מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סיפור שנכתב ע"י ילדהמיכל24/10/2010
יש לי 2 ילדים: בת 5 ובן כמעט 4.
על פניו היחסים בניהם טובים. הם משחקים הרבה יחד, מתחבקים ולעתים גם רבים.
המריבות קצרות בתדירות נמוכה וכוללות בעיקר צעקה אחת שלה ומכה אחת מצידו. אני מקפידה לא להתערב ובטח שלא לנקוט עמדה.
אנחנו מקפידים לתת לילדים יחס זהה - הם ילדים שמחים וחכמים, מאוד אהובים בגן גם ע"י הילדים וגם ע"י הגננות.
עכשיו לארוע מוזר שעורר בי חלחלה:
לפני מס' ימים הבת שלי ספרה לי שכחלק מפעילות בגן, התבקשו הילדים להכתיב לגננת סיפור קצר המלווה בציורים שיציירו.
בסיפור של הבת שלי, שנקרא "הילד הכועס" אביה הולך לטייל בגינה עם אחיה והאח... נופל ו... מת. להמשך הסיפור אין ממש הגיון מלבד שמהרגע שהילד מת האבא מופיע בציורים עם בטן מלבנית והילד בתוכה...
משיחה איתה הבנתי שהיא כועסת על אחיה כי הוא מציק לה (רוב הזמן אני איתם. הוא כמעט לא יוזם מריבות).
כל הסיטואציה עושה לי רע מאוד.
האם לדעתך יש צורך בבירור או שפשוט להתעלם ולעבור הלאה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בנוסף
מיכל24/10/2010לא ציינתי כי ביתי חקרה אותי רבות על נושא המוות עד לפני כמס' חודשים.
הסברתי לה את הנושא (באופן שמתאים לגילה כמובן).
היא מבינה את הנושא ואת השלכותיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיפור שנכתב ע"י ילדה - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום מיכל,
מותר לילדה שיהיו לה פנטזיות שונות שבאות לידי ביטוי בצורה עקיפה בציורים.לא הייתי עושה"בירור" לעניין. אבל כן הייתי לוקחת לתשומת ליבי שייתכן שלמרות שאתם מאוד משתדלים לתת יחס שווה לשניהם, מבחינתה היא הייתה קודם, ומותר לה שיהיו לה רגשות שליליים כלפי אחיה. ויוכל להיות שהיא רוצה קצת זמן לבד איתכם מיד פעם בלי אחיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצות על פסיכולוג ילדיםיעל24/10/2010
אני מבקשת לקבל המלצות על פסיכולוגים לילדים באזור מודיעין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבקשת תשובה דחופה
יעל26/10/2010מעוניינת בהמלצה לפסיכולוג ילדים באזור מודיעין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחות חדשה לביתי בת 1.8יפית24/10/2010
ביתי בת שנה ושמונה חודשים לפני שבועיים וחצי נולדה לנו תינוקת חדשה ומתוקה , ביתי בימים האחרונים מלאה התקפות זעם ובכי כל היום כמעט ...אמא..אמא... אני עובדת עצות כיצד להתנהג איתה , כמעט כל יום אני לוקחת אותה מהגן כי שנהגנו קודם ואנו הולכות לפאקר וכדומה לשעה לפחות ..כל דקה שמתאפשרת לי אני מנסה להעניק לה..אבל היא ממש מתנהגת בכעס ואגרסיביות כלפי התינוקת החדשה..אני מנסה לא לכעוס עליה ולהוסיף לה "עומס" אבל גם אז נעשה אבל כי היא מנסה לפגוע בתינוקת החדשה ואין הצבת גבולות.. מה עושים ? איך מקטינים את התיסכול לכולנו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחות חדשה לביתי בת 1.8 - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום יפית,
קודם כל מזל טוב. ההתנהגות של ביתך היא טבעית, וצריך סבלנות לזה, זה יתמתן עם הזמן, קשה לה להסתגל והיא זועמת. לגבי הנסיונות לפגוע בתינוקת - כאן צריך להציב גבול מאוד ברור והחלטי שכולל הרחקה פיזית. פה אין פשרות. עם זאת מותר לה בהחלט לכעוס, אין טעם לעצור את הכעס שלה או לכעוס עליו. עצם הכעס הוא בסדר גמור, אבל הגבולות הפיזיים צריכים להיות מאוד ברורים.
מעבר לזה, אם יש לך אפשרות להשיג עזרה לחלק מהשעות שאת צריכה להיות עם שתיהן ביחד - זה מאוד רצוי, סבתא או אפילו בייביסיטר כדי שאפשר יהיה לחלק את תשומת הלב לשתיהן. להישאר לבד שעות ארוכות עם שתי תינוקות זו משימה מאוד קשה.
מעבר לזה, צריך לתת לזמן לעשות את שלו, אני מאינה שעם ההסתגלות למצב החדש יהיה לאט לאט יותר קל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוך ילדיםנונה24/10/2010
שלום, יש לי אחות ולה 2 ילדים בני 9 ו- 7.5 ,היא גוערת בהם בלי סוף כאילו היו רובוטים, קוראת להם בשמות גנאי כמו "פוסטמה", "סתום" ואין לה כל בעייה לסטור להם מידיי פעם אם הם לא מקשיבים לה,היא עושה תמיד רק מה שנוח לה ולא מתחשבת באחרים וגם לא אכפת לה מאף אחד,היא לא ממש מקבלת ביקורת כלומר ,אם ממליצים לה על דרך מסויימת תמיד שולפת תשובות מתוחכמות,הילדים שלה הם ילדים נורא ממושמעים גם כשהיא לא לידם ,מאובחנים כמחוננים ומשקיעים בלימודים בלי שאמא שלהם תשב איתם בכלל (או האבא שנהפך להיות כמו אמא בבית ועושה את כל המטלות במקומה) השאלה שלי- המצב של הילדים הוא מצויין אוליי לכאורה ,כלומר ממבט פסיכולוגי האם הילדים נפגעים מההתייחסות המזלזלת של אמם ואם כדאי לבצע איתה שיחה ב-4 עיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך ילדים - תגובה
ליאת גרוס24/10/2010שלום שלי
את שואלת בעצם 2 שאלות:
1. האם ייתכן שאחותך עושה נזק לילדיה. ייתכן מאד שכן.
2. האם לשוחח איתה. אני לא בטוחה. היא תחוש מבוקרת ולא תשתף פעולה. היא עלולה לכעוס עלייך ובכך תהרסי את יחסייך עימה. עובדה שעד כה לא הייתה מוכנה להקשיב. היא עונה מתוך התגוננות וכעס. באופון זה לא תשיגי כלום. זהמאד קשה להיות אמא וכל אמא צועקת לפעמים. קחי בחשבון שהיא פועלת כפי שהיא מאמינה מתוך הכוונות הכי טובות. אם ילדיה כה מוצלחים בטוח שהיא עושה גם הרבה דברים כמו שצריך. רק אם תבואי אליה בגישה לא ביקורתית אלא קשובה תוכלי אולי לסייע לה. בטוח שיש בה חלקים שאינם בטוחים בחלק מההתנהגויות שלה. נסי להתחבר עם מקומות אלו.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני גם אמא ל-3 ילדים
נונה24/10/2010ומתייחסת בכבוד לילדיי,לא שאני לא צועקת...אני כן, אבל כשזה קורה זהו סימן שתמו כל הקיצים,אבל בטח לא קוראת להם בשמות גנאי זה נראה לי קצת מוגזם...אך לעומתם הילדים שלי צריכים שיבקשו מהם מס' פעמים על מנת לבצע מטלה מסויימת,לא הכי ממושמעים, מייללים המון וכמעט שכל דבר אצלי מלווה בהסבר,הם ילדים בעלי רגישות גבוהה ואמפטיים לסביבה ,אך לעיתים כשאני כועסת עליהם אני מתאפקת מלקחת דוגמא מאחותי ,שאצלה הילדים "מתוקתקים" ..לפעמים אני תוהה שמא דרכה נכונה ואני מרגישה לא טוב עם המחשבות הבקורתיות עליה ושאוןליי כדאי לי אפילו להתייעץ איתה...זו ממש דילמה ואני לא תמיד יודעת מה לעשות...אוליי תוכלי לסייע לי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מחפץ מעבראודרי24/10/2010
שלום,
בתי בת שנה והחלה ללכת לגן לפני חודשיים. יש לה דובי אליו היתה קשורה רק בזמן השינה. מאז הגן היא צמודה לדובי ואנו לא עוזבים את הבית בלעדיו,היא צריכה אותו סביבה כל הזמן ואם היא לא מוצאת אותו היא פורצת בבכי שרק הדובי יכול לעצור.
חשוב לי לציין שאני לא רואה בכך בעיה או משהו רע, אבל בגן חושבים שזה בעייתי וצריך לגמול אותה , מאחר והדובי מפריע להתנהלות שלה בהמלך היום בגן והיא לא תמיד משתפת פעולה ומשתתפת כמו שאר הילדים.
בנוסף, חשוב לי לומר שבתי היא תינוקת מאוד פתוחה לשינויים, חברותית ולא חרדתית כלל. מאז התחילה את הגן משהו בה השתנה ופתאום היא גם צמודה למוצץ הרבה יותר בקושי אוכלת, ויש לה התקפי צעקות חזקים. אני מאוד מודאגת.
האם עלי לגמול אותה ממנו ואם כן אז איך? האם בבת אחת או בהדרגה?
איך עלי להתנהג עם שינוי ההתנהגות שלה? האם זה משהו חולף?
אשמח לקבל את חוות דעתכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מחפץ מעבר - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום אודרי
,אני לא בעד גמילה מהדובי. אני לא משוכנעת שהדובי מפריע לה להשתלב בגן, יותר נכון להגיד שהחרדה שלה מפריעה לה להשתלב בגן והדובי איכשהו מחזיק אותה. לא הייתי לוקחת לה אותו אלא מנסה לראות איך ניתן לשלב אותה יחד איתו גם אם זה יהיה חלקי בלבד. היא קטנה, ומזל גדול שיש לה חפץ מעבר, זה ממש לא גיל לגמול מחפץ מעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי פתאומישירה24/10/2010
בני בן שנה ו10 חודשים.
אני מגדלת אותו לבד בהיותי חד הורית ויש עוד מתבגר בבית בן 12 שהקטן מאוד אוהב אותו והם מסתדרים.
בשבוע האחרון אני רואה התנהגות מוזרה, הקטן צובט אותנו עד כאב ממש עד שאנו צועקים.
כמו כן בכי שלו יכול להימשך שעה שלמה ברציפות תוך שהוא כבר מקיא מרוב בכי ומאמץ ואחרי שעתיים נרדם גמור שהוא נאנח באפיסת כוחות.
אין משהו חדש שקרה בבית. הוא איתי כל היום הוא ללא מסגרת, וחצי מהזמן על הידיים, הוא לא אוהב זרים, ובמיוחד מגלה פחדים מהמין הזכרי, הגרוש שבא לבקר את הגדול וקולו מאוד עמוק ומחוספס, מאוד מרתיע את הילד אני לא נותנת לו כמעט לגעת בו.
באופן כללי הקטן חי באוירה טובה של שמחה צחוק מוסיקה ומשפחה של הוריי שקרובים אלינו ומתראים. אינני מבינה מה פשר ההתנהגות, הוא תולש לי את השיער עד שאני צועקת מכאב, או ששורט את פניי בתנועות של גירוד ציפורניו על פניי. האם זו תחילתו של גיל שנתיים הנורא? מה הוא רוצה לומר בזה? נסיון של שליטה אולי?
ממש נואשת, אין לי אפשרות לממן לו פסיכולוג, אשמח להדרכתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי פתאומי - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום מרים,
קודם כל לא תמיד יש צורך לממן פסיכולוג אפשר לפנות למרפאה ציבורית. דבר שני, נראה שקצת חסרים גבולות. ילד בן שנה ועשרה חודשים לא צריך להיות כל הזמן על הידיים, וצריך להגיב בתקיפות ובנחרצות כשהוא מכאיב. הוא כנראה בוכה הרבה כיוון שזו טקטיקה שמשרתת אותו, הוא מקבל הרבה תשומת לב ואולי גם עוד דברים שהוא רוצה, ומצד שני, לא ברור לי, אולי זה קיים אבל לא תארת, איזה כוחות פועלים כדי לדרבן ואתו להתפתחות ולהתרחקות ממך. צריכים להיות גם כוחות כאלה, ייתכן שמה שפועל בקשר ביניכם זה מין מסר והתנהגויות שמשדרות לו תישאר קרוב קרוב לאמא, העולם מפחיד, גברים מפחידים, וכו'.
אני בהחלט ממליצה לך לפנות למכון להתפתחות הילד דרך קופת החולים שלך או למרפאת אם - תינוק באיכילוב אם את גרה באיזור כדי לטפל בעניין בצורה יסודית יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיזור בכיתהאמא24/10/2010
שלום רב,
בתי בכתה א' , המורה פנתה אלי והעירה את תשומת לבי לכך כהילדה לא מבצעת את המטלות בכיתה . מדובר בילדה חכמה מאוד במבדקים שהמורה עשתה הכל בסדר היא שולטת היטב בחומר וכך גם בבית שהיא מכינה שיעורי בית. המורה אומרת שבכיתה היא יושבת מסתכלת מתעסקת בדברים אחרים מציירת אך לא עובדת וזה יכול להיות כך במשך שעתיים של שיעור ואז נוצר מצב בו היא מביאה הביתה המון שיעורי בית. כאשר אני שואלת מדוע לא הפסקת בכיתה היא אומרת לא ידעתי מה לעשות..... ושאני יושבת איתה היא עובדת יפה . שאלתי היא מה זה יכול להיות, למה היא לא עובדת כמו כל הילדים בכיתה? המורה אומרת שהיא כן מקשיבה לה ולא מפריעה אלא לא מרוכזת כמו כן היא נוטה לאבד כל מיני דברים כמו לשכוח קלמר.. לשכוח מחברת. אשמח מאוד לתשובתכם.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיזור בכיתה - תגובה
ליאת גרוס24/10/2010בהנחה ולא קיים קושי בתחום הלימודי אני יכולה לחשוב על שתי סיבות לבעיה שאת מתארת:
1. חוסר בשלות רגשית - קושי רגשי לעבוד לבד ללא הנחיה ותיווך. קשיי הסתגלות למסגרת בית הספר אשר מעסיקים אותה ואינם מאפשרים לה להתרכז באופן מלא בביצוע המשימות.
2. הפרעת קשב (ללא בעיה של היפר אקטיביות) המסבירה הן את קשיי הריכוז והן את בעיית ההתארגנות.
על מנת לבחון האם מדובר על גורם רגשי, קוגנטיבי או בעיית קשב כדאי לערוך אבחון פסיכודידקטי. יחד עם זאת, אני הייתי מחכה עוד קצת. יש ילדים שפשוט לוקח להם זמן להסתגל. בינתיים נסי לבדוק איתה מה קורה לה בכיתה ומדוע לא מבצעת את המשימות שם. יכולות להיות גם סיבות כגון רצון להיות עם אמא מתוך הבנה שכך יהיה לה יותר "זמן אמא".
חשבי על כל האפשורויות. התייעצי עם המורה והיועצת. נסו בהדרגה לדרוש שתבצע חלק גם בכיתה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיזור בכיתה
אמא24/10/2010תודה רבה לתשובה מהירה ומקצועית תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיראה לעזרהזוקה24/10/2010
הי
מבקשת לקבל המלצה לפסיכולוגית ילדים באזור חולון עבור ביתי בת ה - 4 אשר סובלת מלחץ נפשי המוביל גם לבעיות בריאותיות
דחוף!!!
תודה
קארין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפאה ציבורית
ד''ר שירי שדה שרביט24/10/2010זוקה שלום,
מבחינת טיפול ציבורי, את יכולה לפנות למרפאה לטיפול בילד ברחוב תרצ"ו בחולון טלפון: 03-5035255 . זו מרפאה קהילתית של משרד הבריאות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 וחצי שעדיין מבקש חיתול לקקי...לאה24/10/2010
שלום רב!
אנחנו הורים לשלושה ילדים כאשר הילד הקטן הוא בן 3 וחצי.
ילד נבון ומקסים.תהליך הגמילה מפיפי התחיל בגיל שנתיים והלך מצויין...פרט לנושא הקקי,אותו התעקש לעשות בחיתול.חשבנו שזה עניין של הבשלה וכנראה הוא עוד לא מוכן...מדי פעם הצענו לו לעשות קקי בסיר או בישבנון אך הוא המשיך להתעקש על חיתול.
כך בעצם המצב נמשך עד היום(כאמור הוא בן 3 וחצי).
הוא מבקש שנשים חיתול,נשאר לבד,עושה ואז בא לבקש שנשטוף.... הבעיה היא שאם הוא צריך קקי בגן הוא פשוט מתאפק עד שהוא חוזר הביתה.
כבר קרה פעם או פעמיים שהצליח לעשות באסלה אך מיד חזר לסורו....
השאלה שלנו האם צריך לפנות לטיפול כל שהוא או שנמשיך להמתין??.
תודה על ההכוונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 3 וחצי שעדיין מבקש חיתול לקקי... - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום לאה,
אתם מוזמנים לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" לתשובה העוסקת בנושא. לדעתי אין מה לפנות לטיפול, יש עדיין ילדים בגיל הזה שחוששים לעשות קקי באסלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חינוך שונה...נונה24/10/2010
היי, יש לי אחות שלה 2 ילדים והבעיה היא שאופן החינוך שלה שונה מאוד משלי- היא גוערת בילדים שלה בלי סוף כאילו היו רובוטים ואם הם עושים משהו שלא לרוחה אין לה בעייה גם להפליק להם,היא מכנה אותם בשמות גנאי כמו "סתום", "פוסטמה"..."נמאס לי מכם" היא תמיד חושבת על עצמה קודם כל ועושה רק מה שנוח לה ומה שמפליא אותי שהם באמת ילדים חביבים, שניהם מחוננים וממושמעים להפליא ומה שגורם לי לחשוב פעמיים אם להעיר לה או לא, לי יש גם 2 ילדים ואופן החינוך שלי הוא שונה ...אני פחות גוערת בהם(כדי להגיע לכך אני ממש צריכה להתעצבן) יותר מתחשבת ועדינה איתם,אף פעם לא קוראת להם בשמות גנאי ומתייחסת אליהם בכבוד הראוי...אך להפליא- אצלי הם לא מחוננים, שוכחים לפעמים ציוד לימודי לא תמיד מקשיבים, כדי שהם יבצעו מטלה מסויימת אני צריכה לבקש מס' פעמים (מה שנורא מעייף אותי) ...לעיתים אני תוהה שמא אני צריכה ללמוד ממנה ??????!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חינוך שונה... - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום שלי,\
לא נראה לי שאת צריכה ללמוד ממנה, אבל מצד שני לא בטוח שהיא צריכה ללמוד ממך. ילדים מחוננים הם לא תמיד סימן לחינוך מעולה, למחוננות יש הרבה פעמים מחיר ריגשי גבוה מאוד.
ייתכן שאת צריכה ללמוד להציב גבולות באופן יותר נחרץ וברור, לא צריך לקלל בשביל זה או להתייחס לא בכבוד.
חשוב לדבר בטון נחרץ וסמכותי, לא להסביר, לא להיכנס למשאים ומתנים, לא להתחנן אלא פשוט לדרוש. כמו כן אפשר לגייס את אבא לעזרה אם אתם חיים בזוג, המעורבות שלו מאוד חשובה, וגם צריך לקבוע סדרי עדיפויות - מה מאוד חשוב לך וכדאי להתעקש עליו ושם צריך להיות מאוד עיקביים ומה לעזוב, כי הוא לא חשוב וחבל על העצבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התגברות על לילות לבניםנ.ל24/10/2010
הבת שלי בת שנתיים ושמונה. אנחנו מרדימים אותה כל יום בטקס קבוע בין השעות 20:30-21:30 שכולל ארוחת ערב, אמבטיה, משחק עם אבא קצת, צחצוח שיניים, ואז שירי ערש ולישון.
במשך למעלה 6-8 חודשים האחרונים ואפילו יותר מזה, היא הייתה קוראת לנו אחרי הטקס הזה כמה וכמה פעמים אחרי סגירת האור בעיקר בשביל תשומת הלב - למלא בקבוק מים שכבר מלא, להחליף מוצץ, להוסיף בובה ועוד.
וכך גם בלילה - מתעוררת כמה פעמים וכל פעם בגלל הסיבות האלה. (הסיבה הכי "אמיתית" היא להחליף חיתול, כי זה אומר שהיא נגמלת בלילה והפיפי בחיתול מתחיל להפריע לה).
בכל מקרה, זה מאוד עצבן, במיוחד כשאני בהריון ולא יודעת מה אעשה עם שני ילדים מתעוררים. ניסיתי כמה דרכים - לבוא אליה בטוב, לספק לה מה שהיא צריכה מהר ולחזור לישון כל פעם שהיא קוראת, או לבוא אליה בכעס ועצבים בכל פעם שהיא קוראת, אבל כלום לא עזר, כי גם תשומת לב שלילית היא תשומת לב.
בכל מקרה, החלטתי לשים לזה קץ - ובלילה האחרון סיפקתי לה את כל צרכיה כשהאור עוד דולק (בקבוק שתיה, גרביים, בובות כרצונה, חיתול כדי שתחליף אם יש לה פיפי, ואף תליתי מתקן מיוחד למוצצים כדי שתמיד יהיו לה ולא תקרא לי אם נפל), עד כדי כך שהיא אמרה לי שהיא לא צריכה כלום. אז אמרתי לה שאני מנתקת את האינטרקום ולא אשמע אותה ושנתראה בבוקר. בעלי אומר שאני מגזימה, ושהוא הלך אליה ביום חמישי (כשאני הרגשתי לא טוב בגלל ההריון) ודיבר אליה יפה והבטיח לה פרס שוקולד אם תתנהג יפה, והיא אכן קמה רק פעם אחת בגלל מוצץ. ניסיתי את זה בלילה אחרי וקמתי 4 פעמים על שטויות. וגם אני לא כל כך סגורה על פרס של ממתק.
בקיצור, הלילה אחרי כיבוי האור, היא קראה לי ובכתה איזה חצי שעה, כי מסתבר שהיא החליפה חיתול לעצמה סתם (היא יודעת) והוא לא נסגר. היא קראה לי כי היה לה פיפי שרצתה לעשות בתוך החיתול ולא באתי, למרות ששמעתי אותה. קרה, מה שנקרא, "זאב זאב". אז נכון שלמדתי להבא לא לשים לה חיתול כאופציה, כדי שלא תשחק איתו, ואכן ראיתי שהיא לא נגעה במים והיא יבשה (אני שמתי לה חיתול באמצע הלילה), אבל אני שואלת אם אני עושה בסדר, כי המצפון, המצפון.
מצד שני, באמת שניסיתי כל דרך - טובה, רעה, וזה לא עובד. אגב, היא ישנה הלילה לילה שלם.
אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התגברות על לילות לבנים - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום לך,
הכל בסדר, את בדרך הנכונה. הילדה שלך זקוקה מאוד לגבול שאת מציבה כרגע, זו דרך מצויינת ושום נזק לא נגרם לה.
להיפך, נגרם נזק מהעדר גבולות וחולשה שלכם ההורים.
תמשיכי כך ויהיה בסדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליקוק רצפה ושטיח אצל תינוקרונית23/10/2010
שלום רב,
תינוקי בן 1.2 ומאוד אוהב לשכב על הרצפה/ שטיח או משטח אחר ולנסות וללקק את המשטח. אני כמובן מקשה עליו ולא מאפשרת. האם זה תקין? יש משהו שאוכל לעשות כדי למנוע זאת? האם זה קשור לשיניים? להתייחסותכם אודה
תודה מראש
רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נא תשובה. האם זה נורמלי? איך למנוע?
רונית24/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליקוק רצפה ושטיח אצל תינוק - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום רונית,
זה לא נשמע לי לא תקין, ילידם בגיל הזה עדיין מנסים לחוות את העולם דרך כל החושים שלהם, גם חוש הטעם. אם את רוצה למנוע את זה את צריכה פשוט לאסור עליו בטון נחרץ וסמכותי, ובאופן עיקבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
רונית24/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-)
סמדר ריינר24/10/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 4- הרטבת לילה +ציורים בשחורלילי23/10/2010
היי,
בני בן ה-4, אשר בד"כ חברותי וחיובי- בשבועות האחרונים החל להרטיב בלילה (אחרי תקופה של שנה וחצי לאחר גמילה) , בנוסף כאשר אנו מציירים יחד, תמיד בוחר בשחור, גם אם בוחר בצבעים אחרים,יבחר בצבעים נוספים לצייר ,יערבב עד שידיע לגוון מאוד כהה.
בנוסף- יש לנו משחק הרכבת פרצופים- רוצה שיהיו עצובים...
ברקע:
אח שנולד לפני שנה,אני ובן זוגי שעובדים סביב השעון ולדעתי לא מבלים מספיק זמן איכות יחד ,כ(ולל טיסות לחו"ל,) וגם התחלת גן חדש....
אני כבר עושה שינוי משמעותי בשעות העבודה ע"מ להיות איתו יותר ומנסה גם לייחד זמן לשנינו ללא אחיו.
איך עוד עלי לנהוג?
תודה
מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 4- הרטבת לילה +ציורים בשחור - תגובה
סמדר ריינר24/10/2010שלום לילי,\
טוב מאוד שתאם עושים שינוי בשעות העבודה. אולי תוכלי לברר איתו מדוע הפרצופים עצובים לדעתו? מעניין מה הוא יגיד לך. בהתאם לזה נוכלל לחשוב יחד מה עוד ניתן לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוותדחוף23/10/2010
איך להודיע לילד בן 6 שסבתא מתה ואיך להתנהל בבית מבחינת צפיה בטלוויזיה שמיעת מוסיקה והאם לקחת אותו לבית של סבתא בזמן השיבעה? יש לציין שזה ילד רגיש מאד ומופנם מאד תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוות - תגובה
סמדר ריינר23/10/2010שלום לכם,
קודם כ השתתפות בצערכם. לא ציינתם אם זה היה מוות פתאומי או צפוי במידה מסויימת. בכל אופן ההודעה צריכה להתנהל בענייניות ועם כמה שפחות דרמה. אם בכל זאת קשה לכם להתאפק ויוצא עצב או בכי - לא נורא, זה חלק מהחיים.
אפשר להגיד לילד שקרה משהו עצוב, סבתא מתה, מכיוון שהייתה מבוגרת מאוד (אם זו האמת כמובן). ולחכות לתגובה שלו. סביר להניח שבהתחלה הוא לא יקלוט, והתגובה תבוא מאוחר יותר. ייתכן שישאל איפה היא נמצאת עכשיו. כאן אתם יכולים לענות לפי מה שאתם מאמינים, למשל שהנשמה שלה עלתה לשמיים וכו'. אם יעלו חששות לגבי מוות של אנשים נוספים או הוא עצמו - כדאי לתת הסבר שמרחיק כמה שיותר את מה שקרה לסבתא ממציאות החיים של שאר האנשים במשפחה, למשל אם היא הייתה מאוד מאוד מבוגרת, ואף אחד במשפחה לא מבוגר עד כדי כך, או מאוד חולה, יותר משפעת או מחלה רגילה, וכו'. אם הוא לא שואל - תמתינו לקצב שלו ואל תעלו זאת מיוזמתכם כרגע.
מבחינת ההתנהלות בבית - בהתאם לאמונה שלכם ולמנהגים שלכם. אין צורך ואין מקום לשנות זאת במיוחד בשבילו, אפילו אם הוא רגיש ומופנם.
לגבי השבעה - זה מאוד תלוי איך תתנהל השבעה. חכו יום או יומיים כדי לראות מה קורה. אם השבעה מתנהלת בבכי ובהתנהגות שהוא לא אמור לראות - תחסכו את זה ממנו, אך אם מדובר בהתאספות שקטה ונעימה של אנשים מבוגרים, אין מניעה להביא אותו לשם, כמובן לא ליותר מדי זמן אם אין שם ילדים אחרים והוא עלול להשתעמם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תלונות בלתי פוסקות עח כאביםילה23/10/2010
שלום רב,
אנחנו הורים לילדה בת 4 ותינוק בן 8 חודשים.
ביתנו תמיד הייתה רגישה לכאב ומתלוננת על כל שריטה קטנה ומתעסקת הרבה ב"שלמות הגוף" שלה. לאחרונה התלונות גוברות, ומרגע ההתעוררות מתחילות תלונות בלתי פוסקות על כאבים, החל מכאבי בטן שעובר לרגל, ליד לאוזן. גם בגן היא מתלוננת על כאבים.
יש לציין שהילדה בריאה בדך כלל, ילדה שמחה.
אנחנו מקשרים את זה לקנאה בתינוק שהצטרף למשפחה,
השאלה היא איך נכון להתייחס ולהגיב כאשר היא מתלוננת.
תודה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלונות בלתי פוסקות על כאבים - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט24/10/2010להורים שלום,
ייתכן שהתלונות של הילדה מעידות על החרדה שלה שמא הטיפול באחיה מעיד על כך שרק מי שחלש וזקוק להורים באופן ניכר - יקבל יחס במשפחה. כדאי להקפיד על מתן תשומת לב, יחס וזמן אישי לילדה עם כל הורה. כשהיא מתלוננת, חשוב קודם כל לחבק אותה ולהרגיע אותה, עשוי להיות מאוד שהיא מרגישה רע גופנית באותו הרגע וממש לא מבינה שהיא מבטאת דרך הגוף משהו רגשי. לכן חשוב להתייחס לכאב שהוא מבחינתה אמיתי ומוחשי. יחד עם זאת, אפשר לדאוג שהתגובה תהיה עניינית ושתמשיכו להקדיש לה תשומת לב לאחר שהיא מתלוננת, בפעילות משותפת ואישית המותאמת לגילה ולצרכיה. כך היא עשויה לחוש שגם קיבלה את תשומת הלב הבלעדית מאחד ההורים ואת החום, המגע וההשקעה להם היא כה זקוקה, אולם גם שההורים נוהגים בה כבילדה בת גילה וגם כשהיא בת 4 היא זוכה ליחס טוב ומטפל.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
