מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בן שנתיים עם נשימות כבדות בשינהקרן21/12/2009
שלום,
בני בן שנתיים וכאשר הוא ישן. הנשימות שלו כבדות. עוד מאז גיל0 בנוסף לכך, בני גל הזמן מנוזל. (כל השיניים כבר יצאו לו). ומרייר הרבה. אנחנו עושים לו מידי פעם אנילציות כי מהנזלת הוא משתעל.
תדירות של פעמיים בחודש.
הרופאת ילדים אמרה, שכנראה זה פוליפים והטיפול הוא מגיל 4 לא לפני ...
האם יש דרך אחרת לטפל בזה. כמו רפואה אלטרנטיבית / הומופאתיה / פרחי באך?
מה ניתן לעשות כרגע?
מה גם שמעתי על טיפול פוליפים שהוא מסוכן.
אשמח לחוות דעתך.
תודה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנסיוננו
אמא27/12/2009בתי בת 2.5 וסובלת גם כמו שאת מתארת אצל בנך מנזלת כרונית שמדי פעם מטופלת בתרופות שונות לייבוש, אינהלציות עם ובלי סטרודיאים, ניסינו גם חדרי מלח, תפריטים נטולי חלב ועוד כהנה וכהנה... כמובן שום דבר ללא הצלחה.
לשמחתי פניתי לבירור אצל רופא אף אוזן גרון, ששלח אותנו לבדיקה במעבדת שינה, לבדוק שאין בעיה נשימתית, והסתבר שיש לה חסימה נשימתית בדרגה קשה עם המלצה לניתוח שקד שלישי בהקדם!
אני מציעה לך לפנות לרופא א.א.ג ולבקש גם את הבדיקה הזו, שכן אם יש חסימה נשימתית -פירושו שלא מגיע מספיק חמצן למוח ויכולים להגרם נזקים.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטרפת
שלי02/01/2010אומנם ביתי קטנה מהילדים שלכם וגם אצלה התסמינים זהים למה שנכתב כאן אצל הבת שלי כתוצאה מנזלת כרונית קבועה מאז גיל חודשיים לא עבר אפילו פעם אחת היו ימים שהיה חלש יותר אבל ברוב זה חזק מאוד עם אנטיביוטיקות שונות ואינהלציות עם סטרואידים יש גם חסימה בדרכי הדמעות והיתה מועמדת לניתוח בדרכי הדמעות לפני חודשים עכשיו אני שוקלת לא לעשות קודם יש לי תור מחר לא.א.ג שיתן את הדעת ונתחיל טיפול בהקדם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנשימה כבדה.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010קרן שלום רב.
נשימות כבדות, נזלות תמידיות מצריכות בירור א.א.גרון, אין זה נכון שפוליפים (שקד שלישי), מוציאים רק מגיל 4 ש'. ההתיחסות היא לסימפטומים, ולא לגיל, ובגיל שנתיים אין כל סיבה רפואית, לעכב את הניתוח !
לגבי דרכי טיפול חלופיים, אין הפורום הזה יכול להמליץ.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינורית עקשניתיעל20/12/2009
ילד בן 8 עשה ניתוח צינוריות שני לפני כשנתיים וחצי וגם לפני 6 שנים.
מאז הניתוח הראשון (לפני כ-6 שנים)נשאר נקב בתופית באוזן שמאל.
באוזן ימין יש צינורית שהוחלפה לפני כשנתיים וחצי ועדיין לא נפלה.
המצב כיום: נקב קיים באוזן שמאל בתופית מזה 6 שנים וצינורית "עקשנית" שלא מראה סימני יציאה.
דלקות אוזניים חוזרות כ-3 פעמים בשנה ושמיעה תקינה.
שאלות:
1.האם ניתן להוציא את הצינורית "העקשנית" ללא הרדמה מלאה אלא תחת השפעת גז צחוק או טשטוש כבד?האם הילד יכול לזוז וזה יגרום נזק כאשר יוציאו?
2.באיזה גיל מומלץ לסגור את הנקב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן עקשנית
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010יעל שלום רב.
תופיות האוזניים של בנך "מיתאהבות" בצינוריות, ויש מקום להוציא את הצינורית, ההמלצה היא לבצע את הפעולה בהרדמה כללית, ונכון לעשות בשעת הוצאת הצינורית פעולה נוספת של "הטריית שולי הנקב", זאת פעולה קצרה שאמורה לסייע לתופית להסגר עצמונית. את הפעולה כאמור יש לבצע בהרדמה כללית (מאוד קצרה), כי הוצאה שלא בהרדמה עלולה לגרום לתזוזה, שיכולה לקרוע יותר את הנקב.
ניתוח של תיקון נקב ניתן לבצע בגיל בו המנותח (הילד), ישתף פעולה לאחר הניתוח בניקוי תקופתי של האוזן המנותחת. אם יש חשש שלא יהיה שיתוף פעולה כדאי להמתין מעט.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים האוזניים לילד בן 5+מנחם20/12/2009
לבן שלי יש נוזלים באוזניים כבר כמה חודשים (עולה ויורד) זה משפיע על איכות השמיעה שלו.
בבדיקת שמיעה נמצא שאכן יש נוזלים ויש ירידה קלה בשמיעה. העצב תקין לחלוטין.
מה ניתן לעשות להפחתת הנוזלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזל באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010מנחם שלום רב.
ככל שבנך יגדל התדירות ומשך הימצאות של נוזלים באוזניים תלך ותתקצר, בגיל זה ניתן (עם מעט סבלנות), ללמד את הילד לקנח את האף ופעולה זו תוך סתימת האף (פימפום), תעביר אוויר לאוזן התיכונה ותשחרר מעט מהנוזל הנימצא בה.
אני מאמין שהמצב על-פי תיאורך, לא יגיע לכדי צורך בניתוח כפתורים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת שנוגעת כל הזמן באוזןליאת20/12/2009
בתי בת השנה נוגעת כל הזמן באוזן ימין שלה, ביחוד בזמן שהיא אוכלת-אציין שהיא לא בוכה באותו זמן
הרופא שלל דלקת באוזן, וטען שיש מעט נוזלים באוזן, ורשם פניסטיל טיפות
קראתי שהתרופה היא לגרד ואלרגיה, ולא הבנתי כ"כ מה הקשר לאוזן?
בנוסף אמרו לי לשים את הצמח רוטה (ריחני בצבע כחול) עם שמן זית ולטפטף לה לאוזן
אשמח לעיצה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה דילגו עלי???
ליאת22/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנסיון
אליסה29/12/2009בתי בת השנה וחודשיים גם כן "משחקת" באוזן במהלך האוזן, זוהי דרך להרגיע את עצמם, אין בהכרח קשר לכאבי אוזניים וזה נורמאלי לחלוטין. כמו שיש אנשים שמגרדים בראש כשחושבים. זאת במיוחד אם הילדה מתנגת נורמאלי במהלך היום ולא צורחת מכאבים בלילה. לא הייתי דואגת במיוחד שהרופא לא אמר שיש לה דלקת. חוץ מזה, נשמע לי קצת טיפשי לתת על זה תרופה נגד גירוד....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנגיעות באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010ליאת שלום רב.
לילדים בגיל זה כמעט תמיד יש נוזלים באוזניים, בניוד הראש, הנוזלים זזים באוזן התיכונה ומשמעים קולות רחש, (שלא מובנים לתינוקות), הפעולה האינסטקטיבית היא שליחת יד לכיוון אותו רחש. זו הסיבה העיקרית במקרה בו הילד לא בוכה או עם חום.
הפניסטיל יכול לעזור בעקיפין בייבוש האוזן אין צורך לטפטף לאוזן (תוספת נוזלים) !
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזנייםליאורה20/12/2009
שלום רב, בני בן שנה וחצי סבל מדלקות אוזניים עם מוגלה בחורף שעבר 4 פעמים תוך חודש וחצי ופעם נוספת בקיץ.בזמן הדלקות טופל באנטיביוטיקה.בשבוע שעבר עשינו לו בדיקת שמיעה והתוצאות הן : SRF RT 30DS LT 30DS BONE 15DS'
TYMPANOMETRY;RT-B LT-B
הרופא המליץ על ניתוח כפתורים אך לבינתיים נתן טיפול מונע של חודשיים היסטדקס+אנטיביוטיקה.
אני מאוד חוששת מניתוח האם לפי דעתך יש פתרון אחר חוץ מניתוח ואם אין אז איפה הכי מומלץ לבצע את הניתוח בצפון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים ודלקות באוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010ליאורה שלום רב.
הסבירות לדלקות אוזניים, והתהוות נוזלים, בתקופות החורף בגילאים הצעירים, היא מאוד גבוהה, על כן מומלץ לבדוק את מצב האוזניים ומצב השמיעה בתקופות שבין החורף לקיץ, ובשלב זה של "התקופה הרעה", ניתן לטפל, בתכשירים אנטיהיסטמינים, ו/או סטרואידלים, כדי לעבור בשלום את תקופות ההיצטננות והגודש הניכר בחורף הקצר שלנו.
מובן מכאן שהמלצתי היא להמתין, ורק באביב לראות את המצב, ועל-פיו להחליט על ניתוח.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלהאליעד אזולאי18/12/2009
אני עברתי ניתוח כולאסטאטומה ויש לי עכשיו טינטון באוזן שעברתי ניתוח
וזה מציק מאוד אבל השאלה שלי אחרת
יכול להיות שאני יאבד את האוזן השניה בגלל שאני שומע רק באחת אז
אני יאבד גם בשניה את השמיעה כי אני מפעיל עליה לחץ של שתים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשאלה.
ד``ר יצחק ענתבי19/12/2009אליעד שלום רב.
אל לך לחשוש מאיבוד השמיעה באוזן הטובה, כי לא מופעל עליה כל "לחץ", יותר מאשר "הלחץ"
המופעל על אוזן אדם עם שמיעה טובה בשתי האוזניים.
מאידך כדאי לזכור שיש לך רק אוזן אחת השומעת, ועליךלהשתדל להימנע מנזקים לאוזן הבודדת, ולהתרחק מרעשים מזיקים, אם זה במקומות ואולמות אירועים, או בעתיד, בצבא ובעבודה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטינטון
אליעד אזולאי22/12/2009באוזן שעברתי ניתוח יש לי טינטון והאוזן השניה גורמת לי בגלל עומס כנראה לכאבי ראש והעירבוב ביניהם עושה לי כאבים חזקים יש משהו שתה ממליץ עליך כי זה גורם לי לישון הרבה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדיםמיכל17/12/2009
בני בן ה-7 סובל מנחירות ומהפסקות נשימה (17 הפסקות במשך 8 שעות).
בבדיקת רופא אא"ג נמצאו 2 שקדים מוגדלים. הומלץ לנו להסיר את 3 השקדים ולא רק את ה- 2 המוגדלים.
האם כדאי להסיר את שלושתם?
האם לאחר ניתוח שכזה יכול להיות שהשקדים יווצרו שוב?
בברכה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים.
ד``ר יצחק ענתבי19/12/2009מיכל שלום רב.
הפסקות הנשימה של בנך אינן מצריכות כריתת שקדים. (בהנחה שאכן יש 2 הפסקות בשעה בלבד, ושזו הסיבה היחידה לרצון הרופא לכרות אותם).
לרוב, במקרים של ניתוחי שקדים כורתים גם את השקד השלישי, (אלא אם יש התווית נגד). השקד
השלישי לאחר כריתתו עלול לשוב ולצמוח, (מאוד נדיר בגיל בנך), והשקדים הפלטינים, לא גדלים מחדש!
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח שקדים
מיכל20/12/2009ברצוני להוסיף ששני שקדים נמצאו מוגדלים. השקד השמאלי והשקד השלישי. האם עדיין לא נחוץ לבצע את הניתוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
ד``ר יצחק ענתבי03/01/2010מיכל שלום רב.
במקרה זה, הגודל אינו קובע, (אלא הסימפטומים).
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 5 חוד'נטלי17/12/2009
בני בן 5 חודשים. ביממה האחרונה מחרחר מנוזל והעלה חום ל 38-39....
הינו אצל הרופא בבוקר שמע את החרחורים והורה להמשיך עם האנהלציות + הבודיקורט במימון המתאים לגילו, 3 פעמים ביום. אינו ידוע כילד אסמטי זו פעם ראשונה שהוא מקבל את זה.
הרופא לא רצה לקחת סיכון מכיוון מדובר גם בתינוק קטן והוסיף לו אנטיביוטיקת אזניל. 2.5 CC פעם אחת ביום בשעה קבועה למשך 4 ימים. בבדיקת הרופא אובחן שבנוסף יש לבני אודם בגרון וחשש לנקודה לבנה. ואכן הוא מתקשה לאכול מבקבוק מתקשה בבליעה ויותר קל לו אוכל מועט בכפית .
כשזה קרה לפני כחודש (האודם בגרון ללא בעיית החירחורים) הוא טופל במוקסיוויט 250 למשך 5 ימים והכל עבר.
שאלתי היאאא- במקרה הנ''ל האם האזניללל תטפל גם באודם ובנקודה הלבנה שבגרון של בני?הרופא טען שזה כן ישפיע והיא תעבוד במקביל גם על הגרון.
אשמח לחוות דעת מאחר שהבחנתי ששתי התרופות נועדו לטפל בסוגי חיידקים שונים. ולכל אחת את התוויות שלה.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 5 חדשים
ד``ר יצחק ענתבי19/12/2009נטלי שלום רב.
בהנחה שמכתבך כולל את כל הנתונים הרפואיים, ניראה לי שלא היה כלל מקום לטיפול אנטיביוטי,
לא הפעם, ולא בפעם הקודמת, ולבטח בגיל 5 ח'.
אודם בגרון ונקודה לבנה בו, אינם מצריכים טיפול אנטיביוטי, אלא אם, הרופא התרשם בבדיקתו מזיהום בדרכי הנשימה התחתונות.
סוג הטיפול הרפואי - אנטיביוטי, הוא רק בידי הרופא, ייתכן ואחד משיקוליו היה משך הטיפול, בהשוואה לטיפול הקודם הממושך יותר.
האזניל, כמו המוקסיוויט, נועדו לזיהומים בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות, לזיהומי אוזניים ועוד...
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לפתיחת אףדפנה15/12/2009
שלום רב,
בני בן 12 אינו נושם מהאף. יש לו מחיצה עקומה ונראה במצלמה ברור שנחיר אחד סתום לחלוטין ואחר סתום חלקית.
רופא אאג המליץ על ניתוח ליישור המחיצה והסרת הקונכיות התחתונות.
(למיטב הבנתי הסרת הקונכיות תאפשר מעבר אויר למרות שהמחיצה עקומה.)
הוא ציין שיש המתנגדים ליישור מחיצה בגיל זה
ואני מתעניינת לדעת מה הסיכונים של יישור המחיצה לילדים
ומה השיקולים בעד ונגד.
תודה
דפנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשימה דרך האף.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009דפנה שלום רב.
משפט הפתיחה של שאלתך מצביעה על החומרה במצב הנשימה של בנך, השאיפה של כל כירורג היא לבצע פעולה כירורגית באף, רק לאחר שהמבנה הגרמי והסחוסי שמרכיבים את שלד האףיגיעו לסוף גדילתם (גיל 16-17 ש').
הסרת הכונכות או צריבתן, לא בהיכרח ייפתחו את מעברי האוויר, ועל אף הגיל הצעיר של בנך, במצבו כדאי לישר את המחיצה.
לא מדובר בסיכונים ניתוחיים, אלא בסיכויי הצלחה טיפולית כירורגית (קטנה יותר), וסיכוי גדול יותר שבו יהיה צורך בניתוח נוסף בגיל הבוגר.
בראש השיקולים עומד המישפט "בני בן ה 12 אינו נושם מהאף".
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
דפנה16/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרון - פעוטה בת שנתייםהגר14/12/2009
שלום רב,
בתי בת השנתיים לקתה בדלקת אוזניים שלוותה בחום גבוה.
קיבלה טיפול אנטיביוטי (מוקסיפן 10CC, פעמיים ביום - למשך 10 ימים).
כבר ביום השני לשתיית האנטיביוטיקה, החום ירד.
3 ימים לאחר סיום הטיפול האנטיביוטי החום חזר ועודנו - נמשך כבר חמישה ימים.
הרופא אבחן אודם בגרון.
ביצענו משטח גרון - מהו הטיפול הנדרש אם התוצאה היא דלקת ויראלית ולא חיידקית?
כיצד ניתן לטפל בבעיה? (למעט אקמול / נורופן להורדת חום)
תודה מראש,
הגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה נוספת - דלקת גרון
הגר14/12/2009שלום,
האם מומלץ לרכוש מכשיר אדים קרים / חמים?
האם אכן מוכח כי מקל על נזלת / שיעול / גודש באף?
תודה,
הגר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת גרון.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009הגר שלום רב.
מכתבך עסק בדלקת באוזניים, ואח"כ באודם בגרון, לא ברור אם יש הפרעות נשימתיות, ואם כן מהו הרקע והסיבה להן, רק לאחר בירור רפואי בנושא זה יוכל הרופא להחליט אם יש צורך במכשיר אדים ולהמליץ.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת גרון/אוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009הגר שלום רב.
בתך, ככל הנראה, סבלה תחילה מזיהום באוזנה, ולאחר 2-3 ימים הופיע תהליך דלקתי ויראלי בלוע, ועל כן החום פרץ שוב.
במצב זה כדאי לבצע ספירת דם, (ולא מישטח לוע) ולהבדק ע"י מומחה א.א.גרון לשקול מהו הטיפול המתאים, כמובן בהתיחס לתוצאות בדיקת הדם.
עד לקבלת התוצאות הטיפול יהיה סימפטומטי.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קול מאנפףענת14/12/2009
שלום, בני בן 5 עם קול מאנפף.
בדיקת שמיעה - תקינה. אינו סובל מדלקות אוזניים ונזלות כרוניות ואין לו הפסקות נשימה בשינה. מעט נוחר. האם מצב זה מצדיק לדעתך ניתוח להוצאת אדנואיד?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינפוף
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009ענת שלום רב.
לא בהכרח, השקד השלישי הוא אחד הגורמים החשובים באינפוף, אך יש לזכור שקימים גורמים אחרים, ולכן יש תחילה לבדוק עד כמה השקד השלישי גדול, עד כמה הוא מיצר את מעבר האוויר בלוע האף, ורק אז להחליט אם יש מקום לכריתתו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
ענת16/12/2009הי, תודה על התשובה.
מה יכולים להיות גורמים נוספים לאינפוף מלבד שקד שלישי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך....
ד``ר יצחק ענתבי16/12/2009ענת שלום רב.
מבין הגורמים האחרים, כל היצרות באף, (מיבנה צר, גודש בריריות, סטיה של המחיצה, פוליפים באף), יכולים לגרום לכך.
תיפקוד לקוי של שרירי החיך, יגרמו לכך.
מאחר ושקד שלישי הוא הגורם העיקרי, והטיפול בו הינו קל יחסית, כדאי להתחיל בו.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיסאליסה14/12/2009
שלום, הילדה שלי בת שנה וחודשיים, מזה 3 חודשים עם שיעול כרוני עם ליחה ונזלת שקופה. לעיתים רחוקות משתעלת גם במהלך הלילה. לפני שבוע, החלו לצאת 2 שיניים טוחנות, היו יומיים של חום 38.2 לסירוגין ושצואה רכה. כעת משתעלת גם שיעול יבש. כשהחלה להשתעל יבש, התחלתי אנהלציה עם בודיקורט. אתמול בביקור אצל א.א.ג- אמר כי יש לה דלקת אוזניים תת חריפה (מים?), וכנראה גם סינוסיטיס. אמר שלמרות שיש לה נזלת שקופה, מאחורי האף ישנה דלקת שיורדת ללוע. שלח אותה לרנטגן. הרנטגנאי אמר שלא עושים את הצילום לילדים מתחת לגיל 3. השאלה שלי- האם ההבחנה שלו הגיונית? כיצד ניתן להיות בטוחים לגבי הסינוסיטיס ומה הטיפול? מה עושים עם האוזניים? אציין כי לא קמה בצרחות בלילה. האם טיפול אנטיביוטי יגרום לנזלת הכרונית להפסק? (אין אלרגיות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
אליסה15/12/2009אוסיף- אתמול נתן לה הרופא טיפול-אוגמנטין 35מל, 400צג- 1.5מל פעמיים ביום ל10 ימים. האם הטיפול הגיוני לילדה בת שנה וחודשיים? האם אין טיפול אחר מלבד אנטיביוטיקה? חוץ מזה זה מוזר לי שאני לא רואה שום הפרשה מוגלתית אצלה, והיא רצה ומשתוללת רגיל, כאילו אין כאבי ראש. בלילה האף לא סתום והנזלת שקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת וטיפול.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009אליסה שלום רב.
עלפי סיפורך הילדה בריאה ומתפקדת רגועה ושקטה, אם אכן כך המצב, אין כל סיבה למתן אנטיביוטיקה, המושג דלקת אוזניים סמויה אינה מוכרת לי, ו"לדלקת סמויה" לא כדאי לתת אנטיביוטיקה.
לשאלתך על המינון שניתן, בגיל זה בהנחה שמשקל הילדה 6-7 ק"ג, היא זקוקה ל350-250מ"ג ביום, המחולק ל 2 מנות. כך שהמינון הגיוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקוקה ליעוץ דחוף!!!אנה14/12/2009
שלום
בני בן 4 וחצי, הולך לגן וחולה לעיתים מאוד קרובות במיוחד בזמן האחרון. לאחר בדיקת האף עם מצלמת האנדוסקופ הרופא אמר שהאדנואידים שלו מוגדלים וצריך לכרות אותם, אומנם אין אחריות בוודאות שזה יעזור לגמרי. רציתי לספר קצת על בני כאשר הוא חולה יש לו נזלת מוגלתית (ירוק, צהוב) אף סתום, שיעול לפעמים יבש פעמים לח. הוא מקבל בדרך כלל אנטיביוטיקה כי הנוזלת לבד לא עוברת. בזמן האחרון הוא חולה בלי חום אלא זה נהפך למצב כרוני. בנוסף, נגד שיעול אף סירופ לא עוזר לו ואנחנו נותנים לו בתניזול ואינהלציות עם בודיקורת+אירובנט. חוץ מזה כאשר הוא לא חולה והאף שלו נקי מהפרשות, האף בכל זאת סתום באופן יבש. רציתי לציין שהוא קיבל חודשים טיפול אנטיהיסטמיני (נגד אלרגיה) ולא עוזר כלום. מי מלח בכלל לא עוזרים והוא כל הזמן על אוטריווין שהוא בקטנה פותח לו את האף. רציתי לקבל עצה מה לעשות האים לנתח, האים זה באמת עוזר, האים כדי עכשיו בחורף או לחקות לקיץ?
בבקשה תעזרו בקבלת החלטה, התור לניתוח כבר קיים
תודה אמא מאוד מודאגת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009אנה שלום רב.
על פי תיאורך יש לבנך בעיה נשימתית גם בדרכי הנשימה העליונות וגם התחתונות. ובד"כ יש קשר בין השניים.
כריתת של השקד השלישי לבטח תעזור בהפחתת הנזלות (וציבען אינו חשוב בשיקול אם לנתח),
כמו כן ישתפר ויתרחב נתיב האוויר בלוע האף, פעולה זו יכולה כאמור גם לעזור בשיפור הנשימה בדרכי הנשימה התחתונות.
אין כל חשיבות לעונת השנה ולניתוח,
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזניים וטיפול מונעלו13/12/2009
שלום רב,
בתי בת שנתיים, בריאה בד"כ (טפו טפו).
לאחרונה כשבועיים מנוזלת ונוגעת הרבה באוזניים, חסרת שקט. פנינו לרופא לפני שבוע ונאמר כי יש לה הרבה נזלת, חניכיים מאוד נפוחות ונוזלים בשתי האוזניים (אין דלקת). מאז מקבלת סירופ אריוס ללא שיפור. היום בבדיקה עדיין נוזלים והומלץ על טיפול אנטיביוטי למניעה למשך 3 שבועות וכן להמשיך עם הסירופ.
לפני זה הייתה לבתי דלקת אוזניים פעם אחת בגיל 1.9 חודשים כשנכנסה לגן.
האם אין מנוס מטיפול מונע אנטיביוטיקה אחרי שבוע בלבד של נוזלים באוזניים (קראתי שהנוזלים יכולים לעבור גם ללא הטיפול)?
כיצד ניתן לזרז את הייבוש של הנוזלים פרט למי מלח לאף ונסיון מצידנו להוציא את הנזלת עם פומפה (דבר הכרוך בהפעלת כוח פיזי מתון בשל התנגדות נחרצת מצד הקטנה)?
תודה
לו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול לנוזלים באוזן.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2009לו שלום רב.
בגיל זה של בתך הנוזלים באוזניים מאוד שכיחים, ואין צורך להתרגש מהם. יהיה צורך בטיפול רק אם הנוזלים יגרמו לדלקות חוזרות באוזניים, ו/או יגרמו לליקוי שמיעה, שיכול להפריע לילדה בהתפתחותה.
לדעתי יהיה מקום לטיפול אנטיביוטי, ועל-פי שיקול דעתו של הרופא המקצועי, גם בטיפול מונע, רק במקרים של דלקת אוזן חריפה, או חוזרת.
אכן הנוזלים באוזניים יכולים לעבור מעצמם, גם ללא כל טיפול, ולכן חשובה ההערכה של מצב השמיעה במקרים אלו.
אם יש נזלות כדאי לנסות תכשירים רפואיים או אחרים, להיתגבר על הנזלת, ובעקיפין, טיפול זה יכול (לא בהכרח), לעזור בזירוז הניקוז מהאוזן התיכונה.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזלתמיכל11/12/2009
שלום רב,
בני בן שנתיים ובמשך 3 חודשים הוא מנוזל מאוד ,האף שלו נוזל ללא הפסקה ובנוסף לפעמים הוא משתעל וגם מתעטש, עשינו צילום רנטגן והרופא רשם הגדלה קלה של כרית האדנואידים עם לחץ קל על עמודת האוויר . היינו אצל רופא אף אוזן גרון והיא ראתה את הצילום ואמרה שיש לו פוליפים שלא חוסמים את האויר ולכן לא צריך לעשות ניתוח ואין מה לעשות שזה כנראה יעבור עם הזמן .
ניסינו טיפות מי מלח לאף וזה לא ממש עוזר . האם יש פיתרון אחר שיכול לפתור את בעיית הנזלת שלא נגמרת ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת
ד``ר יהושע דנינו12/12/2009שלום מיכל,
לפי תיאורך נראה שמדובר בנזלת על רקע אלרגי אך לא ניתן לשלול שהיא יכולה להיות גם על רקע של הגדלת האדנואיד, למרות שבצילום נראה שהוא מוגדל בצורה שלא חוסמת את האויר.
אני מציע להתייעץ עם מומחה א.א.ג נוסף ויש מקום לבירור אלרגי בהמשך.
כל כטוב וחג חנוכה שמח,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)