מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרשות מהאוזן בצבע ירוק. מה זה?כוכי29/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
הפרשות מהאוזן
ד``ר יהושע דנינו30/12/2008גילה שלום,
הפרשה מהאוזן יכולה להופיע בצורות שונות: נוזלית או במרקם של שעוה. ההפרשות הנוזליות יכולות להיות מימיות, דמיות או מוגלתיות. הפרשה מוגלתית יכולה להופיע בצבע צהוב או לעיתים נדירות בצבע ירוק. הפרשה כזו דורשת איבחון של מומחה א.א.ג על מנת להתאים לה את הטיפול הנכון.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כריתת אדנואיד לתינוקעינב שושן28/12/2008
בני בן 4 חודשים בגיל 3 חודשים נעשתה בדיקת ברונכוסקופיה והתגלה אדנואיד מוגדל. במעבדת שינה נצפו 89 אירועים נשימתיים חסימתיים המביאים ל-RDI של 19.2 אירועים בשעה. אני גרה בב"ש ולאחר בדיקה שביצעתי אין רופא שניתח תינוק בגילו באיזורי. אשמח אם תוכלו להפנות אותי לרופא מנתח מתאים בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדנואיד
ד``ר יהושע דנינו28/12/2008שלום עינב,
בגיל של בנך בדרך כלל האדנואיד לא מוגדל בצורה משמעותית הגורמת לחסימת דרכי האויר העליונות (שמאחרי האף), לכן מומלץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג לצורך טיפולים לא כירורגיים בשלב ראשון ולראות כיצד יגיב הילד לטיפולים אלה.
אני ממליץ לך להיוועץ שנית עם מומחה א.א.ג באשר לניתוח, בשל גילו הצעיר של בנך, גיל בו לא מקובל לנתח את האדנואיד, אלא אם אין ברירה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכריתת אדנואיד לתינוק
עינב שושן29/12/2008תודה רבה על הענות המהירה. הילד מטופל ע"י אסטרואידים הוא קיבל בתאריך 2.12.08 סירופ ל-5 ימים ולא היה שינוי בכלל אצל הילד ומאז הוא מקבל טיפול דרך האף ע"י תרסיס אלגרו. בנוסף הילד מקבל 3 פעמים ביום אנלציה של ונטולין ומי מלח. המצב של הילד לא משתפר בכלל ומכיוון שיש לו RDI 19.2 בשעה אני ובעלי כבר לא ישנים מחשש למוות בעריסה. מה אתה ממליץ לי לעשות או למי לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקלה ועזרה בנשימה עד לניתוחלילך28/12/2008
שלום רב בני בן 4 והיה מועמד לניתוח הוצאת שקד שלישי, וחלק מהרופאים טענו שצריך להוציא את כולם, בני סובל מדום נשימתי כל כמה דקות ונחירות, לאחרונה הצטנן ומאז לא מצליח כלל להירדם מפני שנחסם נשימתית ברגע שעוצם את עיניו, האם ניתן לנתח כל עוד בני מצונן? האם לדעתך הוא זקוק לניתוח הוצאת שקד שלישי בלבד? והשאלה החשובה ביותר כיצד ניתן להקל עליו ולהפחית מעט את נפיחות השקדים בינתיים עד לניתוח, האם יש צורך באנטיביוטיקה, סטרואידים, בני גם חולה אסטמה, האם הניתוח יקל עליו? אשמח לתשובתכם המהירה להקלה על מצוקתינו לילך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוכנות של ילד לניתוח
ד``ר יהושע דנינו28/12/2008שלום לילך,
משאלתך אני מבין שקיימת הגדלה של השקד השלישי וגם של השקדים, בצורה משמעותית דבר שגורם לו לתסמונת דום נשימה בשינה.
הגדלת השקד השלישי יכולה לגרום לנזלת תמידית היכולה להיות מפורשת כאילו קיימת הצטננות, אך במידה ונזלת זו אינה מלווה בסימנים נוספים של הצטננות חריפה, כמו למשל חום מותר לנתח את הילד גם עם נזלת זו.
במקרה של הגדלת השקדים והשקד השלישי הניתוח צריך לכלול הסרה של שניהם כמו במקרה של בנך.
באשר להקלה עד הניתוח יש להיוועץ עם מומחה א.א.ג שיבדוק ויחליט האם יש מקום לטיפול אנטיביוטי או טיפול אחר.
ניתוח אינו מרפא את מחלת האסטמה אך יכול להקל על תדירות הופעת ההתקפים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי תוצאת בדיקה של ילד בן שנהאפי25/12/2008
ועשרה חודשים. הפעוט הופנה לבדיקה עקב בעיית שיעול חוזר, שינה פרועה והקאות. יש חשד לאסטמה כמו גם לבעיות אף אוזן גרון ו או ריפלוקס ובודקים לכל הכיוונים. אמש עשה צילום וזהו סיכומו: תפיחות ברקמות הרכות האחוריות של הנזופרינקס והיצרות תעלת האוויר. הייתי שמחה לדעת מה המשמעות. תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגדלת אדנואיד
ד``ר יהושע דנינו28/12/2008שלום דורית,
תוצאות הצילום מצביעות על תפיחות הרקמות הרכות בגרון שמאחורי האף. במקום זה ממוקם האדנואיד (השקד השלישי) ולכן המשמעות היא שקיימת הגדלה של האדנואיד המצרה את מעבר האויר מהאף לגרון ולכן, גורמת להפרעה בנשימה מהאף. הטיפול המקובל הוא הסרה כירורגית של האדנואיד, על כך מומלץ להיוועץ עם מומחה א.א.ג.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול טורדני מלווה בלחהאבירם23/12/2008
דוקטור שלום. כיצד היית ממליץ לטפל בלחה מרובה אצל ילד בן 3. קנינו מכשיר אדים (חמים). האם יש טעם לטפל בזה עם סירופ כל שהוא או שהלחה תחלוף מאליה.? מה עדיף מכשיר אדים חמים או קרים? תודה על תשובתך אבירם אבא של איתן...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול מלווה בליחה
ד``ר יהושע דנינו28/12/2008שלום אבירם,
לשיעול קיימות מספר סיבות, חלק מהן קשור לשיעול מלווה בליחה. הסיבות השכיחות קשורות למחלה ויראלית של דרכי הנשימה העליונות, המלווה בדרך כלל בנזלת שיורדת מהאף אחורית לגרון ומצטרפת לליחה שבגרון. הטיפול צריך להיות מכוון לגורמים הספציפיים בכל מקרה ומקרה. לשם איתור גורמים אלה יש להיוועץ במומחה א.א.ג.
לשאלתך, מכשיר אדים תורם ללחות בדרכי הנשימה ולכן מדלל את הליחה ומאפשר לה לרדת יותר בקלות ולכן מקל במידה מסויימת.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח צינוריותימית23/12/2008
שלום, בני בן שנתיים וחצי, עבר לפני כשבועיים ניתוח צינוריות והסרת שקד שלישי. באוזן שמאל יש לו הפרשות עם דם שיוצאות מהאוזן יבשות. האם זה תקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינוריות.
ד``ר יצחק ענתבי23/12/2008ימית שלום רב.
יכול להיווצר מצב שבו בעקבות הצינוריות בשתי האוזניים או באחת, ישנו תהליך דלקתי, מסיבות שונות, כמו, תגובת דחיה ל"גוף הזר", או תהליך זיהומי לאחר הניתוח, והדם הנילווה להפרשה, כשבועיים לאחר הניתוח, הוא חלק מהתהליך הדלקתי. כל רופא א.א.גרון, ולבטח הרופא המנתח ידע לתת מענה לבעיה שהתעוררה, ע"י טיפול אנטיביוטי מקומי ו/או פומי.
איחולי החלמה מהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוכנים להשתתף בסקר סמינריוני קצר?רונית18/12/2008
במסגרת החוג להפרעות בתקשורת עבודת הסמנריון שלי מנסה למצוא קשר בין הופעת דלקות אוזניים לבין תזונת התינוק בשנה הראשונה, אם יש לכם ילדים בגילאי שנה עד שנתיים אנא עזרו לי ומלאו שאלון קצר על סוג המזון(חלב או תמ"ל) ואופן ההאכלה(בקבוק או הנקה) מאוד אעריך את עזרתכם אם אתם מוכנים להשתתף שלחו לי הודעה ל:[email protected] ואשלח לכם שאלון רונית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סקר
ד``ר יצחק ענתבי20/12/2008רונית שלום רב.
ממכתבך לא ברור האם את פונה למנהלי הפורום, או למכותביו, בהנחה שאת פונה אל מנהלי הפורום, ולאחר שיחה עם ד"ר דנינו, לצערינו, לא נוכל להענות לבקשתך.
איחולי הצלחה בעבודתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינוסיטיס ובעיה באוזןרחלי16/12/2008
שלום לפני כשבועיים התחילו לי תופעות של סינוסיטיס כלומר כאבים מתחת לעיניים בראש בעיקר בצד אחד ורגישות באוזן בעבר חליתי בסינוסיטיס אני כרגע נמצאת בחו"ל ובעכבות כך נסעתי לבית חולים על מנת לראות רופא הרופא נתן לי פנצילין כלומר רפפן מגה 1 גרם למשך 10 ימים ועשה לי צילום ואמר שלא ברור אך הוא משער שזה סינוסיטיס ולגביי האוזן יש בתוך התעלה מלא שעווה אך הוא לא רוצה לגעת בפנים על מנת שלא יופיעו מתסמינים כמו חום מה שלא היה לי קודם היום לאחר שבוע של אניטיביוטיקה האוזן שלי סתומה אני לא שומעת ולפני יומיי התחלתי טיפות באוזניים דקס אוטיק ולשים שמן זית ושום השאלה שלי אם אלך שוב לרופא והוא ימליץ על ניקוז תה ממליץ זאת או עדיף לעשות משהו בבית כמו להזרים מים לאוזן ולייבש אותה טוב כי אני מפחדת שאם זה לא רופא טוב יפגע באוזן שלי בברכה ותודה רחלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוסיטיס ובעיה באוזן
ד``ר יהושע דנינו16/12/2008שלום רחלי,
מהסיפור שאת מספרת לא ברור אם בקרת אצל מומחה א.א.ג. הטיפול בסינוסיטיס הוא אמנם אנטיביוטיקה אך גם כולל ספרי לאף האמור לפתוח את המעברים של הסינוסים.
באשר לשעוה באוזניים ישנם דרכים שונות לטיפול, החל משטיפה, שאיבה או ניקוי מיקרוסקופי וכלה בטיפות וספרי הממיסים את השעוה. הטפולים הללו צריכים להעשות על ידי רופא מומחה לא.א.ג בדיוק מן הסיבה שאת עצמך מציינת.
לפיכך אני ממליץ לך לפנות לרופא א.א.ג. מומחה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח כריתת שקד שלישי- ילד בן 4מיכל15/12/2008
קיבלתי המלצה מ- 3 רופאים להסרת השקד השלישי, למרות שלא מדובר במקרה מאוד חמור (אין נחירות, אלא נשימה כבדה בעיקר בשעות הערות), אך יש הרגל של נשימה מהפה וגם קצת שינוי מבנה הפנים שאלותיי הן: 1. האם יש יתרון בלהמתין לקיץ לניתוח מסוג זה? 2. האם לאחר הסרת השקד השלישי יש סכנה שיחזור או שזה פתרון לצמיתות? 3. האם יש טעם לחכות שהילד יגדל וייתכן והבעיה תיפתר מעצמה? 4. האם טכניקת קובליישן רלוונטית לשקד השלישי? אם כן, האם היא חוסכת את ההרדמה הכללית הקיימת בניתוח הכללי וכל כך מפחידה אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד שלישי
ד``ר יהושע דנינו16/12/2008שלום מיכל,
1. אין שום יתרון בהמתנה לקיץ לגבי ניתוח להסרת שקד שלישי.
2. שקד שלישי יכול לחזור באחוז קטן מהמקרים, אחוז זה תלוי בגיל הילד, כל שהילד קטן יותר סיכוי חזרת השקד השלישי גדול יותר, למרות זאת כאשר יש אינדיקציה להסרת השקד השלישי יש לבצע זאת גם אם קיים אחוז קטן של סיכוי לחזרה.
3. למרות שידוע ששקד שלישי אמור להתנוון ולהעלם ברוב המקרים בגילאי 8-10,אין טעם לחכות שהילד יגדל משום שאי הסרת השקד השלישי תגרור נזקים בלתי הפיכים בהתפתחות הלסתות והשיניים ונזקים נוספים.
4. טכניקת קובליישן אינה חוסכת הרדמה כללית והיא רלוונטית יותר לניתוחי שקדים ולא ממש רלוונטית לניתוח שקד שלישי, מכיון שחסרונות השיטה עולים על יתרונותיה, ולכן הניתוח הקונבנציונלי מומלץ יותר במקרה זה.
כל טוב ובהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משטח גרון חיוביל15/12/2008
שלום, רציתי לדעת, היה לי כאב גרון חזק במשך 3 ימים (בלי חום), עשיתי משטח, ויצא חיובי לסטרפ', כאשר קיבלתי את התוצאה, הכאב גרון עבר לגמרי. השאלה, אם אני צריכה לחזור לרופא ולקבל טיפול אנטביוטי, למרות שאני כרגע מרגישה בסדר לחלוטין? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישטחי לוע.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2008שלום רב.
בד"כ רופאי א.א.גרון לא ניזקקים למישטחים, לאיבחון הגורם הזיהומי בלוע.
אם אנחנו נידרשים להבדיל בין זיהום חידקי וזיהום ויראלי, אנחנו מעדיפים את בדיקת ספירת הדם
המלאה.
כ 30% מתושבי כדור הארץ הם נשאים של החידק הסטרפטוקוקלי, ורק במקרה של התפרצות
דלקת (חום, כאב, ותפליט), יש לשקול אם לתת אנטיביוטיקה.
מתן האנטיביוטיקה מיועד בראש וראשונה, למנוע סיבוכים של תהליך דלקתי חידקי מיתפרץ,
ומכך ברור שבחלוף המחלה, אין כל צורך באנטיביוטיקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים באוזניים - ממה הם נוצרים?ד``ר יהושע דנינו15/12/2008
שלום רב,
מזה זמן רב אנו שמים לב כי ביתי (בת 2.5) נוטה לדבר בקול רם ואף לצעוק לעיתים די קרובות.
לקחתי אותה לבדיקת שמיעה ובה נתבקשנו לבקר אצל רופא א.א.ג. משום שנראה כאילו חלה ירידה מועטה בשמיעה באוזן שמאל. יש לציין שהיא מדברת ברור ושוטף, ולנו לא נוצר הרושם שאיננה שומעת טוב.כמו כן לדעתי היא לא שיתפה פעולה באופן מלא במהלך הבדיקה. היא הייתה די מפוחדת וחשדנית.
כמובן שלקחתי אותה לרופא א א.א.ג, והוא מצא שישנם נוזלים בשתי האוזניים. הוא אמר שיש לחזור אליו לביקורת רק עוד 3 חודשים ואז גם לקחת אותה לבדיקת שמיעה נוספת. זה לא הרבה זמן??
שאלותי הם:
1. ממה נוצרים הנוזלים הללו, היא כרגע בכלל לא מנוזלת ומצוננת.
2. האם יש להמנע מלהרטיב את האוזניים במהלך המקלחת?
3. האם זה אומר שיש סיכוי שתצטרך ניתוח לכפתורים? אני ממש לא מעוניינת בכך. אני עברתי בילדותי ניתוח כזה, שרק הוביל לחורים בעור התוף ועד לכדי כלוסטיאטומה באוזן ימין (כיום אינני שומעת כמעט בכלל באוזן זו).
4. האם זה גנטי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוזלים באוזניים.
ד``ר יצחק ענתבי15/12/2008לולי שלום רב.
ככלל ילד המדבר בקול,או צועק, אין הדבר מעיד על ליקוי שמיעה, (מה שהפוך אצל מבוגרים).
העובדה שהרושם שלך שהילדה שומעת טוב, מדברת ברור ושוטף, מצביעה על כך.
בדיקת שמיעה בגיל הזה מחייבת מיומנות, ובד"כ מבוצעת ע"י 2 בודקות. (השניה בתוך התא).
ההחלטה של הרופא המקצועי לבצע ביקורת בעוד 3 ח' סבירה ונכונה, בהתייחס למצבה הטוב של ילדתך, ועל-פי התרשמותך.
לשאלותייך:
הנוזלים באוזניים אינם מגיעים מהאף ביגלל נזלות, אלא מדובר בייצור עצמי של התאים באוזן התיכונה. בד"כ הם אמורים להתנקז, -דרך החצוצרה- אל הלוע, במקרים אחדים ביגלל הפרעה פיזיולוגית, פתלוגית, או מכנית, הניקוז נפגם והנוזלים נישארים באוזן התיכונה.
אין צורך להימנע מהרטבת האוזניים, שכן במקלחת המים מגיעים לאוזן החיצונית בלבד.
על-פניו, נראה שלא יהיה צורך בנתוח צינוריות, והעובדה שבתך במעקב תיקבע (על-פי החלטת הרופא המקצועי) אם יהיה צורך בהם.
לא מדובר בבעיה גנטית.
איחולי בריאות שלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש באיירפופר
ד``ר יהושע דנינו02/01/2009שלום,
השימוש באיירפופר נועד במקרים מסויימים לפתור את בעיית אי ספיקת החצוצרה (התעלה המחברת בין האוזן התיכונה לגרון האפי). השימוש יכול לשפר את השמיעה בחלק מהמקרים, אך השימוש צריך להינתן אך ורק בהמלצת רופא מומחה א.א.ג, משום שבמקרים מסויימים השימוש במכשיר יכול לגרום לנזק. למשל, כמו במקרים בהם יש נזלת בגרון האפי היכולה לחדור לאוזן התיכונה ולגרום לדלקת בעקבות שימוש באיירפופר. לכן, לא מומלץ להשתמש במכשיר בזמן דלקת דרכי הנשימה העליונות ונזלת אפית.
לסיכום אני מבקש מההורים שחרדים למצבם הבריאותי שלילדיהם לא לעשות טעות נפוצה והיא להסיק ממקרה אחד למקרה שני, להעביר תרופות ממקרה אחד לשני ולהעביר המלצות טיפוליות ממקרה אחד לשני, שכן אין שני מקרים דומים, אפילו אם הם נראים כך.
ראוי לבדוק כל ילד וכל מקרה לגופו אצל רופא מומחה א.א.ג שיתאים לו טיפול ספציפי לנתונים שימצאו בבדיקה.
תפקיד הפורומים באינטרנט, עליהם אני מברך, להעשיר את הידע של ההורים, אולם את הטיפול הרפואי יש להשאיר לרופאים מומחים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח צינוריות לילד בן 3אושרית14/12/2008
שלום, בני בן השלוש סובל מגיל 9 חודשים מדלקות אוזניים חוזרות , נוזלים באוזניים ופקקים. רופא המשפחה שלנו לעולם לא הפנה אותנו לבדיקות אצל א.א.ג ולעולם לא ייעץ לנו בקשר לכך , כשבני הגיע לגיל 3 שמתי לב שהוא אינו מדבר כמו בני גילו , כולם אמרו לי שזה ישתפר ושאולי יש לו עוד זמן. התחלתי לבדוק את זה כי לא הייתי רגועה והגענו לפרופ'א.א.ג בבית חולים רמב"ם שבעקבות ממצאי בדיקת השמיעה , קבע כי אם בדיקת השמיעה הבאה לא תשתפר לאחר שבועיים שבו יינתן לו סירופ לייבוש הנוזלים( ממצאי בדיקת השמיעה , בשתי האוזניים -30 ) הוא יצטרך לעבור ניתוח צינוריות. יש לי כמה שאלות: 1. היכן אני יכולה לקרא על הניתוח הזה , מה היתרונות והחסרונות שלו , האם לאחר הניתוח השמיעה תשתפר , ישנן דרכים אחרות לטיפול ללא ניתוח? 2. האם צריך לבדוק משהו נוסף , כמו שקד שלישי מוגדל, נמאס לי לדלות מידע בחלקים ולהרכיב פזל , אני רוצה תשובות , אילו עוד בדיקות הילד צריך לעבור , האם הוא יצטרך מכשיר שמיעה? 3. רופא אחד אמר לי שדלקות אוזניים חוזרות ונוזלים באוזניים קשורים למבנה האוזן הפנימית של הילד , האם זה נכון? 4. יש לי תינוק בן 3 חודשים , איך ניתן למנוע דלקות אוזניים ונוזלים באוזניים ושסיפור הילד הגדול לא יגיע גם לקטן?הם בכלל ניתן למנוע ? 5. האם למוצץ יש קשר , כלומר - ילד שמוצץ מוצץ יש לו יותר סיכוי לחלות בדלקות אוזניים או לסבול מנוזלים באוזניים? ( נאמר לי פעם ע"י רופא המשפחה שיש קשר)-האם זה נכון? מצטערת ש"נפלתי" עליכם כך עם כל השאלות , אבל אני מרגישה שנפלתי "בין הכיסאות" , אני רוצה תשובות אחת ולתמיד. תודה מראש, אושרית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינוריות ודלקות אוזנים.
ד``ר יצחק ענתבי14/12/2008אושרית שלום רב.
אנסה לעשות מעט סדר בנושא דלקות אוזניים, וניתוח צינוריות.
לא ברור לי מדוע הבן הסובל כ 3 שנים מדלקות אוזניים, לא הגיע לבדיקת רופא א.א.גרון, כי הרי פניה לרופא המקצועי היא עצמאית, ואינה מחייבת מכתב הפניה מרופא משפחה/ילדים.
סיפור של דלקות אוזניים חוזרות, ליקוי שמיעה, ואיחור בהתפתחות השפה, כל אחד בפני עצמו מהווה התוויה לניתוח אוזן, ולבטח כאשר כל שלוש הסמנים קיימים. לאור זאת, לדעתי, גם סירופ ל"ייבוש הנוזלים" באוזן, לא יפתור את הבעיות, אלא בשילוב ניתוח שלדעתי, הינו הכרחי.
אושרית תיאור ליקוי השמיעה של בנך לוקה בחסר, על פיו לא ניתן לקבוע אם הליקוי הינו מסוג הולכתי, או עצבי, או מעורב. וכל רופא א.א.גרון יוכל לכוון אותך לטיפול הנכון.
במקרה החמור יותר, שבו ליקוי השמיעה הוא עצבי, יהיה צורך לשקול מכשירי שמיעה.
לשאלותייך:
1. במקרה של ליקוי שמיעה, על רקע נוזלים באוזניים, ביום הניתוח ולאחר שאיבת הנוזלים, יחול שיפור מידי בשמיעה. אני לא מוסמך לענות על טיפולים אלטרנטיביים וחלופיים, אעיר רק, שיש דחיפות לבצע טיפול לשיפור מיידי של מצב השמיעה.
2. כן יש חובה לבדוק את השקד השלישי, אם בצילום, או במישוש ידני תוך כדי ניתוח, כדי להחליט על כריתתו. ובאשר למכשיר שמיעה, אם הבעיה היא הנוזלים באוזניים, לא יהיה בו צורך !
3. אין כל קשר בין מבנה האוזן הפנימית, לסיפור הנוזלים והדלקות באוזן התיכונה.
4. אין הכרח שגם אצל האח הצעיר יותר, הסיפור יחזור על עצמו, אלא שכדי למנוע זאת, יש לבקר אצל רופא א.א.גרון במסגרת הקופה שלכם.
5. יש חילוקי דעות בקשר שבין מוצץ, לדלקות אוזניים, אלא שהרוב הגדול מבין הרופאים חושבים
שלא קיים כל קשר.
איחולי בריאות שלמה לך ולבנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש באיירפופר
ד``ר יהושע דנינו02/01/2009שלום,
השימוש באיירפופר נועד במקרים מסויימים לפתור את בעיית אי ספיקת החצוצרה (התעלה המחברת בין האוזן התיכונה לגרון האפי). השימוש יכול לשפר את השמיעה בחלק מהמקרים, אך השימוש צריך להינתן אך ורק בהמלצת רופא מומחה א.א.ג, משום שבמקרים מסויימים השימוש במכשיר יכול לגרום לנזק. למשל, כמו במקרים בהם יש נזלת בגרון האפי היכולה לחדור לאוזן התיכונה ולגרום לדלקת בעקבות שימוש באיירפופר. לכן, לא מומלץ להשתמש במכשיר בזמן דלקת דרכי הנשימה העליונות ונזלת אפית.
לסיכום אני מבקש מההורים שחרדים למצבם הבריאותי שלילדיהם לא לעשות טעות נפוצה והיא להסיק ממקרה אחד למקרה שני, להעביר תרופות ממקרה אחד לשני ולהעביר המלצות טיפוליות ממקרה אחד לשני, שכן אין שני מקרים דומים, אפילו אם הם נראים כך.
ראוי לבדוק כל ילד וכל מקרה לגופו אצל רופא מומחה א.א.ג שיתאים לו טיפול ספציפי לנתונים שימצאו בבדיקה.
תפקיד הפורומים באינטרנט, עליהם אני מברך, להעשיר את הידע של ההורים, אולם את הטיפול הרפואי יש להשאיר לרופאים מומחים.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיסה ושהות במקום גבוה לאחר ניתוחאילן12/12/2008
שלום בני עבר ניתוח סגירת חור בעור התוף במאי השנה. במעקב שנעשה התוצאות טובות. האם הוא יכול לטוס והאם הוא יכול לשהות במקומות גבוהים . (סקי באירופה) אילן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיסה לאחר ניתוח אוזן
ד``ר יצחק ענתבי12/12/2008אילן שלום רב.
אין כל מניעה לאחר ניתוח מוצלח לתיקון נקב בעור התוף, לטוס, מה עוד שמהניתוח חלפו כ 7 ח'
מובן מאליו שאין גם מניעה מלשהות במקומות גבוהים.
טיסה וחופשה נעימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול ואוזניים לבן שנהליאת11/12/2008
שלום, בני בן אוטוטו שנה ויש לי שתי שאלות לגביו: 1. הוא סובל משיעול שלא עובר במשך יותר מ-3 שבועות. רופא שלל דלקת גרון או אוזניים, פניסטיל לא עזר. בהתחלה מנעתי מוצרי חלב אך המשכתי עם מטרנה חלבית, לאחרונה חזרתי למוצרי חלב ונראה כי יש החמרה. האם יש טעם להגביל מוצרי חלב? אם כן, האם צריך לשלב גם מעבר למטרנה צמחית לזמן מסוים? 2. הבנתי כי לא מומלץ לשתות מבקבוק בשכיבה מחשש לדלקות אוזניים. האם זה נכון גם לגבי אכילה בשכיבה כשהראש מוגבה (על כרית או שמיכת פוך מקופלת)? או שבמצב שהראש מוגבה אין סכנה לאוזניים? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול ואוזניים
ד``ר יהושע דנינו11/12/2008שלום שני,
חלב יכול לגרום לתגובות אלרגיות אצל ילדים בגיל הרך, מה שיכול להתבטא בליחה שחלקה יכול להיות קשור לנזלת שיורדת מהאף. הנזלת והליחה יכולים לגרום לשיעול בשל גירוי הגרון. הטיפול צריך להיות מכוון לגורם ולכן יש לטפל בנזלת ובליחה. במידה והפסקת חלב עוזרת להפחית את הליחה יש להתמיד בה מספר חודשים, ובמידה ויש נזלת מומלץ לתת תכשירים מקומיים כגון, תרסיס מי מלח או מי ים, אותם ניתן לרכוש ללא מרשם רפואי.
באשר לשתיה בשכיבה, מומלץ לא לתת שתיה או האכלה בשכיבה, שכן כידוע הם יכולים לגרום לדלקות אוזניים ו/ או לנוזלים באוזניים. הגבהת הראש על גבי כרית אינה מספיקה בדרך כלל. רצוי להגיע להשכבת הילד בזוית של כ-45 מעלות.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
ליאת14/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש מהידבקות במחלותנעמי09/12/2008
שלום, ביתי בת 14 חודשים. הילדה שלי איתי בבית מאז שנולדה היא לא באה במגע עם ילדים אחרים מלבד בני דודים ולמשחק בגן שעשועים. היא תינוקת שניזונה לרוב מהנקה (סרבנית מוצקים). מאחר ועלי לחזור לעבודה החלטתי להכניסה למעון. היום ביקרתי במעון וכל הילדים מנוזלים ומשתעלים. אני ממש בחרדות שביתי תסבול ותיהיה חולה. היא לא היתה חולה מאז שנולדה, אפילו לא נזלת.... 1 . האם ניתן למנוע הידבקות במחלות? 2.האם אתה ממליץ לחכות לקיץ? (נאמר לי שזה חלק מהגדילה ולא משנה מתי אכניס אותה למעון היא תעבור ת המחלות עד שגופה ייתחסן, האם כך?) 3. האם אתה ממליץ על חיסון לשפעת? תודה נעמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המנעות מהדבקות במחלות
ד``ר יהושע דנינו09/12/2008שלום נעמי,
הסיכוי להדבקות בחורף גבוה יותר במקומות סגורים בהם יש צפיפות ונמצאים בהם ילדים חולים.
מעון לילדים הוא מקום בו יש סיכון להדבקות. כמובן שאם הילד לא ילך למעון סיכויי ההדבקות שלו נמוכים. השאלה לפיכך היא לא רק בריאותית אלא חברתית. האם זה נכון לילד להמנע מחברת ילדים? עד איזה גיל? תשובה לשאלה זו אני יכול לתת לך כאב וכסב, ולהשכלתי הרפואית אין קשר לתשובה. אין לי ספק שאת כאם מסורה ודאגנית תמצאי את התשובה הראוייה לביתך מן הבחינה החברתית.
מבחינה רפואית אני מבקש להדגיש שילדים נחשפים בכל מקרה במהלך גדילתם למחלות שונות, שרובן ויראליות (מחלות שמהלכן מוגבל והמחלה עוברת מאליה). חשיפה למחלות כמעט ואינה נמנעת.
חשיפה למחלות יוצרת נוגדנים לגורמי המחלה בגוף כך שבחשיפה נוספת לאותו גורם מחלה, הגוף מתגונן ביתר יעילות.
חיסון נגד שפעת מומלץ לקבוצות אוכלוסיה בסיכון, וכדאי להיוועץ לשם כך עם רופא ילדים.
כל טוב ובהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)

(1).jpg)