פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפסקת נשימה רגעית של תינוק
    ליאת
    23/10/2008

    בני הוא בן חודשיים ובשבועות האחרונים סובל מהפסקת נשימה רגעית. בהתחלה זה היה רק כשהיה יונק וחשבתי שהוא בלע יותר מידי חלב, אבל לאחרונה שמתי לב שזה לפעמיים קורה לו גם בשינה. דבר זה מתבטא בכך שאם הוא למשל יונק אז אני שמה לב שהוא לא נושם ואז מנתקת אותו מהפיטמה או שהוא מנתק את עצמו ואז רואים שהוא מנסה לקחת אוויר ומטה את הראש מעט אחורה אחרי כמה שניות שהוא מצליח לקחת אוויר הוא נרגע וחוזר לנמנם או לאכול. מה זה יכול להיות? התינוק נולד בשבוע 37 האם ייתכן שראותיו עדיין לא הבשילו מספיק ולכן זה קורה? האם דבר זה דורש טיפול דחוף ? למי עלי לפנות? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יניקה ונשימה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2008

    ליאת שלום רב.
    מצב שבו יילוד יונק, מחייב יכולת נשימה חופשית (או כמעט), דרך האף. על פי התאור ניראה שישנה הפרעה כל שהיא במעבר האויר באף (בעיקר בחלק האחורי), לא ניראה שמדובר בבעיה ריאתית, שהרי הילד נושם באופן חופשי שלא בשעת יניקה.
    לבירור הגורם כדאי לפנות ליעוץ מומחה א.א.גרון.
    בריאות שלמה לבנך ולך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן 12 יום חרחורים ונחירות
    משה
    22/10/2008

    שלום ד'ר בני שרק נולד סובל מאוד מחרחורים ונחירות ולפעמים ממש קשה לו לנשום אני חושש עדיין לקחת אותו למרפאה בביה"ח כאשר נולד אמרו לנו שהוא מלא במים ושזה יחלוף תוך כמה ימים אבל זה לא חלף אני ממש מבקש את עזרתכם תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אף סתום, חירחורים, קשיי נשימה

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2008

    משה שלום רב.
    סיפור החירחורים, הנחירות, ומאוחר יותר גם ההפרעה בנשימה דרך האף, מחייבות הרחבת בירור רב תחומי, בנושא האף וקשיי הנשימה דרכו אין להוציא מכלל אפשרות חסימה כואנלית (נקודת המעבר בין החלק האחורי של האף, לבין לוע האף). בנושא של החירחורים יש לבדוק את דרכי הנשימה התחתונות יותר, כמו גרון (לרינקס), טרכיאה, ברונכים... שמא יש תמת והיצרויות עקב כך.
    כל אלה חייבים בבדיקת מומחה, ויפה שעה אחת קודם! ואין צורך לחשוש מביקור במרפאה או בי"ח.
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחה לתינוקת בת חודש
    אורטל
    21/10/2008

    בתי בת חודש ונשמע כי היא מחרחרת בגרון כאילו יש לה משהו להוציא מהגרון והיא לא מצליחה האם הדבר אפשרי ? בנוסף שהיא פולטת, בפליטה יש מן חתיכות קטנות לבנות. (בתי יונקת )

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחה לתינוקת בת חודש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליחה וחירחורים

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2008

    אורטל שלום רב.
    ליחה בגיל זה וחירחורים יכולים להיגרם העיקר עקב החזר חומצי קיבתי-וישטי,(רפלוקס), יש מקום לבדוק גם את החומר הניפלט,
    בדיקת א.א.גרון, ובדיקת רופא ילדים הינה הכרחית לשלילת הרפלוקס.
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מספר שאלות בנוגע לאוטיטיס מדיה
    המורעבת
    19/10/2008

    יש לי ילד בן שנתיים. כבר שנה שלמה, מאז שהתחיל את הגן, הוא סובל מדלקות אוזניים חוזרות ונישנות. יש לו דלקת בממוצע אחת לשלושה שבועות. ברוב המכריע של המקרים מדובר בנוזלים באוזן התיכונה (אחת או שתיהן יחד). בבדיקה של א.א.ג. נמצא כי יש לו אדנואיד. משום שאינו סובל מקשיי נשימה ואינו מגלה בעיות בשמיעה ו/או דיבור, הומלץ על ידי הרופאה המומחית לא לנתח בשלב זה. יחד עם זאת, המצב בפועל הוא שהילד חולה כמעט בלי הפסקה. האם למצב כרוני כזה עלולות להיות השפעות ארוכות טווח או בלתי הפיכות על מצב בריאותו? האם במצב כרוני כזה יש לשקול מחדש הסרת הפוליפים בדרך כירורגית או כל עוד אין הפרעות נשימה יש להסתפק בטיפול אנטיביוטי מונע? האם ישנן חלופות נוספות לטיפול אנטיביוטי מונע? האם ישנה דרך "לרכך" ולמזער את נזקי השימוש הממושך באנטיביוטיקה? במרבית המקרים בהם מתפתחת דלקת אוזניים היא מלווה בשלשולים. האם יש קשר בין הדברים? תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוטיטיס מדיה

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/10/2008

    שלום רב.
    דלקת האוזן הנגיפית באוזן התיכונה של ילדך בתדירות הגבוהה המתוארת על-ידך, מחייבת לדעתי טיפול כירורגי- גם אם הילד אינו סובל מליקוי שמיעה!! (דבר שלא ניראה סביר - אלא אם בוצעה בדיקת שמיעה במצב שבין דלקות). העובדה שבצילום לוע האף, השקד השלישי (אדנואיד), אינו גדול, והילד אינו סובל מקשיי נשימה, והאדנואיד אינו מיצר משמעותית את נתיב האויר, אינה שוללת אפשות שהוא בכל זאת נימצא בסמיכות לפתח החצוצרה ( הנמצאת בין האוזן התיכונה ללוע האף)- וגורם להפרעה בניקוז האוזן התיכונה !
    מן הנאמר בתשובתי ברור שטיפול אנטיביוטי ממושך כל-כך, עלול לגרום לנזקים במערכת החיסונית של הילד
    גם הדלקות וגם הטיפולים האנטיביוטיים יכולים להיות גורמי ההפרעה במערכת העיכול-שילשולים.
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה..

    המורעבת
    24/10/2008

    ראשית, תודה רבה על התשובה המפורטת והברורה. שנית, ברצוני לשאול שאלה נוספת: האם נכון לומר שעצם העובדה שלעיתים המוגלה המצטברת באוזניים התיכונות פורצת ונשפכת החוצה מצביעה על היווצרותם של חורים בעור התוף? ואם ישנם חורים כאלה האם מותר להשתמש באנטיביוטיקה דוגמת "דזורן" או "סילוקסן" בדרך של טפטוף לאוזן? שוב תודה, והמשך יום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשאלה נוספת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    24/10/2008

    טלי שלום רב.
    השאלה הופנתה פעמיים, וברשותך אענה רק פעם אחת.
    אכן ההפרשה המוגלתית מהאוזן בעקבות דלקת אוזן תיכונה, עוברת דדך נקב שנוצר בעור התוף, ובד"כ, עם סיום התהליך החריף הנקב ניסגר מעצמו.
    לשאלתך על סוגי האנטיביוטיקה המקומית, רוב הטיפות, הינן טוקסיות לאוזן, מי יותר ומי פחות, (לא הסילוקסן ולא האופלוקס), אלא שיש להגיע לרמות ריכוז גבוהות של החומר הרעיל, דבר שנמנע מהאוזן, ביגלל ההפרשות הקיימות, ומיגלת הזמן לטיפול המקומי.
    בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה..

    המורעבת
    24/10/2008

    ראשית, תודה רבה על התשובה המפורטת והברורה. שנית, ברצוני לשאול שאלה נוספת: האם נכון לומר שעצם העובדה שלעיתים המוגלה המצטברת באוזניים התיכונות פורצת ונשפכת החוצה מצביעה על היווצרותם של חורים בעור התוף? ואם ישנם חורים כאלה האם מותר להשתמש באנטיביוטיקה דוגמת "דזורן" או "סילוקסן" בדרך של טפטוף לאוזן? שוב תודה, והמשך יום נעים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לשאלה נוספת.

    ד``ר יצחק ענתבי
    25/10/2008

    שלום רב לטלי
    ראי תשובתי אלייך, לאותה שאלה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    גלית
    19/10/2008

    בוקר טוב, בני בן שנתיים, סובל מדלקות אוזניים תקופתיות ולאחר מכן יש הפוגה זה מתרחש דווקא בקיץ, בהתחלה השתמש במוקסיפין לאחר מכן אוגמנטין ועכשיו שוב יש לו דלקת אוזניים קיבל זניט הרופא המטפל שלו בחופשה והלכתי לרופא מחליף האם זינוט מתאים לדלקות אוזניים? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות לסרוגין

    ד``ר יצחק ענתבי
    23/10/2008

    גלית שלום רב.
    הטיפולים האנטביוטיים שבנך קיבל (כולל זינאט), מקובלים בזיהומי אוזניים. לדעתי יש לשקול טיפול אגרסבי ויעיל יותר מאשר מתן חוזר של אנטיביוטיקה.,
    מאחר ואנו גרים במדינה בה הקיץ ארוך, משתמע מדברייך שיש לא מעט דלקות, והסכנה -מעבר לכאב, לליקוי השמיעה, חום, וחוסר שקט,- היא שהבעיה תהפך לכרונית.
    לאור אלה המלצתי להתייעץ עם רופא מקצועי ולמצוא פתרון.
    איחולי בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    איתמר
    15/10/2008

    לאחרונה, עיניין של חודשיים שלושה, ולא תמיד כלומר לא כול בוקר, אני קם עם הצטברות של דם בפה, יש התקרשות של דם על הלשון, וכן יש המון דם שאני יורק החוצה. הדם הוא לא החלל הפה או מהשיניים (כמו שחשבתי בתתחילה) כמו כן יש לי כאבים מתחת לגורגורת, וכן בזמן בליעה מזה שבוע וחצי... קבעתי תור לרופא המשפחה אבל אני דיי בלחץ. ממה זה נובע? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרישי דם בפה

    ד``ר יצחק ענתבי
    16/10/2008

    איתמר שלום רב.
    הימצאות דם או קרישי דם בלוע ובפה, יכול להגרם ממקורות לא מעטים, ומסיבות אחדות, אמנה חלק מהמקורות: אף, סינוסים, חניכיים, לשון, לוע האף, וושט, גרון, וריאות. הגורמים יכולים להיות, החל מתהליכים דלקתיים, דרך "התפוצצות" כלי דם ודליות, עד לגידולים בדרכי הנשימה והוושט.
    לאור כל זאת, חובה להיבדק על ידי רופאים מקצועיים, א.א.גרון, ריאות, גסטרואנטרולוג. כל רופא
    יבדוק את "שטח-שיפוטו", כדי להגיע אל המקור, ולאבחן את הסיבה.
    איחולי בריאות מלאה, ומועדים לשמחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ספיר
    12/10/2008

    שלום רב, האם עישון מזיק גם לגרון ולא רק לריאות? אם כן, מה הוא עלול לעשות לגרון? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עישון מזיק !

    ד``ר יצחק ענתבי
    14/10/2008

    ספיר שלום רב.
    לבד מגידולי ריאות (כמו שכתבת), העישון יכול לגרום להפרעות שונות בגרון והלוע, החל מתחושות יובש, פטריות בלוע,מרירות בפה, הפרעה בחניכיים, אך מעל הכל גורם לגידולים גם בפה (לשון, חניכיים, לוע) וגידולים (גם ממאירים), בבית הדיבור - גרון (larynx).
    אי לכך מומלץ בכל גיל לא להתחיל לעשן, ומי שכבר החל, כדאי שימצא את הדרך המהירה להפסיק !
    איחולי בריאות מלאה, וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים חוזרות ונשנות
    שירלי דמרי
    04/10/2008

    שלום רב, בתי בת ה 11 חודשים סובלת מזה כ שלושה חודשים מדלקות באוזנים . כאשר הדלקת מופיעה זה מתבטא בדר"כ בחום גבוה , כאבים המלווים בבכי ולפעמים המוגלה יוצאת מהאוזן . היא מטופלת בכל מיני סוגי אנטיביוטיקה , מוקסיוט , מוקסיפן , אוגמנטין וכו' אחרי כל טיפול ( הנמשך בין 5 ימים ועד ל 10 ימים ) לאחר מס' ימים ספורים ( בין 2 ימים ל 5 ימים ) הדלקת חוזרת . הדבר נמשך כבר כשלושה חודשים וכרגע הרופאה המטפלת ממליצה על טיפול מונע ( לקיחת אנטיביוטיקה לתקופה ארוכה) במקביל לדלקות אילו בחודש האחרון אחת לשבוע היא מוציאה שן . האם זה הדבר הנכון לעשות ??? האם לא עדיף לתת לה להתגבר ולא לחסל את מערכת החיסון שלה אני במקביל מטפלת בה בתרופות הומופטיות המחזקות את מערכת החיסון . אודה להחוות דעתך לעניין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות אוזניים חוזרות

    ד``ר יהושע דנינו
    05/10/2008

    שירלי שלום,
    דלקות אוזניים בתנאים מסויימים מחייבות טיפול אנטיביוטי על מנת למנוע סיבוכים לא רצויים. במקרה כמו של ביתך מוצדק לתת טיפול מונע על מנת למנוע את הישנות הדלקת. טיפול הומיאופטי הניתן על ידי רופא מומחה להומיאופטיה עשוי לסייע במקרים מסויימים ואף להקל אולם תמיד יש לקחת בחשבון את המקרים שבהם יש לטפל באופן קונבנציונלי על מנת למנוע סיבוכים.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת ירוקה .
    שרה
    03/10/2008

    ביתי בת ה-5 סובלת במשך כל ימות החורף (כבר מעכשיו) מכמויות בלתי סבירות של נזלת ירוקה.מה יכולה להיות הסיבה? מה הטיפול המומלץ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נזלת ירוקה .

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נזלת מתמשכת

    ד``ר יהושע דנינו
    03/10/2008

    שלום שרה,
    לנזלת מתמשכת ישנן מספר סיבות ובגיל של ביתך הסיבה השכיחה ביותר הינה חסימה מכנית של הפתח האחורי של האף על ידי רקמת השקד השלישי המוגדל. במקרים כאלה יש לברר גם האם הילדה ישנה עם פה פתוח ואז יש לבצע צילום של שקד שלישי. הטיפול המומלץ במידה והשקד השלישי אכן מוגדל ומפריע משמעותית הינו כירורגי בלבד, כלומר יש להסיר את השקד השלישי. כמובן החלטה זו יש לקבל רק בהיוועצות עם רופא א.א.ג מומחה.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים באוזניים לילדה בת שלוש וחצי
    קרנינה
    03/10/2008

    ד"ר כהן דנינו וד"ר ענתבי שלום, ביצעתי היום בדיקת שמיעה לביתי בת השלוש ושמונה חודשים. התוצאה היתה אוזן ימין- ליקוי קל מסוג הולכתי. בתדירויות נמוכות. אוזן שמאל - בתחום הנורמה עד ליקוי קל. מסוג הולכתי. בתדירויות נמוכות. הירידה בשמיעה היא בעקבות נוזלים באוזניים. קיבלנו המלצה לשוב לא.א.ג. ולהמשיך מעקב. רציתי לשאול מה מומלץ בדר"כ במצב כזה, ניתוח כפתורים? ייבוש הנוזלים? או משהו אחר? אני מעוניינת להמנע מניתוח. חשוב שאציין שלביתי יש שקד שלישי מוגדל. אני מטפלים באמצעות דיקור שבהחלט עוזר אך לא פותר את הבעיה. חשבתי לנסות גם הומאופטיה. אני יודעת שאתה רופא קונבנציונאלי. בכל זאת אני כותבת את הדברים. אשמח לקבל חוות דעת כללית. תודה ושנה טובה, ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים באוזניים ושקד שלישי

    ד``ר יהושע דנינו
    03/10/2008

    שלום ענת,
    הטיפול בנוזלים באוזניים מתחלק לתרופתי וניתוחי. בדרך כלל בהתחלה מנסים את הטיפול התרופתי ובמידה ואינו עוזר ו/או במידה וקיימת החמרה עוברים לטיפול הניתוחי-כירורגי (כפתורים).
    יחד עם זאת ישנם מקרים שגם אם הליקוי אינו קשה אך מצב עורי התוף מצביע על מחלה מתקדמת יש אינדיקציה לגשת ישירות לניתוח כי במקרים אלו הטיפול התרופתי לא יעזור ו/או מצב האוזן יכול להחמיר.
    הטיפול בשקד השלישי במידה והוא מוגדל משמעותית ומפריע משמעותית לנשימה הינו רק כירורגי, כלומר הסרתו. הטיפול בשקד השלישי הוא בדומה לטיפול בגידול ולכן לא קיים טיפול אחר מלבד כירורגי שיסיר את הגידול.
    הדיקור והטיפול ההומאופטי עוזרים במקרים בהם לא קיימת רקמה המפריעה מכאנית ולכן במקרה של שקד שלישי הם לא יפתרו את הבעיה.
    כל טוב ובהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח הסרת אדנואיד השקד השלישי -ילד
    דן
    30/09/2008

    שלום רב בני בן ה 4.5 סובל מאדנואיד מוגדל , ובהתאם לכל הסימפטומים יש להסירו נזלת כרונית מוגלתית , הפרעה בנשימה דרך האף , נוזלים באוזניים , פגיעה בשמיעה ביצענו בדיקות שמיעה וצילום רנטגן - ואנו בדרך לרופא לאבחון על פי כל הסימנים - יש צורך לבצע ניתוח ולהוריד את האדנואיד- מאידך הילד מתפקד ומשתפר , ואני לא שש לבצע ניתוח במקום לתת לטבע לעשות את שלו , הבנתי שעם הגיל הבעייה משתפרת מה הדעה הרווחת כיום לניתוח כזה בגיל 4.5 אני מניח שהמקרה שלי הוא שכיח לחלוטין. האם יש חשש לנזק בלתי הפיך במידה ולא עושים את הניתוח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסרת אדנואיד

    ד``ר יהושע דנינו
    02/10/2008

    שלום דן,
    רקמת אדנואיד המוגדלת משמעותית כך שהיא מפריעה למעבר אויר דרך האף ו/או מלווה בנוזלים באוזניים, גורמת לנזקים בלתי הפיכים, לכן מומלץ באופן חד משמעי להסירה.
    במידה ומחכים ש"טבע יעשה את שלו", הטבע יגרום לנזקים הבלתי הפיכים, לכן בכל גיל מומלץ להסיר את השקד השלישי אם הוא כאמור מפריע.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש סיכוי שיקטנו או שחייבים להוציאם?
    ד``ר יהושע דנינו
    25/09/2008

    אם הם מוגדלים, האם יש סיכוי שיקטנו או שחייבים להוציאם? האם יש גם שיטות לא כירורגיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פוליפים מוגדלים

    ד``ר יהושע דנינו
    28/09/2008

    שלום טל,
    אם הכוונה לפוליפים של ילדים הנקראים גם שקד שלישי או אדנואיד, אלו קטנים רק אחרי גיל 8-10 שנים וכמובן אם הם מפריעים הדרך היחידה היא להסירם בניתוח. במידה והאדנואיד לא גדול משמעותי מבחינת ההפרעה אין צורך להסירו. כדי לדעת את מידת ההפרעה יש להיוועץ עם רופא א.א.ג. מומחה ולבצע בדיקות רנטגניות או אחרות.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה אצל תינוק
    נ.
    21/09/2008

    שלום רב בני בן 11 חודשים - מיום לידתו מפרישות אוזניו כמויות של דונאג, לזה לא מתווסף חום, וגם נראה לי כי לא כואב לו ( במגע באיזור הוא לא נרתע וכן אין בכי מיוחד) האם זה מעיד על משהו בהכרח? האם תופעה זו כשלעצמה מזיקה לאזן ומחייבת טיפול? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה אצל תינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דונג באוזן

    ד``ר יהושע דנינו
    21/09/2008

    שלום רב,
    ייצור הדונג בתעלה החיצונית הינו אינדיבידואלי ו מושפע מגורמים רבים, אך אין לו משמעות כל זמן שאינו אוטם את האוזן ואינו גורם לירידה בשמיעה. בגיל של בנך קשה לומר האם הדונג אוטם את האוזן ומצביע על בעיה ללא בדיקת רופא. לכן מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דקסמיצין לאף
    רותי
    18/09/2008

    לבתי בת ה-3 אדנואיד מוגדל, שהפריע לה לנשום דרך האף, לישון בשקט, וגרם להצטננויות תכופות בחורף. כיוון שנרתענו מניתוח ומבדיקה במעבדת שינה, רופא אא"ג הציע לנו לשים לה באף לפני השינה טיפות דקסמיצין לעיניים. השיפור היה מידי. בחודש הראשון נתנו בכל לילה ובחודשיים הבאים בכל לילה שני. למרות השיפור הניכר אנו חוששים ממתן ממושך של דקסמיצין, והפסקנו. האם יש תופעות לוואי או בעייתיות כלשהי בשימוש ממושך בדקסמיצין? האם הפסקת התרופה תחזיר את המצב לקדמותו ללא יכולת שיפור מחדש, או שאפשר להפסיק ולחזור (למשל בחורף) כרצוננו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דקסמיצין לאף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש בדקסמיצין

    ד``ר יהושע דנינו
    18/09/2008

    שלום רותי,
    דקסמיצין הינן טיפות המכילות בין היתר סטרואידים שלהם פעילות המורידה בצקות. הפעילות של הטיפות היא לריריות האף ובמידה מסויימת גם לרירית הגרון האפי שבו נמצא האדנואיד. כמובן שיכול להיות שיפור מסויים בחסימה האפית בעקבות השימוש בדקסמיצין, אך לא מקובל להשתמש בהן לטווח ארוך, מכיוון שהסטרואידים עלולים לגרום לתופעות לוואי לא רצויות.
    הסטרואידים לא גורמים להעלמות השקד השלישי (האדונואיד), אלא הם תורמים להקלה זמנית ולא לפתרון קבוע של החסימה.
    הפתרון היחיד הוא ניתוח במידה והחסימה משמעותית. במידה ולא מבוצע ניתוח כשיש לכך אינדיקציה, נגרמים נזקים בלתי הפיכים שידרשו בעתיד טיפולים אורטודנטיים, ניתוחים ועוד. לכן במידה והחסימה משמעותית מומלץ לשקול מחדש את האפשרות לניתוח.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים? יש דרך אחרת???
    אריק
    17/09/2008

    הבן שלי בן שנתיים ו-11 חודשים סובל מנוזלים בשתי האוזניים, לאחר שלקחנו אותו לבדיקת שמיעה נמצא שיש פגיעה בשמיעה והוחלט ע"י רופא מומחה לתת לו תרופה לייבוש הנוזלים, יש לציין שכעבור עשרה ימים של השימוש בתרופה חל שיפור ניכר בשמיעתו. כעבור שבועיים לערך לקחנו אותו שוב לבדיקת שמיעה (גם הומלץ לנו לעשות כן וגם שמיעתו שוב הדרדרה). כאמור הבדיקה הראתה שישנה לקות שמיעה גבוהה בשתי אוזניו. אני אישית קראתי על ניתוח כפתורים ולא אהבתי את הרעיון של ההרדמה המלאה מאחר וסבתא שלו מצד אמו כמעט ולא התעוררה מהרדמה כללית. שאלתי היא האם יש אלטרנטיבה לניתוח כפתורים ואיך אפשר לבדוק רגישות לסם הרדמה אצל ילד שיש לו היסטורייה בעייתית במשפחה להרדמה. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרדמה כללית לניתוח.

    ד``ר יצחק ענתבי
    17/09/2008

    אריק שלום רב
    כל פעולה אותה הבן יצטרך לבצע במסגרת הרפואה הקונבנציונאלית. תהיה כרוכה בהרדמה כללית,
    גם אם מדובר בניתוח צינוריות, וגם אם מדובר בלייזר לתופית, שהרי הילד לא יצליח לעמוד בפרוצדורה כל שהיא, ללא תזוזה.
    מובן שקיימות גם שיטות הטיפול האלטרנטיבי, ואלו לא דורשים הרדמה. ליעוץ בנושא הפתרונות האחרים, עליך לפנות למרפאים בשיטות השונות.
    לגבי נושא בדיקת רגישות לחומרי הרדמה (ולא סמי הרדמה), ככל שידוע לי מניסיוני, לא קיימת אפשרות לבדיקת רגישויות! אלא שלכך עליך לפנות ליעוץ מרדים.
    בהצלחה ובריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך, אני מודה לך מקרב לב!!!

    אריק
    17/09/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום