מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ניתוח צינוריות - דחוף!איה19/11/2008
שלום ד"ר לאחר ירידה מתמשכת בשמיעה שהלכה והחמירה בחודשים האחרונים ובדיקת רופא הילדים היום נשלחנו בדחיפות לרופא אוזניים מומחה להתייעצות. לטענת רופא הילדים עפ"י כל הסימפטומים (ירידה משמעותית בשמיעה, שינה ונשימה בפה פתוח, נחירות וגודש נוזלים ושאר ירקות באוזן התיכונה) על הזאטוט לעבור ניתוח השתלת צינוריות. כמו כן רופא הילדים "הימר" שגם בלוטת הלימפה (?) מאחורי האף מוגדלת משמעותית וכל הנראה יצטרכו להסירה. יש לנו תור למומחה ביום חמישי ורופא הילדים דיבר עם רופא האוזניים כדי להאיץ את התור לניתוח ומסר לו את חוות דעתו. הסיבה לתהליך "המזורז" - אנחנו חיים בארה"ב ובעוד כשלושה שבועות אנו אמורים לטוס ארצה לביקור. הרופא חושש שאם הילד לא יעבור את הניתוח מיידית הוא לא יעמוד בטיסה ללא טראומה רצינית ובלתי הפיכה לאוזן ולעור התוף שלא לדבר על הכאבים שהילד יסבול בגלל לחץ האוויר. אני מעוניינת לשמוע את חוות דעתך (עד כמה שאפשר במדיה זו), האם אכן אנו חייבים לעבור את הניתוח לאור הממצאים או שניתן אולי לנסות קודם טיפול תרופתי (יש כזה?) , האם ניתן לשקול טיסה לאור מצבו או שאנו מסכנים את בריאות אוזניו? וכן אם אכן יוחלט על ניתוח מיידי במהלך השבוע הבא - האם הוא יחלים ויהיה בריא לטיסה כ"כ ארוכה תוך שלושה שבועות? (אנו טסים ב 10 לדצמבר), האם הוא יסבול כאבים ואי נוחות כתוצאה מהניתוח במהלך הטיסה? אשמח לשמוע חוות דעתך תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח צינוריות
ד``ר יהושע דנינו19/11/2008שלום איה,
הטיפול בנוזלים באוזניים מתחלק לתרופתי וכירורגי.
הטיפול התרופתי יכול לכלול תרופות הפותחות את התעלה שבין האוזן לגרון ובמידה וטיפול זה אינו מצליח יש לבחור בחלופה הכירורגית.
אין אינדיקציה בדרך כלל לבצע ניתוח צינוריות בצורה דחופה. אולם בנסיבות שאת מתארת, ילד הסובל מנוזלים באוזניים המהווים אינדיקציה לניתוח, והאמור לעבור טיסה ממושכת, יכול לסבול מהחמרת מצב האוזניים כתוצאה מהטיסה, שעלולה לגרום לכאבים או לדלקת באוזן התיכונה.
לכן במידה ואכן יש אינדיקציה ברורה לניתוח מומלץ לבצע אותו לפחות כשבוע לפני הטיסה.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח להסרת שקדים ואדנואידיםענבל17/11/2008
שלום רב, בני בן 3 ושמונה חודשים. לאור העובדה כי השקדים או בלוטות הצוואר הוגדלו בכל פעם שהיה חולה או רק מקורר, לאור דלקות גרון חוזרות ונשאותו בסטרפטוקוק A היינו עם היד על הדופק. עם הזמן הוא החל לנחור בלילה גם כשלא היה מנוזל, הבחנו בהפסקות נשימה קלות (למרות שלא נבדק במעבדת שינה) והוא אף החל להצטרד. בצילום רנטגן נמאת כי השקדים שלו מוגדלים ויש לו גם שקד שלישי. המליצו לנו על הסרת השקדים והאדנואיד. לדברי הרופא הניתוח מחוייב המציאות מאחר ודרכי הנשימה של בני ממש חסומות. אנו חוששים מאד מסיבוכי הדמם שעלולים להופיע לאחר הניתוח וזאת מעבר להחלמה שהבנו שהיא לא פשוטה. האם יש שיטה להסרת השקדים ללא חיתוך? מישהי סיפרה על מכשיר שעובד על חיכוך בחום בעזרתו ניתן להסיר את השקדים ללא חיתוך ואז ההחלמה טובה יותר. היא לא זוכרת את שם המכשיר אך יודעת לספר כי רכשה אותו באופן פרטי. האם מוכר לכם מכשיר שכזה? האם מומלץ? אודה להתייחסותכם. ענבל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים ואדנואיד
ד``ר יהושע דנינו17/11/2008שלום ענבל,
קיימות מספר שיטות להסרת השקדים. המקובלות ביותר הן: השיטה המסורתית שבה משתמשים להסרת השקדים בסכין מנתחים ומספרים, והשיטה החדשה שבה משתמשים בגלי רדיו להסרת השקדים (קובליישיין). היתרון העיקרי בשיטה החדשה הוא שיש בה פחות כאבים לאחר הניתוח. הסיבוך של הדימום דומה בשתי השיטות.
בילדים הכאבים לאחר הניתוח נמשכים זמן קצר ומוקלים ביעילות באמצעות משככי כאבים.
לכן, אין יתרון משמעותי בשיטה החדשה על פני החדשה, בקרב ילדים, זאת ועוד יש להביא בחשבון שבשיטה החדשה זמן הניתוח ארוך יותר.
לסיכום, השיטה החדשה מומלצת בעיקר למבוגרים.
המכשיר עליו סיפרו לך הוא המכשיר שציינתי ששמו קובליישיין ואכן יש לשלם עבורו באופן פרטי על מנת שיבצעו באמצעותו את הניתוח, משום שאינו כלול בסל התרופות.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח להסרת שקדים
ענבל19/11/2008רוב תודות על התשובה המפורטת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נזילת מוגלה מהאוזןסמדר16/11/2008
דר' דנינו שלום, בתי בת שנתיים, סובלת מזה כחודש וחצי מנזילת מוגלה מאוזנה השמאלית. המצב הנ"ל אינו מלווה בחום ובכאבים אם כי, נראה שלעיתים זה מפריע לה אך בסך הכל מתנהגת כרגיל. המצב של נזילת מוגלה מהאוזן חוזר על עצמו מידי תקופה. כאשר היתה קטנה יותר סבלה פעמים רבות מדלקות ריאה ומספר פעמים מדלקות אוזניים וגרון. כאשר היתה תינוקת אף עברה דיקור באוזן הנ"ל. כאשר המוגלה מופיעה, אני מנקה את אוזנה במי חמצן. האם עלי לטפל במצב בצורה רצינית יותר ואם כן, כיצד? אודה לך על תשובתך. סמדר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוגלה מהאוזן
ד``ר יהושע דנינו17/11/2008שלום סמדר,
מוגלה מהאוזן החוזרת על עצמה מספר פעמים נגרמת בדרך כלל כאשר יש נקב בעור התוף המאפשר חדירת מים הגורמים לזיהום של האוזן התיכונה, המתבטא בהפרשה היוצאת דרך הנקב לתעלה החיצונית ומשם מחוץ לאוזן.
כאשר יש מוגלה כזו באוזן כמובן שיש להמנע מלהרטיב את האוזן על מנת למנוע המשך או החמרת הזיהום. הטיפול המומלץ במוגלה כזו הוא שאיבה מקומית או ניקוי עם מי חמצן (וטוב שכך את נוהגת) וטיפות המכילות אנטיביוטיקה לתקופה של כשבוע ימים.
במידה ואין שיפור ו/או המוגלה חוזרת יש לפנות למומחה לא.א.ג. לשם שאיבה מיקרוסקופית ובהמשך לתכנן את סגירת הנקב.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזנייםללא14/11/2008
שלום שכחתי איך קוראים לבעיה, בבדיקה נאמר לי שהאזניים אדומות ויש סימנים של סריטות מהקיסמי אוזניים. אני מרגיש שיש לי שם בועה, וכל פעם זה נפתח לי קצת כשאני מפהר או שותה או בולע רוק (כל בעולה שמוציאה לי אוויר מהאזניים), כמו בנסיעה ארוכה שהאזניים נאטמות. וזה יעבור אחרי כמה ימים. יש לי את זה הרבה זמן, אבל בינתיים זה מאוד מציק לי גם כשאני אוכל. יש משהו שאפשר לעשות? או פעולה שמוציאה לי אוויר מהאזניים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות אוזניים
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2008שלום רב.
במכתבך אתה מעלה שתי בעיות, האחת: אודם וגירוי בתעלת השמע החיצונית, שהסיבה לכך כמו שאתה כותב, -השימוש בצימרונים (בקיסמים), ומענה לבעיה זו הוא טיפול מקומי שיומלץ לך ע"י רופא א.א.גרון המטפל.
הבעיה השניה הינה מצב של לחצים באוזניים, או יותר נכון, תת-לחץ, שנוצר מאיוורור מופחת של חלל האוזן התיכונה. לבעיה זו יכולים להיות מספר גורמים, ולפני שמחליטים על איוורור האוזן, בעזרת השתלת צינורית איוורור, יש לברר את גורם ההפרעה, ע"י בדיקות שמיעה ולחצים, בדיקת האף ולוע האף, צילומים מכוונים. ברגע שימצא גורם ההפרעה ויוסר, תיפטר בעייתך.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות אוזניים
ללא14/11/2008שלום ד''ר יצחק ענתבי, כעת אני נזכר בשם, לבעיה קוראים דונאג. הבעיה של האטימות היא בגלל הדונאג. והבעיה היא נפתרת רק לאחר כמה ימים. ויש לי את זה הרבה זמן.. יש דרך לפתור את זה, מבלי לחקות הרבה זמן? בכל פעולה שמוציאה לי אוויר מהאזניים(כמו לפהק) אני מרגיש שזה נחלש, כאילו בועה מתפוצצת, אז יש דרך להוציא משם אוויר? ויכול לעזור אם אני יכניס אוויר מבחוץ? תודה רבה ד''ר יצחק ענתבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות אוזניים -2
ד``ר יצחק ענתבי14/11/2008שלום רב.
הדונג, הוא חומר המופרש באוזן ולרוב הוא מתפנה מתעלת השמע עצמונית. יש מקרים בהם הכמות המופרשת הינה רבה, ולא מספיקה להתפנות מהאוזן. לצורך הניקוי, יש בשוק לא מעט תכשירים שנעדו לטפל במקרים אלו, (בצורת טיפות או ספריי), אבל לא בעזרת צימרונים, ומובן מאליו שקיימת גם האפשרות לפנות לרופא א.א.גרון, לבצע ניקוי או שטיפה של הדונג.
פעולות שונות כמו פיהוק, או לעיסה גורמים לך להרגיש כאילו "אויר יוצא מהאוזן", אלא שהאמת היא שבפעולות אלו מישתנה מיקום ותנוחת הדונג, ואז נוצר מצב בו כאילו השתחרר דבר מה באוזן. כל ניסיון לדחוף אויר אל תוך האוזן, עלול להעמיק את הדונג , ולהקשות על פינויו.
בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר!
ללא15/11/2008רוב תודות ד''ר יצחק ענתבי!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודש באף ? פוליפים?שרית12/11/2008
ביתי בת 9 חודשים לפני חודש התחילה נזלת שלא מפסיקה וגרמה גם לדלקת אוזניים מאז אנו מנסים הכל : אדים קרים, מי מלח, טיפות אקליפטוס - לא ניסינו טיפול תרופתי , כעבור זמן מה התחיל אצל הילדה נשימה כבדה מאוד בשעות היום ובלילה נחירות קולניות וגם הפסקות נשימה במהלך השינה. פניתי אל רופא א.א.ג ונאמר לי שע"פ הסיפור שלי יש סבירות לפוליפים ויכול להיות שזה יחלוף עם הזמן וכן נתנה לנו להיות במעקב , משראיתי שמצב מחמיר פניתי אל ד"ר אחר בבי"ח ביקור חולים והוא טען שאי אפשר לדעת אם זה פוליפים בלי צילום ולפי דעתו זה רק גודש באף ורשם לי טיפות דרך הפה AHISTON COMPOUND במשך שלושה שבועות ואם אין שיפור לעשות צילום כדי לבדוק מהי הבעיה , עוד לא נתתי לה את התרופה היות והייתי אצלו היום שאלתי היא : האם מצב זה של הפסקות נשימה בתדירות גבוהה של-10 שניות כל פעם הוא מסוכן או שאפשר לנסות את הטיפול התרופתי ולהמשיך צעד צעד? אני מאד מודאגת ולא מסוגלת להירדם בלילה זקוקה לעזרתך המקצועית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודש, פוליפים באף, ודום נשימה
ד``ר יצחק ענתבי12/11/2008שרית שלום רב.
לפני שאתייחס לשאלתך, אני מפנה אותך למענה שנמסר לליאת מתאריך 28/10, ולמענה למשה
מתאריך 24/10.
לאחר שעיינת בתשובות אלו, בטח מצאת את התשובה לברור הגורמים להפרעות, בנשימה, אלא שכאן את מוסיפה בעיה חדשה, והיא בעיית דום הנשימה בשינה, ועל-פי תאורך "הפסקות נשימה בתדירות גבוהה" אם כך המצב, יש לכרות את השקדים והשקד השלישי, (גם מבלי לצלם אותו).
אין בד"כ סכנה מיידית בדום הנשימה בשינה, וכל טיפול שיפחית את הגודש ואת נפח המסה החוסמת את נתיבי האויר העליונים,( מה שניתן לבתך), יכול לעזור בהפחתת חומרת הסימפטומים, אך לא להעלימם, או לפתור את הבעיה באופן מוחלט .
מן הנאמר לעי"ל, המלצתי היא לנתח!
איחולי בריאות שלמה לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקרה חוזר שלא עובראחת09/11/2008
שלום רב, בני בן ה 5.5 סובל מזה כשנתיים ממקרים חוזרים ונשנים של סטרפ' בגרון. בשנה שעברה הוא עבר כ 6-7 מקרים והשנה, מתחילת הסתיו/חורף זה המקרה השני שלו בחודשיים. הילד איננו נשא, שכן אחרי טיפול באנטיביוטיקה המשטח חוזר שלילי. כמו כן, לא בכל המקרים הוא סובל מחום וכאבים חזקים אלא מדווח על כאב קל בגרון. מה ניתן לעשות? האם יש פתרון למצב הבלתי נסבל הזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטרפטוקוקים בגרון
ד``ר יהושע דנינו09/11/2008שלום לך,
לפני התחלת הטיפול בדלקות גרון חוזרות יש לוודא שאכן מדובר בדלקת שקדים חיידקית וכמובן יש צורך להיוועץ לשם כך ברופא א.א.ג מומחה.
הטיפול בדלקות שקדים חוזרות מתחלק לתרופתי וכירורגי. בדרך כלל מומלץ להתחיל בטיפול תרופתי מונע הכולל אנטיביוטיקה במינון נמוך מהמינון הטיפולי ובהמשך רציף לגמר הטיפול המלא.
טיפול זה יעיל במידה והוא נמשך מעבר לרווח הזמן הממוצע בין דלקת אחת לשניה והוא אמור למנוע את הדלקת הבאה.
במידה וטיפול זה אינו יעיל, יש צורך לשקול טיפול כירורגי הכולל ניתוח שקדים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אףמ06/11/2008
שלום שוב ד'ר. מה שציינת לגבי הבעיה שלי יכול לגרום גם לירידה בחוש הריח? כי אני מרגיש ירידה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בחוש הריח
ד``ר יהושע דנינו08/11/2008מארק שלום,
ירידה בחוש הריח יכולה לקרות כתוצאה מהפרעה בנשימה הגורמת לחסימת מעבר האויר לגג האף. במידה ובתגובות שצויינו תהיה גם חסימה כזו (בדרך כלל זמנית) תהיה גם ירידה בחוש הריח.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח אנדואידים נוסף לתינוקת בת שנהשרון06/11/2008
שלום דר' יצחק ענתבי ביתי בת שנה ו3 חודשים , בגיל 8 חודשים עברה ניתוח פוליפים לאחר מעבדת שינה שתוצאותיה הוגדרו כ"חומרה קשה".ובבדיקה נצפו 150 אירועים נשימתיים המביאים לRDI של 23.2 בשעה, ורויון חמצן מינימלי 78%. בחודשיים האחרונים הבחנו שוב כי היא נוחרת בלילה ושלחו אותנו למעבדת שינה נוספת ולהלן התוצאות: 124 יקיצות ועירויות אינדקס 20.5 בשעה,נצפו 69 ארועים נשימתיים חסימתיים המביאים לRDI של 11.4 אירועים בשעה.רויון חמצן בערנות 97%, בשינה 96% מינימלי 90% עם אינדקס דסטאורציות של 0.3 אירועים בשעה. שוב הבדיקה מאובחנת כ"דום נשימה חסימתי בחומרה קשה. אבקש לדעת מה המלצתך להמשך טיפול האם המצב מחייב ניתוח נוסף? והאם זה מסוכן לא לנתח בשלב זה? אני רוצה לציין שהילדה עירנית במהלך היום וישנה לילה רצוף ללא הפרעות. אודה לתשובתך בהקדם. בברכה, שרון. ה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דום נשימה בשינה והטיפול בו
ד``ר יצחק ענתבי06/11/2008שרון שלום רב.
ממכתבך אני למד שבעקבות דום נשימה בשינה (על-פי בדיקת מעבדת שינה) בוצע לבתך ניתוח פוליפים (אדנואיד, שקד שלישי).
אם כך הדבר, נעשתה טעות בשיקול הרפואי, כי למצב המתואר (בבדיקות במעבדת השינה הראשון והשני), יש חובה!!! רפואית בכריתה משולבת של השקד השלישי והשקדים הפלטינים, (הרגילים).
תקופת הרגיעה בהפסקות הנשימה של הבת, נבעו, ככל הנראה, מהורדת חלק מהמסה החוסמת, הגורמת לתופעת דום הנשימה.
יש לזכור שכאשר כריתת שקד שלישי מבוצעת בגיל הנמוך מ 3 שנים, סיכוי הגדילה שלו מחדש, הוא גבוה, לעומת זאת בכריתת השקדים הפלטינים, (בכל גיל), לא תהיה צמיחה מחודשת.
חומרת דום הנשימה, גם אם הילדה "מתפקדת" רגיל בשעות היום, מחייבת את הניתוח (בכל גיל !!!), בו יוסר מחדש השקד השלישי, אך בעיקר השקדים הפלטינים.
איחולי בריאות שלמה , ושינה רוויה לבתך ולך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר' ענתבי תודה רבה על תגובתך המהיר
שרון06/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר' ענתבי שאלה נוספת באותו נושא
שרון06/11/2008לא ציינתי שבזמן בדיקת מעבדת השינה הילדה היתה מצוננת ולפני שנרדמה ניסיתי לעזור לה קצת עם מי מלח. למיטב ידיעתי זה משפיע על תוצאות הבדיקה. לשאלתי, עד כמה זה משפיע על התוצאות? אודה שוב לתשובתך, בברכה, שרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמענה באותו נושא.
ד``ר יצחק ענתבי07/11/2008שרון שלום רב.
אכן יש השפעה לגודש באף, אלא שתוצאות בדיקות -(הדגש על 2 בדיקות),- מעבדת השינה, הינן
כל-כך שליליות, שהשפעת ההצטננות הינה מיזערית!!
על כן לעניות דעתי, יש לבצע את הניתוח, עליו הצבעתי בתשובתי הקודמת.
בריאות שלמה, ושבת שלום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבת שלום ותודה רבה עזרת לנו המון!
שרון07/11/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אףמ05/11/2008
שלום ד'ר. היום נהיה לי משהו מציק באף. כשאני נושם אני מרגיש שהנשימה "קרה" בערך כמו אף מצונן שבזה הרגע נפתח ונושם אוויר. גם קרה לי מס' פעמים היום שהרגשתי גירוי באף כמו לפני התעטשות סתם כך ולא התעטשתי. אני יציין שאני לא מצונן יש לי נזלת קטנה פה ושם. מה הסיבה לכך? אשמח לקבל תשובה. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירוי באף
ד``ר יהושע דנינו05/11/2008שלום מארק,
גירוי באף יכול לקרות כתוצאה מחלקיקים החודרים לאף עם האויר הנשאף או כתוצאה מגירוי עצבי של העצבים הקשורים לאף. גירויים אלו יכולים לגרום גם לשינוי בריריות של האף וכתוצאה מכך לגרום לתחושות של אף פתוח או אף סתום. כמו כן גירויים אלו יכולים לגרום לתגובה רפלקטורית שיכולה לגרום להתעטשות. לדעתי אין צורך בטיפול כלשהוא, אם התגובות נמשכות מומלץ לפנות לייעוץ מומחה לא.א.ג.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמירי05/11/2008
האם שעווה מרובה יכולה לגרום לצפצוף באוזן? אם לא מטפלים בזמן זה יכול לפגום בשמיעה? תודה רבה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעווה
ד``ר יצחק ענתבי05/11/2008מירי שלום רב.
שעווה באוזניים בד"כ לא גורמת לציפצוף (טינטון) באוזניים, אלא במצבים קיצוניים בה ה"פקק"
חוסם לחלוטין את התעלה ולוחץ על עור התופית.
פקקים באוזניים אינם גורמים לליקוי עצבי בשמיעה, אלא מפריעים המוליכות הקול אל איבר השמיעה,
הסרה של הפקק משפרת מיידית את תחושת האטימות ואת השמיעה, כך שלא מדובר בפגם שמיעה קבוע, אלא בליקוי שמיעה הולכתי זמני, (וגם זה תלוי בכמות ואיכות השעווה באוזן)
יש לזכור שאת השעווה יש להסיר ע"י רופא מקצועי או אחות מיומנת בשטיפה, ולא ע"י "ניקוי" בצימרונים.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלילך02/11/2008
אני בת 22, לפני כעשרה ימים עברתי להתגורר בניו ג'רזי. כ5 ימים אני סובלת מיובש בגרון, שגורם לי להתקפות שיעול . בעיקר בלילה השיעול לא נפסק ואיני יכולה לישון התחושה היא שהגרון מתייבש ואז אני מתחילה להשתעל ללא הפסקה. מבחינת התחושה הכללית אני מרגישה מצויין... רק שהחוסר שינה מתחיל להשפיע... הלכתי לקחת תרופות טבעיות נגד אלרגיה+ויטמין C וללא הצלחה. ממה זה נובע? מה אפשר לעשות כדי להרגיע את התחושה ולחזור לישון? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יובש בגרון
ד``ר יהושע דנינו02/11/2008שלום לילך,
יובש בגרון יכול לגרום למספר תופעות ובהן בין היתר שיעול. תופעות אלה נובעות מכך שאין לחות בריריות של הגרון. אחד הגורמים ליובש כזה יכול להיות העדר לחות באויר הנשאף, זה שאנו נושמים.
הפתרון צריך להיות כמובן הגברת הלחות לריריות, דבר שבדרך כלל קורה כאשר אנו נושמים דרך האף שתפקידו להעלות את לחות האויר הנשאף לרמה הנדרשת על ידי ריריות הגרון וקנה הנשימה. ניתן לעזור להגברת הלחות באמצעים מלאכותיים כגון: מכשיר אדים, שתיה מרובה, ותרופות הגורמות להפרשות מימיות מבלוטות הרוק.כמובן שניתן להתייעץ עם מומחה א.א.ג
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובש קיצוני בגרון ובפה
בוקובזה יוסי23/05/2010אני בן 54 סובל מזה כשישה חודשים מיובש קיצוני בגרון ובפה, עד כדי כך שלפעמים הפה , הלשון והשפתיים נעשים דביקים, הגרון ניכר ואני מתחיל להשתעל. בלילה תוך כדי שינה אני מתעורר בערך 20 פעם בלילה ואני שותה כליטר וחצי מיים בליילה. התופעה הזו מקשה עלי מאוד בתפקוד היום יומי ואני מסתובב בתחושת תשישות כרונית. אני מודה לכם אם תואילו להתייחס לבעיה שהעלתי ותמליצו לי על כיוון בדיקה וטיפול בבעיה.
בברכה
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיובש קיצוני בגרון ובפה
ד``ר יהושע דנינו23/05/2010יוסי שלום רב,
ליובש בגרון כמו זה שאתה מתאר ישנן סיבות רבות וצריך לנסות לחפש את הגורם על מנת לטפל בו ספציפית. צריך לברר את מצב התרופות שאתה מקבל אם אתה מקבל, האם אתה סובל ממחלות שיכולות לגרום לכך, האם עברת הקרנות ועוד. לכן אני ממליץ לך לפנות למומחה א.א.ג שיבדוק האם היובש הוא רק בריריות הפב או גם בעיניים? ועוד... ולפי זה יחליט על הטיפול המתאים ובמידת הצורך יפנה אותך לבירור נוסף אצל מומחים אחרים.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרטרופיה שריר פה לתינוק אנא עזרתךשלי28/10/2008
שלום, בני בן החצי שנה נולד עם היפרטרופיה של השריר: לחי שמאל נפוחה מלחי ימין ומורגשת מן "גולה" או גוש אם נוגעים במקום. לאחר בדיקת CT ומעקבי US הודגם כי הגוש לא גדל מאז הלידה והוחלט כי זה איננו גידול אם כי עיבוי השריר. מאז לידתו זה לא ירד- עדיין נפוח . ברצוני לדעת אם יש משהו לעשות בנידון- אולי עיסויים או דבר אחר- כי יש בי התחושה שלא כל כך מתייחסים אלינו ונותנים לנו תשובות כאן בקהילה. במידה ולא הגעתי לפורום המתאים, אשמח אם תפנה אותי למקום המתאים. תודה, שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרטרופיה בשריר בלחי
ד``ר יצחק ענתבי31/10/2008שלי שלום רב.
על פי תאורך, הבירור שנעשה לבנך הינו מקיף ומספק, ותחושתך שלא מתייחסים אליכם, אינה במקומה. מאחר והמימצא אינו גדל, ולא מדובר במימצא אחר, אלא בנפיחות של שריר, אין מקום לדאגה, כי מימצאים כאלו, בד"כ "נעלמים" עם הגדילה של שרירי הפנים, אבל לא בטווח של מספר חדשים. מובן שבמידה והתהליך גדל, יש להמשיך ולברר.
הרופאים שיכולים לתת מענה לבעיה הם : א.א.גרון, פה ולסת, רופא עור.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתום - תינוק בן שלושה חודשיםליאת28/10/2008
שלום רב, בני בן השלושה חודשים סובל מ"אף סתום" וחרחור כשבועיים מאז שהוא נולד. לאחר ששימוש בטיפות אף שונות ומכשיר אדים קרים לא עזרו הציעה רופאת הילדים להחליף לבני את המזון לתחליף חלב הניתן לילדים הסובלים מריפלוקס למשך שבועיים ולראות אם יש שינוי, כי לטענתה ייתכן ובזמן שבני פולט עובר חלק מן החלב לאף. הייתי גם אצל רופא אף אוזן שבדק את בני ואמר שהכל תקין אצלו והחרחור זו תופעה טבעית לגילו ותחלוף עם הזמן. כמו כן והוא אמר כי הוא לא מאמין שזה בגלל החלב ולכן לא להחליף לו את המזון. מה דעתך? מודה מראש על תשובתך ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום וחירחורים
ד``ר יצחק ענתבי31/10/2008ליאת שלום רב.
אני מפנה אותך לתשובתי מתאריך 24/10/08, במענה לשאלתו של משה.
ביחס לנושא שתיית החלב, אינני שולל את האפשרות שגם לו יש חלק בהפרעה, אלא שקודם עלינו לשלול הפרעות מכניות - חסימתיות מהסוגים שהוזכרו במענה למשה.
לך ולבנך,בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכל27/10/2008
שלום רב אני שבוע אחרי ניתוח פרוטיס גידול שפיר ויש לי נפיחות והאזור קשה מאד ורגיש מאד מתי עובר? התחלתי אנטביוטיקה היום ראשון בגלל שהנפיחות והכאבים מאד חזקים שהיו לי באזור הניתוח הניפוחת ירדה קצת אבל יש בצקת עוד למה זה לא עובר? אני גם לא מרגישה חלק מהאוזן הכוונה רדום מתי חוזר התחושה? מתי לשים משחה לצלקת אחרי הוצאת התפרים? והמלצה על משחה תעזור מאד? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח פרוטיס
ד``ר יצחק ענתבי31/10/2008מיכל שלום רב.
ניתוח בלוטת הפרוטיס (בעברית בלוטת בת האוזן),מחייב הכנסת נקז בווקום, המוצא במהירות האפשרית (לפי כמות ההפרשה דרכו). בד"כ מקום הניתוח לא אמור להיות נפוח, והנפיחות יכולה להעיד על הפרעה בניקוז, או חסימה של הנקז ו/או תהליך דלקתי במקום.
כדי לדעת את הסיבה לנפיחות, ולטפל בשיפור הנקוז יש לפנות למחלקה המנתחת.
תחושות ההירדמות של העור והאפרכסת, הינם תוצאה של חיתוך עצבים תחושתיים, ובמהלך מספר חדשים-לרוב- חוסר התחושה חולף או כמעט.
הטיפול לצלקת, ע"י מישחה או טיפול אחר כמו הזרקת חומרים, מומלצים בשלב מעט מאוחר יותר, ורק לאחר התיעצות עם רופא עור או כירורג פלסטי.
איחולי החלמה ובריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה תינוק בן שבועיים אף סתוםמשה24/10/2008
שלום בני בן השבועיים נולד עם המון מי שפיר והאף שלו מלידה סתום זה מאוד מקשה עליו לנשום כמו כן נראה כי תעלות\מערות האף מאוד צרות הוא נוחר ומחרחר... מדי פעם אנו נותנים לו תמיסת מי מלח לאף אבל זה פותר את הבעיה זמנית בלבד איך אפשר להקל עליו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום, חירחורים, קשיי נשימה
ד``ר יצחק ענתבי24/10/2008משה שלום רב, אני מחזיר אותך, לתשובה למכתבך שנישלח יומיים קודם.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
