פורום אף אוזן גרון ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גוש בצוואר
    שרית
    25/01/2009

    שלום רב , יש לי בן בן 4 לפני כמה דקות חשתי בצווארו גוש בינוני בצוואר לא מאחור בקו ישר מתחת לאוזן הוא היה מנוזל כרגע הוא לא מנוזל אבל הוא נושם מהפה בלילה כשהוא יושן הוא ממש נוחר והפה פתוח ממש כאילו האף סתום האם יש בגיל כזה סינוסיטיס מה הקשר לגוש כנראה בלוטה נפוחה ברור שאקח אותו לרופא אבל לבנתיים אני ממש בלחץ אני מממש מתחחנת לתשובה ממש בלחץ תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גוש בצוואר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גוש בצוואר

    ד``ר יהושע דנינו
    25/01/2009

    שלום שרית,
    מסיפורך אני למד שהילד ישן עם פה פתוח ונוחר דבר המצביע חד משמעי על הפרעה בנשימה דרך האף. הסיבה השכיחה ביותר להפרעה כזו בגיל של בנך, הינה הגדלת האדנואיד (שקד שלישי).
    הגדלת האדנואיד יכולה להיות מלווה בנזלות ונזלות יכולות לגרום לבלוטות נפוחות בצוואר.
    הגוש שאת מתארת יכול להיות בלוטת לימפה או ציסטה או גוש אחר. הגוש השכיח בגיל בנך הוא בלוטת לימפה אך כמובן יש לאמת זאת על ידי בדיקה של רופא מומחה א.א.ג.
    הגוש שאת מתארת יכול להיות תוצאה של זיהום המתנקז מהאוזן או מהגרון או מהשיניים ולכן מומלץ כאמור להבדק על ידי מומחה א.א.ג על מנת להתאים את הטיפול לבעיה.
    בגיל של בנך לא נפוץ סינוסיטיס אך בעת הבדיקה אליה המלצתי לך ללכת יתייחס לזה מן הסתם הרופא.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבדל בין בדיקת CT ו MRI
    אביבית
    25/01/2009

    שלום רב! בני בן השישה חודשים נולד עם שמיעה לקויה בשתי האוזניים. במקרים של לקוי עמוק נהוג לבצע בדיקת CT של האוזניים על מנת לבדוק את האפשרות להשתלת שבלול בגיל שנה. השאלה שלי היא האם ניתן לבצע בדיקת MRI במקום CT ? אני חוששת מבדיקת CT בגלל הקרינה החזקה.כמו כן האם באמצעות MRI ניתן לקבל את אותה אינפורמציה ? בברכה, אביבית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הבדל בין בדיקת CT ו MRI

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CT; MRI

    ד``ר יצחק ענתבי
    25/01/2009

    אביבית שלום רב.
    את אכן צודקת בהנחתך, שבדיקת ה CT, כרוכה בספיגת קרינה, בעוד ה MRI אינו כרוך בכך.
    מאידך הבדיקה הראשונה (CT), הינה הכרחית לקביעת אנומליות גרמיות, כי בדיקה זו יעילה יותר באיבחון מערכת שלד, וקצת פחות באיבחון רקמות רכות. ה MRI ייתן יותר נתונים ביחס לרקמות הרכות, דבר, שבמקרה של בנך, הינו פחות הכרחי.
    איחולי בריאות שלמה לכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקו גרון חוזרות
    שרית
    22/01/2009

    שלום רב. לבני בן ה - 4 הופיעו ב - 7 חודשים האחרונים 4 פעמים דלקות גרון כאשר הראשונה הייתה מחלת השנית ובכל שאר הדלקות הגיע סטרפטוקוק A חיובי אך ללא חום + שקדים מוגדלים מואד. חשוב לציין שעד לפני 7 חודשים הוא לא סבל מדלקות גרון. כמו כן לילד ישנם בלוטות לימפה מוגדלות מאוד העיקר בצד ימין מגיל חצי שנה בערך ( נולד פג במשקל 1300 ). לצורך כך היינו המעקב במח' המטולוגיה ולמרות הבלוטות המוגדלות הכל היה תיקן כולל בדיקות דם ( האחרונה בוצעה ביוני האחרון ). כל המשפחה ביצעה משטחי גרון וכלם חזרו תקינים. חשוב לציין שמעבר לדלקות הגרון הילד בריא ופעיל מאוד. אשמח לשמוע מה עלינו לעשות בשלב זה ( כרגע מטופל באנטיביוטיקה למשך 10 ימים ) המון תודה שרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דלקו גרון חוזרות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקות גרון חוזרות

    ד``ר יהושע דנינו
    22/01/2009

    שלום שרית,
    הטיפול בדלקות שקדים חוזרות הינו טיפול מניעתי בהמשך רציף לטיפול המלא של עשרה ימים בדלקת חריפה. מטרת טיפול זה היא למנוע את הדלקות הבאות. במידה ומופיעות דלקות למרות הטיפול המונע יש לשקול כירורגיה.
    כירורגיה מומלצת לעיתים, גם כאשר השקדים מוגדלים בצורה משמעותית ומפריעים לנשימה.
    לכן, ממליץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג על מנת שיבדוק ויתאים את הטיפול המתאים.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ד''ר
    אור
    21/01/2009

    ד''ר הבעיה חמורה? או שזה לא משהו קריטטי תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ד''ר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאור

    ד``ר יהושע דנינו
    21/01/2009

    אור שלום,
    הבעיה כנראה אינה חמורה אך כמו שהמלצתי כבר, מומלץ לפנות למומחה א.א.ג
    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    גלי
    20/01/2009

    ד"ר שלום, בחודש האחרון שמתי לב שבזמן שבתי בת השלוש וחצי מדברת, נשמע כאילו יש לה גודש בגרון-כמו בזמן שיש דלקת גרון והשקדים נפוחים( קול שנשמע קצת חנוק ולא אף סתום). היא לא חולה והשקדים שלה נראים בגודל לגמריי רגיל. בתחילה לא ייחסתי לזה חשיבות שכן קישרתי את זה לצינון ונזלת, אולם היא כבר לא מנוזלת או מקוררת וקולה עדיין נשמע כך . בימים האחרונים זה אף התגבר ונשמע על פי קולה שיש לה גודש רציני, אך אין כל סימפטומים נוספים (גם לא נזלת). קבעתי תור לרופא א.א.ג לעוד שבוע. רציתי לדעת ממה יכול הדבר לנבוע - האם יכול להיות קשור לפוליפים? סינוסים? אם לא, למה אפשר לקשר את זה? אודה מאוד לתשובתך, גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גודש בגרון ושקדים

    ד``ר יהושע דנינו
    20/01/2009

    גלי שלום,
    לפי סיפורך אני מבין שקולה של ביתך לא נשמע כאילו האף במצב סתום, לכן לא מדובר בהגדלה של האדנואידים (שקד שלישי). הקול שאת מתארת מתאים למלאות בגרון, דבר הקורה כאשר השקדים גדולים ותופסים את רוב החלל בכניסה לגרון, אך כמובן ניתן לקבוע את זה רק על פי בדיקה רפואית ולכן אני ממליץ לך להמתין לבדיקה אליה את מוזמנת, על פיה יבדוק הרופא האם יש הגדלה משמעותית של השקדים.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תעלת שמיעה
    מאיה
    20/01/2009

    שלום יש לי תינוקת בת חודשיים סובלת ממיקורטיה של האפרכסת ותעלת השמע החיצונית משני הצדדים . שמיעת העצם תקינה דו צדדית . הרופא המטפל אמר שהיא צריכה מכשיר שמיעה contact mini דו צדדי . ובעתיד אם נעשה לה ניתוח לפתיחת תעלת השמיעה היא לא צריכה בעתיד למכשיר שמיעה . השאלה שלי אם אתם מכירים רופא או בית חולים שעושים ניתוח פתיחת תעלת שמיעה בארץ ובאיזה גיל עושים ניתוח כזה. תודה רבה לכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תעלת שמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תעלת שמיעה

    ד``ר יהושע דנינו
    22/01/2009

    שלום מאיה,
    ניתוח פתיחת תעלת השמיעה נעשה במספר בתי חולים בארץ, אך ניתוח זה מומלץ לעשות לאחר גדילת הילד.
    פתיחת התעלה אמורה לשפר את השמיעה למצב נורמלי או כמעט נורמלי אך כמובן הדבר תלוי בהצלחת בניתוח.
    במידה והשמיעה משתפרת אין צורך במכשירי שמיעה.
    בהצלחה וכל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים מוגדלים
    שרון
    20/01/2009

    שלום, אני אמא לילד בן 3.5 ברצוני להבין מה השיקולים לניתוח שקדים מוגדלים? (את הצורך בכפתורים ושקד שלישי הבנתי). האם עצם העובדה שיש לו שקדים מוגדלים- מצריכה את הסרתם? האם עצם העובדה שיש לו שקדים מוגדלים אני צריכה לבקש הפניה למעבדת שינה? על סמך מה יכול רופא להמליץ להסיר אותם? האם רק היותם מוגדלים זו סיבה מספיק טובה? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח שקדים מוגדלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח שקדים מוגדלים

    ד``ר יהושע דנינו
    21/01/2009

    שלום,
    שקדים מוגדלים יכולים להיות בדרגות שונות של הגדלה. במידה והם נושקים או כמעט נושקים ההמלצה החד משמעית היא להסירם. במקרים גבוליים שבהם ההגדלה אינה מגיעה לדרגה ברורה של חסימה משמעותית, יש להתייעץ עם מומחה א.א.ג על מנת להחליט האם יש צורך בבדיקת שמעבדת שינה או בדיקות נוספות.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת שינה - בבקשה עזרה דחופה ,
    סהרה
    19/01/2009

    ילדה יחידה אחרי טיפולים שלום רב, יש לי ילדה בת שנה וארבעה חודשים. הילדה מתעוררת הרבה בלילה , ונוחרת מעט לקחנו אותה לרופא אף אוזן גרון , הרופא בדק את האף עם סיב אופטי קטן וגילה שיש בוליבים מוגדלים מעט (רמה 2). שלח אותנו לבדיקת שינה ולהן התוצאות תפקוד שינה : השינה מאופיינת מחיביון ארוך להרדמה הופגם בפעילות השינה. נצפו 73 (יקיצות ועיריות) המביאים לאינדקס של 13 יקיצות ועיריות בשעה. יעילות שינה 80% (יעילות ירודה).\ חסימה נשימתית : נצפו 30 ארועים נשימתיים חסימתיים המביאים ל 5.3 RDI בשעה. רמת חמצן בהרדמה 96% , רמת חמצן מינימאלית 83% סיכום : יש החסימה נשיחמתית ברמה קל-בינוני ארוך מבחן השינה היה מ 21:00 עד 3:00 ( 6 שעות נטו) בבקשה עזרתכם : האם יש צורך בניתוח , ואם כן האם זה מסוכן , האם יש טיפול תרופתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דום נשימה

    ד``ר יצחק ענתבי
    19/01/2009

    סהרה שלום רב.
    אינדקס הפסקות הנשימה בשינה בגבול העליון של הנורמה ( RDI )הוא 5. אצל בנך הוא גבוה מהנורמה, ויעילות השינה היא נמוכה.
    גודלם של הפוליפים (שקד שלישי)אינו הגורם המכריע בהחלטה הטיפולית, יש כמובן צורך לבדוק את השקדים, ולשלול הפרעה נשימתית נמוכה יותר. כל זאת ע"י רופא א.א.גרון מומחה, ובמידה שלא יימצא תמת לרינגאלי, יש התוויה לנתח את הבת. ניתוח שבו יש לכרות את השקדים והשקד השלישי.
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את יכולה להמליץ בבקשה על הרופא שלך?

    שרון
    20/01/2009

    הרופא שלי הילד שלי פשוט רוצה לעשות לו ניתוח שקדים ללא שום מבחן שינה וזה נראה לי לא אחראי, אשמח לקבל המלצה. תודה! (ובהצלחה :-))

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין נוזלים באוזניים
    אסתר
    18/01/2009

    בוקר טוב !! ביתי בת 4 בעוד חודש בבדיקה שנערכה לה אין נוזלים באוזניים כאשר הייתה קטנה סבלה מאוד מדלקות שמלוות בחום.וגם תקופה מסויימת היו נוזלים בחורף כאשר יש נזלת ובקיץ נעלמו עד שנעלמו לגמרי ..בזמנו לפני שנתיים בערך א.א.ג המליצה לניתוח כפתורים שכך גם "נעלם" מהאופק. כיום תחושתי שאיננה שומעת טוב מדברת בקול גבוה אולם מבחינה שפתית היא מדברת יפה מאוד לגילה. מה עושים אין נוזלים ??מה לנתח ??ובכל זאת נראה שאיננה שומעת האם מכשיר?? איזה נזק נגרם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אין נוזלים באוזניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים המשך

    אסתר
    18/01/2009

    ד"ר בוקר טוב משהו נוסף -מה יכול להיות במידה ונחליט לא לנתח האם באיזשהו שלב בחיים זה יעבור האוזן תתפתח והנוזלים יעלמו ?? האם יש נוזלים ש"מססתתרים " ולא נראים ??אבל גורמים לליקוי שמיעה האם טעה הרופא שלא ראה נוזלים ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה ונוזלים

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/01/2009

    שולה שלום רב.
    אני מפנה אותך חזרה למענה שניתן בתאריך 12/01/2009, את האבחנה לגבי מצב השמיעה יש לבצע, ככתוב במענה הקודם, לאחר בדיקת רופא א.א.גרון מומחה, ולאחר ביצוע בדיקת השמיעה והטימפנומטריה. אין מקום באוזן לנוזלים ש"מיסתתרים"ואין צורך להחליט על ניתוח צינוריות, אלא לאחר הבדיקות שביקשתי.
    יכול להיווצר גם מצב שבו לרופא קשה לאבחן בבדיקה נוזלים באוזניים, (מאוד נדיר), ועל-כן ההמלצה היא לבצע את בדיקות העזר: (שמיעה וטימפנומטריה).
    על פי תוצאות הבדיקה של הרופא, ובבדיקות העזר יחליט הרופא על הטיפול המומלץ לשיפור מצב השמיעה, (במידה וקיים ליקוי).
    איחולי בריאות שלמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליקוי שמיעה.

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/01/2009

    שולה שלום.
    אני מפנה אותך לתשובה שנתתי לשאלת ההמשך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוספת פרט בקשר למבנה הפה של בתי
    ירדנה
    18/01/2009

    לכבוד ד"ר ענתבי וד"ר דנינו, שכחתי לציין שכשבתי ישנה, הפה שלה פתוח ורואים את הלשון קצת נוטה החוצה, האם זה מוסיף לכם משהו בענין? בכבוד רב ירדנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשימה באף סתום

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/01/2009

    שלום רב.
    במענה לשאלתך העיקרית התייחסתי גם לבעיית הפה והלשון.
    בריאות שלמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בתי בת ה15 נושמת דרך הפה כל הזמן
    ירדנה
    18/01/2009

    לכבוד ד"ר יהושע דנינו וד"ר יצחק ענתבי, מזה שנים בתי בת ה-15 סובלת מנשימה כבדה דרך האף. אני כרגע יושבת על ידה , היא באמצע לישון ומאוד שומעים את הנשימה שלה, מרגישים שקשה לה.וכם שומעים בקול שלה שהאף סתום הרבה מאוד אולי אפילו רוב הזמן. לפני כמה שנים היינו אצל כמה מומחים לאף אוזן גרון ואמרו שהיא לא צריכה נתוח. אחד אמר לעשות סיטי. בינתיים עוד לא עשינו את הסיטי. היינו במרפאת אלרגיה ואמרו שהיא מאוד אלרגית לאבק, אז אני מנסה לשאוב את האבק כמה שאני יכולה אבל כמובן זה לא מספיק. כרגע היא לוקחת לורטדין 10 מ"ג , והיא טוענת שזה לא מי יודע מה. אנחנו מנסים גם איזה ספריי הומיאופטי . היא גם סובלת הרבה מדלקות סטרפט, יש לה שקדים מאוד גדולים ולוקחת אנטיביוטיקה הרבה פעמים, השקדים שלה מאוד גדולים.היא התחילה לגרגר עם חומץ תפוחים זה קצת עוזר. אני רוצה לציין שבעלי גם מאוד סבל תמיד מהאף והיום יש לו פוליפים באף, אבל עוד לא עשה נתוח כי היה לו נתוח לב (מעקפים) לפני כמה שנים אז הוא דוחה את הנתוח כל הזמן. אגב כשבתי היתה קטנה איזה רופא אמר לה ישר לנתח שקדים ושקד שלישי אבל אחר כך הלכנו לשני מומחים והם אמרו שאין צורך לנתח . 1)האם לפי דעתכם הפעם יגידו שיש כאן חסימת שקד שלישי ועכשיו היא בטוח תצטרך נתוח?וגם נתוח להוצאת שקדים? 2)האם יש סיכוי שהדברים ישתפרו עם הזמן ובעזרת תרופות בלי נתוח בעזרת ה'. 3)האם היינו צריכים לשמוע לרופא הפשוט יותר ולנתח מיד? 4)אמרו לבעלי שבגלל שהוא גדל מהר והוא מאוד גבוה אז הריאות לא התפתחו מספיק וזה גם קשור לאף, גם בתי מאוד גבוהה אז האם יכול להיות קשר לכל הענין. 5)האם יש קשר בין נתוח המעקפים של בעלי לזה שהוא גם תמיד נשם דרך הפה. סליחה שהמכתב כל כך ארוך תודה רבה רבה רבה ירדנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשימה באף חסום

    ד``ר יצחק ענתבי
    18/01/2009

    ירדנה שלום רב.
    ממכתבך אני למד על נשימה כבדה ורעשנית בשינה, ללא סיפור של דום נשימה בשינה,
    בגיל זה של הבת ככל הניראה השקד השלישי כבר אינו קיים, אפשר לבדוק זאת בבדיקה אנדוסקופית פשוטה במרפאת א.א.גרון. את מוסיפה במכתבך ומציינת תופעות אלרגיות, תופעות אלו יכולות לתת מענה לכל שאלותייך, בד"כ האלרגיה גורמת לתפיחות של הריריות באף, ולהיצרות משמעותית של נתיב האוויר באף, ובעיקר במצב שכיבה, עובדה זו מסבירה את תופעת הפה הפעור בזמן השינה. יש לבדוק גם את מצב מחיצת האף, שסטיה שלה, גם-כן, יכולה להפריע בזרימת האוויר באף. אם האלרגיה לאבק בלבד, מדוע לא לעבור חיסון? שאיבת אבק לא נותנת מענה !
    שקדים גדולים ומשיקים, יכולים גם הם להפריע בנשימה, ואף ליצור את תופעת דום הנשימה.
    בדיקת ה CT חיונית לבדיקת הסינוסים, האף, והשקד השלישי, וכדי להחליט על סוג הניתוח לבתך.
    באשר לשאלותייך:1) המימצאים בבדיקה האנדוסקופית או בבדיקת ה CT, (או בשתי הבדיקות), יכוונו את המומחה בא.א.גרון לגבי סוג הניתוח.
    2)אם הגורם הוא השקדים הסיכוי שישתפר לבד הוא לא גדול, אם הגורם הוא הגודש באף, החיסון לתופעת האלרגיה יכולה לתת מענה. (זו גם התשובה לשאלה מס' 3).
    4) מערך הנשימה הרעשנית והכבדה עם פתיחת הפה אינה קשורה לגודל הריאות, (ואין קשר עם גדילה מהירה, או גדילה לגובה), אלא יכולה להיות קשורה לתיפקוד הריאות (אסטמה למשל).
    5) מאחר ואת מספרת גם על פוליפים באף של בעלך, אין ספק שהם הגורמים לו לנשום דרך האף.
    סליחה על התשובה הארוכה, ובריאות שלמה למשפחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה
    מיכל קריסטל
    17/01/2009

    שבת שלום!! נכדי בן ה6 בלידתו אובחן בתפקוד לקוי של בלוטת התריס. מטופל באלטרוסין במינון משתנה לפי הגיל.לאחרונה בבית הספר אובחן בירידה בשמיעה . שאלתי האם יש קשר לבלוטת התריס לירידה בשמיעה. יש לציין שאינו סובל מדלקות אוזניים או נזלות כרוניות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ירידה בשמיעה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה בשמיעה

    ד``ר יהושע דנינו
    17/01/2009

    שלום מיכל,
    ליקויי השמיעה מתחלקים לליקויים של מערכת ההולכה כלומר, אוזן חיצונית ותיכונה ולליקויים תחושתיים-עצביים הקשורים לאוזן הפנימית.
    לשם אבחון סוג הליקוי שממנו סובל נכדך יש לראות את בדיקת השמיעה שבוצעה לו ובמידת הצורך גם בדיקת טימפנומטריה ולפיהן לקבוע איזה ליקוי יש ל, ולטפל בהתאם..
    ברוב המקרים הליקויים בגיל של נכדך הם ליקויים הולכתיים ולכן אינם קשורים בדרך כלל להפרעה בבלוטת התריס.אני ממליץ שתפנו לבדיקת שמיעה ולאחר מכן למומחה א.א.ג להמשך הבירור וטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים
    אורן
    15/01/2009

    שלום, בני בן 5 וחצי. לא סבל מדלקות אוזניים. אנחנו לא הבחנו בבעיית שמיעה (הילד מגיב גם ללחישות). בבדיקת שמיעה - אוזן שמאל = 25 ואוזן ימין = 35. הופנה לניתוח כפתורים. 1. האם יש בדיקה שמאמתת שיש רמה גבוהה מידי של נוזלים ? 2. האם יש פתרונות ללא ניתוח ? 3. האם העובדה שהילד שומע גם לחשים קטנים ביותר (מרחוק) לא מצביעה על כך שאין בעית שמיעה ? 4. עד איזה גיל ילד מאפשר ניתוח כזה ? בתודה מראש, אורן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ניתוח כפתורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ניתוח כפתורים

    ד``ר יהושע דנינו
    16/01/2009

    שלום אורן,
    בדיקת רמת הנוזלים באוזניים נעשית ראשית קלינית, כלומר בדיקת אוזניים ע"י מומחה א.א.ג. ולאחר מכן בדיקת נוזלים על ידי טימפנומטריה, הבודקת את תנועתיות עור התוף ומדגימה את מידת ההפרעה של הנוזלים לתנועתיות עור התוף, מה שקשור לרמת ליקוי השמיעה.
    הטיפול בנוזלים מתחלק לתרופתי וכירורגי. התרופות מטרתן לפתוח את התעלה שבין האוזן לגרון ובמידה והן לא עוזרות יש לנקז את הנוזלים בניתוח ולשים כפתורים במידת הצורך .
    ניתוח כזה מבוצע בכל גיל מעל גיל שנה, במידה ויש אינדיקציה רפואית לבצעו.
    העובדה שהילד שומע לחשים מרחוק היא סובייקטיבית ואינה מדוייקת כבדיקת שמיעה ולכן יש להתחשב בבדיקת השמיעה ובדיקת הטימפנומטריה.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באריוס לתינוק בן שנה
    שני
    14/01/2009

    בני בן שנה וחודש כמעט, סובל מזה חודשיים משיעול שאינו עובר. לרוב שיעול קל במשך היום שמתגבר מאוד בלילה ומפריע מאד לשנתו. מזה כמה ימים שיעול כבד מלווה בנזלת כבדה בלי חום. הינו היום אצל אא"ג שמצאה נוזלים באוזניים ללא דלקת, והמליצה על טיפול בתרופה אריוס למשך 30 יום. לטענתה הטיפול עשוי לסייע גם לנזלת הכבדה וגם לנוזלים באוזניים. אני קצת חוששת מהטיפול הזה בילד כ"כ קטן. הבנתי שמדובר בתרופה אנטי-היסטמינית שעשויה לעורר תופעות לוואי רבות, בין היתר עירנות מוגברת והילד גם כך פעיל ביותר ולא ישן טוב... האם גם אתה תומך במתן תרופה זו במצב כזה ובגיל כזה? האם עלי לחשוש מתופעות הלוואי? האם 30 יום זה לא יותר מדי? בנוסף, הופנינו לבדיקת שמיעה טימפנוגרמה - למה הכוונה? האם זו בדיקת השמיעה שנערכת בהרדמה?! תודה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול באריוס

    ד``ר יהושע דנינו
    15/01/2009

    שלום שני,
    מסיפורך אני למד שלילד יש שיעול מלווה ב נזלת ונוזלים באוזניים. בממצאים כאלה כדאי לחפש גורם שתורם לכל הממצאים. הגורם האפשרי השכיח, בגיל בו מדובר יכול להתאים להגדלה של האדנואיד (שקד שלישי). לכן מומלץ לבצע צילום שקד שלישי ובמקביל אני מסכים עם ההמלצה לבצע גם בדיקת שמיעה כולל בדיקת טימפנומטריה (בדיקת מצב הנוזלים באוזניים) שתי הבדיקות אינן נעשות בהרדמה.
    הטיפול המומלץ יכול לכלול אנטי-היסטמינים, אך כדאי גם ספריי של מי מלח לאף, שאותם ניתן לתת לתקופה של חודש ואין לשתי התרופות תופעות לוואי משמעותיות.
    כמובן שההחלטה על הטיפול צריכה להיות לפי המלצת מומחה א.א.ג שבודק את הילד.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה

    שני
    16/01/2009

    אכן קיבלנו הפניה גם לצילום, אך שקלנו לא לבצע אותה כרגע כי ממילא אם יסתבר שיש צורך בניתוח לא נבצע אותו כעת (הבעיה לא חמורה במיוחד ולכן היינו מעדיפים להמתין). השאלה אם יש משמעות לצילום מעבר לניתוח, כלומר האם הוא יכול לתת לנו מידע של פיו יוחלט על טיפול משמעותי אחר שאינו ניתוח? תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הערה והארה

    ד``ר יהושע דנינו
    16/01/2009

    שלום שני,
    במידה ואין בכוונתכם לבצע את הניתוח אין צורך לבצע את הצילום.
    אני ממליץ בפניך להביא בחשבון את העובדה שבמידה ויש אינדיקציה לניתוח והוא לא מבוצע, נגרמים נזקים בלתי הפיכים. במקרה שלכם יגרמו שינויים בלתי הפיכים בחיך ובמנשך שידרשו טיפולים בשלבים מאוחרים.
    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים לביתי הקטנה
    אסתר
    13/01/2009

    ד"ר בוקר טוב!! אני מוטרדת נורא שני ילדי הגדולים סבלו הרבה מדלקות אוזניים חוזרות +נוזלים לבני הבכור הכל עבר בטווח שבין גיל 7 חודשים לשנה וחצי אחרי הרבה דלקות דיקור וטיפול מונע לביתי האמצעית הרבה דלקות שנמשכו יותר זמן החל מגיל 7 חודשים לשנתיים ומשהו כולל נוזלים ביתי השלישית (היחידה שינקה ויונקת עד עכשיו )והיא בת שנה ושלוש מעולם לא סבלה מדלקות ואם כן היה אודם שלא נתנו אניטיביוטיקה ועבר לבד כעבור זמן מסויים אבל נוזלים באוזניים קיימים . שאלותי : האם יתכן שכן היו דלקות אוזניים אבל "פיספסנו" (אני רגילה שדלקת אוזניים זה לילה לבן+חום אבל אולי לילדה יש כוח סבל והיא רק מתעוררת מס פעמים )? האם נוזלים אלו מצריכים ניתוח כפתורים? הילדה נוגעת באוזן כל הזמן האם הנוזלים כואבים? האם הנוזלים הללו מצריכים בדיקת שמיעה ומעקב א.א.ג? האם כמו עם ילדי הגדולים דלקת באוזן מחייבת חום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נוזלים לביתי הקטנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נוזלים באוזניים

    ד``ר יהושע דנינו
    13/01/2009

    שלום שולה,
    נוזלים באוזניים יכולים להיות קיימים לאחר דלקות אוזניים אך בכמחצית מהמקרים יכולים להיות גם ללא דלקות אוזניים.
    דלקות אוזניים אצל ילדים מלוות בדרך כלל עם חום אך יכולות להופיע גם ללא חום.
    הנוזלים באוזניים נגרמים על ידי תפקוד לקוי של התעלה שבין האוזן לגרון. הם גורמים לליקוי בשמיעה שיכול להיות קל עד בינוני בדרך כלל. האינדיקציה לניתוח כפתורים תלויה במידת ליקוי השמיעה ובחוסר תגובה לטיפולים שמרניים.
    הנוזלים באוזניים אינם גורמים לכאבים במידה ואינם מלווים בדלקת, אך הם גורמים לתחושת אטימות באוזניים ולכן לעיתים הילד יגע כל הזמן באוזניים.
    כמובן שהמעקב אחר מצב הנוזלים באוזניים יעשה על ידי בדיקת שמיעה וטימפנומטריה הבודקת את תנועתיות עור התוף ונותנת אינפורמציה על מצב הנוזלים באוזן.
    בכל מקרה מומלץ להיות במעקב של מומחה א.א.ג.
    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום