מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הזזת ראש צד לצד אצל תנוקתעינת02/07/2009
שלום רב,
הבת שלי בת 8 ח', סובלת מרפלוקס ומטופלת בלוזק, זנטק ואלגיקל. כמו"כ ישנה רגישות לחלב.
בגיל 4 ח' הזיזה את ראשה מצד לצד כאילו שאומרת "לא" וזה חלף כלעומת שבא. כיום זה חזר ובתדירות גבוהה מאוד. הדבר מתרחש בערנות, על הבטן, ישיבה וכדו'. אינו מלווה בבכי. אינו תואם סיטואציה.
רופא גסטרו טען שעשוי להיות קשר לרפלוקס. האם זה יכול להיות קשור או שמא ישנו הסבר אחר? גרייה עצמית?? שיניים??? אוזניים אגב נקיות.
תודה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009מדובר בתופעה התנהגותית של גריה עצמית. לאישור האבחנה יש לעשות בדיקה נוירולוגית וכן בדיקת ראיה ושמיעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למי פונים ????צופית30/06/2009
יש לי ילדה מקסימה בת שלוש - כל דבר אצלה קצת קצת שונה מאחרים (לא דברים מוטוריים אלא בעיקר התנהגותיים), בבית וגם בגן התאורים שיש לי כדוגמה הם רבים ומגוונים, שלחתי טפסים להתפתחות הילד ויש לי תור רק באוקטובר - הייתי רוצה שמישהו מקצועי יראה אותה (באופן פרטי כמובן) עוד לפני , אולי יש "שם" להתנהגויות השונות שלה חוץ מלהגיד שהיא לא מחונכת
אשמח לעזרה
צופית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צופית
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי03/07/2009אני מחזקת את החלטתך לקחת אותה לבדיקה בהתפתחות הילד .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של מעבדת שינהנתי29/06/2009
בתי בת ה 3 ו7 חודשים עברה מעבדת שינה בעקבות יקיצות מרובות בלילה. התוצאות הראו הפסקות נשימה ורופאת הילדים הפנתה אותנו לנויורולוג ילדים הבעיה מכיוון נוירולוגי. לפני כשנה בתי סבלה מתופעה שנקראת BREAST HOLDING SPARE היתה נבהלת ומפסיקה את נשימתה. ה EEG היה תקין.
מה יכולה להיות הבעיה שהפסקות הנשימה קורות? האם על בסיס נויורולוגי זה נדיר ?
תודה על כל תשובה,
נתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבדת שינה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009אין קשר בין שתי התופעות.
יש לברר אם הפסקות הנשימה הם מסבה חסימתית או מרכזית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפי תוצאות דוח ממעבדת שינה
נתי04/07/2009החסימה היא מרכזית ולפיכך כנראה הופננו לנוירולוג ילדים.
מה יכולה להיות הבעיה ? מה הכיוון?
תודה על תשובתך.
נתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקות נשימה בשינה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי07/07/2009אם יש לה הפסקת נשימה בשינה מסבה מרכזית יכולות להיות לכך מספר סיבות.
לצרך אבחנה יש צורך לבצע:
בדיקה נוירולוגית מלאה , בהתאם להחלטת הרופא הבודק יש צורך לבצע הדמיה של מוח ומעבר בין המוח לצואר וכן בדיקת עיניים ובדיקת BERA* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רציתי לדעת?אני29/06/2009
האם שאלה חזרתית אצל ילד(המאובחן בהפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות עם מנת משכל בנורמה ועיכוב שפתי ומוטורי ולקויות למידה) שהתחיל לשאול לאחרונה בחצי שנה אחרונה או אפילו רקבמגיל 5 את אותה שאלה ,כגון מה השעה?)זה יכול להיות אופייני להפרעה על הרצף האוטיסטי ,האם סימינים כאלה יכולים להופיע רק בגיל 5 שהרבה מהאבחנה של הרצף מאובחן בגיל 1.5 עד 3? האם זה יתכן ? אשמח לקצת יותר אינפורמציה בנושא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חזרתיות
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009לא נראה לי סביר. לא עושים אבחנה כזאת על סמך סימן אחד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכה על קצה האצבעותשאלה28/06/2009
שלום רב. מה עושים לגבי ילד בן 4 ברגע שהתחיל ללכת, מתהלך על קצה האצבעות . כשהוא נועל סנדלים הוא הולך רגיל. אבל רוב היום הוא מתהלך יחף בבית, כי טוען שזה נוח לו, והוא כל הזמן הולך על קצה האצבעות, ועתה אחיו בן 3 גם "למד" ממנו וכשהוא יחף הוא גם הולך על קצות אצבעות, הערות לא עוזרות, זה נראה בלתי רצוני. מה עושים. ושאלה נוספת אודה אם תעזרי לי למרות שזה הפורום הלא מתאים, מה הסיבה שגיליתי שלילד בן ה-3 מספר צפורניים בידיים וברגליים נהיו שקועות מאד. תודה רבה על העזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009יש צורך לבדק אותו בבדיקה נוירולוגית ולשלל שיש מתח מוגבר או החזרים ערים וכי לא מדובר בהפרעה מתקדמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי חייבת לכתוב כאן
על קצות09/07/2009כמובן מבלי להטיל צל של ספק או דופי בהכוונת הנוירולוגית. שבתי בת ה- 11 גם כן התהלכה ועד היום אוהבת להתהלך ולרוץ רק על קצות האצבעות. אלא שזה קרה לפני עידן המחשב והפורומים ולא חשבנו אפילו שיש בזה בעיה מסוג כלשהו.
לימים התברר שהילדה מחוננת בריקוד ומופיעה על במות עם בנות הגדולות ממנה במספר שנים.
אין אני באה לאמר שבנך יהיה רקדן וגם לא שיש לזלזל ברפואה, אלא לאמר שלעיתים הדברים יותר פשוטים ממה שאנו עושים מהם. אז אל תתעצבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנעת פרק כף הידמיכל28/06/2009
תינוקת בת שישה חודשים, מסובבת את פרקי ידיה במעגלים ומניעה את כף היד קדימה ואחרוה פעמים רבות במהלך היום. אינני מצליחה להחליט אם פעולה רצונית או לא.
האם יכול להעיד על בעיה? האם מוכר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הנעת יד
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009יש צורך לבדק ולהתרשם הן מהתנועות והן מההתפתחות שלה. אם הילדה מפסיקה את התנועות כאשר מסיחים את דעתה אז זה כנראה התנהגותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים - מצמוציםמושית28/06/2009
שלום רב. בתי בת השבע סבלה לפני שנתיים בערך ממצמוץ בעין. הדבר הדאיג אותי מאד, וחלף באופן טבעי אחרי חודש לערך. מאז בגדול היא לא סבלה מזה, ובימים האחרונים זה חזר, אם כי בחלקים מסוימים של היום בלבד. אני מבינה, וכך נעניתי בעבר, כי זו תופעה שכיחה אצל ילדים שנוטה לחלוף, ואם כך ניחא. חששי הוא שבגלל הנטייה היא בסיכון שזה יחזור בגיל מאוחר יותר ואז ילווה אותה כל חייה. שאלתי היא האם חששי מבוסס, או שמא האם לאחר שזה הוכיח שזה בא והולך הסיכון לכך לא משמעותי? האם אנשים שסובלים בגיל מבוגר מטיקים קבועים הם למעשה אותם אלה שכילדים סבלו מטיקים או שאין קשר הכרחי בין הדברים? בקיצור, האם היא בקבוצת סיכון לסבול מטיקים קבועים בהמשך? הדבר מדאיג אותי מאד, ומודה מראש על התייחסותכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009טיקים הינם תופעה שכיחה בילדים. טיקים מתגברים במצבי לחץ ונוטים להעלם מעצמם ולחזר לעיתים בצורה שונה. אין הדבר מרמז שתסבול מטיקים בגיל מבוגר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תנועות לא רצוניות אצל תינוקתשירה27/06/2009
שלום,
בתי בת כמעט שלושה חודשים ושמתי לב שפעם אחת כשנרדמה עלי רגלה השמאלית "קפצה" בלי שליטה, וכשנגעתי בה הפסיקה.
וכן כשהיתה ערה ו"דיברה" איתי שפתה התחתונה קצת רעדה.
האם זה נורמלי או איזו בעיה נוירולוגית שכדאי לבדוק?
(בהריון עשיתי את כל הסקירות כולל סקירת מוח מאוחרת ומפורטת).
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנועות
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי02/07/2009קפיצות בזמן שינה שאינן מופיעות בערנות הם תופעה שפירה.
רעידות בשפה התחתונה בזמן התרגשות אינן בעיה נוירולוגית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים/זצים בשינהאמא27/06/2009
בתי בת 6,בזמן האחרון הבחנתי שבמהלך השינה יש לה תנועות קטנות-מאין "זצים"/ תיקים של איברים שונים בגוף,בעיקר כפות ידיים ורגליים(לא רעידות)
תזוזות אלה מתחילות מרגע הרדמותה ועד שהיא מתעוררת,שינוי תנוחה לא משנה את המצב,יש לציין שהילדה סובלת מזה כשנה מכאבי ראש-לטענת נוירולוג מיגרנות
שאלותי: מה זה יכול להיות? ואיזה בדיקות יש לבצע ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיקים בשינה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי27/06/2009יש לשלל שמדובר בתופעה של מיוקלונוס. כמו כן חשוב לדעת אם אין תופעות כאלו בערנות.
הבדיקה המומלצת היא EEG בערות ושינה. לפי זה החלטה על הדמיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תסמונת טורט עוברת בתורשה?yn197726/06/2009
שלום
אני בחור בן 32, בריא בסה"כ.
לפני מספר שנים, אחד הרופאים שהלכתי להבדק אצלו בעקבות טיקים שיש לי בפנים, ואני מדגיש שזה בצורה מאוד זניחה, אמר לי שיש לי את הסימפומים של תסמונת טורט.
אני נמצא כעת בקשר זוגי, ולבת הזוג שלי יש חששות שהדבר יכול לעבור לילדים. אנחנו נמצאים בצומת דרכים, והתייעצתי עם מספר גורמים וכל אחד נתן את דעתו, דעות סותרות לחלוטין.
אני מבקש מאוד לדעת מהצוות פה, ומהאנשים שנתקלו בבעיה דומה, מה דעתם, כיצב אפשר לאבחן, האם ע"י בדיקות גנטיות ניתן לעלות על הנושא בטרם נכנסים להריון?
אני מבקש לדעת זאת יותר בשבילי, כי אני זה שאשא בתוצאות, גם אם בת הזוג הנוכחית תעזוב כי לא תוכל להתמודד עם הבשורה.
יש לציין, שבימים האחרונים נכנסתי למחשבות דכאוניות ואני מפחד שדבר זה יפיל כל קשר זוגי בעתיד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טורט
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי27/06/2009עצתי לך היא להבדק אצל נוירולוג או מומחה להפרעות תנועה כדי לודא אם האבחנה היא טורט או טיקים בלבד. לטורט יש מאפיינים כמו טיקים קוליים, התחלה לפני גיל 18 ומשך של שנה רצוף ללא הפסקה שעולה על 3 ח'. כמו כן מלווה הרבה פעמים בהפרעות כפייתיות הפרעת קשב ולקוי למידה.
אם אין מדובר בטורט אין מקום לדבר על תורשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתסמונת טורט
סיגל25/07/2009שלום לך : שמי סיגל אני אמא ל 3 ילדים .
יש לי ילד בן 10 עם הפרעות קשב וריכוז
וילד בן 14 עם תסמונת טורט . ילד מאוד קשה מופרע כל היום מסתובב ברחובות ,
לא מוכן ללכת לשום חוג .הוא מטופל בתרופות ואצל פסיכולוגית אך שום דבר לא עוזר .
הוא עושה המון שטויות ואחיו נגררים אחריו . אני ממש מיואשת מהמצב .
בעלי בדיכאון ממנו וגם הוא מטופל בתרופות .
החלטנו לאור המצב לשלוח את הילד לפנמיה או מקום שמתאים לו .
והוא כל הזמן מאיים שאם הוא יגיע למקום הזה הוא ישרוף את הבית , יפנצר את הגלגלים של המכונית . פעם אחת הוא איים שהוא יזמין לנו משטרה כי הוא לא קיבל דבר מה ובאמת כך עשה .
אם הוא לא מקבל מה שהוא רוצה הוא מרביץ לאחים שלו שובר לי דברים בבית .
אני ממש על סף יאוש מה ניתן לעשות עם ילד כזה ?
סליחה על המכתב הארוך ותודה מראש סיגל .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pseudotumor cerebriנליה26/06/2009
שלום ד''ר אביבה פאתל! בני 16 סובל מיתר לחץ תוך גולגולתי. עברנו בירורים והחלטנו שצריך להפסיק בהדרגה טיפול נגד פרכוסים שנגרמו תוך טיפול. טיפול הופסק כלפני שבוע. אבל חסר ריכוז חולשה כללית עדיין קיימים. ילד לא מתפקד ב100%. עסר בית ספר מחצית שניה. חכינו הפסקת טיפול תרופתי אך לא רואים שום שיפור. מעומדים באוגוסט לבדיקתכם. מה לעשות עכשיו?בנוסף ילד מסרב משום בדיקה. מצב חזר. אותו מצב שהיה לפני חצי שנה שכול הטיפול לא היה מוצלח. תעזרו לנו בבקשה. תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Pseudo tumor cerebri
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי26/06/2009שלום נליה
לאחר כל הברור שעבר הגענו למסקנה שהתופעות אינן קשורות ליתר לחץ אלא לכל מה שעבר עליו בעקבות סיבוכי הנתוח.
כפי שהמלצנו עליו להיות במעקב נוירולוגי ופסיכולוגי.
בינתיים אני מבקשת שתבצעו שוב בדיקת קרקעית עיניים לפני הביקורת באוגוסט. אם המצב לא ישתפר ננסה להקדים את התור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיקים של נשימהיעל24/06/2009
מזה כשבוע הופיע אצל בני בן ה - 11 תופעה שמידי מספר שניות הוא לוקח פתאום נשימה עמוקה מהפה.
בהתחלה חשבתי שמדובר בהרגלי נשימה לא נכונים במיוחד מכיוון שמנוזל בד"כ. הלכנו לרופא שאמר שלדעתו מדובר בסוג של טיקים.
הטיקים מאוד מפריעים לו. לאחר רצף צפוף של נשימות מופיע לו לעיתים רצף של גיהוקים.
הוא סיפר שהחברים כבר מתחילים לצחוק עליו.
האם יש דרך להקל עליו ?
האם התופעה מוכרת ?
תודה
יעל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך....
מירה24/06/2009אחרי כמה זמן כדי לגשת לבירור?
האם יכול להיות שאילו סימפטומים של חרדה (נראה כאילו נגמר לו האוויר) ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיקים
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי25/06/2009אני מסכימה שמדובר בטיקים. טיקים מתגברים במצבי לחץ.
צריך לגשת לאבחון נוירולוגי על מנת לשלל תופעות נוירולוגיות אחרות שמתבטאות בטיקים.
והיה וזאת אכן האבחנה יש מקום לייעוץ פסיכולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה בגומה האחוריתיעל23/06/2009
שלום רב
אני בשבוע ה- 26 להריון
בעוברית התגלתה בסקירת המערכות ציסטה קטנה (8*6 מ"מ) בגומה האחורית
נבדקתי ע"י 3 רופאים שאמרו שמלבד הציסטה מבנה המוח תקין (כולל קורפוס קולוסום וורמיס) והמליצו לי להמתין כ- 4 שבועות ולעשות MRI ולאחריו יעוץ נוירולוג ילדים.
מעבר לציסטה אין שום ממצא אחר (מי שפיר תקינים, אקו לב עובר תקין, וסקירה תקינה)
רציתי לשאול אם הציסטה לא נספדת אך לא גדלה - האם יכולה להיות לה משמעות בהנחה ששאר איברי המוח קיימים ומזוהים?
אחד הרופאים ציין כי הורמיס תקין אך כהגדרתו - מעט מסובב - למרות שהוא אמר שבגלל שהוא מדד את האורך שלו (של הורמיס) שמתאים לשבוע ההריון - הוא לא מוטרד מכך - מה דעתך?
האם פגשת בילדים בריאים שנולדו עם ציסטה כזו (הרופאים טענים שזו ציסטה ע"ש בלייק)?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגו עלי ולא קיבלתי מענה
יעל25/06/2009אשמח אם תוכלי להתייחס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציסטה בגומה האחורית
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי26/06/2009לליאת שלום
אינני יכולה לתת לך תשובה על סמך מה שכתבת בלי לראות את הממצאים ולנתח את המקרה לעמק.
בכל זאת אנסה לתת לך מידע בקוים כלליים.
ציסטות בגומה האחורית אשר הן בעלי משמעות מבחינת ההתפתחות מלווים לרב בחיבור עם החדר הרביעי, בהידרוצפלוס ובחסר התפתחות של הצרבלום. כל אלו אינם קיימים במקרה שלך. יש ציסות שהן חסרות משמעות וראיתי מקרים כאלו ויש גם מקרים של מגה ציסטרננה מגנה שגם הם ללא משמעות קלינית.
מעבר לכך יש לבדק את המקרה לגופו, מה גדל הציסטה האם יש סימני לחץ ומה המבנה של הצרבלום.
בצוע של MRI עוברי יכול לתת מידע נוסף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר אביבה -תור לנוירולוגיהרינת21/06/2009
ד"ר אביבה שלום רב,
תודה רבה על תשובתך מתאריך ה 19/6/09.
דבר נוסף-יש לי הפניה לנוירולוג לתינוק שלי בן ה 6 חוד' בגלל הרחבת חדרי המוח,
ואף פיקססתי את ההזמנה לביה"ח "דנה" על מנת לנסות לקבוע תור בהקדם-
ולא בעוד חצי שנה .....(תור לעוד חצי שנה!?) וטרם קיבלתי תשובה מביה"ח
האם תוכלי לעזור לי בזה?
אני מאוד לחוצה מאחר והתינוק שלי מקיא מהרגע שנולד ואף היה מאושפז בבית חולים במשך
שבועיים כך שזה מאוד דחוף
תודה
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רינת
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי21/06/2009תפקססי בבקר שוב את המכתב עם מספר טלפון נייד ותעודת זהות ואברר מה קרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש מקום לבדיקה נוירולוגית?מיה19/06/2009
בני בן שנה וחודשיים. חייכן , חברותי וערני.
עדיין לא הולך (אם כי זוחל, ונעמד בעצמו), לא שולח ידים, לא מצביע, לא עושה "קוקו" או "בייביי"
אומר כ-שתי מילים סה"כ.
האם יש לו עיכוב התפתחותי? האם הגיע הזמן לפנות לייעוץ נוירולוגי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיה
פרופ' אביבה פתאל-ולבסקי20/06/2009לא ברור מה הכוונה לא שולח ידיים ולא מצביע. האם הוא מגיב לקריאת שמו, האם מגלה הבנה של הוראות כמו תן וקח. נראה שבחלק המוטורי והשפתי (הבעה) מתפקד בתחום הנורמה. לגבי החלק התקשורתי אני מציעה לבצע בדיקה התפתחותית מלאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

