פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם גם לבצע ניתוח של tonsillectomy
    יפעת
    09/12/2008

    שלום רב, בני בן 2 ו-5 חוד' ,צילום נאזופרינגס מצביע על מלאות רקמתית של האדנואידים. מעבדת שינה הצביעה על RDI של 15.4 בשעב, ו- 25 הפסקות בשנת חלום. האנמנזה תומכת באופן מלא ב OSA ומולצת התערבות תיקונית. רופא אאג אחד שהתייעצנו עמו אמר כי יש להסיר רק את האדנואידים, בעוד שרופא אאג אחר המליץ על ניתוח להסרת פוליפים וגם שקדים (שנמצאו מוגדלים באופן בינוני). מהם הקריטריונים לביצוע ניתוח להסרת השקדים בנוסף לפוליפים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דום נשימה בשינה וניתוח שקדים

    ד``ר יצחק ענתבי
    12/12/2008

    יפעת שלום רב.
    אינדקס הפרעות נשימתיות (RDI). הנורמלי הוא 5 ומטה, וככל שאינדקס זה גבוה יותר כך גם חומרת הפסקת הנשימה.
    הפיתרון היחיד (אלא אם יש התווית נגד) הוא כריתת שקדים ( Tonsillectomy), -על-אף גודלם הבינוני, וכריתת השקד השלישי. כריתה של השקד השלישי בלבד אולי תוריד את רמת האינדקס, אך לא תפסיק את דום הנשימה.
    איחולי בריאות שלמה, ונשימה שקטה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה
    יפעת
    08/12/2008

    שלום, בני בן 3 ומאז שהוא נולד הוא סובל מהאוזניים. מגיל חצי שנה הוא סבל בערך כל חודש מדלקת באוזניים ובעקבות כך הוא שתה המון אנטיביוטיקה, אנחנו במעקב אצל רופא אף אוזן גרון ששלח אותו כמה פעמים לבדיקות שמיעה שהראו על ירידה בשמיעה. הייתי מיואשת מהמצב ובגיל שנה וחצי/שנתיים ניסינו לפנות לטיפול הומופטי של נרות הופי ודיקור. כבר אחרי שבועיים שמנו לב לשיפור והדלקות באוזניים עברו. עכשיו כעבור שנה בני בחודש האחרון כל היום אומר "מה?,מה?" ואני הרגשתי שוב על ירידה בשמיעה למרות שאין דלקות באוזניים. פנינו לבדיקת שמיעה ונמצא שהוא ממש לא שומע טוב ירידה של 40,35 באוזניים (כך היה רשום בטופס של הבדיקה) ונוזלים בשתי האוזניים. הרופא אף אוזן גרון אמר לקחת סינופד (עד שיגרם הבקבוק) ובמידה ועד סוף החורף לא יהיה שיפור אז נעשה ניתוח כפתורים. אני מאוד לא רוצה שינתחו אותו כי אני מעדיפה טיפול אחר אבל מצד שני אני לא רוצה שיגרם לו נזק לעתיד. מה היית ממליץ לי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בשמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה ודלקות אזניים

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/12/2008

    יפעת שלום רב.
    בהסטוריה הרפואית הקצרה של בנך, משך שנה וחצי של דלקות חוזרות, וטיפולים אנטיביוטיים שונים
    וחוזרים, "חייבו" כבר אז התערבות כירורגית לכריתת השקד השלישי וצינוריות איוורור לאזניים.
    בחודש האחרון שוב יש נוזלים באוזניים, וליקוי השמיעה הינו משמעותי.
    הרופא המקצועי המטפל בבנך, החליט על מתן תכשיר שנועד להפחית את הגודש במערכת הנשימה
    העליונה, בהנחה שניקוז הנוזלים באוזן התיכונה ישתפר.
    האם נעשה אי פעם צילום של השקד השלישי? האם הילד נושם בחופשיות?
    חוששני שהשילוב של שקד שלישי מגדל, וליקוי שמיעה המתואר במכתבך, לא ייפתר ללא
    התערבות כירורגית. ולפני החלטה כדאי לנסות ללמד את הילד לקנח אף, לנפח בלון....
    בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    יפעת
    09/12/2008

    תודה על תשובתך המהירה, לבני לא נעשה צילום של שקד שלישי כי בני נושם בחופשיות ולא היה מנוזל כל כך בתקופה האחרונה. בני גם יודע כבר מס' חודשים לקנח את אפו וכשיש לו נזלת הוא מקנח ולא סוחב את הנזלת לתוך האף, וגם הוא לא נוחר בלילה. האם אתה ממליץ מדברך שכדאי לעשות את ניתוח הכפתורים כבר עכשיו ולא להמתין לקיץ? האם אתה מאמין/ממליץ שטיפול הומופטי יכול לעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך מענה ליפעת

    ד``ר יצחק ענתבי
    09/12/2008

    מהערתך, סביר שלשקד השלישי אין חלק בבעיית הנוזלים באוזניים, (הערה: לפעמים גודל השקד השלישי אינו קובע, אלא מיקומו-בפיתחי החצוצרה). כך שאם בנך יגיע לניתוח, כדאי למשש ידנית את איזור השקד השלישי,
    מאחר ובנך יודע לקנח את האף, יש לפני ניתוח, ולפני טיפול הומאופטי (או כל טיפול חלופי אחר), לבצע פעולות פימפום, דהיינו, עם תחילת הקינוח לסתום את האף, וכך יידחף אויר לאוזן התיכונה, (המקום בו יש את הנוזלים) פעולה זו תרחיב את החצוצרה, ולחץ האויר שבאוזן, ירחיק חלק מהנוזל בכיוון ההפוך לכניסת האויר.
    אינני שולל כל טיפול אלטרנטיבי לפעולה הכירורגית, אלא שכדאי להגביל בזמן וציפיות לשיפור.
    ברכת בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    יפעת
    09/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתגובה: איירפופר

    roni
    01/01/2009

    שלום לך יפעת,

    לפני כחצי שנה גם לביתי בת החמש היו נוזלים באוזניים וירידה בשמיעה,
    בביקור אצל רופא א.א.ג קבע הרופא שיש צורך בניתוח כפתורים, אישתי ואני לא כל כך התלהבנו
    בלשון המעטה מהרעיון של הניתוח וחירור עור התוף.
    בהמלצת חברה טובה, אשתי ואני החלטנו להיוועץ ברופא נוסף (פרופ' אלידן - מנהל מח' א.א.ג
    הדסה עין כרם),
    בהמלצת הפרופסור, התחלנו בשימוש עם האיירפופר למשך שישה שבועות בטיפול יומי
    בבית, פעמיים ביום וזאת ללא תרופות ו/או אנטיביוטיקה.
    והרגשנו שיפור גדול בשמיעה של בתנו כבר אחרי שבוע.
    בבדיקה נוספת אצל הפרופ' לאחר חודש וחצי, כבר לא היו נוזלים באוזניים ובבדיקת השמיעה- השמיעה חזרה לחלוטין למצב תקין.

    מדוע ישנם רופאים שממהרים לנתח...? שאלה טובה...

    בבירורים שערכנו, מסתבר שישנם הרבה רופאים שממליצים על הטיפול באיירפופר:
    ביה"ח דנה-איכילוב, הדסה כין כרם, שערי צדק, הילל יפה, ביה"ח בנהריה ועוד.
    מסקנתי היא, לא למהר לניתוח כפתורים.
    כדאי ורצוי שתיוועצי בעוד רופאים ותיכנסי לאתר החברה שמייבאת את האיירפופר מארה"ב
    לפני שתחליטי על ניתוח כפתורים לבנך.
    מקווה שעזרתי לך ולעוד הרבה הורים שלא ממהרים לנתח את ילדיהם.

    בברכה,
    רוני

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש באיירפופר

    ד``ר יהושע דנינו
    02/01/2009

    שלום,
    השימוש באיירפופר נועד במקרים מסויימים לפתור את בעיית אי ספיקת החצוצרה (התעלה המחברת בין האוזן התיכונה לגרון האפי). השימוש יכול לשפר את השמיעה בחלק מהמקרים, אך השימוש צריך להינתן אך ורק בהמלצת רופא מומחה א.א.ג, משום שבמקרים מסויימים השימוש במכשיר יכול לגרום לנזק. למשל, כמו במקרים בהם יש נזלת בגרון האפי היכולה לחדור לאוזן התיכונה ולגרום לדלקת בעקבות שימוש באיירפופר. לכן, לא מומלץ להשתמש במכשיר בזמן דלקת דרכי הנשימה העליונות ונזלת אפית.
    לסיכום אני מבקש מההורים שחרדים למצבם הבריאותי שלילדיהם לא לעשות טעות נפוצה והיא להסיק ממקרה אחד למקרה שני, להעביר תרופות ממקרה אחד לשני ולהעביר המלצות טיפוליות ממקרה אחד לשני, שכן אין שני מקרים דומים, אפילו אם הם נראים כך.
    ראוי לבדוק כל ילד וכל מקרה לגופו אצל רופא מומחה א.א.ג שיתאים לו טיפול ספציפי לנתונים שימצאו בבדיקה.
    תפקיד הפורומים באינטרנט, עליהם אני מברך, להעשיר את הידע של ההורים, אולם את הטיפול הרפואי יש להשאיר לרופאים מומחים.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כנראה בגלל זה לא בדקתה את הבת שלי

    ויקי
    15/03/2009

    מענינת מאוד התשובה שלך, אלא שבמקרה שלי אפילו לא בדקתה את בתי וישר החלטתה שצריך לנתח !!! מזל שפניתי לאיירפופר וזה באמת עזר!!!! חבל שבארץ אין רופאים שממליצים ולפחות מנסים לטפל במכשיר ולתת הדרכה צמודה. לכל מי שאני פניתי הפתרון היה אנטיביוטיקה וזה במקרה הטוב במקרה של ד"ר דנינו זה ישר ניתוח וחבל !!! אני יודעת שיש הרבה אנשים שמוכנים לשלם כפול העיקר לצאת בריאים ופה מנסים להרוויח על ילדים קטנים והורים חסרי עונים. חבל מאוד!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החלמה מניתוח הסרת שקדים ופוליפים
    אבירם
    07/12/2008

    דוקטור שלום רב. בני,איתן עבר ניתוח להסרת שקדים +פוליפים ב05/12/08.איתן בן 3.סיבת הניתוח-שקדים מוגדלים הגורמים לחסימה נשימתית.הניתוח עבר בהצלחה.אבל מאז הניתוח(עברו 3 ימים)הילד נראה אפטי.החום שהיה לו ירד.אבל הוא מתקשה בשתייה ומאכלים קרים ורכים.אני מבין שהאזור עדיין כואב לו,אבל אני מודאג מאוד.הוא בקושי מדבר(כמעט ולא).לפעמים הוא שותה מים ומשאיר את המים בפה דקות ארוכות.כנראה נרתע מתחושת הכאב בבליע.(יש לו ריח רע מהפה) השאלה שלי היא האם עלי להתמקד בשתייה מרובה ולהתעקש איתו.(אפילו "בכח").ו האם זה נורמלי ?מיום הניתוח עד היום איתן בקושי סיים 2 מעדנים.הוא שותה מים מאוד לאט.עושה פיפי. האם להניח לו ולהפסיק ללחוץ עליו? מתי אתה ממליץ ללכת למיון ילדים או יותר נכון לשאול מתי היית מצפה מהילד .,לחזור לעצמו". האם אתה ממליץ לתת לו מעבר למאכלים נוזליים גם מאכלים רכים שיגרו אותו כמו פירה או אבוקדו רך. אני ואשתי מבולבלים מאוד ומודאגים אודה על תשובתך אבירם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצב לאחר כריתת שקדים

    ד``ר יצחק ענתבי
    08/12/2008

    אבירם שלום רב.
    הכאב הנילווה לניתוח השקדים מישתנה בעוצמתו ומשכו, ותלוי גם בטכניקה הניתוחית,
    בדימומים וניסיון עצרתם, גיל המנותח, ועוד...
    כאב מפריע מאוד ביומיים שלושה הראשונים, (בגיל בנך).על כן כדאי לתת לילד כ 4-5 שעות
    תכשיר נגד כאב, (עדיף בנרות), ללא קשר אם הילד בוכה ביגלל הכאב, או סובל בשקט.
    כ 1/2 שעה לאחר הטיפול נגד הכאב, כדאי להשקות ואם אפשר גם להאכיל, (ולא בכוח).
    אם הגענו למצב שבו הילד "אפטי", אין כל סיבה לא להעבירו למיון, מחשש להתיבשות , (גם
    אם אין לו חום).
    לגבי סוגי המאכלים המומלצים, כמו שנאמר לך, קרוב לודאי, שיהיו רכים וקרים, או כל דבר אוכל
    אותו הילד יעדיף, כאשר עיקרון ההזנה חייב להישמר.
    מאחל לבנך ולכם, בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דוקטור.תודה .

    אבירם
    08/12/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתן סטרואידים להקלה בכאב

    אבירם
    09/12/2008

    דוקטור ,איתן עדיין סובל בזמן הבליעה,האם היית ממליץ לתת סטרואידים להפחתת כאב ,על מנת שיוכל להתחיל לאכול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תיקון+תוספת

    אבירם
    09/12/2008

    דוקטור אני רוצה לדייק-לאיתן יש קושי בבליעה. האם לא כדאי לי לקחת אותו לרופא שיבדוק את איזור הניתוח.אולי זו הסיבה לקושי בבלליעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענה לשאלות נוספות

    ד``ר יצחק ענתבי
    10/12/2008

    התחלת טיפול בסטרואידים בילד כשבוע לאחר הניתוח אינה מקובלת, ולא בהכרח יש בו צורך
    בדיקת רופא א.א.גרון כשבוע לאחר הניתוח בהחלט כדאית, ולו רק לבדיקת סיבת הכאבים, וקשיי
    הבליעה, (באותה הזדמנות ייבדק אם יש בצקות ואם יש צורך בסטרואידים).
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבי אוזניים

    אבירם
    13/12/2008

    דוקטור שלום רב. אנחנו בדיוק שבוע אחרי הניתוח.קצב ההחלמה של איתן מהניתוח, איטי אבל עקבי(אוכל הרבה יותר טוב ,הכאבים בזמן הבליעה פחתו באופן משמעותי,הילד חוזר לעצמו).אתמול החלו כאבי אוזניים .(במיוחד בלילה).1.האם כאב אוזניים אחרי ניתוח הוא דבר שכיח?2.האם ניתן לתת לילד ,מלבד נרות אקמול ,גם טיפות אוזניים (אנסתטיק).מהו המינון המומלץ. אנחנו ממשיכים לתת לו שתיה קרה,בעיקר מה שהוא אוהב-שוקו,אבל נראה לנו שזה גורם לו להמון לחה וקושי בדיבור ,האם היית ממליץ להפחית במוצרי חלב. תודה על התשובות וההתיחסות לכל פנייה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב אוזניים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    13/12/2008

    אבירם שלום רב
    אני שמח לקרוא שהבן הולך ומתאושש.
    כאבי האוזניים יכולים להופיע בעקבות ניתוח שקדים ושקד שלישי. הייתי מצפה לכאב כזה בימים הראשונים (1-3) מהניתוח! אין אפשרות מחד, לשלול קשר בין הניתוח לתופעת הכאב, ומאידך מאוד מומלץ לבדוק את האוזניים ע"י רופא א.א.גרון, או רופא ילדים, לישלול נוכחות דלקת בהם.
    הטיפול לכאב האוזניים יינתן לפי המימצאים, והטיפות אותם הזכרת, יעילות בהרגעת אוזן חיצונית!!
    מודלקת. ובאשר לדברי החלב והשוקו, תמשיך לתת את מה שהילד אוהב, עד לרגע שיוכל, ויסכים, לקבל חלופות.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיפור ניכר

    אבירם
    14/12/2008

    דוקטור שלום. המצב הרבה יותר טוב. שבוע+יומיים לאחר הניתוח עברו עלינו מלאי חששות. איתן כבר אוכל הרבה יותר טוב הריור כמעט ופסק.ללא חום.כאבי האוזניים פסקו. היום איתן נתן ממש "קפיצה"-- איתן התחיל היום ממש לדבר(בקול צפצפני). ישן לילה שלם בשקט (פה סגור). היום אני יכול להגיד בלב שלב שהצעד שעשינו היה נכון והכרחי. דוקטור .. תודה שהיית איתנו, שא ברכה אבירם לימור ואיתן .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עור התוף
    מ
    05/12/2008

    שלום. רציתי לדעת האם ממכה באפרכסת יכול להגרם קרע בעור התוף? ואם כן זה משנה עוצמת המכה? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עור התוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע בעור התוף.

    ד``ר יצחק ענתבי
    05/12/2008

    מארק שלום רב.
    קרע בעור התוף כתוצאה ממכה באוזן תלוי בשני גורמים, "עוצמת" האויר הנידחף אל עור התוף,
    "ומהירותו", אלה שני המרכיבים, אליהם אפשר להוסיף גם את מצב (או בריאות) עור התוף.
    מתשובתי מובן שלא עוצמת המכה היא שתגרום לקרע, אלא עצמת ההדף (מה שקורה בשעת
    פיצוץ הקרוב אל האוזן).
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריור ולשון בחוץ
    לילך
    04/12/2008

    שלום רב, בני בן שנה ותשעה חודשים מרייר באופן מתמיד כמויות גדולות של רוק והרבה פעמים הלשון שלו בחוץ, מה הסיבות שיכולות לגרום לכך ולאיזה מומחה עלי לפנות. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ריור ולשון בחוץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריור יתר.

    ד``ר יצחק ענתבי
    05/12/2008

    לילך שלום רב.
    הסיבות לריור היתר הינן שונות, בין היתר, הגדלה של שקדים ואדנואידים, שימוש יתר במוצץ, חולשה של שרירי הפה (הכולל את שרירי הלשון, הלחיים, החיך, והשפתיים), ורקע התנהגותי. בד"כ אין קשר
    לצמיחת השיניים. (הוצאת הלשון המתוארת, מתאימה לרפיון שרירי הלשון).
    הטיפול: בחלק מהמקרים אין כלל צורך בו, בחלק האחר טיפול ע"י קלינאי/ת תקשורת, המצוי/ה בתחום הפה והבליעה - לחיזוק השרירים הרפויים. בירור א.א.גרון בנושא חסימתי ביגלל שקדים ושקד שלישי מוגדלים, ורק בסוף טיפול כירורגי: מכריתה של הגורמים החוסמים, עד ל"העתקת" צינורות ההפרשה של בלוטות הרוק, לאחור אל כיוון הושט.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 7 - בעקבות טיקים
    שרון
    03/12/2008

    שלום רב, בעקבות טיקים כחודשיים של ילדי פניתי לפסיכיאטר שבקש לקחת בדיקות של סטרפטוקוק - נוגדנים בדם ומשטח גרון. וכתב " במקרה של תשובה חיובית מומלץ על טיפול אנטיביוטי ע"י כדורי רפאפן לחודש ימים כמו במקרה של קדחת ריאומטית" . תוצאות הבדיקות של הילד: במשטח הגרון יצא שאין סטרפטוקוק אך אך בבדיקות דם ה ANTISTREPTOLYSIN התוצאה היא 748 שהבנתי שזה מאוד גבוהה. רופא הילדים שעליו אני סומכת בחופשה ולכן שואלת : האם לתת לבני את האנטיביוטיקה לחודש ימים כמו שהפסיכיאטר המליץ? הרופא המחליף כבר נתן מרשם לאנטיביוטיקה כמו שהפסיכיאטר המליץ אך טוען שלא בטוח שצריך....הילד עוד לא קיבל את התרופה, לא יודעת מה לעשות. בתודה מראש, שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 7 - בעקבות טיקים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיקים עצביים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    03/12/2008

    שרון שלום רב.
    האנטיסטרפטוליזין הוא נוגדן בדם המצביע על נוכחות זיהום סטרפטוקוקאלי, רמתו עולה רק
    כשבועיים לאחר תהליך דלקתי סטרפטוקוקאלי, ומגיעה לשיא לאחר כ 4 שב' מהתחוללות
    המחלה. הרמה הגבהה יכולה להשאר בדם גם מספר חדשים לאחר המחלה.
    בהתיעצות עם נוירולוג ילדים, מתברר שאכן, רמה גבוהה (מעל 700), יכולה להוות זרז
    לטיקים העצביים, ומכאן ההמלצה לטיפול האנטיביוטי הממושך להורדת הרמה.
    על-פי אסכולות שונות ההמלצה הטיפולית היא לתקופה של 4-6 שבועות, במינון מלא.
    הטיפול נותן סיכוי לשיפור, אך אין הכרח שלאחר הטיפול הטיקים ייעלמו.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יתכן פוליפים גם ללא נוזלים?
    מור
    02/12/2008

    בני בן שנה ו 10, חזר מבדיקת ברה שאמרה שיש לו ירידה דו צדדית ברמה של 40db בתדרים הגבוהים, כשפנינו לא.א.ג, הוא ביקש שנבדוק גם פוליפים כי הוא ראה שהוא נושם מהפה, וראה מעט נוזלים, ברנטגן ראו שיש פוליפים, אל לא נראה לי שהיו לו נוזלים, כשהיה יותר קטן היה משפשף את האזניים אך רופא הילדים לא ראה נוזלים, אני מודאגת שהירידה בשמיעה היא גנטית, האם הפוליפים גורמים לירידה בשמיעה?, יש לציין שהילד אינו מדבר, כשנולד עבר סינון שמיעה והיה תקין. האם לירידה של 40db יש לשקול מכשיר שמיעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים, ליקוי שמיעה, ופוליפים.

    ד``ר יצחק ענתבי
    02/12/2008

    מור שלום רב.
    מספר עובדות:
    - בדיקת BERA בילדים, אינה יכולה להצביע, במדויק, על תדרי ליקוי השמיעה.
    - נוזלים באוזניים בד"כ גורמים לליקוי שמיעה בתדרים הנמוכים.
    - פוליפים (אדנואידים), לא בהיכרח גורמים לנוזלים באוזניים, ולהיפך.
    - לא לראות נוזלים בבדיקת האוזן, אינו בהכרח המצב במציאות, וכנ"ל גם השיפשוף באוזניים.
    לאור כל אלה, ומאחר ולא ברור ממכתבך סוג ליקוי השמיעה (עצבי או הולכתי), אני ממליץ על בדיקת
    רופא מקצועי, ובדיקת שמיעה וטימפנומטריה, ומימצאי בדיקות אלו הם שיקבעו
    אם יש צורך בנתוח לאיוורור האוזניים, (בליקוי שמיעה הולכתי), או צורך במכשירי שמיעה.
    שאלת האדנואיד תשאר לשיקולו של הרופא המקצועי.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כריתת האדונואידים (הפוליפים)
    סיגל
    01/12/2008

    רציתי לדעת , האם לאחר ניתוח פוליפים, הוצאת השקד השלישי, האדונואיד חוזר ?? בני עבר לפני כ 4 שנים ניתוח להסרת השקד השלישי, והיום, בצילום אף נכתב הגדלה של האדונואידים והיצרות במעבר האויר. תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקד שלישי.

    ד``ר יצחק ענתבי
    01/12/2008

    סיגל שלום רב.
    חסר לי בשאלתך נתון מאוד חשוב, על הגיל בו בוצע הניתוח.
    באופן כללי, שלא כמו בניתוחי השקדים, שם אין צמיחה מחדש, בניתוחי אדנואיד, ולבטח אם
    הניתוח מבוצע בגיל הנמוך מ 4 שנים, יש סיכוי לגדילה מחדש, חלקית (בד"כ),
    או מלאה (ב % לא גבוה).
    צמיחה מחדש של האדנואיד תגרום לאותם סימנים מהם סבל הבן לפני הניתוח הראשון.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים
    אוסנת
    30/11/2008

    יש לי בת 4.5 מזה שנה יש לה נוזלים באוזניים עכשיו נעשתה בדיקת שמיעה שבה אובחנה ירידה בשמיעה ואז המליץ הרופא על ניתוח כפתורים אני חסרת אונים מכוון שאנו גרים באילת ואין לי אפשרות להתייעץ עים עוד רופא אני מאוד רוצה שתעזרו לי לגבש דיעה גם בקשר לניתוח ובמידה וכן אז איפה מומלץ לעשות אני מאוד מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח כפתורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים

    ד``ר יהושע דנינו
    30/11/2008

    שלום אסנת,
    מקובל שאם קיימים נוזלים באוזניים מעל תקופה מסויימת למרות הטיפול התרופתי, יש לבצע ניתוח כפתורים. כמובן שלפני הניתוח יש לוודא כי קיים ליקוי שמיעה מתאים ונוזלים באוזניים, המודגמים בבדיקת שמיעה וטימפנומטריה.
    מומלץ לבצע את הניתוח בכל בית חולים בו נמצא מומחה א.א.ג. המנתח מקרים כאלה.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    חזי
    30/11/2008

    מה מומלץ לשים באוזן בזמן חשיפה לרעש{בארועים למשל}?האם הפקקים לא דוחפים את השעווה פנימה?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשיפה לרעש

    ד``ר יהושע דנינו
    30/11/2008

    שלום חזי,
    בכל חשיפה לרעש מעל 85 דציבלים, מומלץ לשים אטמי אוזניים, העשויים ספוג רך, זהו ספוג מיוחד הדומה לאטמים המסופקים לעובדים בתעשייה בה קיים רעש חזק.
    אטמים אלו בדרך כלל אינם דוחפים את השעוה בצורה משמעותית.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קובליישיין
    טלי
    26/11/2008

    ביתי בת השנתיים ושבעה חודשים אובחנה כבעלת שקדים מוגדלים +שקד שלישי. ישנן נחירות בשינה ודום נשימה בזמן שינה. היינו אצל כמה מומחים. כולם אמרו שצריך לנתח ןלהוציא שקדים +שקד שלישי. אחד מהרופאים המליץ לנו על שיטה של קובליישיין. הבנתי מתשובותייך בפורום כי בשיטה זו יש פחות כאבים לאחר הניתוח. שאלתי היא - האם שיטה זו נחשבת כטובה יותר? בעלת תוצאות טובות יותר? האם יש סכנה בגלי הרדיו? ואם היא אכן טובה יותר, אז מדוע רוב המנתחים עובדים עדיין עם השיטה הישנה של הוצאת שקדים באמצעות סכין מנתחים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קובליישיין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים coblation.

    ד``ר יצחק ענתבי
    26/11/2008

    שלום רב לטלי.
    אני מפנה אותך לתשובתו של ד"ר דנינו, בנושא ההבדלים בשיטות הניתוחיות, תשובה לענבל,
    מתאריך 17/11/08.
    עיקר השונות בין השיטות (ואיני מדבר על העלות), קיימת בגילאים המבוגרים. בילדים, לעומת זה, אין משמעות להבדל במשך ובעצמת הכאבים, ולא בסכנת הדימומים. מאידך קיים הבדל במשך זמן הניתוח, או במילים אחרות, במשך זמן ההרדמה הארוך יותר בשיטת ה coblation.
    לאור זה בילדים, מעדיפים מרבית המנתחים את "השיטה הישנה".
    מן האמור מעלה, בילדים, השיטה "החדשה" לא יותר טובה מ"הישנה", עם תוצאות דומות, ואין כל סכנת
    הקרנה בשיטת ה coblation.
    אוסיף הערה, ניתוח לשקד השלישי לא ניתן לבצע "בשיטה החדשה".
    איחולי בריאות שלמה לבתך ולך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    מעיין
    25/11/2008

    יש לי תינוק בן 3 חודשים. בשבוע האחרון גילתי מס' בלוטות לימפה מוגדלות (ממש כמו גולות גדולות) מאחורי האוזנים. בתחילה יחסה רופאת הילדים את הבלוטות לסבוריאה ממנה סובל הילד, אך במקביל נשלחנו לביצוע אולטראסאונד. בבדיקת אולטראסאונד ניצפו הבלוטות הנ"ל והמבנה שלהם, לדברי הרופא המבצע תקין, יחד עם זאת ניצפו בלוטות מוגדלות בשרשרת גוגולרית סביב כל הצוואר.והרופא רשם לסיכום: ניצפו בלוטות תגובתיות, בלוטת המגן תקינה. אציין שהילד לא היה חולה ,מרגיש טוב, בעל תאבון בריא ומתנהג באופן טבעי ורגיל. האם יש מקום לדאגה? מה כדאי לעשות מבחינת המשך ברור? בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטות צוואר בגיל הרך

    ד``ר יצחק ענתבי
    25/11/2008

    מעיין שלום רב.
    אתחיל דוקא במענה לשאלתך, האם יש מקום לדאגה? -לא !
    בגיל הרך אנו מוצאים בלוטות צוואר רבות ובגדלים מישתנים עד 1-1.2 ס"מ. האזור בהם הבלוטות הן שכיחות ומרובות הוא אזור השרשרת הג'וגולרית. זו למעשה שרשרת של בלוטות, מרום הצוואר עד תחתיתו, ולאורך כלי- דם בשם זה.
    אינני יכול לשלול שההגדלה של בלוטות היא עקב הסבוריאה, אך חשובה העובדה, שציינת, שבבדיקת העל-שמע (אולטרהסאונד), הבלוטות לא ניראו חשודות, אלא הוגדרו כתגובתיות. (רופא US טוב, יכול לתת תיאור מדוייק, ולקבוע את מהות הבלוטות).
    בנוסף, התיאור שלך המתייחס להתנהגות ילדך, מחזקת את ההשערה שאין עסקינן בדבר מה מדאיג.
    "מה כדאי לעשות מבחינת המשך בירור"? בראש וראשונה לא להזניח, ולבצע מעקב אצל רופא מקצועי, א.א.גרון, אחת למספר חדשים. ושוב, לא לדאוג.
    אחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום לאחר ניתוח שקדים ופוליפים
    איילת
    22/11/2008

    שלום רב, בתי בת 4 וחצי, צריכה לעבור ביום שני ניתוח שקדים ופוליפים. אני מודאגת מאד מסיבוך של דימום לאחר הניתוח. עלי לציין כי היא טיפה משתעלת- האם יש חשש ששיעול יפתח את אחד התפרים? שאלה נוספת- כיצד ניתן להמנע מדימומים אלה, ואם חלילה קורה, מה ניתן לעשות עד שמפנים לחדר מיון? בנוסף, מה זמן ההחלמה אצל ילדים? תודה רבה מראש, איילת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דימום בניתוח

    ד``ר יהושע דנינו
    23/11/2008

    שלום איילת,
    ניתוח שקדים ואדנואידים הינו ניתוח אלקטיבי (שאינו דחוף בדרך כלל), ולכן מומלץ לבצעו בתנאים הכי טובים, כלומר כאשר המנותח צריך להיות במצב בריאותי תקין. במידה והשיעול של ביתך מצביע על מחלה חדשה, לא מומלץ בדרך כלל לבצע את הניתוח.
    הסיבוכים שלאחר הניתוח יכולים להיות חמורים יותר במידה ומצב הבריאות אינו תקין.
    באשר לניתוח, לא תמיד מבצעים תפרים בניתוח זה, כך שהחשש לתפרים שיפתחו לא בהכרח יתקיים.
    בקשר לדימום, קיימות הוראות להתנהגות ולאכילה מתאימה לאחר הניתוח, על מנת למנוע דימומים כאלה, וזמן ההחלמה תלוי בגיל הילד והוא נע ממספר ימים עד כשבוע.
    במקרה של דימום מומלץ להגיע לחדר מיון בהקדם האפשרי.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת
    taw
    20/11/2008

    שלום רב, יש לי ילדה בת שנה וחודשיים. בשנה האחרונה סבלה מנזלת פשוטה שהייתה נעלמת אחרי שבוע. מלפני חודש עוד פעם חזרה הנזלת ולא עוזבת אותה. מדי פעם מנקים את האף שלה עם מי ים. הילדה אוכלת טוב , ביום לא ישנת אולי שעה בממוצע , בלילה אך מתעוררת 4-5 פעמים , יש לה נחירות עדינות. פנינו לרופא א.א.ג והוא שלח אותנו למעבדת שינה ,ודיבר איתנו על פוליפים. להלן השאלות שלי: 1. האם נזלת שמתארכת יותר מחודש סימן לפוליפים. 2. האם חייב לטפל בפוליפים 3. האם ניתוח פוליפים מסוכן - ילדה בת שנה וחודשיים 4. מה עם ההרדמה. 5. לפני שלושה חודשים הילדה נפלה על הפנים, האם יתכן וחטפה מכה באף שגרמה לזה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת -פוליפים (אדנואידים).

    ד``ר יצחק ענתבי
    21/11/2008

    שלום רב.
    מרבית הנזלות בגיל הרך מקורן בהפרעה בזרימה מהאף אל לוע-האף, שם נימצא השקד השלישי,
    (אדנואיד, או פוליפ). נזלות ממושכות מחייבות בירור הכולל צילומי לוע האף.
    על שאלת ה"חובה" לנתח, אומר לך שהחובה היא יחסית, כי השארת הגורם המפריע, תיגרום לאי הנוחות ממנה הילדה סובלת, אך מעבר לכך, בגיל המאוחר יותר עלולים להופיע הפרעות במישור של החיך הקשה, ובעיקבות כך גם הפרעות אורטודנטיות.
    ניתוחי שקד שלישי, אותם ניתן לבצע בכל גיל, הם פחות מסוכנים ממרבית ניתוחי א.א.גרון האחרים.
    את הניתוח מבצעים בהרדמה כללית בלבד.
    החבלה באף ממנה סבלה הילדה, אינה קשורה -ככל הנראה-לתופעת הנזלות, כי הרי במכתבך מצויין שהילדה נבדקה ע"י רופא א.א.גרון, ובטוחני שאם היה חשד לקשר בין הדברים, הוא היה מוצא אותו,
    ומטפל בו.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח לא מוצלח
    ימית
    19/11/2008

    בוקר מקסים... בני בן שנתיים וחצי עבר לפני כשנה ניתוח להוצאת האנדואיד. לפני כחצי שנה הפסיק לעלות במשקל וחזרה לה הנזלת הכרונית, קשיי הנשימה, והנחירות. שקדים לא הוציאו לו וגם אינני מתכוונת לעשות לו עוד ניתוח ( יש לו שקדים מוגדלים ). השאלה שלי היא האם השקדים יכולים כרגע להיות הגורם המפריע או שהאנדואידים חזרו....? אשמח לתשובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח לא מוצלח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים ואדנואיד

    ד``ר יהושע דנינו
    19/11/2008

    שלום ימית,
    הסימפטומים שאת מתארת אצל בנך מצביעים על חסימה במעבר האויר. חסימה זו יכולה להיות באזור האדנואיד או באיזור השקדים. במידה והשקדים מוגדלים משמעותית כך שהם חוסמים את מעבר האויר, בדרך כלל הם הגורם לסימפטומים, אך כמובן יתכן וגם האדנואיד הספיק לגדול מאז הניתוח הקודם.
    אדנואיד יכול לגדול לאחר הסרתו בניתוח, אולם זה קורה באחוזים קטנים של המקרים. ברוב המקרים הוא אינו גדל בצורה משמעותית המפריעה לנשימה
    על מנת לקבל החלטה על הטיפול הדרוש יש להבדק אצל מומחה א.א.ג
    כל טוב ובהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום