מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שפת הצרחות- עזרה ומהר בבקשה!מיכל02/11/2010
ערב טוב, אני אמא לשני ילדים האחד בן שנתיים והקטן יותר בן 4 חודשים. בני בן השנתיים הוא ילד עם המון שמחת חיים תמיד מסמר המסיבות, רוקד ושר בכל מקום והזדמנות. בחודש האחרון הוא פיתח תגובה קבועה לכל דבר ועניין, צרחות(!!!) והן לאו דווקא מלוות בבכי, פשוט כשפה חדשה, בכל פעם שאינו מקבל את מבוקשו, הוא פשוט צורח עד השמים, אינו מוכן שנוריד לו את הבגדים אם זה כדי להתלבש לגן ואם זה למקלחת, משתולל כשמחליפים לו טיטול, תמיד מתעקש לשחק עם השואב אבק (בניגוד לרצוננו כי הוא מלכלך) - אנו תמיד נועלים את השואב באמבטיה בכדי להחביאו ומספיק שפתחנו לשנייה מתחיל הבלאגאן, אני תמיד מנסה להסיח את דעתו בדברים לפעמים זה עוזר ולפעמים לא, אבל זה פשוט כבר בלתי נסבל, הגעתי למצב שמרוב אובר איפוק, התפרצתי וצעקתי בכדי שירגע אבל זה לא עזר! אני חסרת אונים! בעלי (הפחות אסרטיבי בינינו) הוא מארגן את הבן לגן ו"זוכה" ליחס מזלזל מצידו (למרות שהבן אוהב אותו מאד יש לציין) וזאת מכיוון שהוא יודע שיקבל כל דבר באמצעות הצרחות. נאורולוגית אמרה כי מדובר בטראומה של האח החדש שנכנס למשפחה, ואם אכן מדובר בענין - איך מטפלים? איך מפסיקים את התופעה לאלתר?!?!
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בגיל שנתיים ומסתגל להולדת אחיו
ד''ר שירי שדה שרביט02/11/2010מיכל שלום,
יש כאן שני עניינים המתרחשים יחד - סביב גיל שנתיים מתחילה "תקופת המרד" של הגיל הרך, במסגרתה הילד הצעיר מתקשה להתמודד עם הקטנות וחוסר האונים שלו בעולם, ומגיב בכעס ובנסיונות שליטה במבוגרים. בנוסף, כל ילד שנולד לו אח צעיר, מגיב בחרדה גדולה שמא התינוק ייקח ממנו את תשומת הלב של ההורים, והוא לא יזכה ליחס מספיק.
אצלכם שני התהליכים הללו קורים יחד, ונוצר דפוס במסגרתו בנך צורח ומנהל אתכם כדי להשיג את מבוקשו. הדרך לעזור לו לחזור להתנהלות תקינה, היא בשילוב של מתן מספיק הזדמנויות לאינטראקציה נעימה עמכם, ולזמן אישי בלעדי שלו עם כל אחד מההורים. במקביל, יש להציב גבולות באופן ברור - להסביר לו שאינכם מוכנים שיתקשר עמכם בצרחות, ולדרוש ממנו לחזור ולבקש במלים ובאופן נאות את מבוקשו מכם.
חשוב ששני ההורים יאחדו כוחות מול הילד, וגם שיקבל מכל אחד מכם מספיק חום ויחס בלעדי ללא אחיו.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני מושך לעצמו בשיערשגית אשר02/11/2010
שלום רב.
בני (השלישי), בן השנתיים, נוהג לשחק בשיער ראשו ע"י גלגולו על האצבע וכתוצאה מכך אף נתלשות לו שערות דבר שגרם להיווצרות קרחת בראשו.
ניסינו למנוע ממנו לעשות זאת ע"י זה שכל פעם הערנו לו על כך ואפילו סיפרנו אותו קצר אך ללא הועיל.
כדאי לציין שהתנהגות זאת קורת בעיקר כאשר הוא עייף.
אוה אם תוכלו לייעץ לי מה עלי לעשות כדי להפסיק התנהגות זאת.
תודה שגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני מושך לעצמו בשיער - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום שגית,
מדובר בתופעה שנקראת טריכוטילומניה, והיא דורשת טיפול, זה בדרך כלל לא עובר לבד. נסו לפנות למרפאת גיל הנקות בפ"ת ברחוב אורלנסקי, אם לא לא יגידו לכם שהוא גדול מדי לשם, או לפסיכולוג או פסיכותרפיסט שעובד עם הגיל הרך, באיזור מגוריכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרביץ בגןרונית02/11/2010
בני ,בן 3.5 מרביץ ילדים בגן ואף נושך, דבר החוזר על עצמו לאחרונה מדי יום בשבועיים אחרונים בגן. אז מענישים אותו - מרחיקים אותו מפעילות אך ללא הועיל.
שוחחתי עם הגננת אשר טוענת כי מתקשה לשלוט ברגשותיו ורוצה שילדים יעשו כרצונו ואם לא אז עלול להרביץ ומאוד שתלטן.
ביקשתי דיווח יומיומי על התנהגותו בגן והתחלנו לערוך טבלת מדבקות בבית והבטחתי לו פרס. מדי יום אני מדברת עימו על איך מתנהגים ומבהירה שאסור להרביץ, אך עדיין ממשיך בהתנהגות.
מה עוד ניתן לעשות כדי לעזור לו לשנות זאת?
מה כדאי לבקש מהגן ואיך להתייחס לכך בבית?
אודה על תשובתכתן
רוית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרביץ בגן - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום רוית,
תכנית החיזוקים החיוביים - רצוי שתעשה בגן כי כך החיזוק הוא מיידי לתגובה והרבה יותר אפקטיבי. כמו כן כדאי ללמד אותו קצת וויסות - למשל אם הוא יודע לספור קצת - אז ללמד אותו לנשום או לספור לפני שהוא מגיב. לשחק איתו משחקים שדורשים וויסות - למשל ים - יבשה או דוד המלך אמר, ללמד אותו דרכים חלופיות לתגובה כשלא מקבל מה שהוא רוצה - למשל לקחתמשהו אחר במקום, למשל להמתין, למשל לגשת לגננת. ואחרון חביב -לא לצפות שתוך שבועיים הבעיה תיפתר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות אלימה בגןעינת02/11/2010
ביתי בת החמש ילדה מדהימה, חכמה, מנהיגה וכולם אוהבים ורוצים את חברתה.
השנה בהיותה בחטיבה הצעירה (גן חובה בבית הספר) התחילה להראות תופעות אלימות כלפי שתי חברותיה לכיתה.
לאחת סטרה שקישקשה לה במחברת וגם מסיתה ילדים אחרים נגדה.
היום המורה הודיעה לי שהילדה מושעת עקב התנהגותה.
אני מניחה שחלק מזה נובע מהאם של הילדה "הנפגעת" שמבלה בבית הספר בקיטורים.
אשמח לדעת כיצד להתמודד עם הילדה ומה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות אלימה בגן - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום עינת,
נשמע לי שלפני שמחליטים מה לעשות יש עדיין מקום לבירור יותר של מה שקורה לבת שלך. נדמה לי, אם אני מבינה נכון, שאת בכלל ל אכל כך מתרשמת מהאלימות, את הילדה הנפגעת עיטרת במרכאות, תלית את תגובת המורה שבקיטורים של אותה אמא, ובכלל אולי נראה לך שהילדה שלך לא אשמה ולא קרה באמת שום דבר רציני שדורש התייחסות. אם כך את חושבת, אז אולי לא כדאי שתעשי שום דבר כי זה לא יבוא באמת מהלב ויהיה מלאכותי.
אם את מוכנה לברר באמת, כדאי שתשבי עם הבת שלך ותחשבו ביחד איך אפשר היה להגיב אחרת לילדה שקשקשה לה במחברת, ואולי להסביר לה את עוצמת הכאב שנגרם לילד אחר כשמסיתים נגדו. לשאול אותה, איך נראה לה שהיא הייתה מרגישה בסיטאוציה דומה.
העובדה שהילדה שלך נחשבת מנהיגה, והילדה שניה אולי באמת מעצבנת, לא נותנת לביתך את הזכות לאמלל אותה עוד יותר. כנראה שמספיק קשה לה גם ככה.
קצת חמלה, זה מה שהייתי מנסה ללמד את ביתך המנהיגה.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התנהגות שונה בין הבית למעוןיעל02/11/2010
בני הבכור בן שנתיים וחצי, כבר בשנה שעברה היה ניכר שהתנהגותו בבית והתנהגותו במעון אינן זהות, אך כיום אני מרגישה שהמצב החמיר ואף מנהלת המעון פנתה אליי בנוגע להתנהגותו במעון.
במעון הוא פסיבי, אינו מבקש בקשות, עושה מה שאומרים לו ובמידה וזה לא מוצא חן בעיניו מתעלם (הוא לא אומר להם לא), הוא מאוד מאופק וכשאנו באים לקחת אותו הוא פשוט קם והולך ובמקרה הטוב הוא מנופף בידו לשלום.
ואילו בבית הוא מראה שהוא שמח, מדבר, שר, מבקש בקשות, הרבה פעמים הוא אומר לנו "לא" (לעיתים אפילו יותר מידי...), "כועס" על אחיו הקטן (בן חצי שנה) כאשר הוא נוגע בדברים השייכים לו.
חשוב לי לציין שאצל ההורים שלנו, למשל, בתחילה הוא מאוד סגור וצמוד אלינו אבל הוא משתחרר ונפתח באופן הדרגתי.
בחודש האחרון הוא נראה לנו עצוב מהרגיל והעיסוק בזה הינו מדיר שינה מעיננו.
נקודה נוספת שאני מרגישה צורך להעלות- הוא לא ישן טוב בלילה, הוא נרדם מאוחר ובד"כ קם באמצע הלילה ועובר אלינו...
אשמח אם תייעצו לי בהקדם ממה זה עלול לנבוע ומה עלינו לעשות בנדון...
תודה וכל טוב!
יעלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות שונה בין הבית למעון - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום יעל,
\אני לא מכירה אתכם מספיק כדי לדעת ממה זה עלול לנבוע, ייתכן ויהיה צורך שתפנו לאבחון יותר מעמיק כדי להבין מה קורה. ייתכן שהוא זקוק למסגרת יותר אינטימית וקטנה מאשר מעון, וליחס יותר אישי.
ייתכן גם שכדאי שתיזמו יותר פעיליות חברתיות עבורו בהדרגה - למשל לקבוע עם ילד מסויים אחרה"צ אצלכם בבית, לעודד אותו להתחבר, לשחק וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 8 המסרב לסלוחרלי02/11/2010
שלום רב,
אני אמא לילד בן 8 שרב עם חבריו בתדירות מאוד מאוד גבוהה, כמעט בכל מפגש פורץ ריב עם אחד מהחברים ו/או עם בן משפחה. הריב פורץ בדרך כלל על חוסר הסכמה עמו או על דברים שלטענתו אמרו עליו ואינם נכונים (כמו שהוא דחף אבל לטענתו לא דחף וכדומה). שהריב פורץ הוא צועק, בועט , מעיף דברים וקשה לו מאוד להירגע . גם שמבקשים ממנו סליחה ומבקשים שיחזור למשחק - אינו סולח ולוקח לו המון המון זמן (לפעמים ימים ושבועות) עד שנרגע ומסכים לשחק שוב עם אותו ילד. בסך הכל הוא ילד טוב שחוות הדעת עליו בבית ספר היא טובה ויש לציין שלא חל שום שינוי באורח חיינו ושהסוגייה הזו מעסיקה אותנו הרבה זמן.
אשמח לקבל התייחסות לאיך אני יכולה להקל עליו? , כיצד עליי להגיב?
איך עליי להדריכו? ואיך להפוך את המפגש עם חברים ובני משפחה ליותר נעימים ללא החשש ששוב פעם כל הסאגה תתחיל?
תודה מראש,
רלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילד בן 8 המסרב לסלוח - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום רלי,
לדעתי זה לא כל כך עניין של הדרכה או של תגובה שלך. זה שנמע משהו שהילד לא כל כך שולט בו, וזה לא שאם תסבירי לו שזה לא כדאי הוא יוכל לשנות זאת.
את מתארת ילד שמגיב בנוקשות רבה, נראה שחסרה לו גמישות. חשוב שבבית תנסו להגיב גם בדוגמה האישית שלכם בגמישות ואפילו בהומור למצבים, כדאי שתנסו לשחק איתו הרבה, כי דרך משחק אתנו מתרגלים הרבה פעמים יצירתיות וגמישות, וייתכן ויש צורך לשקול התערבות טיפולית עם הבן שלך כדי לעזור לו להגמיש את תגובותיו ואת הדרך שבה הוא חווה את עולם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסמדר - תודה רבה!!!
רלי03/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה, שמחתי לעזור...
סמדר ריינר03/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות זעם אצל ילדה בת שנתייםכרמית02/11/2010
שלום,
בתי בת שנתיים בעוד מס' ימים (בת יחידה).
בשבועיים האחרונים אני עוברת איתה אחה"צ קשים במיוחד של התפרצויות זעם, השתטחויות על הריצפה, בעיטות עם רגליים וידיים ובכי בקולי קולות.
היא נכנסת לאמוק מטורף שאי אפשר להרגיע אותה . ניסיתי את שיטת החיבוק וזה לא עזר.
כשזה קורה אני לא מגיבה לה - לא צועקת ולא כועסת אלא להיפך ממשיכה לעשות את הדברים שלי ומדיי פעם מנסה לגשת אליה ומבקשת ממנה שתירגע ושואלת אותה אם היא רוצה לבוא אליי. עד שמגיע שלב שאני מכניסה אותה לחדר ואומרת לה שעד שתירגע שתישאר בחדר מה שיותר מדליק אותה (כל זה מבצע באורח רוח מצידי ובלי עצבים וצעקות).
העניין שזה חוזר על עצמו כל פעם שהיא לא מקבלת את מה שהיא רוצה - לדוגמא, אם היא רוצה ארטיק ואין או שלא נראה לי מתאים באותו רגע לתת לה , אם אני מבקשת ממנה לעשות משהו והיא לא רוצה לעשות.
אני מותשת ומיואשת , הגעתי לשלב שאני ממש לא נהנית מהילדה שלי וזו תחושה מאוד קשה עבורי. ההתנהגות הזו מופנת בעיקר כלפיי (אני זו שמבלה איתה את אחה"צ , אחרי הגן).
לא יודעת אם יש קשר אבל ממש לפני שכל זה קרה נסענו בעלי ואני לחו"ל ל 4 ימים וזו הייתה פעם ראשונה ש"עזבנו" אותה לתקופה כזו (נשארה עם אמא שלי ואחותי שהיא מאוד אוהבת).
כמו כן היא בתהליך גמילה (מיוזמתה בלבד) ואני שמה לב שהיא מתחילה יותר ויותר לפספס קקי מה שלא היה קודם.
מדובר בילדה מאוד בוגרת שרוצה לעשות הכל לבד ובעצמה ומאוד דעתנית.
[b]אני ממש זועקת לעצה מה לעשות ואיך עוברים את השלב הזה בשלום ובמהרה?[/b]תודה רבה
רעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרצויות זעם אצל ילדה בת שנתיים - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום רעות,
ייתכן שאת מאבדת את הסבלנות מהר מדי ולכן נדמה לך שהשיטות בהם נקטת לא עוזרות. מה זה נקרא ששיטת החיבוק לא עובד? כמה זמן ניסית? חשוב מאוד להישאר איתה כך הרבה זמן - עד שהיא נרגעת. היא חייבת להתעייף לפנייך גם אם זה לוקח שעות. כנ"ל לגבי השיטה השניה - את מתארת בעצמך שאת נשברת בסוף וניגשת אליה או מכניסה אות הלחדר. חשוב מאוד שהיא תתעייף קודם, שוב גם אם זה לוקח כל היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא כ"כ הבנתי אז מה אני אמורה לעשות
כרמית03/11/2010לא כ"כ הבנתי אז מה אני אמורה לעשות במקרים אלה...אשמח אם תכווני אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא כ"כ הבנתי אז מה אני אמורה לעשות - תגובה
סמדר ריינר03/11/2010שלום כרמית,
את אמורה להתמיד בגישות שהתחלת בהם. לא להתייאש כל כך מהר. אם בחרת להחזיק אותה אז תחזיקי הרבה זמן, עד שהיא נרגעת גם אם זה לוקח כל היום.אם(אני בכוונה מגזימה, זה לא ייקח כל היוםן, אבל זה כן לוקח יותר ממה שתא מוכנה כרנראה לסבול את זה ולכן זה לא מצליח) בחרת להתעלם - אז אל תבואי אליה עד שהיא נרגעת ואל תכניסי אותה לחדר. היא אמורה להתעייף ולהרגע לפני שאת משנה טקטיקה. אחרת אין טעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיני יודעת אם תיראי את הודעתי אבל
קספר05/11/2010אני עובדת עם ילדים , בתור סייעת, ןלמדתי שיטה מעולה איך להתיחס במצב כזה כמו של ביתך .
אם הילד , או הילדה בוכים , בועטים באוויר, לא מוכנים לשמוע \ פשוט אומרים להם , אתה יכול לבכות , וכשתרגש\י רגוע אתה יכול\ה לבוא אליי ולהגיד לי מה את רוצה.
זה מדהים , זה עובד כי אחרי כמה דקות הילד או הילדה , מבינים שאין קהל להצגה שלהם, ובאים רגועים .
זה גם עובד אם הילד רוצה משהו ואי אפשא לתת לו, או שמכול סבה אחרת .
תאמיני לי , תנסי את זה.
אני עובדת בגן ילדים עם בני שנתיים שלוש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד עלי לנהוג???אמא02/11/2010
נושא : התחצפות
תאריך : 02/11/10 09:48
מחבר/ת : אמא
שלום, אודה לתשובה על שאלתי.
אני אמא לשניים: בן 4 ובן שנתיים.
לבני בן ה 4 יחס אמביוולנטי לאחיו הצעיר: הוא אוהב אותו, מחבק ומנשק אותו, אך גם לקוח לו צעצועים, מאוד מקנא כשהוא מקבל תשומת לב ממני ונוהג להפריע, להציק לו וגם לשלוח אליו יד או רגל "ףבדרך אגב" כאילו.
כשאני מעירה לו, הוא אומר: "את חוצפנית, אני לא אהיה חבר שלך".
"אני כועס עלייך"
ועוד כהנה, ולעיתים זה מלווה במכות שמרביףץ לי (כאילו נותן לי בוקס או מכה ברגל.
מדובר בילד מקסים, מאוד מאוד מאוד חכם, (כך נאמר גם בגן), מאוד רגשן ושם לב כמעט לכל דבר.
מאוד מוחצן ומביע אהבה (אומר לי אממא אני אוהב אותך, אמא אני רוצה לחבק אותך) וגם עצב או כעס כשככה מרגיש.
איך עלי להגיב כשקורא לי "חוצפנית"
איך עלי להגיב כשמכה אותי (אמנם זהמכות חלשות אבל זה סימלי)
אנא עיצות תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כיצד עלי לנהוג??? - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום לך,
מה שרצוי לעשות ברגעים כאלה, זה להסביר לו שאת מבינה שהוא כועס, נעב ומתוסכל, אבל זה לא במקום לתת מכות לאמא וגם השמות שהוא קורא לך הם לא במקום. את לא מרשה את זה. ואם הוא נורא כועס, אפשר להראות את הכעס ולהוציא אותו בדרכים אחרות, מותר לו להגיד שהוא כועס, אוי אפשר לתת לו כדור גומי לכווצ'ץ', מותר לו לקמט נייר ולזקור לפח, וכו' פתרונות לא מזיקים ולא פוגעניים שמבטאים את הכעס לו, אבל לא פגועים במישהו אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה7אודליה02/11/2010
שלום,
ביתי בת 7 לומדת בכיתה ב,החלה לעשות פיפי במיטה בשבוע האחרון,שאלתי אותה לגבי בית הספר-הכל בסדר,אלתי גם כמובן אם מישהו נגע בה אולי במקומות אסורים,וגם הכל בסדר,היא גם אומרת שהכל בסדר והיא לא יודעת מה קרה לה,
זאת הפעם הראשונה מיזה שנים מאז שגמלתי אותה כתינוקת מהטיטול,זה מאוד לא מתאים לה, האם להתייחס לכך בכובד ראש או לתת לזה לעבור.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת ה7 - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום אודליה,
קודם כל כדאי גם לשלול סיבה רפואית, לפעמים הרטבה במיטה יכולה להעיד על התקררות, או על סיבות אחרות. מעבר לזה זה אכן מעיד על מצוקה כלשהי, אבל לא בהכרח משהו שהילדה יכוללה לדבר עליו בתשובה לשאלה ישירה. נסי לחשוב מה השתנה - האם נוספה לה אחריות השנה, האם יש יותר שעות שבהן היא מבלה לבד, האם משהו השתנה בזוגיות או בחיים שלכם ונדמה לכם שהיא לא יודעת מזה אבל היא חשה שפחות פנויים אליה וכו'. האם נדרש ממנה להיות יותר גדולה ובעצם היא מרגישה שהיא עדיין קטנה לפעמים, ואין לכך מקום, זמן או סבלנות מצידכם? האם נולד אח או שיש הריון בדרך? הכל אופן אם הבעיה נמשכת ועדיין לא ברורה כדאי לפנות לטיפול כדי לברר אותה באופן יותר מעמיק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחק עם סבאaaa01/11/2010
שלום,
הוריי הם סבא וסבתא נהדרים. בתי אוהבת אותם ונהנית להיות אצלם.
לאחרונה אבא שלי משחק אתה משחק של אימא ותינוקת, לבקשתה של בתי, כשלסרוגין
כל אחד ממלא את אחד התפקידים.
לי הסיטואציה הזו מפריעה מאוד ונראית לא מותאמת, כי משחק כזה מתאים בעיניי לשני
ילדים ולא להשתתפות של מבוגר.
ברור לי שייתכן שסיטואציה זו מעלה אצלי סוגיות ורגשות אחרים.
אשמח לשמוע דיעה אובייקטיבית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחק עם סבא - תגובה
סמדר ריינר02/11/2010שלום לך,
אין שום בעיה במבוגר משחק עם ילד משחק דמיון. להיפך, זה דבר נפלא. אם את מוכנה לפרט יותר מה הסיטואציה מעלה אצלך, אולי אוכל להבין יותר דברים שאולי יש כאן מעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נושא השייכות בגיל שנתייםיעלי01/11/2010
שלום לכן!
אני אמא לילדה מקסימה (מן הסתם...) בת שנתיים. היא מתעסקת הרבה בנושא השייכות - בגן היא יודעת של מי כל בקבוק וכל תיק או עגלה ומציינת את זה הרבה. בחוץ היא יכולה להגיד על דברים - זה לא שלנו (בעיקר בהקשר לצעצועים שנמצאים בסביבתה) ובבית - מבררת מה שייך לה ומה לאחיה (בן 4 חודשים), מה לי ומה לבעלי. אם מאפשרים לה היא תחזיר את החפץ לבעליו החוקיים (נניח אם החזקתי משהו של בעלי). לעיתים קרובות היא אומרת על הדברים שלה 'זה שלי!' ואז בד"כ אני אומרת לה משהו כמו- נכון, זה שלך, אבל יהיה מאוד יפה מצידך לתת לי גם לשחק/לאכול וכו'. כשמגיבים ככה היא באמת משתפת אותנו אבל יכולה אחרי רגע להגיד שוב על משהו שהוא שלה. אני מנסה להראות לה 'דוגמא אישית' נניח "כן, אלה הנעלים שלי אבל את יכולה לשחק איתם".
האם ההתעסקות הזו טבעית? אם כן, מתי צפוי לחלוף? ומה עוד ניתן לעשות כדי שתתעסק בכך פחות, או לפחות תשמח לשתף אחרים בדברים שלה מעצמה?
המון תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נושא השייכות בגיל שנתיים - תגובה
סמדר ריינר01/11/2010שלום לך,
את הגדרת את הנושא כ"שייכות" אבל שנמע שהתכוונת בעצם ל"רכושנות". לדעתי זה אל במאת כך. הבת שך עסוקה בהגדרת גבולות הזהות שלה והחפצים נתפשים אצלה כרגע כהרחבה של עצמה. אני מציעה שתניחו לנושא, היא תפסיק להיות עסוקה כשהיא תשלים את התהליך עם עצמה. אני באמת מציעה שתתמכו בתהליך ולא תתנגדו לו, כלומר תנו לה להגדיר את ההגדרות האלה וחיזרו עליהן כדי לתת להן תוקף בשלב הזה בלי הסתייגויות. כשהיא תסיים לעשות זאת, אני מניחה בעוד מספר שבועות וחודשים, לא תהיה לה שום בעיה לחלוק שום דבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסימה01/11/2010
הילד שלי בן שנה וחודשיים כבר במשך חודש ימים הוא מתעורר בלילות בטווח שעות קבוע בבכי וקשה מאוד להרדים אותו אחר כך .
הייתי רוצה שתעזרו לי לפענח מה הסיבה? אין שום ממצא רפואי המעיד על בעיה כלשהיא
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחוף
סימה01/11/2010כבר שאלתי את השאלה אבקשכם לענות לי בדחיפות בבקשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשואלת בפעם השלישית תגובה בבקשה
סימה02/11/2010בני בן השנה וחודשיים מתעורר בלילות במשך כחודש וחצי בבכי ומצליח להירגע רק במצב בו אני מרימה אותו עליי ואם אני מחזירה אותו למיטה הוא שוב בוכה ולא מצליח להירגע מה אני עושה במצב כזה? חשוב לציין כי לא נמצא שום ממצא רפואי המעיד על כאבים באיבר מסוים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשואלת בפעם השלישית תגובה בבקשה - תגובה
ד''ר שירי שדה שרביט02/11/2010סימה שלום,
כדאי לבדוק עם הרופא אפשרות של בעיות נוספות מלבד כאבים בלבד. במידה ולא נמצא אף ממצא קשור, חזרי אלינו עם יותר פרטים לגבי המתרחש בלילה ונחשוב על דרכים להרגעת הילד ולחזרה לשגרה.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
סימה03/11/2010קודם כול תודה רבה על תגובתכם לפי תשובת הרופאה זה נובע מצמיחת השיניים וזה יעבור במשך הזמן. זה נראה הגיוני שהילד במשך כחודש וחצי פחות או יותר מתעורר במשך הלילות בבכי צורם וצרחות והכול בגלל כאבי שיניים. קשה לי לקבל תירוץ זה כסיבה יש לציין שילדי ילד מאוד רגוע בדרך כלל , שקט, לא מושך יותר מדי תשומת לב ועד לא מזמן לילותיו היו מאוד רגועים ושקטים עד עכשיו יש פרט שאולי יוכל להסביר את המצב כיום אני בהריון מתקדם יכול להיות שילד בן שנה וחצי מבין זאת וקשה לו לקבל.
אשמח לעזרתכם בהקדם לילות אלו הופכים ונהיים קשים עבורנו ועבור הילד.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר שירי שדה שרביט04/11/2010סימה שלום,
במידה ובמהלך היום אין תלונות והילד רגוע, לא עולה כרגע סיבה לקשר את התנהגותו עם ההריון. כדאי לחשוב על דרכים להרגיע אותו כשהוא מתעורר - במיוחד כעת כשיש לכם סיבה רפואית שניתן לטפל בה (למשל באמצעות משחה מאלחשת על השיניים, שימוש במוצץ, בקבוק עם שתיה חמימה ועוד). חשוב להקפיד על כך שתגיבו לקשייו ותרגיעו אותו כשהוא סובל, אך גם להימנע מלעורר אותו עוד יותר בלילה, להחזירו למיטתו ולעזור לו להירדם שוב.
שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בני בן ה-7גלית01/11/2010
שתי שאלות לגבי בני בן שבע.
1. לאחרונה כשמשהוא לא מצליח לו הוא אומר "קביני מת". הסברתי לו שזו קללה וכך לא מדברים. זה לא עוזר. האם להתעלם ? האם להפסיק את מה שהוא עושה באותו הרגע ? בקיצור איך להתייחס ? הוא ילד מקסים שממש לא משתמש בקללות אך לי זה מאוד צורם.
2. כל צורת האכילה שלו מאוד לא נקיה. הוא אוכל פעם עם היד ופעם נעזר במזלג. הרבה אוכל נופל כי הוא לא נעזר בסכין למרות שאני מזכירה ושמה לידו בכל ארוחה.ואז יוצא שהוא מתלכלך ומלכלך הרבה. מה יכולה לעזור בשיפור ? כמה אפשר להעיר ? אני יודעת שגם זה לא טוב יותר מידי. מה המלצתכם בנושא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בני בן ה-7 - תגובה
ליאת גרוס01/11/2010שלום גלית
תשובה לשאלה ראשונה. הילד מושפע גם מהחברה וילדים רבים בגילו אכן משתמשים בביטויים מעין אלו. זה גם נשמע COOL ועוזר לו להיות אחד מהחברה. אם זה ממש מפריע לך אפשר לאמר לו שאת לא אוהבת את המילה ומבקשת ממנו לא להשתמש בה בחברתך הקרובה. אם יעשה זאת תניתן לקום ולהתרחק או להעיר בתקיפות. ממה שאומר לעצמו או עם חבריו הייתי מתעלמת. צריך להשאיר לו קצת מרחב ולשמור תגובות קיצוניות יותר לקללות שמכוונות כלפי אנשים או כוללות גסויות . מה דעתך?
לגבי השאלה השנייה - נשאלת השאלה למה זה קורה. האם זה קשור לבעיות ארגון, קשב או חוסר רגישות תחושתית., בעייה מוטורית וכו' צריך לבדוק איפה עוד באות לידי ביטוי בעיות דומות ולנסות להבין מה הבעייה.
שאלה -למחשבה בעקבות שתי השאלות: האם ייתכן שאומר הרבה קיבינימט כשלא מצליח להסתדר, להתארגן, לבצע וכו'. אולי קיימת בעיה שמתסכלת אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן השבע
גלית01/11/2010ליאת שלום
תודה על התגובה המהירה. לגבי שאלתי הראשונה, מאוד התחברתי לתשובה שנתת לי ולאיך שאני צריכה לפעול.
לגבי שאלתי השניה: אני לא רואה קשר לדברים אחרים או למה שאת שציינת, אלה רק לנושא אכילה לא נקיה, ובידיים.
הקיבינימט קורה רק כאשר הוא משחק במחשב,וששם משהוא לא מצליח לו. (כרגע זה רק במחשב, מקווה שישאר רק שם).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבני בן השבע - תגובה
ליאת גרוס01/11/2010אולי כדאי להתעקש בשלב זה רק על נושא האכילה בידיים כי זה ספציפי וקל יותר לשליטה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימוי עצמי נמוך אצל ילדה בת 8ענת01/11/2010
שלום רב
בתי בת 8 ילדה נבונה מאד (התלמידה המצטיינת בכיתה) יפה מאד עם שיער בלונדיני כמעט עד הברכיים .....רוקדת בלט זו שנה שלישית ואף משתתפת בחוג משחק ותאטרון.
בחודש האחרון היא החלה לעמוד לעיתים תכופות מול המראה ולומר לי שיש לה פנים מוזרות ורק השיער שלה יפה והעיניים הכחולות.
רציתי לציין שאני באופן אישי קוראת לה כול הזמן היפה שלי (מאז ומתמיד) ואף אחותה הגדולה (בת 20) מחמיאה לה ללא הרף על יופיה וכמה שהיא אוהבת אותה.
אני כל הזמן מנסה להראות לה את יופיה, אך זה לא עוזר.
לאחר שבוע שהיא לא דיברה על נושא זה, שאתמול, היא אמרה לי באממצע שיחה בנושא אחר לגמרי שיש לה יופי פנימי אך לא יופי חיצוני.
אני ממש לחוצה מזה ואיני יודעת מה המקור לכך ואיך לטפל בנושא רגיש זה.
אודה על תשובתך
האמא הכואבת....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דימוי עצמי נמוך אצל ילדה בת 8 - תגובה
ליאת גרוס01/11/2010שלום ענת
גיל 8 זוהי ההתחלה של ההתחלה של ההתבגרות. ובגיל הזה רב הבנות לא מרוצות מאיך שהן נראות. הן חשופות בתקשורת לכלכך הרבה נשים יפות שזה הופך להיות מושא בלתי אפשרי להשגה. ברגע שהבנות האחרות בכיתה מתחילות לבחון אחת את השנייה במושגי יופי הן מתחילות לשפוט את עצמן על פי מושגים אלו ולרב לא מסופקות. ילדות אחרות שמקנאות יכולות אולי להגיד מילה רעה אחת והיא חזקה יותר מ100 מחמאות שלך. ככה זה. תמשיכי לחזק אותה ותני לה להתמודד. אל תעשי מזה עניין גדול מידי. תאמרי לה שבענייך היא יפה ותעברי לנושא אחר. תחמיאי לה הרבה דווקא על תחומים אחרים בחייה כדי שלא תרגיש שנושא היופי הוא הנושא הכי חשוב. יום יבוא והיא תדע להעריך את יופיה וזה בטח ייקח כמה שנים. קחי נשימה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
ענת01/11/2010תודה לך על התייחסותך ותשובתך המהירה, חזקת אותי בהחלט.....תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
ליאת גרוס01/11/2010בכיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץא.ט.01/11/2010
שלום רב, אני זקוקה לעזרה אחה"צ עם הילדים ובגן של בני בן השנתיים וחצי יש סייעת חמודה שיכולה לבוא לעזור לי. רציתי לשאול האם זה לא יבלבל את הילד שהסייעת של הגן תגיע גם הביתה? האם הוא ידע לעשות את ההפרדה בין זה שהוא בגן איתה לבין זה שהיא איתו ועם אחיו הגדול בבית? תודה על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ - תגובה
ליאת גרוס01/11/2010שלום לך
למרות הפוטנציאל לבלבול, זה נראה לי בסדר. אם את סומכת עליה לכי על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
