מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- התלבטות בין ארבעה סוגי עגלותנטלי14/06/2020
שלום קובי,
אנחנו מתלבטים בין 4 עגלות. אנחנו גרים בעיר וחשובה לנו ההתניידות אך גם הנוחות של התינוק.
1. נונה טריב
2. בייבי בוס טייגר
3. מיוס 2
4. הייבי כוגר סיטי טור לקס
במידה ואין בעיה של מחיר, על איזו עגלה היית ממליץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר15/06/2020שלום נטלי,
כולן יחסית קלות ושוקלות באזור 8 וחצי ק"ג.
כולן מתקפלות בקלות וביד אחת לגודל קומפקטי.
הג'וגר מסורבלת לפתיחה לדעתי לאחר הקיפול, לדעתי הכי פחות נוחה לניוד מה-4 גם בעיר היא לא הכי נעימה.
גם במיוס וגם בנונה המושב עשוי מרשת, לדעתי זה פחות מספק תמיכה לתינוק, בעיקר אם רוצים להשכיב על הבטן.
גם למיוס וגם לג'וגר אין ידית טלסקופית ולכן יהיה צורך בהפעלת מאמץ בעליה וירידה ממדרכות גבוהות, ככל שהתינוק יגדל כך המאמץ יגדל.
אם יש זמן אז ביולי תגיע הטייגר 2 שלדעתי מציע את כל היתרונות, גם ניוד נוח (לדעתי היא והנונה מציעות את הגלגלים הכי איכותיים וידית טלסקופית ולכן הכי נוחות לניוד).
הדגם החדש יציע אמבטיה עם גגון ענק, רשת איוורור ומזרן נושם. המושב ניתן לקיפול לשני הכיוונים (במיוס לא, בג'וגר מסורבל אם הפנים אליכם), גם בנונה מתקפל לשני הכיוונים באותה קלות (עם הפנים קידמה לא ניתן להעמיד אותה).
הטייגר 2 תגיע בסוף יולי וכרגע ניתן להתרשם רק מהטייגר הנוכחית.
כמובן שאני תמיד ממליץ לגשת לחנויות ולבדוק פיזית את העגלות שזה אומר:
לשים משקל של 12 ק"ג בתוכן, לטייל בחנות ומחוצה לה, לעלות ולרדת מדרגה גבוהה עם המשקל בעגלה.
לנסות לתפעל (לחבר אמבטיה וטיולון, לשנות מצבים בטיולון), לנסות לקפל עם הטיולון ולפתוח. לבדוק ברכב.
זה נותן מדד ומצמצם את האופציות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
נטלי15/06/2020ממש תודה על התגובה המהירה
ממש אהבתי את הטייגר ואת הנונה
שתי שאלות שעלו לי: האם בטייגר 2 עדיין יהיו 2 גלגלים גדולים יותר (זה בעיקר מה שאהבתי בעגלה)
בחנות אמרו לי שהטייגר פחות יציב אם שמים עליו תיק כבד, האם אתה מסכים, האם יהיה טוב יותר בטייגר 2?
ממש תודה על התגובה המהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר15/06/2020שלום נטלי,
א. אשמח לדעתי באיזו חנות אמרו לך שהטייגר פחות יציבה.
בגדול אין שום בעיית יציבות, יש ידית טלסקופית שנועדה להקל בעליה וירידה ממדרכות, לכן היא מרגישה מאוד קלילה להרמה, ככל שהתיק תלוי יותר נמוך על ידית כך מרכז הכובד יורד ולכן, אין שום בעיה של יציבות. אפילו בבובקט אשר גם עם גלגלים יותר קטנים וגם יותר קלה אין שום בעיית יציבות.
מכרנו כבר קרוב ל-2000 עגלות ועד עתה מעולם לא נתקבלה תלונה של חוסר יציבות.
ב. הגלגלים גם בטייגר 2 נשארו באותו גודל, לדעתי זה הגודל המשולם שגם מעניק חווית ניוד וגם לא גורם לעגלה להיות גדולה, כבדה ומסורבלת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין עגלות בוגבו ואויסטרניקול14/06/2020
היי,
מתלבטת בין עגלות oyster 3 לבוגבו Fox (הבוגבו מרגישה לי קצת גדולה מדי)
לא מוצאת מספיק ביקורות על השתיים.
בנוסף, קראתי על Silver cross pioneer אבל לא מצאתי עדיין איפה אפשר לראות אותה.. היא שווה את המאמץ?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום ניקול,
מדובר ב-3 עגלות גדולות ומפנקות לתינוק, בעלות גלגלים גדולים ולכן יכולת הניוד של כל ה-3 מעולה. של הבוגבו בפרט, בעיקר בגלל העובדה שהיא גם מאוד קלה. מצד שני לדעתי היא הכי מסורבלת בקיפול, האמבטיה והטיולון חולקים מסגרת משותפת ולכן בעייתי יותר לעשות החלפות בינהם, לפעמים במעבר מאמבטיה לטיולון רוצים מדי פעם להשתמש באמבטיה ובפוקס זה בעייתי ודי לא ישים. מבחינת הטיולון, זווית השכיבה שלו היא בתנוחת עירסול (כנ"ל גם לסילבר קרוס) בעוד שבאויטסטר יש שכיבה ישרה, לדעתי זה יותר נוח לתינוקות ועדיף.
האויסטר היא הכבדה מה-3. יחסית נוחה לתפעול ויחסית קטנה בקיפול, החיסרון שהיא די יקרה מכיוון שנמכרת ברשת אחת ואין תחרות עליה.
לגבי סילבר קרוס ניתן לפנות לחסדי שמואל בי"ם ולברר מולם היכן ניתן להתרשם מסילבר קרוס.
אם רוצים לחסוך לא מעט כסף, אני ממליץ לבדוק את איי.בי.סי דיזיין סלסה אשר בסגנון של שלושת העגלות, הטיולון עם שכיבה מלאה. כרגע במבצעי קיץ ולכן די זולה (ביחס לעגלות שציינת).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לטיולון וכסא בטיחותיעל14/06/2020
קובי שלום,
תודה רבה על הפורום ועל כל העצות שקיבלנו ממנו מקריאה בלבד עד כה.
אנחנו מחפשים טיולון וכסא בטיחות.
לגבי הטיולון, נשמח להמלצה לגבי טיולון שמתקפל קטן, גגון גדול ועם אפשרות שכיבה הכי קרובה ל-180 מעלות, סל בגודל סביר ומעלה ואם ניתן אז גם ידית גבוהה ועדיף ידית שלמה ולא 2 ידיות נפרדות (עד כה השתמשנו בטיולון של העגלה המשולבת, אך מחפשים משהו קטן יותר אך גם נוח לילד). תקציב- סביבות ה-500 שח.
לגבי כסא בטיחות, מחפשים כסא בטיחות שניתן להושיב נגד כיוון הנסיעה, לא גדול (יש לנו רכב קטן) ושלא יבטל את המושב הקדמי (כרגע הסלקל (של צ'יקו) לוקח אותו קדימה אך עדיין ניתן לשבת בו).
תקציב באזור ה-800 ש"ח. ראינו גם את הקוסקו אך לא אהבנו שאין בו תמיכה לראש וכו'.
תודה רבה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום יעל,
לגבי טיולון, ב-500 אין יותר מדי מבחר. לדעתי בתקציב הזה אינפנטי מגנום הכי סביר. אם טיפה חורגים אפשר ללכת על ספורטליין וייפר שמציע סל ענק, שכיבה כמעט שטוחה, הגגון הכי מצל ואחד הכי נוחים לניוד. אין טיולונים עם ידית מתכווננת אבל הידית שלו יחסית גבוהה.
לגבי כיסא. אפשר ללכת על גרקו טרושילד, גם טיפה חורג מהתקציב אבל הוא לא נמכר במחירו הראלי. אחד מהבטוחים שיש עד 1000 ש"ח, יכול לשמש כבוסטר (לא ממליץ לבנות על זה). החיסרון שהוא טיפה בומבסטי.
אם הגודל מרתיע באזור המחיר שלו יש את גרקו סלים פיט שנחשב יחסית צר אבל מפנק מאוד מבפנים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעקבות מה שראינו בחנויות
יעל16/06/2020תודה על המענה.
בחיפוש קצר בחנויות ראינו מספר טיולונים בתקציב ונשמח לשמוע את דעתך לגביהם:
1. טיולון קוקי- אהבנו את האפשרות לשכיבה כמעט מלאה אך הוא מעט נמוך עבורנו
2. טיולון קומפקט של babylo
3. מינימו 2 של ציקו
מבחינת כיסאות מה שמצאנו בתקציב זה:
1. גרקו קונטנדר
2. גרקו size4 me 65
3. ברייטקס allegiance
נשמח לדעתך
תודה רבה
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר17/06/2020שלום יעל,
1. הקוקי אחת הקלילים שיש, שכיבה מעולה, יש לו את הקיפול הכי קטן (יתרון לטיסות בימים מתוקנים). יש לו גגון טוב. הוא פחות נוח לניוד, הגישה לסל החפצים פחות נוחה.
2. פחות נוח לניוד ופחות נוח לאחיזה בגלל ידית אחיזה קצת משונה.
3. לדעתי טיולון מוצלח, שינוי המצבים עם לחצן שזה הכי נוח. הניוד בינוני. יש תלונות על גלגל קדמי שנופל בכל מגע קל של לחצן הניתוק שממוקם במקום גרוע. הקיפול מעט גדול.
מבחינת הכיסאות הסייז 4 מי מקבל את הדירוג הכי טוב מ-3, נוח מאוד לילדים כך שהוא מומלץ. כמו שרשמתי הפוראבר עולה סביב ה-900 ש"ח וזה כיסא שבימים רגילים עולה סביב ה-1600 ש"ח.
אם רוצים ממש לחסוך, ראיתי מבצעים על אוונפלו טריומף ב-500 ש"ח. כיסא מיושן אבל תמיד מקבל דירוגי בטיחות גבוהים, נוח מאוד, לקחת בחשבון שהוא קצת רחב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לטיולון קל ונוח לניודמיכל14/06/2020
שלום קובי,
אנחנו מעוניינים בטיולון שיהיו לו כמה מאפיינים: קל, נוח לניוד (כולל מדרגות, אוטובוס), גגון אפקטיבי (תינוקת שסובלת מהשמש) ושיהיה נוח גם לתינוקת שבקרוב בת שנה וקצת גדולה מהממוצע. המחיר פחות קריטי.
שאלה נוספת: במצב של ילדה בת שנה וחצי ותינוק - איזה סידור מומלץ חוץ ממנשא + עגלה: עגלה עם טרמפיסט, או עגלה כפולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום מיכל,
לגבי הטיולון: ראשית אסור לעלות מדרגות. נכון כולם עושים זאת אבל חשוב לקחת בחשבון שזה יותר ממכפיל את שחיקת הטיולון ועלול להוביל לשברים (שבדרך כלל לא מכוסים באחריות).
לדעתי הטיולון עם הגגון הכי טוב הוא וייפר של ספורטליין.
הוא לא הכי קל אבל לדעתי אחד הכי נוחים בניוד, מרווח ונוח לתפעול וקיפול.
לגבי ניוד עם 2 ילדים, די מנית את כל האופציות הקיימות.
ככל שבת השנה וחצי תגדל כך יהיה יותר קל אבל עד אז צריך להתמודד עם המצב. אצלי השתמשנו במנשא וטרמפיסט, לא הייתה לי עגלה כפולה (למרות שהיו מקרים שבהם היה לי צורך כזה אז פשוט "השאלתי" מחנות שבה עבדתי). לא הרגשתי צורך ממש בעגלה כפולה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סייבקס - מיוס 2 לעומת Meilo (חדש)ניצן13/06/2020
היי קובי,
קראתי שבתחילת יולי מגיעה לארץ עגלה חדשה מבית סייבקס - אמורה להיות מאוד דומה למיוס, אז זולה יותר (להבנתי, מחירה הצפוי בישראל עומד על כ-3,000 ש"ח).
ניסיתי למצוא בכל מיני פורומים בינלאומיים השוואה שמפרטת בדיוק את ההבדלים במפרט בין המיס למיילו (בכל זאת, כנראה שזה לא בדיוק אותו דבר אם יש הבדל כה משמעותי במחיר) - ולא מצאתי. האם ידועים לך ההבדלים בין 2 העגלות? אם לא - האם ידוע לך היכן אוכל ל מצוא השוואה מפורטת?
תודה רבה,
ניצן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום ניצן,
אכן אמור להיכנס דגם חדש וזול יותר של סייבקס לארץ.
היא סופר חדשה לכן סופר קשה למצוא מידע לגביה!
ממה שאני בדקתי ולזה לפני שנגעתי או בדקתי פיזית, לכן אני מסייג את דברי וצריך לקחת אותם בערבון מוגבל:
מקבלים אמבטיה זהה לזו של מיוס 1, ללא רשתות איוורור ומזרן פנימי יותר פשוט.
הטיולון נראה יותר בסיסי וצר עם מדרך רגליים יותר פשוט.
ידית האחיזה מספוג ולא עור.
אני מעריך שהבדים יותר בסיסיים, זו לפחות ההתרשמות שלי מהתמונות.
היתרונות שלה ביחס למיוס יהיו: מחיר זול יותר, משקל קל יותר, ניתן יהיה לקפל עם המושב ל-2 הכיוונים (את המיוס רק כאשר המושב פונה לכיוון הנסיעה), יחד עם זאת הקיפול שלה (לפחות לפי סרטונים שראיתי) מעט יותר מסורבל לביצוע ביחס למיוס.
הדבר שהכי צרם לי (לפחות מהתמונות) הוא שכאשר מושב הטיולון פונה לכיוון הנסיעה ורוצים להשכיב אותו, המושב חוצה את קו ידית האחיזה, זה פחות נוחה להורה להתנייד כך ולא מאפשר לתלות תיק בצורה נוחה.
גם למיוס וגם למיילו אין ידית טלסקופית, לדעתי חיסרון גדול מכיוון שזה מקשה מאוד בעליה וירידה ממדרכות ואם יש הפרשי גובה בין ההורים זה פחות נוח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופניים עם גלגלי עזר לבן שנתיים וחצינגה12/06/2020
איזה אופניים מומלצות בגיל שנתיים וחצי, שאפשר לרכוב איתן בקלות ולהגיע לפדלים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום נגה,
לדעתי זה מוקדם מאוד להתחיל בגיל כזה. אם כן רוכשים עדיף עם מוט דחיפה שלפחות אם התינוק לא יפדל תוכלו לנייד אותו בעזרת המוט.
אני יכול לספר שאצלי בגיל 3 קנו לבני אופניים עם גלגלי עזר, הוא לא עליה עליהם עד כמעט גיל 5.
מה שכן קניתי לו קורקינט 3 גלגלים (2 מקדימה 1 מאחור ולא להפך!). הוא נהנה איתו עד עצם היום הזה. בלי קשר זה לימד אותו איזון, בגלל המשקל הקל היה קל לו ללמוד. שלב הבא היה אופני איזון + אופניים עם גלגלי עזר. בגלל כל התהליך הזה, בסביבות גיל 5 שפירקנו לו את גלגלי העזר, לאחר 2-3 דקות הוא כבר רכב לבד ללא גלגלי עזר.
לכן ההמלצה שלי היא קורקינט 3 גלגלים, זה לדעתי אחד המוצרים הכי טובים שרכשתי לילדי! הם מומלצים מגיל 3 אבל רוב הילדים יכולים לעבוד איתם גם בגיל שנתיים וחצי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיסא בטיחות לילד בן 4יעל12/06/2020
שלום קובי, נשמח להמלצה על הכיסא הכי בטיחותי לילד בן 4 ששוקל 18 קילו. אנחנו בלי רכב ולכן מעוניינים בכיסא שקל לנייד מרכב לרכב. יש דבר כזה? תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר12/06/2020שלום יעל,
יש 2 אופציות:
בוסטר עם רצועות שיכול להתאים עד 30 ק"ג כמו גרקו נאוטילוס לדוגמא. החיסרון שהוא דורש התקנה כל פעם מחדש. היתרון, יותר בטיחותי מאופציה 2.
אופציה 2: בוסטר הגבהה, אני מאוד ממליץ על דגמים עם גב.
אז המושב לא דורש התקנה, רק מניחים ברכב, הילד יושב ונחגר כמו מבוגר עם חגורת הבטיחות.
אני חושב שאופציה 2 עדיפה לצורך שלכם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסא בטיחות מלידה בלי סלקלרבקה11/06/2020
שלום
ראשית תודה על העזרה וההשקעה.
1
מגיל לידה, האם הגיוני, לרכוש כסא בטיחות ולוותר על סלקל, נראה לי שבמילא אמנע שמהשארה ממושכת של התינוק בסלקל מחוץ לאוטו.
2.הציעו לנו גרקו פוראוור טרושילד. האם זו אופציה טובה?או שמומלץ משהוא אחר ולא רב גילאי כלכך, במסגרת השקעה בסביבות עד 1000 שח? יש עדיפות אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר12/06/2020שלום רבקה,
1. הגיוני מאוד, יהיה חיסכון של כמה מאות שקלים עבור סלקל. היתרון המרכזי של סלקל הוא היכולת לשלוף אותו יחד עם התינוק מבלי להעיר את התינוק. מעבר לכך בהחלט כיום, הכיסאות בטיחות הם אופציה מעולה.
2. הגרקו נותן הכי הרבה תמורה לכסף כיום. מחירו הראלי צריך להיות סביב ה-1400-1600 ש"ח.
מלבדו יש את צ'יקו נקסטפיט שמומלץ בעיקר גרסאות הזיפ
וברייטקס, כל סדרת הקליק טייט שלהם מצוינת והכי קלה להתקנה, יש לכך יתרון אם הכיסא יעבור הרבה מרכב לרכב כי זה מונע טעויות אנוש בהתקנה. חשוב לציין שגם הצ'יקו וגם ברייטקס אפילו בגרסא הזולה ביותר חורגים מ-1000 ש"ח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגלת סיילו xl במעלית קטנהרבקה11/06/2020
שלום.
המעלית שלנו יחסית קטנה. מה קורה במצב פתוח עם אמבטיה. מה האורך הדרוש לא הצלחתי להבין. הכניסה רוחב 75 אורך 85 אלכסון בערך 90 פלוס קצת אצלנו... תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום רבקה,
ממליץ למדוד עם מטר את העגלה, הספק לא מפרסם נתונים מלאים מה גם שכל יצרן מודד אחרת את המוצר. על פניו נראה לי שהיא תיכנס בלי בעיות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנכנסת? אשמח לדעת!
אלעד14/06/2020היי, גם אנחנו רוצים לקנות את העגלה.. לפי המידות באתרים שבדקנו האורך שלה במצב פתוח עם האמבטיה הוא 95 ס"מ והעגלה 98/75 ס"מ.. לדעתכם תיכנס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר14/06/2020שלום אלעד,
יש עוד משתנים מלבד נתוני גודל המעלית.
1. ניתן להכניס באלכסון
2. ניתן להכניס בזווית מסויימת, לדוגמא אני מכיר מקרים שבהם העגלה הייתה גדולה ממימדי המעלית והורים הכניסו אות באלכסון וטיפה הרימו אותה באוויר והשיפוע גרם לעגלה להיכנס.
לכן אני ממליץ למדוד עם מטר את אלכסון המעלית. למדוד את העגלה כאשר הידית בפנים ולא פתוחה.
אם יש אופציה, להשאיל מחנות ולבדוק, יש חנויות שיתנו בתמורה לערבון כמו תעודת זהות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיולון דו כיווני מומלץ
טל18/06/2020שלום קובי,
אשמח להמלצתך לטיולון עם מושב דו כיווני ואפשרות לשכיבה (הכי מלאה שאפשר)
לוויתי את העגלה רק לשלב האמבטיה וכעת מחפשת טיולון בטיחותי, שבעצם יחליף את העגלה לבת חמישה חודשים.
ראיתי שהבוגבו אנט עונה על הקריטריונים האלה אבל לא מצליחה להבין אם מדובר בטיולון מומלץ. והסייבקס טוויסט מרגיש לי קליל מידיי לשלב הזה. האם יש לך רעיונות לעוד אופציות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר18/06/2020שלום טל,
לצערי אף יצרן לא פיתח טיולון דו כיווני מוצלח.
הסייבקס סביר, המחיר שלו צנח משמעותית ממחיר ההשקה לפני כשנה וזה רק ממחיש כמה הוא כשל. יש טוויסט 2 S, אני לא יודע מתי יגיע אם בכלל, נעשו שינויים חשובים שפתרו חלק גדול החסרונות של הקיים.
האנט בכלל תעלומה בעייני איך יצרן כמו בוגבו מוציא לשוק מוצר לא מוגמר (לפחות לדעתי). כאשר הטיולון פונה לכיוון הנסיעה אין לו מצבי שכיבה רק ישיבה! זה מבחינתי לבד פוסל את המוצר. רוב הזמן הטיולון יפנה קדימה ומה לעשות, תינוקות נרדמים ומסכנים התינוקות שיצטרכו לעשות זאת בישיבה.
מלבד אלו אין אופציות נוספות, רק לרכוש עגלה עם אמבטיה שיש לה טיולון דו כיווני, חלק מהחברות כמו בוגבו בי מוכרות רק טיולון אך זה לא זול, הפלוס שבעתיד יהיה ניתן להשלים לזה אמבטיה ולהפוך לעגלה. בניגוד לאנט אם הולכים על הבי זו עגלה הרבה יותר שלמה ומוצלחת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגלה יציבה לילד ראשוןנטע11/06/2020
היי,
אנחנו מתלבטים בין הספורטליין סיאלו xl לבין הסייבקס בליוס 3.
מחפשים עגלה יציבה (נסיעה על דרך משובשת) שלא תהיה כבדה מידי ותהיה קלה לקיפול.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום נטע,
הסייבקס תהיה יותר נוחה בניוד. עד כאן יתרונות הסייבקס.
הסיילו יותר קלה, יותר נוחה לקיפול, יותר קומפקטית.
כשמשכיבים את המושב הוא חוצה את קו ידית האחיזה בסייבקס, לדעתי זה פחות נוח להורה ולא מאפשר לתלות בצורה נוחה תיק.
לדעתי הסיילו לא הכי מושלמת לדרך משובשת אבל תוכל להתמודד בצורה יחסית טובה ויותר תואמת את שאר הדרישות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
נטע11/06/2020יש לך המלצה על עגלה אחרת שתתאים לדרישות ותהיה בתקציב הדומה לעגלות הנ"ל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום נטע,
בסגנון של הסיילו יש את בייבי בוס טייגר שלדעתי גם יותר נוחה ממנה לניוד בגלל סוג גלגלים יותר איכותי. בנוסף היא גם קלה ממנה בכ-2 ק"ג. כרגע נמכרות בחנויות שאריות אחרונות במחירי מבצע. מסוף יולי תיכנס טייגר 2 עם המון שיפורים אבל גם יהיה מומלץ להזמינה מראש כי רוב המשלוח כבר מוזמן.
אפשר גם לבדוק את ארמדילו פליפ XT, גם מעולה לדרך משובשת, החיסרון שלה הוא בעיקר המשקל, היא כבדה יותר בערך בקילו מהספוטליין ובכמעט 3 ק"ג מהטייגר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
נטע11/06/2020מהיכן ניתן להזמין אותה? לא מצאתי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום נטע,
תלוי באזור המגורים. כרגע בגלל מחסור במלאי אין הרבה נקודות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרן דו צדדי למיטת תינוקמור10/06/2020
שלום,
קראתי שאתה ממליץ על מזרן נושם אך עקב מגבלות תקציב החלטנו לקנות מזרן דו צדדי למיטת תינוק. האם יש לך המלצות לדגם ספציפי בקטגוריה הזאת?
בינתיים ראינו מזרן דו צדדי של ליטף, סוויט סליפ של רהיטי טל ומזרן דו צדדי של בייביטק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום מור,
האמת שאם הולכים על דו צדדי אז בדרך כלל ההמלצה שלי ללכת על הכי זול ולוודא מול מכון התקנים שיש לו תו תקן. בדרך כלל לכל מוצרי ליטף ובייביטק יש תו תקן. לגבי רהיטי טל, לריהוט שלהם יש, לגבי המזרן הוא חדש ולכן ממליץ לבדוק.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סלקל דונה - כן או לא?שרה10/06/2020
בס"ד
שומעת חוות דעת לכאן ולכאן על סלקל דונה.
חלק ממליצים מאד וחלק טוענים שהוצאה מיותרת כי הסלקל קטן מידי לתינוק ושזו סכנה לתינוק לשהות הרבה זמן בתוכו.
אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית לגבי זה.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום שרה,
בטיחותית לרכב יש סלקלים עם דירוג בטיחותי גבוה ממנו.
בריאותית לתינוק: מומלץ שתינוקות ישהו בסלקל עד 30 דקות ברצף (כולל הנסיעות). ומומלץ שלו ישהו יותר מ45 דקות סך הכל ליממה. אם נצמדים להמלצות אין שום סכנה!
סלקל נועד להיות קטן כי הוא נרכש לתינוק שרק נולד. הסלקל אמור לשמש עד גיל שנה, בפועל הממוצע זה עד 8 חודשים.
מכאן יש לעשות שקלול של הנתונים ולהחליט האם זה נכון לכם או לא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה/ דיס המלצה על עגל אורבו 2 מאמאס אנד פאפאסשרה10/06/2020
שלום וברכה,
לפני לידת ילד ראשון.
אני גרה בקומה 3 בלי מעלית ובלי רכב...
אני מחפשת עגלה שתהיה קלה וקומפקטית מצד אחד אך חזקה מצד שני (שתוכל לשמש ליותר מילד אחד...)
נתקלתי בעגלה של מאמס אנד פאספ אורבו 2 שמצאה חן בעיני.
היא לא הכי קלה בשוק, אבל הבנתי שהעגלות הקלות כמו למשל המיוס 2 של סייבקס אינם מספיק מאסיביות ועלולות להשבר אחרי שימוש. (באחת החנויות המוכר אמר שעם הסייבקס אצטרך להזהר במדרגות...שאומנם היא קלה אבל ה1.5 ק"ג בא על חשבון המאסיביות)
אשמח לשמוע חוות דעת על המאמס אנד פאפס או המלצה על עגלה אחרת.
מחיר כרגע אינו רלוונטי, חשוב לי עגלה שתעמוד בדרישות.
(אציין כי לא מתחברת לבוגבו בכלל...)
תודה רבה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר11/06/2020שלום שרה,
לדעתי דגם האורבו הוא הדגם הפחות מוצלח של מאמאס אנד פאפאס. היא מאוד מאוד מסורבלת בניוד, גם בגלל המבנה, גם בגלל גלגלים קטנים והמבנה שלהם וגם כי הקפיצים שלה די קשיחים.
לא מבין איך אפשר להגיד שסייבקס עלולה להישבר! היא כ-3 שנים בשוק ואני לא מכיר מקרים יוצאי דופן. שבר יכול להיגרם רק על ידי שימוש לא נכון במוצר או עליה וירידה ממדרגות יחד עם תינוק בעגלה (משהו שיקרה כמעט בכל עגלה בשלב כזה או אחר).
לדעתי דגם הפליפ XT3 הוא הדגם הכי מוצלח של מאמאס אנד פאפאס, החיסרון שלו זה המשקל של מעל 11 ק"ג שזה 3 ק"ג יותר כבד מסייבקס וכ2 ק"ג יותר כבד מהאורבו.
הייתי ממליץ לבדוק גם את עגלות בייבי בוס או ספורטליין סיילו XL. הן יחסית קלות ומגיעות עם גלגלים יחסית גדולים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחפשת עגלה קלה לתינוקאנה09/06/2020
שלום,מחפשת עגלה קלה שניתן לקפל בקלילות ולא גבוהה מדי, אני 1.60, שיהיה סל, מבולבלת ממבחר, מאוד אהבתי סייבקס, מבחינת מחיר פחות.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר10/06/2020שלום אנה,
בסגנון של הסייבקס אך במחיר זול יותר יש את ספורטליין סיילו הדגם הרגיל, בייבי מונסטרס מרלה ובייבי בוס בובקט.
הבובקט היא הקלה מה-3 ושוקלת קצת מעל 8 ק"ג (גם יותר קלה בחצי ק"ג מהמיוס). המרלה שוקלת כמו המיוס והספורטליין טיפה מעל. כולן מתקפלות ביד אחת, לגודל קומפקטי, לכולן טיולון דו כיווני שאני ממליץ לא לוותר עליו. כולן עולות באזור ה-2000 ש"ח שזה כמחצית מהמיוס, לדעתי הן לא נופלות מהמיוס ואף יש דברים שהן מתעלות עליה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה בבקשה
אנה10/06/2020תודה,ועוד שאלה לגביי סייבקס,נראה שזה כן מתאים לי ואני ניידת גם,העניין הוא שגלגלים קטנים ,ופה השאלה איך זה מסתדר עם טיולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר10/06/2020שלום אנה,
מאוד תלוי מה אופי הטיולים? היכן? סוג הדרך וכו'. המיוס בנויה לדעתי נטו להיות עירונית! כלומר: עיר, קניון ואם יהיה טיפה כורכר, חצץ או דשא היא תצלח אותם (אולי תצריך קצת מאמץ). גלגלים גדולים יותר מורדים את הצורך במאמץ ויכולים להתמודד עם דרכים עוד יותר קשות או משובשות. חשוב לציין שהם גם מגביהים את העגלה! כך שזה דורש בדיקה שלך מבחינת הגובה.
בנוסף עם יש מדרכה לא מסודרת כמו עיר עתיקה למשל, בגלגלים קטנים תרגישו (במיוחד התינוק) את כל הרעידות מהדרך כי יש פחות בלימת זעזועים.
עוד נתון שלא קשור לגלגלים במיוס זו הידית. אין לה ידית טלסקופית. לדוגמא בעגלות בובקט או ספורטליין סיילו שציינתי כן יש, ידית טלסקופית א. נוחה עם יש הפרשי גובה בין ההורים
ב. יותר חשוב, בעליה וירידה ממדרכות גבוהות היא משמשת כמנוף וכך לא צריך לאמץ את הגוף והידיים. במיוס בגלל שהגלגלים קטנים ובגלל שאין ידית טלסקופית, ככל שהתינוק יגדל והמשקל יעלה, כך זה יצריך הרבה יותר מאמץ בכל עליה וירידה ממדרכה גבוהה.
אם בכל זאת המיוס היא עדיין שיקול והמחיר לא מהווה בעיה, הייתי גם ממליץ לבדוק את בוגבו בי 5 שלדעתי יותר יעילה מהמיוס בכל הנוגע לנוחות הניוד. טווח מחיריה דומה לשל המיוס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינגליזינה טרילוג'י, סילבר קרוס פיוניר או הסייבקס הישנות יותרמורן09/06/2020
שלום. אנחנו גרים בקומה 2 בלי מעלית בירושלים. מחפשים עגלה שתחזיק המון שנים, קלה לקיפול. ברור שעדיף קלה אבל אנחנו רוצים עגלה יציבה (אנחנו בלי רכב בד"כ, אז הכל אוטובוסים). מה הכי מומלץ מבין שלושתם? אינגליזינה טרילוג'י, סילבר קרוס פיוניר או הסייבקס הישנות יותר (לא מיוס. במידה ונצליח למצוא).
בטווח מחירים הזה, כסף לא שיקול.
אולי עדיף בכלל עגלה אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה
מיכל09/06/2020העגלות שהזכרת מעולות והמחיר שלהם סביר אבל אם באלך לבדוק עוד אפשרויות אני ממליצה על גלקסי לונקס
היא עונה לכל הדרישות שהזכרת מאוד יציבה על גלגלים מסיליקון ודוושת בלימה אחת
מאוד מפנקת עם אביזרים כלולים במחיר ומאוד קלה לקיפול
היא אומנם חדשה בארץ אבל בהחלט מתחרה ראויה לשאר המותגים שיש בארץ.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל מבין שלוש העגלות שאני מתלבט
מורן09/06/2020תודה. ובכ"ז, מבין שלושתן, מה הכי עדיף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר09/06/2020שלום מורן,
ממליץ להתעלם מההודעה של "מיכל" משווקת עגלה ומנסה בצורה לא נאותה להמליץ לאנשים על העגלה שהיא "משתמשת בה ומרוצה". כאשר היא בעצם משווקת המוצר.
לגבי העגלות: הפיוניר מעולה וחזקה אך יש לקחת בחשבון שהיא כבדה יותר מהאינגלזינה וגדולה יותר לאחר הקיפול. כמוכן הטיולון שלה לא נשכב למצב שטוח.
הטרילוג'י לעומתה קלה, נוחה לקיפול וגם מאוד קומפקטית, הוכיחה שגם חזקה ועמידה לאורך שנים. החסרנות שלה הם שהיא מאוד קשה בניוד, בעיקר ככל שהדרך משובשת ובירושלים ישנם מקומות בהם יהיה קשה לעבוד איתה. כמוכן הסל חפצים שלה קטן ולא נגיש.
לגבי סייבקס ישנים, לדעתי דווקא הם לא היו מוצלחים.
לדרישות שלך הייתי ממליץ לבדוק את עגלות:
ספוטליין סיילו XL, בייבי בוס טייגר וארמדילו פליפ XT. כל ה-3 יחסית קלות (הפליפ כ11 וחצי, הסיילו כ10 וחצי והטייגר קצת פחות מ9 ק"ג). הן מתקפלות בקלות ובזכות גלגלים יחסית גדולים כולן נוחות מאוד לניוד גם בדרך משובשת. כולן גם מתקפלות ביד אחת כך שהן נוחות להורים בלי מעלית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכן, אבל
מורן10/06/2020תודה. אבל שלושתן חברות חזקות ואמינות שהעגלות שלהן יחזיקו להרבה שנים (כמו אינגליזינה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר10/06/2020שלום מורן,
שלושתן נמכרות קרוב לשנתיים, הטרילוג'י כעשור ומבוססת על הזיפי אז כמעט 20 שנים שהיא קיימת בגילגולים שונים. לכן קשה להשוות. שנתיים זה לא מספיק זמן.
הארמדילו בגילגוליה הקודמים כן הוכיחה עמידות לכן יש מדד של 6 שנים שהיא בשוק.
לגבי סיילו וטייגר, להן אין גילגולים קודמיים. היתרון, הן מודרניות ולדעתי מתקדמות טכנולוגית גם מול הטרילוג'י. יש כבר לא מעט הורים שעם ילד שני על העגלות האלו. עד עתה מוכיחות אמינות גבוה מה להערכתי מעיד שגם יוכיחו שרידות ואורך חיים ארוך.
עוד נקודה מאוד חשובה בנושא! זה גם תלוי במשתמש כיצד שומרים על העגלה, ניקיונה, לא עולים ויורדים מדרגות עם עגלה פתוחה עם תינוק בתוכה וכו'. יש גם עגלות שאני קורא להן עגלות טנקים וגם אותם אנשים מצליחים להרוס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


