מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
.jpg)
- ניתן לחבר סלקל באוטו בלי בסיס או שחייב לקנות?דימה06/07/2020
שלום, ראיתי שמוכרים בסיסים לסלקל, האם חייבים לקנות בסיס או שאפשר לחבר באוטו גם ללא בסיס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר06/07/2020שלום דימה,
בהחלט ניתן לחבר. אפילו בחלק מהדגמים סלקל ללא הבסיס מקבל דירוג בטיחותי גבוה יותר אבל וזה אבל גדול:
הבסיס מוסיף לנוחות החיבור והניתוק מהרכב, זו פעולה שלוקחת שנייה לחבר או שנייה לנתק בעוד שללא הבסיס זה נע בין 30 שניות לדקה, תלוי כמה ניסיון יש, בימים חמים או גשומים אתם תודו לבסיס.
כמוכן, התקנה ללא בסיס עלולה להוביל לטעות בהתקנה, מעל ל-70% מתקינים לא נכון ללא בסיס כך שלא משנה אם הסלקל יותר בטוח ללא בסיס, בפועל הוא לא בטוח אם הותקן לא נכון. לאור אלו אני ממליץ ללכת על דגם עם בסיס.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגלה לילד ראשון - המלצה בין כמה דגמיםשמואל05/07/2020
מחפשים עגלה לילד ראשון, מקווה שלא אכתוב ארוך מדי... תודה מראש!
מה שחשוב לנו לפי סדר זה:
1. בעדיפות החשובה ביותר - חברה טובה, איכות העגלה, העמידות שלה לאורך שנים וכו'
2. עיצוב יפה (לדוגמא לא בייבי ג'וגר סיטי מיני אבל כן ספורט ליין סיילו)
3. קיפול קטן
4. גלגלים בינוניים או גדולים עם בולמי זעזועים טובים
5. טיולון נשכב עד הסוף ומתהפך ל-2 צדדי נסיעה
חשבתי על האופציות הבאות:
1. סייבקס מיוס (גלגלים קטנים חיסרון)
2. סייבקס בליוס (ראיתי שאתה פחות ממליץ למרות שלי היא דווקא הייתה נראית מוצלחת בשבילנו)
3. ספורט ליין סיילו xl (היא איכותית כמו הסייבקס/ אינגליזינה/ סילבר קרוס?)
4. ארמדילו 3 (איכותי וכו' כנ"ל?)
5. בייבי ג'וגר תור לאקס
לא כתבתי כאן את האינגליזינה והסילבר קרוס כי הגודל שלהן תופס את כל הבגאז', נכון?
בוגו בו אשתי לא אהבה את כל הדגמים.
כמובן שאשמח מאוד לדעת אם יש לך רעיונות לדגמים אחרים שכדאי להסתכל עליהם.
סליחה על האריכות,
ותודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום שמואל,
אני אישית ממליץ שסעיף העיצוב יהיה אחרון אבל זה שיקול שלכם.
לגבי האופציות ביחס לדרישות:
1. אכן החיסרון במיוס זה גודל הגלגלים וגם חוסר בידית טלסקופית שמשמשת כמנוף בכל עליה וירידה ממדרכה גבוהה.
2. בליוס. ממליץ לראות פיזית. לנסות לקפל לבד, לבדוק ברכב (היא פחות או יותר בגודל ובמשקל של האינגלזינה או הסילבר קרוס שפסלתם בגלל עניין הגודל). כמוכן ממליץ לראות אותה עם המושב כשהוא פונה לכיוון הנסיעה, להשכיבו ולשים תיק עגלה.
3. עד עכשיו עושה רושם שהיא ברמה טובה.
4. לדעתי יותר נוחה לניוד מהסיילו, המושב לדעתי מספק תמיכה טובה יותר וזווית ישיבה טובה יותר מכיוון שהוא יצוק מפלסטיק. החיסרון הגדול שהיא יותר כבדה בקילו וקצת מהסיילו XL (שמכל דגמיי הסיילו לדעתי הכי מומלצת).
5. פחות ממליץ בדיוק מאותן סיבות שאני פחות ממליץ על המיוס.
בסגנון של הסיילו/ארמדילו אפשר גם לבדוק את בייבי בוס טייגר או בובקט. אם אין לחץ של זמן בסוף החודש יגיעו טייגר/בובקט 2. נכון לעכשיו קשה להתרשם כי ברוב החנויות אז המלאי כולל תצוגות. גם מה שנמצא בחנויות זה הגרסאות הנוכחיות בדגמי ה-2 יש המון שיפורים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
שמואל08/07/2020שלום קובי,
תודה רבה על התגובה.
לקח לי זמן לחזור לכתוב כי היה קשה למצוא בחנויות את הבליוס ואת הבייבי בוס..
קודם כל לגבי הבייבי בוס, בהחלט נראית עגלה טובה ויש לה גם יתרון במשקל.
עוד כמה שאלות:
1. מה שכתבת על הבליוס - זה לא שקשה לקפל אותה אלא היא פשוט לא מתקפלת, אפילו המוכר ניסה ולא הצליח וגם אמר לי שהיא בעייתית בזה, בהחלט מוזר. בנוסף היא באמת מתקפלת גדול כך שזה מספיק כדי להוריד אותה מרשימת המומלצות.
רק לגבי מה שכתבת שהטיולון בשכיבה עובר את קו הידית - זה קיים גם בבייבי בוס (אא"כ פותחים את הידית עד הסוף ואז המצב בבליוס אפילו יותר טוב), לא?
2. עושה רושם שאתה לא מייחס הרבה משמעות לחברה שנחשבת אמינה ואיכותית, נגיד ולא אכפת לי אם לקנות את הסיילו או ארמלידו/בייבי ג'וגר, לא עדיף ללכת על חברה ותיקה כמו מאמס אנד פאפס ולא על ספורט ליין שהיא חברה חדשה?
3. הציעו לי בחנות את המאמס אנד פאפס סולה חדשה ב1400, המוכר אמר שאין הבדל באיכות בניה אלא רק בעיצוב, האם זה נכון או שיש הבדלים משמעותיים? היית ממליץ על הדגם הזה?
תודה רבה! אתה מאד עוזר לנו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר08/07/2020שלום שמואל,
לגבי זמינות העגלות, בליוס: היבואן החליט למכור אונליין את הדגם ולכן הוא מוצג במעט חנויות. לגבי בייבי בוס: כל המלאי של העגלות אזל, חלק גדול מהחנויות מכרו מתצוגות. משלוח הבא צפוי להגיע בסוף החודש ואז תהיה נפוצה ביותר חנויות.
1. לבליוס מנגנון לא נוח, יחד עם זאת מוכר מיומן אמור לקפלה בקלות. חשוב לציין לגבי מוכרים, הם בעלי אינטרס בין אם למכור מוצר יותר ריווחי (כמו שציינתי הבליוס נמכרת ישירות מהיבואן אונליין דבר שלא משאיר הרבה מרווח לחנויות) או, הם רוצים למכור סחורה תקועה שכבר שולמה. לכן אחת ההמלצות החוזרות שלי כאן, להתנסות לבד עם המוצרים כדי להגיע למוצר הכי אופטימלי לכם. ציינתי מראש שהיא לא עונה לדרישות עקב משקלה וגודלה.
לגבי הטיולון שעובר את קו הידית, זה קורה בהרבה עגלות, לכן בבייבי בוס (ובעוד הרבה עגלות) הידית מתארכת מעבר לקו וזה המצב שלדעתי צריך להיות, בבליוס גם במצב הכי ארוך המושב מגיע לקו הידית או טיפה חוצה. בבייבי בוס הידית ארוכה מהמושב. לכן המצב בבייבי בוס הרבה יותר טוב. ממליץ לתלות תיק עגלה, למתוח את הידית למצב הארוך שלה ולהשכיב את המושב כדי להבין את כוונתי. כמוכן ישנן חברות שאין להן ידית מתארכת אז הן עושות מושב קצר שמן הסתם לדעתי זה פתרון פחות טוב.
2. אני לא מייחס חשיבות לחברות/מותגים/עיצוב/יופי. אני מייחס חשיבות לדרישות שהשואל מבקש מהמוצר! מבחינתי גם העגלה שנחשבת הכי אמינה יכולה להיות תקולה בגלל שימוש לא נכון.
מבחינתי זמן של שנה לעגלה בשוק נותן תמונה למוצר ורמתו.
גם ספורטליין וגם הבייבי בוס מעל לשנה וחצי בשוק ומראות אמינות מעולה. לגבי בייבי ג'וגר, אני לא ממליץ על המיני ג'וגר הדגם הכי נמכר של המותג מכיוון שהטיולון שלה חד כיווני, לדעתי ולפי מחקרים רצוי שהתינוק יהיה מול ההורה עד גיל שנה +. לגבי הדגם החדש סיטי תור, כמו הסיילו או בייבי בוס הוא חדש ולדעתי דרוש לו מקצה שיפורים רחב, הוא בעיקר לא עונה לדרישה של נוחות הניוד. דווקא אחת ההמלצות החוזרות שלי כאן היא למאמאס אנד פאפאס ארמדילו פליפ XT3, אני רק מציין מראש שחסרונה הגדול הוא משקלה: 11 וחצי ק"ג, לכן ממליץ לבדוק אם זה משהו שהוא קריטי לכם או לא. לדעתי לא אמור להיות קריטי לרוב האנשים אבל אני נוכח לדעת שבישראל זה מאוד קריטי. בגרמניה לדוגמה העגלות הכי נמכרות שוקלות מעל ל-13 ק"ג.
3. ראה סעיף 1 לגבי מוכרים. מדובר בדגם ישן שיצא ב2009 ועבר מתיחת פנים קלה בסביבות 2011 אם אני לא טועה ואז נקראה סולה 2. מדובר בדגם שכבר לא משווק בארץ כמעט שנה.
כן מדובר בדגם מעולה ביחס תמורה למחיר ואחת העגלות שהכי המלצתי עליה לתקציב נמוך לאורך השנים. העגלה איכותית, חזקה ואמינה זה דווקא נכון לדברי המוכר. יחד עם זאת ההבדל בינה לדור החדש של העגלות ונשווה לארמדילו שהיא כזו:
הקיפול יותר מסורבל לביצוע מצריך 2 ידיים ( אבל יותר קל מהבליוס), היא יותר גדולה לאחר הקיפול בכ- 30%, הבד לא מכונס כלפי פנים לאחר הקיפול ונשאר חשוף, ניתן לקפלה עם הטיולון רק לכיוון הנסיעה, סוג הצמיג פחות איכותי מאשר בארמדילו או בבייבי בוס כנ"ל לגבי הקפיצים.
לדעתי במחיר של 1400 ש"ח מקבלים את מקסימום התמורה לכסף. אם מותחים את התקציב לעגלות בייבי בוס, סיילו, ארמדילו תקבלו עוד יתרונות השאלה אם מצדיקים את ההפרש לצורך שלכם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוסטר עם רצועות מומלץ לילדיניב05/07/2020
שלום קובי,
נשמח לקבל המלצה לבוסטר עם רצועות.
המלצת בעבר על גרקו נאוטילוס, אבל המחיר שלו לא בתקציב.
אשמח לקבל המלצה על חלופות טובות אחרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום יניב,
בוסטר רצועות בתקציב: אוונפלו מאסטרו, נותן את התמורה הכי טובה וברמת בטיחות מאוד גבוהה. עולה בערך כמחצית מהגרקו.
עדיף לרכוש אונליין באתר היבואן, לפעמים יש מבצעים שהוא מכוסח.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי כיסא בטיחות בוסטר לרכב משפחתיעדי05/07/2020
שלום קובי,
נעזרנו הרבה פעמים בפורום וקיבלנו עד כה עצות מצויינות אז חזרנו להתייעצות נוספת :-)
יש לנו שלושה ילדים בגילאי 5, 4 ושנה.
כרגע יש לנו גראקו נאוטיליוס לגדול, קוסקו סנרה נקסט לאמצעית וסלקל סייבקס לקטן.
אנו צריכים להחליף את הכסאות של האמצעית והקטן כי הראש של שניהם כבר מציץ החוצה.
הרכב שלנו הוא רכב משפחתי סטנגרטי, הונדה סיוויק.
על מה היית ממליץ (נניח ואין מגבלת תקציב)? האם כדאי להעביר לקטן את הקוסקו סנרה ולאמצעית את הגראקו ואז לקנות איזה סוג של בוסטר לגדול (אם כן - איזה סוג)?
תודה רבה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום עדי,
לדעתי 2 האופציות טובות. להעביר את הקטן לקוסקו ולרכוש בוסטר רצועות נוסף כמו גרקו נאוטילוס (כמובן לוודא שהכל נכנס) לאמצעית.
אופציה נוספת זה לרכוש בוסטר ללא רצועות לגדולה ולהעביר את האחרים לקטנים יותר. לדעתי, אם הגדולה לא מתלוננת, זה אופציה פחות עדיפה כי הנאוטילוס יותר בטיחותי מכל מה שתוכלו לרכוש.
לכן לדעתי הכי נכון לרכוש נאוטילוס לאמצעית (שוב, לבדוק ברכב שזה נכנס).
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות כיסא בטיחות
עדי05/07/2020הי קובי,
תודה רבה על התגובה.
לצערי קשה לי להאמין שעוד בוסטר גדול כמו הגראקו נאוטיליוס ייכנס ברכב.
יש לך המלצה על בוסטר אחר לגדול?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום עדי,
יש לגרקו כיסא בטיחות שיודע גם להיות בוסטר עם רצועות כמו הנאוטילוס. זה נקרה סלים פיט, הרעיון שלו שהוא אמור לאפשר ל-3 מושבים להיכנס לאחור. אולי שווה לבדוק אותו.
או לרכוש לגדול בוסטר ללא רצועות כמו צ'יקו קידפיט או סייבקס סולושיין X.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת בבקשה
עדי08/07/2020שלום קובי,
אני רואה שהרוחב של הגראקו סלים פיט הוא 50.2 (לעומת הנאוטיליוס שהוא 50.8). האם זה כל ההבדל?
גם הצ'יקו קידפיט הוא ברוחב 48 ס"מ.
אלו הכיסאות הכי צרים שאתה ממליץ עליהם?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר09/07/2020שלום עדי,
כן, הבוסטרים לצערי רחבים, לפעמים יותר מכיסא.
הסלים פיט יוצר כך שיאפשר התקנה של 3 סלים פיט במושב אחורי, לכן אמור להתאים עם עוד מושבים.
אפשר ללכת על בוסטר אוונפלו מאסטרו (כרגע נמכר בארץ מאסטרו ספורט שיש לו כוונון גובה לראש, לצורך שלכם לדעתי זה אף טוב יותר) הוא ברוחב של קצת יותר מ-48 ס"מ, הוא מעולה מבחינה בטיחותית וגם במחיר מאוד זול בדרך כלל.
לדעתי אלו שלושת האופציות הכי טובות (מאסטרו, סלים פיט או קיד פיט לגדולה והעברת הנאוטילוס לאמצעית, לדעתי בעדיפות נמוכה יותר ביחס ל-2 האחרים אבל אם אין ברירה זו עדיין אופציה טובה ובטיחותית) או נאוטילוס נוסף. מכאן זה כבר משחקי הגודל וההתאמה לרכב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה!!!!!
עדי09/07/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין 3 דגמי כיסא בטיחותצבי04/07/2020
שלום, אנחנו מתלבטים בין 3 דגמים שמחירם די דומה היום:
1.Britax Allegiance
2.Graco Contender
3.Joie Stages FX
על איזה דגם היית ממליץ? אולי יש עוד דגמים מומלצים באותו טווח מחיר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום צבי,
האמת שכולם בסדר ולא יותר מזה. ניתן למצוא אוונפלו טריומף שעדיף עליהם סביב 500 ש"ח רק אונליין.
כמוכן בחנויות ניתן ללכת על גרקו סייז פור מי (או מיי סייז בשמו החדש), בנוסף גרקו פוראבר טרושילד עולה סביב ה-900 ש"ח (קצת חורג) אבל לדעתי עדיף מבין כל הכיסאות שהזכרתי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך
צבי05/07/2020ראיתי גרקו פוראבר ב900 ש"ח, דגם טרושילד עולה 1200+ בכל האתרים שחיפשתי. מה ההבדל בין 2 דגמים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום צבי,
דווקא ראיתי בלא מעט חנויות את הטרושילד ב990 ש"ח.
ההבדל שלטרושילד יש הגנות צד אם חס וחלילה יש תאונת צד זה מגן בצורה יעילה יותר ולכן אני ממליץ עליו יותר, בטח אם ההפרש הוא 100 שקלים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין 3 עגלות מה מומלץ?אלכסנדרה04/07/2020
שלום,
אני מאוד מתלבטת בין סייבקס בליוס 3, אנגלזינה אפטיקה, סילבר קרוס פיונר. רוצה לציין שנוחות התינוק חשובה לי יותר :)
על מה היית ממליץ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום אלכסנדרה,
הבליוס לדעתי מאוד מסורבלת בקיפול והמושב שלה כאשר פונה לכיוון הנסיעה ובמצב שוכב חוצה את קו ידית האחיזה, לדעתי זה פחות נוח להורה להתנייד כך ופחות נוח לתלות תיק.
הסילבר קרוס לא נשכב למצב שטוח בטיולון ולדעתי זה פחות נוח לתינוק. לכן לדעתי האינגלזינה עדיפה מה-3.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיולון לגיל שנתיים וחצי ומעלהרות03/07/2020
מחפשת טיולון הכי זול שאפשר שמתאים החל מגיל שנתיים וחצי.
מחפשת זול כי זה יהיה בשימוש לעיתים רחוקות מאוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום רות,
למעשה כל טיולון יתאים. אני הייתי יותר ממליץ על כאלו עם 2 ידיות, הם יותר זולים ויותר מרווחים. הבעיה שיותר קשה למצוא אותם מכיוון שזה סוג שפחות הולך כיום. אם תמצאו צ'יקו לייטוואי לדעתי זה הכי מומלץ.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה עדיף: אינגלזינה אפטיקה או טרילוג'י?אלכס02/07/2020
שלום, על איזה דגם הייתם ממליצים? הבנתי שאפטיקה הוא דגם יותר חדש, השאלה האם כדאי ושווה לשלם כ-500 ש"ח יותר או עדיף ללכת על טרילוג'י?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר02/07/2020שלום אלכס,
בלי קשר לעלות מדובר בדגמים מאוד שונים והבחירה ביניהן צריכה להיות על פי הצרכים שלכם.
הטרולוג'י משמעותית יותר קלה וגם יותר קטנה לאחר הקיפול. מצד שני האפטיקה משמעותית יותר נוחה לניוד וככל שהדרך יותר משובשת כך זה נעשה עוד יותר משמעותי, כמוכן האפיטקה יותר מרווחת בטיולון ומציעה גב מלא יצוק מפלסטיק (בטרילוג'י זה חלקי), לכן לדעתי הוא מספקת תמיכה טובה יותר לתינוק.
לכן אם הנוחות שלכם חשובה הטרילוג'י עדיפה בהרבה. אם נוחות התינוק והניוד חשובים ומוכנים לשלם את מחיר המשקל אז האפטיקה עדיפה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דגם אחר שהיית מציע?
אלכס02/07/2020לדעתך אפטיקה זו הבחירה האופטימלית במחיר שלה, 2990 ש"ח או שיש דגם אחר שהיית ממליץ באותו טווח מחיר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר03/07/2020שלום אלכס,
כמו שציינתי זה תלוי בדרישות שלכם. אם נוחות התינוק והניוד הם בעדיפות ראשונה אז כן, לדעתי האפטיקה מומלצת. בטווח המחיר שלה ובאזור המשקל שלה יש גם את איי.בי.סי דיזיין סלסה שלדעתי יותר נוחה בניוד ובלימת זעזועים עם גגונים יותר טובים. מצד שני מעט יותר מסורבלת לקיפול ויותר רחבה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי סלקל?
אלכס03/07/2020היית ממליץ לקחת את הסלקל של אינגלזינה או לרכוש כיסא בטיחות של חברה אחרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר05/07/2020שלום אלכס,
הדגם החדש שלהם קיבל 4 כוכבי בטיחות כך שהוא מעולה אבל נורא יקר, בטח שאם רוצים להוסיף בסיס. מכיוון שזה לתקופה מאוד קצרה וגם ככה לא הכי בריא שישהו בסלקל יותר מדי אני נוטה להמליץ על כיסא בטיחות של צ'יקו נקסטפיט או ברייטקס מסדרת קליקטייט.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לטיולון קל מאוד עם צלון גדוליעל02/07/2020
אשמח מאוד להמלצה לעגלת טילון קלילה ממש (יש הרבה מדרגות) ועם צילון גדול ומגן.
ראיתי שרוב הטיולונים הקלים שוקלים 6 קילו, האם יש גם פחות מזה במשקל, אך משהו יציב וטוב?
אשמת לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר02/07/2020שלום יעל,
רוב הטיולונים מציעים גגונים יחסית קטנים.
הטיולונים הקלים משנים מצבים עם שרוך. רובם באזור ה-6 ק"ג.
פחות מזה זה באזורים של 5 ומשהו ק"ג כך שזה לא מוריד הרבה.
הייתי ממליץ לבדוק את ארגו מטרו שיחסית קל ויש לו גגון טוב. גם יויו ומקלארן אטום מעולים וקלים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיולון עם גב קשיח צלון גדול וישיבה זקופהמיכאלה02/07/2020
שלום,
הבת שלי בת שנה ואני מחפשת עבורה טיולון עם מנגנון גב קשיח (ולא שרוך), צילון גדול וזווית ישיבה של 90 מעלות.
ראיתי את הספורטליין וייפר אך לא מצא חן בעיני שאין לו ישיבה זקופה.
כמו כן ראיתי את מאמ טיק טק אך פחות אהבתי את הצלון שלה.
תוכל בבקשה להמליץ על דגמים נוספים שעומדים בקריטריונים?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר02/07/2020שלום מיכאלה,
האמת שזה בעיקר שני אלו. רוב הטיולונים בשוק הם עם שרוך.
יש את טיולון המילטון שנמכר בבייבי סטאר שמאוד דומה למאמ טיקטק, לדעתי הגגון די זה בגודל.
לצערי פרט לספורטליין ברוב הטיולונים האלו הגגונים יחסית קטנים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מיכאלה02/07/2020האם אתה מכיר עוד טיולונים עם גב קשיח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר02/07/2020שלום מיכאלה,
כמו שציינתי אין הרבה. יש גם את מימי וטיולון חדש של טוויגי, לדעתי הם לא באותה הרמה של מאמ או המילטון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מיכאלה02/07/2020תודה רבה!
האם ידוע לך שם הטיולון של טוויגי אותו ציינת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תשובה
קובי סופר03/07/2020שלום מיכאלה,
נקרא ווינד גאפ. מאוד דומה לקליק של מאמ או למימי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות לגבי כסא בטיחות ברייטקס וואן פור לייףיוליה01/07/2020
שלום קובי,
האם הברייטקס און פור לייף יש לו הגנות צד? הבנתי שהוא מתקדם יותר מבחינה בטיחותית מהאדווקט שאמרו לי שהכי טוב כרגע בסדרה של ברייטקס? מה היית בוחר לתינוק מגיל 0?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/07/2020שלום יוליה,
הוואן פור לייף חדש יותר מהאדבוקט, אין זה אומר שהוא טוב יותר.
היתרון היחיד שהוא מציע זה שילוב של בוסטר עם כיסא בטיחות, כלומר הוא אמור לחסוך רכישת בוסטר בעתיד. לדעתי בסוף כולם ירכשו כי בוסטרים הרבה יותר פרקטיים וגם כי לפעמים מצטרפים אח/אחות והכיסא עובר אליהם.
גם האדבוטקט לא הוכיח שהוא טוב יותר מהבולווארד או המרתון ולדעתי הוא פחות מומלץ מהם בגלל שהוא תופס יותר מקום ברכב.
מכל דגמי ברייטקס אם אין בעיית תקציב אני הייתי ממליץ על הבולווארד ואם כן יש אז המרתון מצוין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגלה אויסטר 3, סייבקס מיוס, בוגבו פוקסשמחה01/07/2020
הי קובי.
לפני קניית עגלה ראשונה בעז״ה.
מתלבטים בין שלושת העגלות לעיל.
היינו בחנות. התרשמנו שהאויסטר 3 משלבת בין הבוגבו פוקס והסייבקס מיוס:
באויסטר הסל יותר גדול לעומת הסייבקס והקיפול יותר נוח מהבוגבו פוקס. הגודל יותר קומפקטי מהבוגבו פוקס וגם הטיולון נשכב שכיבה מלאה.
מניסיון בחנות ההרגשה היא שהבוגבו נוסעת הכי חלק משלושתם
רצינו לקנות את האויסטר 3 בעקבות היתרונות הנ״ל אבל שמענו שהיא אולי לא מספיק חזקה והשלדה נשברת יחסית מהר.
על מה אתה ממליץ מבין שלושתם?
חסרון עיקרי בבוגבו- הטיולון שלא נשכב לגמרי, יחסית בומבסטית
חסרון עיקרי בסייבקס מיוס - סל קטן, מקום השכיבה באמבטיה הכי קטן מבין שלושתם ונוסעת הכי פחות נוח מבין שלושתם
חסרון עיקרי באויסטר 3 - טוענים שנשברת מהר, ובטיולון יש קטע בגגון שמתפרק כשמנסים לפתוח אותו
חסרון גם בסייבקס מיוס וגם באויסטר - את הגגון צריך לפתוח בשתי ידיים, בלחיצה בשני צידי הגגון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/07/2020שלום שמחה,
לא הבנתי איך המיוס קשורה ל2 העגלות האחרות ומה האויטסר משלבת בה שקשור למיוס? המיוס היא עגלה עירונית, קלילה, סופר נוחה לקיפול וקומפקטית. האויסטר או הפוקס בנויות להליכות בדרכים משובשות, מציעות אמבטיה וטיולון יותר מרווחים ומצד שני ביחס למיוס הקיפול יותר גדול, המשקלים יותר כבדים, הפוקס בקילו וחצי ואילו האויסטר ב3 וחצי ק"ג.
לגבי חוזק של האויסטר, היא יותר מדי חדשה כדי שנדע את חוזקה, עושה רושם של מוצר מאוד איכותי.
הבוגבו כפי שרשמת עם טיולון ששוכב לתנוחת עירסול, אני אישית פחות אוהב.
לגבי הסייבקס, הכל תלוי בסדר העדיפויות שלכם:
מי שמחפש את הנוחות שלו הסייבקס עדיפה.
מי שמחפש את נוחות התינוק ונוחות הניוד ומוכן להתפשר על משקל כבד מהממוצע וקיפול גדול יותר האויסטר עדיפה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיולון סיילו ספורטליין האם מומלץ?אופיר01/07/2020
שלום,
ראינו את עגלת סיילו ספורטליין בחנות, יש לציין שהעגלה והמפרט הטכני שלה, ללא ספק מרשימים, אם כי הטיולון נראה במבט ראשון ומרגיש לא כל כך נוח, עד כדי כך שנראה שלתינוק לא יהיה נוח לשבת בו.
האם אתה מכיר את הנושא הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/07/2020שלום אופיר,
אני אישית פחות אוהב שהמושב לא יצוק מפלסטיק. בנוסף אני לא אוהב שהמושב לא מגיע לזווית ישיבה זקופה והוא נוטה מעט לאחור.
היות ולא מדובר בעגלה חדשה ונמכרו כמה מאות או אלפים ממנה, ניתן לראות ברחוב הורים עם סיילו ובכך לראות איך התינוקות יושבים/שוכבים/ישנים וכו', זה לדעתי המדד הכי טוב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוות דעת על עגלה cybex eezy s plus 2ליאור01/07/2020
היי קובי, אשמח לקבל חוות דעתך על עגלה זו. אני בקושי מוצאת מידע עליה בגוגל..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/07/2020שלום ליאור,
הדגם הראשון לא הצליח להתורמם מכיוון שרוכשי טיולונים מחפשים מוצר קל עם קיפול קטן. בתור עגלה המוצר לא מציע טיולון דו כיווני או אמבטיה איכותית ולכן לדעתי הדגם נופל בין הכיסאות.
בתור טיולון הוא מומלץ מגיל שנה + ולדעתי רק להורים שזקוקים לגלגלים הגדולים אחרת יש טיולונים הרבה יותר פרקטיים.
בתור עגלה אני לא ממליץ על עגלות בעלות טיולון חד כיווני, לדעתי ולפי מחקרים רצוי שהתינוקות יהיו מול ההורה עד גיל שנה +. כמוכן שינוי המצבים עם שרוכים, לדעתי מנגנון פחות נוח לתפעול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כסא בטיחות NADO לילדה בת 9 חודשיםמוריה01/07/2020
שלום,
מחפשת כסא בטיחות לילדה בת 9 חודשים (נראה שכבר לא נוח לה בסלקל), במקרה נתקלתי בכסא של חברת NADO, לא הכרתי את השם לפני כן ולא מצאתי איזכור בפורום.
אשמח לשמוע חוות דעת עליו? מבחינת בטיחות ונוחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובה
קובי סופר01/07/2020שלום מוריה,
אני לא מכיר, אוכל לבדוק אבל, במחיר הזה רוכשים צ'יקו נקסטפיט או ברייטקס קליק טייט ולא נכנסים להרפתקאות. כיסא מסתובב זה גימיק נחמד אבל אנחנו רוכשים כיסא בטיחות (אם הייתי יכול הייתי מדגיש את הבטיחות באלפי צבעים) ולא כיסא עם גימיק מסתובב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



