשים לו במכשיר אדים קרים כף מלח ושמנים:לבנדר,אקליפטוס וקורנית למשך הלילה במקביל לוקחת אותו לחדר מלח, נותנת לו PROBOIOTIC בתוספת FOS וגם R49 פעמיים ביום. שום דבר לא עוזר. ראוי לציין כי הנזלת החלה מהיום ששוחרר מהפגיה במשקל 2 ק"ג. בבקשה עזרתכם, המצב מקשה על נשימתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 7 חודשים
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009ורד שלום,
נזלת ממושכת יכולה להיות קשורה לחסימה אחורית של האף במידה והנזלת היא חד צדדית (רק בנחיר אחד) והחלה מיד לאחר הלידה, כפי שאת מתארת, יש לבחון את האפשרות שמדובר בחסימה של הפתח האחורי של האף מלידה. במידה והנזלת דו-צדדית (בשני הנחיריים) יש לבחון אפשרות שמדובר בחסימה דו צדדית שיכולה להגרם על ידי הגדלה של השקד השלישי. אני ממליץ לך לבצע צילום של השקד השלישי ולפנות למומחה א.א.ג על מנת שיאבחן את הבעיה. באופן כללי הטיפולים שציינת אינם אמורים לפתור את מקור הבעיה, ובכלל לא מומלץ להמשיך בטיפולים שאינם מועילים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ונטוליןR17/11/2009
שלום ד"ר,
הבן שלי בגיל 4, בחודש האחרון הוא מרבה להשתעל.
הרופא ילדים נתן לנו ונטולין (3 פעמים ביום 2.5 CC), הוא שוקל 17.2.
הילד כבר לקח שבוע (לאחר חודש של שיעול) והשיעול ממשיך. הפקנו למס' ימים, חזרנו לרופא, והוא אמר שניתן להמשיך לקחת סירופ ונטולין .
שאלתי: כמה זמן במקסימום ניתן לקחת ונטולין והאם אין תופעות לוואי? ובנוסף, מה יכולה להיות סיבת השיעול המתמשך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ונטולין
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009שלום אמא,
לשיעול סיבות רבות חלק מהן קשורות לריאות וחלק למערכת א.א.ג.
הסירופ שבנך קיבל פועל על הברונכים שבריאות. בקשר לשאלה בנושא הסירופ יש לפנות בחזרה לרופא הילדים או לרופא ריאות.
במידה והשיעול נמשך יש לחפש את מקור השיעול בא.א.ג ולשם כך יש להיוועץ עם רופא א.א.ג.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לגבי הנתוחיםירדנה16/11/2009
בס"ד
לכבוד ד"ר דנינו,
ראשית , תודה רבה על תשובתך. שנית רציתי לשאול , מהנסיון שלך מהי השיטה הכי טובה להוצאת שקד שלישי אצל בת השש עשרה. האם יש היום שיטות פחות פולשניות מבעבר. למשל , אני הייתי צריכה לעשות נתוח להוצאת פוליפ מהרחם ועשו לי אותו בהסטרוסקופיה ניתוחית, הרבה פחות פולשנית מבעבר והרבה יותר יעילה ב"ה. האם גם לגבי האף ישנן שיטות מתקדמות.
וכן לגבי בעלי , מה השיטה המומלצת להוצאת פוליפים מהאף והאם גם במקרה שלו וגם במקרה של בתי חייבים הרדמה כללית. אני יודעת שלבי בעלי בודאי אם הדבר אפשרי יעדיפו הרדמה מקומית, בגלל הרקע שלו.
שוב תודה על ההתייחסות הרצינית, והתשובות המהירות.
בכבוד רב
ירדנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות לגבי הנתוחים
ד``ר יהושע דנינו19/11/2009שלום ירדנה
ניתוח שקד שלישי מבוצע רק בהרדמה כללית.הניתוח מבוצע בד"כ בשיטה הקלסית.
ניתן להוציא גם בעזרת גלי רדיו,RF,אך אין כל יתרון לשיטה.במיקרים מסוימים ניתן לבצע זאת עם סיבים אופטים.
פוליפים מהאף מסירים עם מיקרודברידר(אוכל פוליפים)בעזרת סיבים אופטים ,בד"כ בהרדמה כללית ,במקרים מסוימים ניתן גם במקומית.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד להיפרטרופיה של אדנואידיםלירן15/11/2009
שלום רב,
ילדתי בת 4 נוחרת .
נשלחנו לביצוע צילום ולהלן הממצאים.
הגדלה של אדנואידים עם גבול קשתי ולחץ על עמוד האויר באזור נזופרינקס במידה בינונית/קשה.
עמוד האוויר מוצר.
חלל הפרה ורטברלי שמור.
מה הממצאים אומרים?
ומה יש לעשות להמשך טיפול?
תודה לירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי מוגדל
ד``ר יצחק ענתבי15/11/2009לירן שלום רב.
על פי תשובת הרנטגן השקד השלישי (אדנואיד) של בתך מוגדל, אם יש צורך בטיפול (לרוב כירורגי) יש להראותו לרופא א.א.גרון, ובהחלטה על כן או לא לניתוח, יש לקחת בחשבון את התלונות, את הבדיקה של האף, ואת תוצאות בדיקת הרנטגן.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 12 וחצי נושמת מהפה רוב הזמןג'ודי15/11/2009
ילדתי בת 12 וחצי נושמת מהאף בעיקר. האם יש צורך בבדיקה חודרנית או שיש פתרון קל לנושא? אודה לתשובה של מומחים בנדון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה מהפה
ד``ר יהושע דנינו15/11/2009שלום ג'ודי,
נשימה מהפה רוב הזמן מצביעה על הפרעה במעבר האויר דרך האף. הפרעה כזו יכולה להיות קשורה לשקד השלישי (בגיל של ביתך צריך השקד השלישי כבר להיות מנוון), או לחסימה בחלל האף.
חסימה בחלל האף יכולה להיות על רקע של מחיצה לא ישרה ו/או הגדלה של הקונכיות בצידי חלל האף.
האבחון צריך להעשות על ידי מומחה א.א.ג שימליץ על הטיפול המתאים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתוח שקד שלישיירדנה15/11/2009
בס"ד
לצוות הנכבד,
כתבתי אליכם בעבר:
יתכן ובתי בת השש עשרה תצטרך לעבור נתוח להוצאת שקד שלישי. היא סובלת הרבה מנשימה דרך הפה , וזה על רקע אלרגי. הרופא רוצה עוד לבדוק אבל הוא חושב שאולי השקד השלישי קיים אצלה. בסיטי לא כתבו את זה , אבל הוא יעשה בדיקה אינדוסקופית, אז רציתי לשאול במידה וזה יראה שיש שקד שלישי , וצריך להוציאו,,
רציתי לשאול מה הסיכונים , והאם לדאוג מזה? האם זה הרבה יותר מסוכן כי היא כבר בת 16. האם משתחררים באותו היום או צריך אשפוז?
האם כדאי לחכות עד אחרי החורף בגלל הנגיפים של השפעת, שיש עכשיו הרבה בבתי החולים.
יש לה קצת עודף משקל.
ועוד בענין אחר, בענין בעלי. הוא סובל מאוד מפוליפים, אבל עדיין לא עשה נתוח כי היה לו נתוח מעקפים לפני שש שנים וכו'. בשנה האחרונה חל אצלו קצת שיפור בנשימה ב"ה, אבל לפני כשבועיים היה לו שפעת ועכשיו הוא מרגיש שהאף נפוח הרבה יותר למעלה לכוון הראש. שומעים גם בדיבור שלו, עכשיו יותר את הפוליפים. מה דעתכם בנושא? האם יש לכם עוד איזה עצה חוץ מנתוח? ואגב הרופא לפעמים נותן לו פליקסונז, האם זה בסדר על אף שהיה לו נתוח לב.(כי יש בזה קורטיזון)
תודה רבה רבה
ירדנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקד שלישי
ד``ר יהושע דנינו15/11/2009שלום ירדנה,
בקשר לביתך בת ה-16: בגילה השקד השלישי אמור להיות מנוון ולפיכך לא להפריע.
הבדיקה המקובלת היא אנדוסקופית ולפי הבדיקה מחליטים על הטיפול. במידה ודרוש ניתוח הוא יכול להעשות על בסיס אמבולטורי, כלומר ניתן להשתחרר לאחר מספר שעות במידה ואין סיבוכים.
הסיכונים בניתוח אינם קשורים לגיל המנותח באופן ישיר והם קיימים בכל גיל.
באשר לנגיפי השפעת עדיין לא ניתנו הוראות בבתי חולים להפסקת פעולות אמבולטוריות, לכן כל זמן שאין הוראות כאלה ניתן להתנתח. ברגע שמצב הנגיפים יסכן את החולים אין לי ספק שמשרד הבריאות ובתי החולים ינחו את הציבור ואת הרופאים בהתאם.
בקשר לבעלך: הטיפול הוא ניתוחי בלבד וניתן לנתחו לאחר שנה מיום התקף הלב.
בכל מקרה אני ממליץ בפנייך להיוועץ בנושא זה בשל החשש מעברו הרפואי של בעלך עם רופא מומחה - רצוי הקרדיולוג המטפל.עם זאת אוסיף שלא אמורה להיות בעיה בלקיחת פליקסונז.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לאחר ניתוחסיון15/11/2009
שלום!
בני בן 2.4 ב-17/09/09 עבר ניתוח קריטת שקדים,צינוריות באוזנייםושקד שלישי.
לאחר שבועיים מיום הניתוח היינו אצל הד"ר שנתחה אותו(ד"ר סיון גושן) בדקה את הילד ואמרה שהכול בסדר נתנה לנו הפנייה למכון שמיעה .
הגעתי למכון שמיעה ראינו שיש הפרשה מהאוזניים משהו שמאוד אדאיג אותי, הרופא שאבה ונתנה אנטביוטיקה . זימנה אותנו לאחר 3 שבועות . כיום יש לו שוב מוגלה באוזניים אני מתפלת בטיפות (סילוקסן+מי חמצן)אמור להיות לו בדיקת שמיעה ב- 17/11/09 השאלה 1. אם לגשת לבדיקה?
למרות שזה כבר סופה של ההפרשה? 2. מאוד מדאיג אותי שיש לו את ההפרשה האם זה דבר שקיים לאחר ניתוח?אני מאוד מאוד מודאגת ......* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה לאחר ניתוח כפתורים.
ד``ר יצחק ענתבי15/11/2009סיון שלום רב.
ישנם מיקרים, באחוזים בודדים, בהם בעקבות ניתוח כפתורים (וללא קשר עם הכריתה של השקדים והשקד השלישי), מופיעות הפרשות באוזניים, ההסבר לכך יכול להיות, כניסה של מים לאוזן, זיהום תוך ניתוחי, או ריאקציה של האוזן ותגובה ל "גוף הזר" (שהרי הצינורית הינה גוף זר לאוזן).
ברוב המקרים בהם יש הפרשות, טיפול אנטיביוטי, (מקומי), מיבש את האוזן, ומשלב זה, כל זמן שהאוזן יבשה, ישפר את התאוששות התאים באוזן התיכונה, ואיוורור האוזן, ופועל יוצא מכך, שיפור השמיעה.
הסיפא שבמכתבך, צריך דוקא לעודד אותך, כי האוזן הולכת ומתייבשת, ומכאן ניתן להמשיך ולשמור ממים, וכמובן לבצע בדיקת שמיעה כדי להיווכח אם חל שיפור בשמיעה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקקי אוזנייםמודאגת14/11/2009
שלום,
בני בן שנתים וחצי סובל מגיל אפס מריבויי שעווה בשתי האוזניים, מה שמוביל ליצירת פקקים.
בכל ביקור אצל רופא הילדים נאמר לי כי אוזניו סתומות עד כי אין אפשרות לבדוק כלל את האוזן, והוא מוציא מעט מהפקק באופן מכני.
פניתי כבר למספר רופאים של אף אוזן גרון , הראשונה טענה כי יש לשאוב עם ואקום אך בני סירב וממש התנגד לבדיקה. השני שאב בפעם הראשונה ואחכ כבר לא ואילו הרופא האחרון טען כי אין צורך לגעת באוזן כלל.
השבוע נגשתי שוב לרופא הילדים , ששוב טען כי האוזניים סתומות לחלוטין.
יש לציין כי בני מגרד את האוזניים באופן נמרץ במהלך היום וכל הניסיונות להניע אותו נכשלים.
בנוסף ואולי הכי הכי מטריד אותי היא העובדה כי יש לבני ירידה בשמיעה
בבקשה , תעזרו לי , מצד אחד אני לא רוצה לגרום נזק מיותר עם התעסקות שגוייה באוזניים, ביחוד שמדובר ממש בטרואמה נפשית לילד שעובר התקפי חרדה בכל בדיקת אוזניים.
ומנגד אני חרדה שלא תתפתח בעיה כרונית רצינית ביותר
מה עלי לעשות? האם תוכלו להמליץ לי על רופא מקצועי עם גישה לילדים?? (אנחנו שייכים למכבי)
תודה רבה
ליאת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה
ד``ר יצחק ענתבי15/11/2009ליאת שלום רב.
לבנך בעיה של הפרשות יתר של שעווה, אשר במצבים מסויימים יכולה לגרום לאי נוחות, אטימות וירידה הולכתית בשמיעה.
ישנם תכשירים אחדים שיעודם העיקרי הוא ריכוך השעווה, והקלה על ניקויה מהתעלה. אלא שכדאי בנושא זה להיות צמודים לרופא א.א.גרון, ולא להסתמך רק על אבחנת רופא ילדים.
לגבי מצב השמיעה כדאי לבצע את הבדיקה לאחר פינוי השעווה מהאוזניים, ורק אז ניתן יהיה להבחין אם אכן הליקוי בשמיעה משמעותי, ומה איפיונו (עצבי, או הולכתי).
לחששותייך שהשעווה תגרום להתפתחות בעיה כרונית אין כל אחיזה במציאות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות טימפנומטריהאמא של ב12/11/2009
בבדיקת טימפנומטריה לילד בן שנתיים התקבלו התוצאות הבאות:
באוזן ראשונה התקבל שיא ב90 ונכתב בתוצאה A (הבנתי שזה תקין)
באוזן השניה התקבל שיא בערך 130. הבודקות חזרו על הבדיקה כמה פעמים וזו התוצאה שיצאה באופן עקבי.
האם תוכל בבקשה להסביר מהי המשמעות של תוצאה כזו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות טימפנומטריה
ד``ר יהושע דנינו12/11/2009שלום אמא,
טימפנומטריה בודקת את תנועתיות עור התוף ואת הלחץ הקיים באוזן התיכונה. כאשר התוצאה המתקבלת היא A זה אומר שהתנועתיות תקינה והלחץ תקין. התוצאה של שיא בערך 130 אומרת שקיים תת לחץ קל באוזן התיכונה, דבר שנובע מתפקוד לקוי של התעלה המחברת בין האוזן לגרון. בדרך כלל אין צורך בטיפול במצב כזה, אלא, מעקב כדי לוודא שהמצב לא יחמיר. אם המצב יחמיר הדבר יחייב טיפול.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות שמיעה לפעוטאמא ה11/11/2009
בני בן שנה ו8 חודשים במעקב שמיעה. בבדיקת שמיעה לפני 3 חודשים התקבלה תוצאה של ירידה בשמיעה של 35dB. בבדיקה היום קיבלנו תוצאה תקינה 15dB (נעשתה במכון אחר).
האם יכול להיות הפרש כל כך משמעותי בין שתי הבדיקות?
האם זה יכול לנבוע משיתוף הפעולה של הילד? כי אני לא יודעת לאיזו בדיקה להתייחס יותר ברצינות (לפי תוצאות הבדיקה הקודמת הרופאה המליצה על כפתורים).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שמיעה.
ד``ר יצחק ענתבי11/11/2009שלום רב.
בדיקות השמיעה יכולות להשתנות בטווח זמן של 3 ח' ובמיוחד אצל תינוקות וילדים.
ישנם משפיעים רפואיים רבים בגיל זה על הולכת הגירוי השמיעתי, מהסביבה, אל האוזן הפנימית, ומשפיעים אלו משנים את התמונה מקצה לקצה.
חלק נוסף מהמישתנים המשפיעים הם שיתוף הפעולה של הנבדק, ושל הבודק, וכמובן הגישה לבדיקה של ילדים.
אף פעם לא נכון להחליט על ניתוח על פי בדיקה אחת, ואפילו אם הליקוי בשמיעה יותר מ 35 ד.ב.
לאור זאת, מומלץ להמשיך ולבצע בדיקות שמיעה תקופתיות, וניתן גם לשלב ולהחליף מכונים
לביצוע הבדיקות.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה עזרה ,דחוף!!ליאת11/11/2009
לבני בן ה 3 יש עוד שבועיים תור לניתוח שקדים .
מזה כ 7-8 חודשים ואולי אף יותר הוא כל לילה נחר בקולי קולות ואף היו לו שקדים נפוחים ולעיתים היו לו השתנקויות בזמן שינה.
למרבה שמחתי אתמול בשנת הלילה לא שמעתי נחירות ולא כלום ופשוט כל רגע בדקתי שהוא נושם כי אני לא רגילה לשקט הזה(הילד ישן איתי במיטה).
פשוט לא האמנתי ובדקתי שוב בשנת הצהריים היום (ישן 3 שעות) ושוב .. שקט ודממה הילד ישן ממש טוב.
האם יכול להיות שהוא פשוט בסדר ולא צריך ניתוח??? מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה תענו לי, אני ממש מחכה לתשובה
ליאת11/11/2009כרגע הוא ישן כבר שעה בדממה מוחלטת, אני לא זוכרת כבר מה זה לילה ללא נחירות. האם שמעתם או נתקלתם פעם בילד שנוחר פלוס הפסקות נשימה קלות(לא הייתי במעבדת שינה), ופתאום זה יסתדר לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח כן/לא.
ד``ר יצחק ענתבי11/11/2009לאת שלום רב.
אינני משוכנע, לאור תיאורך, שההחלטה לנתח את השקדים הינה מחוייבת המציאות (ללא קשר עם מצבו הנשימתי העכשיווי).
וכרגע לאור השיפור המשמעותי המתואר במכתבך, על אחת כמה וכמה.
ניתן וכדאי להמשיך ולעקוב, ולהחליט על ניתוח שקדים, או שקד שלישי אם בכלל.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התייחסותך..עוד שאלה קצר
ליאת11/11/2009אתה ממליץ כרגע לא למהר לנתח ופשוט לחכות ולעקוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני ממש מצטערת שאני נודניקית אבל
ליאת11/11/2009פשוט כולם מסביבי פשוט משגעים אותי שעדיף עכשיו לנתח ולא בגיל מאוחר יותר ואני פשוט מנסה להמנע מזה. אשמח להגיע אליך למרפאה להתייעץ איתך פנים אל פנים ולא בפורום. היכן ניתן לקבוע אליך תור ? דרך המרפאה או דרך מוקד הכללית. אני פשוט רוצה להגיע בהקדם האפשרי. תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמיצטערת.
ד``ר יצחק ענתבי11/11/2009שלום רב.
כל הדרכים פתוחות בפנייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה קצרה
ד``ר יצחק ענתבי11/11/2009ליאת שלום רב.
אפנה אותך לשורה האחרונה בתשובתי:
כדאי להמשיך ולעקוב, ולהחליט על ניתוח שקדים, או שקד שלישי אם - ב כ ל ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר , לילה טוב
ליאת11/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום ד"ר ענתבי!
ליאת15/11/2009אני כותבת לך עדיין כאן כי הזמנתי אליך תור אך הוא רק ב 11/12 ויש עוד זמן.
כתבתי לך שבני הפסיק לנחור פתאום ולכן ביטלתי את הניתוח. בדקתי והוא התחיל לנשום דרך האף אבל פתאום הוא מתעורר בלילה בבכי חזק שכואב לו באף, הוא שואף שוב אויר דרך האף ושוב צורח מכאבים, ניסיתי למרול לו שמן מיוחד לצינון על מנת שזה יקל עליו את השאיפת אויר אבל עדיין הוא בוכה שכואב לו, מה זה יכול להיות?? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה להודעה.
ד``ר יצחק ענתבי15/11/2009ליאת שלום רב.
פורום זה עוסק בנושאים כלליים שיוכלו לעניין את קוראיו ומשתתפיו, על כן לא אוכל להתייחס לתור המזומן אל הרופא.
באשר לבעיית הכאב או ההפרעה בנשימה מהאף, מומלץ בהחלט להבדק, ע"י רופא א.א.גרון, ולבדוק גורמים אפשריים לבעיה זו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התגובה.
ליאת15/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)