מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבוע 12ירדנה11/07/2010
אני בשבוע 12, בסוף שבוע שעבר יצאה לי בטן של תחילת הריון, בהריונות הקודמים זה היה בערך בשבוע 16, האם יש סיבה כלשהי לדאגה, והאם יש צורך להבדק?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 12
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
לגודל וצורת הבטן שלך אין חשיבות היות והדבר תלוי במבנה גופך .
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים תפר ודימומיםמור11/07/2010
שלום
הריון תאומים שבוע 14+0. שקים נפרדים שליות קידמיות. ישנה מחיצה ברחם, העוברים נמצאים בצד אחד בחלל גדול יחסית.
מהשבוע ה 7 סובלת מדימומים קלים, תחילה פעם בשבוע, כעת יום-יום.
הרופא שוקל לבצע תפר צווארי (כעת צוואר ארוך וסגור, לא משפכי 39 מ"מ)
שאלותי:
1) האם לדעתך תפר הוא דבר הכרחי למרות שהצוואר סגור וארוך?
2) האם הדימומים נובעים מהמחיצה? ממה יכולים לנבוע הדימומים בשלב זה?
3) במידה ואעשה תפר והדימומים יפסיקו, אין זה אומר שאין דימומים, אלא רק שהם לא יכולים לצאת בגלל התפר. זה לא מדאיג?
4) האם שילוב של מחיצה, תאומים ודימומים אינו מחייב שמירת הריון? מדוע הרופא לא נותן שמירה?
האם כדאי לפנות לרופא אחר?
תודה, מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים תפר ודימומים
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
אינני מכיר את עברך המיילדותי.. סביר להניח שהדמם הטפתי נובע מאותו חלק של הרחם שמעבר למחיצה ואינו מאוכלס בעוברים. השמת התפר לא בהכרח תפסיק את הדימומים. יש לשלול גם סיבות אחרות לדימום מעבר לנאמר למעלה. (שליות נמוכות,פטולוגיה צווארית וכ"ו)
לגבי התפר אינני בטוח שיש צורך בו (שוב אינני מכיר את עברך המיילדותי)
בהמשך ממליץ מעקב הריון במרפאת הריון בר סיכון
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי משקל בהריון תאומיםעדי11/07/2010
אני בשבוע 11 בהריון תאומים, ואני סובלת מאוד מבחילות והקאות.
כתוצאה מזה, אני יורדת במשקל וזה מדאיג אותי. לפני ההריון שקלתי 45 ק"ג
(הגובה שלי הוא 157, ותמיד הייתי רזה...) ועכשיו, בגלל הבחילות וההקאות
אני נעה בין 43 ל- 45.
האם אני צריכה לעשות משהו מיוחד? זה מסוכן? זה מאוד מדאיג אותי, ואני מאוד
משתדלת לאכול ולשתות הרבה כשאני יכולה, אבל לצערי אני לא יכולה הרבה...
תודה,
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם אני!
מור11/07/2010היי
גם אני בהריון תאומים שבוע 14 ורק יורדת במשקל עקב בחילות וחוסר תאבון
אמרו לי שזה בסדר כל עוד אני אוכלת נכון ומקפידה על אכילה בריאה
אל תדאגי, אנחנו עוד העלה! :-)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקל בהריון תאומים
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
כמו בכל הריון לא כל שכן בהריון תאומים רצוי להגיע למצב של עליה במשקל לאורך ההריון ולא ירידה. אם בכל זאת קיימת ירידה הנובעת מבחילות הקאות או חוסר תאבון יש לטפל אם על ידי דיאטנית ולפעמים אם צריך גם בתרופות.
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות נעלמו!!לימור11/07/2010
שבוע 9+5
בימים האחרונים התחילו להעלם לי לאט לאט התופעות - הבחילה, הגודש בחזה ושאר ירקות.
זה לא מוקדם מידי??
הבדיקה הבאה שלי רק בעוד שלושה שבועות והאחרונה היתה לפני שבועיים...
אני קצת מתחילה לחשוש , במיוחד שמדובר בתקופה קריטית מבחינת ההריון.
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
התופעות עליהן את מדברת אינן בהכרח ערובה לאיכות ההריון. נוכחותן לא בהכרח מרמזות על הריון תקין בדיוק כפי שהעלמותן אינן מרמזות על בעיה כלשהיא. יחד עם זאת על מנת להפיג חששותייך גשי להבדק.
בברכה
ד,ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות חומות בשבוע 14סיו12311/07/2010
שלום ד"ר,
אני בשבוע 14+3. לפני יומיים הפסקתי לקחת קרינון בהוראת הרופא ויום לפני כן עשו לי אולטראסאונד (בטני) שהיה תקין.
אתמול החלו פתאום הפרשות חומות שהיו לאורך כל היום, בעיקר חום בהיר (סליחה על התיאור), דבר שלא קרה לי כל ההריון אולי רק ממש בהתחלה.
היום אני מרגישה לעיתים קרובות דקירות עמומות בבטן.
למה זה קרה פתאום? בגלל הפסקת התמיכה?
מה עלי לעשות? אני ממש בלחץ...
תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות חומות.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
הפשוט לגשת להיבדק,לראות שהכל ממשיך להיות תקין,להמשיך חיים רגילים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרשות חומות בשבוע 14
ד``ר אריה לידור12/07/2010שלום לך
מציע שתפני לבדיקה גינקולוגית כולל אולטרהסאונד ובדיקת פאפ
בהצלחה
ד"ר אריה לידור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לונה פארק בהריוןקרן11/07/2010
שלום,
האם זה בסדר לעלות על מתקני לונה פארק בהריון? (אני שבוע 24)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לונה פארק.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
ברמת העקרון לא מומלץ לבצע פעולות חריגות בהריון,כולל לא מתקני לונה פארק.בברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל העובררונית11/07/2010
שלום ד"ר
שבוע 33+4 משקל העובר 2450 ק"ג האם העובר גדול מידי?
תודה
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל העובר.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
אכן המשקל מעט גבוה,אבל עדיף על מעט נמוך.רצוי כמובן המשך מעקב,שלילית סכרת וכו.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות הביוץשאלה11/07/2010
שלום רב,
זיהיתי הבוקר את הפרשות הביוץ המדוברות (נראה לי...)רציתי לדעת מהו טווח חלון הפוריות שלי החל מהיום- האם זה רק היום? האם גם מחר? האם זה רק מספר שעות?
פשוט בעלי מגיע הביתה מהעבודה רק ב22:30 בלילה... אשמח להבהרה בנושא
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
הביצית חיה וממתינה לזרע בממוצע 72 שעות.אז בבקשה לא להילחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצת מלחיץ...שונית11/07/2010
למומחים שלום,אני בת 26.5 היריון ראשון ואוטוטו נכנסת לשבוע 18, ביום שישי האחרון עם צינון יחסית קשה אך שהשתפר באותו היום, יצאתי לטייל בעיר, היה חום אימים. הכל היה בסדר לא כאב לי כלום,עד לשניה שפתאום חשתי שאני עומדת להתעלף- ממש את כל התחושות, עירפול בראיה,שמיעה מרוחקת והרגשתי צורך עז לשכב מהר מהר לפני שאאבד את ההכרה, דווקא סחרחורת לא הרגשתי!!!כשנשכבתי על הריצפה לאט לאט התאוששתי. (שלא נדבר על המבוכה שזה קורה באמצע חנות) . מאז אני קצת בחרדה, מה קורה לי?
כשהגעתי הביתה מדדתי את לחץ הדם במכשיר דיגטלי, שהראה 85/49 המדדים שלי פחות או יותר על פי המכשיר הזה נעים בסביבות המספרים האלה.
לא הלכתי לרופא, כי אחר כך הרגשתי יותר טוב. שכחתי לציין שאני נוטלת בערך חודש כדור ברזל של פמינה פלוס לנשים של אלטמן 30 מ"ג ברזל.אשמח לתשובתכם ולדעתכם.תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלחיץ.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
האמת שלא הבנתי מה בדיוק השאלה.אם את מתכוונת -מה האבחנה,קשה כמובן לדעת ללא בדיקות מקיפות.את אבל מספרת שהיה לך צינן קשה אבל יצאת לטייל בחום אימים ,כהגדרתך.אולי השילוב הוא הסיבה?.אבל שוב גשי להיבדק.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות נעלמו!!!!! שאלה לרופאים..לימור11/07/2010
שבוע 9+5
בימים האחרונים התחילו להעלם לי לאט לאט התופעות - הבחילה, הגודש בחזה ושאר ירקות.
זה לא מוקדם מידי??
הבדיקה הבאה שלי רק בעוד שלושה שבועות והאחרונה היתה לפני שבועיים...
אני קצת מתחילה לחשוש , במיוחד שמדובר בתקופה קריטית מבחינת ההריון.
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בסדר,
יפה11/07/2010התופעות אמורות להיעלם עד שבוע 14 ולא בשבוע 14.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 4 להריוןסימה11/07/2010
היי,
לפני חודש ושלושה ימים היתה הוסת האחרונה שלי. שאלתי האם זה טבעי שאני חשה בבטן מיחושים קלים של כאבי מחזור...? אולי הגוף עובר ומסתגל לתהליך חדש לכן עדיין אני חשה כך?
ובאם זה טבעי מתי זה אמור לעבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 4.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
מחושים קלים בתחילת ההריון יכולים להימשך מס שבועות.בכל מקרה כדאי להיבדק כדי לשלול בעיה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועד ביוץדקלה11/07/2010
שלום לרופאים,
מנסים להיכנס להריון כבר כמה חודשים ביחסים ספונטניים אך זה לא ממש הולך. על כן אבקש עזרתכם. 3 מועדי ווסת אחרונים:
12.5
10.6
8.7
התאריכים שמסרתי מציינים את היום הראשון לדימום. . החל ממתי מומלץ לקיים לפי המחזורים הנ"ל ובאיזו תדירות ולמשך כמה ימים?
תודה על עבודתכם המסורה
ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
כידוע המחזור מופיע 14 יום לאחר הופעת הביוץ.סביב תקופה זו נכנסים להריון.אגב כדאי לא להילחץ משום שזמן הממוצע הארצי בכניסה להריון ללא טיפול הוא שנה.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום בהריוןלירון10/07/2010
אני בשבוע 10 + ולאחרונה התחיל לכאוב לי האגן כל מספר ימים ונלווה לחוויה הכואבת חום שלא עולה על 38 אך יורד ל37.5 כעבור שעה. שאלתי היא האם החום עולה לי בגלל שהאגן מתרחב או שיכול להיות בעיה לא רצוייה אחרת. החום הרגיל שלי לרוב 36.5 .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום.
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
לא ידוע לנו על קשר בין התרחבות האגן והופעת חום.ממליץ שתגשי להיבדק לברור וטיפול בבעית החום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהליבנת10/07/2010
היי
אני משתמשת ב2 החודשים האחרונים בקרם פנים שאחד המרכיבים שלו retinyl acetate (הוא רשום באמצע הרשימה ככה שהוא לא בריכוז ממש גדול ) האם מספיק לעשות הפסקה של שבועיים שלושה בשימוש בו לפני כניסה להריון או שצריך לחכות יותר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
ד``ר איילון לחמן11/07/2010שלום.
לגבי כל הקשור להריון ותרופות כדאי להתקשר למשרד הבריאות בטל-02-6243669.בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקירות בבטן בתחילת הריוןמיכל10/07/2010
שלום
שבוע 9 (וארבעה ימים)
עשיתי שלשום אולטראסאונד והכל היה תקין
לפני יומיים הקאתי פעם ראשונה - איני יודעת אם זה מההריון או מקלקול קיבה כי עד עכשיו חשתי רק בבחילות אבל בלי הקאות...
מאז שהקאתי התחילו לי דקירות בבטן התחתונה (ממש מעל הפות) שבאות והולכות במשך כל היום -בעיקר בצד ימין ולפעמים גם בצד שמאל
אציין כי לפני כמה ימים התחלתי ליטול ויטמינים (פרטנאל)
האם יש סיבה לדקירות הללו?
האם יש סיבה לחשש?
ללכת להבדק שוב?
ממה זה יכול לנבוע?
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקירות בבטן
ד''ר גדעון נגר10/07/2010לדקירות בבטן אין משמעות מבחינת ההריון יתכן ואין נובעות מפעילות אי סדירה של המעיים איני רואה סיבה לחשש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם חולי ניקיון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
