מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חומצה פוליתמעיין13/07/2010
שלום רב, אני בת 32 רוצה להכנס להריון ראשון, הרופא נשים נתן לי לקחת חומצה פולית 5 מ"ג למשך 3 חודשים נשארו לי 2 כדורים אחרונים ועדיין אין הריון.
שאלתי היא האם לחדש מרשם לעוד 3 חודשים של חומצה פולית?
האם מינון של 5 מ"ג הוא לא גבוה? כשבדיקות הדם שלי תקינות לחלוטין
אולי עדיף מינון נמוך יותר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פולית
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
לקיחת החומצה פולית צריכה להמשך עד הכניסה להריון ללא קשר למשך הזמן שזה יקח.המינון הרגיל הוא אכן נמוך יותר ועומד על 400מיקרוגרם.אבל לא ידוע עלבעיות עם נטילת מינון גבוה יותר.התיעצי שוב עם רופאך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כספית בהריוןמירי13/07/2010
ביתי שברה מדחום כספית באחד החדרים בבית. אני בשבוע ה18 להריוני. עשיתי טעות וישר שטפתי את החדר במקום לאסוף את חלקיקי הכספית. יש כדוריות קטנות שהצטברו בחריצים בין המרצפות אותם הוצאתי בעזרת קיסם. לאחר מכן סגרתי את החדר(שלא יהיה מגע עם שאר הבית) ואווררתי אותו היטב.
שאלתי, האם בפעולת הניקוי היה משום שאיפת אדים המסוכנת לעובר? האם כדוריות קטנטנות שאולי נותרו(אין שימוש בחדר זה בנתיים) בחריצים פולטות אדים? האם יש לי סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כספית.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
הכתובת הרשמית ליעוץ בענינים שכאלו בהריון היא במשרד הבריאות טל-02-6243669.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה נורמאלי?גילה13/07/2010
אני בהיריון ראשון והופיעו לי בזמן האחרון נקודות גדולות כהות על המצח.
לא סמטריות.
האם זה נורמאלי? זה יעלם אחרי הלידה?
אשמח לתשובה מהירה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נורמאלי לגמרי
גילה13/07/2010אין לך מה לדאוג
זה נורמאלי ובסדר
את צריכה לשים קרם שמטפל בכתמים
לי יש את איבן בטר של clinique והוא עושה את העבודה
תבדקי עם רופא עור אם את רוצה אבל אין מה לדאוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכתמים
ד``ר איילון לחמן13/07/2010לשרונה שלום.
נושא הכתמים אולי קשור לנושא ההורמונים בהריון.אבל זו אינה תופעה שכיחה.לכן עליך לגשת ולהיבדק גם אצל רופא עור וגם אצל רופאך המלווה ההריון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הדברה - אודה לתשובה מהירהme13/07/2010
שלום ד"ר,
אני בשבוע 24.
היום ביצעו הדברה נגד ג'וקים בבניין בו אני מתגוררת (בבית לא ריססו). מייד לאחר ההדברה הרגשתי ריח רע חודר לתוך הבית וכ-5-10 דק' לאחר מכן יצאתי לחדר המדרגות המרוסס ועזבתי את הבניין.
האם יש חשש שנחשפתי לחומרים רעילים המזיקים לעובר?
האם יש מחקרים על כך באופן כללי (שחשיפה לא ישירה, לזמן קצר, לחומרי הדברה גורם לנזקים)?
והכי חשוב - מה עליי לעשות כשאחזור לביתי בשעות אחרה"צ / ערב.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הדברה.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
הכתובת הרשמית ליעוץ בענין היא במשרד הבריאות בטל-02-6243669.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עובריטניה13/07/2010
שלום,
אני בת 29, היריון שני
שבוע 19
תוצאות בדיקת החלבון העוברי :
AFP 46.30 NG/ML 1.40 MOM ( < 2.00 MOM ) )
HCG 41.00 IU/ML 2.72 MOM ( 0.20 - 3.00 MOM )
UE3 2.97 NG/ML 0.86 MOM ( 0.15 -99.99 MOM )
אך בחישוב הכללי
סיכונים: 1:903 הסיכון המשולב לתסמונת דאון לפי הגיל והבדיקות
1: 1000 הסיכון לתסמונת דאון לפי גילך בלבד
מה שמטריד אותי זה הערך הגבוהה של ה-HCG, מה המשמעות ?
עברתי גם בדיקות שקיות עורפית והיא יצאה תקינה,
אבל הרופא ציין כי גדול העובר וההתפתחות גדול בשבוע לפחות ,
האם זה יכול להשפיע על ערכי ה-HCG,
האם התוצאות תקינות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
בדיקת HCG יצאה אצלך-2.72MOM כשהתקין ככתוב אצלך הוא בין:0.2-3.00MOM כלומר בתחום הנורמה.אז מה השאלה בעצם?.אגב אם העובר גול בשבוע האם זה צוין בטופס הבדיקה?יש לכך חשיבות.לסיכום התוצאות יצא לך סיכון מעט גדול מהסיכון לפי הגיל בלבד.התיעצי לכן עם רופאך,ללא לחץ.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבצסיסמין13/07/2010
אני בשבוע 22+2 יש לי אבצס במפשעה הרופא נתנה לי תרופת אוגמנטין 875מ"ג, האם התרופה הזאת מסכנת את העובר שלי? האם לקחת את התרופה הזאת או עדיף ללכת למיון, כי פשוט יש לי כאבים נוראיים ואני מפחדת מאוד מהתרופה.
לטיפולכם הזריז אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבצס.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
בנושא תרופות בהריון הכתובת ליעוץ רשמי היא במשרד הבריאות בטל-02-6243669.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צורך להטיל שתן - כל הזמן!!חני12/07/2010
אני בשבוע 19 וכל הזמן מרגישה צורך להשתין, לפעמים אני רק יוצאת מהשירותים ושוב צריכה. כאילו השתן לא יצא כולו.
האם זה הגיוני שכך ארגיש בשבוע מוקדם יחסית?? זה מאוד מתסכל, במיוחד כשאני מסתובבת בחוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל הזמן.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלום.
קודם כל יש לשלול אפשרות של דלקת בשלפוחית השתן,אפשרות שנראת כסבירה ביותר.עליך לבצע תרבית שתן בתאום עם רופאך.אנא בצעי זאת בזריזות משום שאם יש לדקת יש לטפל כדי שלא תתפשט בגוף.בהצלמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איחור במחזורדליה12/07/2010
שלום רב,
יש לי עיכוב במחזור כבר 17יום, האחרון היה ב25 במאי ובד"כ אני מקבלת ווסת בין התאריכים 20-25 כל חודש. לא לוקחת גלולות, בדיקת הריון (בדיקת דם) שעשיתי לפני חמישה ימים יצאה שלילית - ( IU/L -קטן מ2). האם יש צורך בבדיקה נוספת? האם יש חשש להריון? מה יכולה להיות הסיבה לעיכוב?
אשמח לקבל את עזרתכם!
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחזור.
ד``ר איילון לחמן13/07/2010לדליה שלום.
ישנן סיבות נוספות לעיקוב במזור מעבר להריון. ממליץ שתגשי לרופא הנשים שיבדוק.קודם שישלול הריון ולאחר מכן יפנה אותך לבדיקות אחרות כמובן אם נשללה אפשרות של הריון.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטןריטה12/07/2010
אני בהריון בשבוע 15 ויש לי כאבי בטן מתחילת ההריון (כאבי בטן רגילים )
האם זה סימן לבת ? (זה הריון שלישי )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר את רצינית ששאלת את זה????
ויקי12/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחח
חני12/07/2010בשבוע 15 את יכולה כבר לבדוק ב US את מין העובר
אז למה לנחש לפי כאבי הבטן
אגב אני מאוד סבלתי מבחילות וסחרחורות וכאבים וכולם אמרו לי בטוח יש לך בת, בסוף יש לי בן :-) אז זה לא נראה לי אמין כל כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאבי בטן
ד``ר איילון לחמן13/07/2010שלןם.
לא מוכר לי קשר בין כאבי בטן ומין העובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 10חני12/07/2010
שלום,
אני עכשיו בשבוע 10 להריון ואתמול התחילו לי הפרשות חומות מהנרתיק.
לא כל הזמן הן מופיעות אבל לעיתים קרובות ביום..
מה זה אומר?? מה אני צריכה לעשות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 10
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
כדאי לפנות לבדיקת רופא ולבדיקת אולטרהסאונד
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היה צריך להיות הריון?סיוון12/07/2010
היי,
הוסת שלי מופיעה בדר"כ כמעט כמו שעון כל 28 יום. בוסת האחרונה היה איחור של ארבעה ימים.
האם יש דבר כזה כמעט הריון? כלומר היה קרוב אבל לא קלע?
נ.ב
לא הייתי במתח
תודה,
סיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היה צריך להיות הריון
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום רב
לעתים ישנם שבושים קלים בסדירות הוסת גם כאשר מחזורי הוסת סדירים לחלוטין לאורך זמן. יחד עם זאת תמיד קיימת אפשרות של הריון צעיר מאד שהחל ( רק בדיקת ביטא יכולה להוכיח זאת )אך הסתיים בטרם המשיך להתפתח (הריון כימי)
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנמיה בהריוןאפרת11/07/2010
שלום, אני בשבוע 26. ההמוגלובין שלי ירד ל-9.8. רציתי לדעת מה בדיוק המינון של הברזל שאני אמורה לקחת? האחות בקופ"ח אמרה לי 200 מ"ג אבל זה נראה לי מוגזם. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה בהריון
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
ראשית רצוי לאבחן את סוג האנמיה ועל סמך זה להמליץ על הטיפול המתאים. רצוי שתבצעי רמת פריטין
בהצלחה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנזיל פרוקסיד והריוןמעיין11/07/2010
שלום רב אני בת 32 רוצה להיכנס להריון וסובלת מאקנה ברמה נמוכה.
התחלתי טיפול בפרואקטיב המכיל benzoyl peroxide2.5%.
שאלתי היא האם השימוש בתכשיר מותר בתקופת ההריון ? ובזמן הניסיון להקלט להריון?
והאם התכשיר יכול להפחית את הסיכוי להקלט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נזיל פרוקסיד והריון
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום רב
אין לטיפול חיצוני זה השפעות על סיכוייך להרות או על תקינות ההריון לכשתהרי.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
מעיין12/07/2010תודה על המענה המהיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בערכי פרוגסטרוןחן11/07/2010
לפני ארבעה ימים ערכים:
hcg 144
PROG 65.9 nmol/L
היום:
HCG 1165
prog 53v nmol/L
האם יש לדאוג מהירידה?
בנוסף, אני עדיין מניקה. היו לי דימומים, אך הם פסקו.
בורדתי את ההנקות כחלק מתהליך גמילה. האם להפסיק להניק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה בערכי פרוגסטרון
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
החשוב הוא העליה בערכי HCG ולא הירידה בפרוגסטרון. יכולה להמשיך ולהניק בחופשיות
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיי זקס ומי שפירותודה מראש11/07/2010
האם זה בסדר לבצע בדיקת הריון בשבוע 16+6? או שכדאי לאחר אותה כי יקחו יותר מים לבדוק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיי זקס ומי שפיר
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך. \אם הבנתי נכון את שאלתך הרי שבדיקת טאיזקס לתאי העובר המתקבלים בדיקור מי שפיר יש לבצעה אם 2 בני הזוג נשאים או חולים
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה על טיי זקס ומי שפיר
,usv12/07/2010בן זוגי ואני נשאים\
נקבע לי מי שפיר לשבוע 16+ 6 - האם יהיה מספיק מים לבדיקה גם של טיי זקס וגם של תסמונת דאון?
זה מוקדם מדי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)