מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהרינת16/09/2008
שלום רב, האם עישון סיגריה בלי להכניס לריאות (רק להוציא מהאף) יכול לגרום לסרטן? אם כן לאיזה סרטן? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרינת
ד``ר יצחק ענתבי16/09/2008באופן חד-משמעי התשובה היא כן!!!
פעולת היניקה בעישון מחדירה למערכת הנשימה את החומר הרעיל הניקוטין ומוצריו,ו "הסביבה החמה"שהסיגריה "מייצרת" בחלל הפה כל אלו "זוחלים" גם לבית הדיבור ועד לריאות.
מן האמור עי"ל, הסרטן יכול להופיע בפה (חניכיים, שקדים, חיך, ולשון), בלוע, ובחלק העליון של הושט, וכמובן בדרכי הנשימה מבית הדיבור עד לריאות.
אני ממליץ בחום להתרחק מהצרה ששמה עישון!!!
בריאות שלמה.
,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות אף אוזן גרון בילדאהוד מלמד13/09/2008
שלום דר', בני בן ה-3 סובל מדי חורף (כולל הסתיו הנוכחי) מדלקות בגרון, בסימפונות, באזניים, ובריאות. באופן כללי הילד בריא, במשקל תקין ובשמיעה תקנית (עבר בדיקת שמיעה). ללא סיבוכי נשימה כלשהם, ללא חרחורים, ללא נחירות, ללא נזלת כרונית ללא בעיות בריאות וכו'. ברגע שהמחלה עוברת (עם אנטיביוטיקה כמובן), הוא חוזר למוטב, בריא לגמרי, עד למחלה הבאה. האם הנ"ל ניתן למניעה בדרך כלשהי? האם מחלות אלה קשורות למערכת חיסונית בעייתית? האם רגישותו למחלות אלה תפסיק בגיל מבוגר יותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות דרכי נשימה בילדים
ד``ר יצחק ענתבי14/09/2008אהוד שלום רב
ממכתבך אני מניח שתקופת הדלקות נימשכת מספר חדשים,(סתיו-חורף), וטיפול אנטיביוטי מקל, אך אינו פותר את הבעיה.
אין ספק שיש גורם מחולל להישנות המחלות בדרכי הנשימה העליונות (א.א.גרון) והתחתונות (ריאות).
האם מדובר בתהליך זיהומי בלוע, שקדים, או אדנואיד, או באיזורים הנמוכים יותר? האם מדובר בבעיה שמראשיתה היא בעיה אלרגית, או שמא ירידה במערכת החיסונית. כל אלה צריכים להיבדק בשילוב רופא הילדים, א.א.גרון, אלרגולוג, ורופא ריאות ילדים.
לאור זאת, מומלץ לבצע את הבדיקות בנחוצות, ולא להמתין להתבגרותו של הבן.
איחולי בריאות שלמה לבן ולך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גודש ונזלת מתמשכיםהודיה10/09/2008
בס"ד בני בן 9 חודשים סובל מגודש ונזלת באף בערך מגיל 3 חודשים לסרוגין כמעט כל הזמן. עקב כך הוא מחרחר ומתעורר הרבה פעמים בלילה, וגם קשה לו לינוק ולנשום. רופא הילדים אומר שאין מה לעשות חוץ מלטפטף לו תמיסת מי מלח (מים פיזיולוגיים) באף (שלא ממש עוזרת) שאלותי: 1. ממה נובע הדבר ואיך ניתן להקל עליו/ לרפא את זה 2. האם שימוש מתמשך במים פיזיולוגים מזיק. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזלת מתמשכת
ד``ר יהושע דנינו10/09/2008שלום הודיה,
הסיבה השכיחה לנזלת מתמשכת בילודים הינה חסימה של המעבר מהאף לגרון. חסימה זו יכולה להיות על רקע של הגדלת השקד השלישי (אדנואיד).
במקרים כאלה מומלץ להתיז ספרי של מי מלח אל חללי האף ולעיתים ניתן להשתמש בספרי אוטריווין המיועד לתינוקות, גם בילדים קטנים. האוטריווין מיועד בד"כ לגיל שנתיים ומעלה אך במקרים מיוחדים ולתקופת זמן מוגבלת ניתן להשתמש בו גם לילדים הקטנים משנתיים, בהמלצת רופא כמובן.
שימוש במים פיזיולוגים אינו מזיק ואינו מוגבל.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד צורח מכאבע.10/09/2008
שלום יש לי בקשת עזרה - ילד בן 6 לפני כחודש סיים אנטיביוטיקה מוקסיפן בגלל דלקת באזן שמאל. שוב התלונן על כאב באוזן ימין קיבל אנטיביוטיקה וסיים ב-27/10 עקב דלקת. היום הוא שוב מתלונן על אוזן שמאל צורח מכאבים. הייתי במר"מ לדברי הרופא יש אדם קל ונוזלים.הוא אכן מצונן מאד ואף סתום כבר כמה ימים והיום התחילה נזלת. שאלתי מדוע זה חוזר על עצמו והאם מאודם קל ככה ילד אמור לצרוח מכאבים תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקות אוזניים
ד``ר יהושע דנינו10/09/2008שלום רב,
דלקות באוזניים יכולות לחזור למרות טיפול אנטיביוטי, לכן יתכן שזה המצב אצל בנך שהדלקות שטופלו שבו והופיעו. חזרת הדלקת נובעת לעיתים מנוזלים באוזן התיכונה המזדהמים או מנזלות החודרות מהגרון האפי אל האוזן.
במקרים כאלה מומלץ לתת טיפול אנטיביוטי מונע שאמור למנוע את הדלקת הבאה. אודם קל ונוזלים באוזן לא בהכרח מעידים על קיומה של דלקת, ההחלטה היא ע"י מספר סימנים שהרופא הבודק יכול לראות.
כאשר הילד בוכה מכאבים הדבר יכול לנבוע מהדלקת באוזניים אך גם יכול לנבוע מסיבות אחרות.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול אצל ילד בן 5ע.07/09/2008
יש לי ילד בן 5 המשתעל קרוב לחודש ימים. פנינו כמובן לרופא הילדים שעשה צילום חזה מיד ,במיוחד לאור ההיסטוריה של הילד ( ברוניכאוליטיס בתדירות גבוהה מהיותו בן שנה עד שלוש) הנזלת באה והולכת אך השיעול אינו תם .הוא ממש נחנק עד כדי חוסר נשימה וכמובן שהתופעה מתגברת בהיותו שוכב וישן בלילות. גם מתן אנטיביטיקה (אזניל) לא סייעה כלל. הצילום היה נקי ולא ניתן לשמוע כלום מן הריאות. מה עלינו לעשות????? מדוע השיעול אינו מרפה??? אודה מאד על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול בגיל הרך.
ד``ר יצחק ענתבי08/09/2008קרן שלום רב.
בהנחה שבנך נבדק ע"י רופא ילדים, ורופא ריאות ילדים (חשוב מאוד), אתייחס לשאלתך
מנקודת המבט של א.א.גרון.
בין גורמי שיעול במערכת א.א.גרון, יש לבדוק את רירית האף, בשאלה של גודש ו/או אלרגיה, לבדוק את הלוע, האם קיימת דליפה בדופן האחורי של הלוע, לבדוק את מצב השקדים, השקד השלישי, ואת הסינוסים, ולשלול רפלוקס, (החזר חומצי קיבתי-וושטי), שקיים גם בגיל זה!
את כל הבירור ניתן לבצע במסגרת אמבולטורית במרפאתך המקצועית.
איחולי בריאות שלמה לבנך ולך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשרה02/09/2008
מהי בדיקת ENG??? מה עושים בבדיקה זו??? האם הבדיקה מסוכנת???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מענה לשרה, לשאלתה
ד``ר יצחק ענתבי03/09/2008שרה שלום
הבדיקה בה מדובר ENG, ניקראת בלועזית אלקטרו-ניסטגמו-גרפיה, מדובר בבדיקת מערכת שיווי המשקל של האוזן (הווסטיבולרית), בה הנך מחוברת ל 3 אלקטרודות, ומבוצעים מספר תרגילים, תוך כדי מדידת ניד אישוני העיניים.בנוסף גורמים לגירוי לאוזניים, הגורם לסחרחורת קצרה, וגם כאן משווים בין תנועות האישונים בגירוי באוזן האחת, לרעותה. על פי בדיקת ה ENG, אפשר יהיה לקבוע אם מקור הסחרחורות הוא ממערכת שיווי המשקל באוזן.
הבדיקה שהינה מאוד חיונית לבירור מקור הסחרחורת, כלל אינה מסוכנת יכולה לגרום לסחרורת קצרה בלבד (עליה כתבתי בהסבר), ולכן כדאי להגיע עם מלווה.
איחולי בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח לשחרור לשוןקרן31/08/2008
הבת שלי עברה את הניתוח לפני מספר שנים אצל ע"י כירורג פלאסטי, ואילו עם הבן שלי נאמר לי לפנות לאף אוזן וגרון. האם יש חשיבות למי שעושה את הניתוח אם זה כירורג פלאסטי או אף אוזן וגרון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח לשחרור הלשון - פרינולום
ד``ר יהושע דנינו31/08/2008שלום קרן,
ניתוח פרינולום יכול להיעשות ע"י מנתח א.א.ג. או מנתח פה ולסת ולעיתים ע"י כירורג פלסטי.
כיוון שמדובר בניתוח פשוט הוא יכול להתבצע ע"י מנתחים שונים המתמצאים בתחום זה, כפי שצויין לעיל, ולכן אין חשיבות למי שעושה ניתוח זה ובלבד שהוא מומחה לכך.
כל טוב ובהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצותדורית30/08/2008
שלום בני בן חמש וחצי כיום החל מגיל שלוש להיות מנוזל בכל עונות השנה רצוף. היו תקופות שהיו לו בעיות נשימה עם הפסקות בלילה ואובחן כסובל משקד שלישי. שנתיים אני נותת לו פרוטק קיד והנזלת הכרונית + בעיות הנשימה בלילה פחת משמעותית, העיניין הוא שהחל לסבול מסיניסיטיס לעיתים קרובותוולוקח אנטיביוטיקה מכיוון שהוא סובל מכאבי ראש חזקים וחום גבוהה לפעמים גם אחרי טיפול אנטיביוטי הכאבים ממשיכם. עוד שאלה- האם הוא יכול לפתח בעיקבות זאת פוליפים באף בעיקבות הנזלות? הייתי רוצה לדעת מה עלינו לעשות? היכן להתחיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדורית
ד``ר יצחק ענתבי30/08/2008שלום רב.
המוצר פרוטק-קיד, הינו תכשיר שאינו רפואי, בו יש רמות גבוהות של חומרים טבעיים, ומיועד (לטענת יוצריו), לחיזוק המערכת החיסונית, לטיפול בהצטננות, שפעת וזיהומים ויראליים או חיידקיים. (גם על נתונים אלו יש חילוקי דיעות).
מתן ממושך של כל סוג טיפולי (שנתיים), יגרום בסופו של דבר דווקא לפגיעה במערכת החיסונית, ולראיה התלונה על כאבי הראש, והחום החוזרים.
חשוב יותר להדגיש, ניראה שבעייתו העיקרית של בנך, איננה מחלה ויראלית, וגם לא חיידקית, אלא מדובר בבעיה אלרגית, (בשילוב של שקד שלישי מוגדל).
לאיבחון וטיפול הגורם האלרגני, יש לפנות למומחה אלרגיה ילדים, ובשילוב עם מומחה א.א.גרון יוכלו לבטח לתת מענה לבעיותיו הישנות והחדשות של הבן.
באשר לשאלתך השניה, אלרגיה יכולה בהחלט לגרום להופעת פוליפים בדרכי הנשימה,(לרוב בגילים היותר מאוחרים), ועל-כן מומלץ לטפל בהקדם.
בהצלחה ואיחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזנייםטלי28/08/2008
בני בן 10 חודשים ועדיין לא מבטא הברות, ונאמר לי שאחת הסיבות האפשריות היא שאולי יש נוזלים באוזניים. כשבאתי לרופאת המשפחה היא אמרה שאם לא היו לו דלקות אוזניים אז לא סביר שיש הצטברות נוזלים. 1. האם זה נכון? 2. האם יתכן שהיו לא דלקות אוזניים בלי שנדע על כך? הוא תינוק עם כוח סבל די גבוה ונוטה "לקטר" פחות מרוב בני גילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים ודלקות אוזניים
ד``ר יהושע דנינו28/08/2008שלום יעל,
נוזלים באוזניים יכולים לההיות כתוצאה של דלקות אוזניים, אך גם יכולים להיות ללא כל דלקות אוזניים, אלא על רקע של תפקוד לקוי של התעלה שבין האוזן לגרון.
בגיל של בנך דלקות אוזנים בדרך כלל מלוות בסימפטומים של חום, כאב, אי שקט לילי וירידה בתיאבון. לעיתים יכולות להיות דלקות אוזניים ללא סימפטומים אלה, לכן לשאלתך יכול להיות שהיו לבנך דלקות אוזניים שלא היית מודעת להן, ויותר סביר שלא היו לו.
לעיתים הפרעה בהיגוי של הברות יכולה להיות קשורה לליקוי שמיעה והליקוי השכיח בגיל של בנך הוא על רקע של נוזלים. אני ממליץ לך לפנות לרופא א.א.ג. מומחה
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח שקדים ופוליפיםא26/08/2008
שלום, בני בן השלוש סובל מגיל חצי שנה מדלקות אוזנים ונוזלים שמצטברים באוזן. לאחר בדיקה התברר שהוא אלרגי לחלב. השתמשנו בכל מיני תכשירים לייבוש הנוזלים עם הצלחה מינימלית לאחרונה התברר כי הוא נוחר בשינה והשקדים נפוחים עשינו בדיקת שמיעה ויש ירידה, בבדיקת מעבדת שינה יש לו 5 הפסקות שינה לשעה ויש לו גם פוליפים. הרופא א.א.ג החליט כי יש לעשות ניתוח להסרת השקדים והפוליפים. אני די מודאגת שכן הבעיה היא באוזנים ובפוליפים ואני בטוחה שכשיוציאו אותם הילד יוכל לנשום יותר טוב, אבל מדוע צריך להוציא את השקדים הרי הוא לא סובל מדלקות גרון כרוניות ולשקדים יש משמעות בבלוטות התריס ותפקיד חשוב בגוף. האם לא ניתן לנסות למצוא פתרונות אחרים ולא לבצע את הניתוח אני מתלבטת שמא זה יהיה טעות להוציא את השקדים ולאחר מכן לא תיהיה דרך חזרה אשמח לקבל את תגובתך, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים ופוליפים
ד``ר יהושע דנינו26/08/2008שלום א'
ילד הסובל מהגדלה משמעותית של שקדים ואדנואידים (פוליפים) יכול לסבול מתסמונת דום נשימה בשינה המתבטאת בהפסקות נשימה כמו שנמצא בבדיקה במעבדת השינה אצל בנך.
ממצאים כאלה הם אינדיקציה חד משמעית להסרת השקדים והאדנואידים. לא ניתן להסיר רק את האדנואידים שכן הפסקות השינה ישארו בשל חסימת השקדים.
הסרת השקדים במקרה כזה, אינה קשורה לדלקות גרון ולכן יש להסירם באון שטינו תלוי אם יש או אין דלקות גרון.
הסרת השקדים אמנם מורידה חלק קטן מהמערכת הלימפטית של הילד, אך התרומה שלהם 'בטלה בשישים', לעומת הנזק שהם גורמים בהפסקות הנשימה.
ההמלצה שקבלת מהרופא הינה מוסמכת ומקצועית ואני ממליץ לך לקבלה למען בנך.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרידותי.24/08/2008
יש לי ילד בן 4 + 4 חודשים ומזה למעלה מחצי שנה יש לו צרידות בקול לא באופן תמידי אך הרבה במשך היום קולו הופך צרוד מאוד וגם הגננת אמרה לי שאפנה לבדיקה של אף אוזן גרון האם עלי לפנות לבדיקה ומהם הגורמים לצרידות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרידות אצל ילדים
ד``ר יהושע דנינו24/08/2008שלום י.
צרידות אצל ילדים יכולה להיות קשורה למספר גורמים הכוללים מחלות זיהומיות, יבלות וגידולים במיתרי הקול, שימוש יתר ו/או שימוש לא נכון במיתרי הקול.
צרידות לא קבועה כפי שאת מגדירה אצל בנך, בדרך כלל אינה נובעת ממחלה אורגנית במיתרי הקול (לא גידול או יבלת), אלא, קשורה לשימוש יתר ו/או שימוש לא נכון במיתרי הקול.
בדיקת מיתרי הקול בילדים בגיל של בנך הינה מסובכת יחסית וצריכה להעשות באמצעות סיבים אופטיים ויכולה לדרוש לעיתים טשטוש או הרדמה. לכן, במידה והצרידות אינה קבועה אין צורך לבצע פרוצדורות פולשניות לאבחון. אם הצרידות של בנך אינה קבועה אין צורך לבצע את הבדיקה המתוארת ויש לחפש גורמים הקשורים כגון: נזלות, אלרגיות וכו'.
אם תהפוך הצרידות לקבועה יש להיוועץ במומחה א.א.ג.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקין טאגמיכל20/08/2008
בוקר טוב, בתי נולדת עם סקין טאג באוזןשמאל. רציתי לדעת- מתי להתחיל לטפל בהורדה של זה ? האם זה רק ניתוח קוסמטי ? למי לפנות בנושא לרופא המשפחה או לרופא מומחה ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליטה עורית באוזן (סקין טאג)
ד``ר יהושע דנינו21/08/2008שלום מיכל,
סקין טאג הינה בליטה עורית המופיעה בדרך כלל קדמית לאפרכסת ומתגלה בזמן הלידה או זמן קצר לאחר מכן.
הבליטה היא שארית של התפתחות קשתות הזימים, שמחלק מהם מתפתחת האוזן.
הבליטה יכולה להיות מלווה לעיתים במומים נוספים ולכן מקובל בדרך כלל לעבור בירור הכולל גם בדיקת שמיעה.
הורדה של הבליטה נעשית בניתוח, בגיל צעיר לפני תחילת ביה"ס, בעיקר כדי למנוע מהילד אי נעימות חברתית, אם כי קיימת אפשרות לבצע זאת גם בגיל ההתבגרות.
במקרה זה יש לפנות לרופא מומחה ומנתח א.א.ג.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מיכל21/08/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כפתוריםורד17/08/2008
שלום רב לבני היקר בן ה3.4 יש ירידה של כארבעים וחמש בשמיעה. הרופא הפנה אותנו לניתוח כפתורים. לצערי אין לי ביטוח משלים לפיכך אאלץ להמתין חצי שנה (תקופת הכשרה). האם יש דרך לקבוע ניתוח מהיר ודחוף בבית חולים ציבורי? מהם תופעות הלוואי של הניתוח?(אציין כי בני לא סבל מדלקות אוזניים חוזרות ונשנות) מחכה לתשובתכם. תודה מראש ושבוע נפלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח כפתורים
ד``ר יצחק ענתבי17/08/2008ורד ובנה היקר שלום.
ליקוי שמיעה של 45 ד.ב., מוגדר כליקוי חמור, והשפעתו על התפתחות השפה והגירויים האינטלקטואלים על הילד, יכולה להיות משמעותית.
אני מקווה שלא מדובר בבדיקת שמיעה אחת, אקראית, ושהבדיקה לא בוצעה בשעת היצטננות.
תופעות לוואי בניתוח צינוריות הינן מינוריות, האחת אפשרות של דלקת ודחייה מהירה של ה"גוף הזר", ומאידך אפשרית "היצמדות" של הצינורית לזמן ממושך, ואפשרות לנקב בעור התוף.
אני בטוח שהרופא המקצועי המטפל בבנך, יוכל למצוא את הדרך לקיצור ההמתנה לניתוח במסגרת בי"ח ציבורי.
אני מרשה לעצמי לייעץ , לשקול גם כריתת שקד שלישי (אדנואיד), במחשבה שיש לו חלק בהפרעת הניקוז של הנוזלים מהאוזן התיכונה.
בריאות שלמה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוב תודות לד"ר יצחק ענתבי על תשובתו
ורד19/08/2008יישר כוחך(:
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה - ניתוח שקדים ואנדואידתמי קופרמן16/08/2008
שלום בני בן שנה ושלושה חודשים , בעל שקדים כמעט נושקים ובנוסף שקד שלישי. חולה המון!! רופא אחד המליץ לנתח ועכשיו. רופא אחר אליו הלכנו באופן פרטי קבע באופן נחרץ כי לא מנתחים ילד מתחת לגיל שנתיים. אנחנו לא יודעים מה לעשות?? האם כדאי לחכות לגיל שנתיים? שאלה נוספת - האם קיים קשר כלשהו בין דלקת ראות לבין השקדים הנושקים?? תודה תמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניתוח שקדים ואדנואיד
ד``ר יהושע דנינו16/08/2008שלום תמי,
אחת האינדיקציות לניתוח שקדים ואדנואיד היא הגדלה שלהם הגורמת להפרעה משמעותית בנשימה המלווה בהפסקות נשימה, וגורמת לתסמונת דום נשימה בשינה.
במידה ואכן קיימות אצל בנך הפסקות נשימה כאלו יש לנתח את השקדים והשקד השלישי גם בגילו הצעיר של הילד, על מנת למנוע את הנזקים שעלולים להיגם מתסמונת זו.
מנסיוני רב השנים ניתחתי את הניתוח המדובר ילדים רבים גם מתחת לגיל שנתיים.
באשר לשאלתך על דלקות הריאות, אלה יכולות להיות קשורות לעיתים לנזלות אחוריות הנגרמות גם מהגדלת שקד שלישי. הדגמה של השקד השלישי תוכלי למצוא בתרשים שצרפתי לשאלה דומה בנושא בפורום זה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מאיזה גיל מותר?גלית12/08/2008
לנתח ילד לניתוח להצמדת אוזניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצמדת אפרכסת
ד``ר יצחק ענתבי12/08/2008גלית שלום רב.
מאחר ועד גיל 5-6 שנים צורת וזווית האפרכסת יכולה להשתנות, מומלץ לבצע ניתוח "הצמדה", רק לאחר גיל זה. (יש המחמירים הממליצים ניתוח לאחר גיל 8 שנים)
כיום קיימות טכניקות טיפוליות (לא ניתוחיות) בגיל רך יותר.
יש להתייעץ עם רופא כירורג פלסטי במסגרת מרפאתך.
בריאות שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההצמדת אוזניים
אילנה13/08/2008בני עבר ניתוח זה לפני חצי שנה בגיל 13.5, והניתוח ממש עבר בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח הצמדת אוזניים
ד``ר יהושע דנינו14/08/2008גלית שלום,
הניתוח מתבצע לרב בילדים בגיל 4-14.
מקובל לנתח ילדים בגיל בו הם הולכים לביה"ס והסיבה אינה רק רפואית, אלא גם כדי למנוע מהם הטרדות חברתיות.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח אוזניים
גלית14/08/2008רציתי לדעת מהי שיטת השיוף בניתוח להצמדת אוזניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיוף
אילנה15/08/2008ניתוח בשיטה של "שיוף" של הסחוס, מבוצע באמצעות מכשור מיוחד וייעודי הגורם להחלשת הסחוס ולהגמשתו ומאפשר ליצור את הקפל הנדרש על מנת להצמיד את האוזניים לקרקפת. התוצאה המתקבלת הינה של מראה טבעי. יתרון נוסף של שיטה זו הינה קיצור משמעותי בזמן הניתוח ל-45דקות, בהשוואה לניתוח בשיטות הרגילות האורך בד"כ כשעה וחצי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשיטת השיוף
גלית16/08/2008טיפול השיוף הזה, מתאים לילד בגיל 13?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשיוף
אילנה17/08/2008כן מתאים לגיל 13, אבל זה תלוי בכל מקרה לגופו. תתקשרי, תלכו קודם לייעוץ, ואז תחליטו!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעולה!
גלית19/08/2008תודה רבה לך על כל התשובות, מקווים שיהיה גם אצלנו ככה בסדר. קבעתי תור להתייעצות, ונראה איך ממשיכים מכאן הלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)