פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • פעוטה מרדנית
    מיה
    25/09/2010

    מזה עשרה ימים בתי בת השנתיים ו - 5 מרבה לעשות פיפי על הרצפה כתגובה לדברים שלא התבצעו כפי שהיא רצתה. זה יכול להיות אחרי תשובה שלילית שקבלה מאיתנו ההורים בסיטואציה מסויימת , זה יכול להיות במקרה שמישהוא נגע בה מתוך רצון לעזור לה בשעת הארוחה וזה הפריע לה , זה יכול להיות בגלל שקבלה עוגייה שאינה שלמה וגם סתם בלי שום סיבה , גם אחרי בכי לא מובן אז מגיע שחרור הפיפי על הרצפה. אנו דואגים להושיב אותה על האסלה ובמקרים מסויימים היא תתאפק ורק לאחר שנוריד אותה תשחרר מחוצה לה על הרצפה , לפעמים זה יכול להיות כתם קטן של פיפי שהיא לוחצת כדי שיצא , אנו חשים שמדובר במרד מצידה אך איננו מבינים מדוע. זאת ילדה מאוד וורבלית ניתן לדבר איתה אך במקרה הנ"ל היא כלל לא מגיבה.
    חשוב לציין שהיא עברה לפני 5 חודשים גמילה מוצלחת הן ביום והן בלילה,היא חזרה לשתות מים ולעשות בלילה.
    כמו - כן עליי לציין שבתקופה זו (10 ימים אחרונים) היא לא הלכה לגן בשל שלשולים שהיו לסירוגין.
    לאור המידע אנו מבקשים את עזרתכם בפתרון הסוגייה.
    מאיתנו ההורים המודאגים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעוטה מרדנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבולות וסמכות הורית

    נעמה סבג שמש
    25/09/2010

    מיה שלום,

    אכן מדובר פה בסוג של מרד.
    הפרטים שכתבתם, בלא לדעת על ההתנהלות השוטפת של הבית, על הקשרים ביניכם, האויירה והתפתחות הילדה, לא מאפשרים לי לדעת מאין נובעת הבעיה. אין ספק שהתופעה שהצגתם אינה הבעיה האמיתית אלא תוצאה.

    הדרך לטפל בעניין היא בהצבת גבולות ברורה וחיזוק הסמכות ההורית נראה כי זה לוקה בחסר.. הילדה צריכה לדעת שזה לא מלחיץ אתכם, כי אז זה עלול להחמיר. אל תתנו לה את הכוח.

    במקביל, תבהירו לה שתאלץ לחזור לטיטול, ואם תציגו את זה נכון, היא דווקא לא תאהב את זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    לימור
    25/09/2010

    תודה רבה על התגובה המהירה
    חד שמח
    לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה וחג שמח.

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא דואגת
    לימור
    25/09/2010

    שלום,
    בני בן השמונה שהיה ילד עצמאי, חברותי ולא מפחד מכלום השתנה בעקבות מות אבי לפני כחמישה חודשים (סבו של הילד -ממחלה קשה). בחודש האחרון יש החמרה במצבו כל הזמן בוכה, לא רוצה להישאר לבד, שואל שאלות על גן-עדן ומה יש אחרי הגן-עדן והוא חושב שמשעמם בגן-עדן. בנוסף אומר שאדם וחווה עשו טעות שאכלו מהתפוח, כי אז היה לנו חיי נצח. מדבר בצורה מאוד פילוסופית על מוות וגן-עדן.
    שואל כל הזמן אם עוד מישהו ימות במשפחה. מבחינה פיזית יש מיצמוץ בעיניים (טיקים).
    בשבוע האחרון בוכה הרבה ולא רוצה לשחק עם חברים טובים.
    כאשר מדברים איתו אומר...זה לא שאני רוצה לחשוב את זה, פשוט הראש שלי כל הזמן חושב על זה ועל דברים רעים...
    קשה לי במצב הנ"ל, מחכה לעזרה.
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא דואגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיבוד אבל משפחתי

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    שלום לימור.
    המצב שאת מתארת הוא קצת חמור מדי מכדי לפתור אותו בעיצה באינטרנט. ייתכן שיש קושי במשפחתכם להתמודד עם מות אביו, והבן שלך מרגיש את זה ומבטא את זה, גם אם לכם נדמה שאתם מסתירים ממנו את הכאב שלכם.
    לכן הייתי ממליצה לכם לפנות לטיפול משפחתי, או לטיפול בילד שמשלב הדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    לימור
    25/09/2010

    מדובר בסבו של הילד.
    דווקא הסברתי לבני את טבע העולם. בהתחלה תינוקות הולכים לגן, אח"כ לביה"ס לצבא מטיילים בעולם, מתחתנים ............נעשים הורים אח"כ סבא וסבתא ואז בגיל מאוחר מתים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    שלום לימור,
    לא כל כך הבנתי מה הקשר בין התשובה שנתתי לתגובה שלך. אני לא דיברתי על הסבר, דיברתי על עיבוד ריגשי. זה לגמרי לא אותו דבר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנתיים וחודשיים בלי יכולת
    יעל
    25/09/2010

    איפוק, הילד שלי מגלה סף תסכול מאד גדול, אם משהו לא הולך לפי רצונו, או לא מקבל באותו רגע את מה שרוצה. הוא יכול לבכות בלי סוף וגם כשהוא מקבל את מה שרוצה הוא מייד מוצא משהו אחר לכעוס עליו. הוא מרביץ,צורח ובוכה. אין לי מושג איך להעמיד לו גבול,כי לפעמים נראה שהוא זקוק לזה אבל כל מה שאני עושה לא עוזר. אם אני כועסת,או סופרת עד 3 ולוקחת אותו לחדר להרגע. כלום לא עוזר!!! מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יכולת איפוק

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    שלום יעל,
    ילד בן שנתיים לא אמור שתהיה לו יכולת איפוק. הוא אמור ללמוד את זה. זה גם באמת לא עוזר לכעוס, לשם מה? כדי להעמיד גבולות אין צורך בכעס, וגם לא בעונשים. אלא רק בנחרצות ועיקביות. אם את אומרת על משהו לא, אז לא. אומרים את זה בקצרה, בטון ברור ונחרץ אך לא כועס. לא מוסיפים לזה שום הסברים, כי הסברים בסיטואציות מסויימות נשמעים לילד כמו הצטדקות או חוסר ביטחון של ההורה, או כהזמנה למשא ומתן או מקח וממכר שלא התכוונת באמת לנהל אותו. גם בלי התחננויות, בלי נאומים, בלי הטפות מוסר ובלי האשמות. פשוט לא. ואז הוא בוכה -שיבכה. שיצרח, ויש ילדים שמתחילים גם להקיא מרוב עצבים. בכל זה צריך לעמוד. פעם אחת, פעם שנייה, שלישית ורביעית ויותר. תיקני אטמי אוזניים אם את צריכה. בסופו של דבר אסור שאת תישברי ראשונה. הוא צריך ללמוד, דרך העיקביות שלך שלא זה לא. לא על כך דבר, אבל אם החלטת שמשהו הוא לא, את חייבת להיצמד לכך. אם תשני את דעתך אפילו פעם אחת בגלל הבכי שלו, אבוד לך, תצטרכי להתחיל הכל מהתחלה.
    זה הכל.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    יעל
    25/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתונה מסוג אחר ...
    שרון
    25/09/2010

    שלום,
    אחי עומד להינשא לבן הזוג שלו בשנים האחרונות.
    לנו ארבעה ילדים - ביתנו הבכורה מודעת לכל הנושא, שאלתנו היא כיצד להסביר את נושא החתונה לשני בנינו (6 וחצי ו-4 וחצי), ועד כמה שיהיו מעורבים בחתונה?
    אין לנו בעיה להסביר להם את הנושא מבחינה העקרונית, אך לא היינו רוצים שיראו אנשים מוכרים ואהובים עליהם מתנשקים ומפגינים קירבה פיזית (כמו כן, ייתכן ויהיו זוגות הומואים ולסביות רבים באירוע). כמובן שהיעדרותם מהאירוע אינה פיתרון רצוי.
    כמובן שבשלב כזה או אחר הילדים יחשפו לסוג כזה של קשר, אך מה דעתכם לגבי היחשפות בגיל כה צעיר לנשיקות בין שני גברים ?
    האם זה עלול לבלבל אותם ולהשפיע על זהות המינית בעתיד ?

    נשמח לשמוע את דעתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חתונה מסוג אחר ...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חתונה מסוג אחר

    סמדר ריינר
    25/09/2010

    שלום שרון,
    אין קשר בין ההחישפות שלהם לזוגות חד מיניים מתנשקים לבין קביעת הזהות המינית שלהם בעתיד. מחקרים מראים שאפילו ילדים שנולדים לזוגות חד מיניים, אחוז החד מיניים מתוכם, בבגרותם זהה לזה שבאוכלוסיה הרגילה.
    כך שאתם יכולים בלי חשש להביא אותם לחתונה, כמובן עם הסבר והכנה מתאימים.
    מזל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילות ללא שינה
    הלנס
    25/09/2010

    הילדה שלי בת שנה ו-9 חודשים. כל לילה היא קמה בערך 3 פעמים בממוצע....כל פעם בגלל משהו אחר, פעם זה מוצץ נפל,פעם החיתול, פעם להביא בקבוק והיא לא אוכלת....
    אני בחודש שישי להריוני וכבר תהיה לנו תינוקת נוספת בבית. אשמח לדעת אם מישהו חווה את הביעה הזו ויש לו פתרון בשבילי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לילות ללא שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילות ללא שינה

    נעמה סבג שמש
    25/09/2010

    הלנס שלו,

    הבעיה שאת מתארת היא תופעה מוכרת, אך זו בעיה שעם אסרטיביות ניתן לפתור.
    ראשית- חשוב שהילדה תקבל במהלך היום את מלוא תשומת הלב וזמן איכות איתך כדי שלא תצטרך "לחפש" אותה בלילה.
    אם זה כבר מתקיים, מדובר בחוסר אסרטיביות ועקביות שלכם ההורים מולה. הבהירו לה שלא אוכלים בלילה והתעקשו על כך שלא תתנו לה בקבוק.
    כך, בצורה הדרגתית, תלמדו אותה להעזר באותם גורמי תלות, ללא עזרתכם.

    שבוע טוב,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות פרידה
    אמא נואשת
    25/09/2010

    שלום, אני אמא לילדה בת חמש וילד בן שלוש. הבת שלי תמיד מחוברת אלי בחבל הטבור. קשה לה מאד מאד להיפרד בבוקר בגן (מלווה בבכי, צרחות, השטתחויות על הרצפה) לרוב כפי שאני מבינה מהגננות טקס שנמשך חצי שעה. מפאת חוסר זמן אני בדרך כלל נותנת לה שלושה חיבוקים ושלוש נשיקות והולכת כי ככל שאני נשארת יותר זמן משך התהליך של ההירגעות מתארך. היא לא מסכימה ללכת לישון אצל הסבים והסבתות. בנוסף, בחצי שנה האחרונה גם הטקס של שנת הלילה מתחיל בבכי שהיא רוצה שאמא תשב לידה עד שהיא תרדם וכן כל לילה כשהיא מתעוררת לשירותים היא חוזרת למיטה שלנו וכשמחזירים אתה למיטתה זה מלווה בבכי וצרחות.
    מה לעשות? אני חייבת אויר לנשימה. ואני חייבת לישון לילה שלם ברציפות. איך הילדה תתמודד שנה הבאה בכיתה א'. בנוסף אנחנו אמורים בדצמבר לנסוע לנופש לשלושה ימים לבד ואף אחד מהסבתות והסבים לא מוכן להתמודד איתה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות פרידה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בפרידה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/09/2010

    לאמא שלום,
    את מתארת סטטוס קוו לא מתאים ולא יעיל שנוצר בינך לבין בתך. הוא נוצר עקב "תרומה" של כל אחת מכן, ולפיכך כדי לשנותו ולאפשר לבתך הסתגלות יותר מותאמת לחברה, שתיכן תצטרכנה לעשות שינויים ולהתפתח בעניין הפרידה.
    אני מבינה שאת לא הורה יחידני, אלא יש אבא מעורב שחי אתכם. זה מצוין, כיוון שהאב הרבה פעמים יכול לסייע בקשיי הפרידה מאמא. ייתכן שיהיה קל יותר אם הוא יהיה זה שלוקח אותה בבוקר לגן ואז תהליך הפרידה ממנו יהיה קל יותר עבורה. אותו הדבר עם הפרידות בלילה. חשוב שאת תביני שהיכולת להיפרד מאמא לזמן מסוים עבור משימה מסוימת (הליכה לישון, שהות בגן, בילוי עם קרוב משפחה אחר וכדומה) היא התפתחות חשובה עבור הילדה. לכן כדאי להתחיל להציב גבולות לפרידה, ולומר עליהם מראש לילדה. למשל, "היום את הולכת לישון לבד, אחרי סיפור וחיבוק מאמא, ואת תישני במיטה שלך כל הלילה", וכדומה. כדאי להשתמש בטבלה של עיצוב התנהגות ולתת לילדה פרסים על פרידות מוצלחות.
    אלו הקווים העקרוניים, נראה ששתיכן תרוויחו מהתארגנות חדשה וכדאי לעשות כן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה המהיר

    אמא נואשת
    25/09/2010

    תודה על המענה המהיר, בעלי אינו יכול לקחת אותה לגן כיוון שהוא מתחיל לעבוד מוקדם יותר. בםעמים שהוא כן לוקח אותה לגן אז התגובה שלה קיצונית יותר. גם הפרידה בלילה מאז גיל שלוש ועד בערך ארבע וחצי היא הלכה לישון "לבד" (היא ישנה בחדר עם אחיה הקטן) ותהליך הפרידה היה טוב. אני חשה שיש פער מאד גדול בין יכולת ההבנה שלה והיא מבינה את הצורך הפרידה אך כמו שהיא מתארת" אני לא מבינה למה מתחלות לזלוג לי דמעות". חשוב לי לציין שבני הקטן גם כן מאד קשור אלי אך תהליך הפרידה ממנו מאד קל. האם עלי לעבור הדרכת הורים או שמא הילדה זקוקה לטיפול רגשי ואם כן איזה סוג של טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    26/09/2010

    לבת שלך אין סיבה להבין "את הצורך בפרידה", הפרידות בגן ובלילה הם משהו שבא מאיתנו המבוגרים וילדים מרוויחים מזה, אך לא מבינים את זה. נראה לי שאולי את מקווה שהיא תגלה חלקים בוגרים בתוכה יותר מכפי שאפשרי מבחינתה (ועדיף גם שלא), ותקל עלייך. אפשר להסביר לה שהדמעות מתחילות לזלוג, כי אולי היא לא בטוחה שאמא ואבא יחזרו לקחת אותה, או שבבוקר אמא ואבא עדיין נמצאים לידה. ולהבטיח לה שכך יהיה. מעניין יהיה לחשוב, מה קרה שבעבר היא נפרדה באופן תקין (לפחות בלילה) וכעת המצב שונה.
    בנוסף אני מדגישה שוב את טבלת עיצוב ההתנהגות שהצעתי, זה יכול לעזור כאן - ככל שהיא תתחיל להיפרד טוב יותר, כך היא תחווה את עצמה כמסוגלת יותר לעשות כן, וגם תראה שבבוקר, או אחהצ, החיים ממשיכים כסדרם.
    כדאי לחשוב יחד עם הצוות בגן מה יכול לעזור לה, למשל להיות מחוברת לאחת המטפלות/גננות, וכן להיפגש בשעות אחהצ עם ילדים מהגן, כך שתחוש יותר מחוברת למקום.
    ממה שכתבת, הילדה אינה זקוקה לטיפול. אם את רואה שהקושי בפרידה ממשיך, מומלץ לפנות להדרכת הורים בנושא, את ובן זוגך יחד.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    סיוון
    24/09/2010

    בתי בת שנה וחודשיים טופלה אצל סבתא עד שהחלטתי שהגיע הזמן ללכת לגן לצערי במעון זה לא הסתדר היא בכתה בכי הסטרי והקיאה כל פעם שעזבתי ל-5 דקות. החלטתי להעבירה לגן עם 4 ילדים ולא בגלל הבכי אלא בגלל שלדעתי הזדרזתי לרשום אותה במסגרת גדולה מדיי. הבעיה שבימים בהם שהיתי במעון עם בתי כל הילדים בכו אך אצלה זו היתה חרדה קיצונית . עליי לציין שכבר מגיל 3 חודשים היא לא מאפשרת לי לזוז ממנה . אפילו להכין לי כוס קפה או ללכת לשירותים היא רודפת אחריי ובוכה היא לא מוכנה שאף זר יתקרב אליה ואף לבני משפחתי שרואים אותה לפחות פעם בשבוע. לא קל לי אני לא יכולה להביא בייבי סיטר ולא להשאירה אצל משפחתי היא הופכת עצבנית ובוכה בהסטריה. אני חוששת שלא תוכל להקלט בעתיד למסגרות ולכן ברצוני להוציאה לגן ולקבל עצה מקצועית איך אפשר להתגבר על ההיסטריה הנוראית שלה ואיך לנהוג בפרידה ממנה בתקופת ההסתגלות לגן ומבלי שישארו לה טראומות. האם להשאירה בוכה ומקיאה או שעדיף לתת ללה זמן ארוך להסתגלות ולשהות במחיצתה יותר זמן.(מה שעשיתי במקום הקודם וזה לא עזר)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת פרידה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/09/2010

    סיוון שלום,
    ממה שאת מתארת, לבתך ולך קשה להיפרד - היא זקוקה לקרבתך וחרדה להישאר לבד, וגם לך קשה לגלות את אורך הרוח הנדרש לצורך הסתגלות. כדאי להחליט יחד עם צוות הגן על טקס הפרידה המתאים עם הילדה, ובכל מקרה רצוי שהנוכחות שלך בגן לא תארך יותר מעשר דקות. בנוסף, כדאי שאביה של הילדה, במידה ואתם מגדלים אותה יחד, יהיה שותף בפרידות ויביא אותה לגן. עלייך לחוש שאת סומכת על הצוות שיוכל להרגיע את בתך כשאינך נמצאת, וככל שתהיי בטוחה בכך יותר, תשדרי לה את הביטחון הזה.
    חשוב לי להבהיר נקודה חשובה - כתבת בכותרת לשאלתך "חרדת נטישה" - זה מושג של מבוגרים שעברו נטישות מכאיבות של דמויות קרובות שעזבו ללא הסבר מספק והשאירו חלל ואובדן גדולים. זה ממש לא המקרה של בתך, כי את חוזרת מדי יום לפגוש אותה ולהמשיך לטפל בה. ילדים חווים חרדת פרידה שהיא טבעית ומתאימה מבחינה התפתחותית. חשוב שניזהר שלא "להלביש" עליהם את מושגים של מבוגרים.
    בהצלחה בהסתגלות, קחי לעצמך מרחב נשימה כי הדבר אורך זמן.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן עיצוב התנהגות
    אומנת
    24/09/2010

    שלום,
    מבקשת לדעת מה זה 'גן עיצוב התנהגות', ועדת ההשמה המליצה זאת עבור הבן שלי באומנה,
    לא הצלחתי למצוא מידע ברשת בהגדרה הזו.
    דבר נוסף, הגנים שהם המליצו עליהם נמצאים במרחק שעה מביתנו.
    האם זה הגיוני לשלוח ילד בהסעה שעה לכיוון עבור גן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גן עיצוב התנהגות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצות ועדת ההשמה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/09/2010

    לאומנת שלום,
    לא ברור גם לי למה התכוונו במושג, זה כנראה חלק מתיאור רחב יותר של המסגרת שהילד זקוק לה. ככל הנראה לא היו ממליצים על גנים שנמצאים במרחק שעה מהבית אלמלא היתה הצדקה התפתחותית לכך.
    כרגע את המבוגרת האחראית על הילד ולכן את זכאית לכל התשובות וההסברים מהגורמים המקצועיים המאבחנים והמטפלים ומומלץ לפנות אליהם ישירות. המשיכי לשאול שאלות ולבדוק את טובתו של הילד.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני "עבר" לאבא שלו...
    רינת
    24/09/2010

    שלום רב,
    אם לתינוק בן חצי שנה וילד בן 3.5
    מאז היוולדו של הקטן, בני הגדול כאילו הבין שאני "מחוץ לשימוש" ועבר לאביו.
    לפני הולדת התינוק, בני בן ה 3.5 היה כרוך אחרי באופן עיוור.
    כרגע כפי שציינתי, בני הגדול צמוד לאביו- יש לציין שאביו משקיע בו באהבה וסבלנות אין קץ. הוא אבא מדהים (תמיד היה) ולא ניתן להתחרות בו, במיוחד כעת שאני מטפלת בתינוק קטן.
    חשוב לי לומר שאני כן מקדישה לבני הגדול זמן, אני לוקחת אותו מהגן פעמיים בשבוע לבילוי משותף, רוחצת אותו כמעט כל יום ומשכיבה אותו לישון בסיפור ושירים (חצי שעה).
    זה לא שבני לא אוהב אותי יותר או לא מתייחס, פשוט קיימת העדפה חזקה לאביו.
    זה מביך אותי מאד (במפגשים חברתיים/משפחתיים), אני חשה שנכשלתי כאם ואני מקנאה ורוצה את אהבת בני חזרה.
    מה אני עושה לא נכון? האם ניתן לתיקון? זה מטריד אותי מאד...
    בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני "עבר" לאבא שלו...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שעבר לאבא

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום רינת,
    את בעצם מרגישה עכשיו מה שהבן שלך מרגיש כשאת עם אחיו התינוק...ההבדל הוא שאת אדם בוגר, ואת לא אמורה להיעלב מזה. אינ מבינה שזה רגש טבעי וקשה להימנע ממנו, אבל בכל זאת כדאי לקחת את הדברים בפרופורציה. זה בודאי לא אומר עלייך שאת אמא לא טובה.
    אין כאן מה לתקן, הבן שלך מאוד אוהב אותך, והוא תמיד יאהב אותך. את יכולה ליזום יותר זמן איכות איתו ולתת לאביו להיות עם האח הקטן בזמן הזה, לא שמעתי מהתאור שלך שהבן דוחה אותך או מסרב להיות איתך, כך שהיוזמה היא כולה שלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עלד מתחצף
    מיכאלה
    24/09/2010

    בני בן 5, לאחרונה מתחצף לכולם וחושב שהכל צריך להיעשות בשבילו עכשיו ומיד. ההתנהגות מפסיקה לאחר בכי מצדו כאשר כועסים עליו או מענישים אותו.
    אציין שהוא בן יחיד ואנו גרים אצל הסבתא והסבא והפינוק הוא רב, אציין שאני לא ממש דוגמא טובה כי אימי מביאה אותי למצבים שאני מתחצפת אליה בפניו. חוץ מלהתאפק כלפיי אימי מה אצטרך לעבוד עם ילדי על מנת שההתנהגות תשתנה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עלד מתחצף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד מתחצף

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום מיכאלה,
    קודם כל צריך לדאוג שהפינוק ייפסק. אי אפשר גם לייצר תחושה של חוסר גבולות וגם פתאום להפסיק אותה כשנמאס לכם.
    כמו כן אין טעם בעונשים, חוץ מלהשפיל את הילד הם לא עוזרים. אתם צריכים לקבוע גבולות ברורים מראש ולהיות מאוד עיקביים בהם.
    צריך להחליט מראש על מה מתעקשים ועל מה לא, חייבים גבולות נוקשים שהכל אסור אבל לגבי המעט שמחליטים צריך להיות מאוד עיקביים, ולומר זאת בטון נחרץ וברור, לא כועס, לא בצעקות אבל ברור ושלא מזמין למשא ומתן, בלי הסברים, בלי נאומים, בלי הטפות מוסר, בלי התחננויות ובלי עונשים. פשוט, נחרץ, קצר ולעניין.
    אני רוצה גם להעיר לגבי הניסוח שלך שקצת צרם לי, לגבי העובדה שלדברייך אמך מביאה אותך למצבים שאת מתחצפת אליה.אומנם זה טוב וחשוב שאת מבינה שזה לא טוב, ואת רוצה לשנות את זה, אך יש באמירה הזו משהו שלא לוקח אחריות לגמרי על ההתנהגות שלך. אימך לא מביאה אותך להתחצף, היא אולי מעצבנת אותך, אך יש עוד דרכים להתמודד עם זה, להתחצף זו בחירה שלך. זה קצת מזכיר, תסלחי לי על ההשוואה, גברים אלימים שמאשימים את האשה שלהם בכך שהם נותנים לה מכות. שימי לב לעניין הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה.

    מיכאלה
    24/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה.

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ישן צהריים
    לימור
    24/09/2010

    הבן שלי בן 3 והוא לא מוכן לישון צהריים הוא במסגרת של גן עירייה ולא ישנים שם צהריים הוא עושה לי העיות בשינה בכלל גם בערב הוא רוצה ללכת לישון יש לו לו"ז מאוד מסודר במשך היום חוזר מהגן, משחק למטה או בבית אוכל מתקלח ומגיע הזמן לישון והוא לא מסכים עד שלא יושנים איתו . אני בהריון ורוצה מאוד להפסיק את ההרגל לישון איתו הילד פשוט לא מחפס את השינה שלו.

    האים לותר לו על שנת הצהריים למרות שבמידה והוא לא ישן הוא היה "הפוך" כל היום פשוט התנהג ממש לא כשורה ?

    בקשר לשינה שלנו איתו מה לעשות להמשיך לישון איתו , לוותר לו?

    אבקש את עזרתך

    תודה
    לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא ישן צהריים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא ישן צהריים

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום לימור,
    לא כל כך חשוב שהוא יישן צהריים. בלילה חשוב מאוד שלא תוותרו לו ולא תישנו איתו. אתם כנראה לא יודעים להיות מספיק תקיפים , או , ואולי זה וגם אתם לא מצליחים להרגיע אותו כך שיוכל לישון. חשוב לקיים טקס של שינה, שרצוי שיכלול זמן אינטימי שלכם איתו, סיפור וכו'. אחר כך אומרים לילה טוב, והולכים מהחדר. במשך כמה לילות הוא יעשה בלאגן ולא יסכים, ואתם צריכים לעמוד על כך ולא להתרשם מהבכי. כשהוא יראה שזה לא עוזר הוא יפסיק. כמו כן בשעות היום, חשוב שתקדישו לו התייחסות ותשחקו איתו, הוא צריך לקבל מספיק התייחסות והכלה במשך היום כדי שיוכל להיפרד לשנת הלילה בשקט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה (בן שנה ושלושה חודשים)
    טל
    24/09/2010

    שלום רב
    בננו בן שנה ושלושה חודשים. לפני מספר ימים, ללא כל התראה מוקדמת החלה הבעיה: בכל פעם שאנחנו מניחים אותו במיטתו לישון מתחילות צרחות נוראיות, ללא כל קשר למידת העייפות! חשוב לציין כי דבר לא שונה בחדר או במיטה.
    הצרחות נמשכות עד שאנחנו מוציאים אותו מהמיטה.
    כמו כן, מדובר בילד שעדיין לא הולך לגן (כלומר, שגרת היום-יום גם לא השתנתה)
    אנו אובדי עצות! זה קורה גם ביום וגם בלילה והילד פשוט לא נרגע.
    מה לעשות?
    תודה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן שנה ושלושה חודשים

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום טל,
    לא ברור י איך הגעתם לכך שמדובר בחרדת נטישה, האם גם במהלך היום הוא נוהג כך בסיטואציות שונות או רק בלילה לקראת השינה?
    אנא שתפו ביותר פרטים בנוגע לתהליך ההשכבה לישון ואנסה לעזור לכם יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ושלושה...

    טל
    24/09/2010

    הגענו למסקנה הזו היות וכאשר אנחנו איתו בחדרו- הוא רגוע. הצרחות מתחילות כשאנחנו יוצאים או כשהוא מתעורר מהשינה באמצע הלילה ומגלה (כנראה) שהוא לבד.
    מדובר בילד שרגיל להירדם לבד מגיל 3 חודשים ולא שינינו כלום בדרך ההשכבה לישון!!!
    דבר נוסף- במהלך שעות העירנות הוא ממש מחפש את קרבתנו כל הזמן ודואג להיות בטווח הראיה של לפחות אחד משנינו. גם זה החל יחסית לאחרונה. אך ייחסנו את זה לתהליך התבגרות והבנה.
    היות ושינויים אלו (הצרחות) חלו בארבעת הימים האחרונים וכנראה שלא מדובר במשהו חד-פעמי, נשמח להבין איך לנסות ולפתור את זה.
    ניסינו לתת לו לצרוח אך נשברנו אחרי חצי שעה.
    תודה
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה ושלושה

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום טל,
    אפילו אם לא שיניתם דבר, עדיין אני צריכה לשמוע איך אתם נוהגים להשכיב אותו לישון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חריקת שיניים
    דורין
    23/09/2010

    שלום , יש לי ילדה בת 5 וחצי והיא חורקת שיניים תוך כדי שינה
    לקחתי אותה לרופא שיניים לבדיקה כללית והשיניים שלה בריאות מאוד
    אבל מדאיג אותי שהיא חורקת, למה זה קורה ומה אפשר לעשות שזה יעבור?
    אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חריקת שיניים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חריקת שיניים

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום דורין,
    אני לא יכולה לדעת ממה הדבר נובע בצורה מדוייקת בלי להכיר אותכם. ייתכן שהדבר נובע ממתח וחרדה שהיא נתונה בהם. שווה לחשוב מתי זה התחיל, והאם זה קשור לשינוי כלשהו במשפחה (הריון, הולדת אח, מעבר דירה, פרידות, מעבר גן וכו') או קשיים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגדים ישנים
    מלי
    23/09/2010

    בני השלישי בן 9 שנים בזמן האחרון ישנה תופעה של הצמדות לבגדים ולנעליים בלויות ,מתקלח אך מיד לובש את הבגדים שלבש כך חוזר מידי יום למרות שאני ובעלי מבקשים יפה ולעיתים כועסים דבר לא עוזר , קניתי לו גם נעליים חדשות מאותו דגם ישן אך הוא בשלו מסרב ללבוש בגדים נקיים ,אנא עיזרו לי תודה מלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בגדים ישנים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בגדים ישנים

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום מלי,
    קשה לענות לך כי את לא מתארת שום דבר נוסף אודות הילד והמשפחה. באופן כללי נשמע לי שהוא מנסה להאחז במשהו מוכר, אולי זו הדרך שלו להשיג יציבות שחסרה לו, אולי זו דרך לבטא מצוקה אחרת כלשהי, אך מאחר ולא נתתם שום פרטים קשה לי להתייחס באופן הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3
    נשואה
    23/09/2010

    שלום
    כתבתי קודם על בעיות התנהגות לבני בן ה 3...וענית לי לדבר בטון ברור טלא להעניש... עכשו מתחילת השנה יש לנו בעייה חדשה..כל פעם שרואה משחק או משהוא שאין לנו בבית.. מחיל לעשות מסיבה צרחות ובכי... אתמול ילד בגן הביא משאית לשחק בחול.. ומאתמול עד היום הערב הוא כל הזמן בוכה ומבקש שנביא לו משאית דומה.. בסופו של דבר דודו לקח אותו לקנות ולא מצא ממש דומה והמשיך הבכי והצרחות עד שנרדם..
    1.איך אני צריכה להגיב ??
    2.האם לקנות לו כי הוא מאוד אהב ??
    3.איך ללמד אותו שיסתפק במה שיש לו?
    יש להוסיף שהוא מאוד אוהב כל המשחקים עם 4 גלגלים ויש לו המווווון סוגים... אני מודאגת אם אני קונה לו יבוא אחרי זה ויבקש עוד משהוא...
    4. אם אני לא צריכה לקנות כל מה שמבקש איך לבחור את הדברים שכן לקנות?. כי לאחרונה תמיד אומר תביאי לי ותקני לי?? האם הגיל הזה כך??

    תודה על התשובה ועל הפורום המקסים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 3

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום סומא,
    לילד שלכם אין שום גבולות כנראה. אז מה אם הוא בוכה? אתם צריכים להגיד לא באופן נחרץ ולהתעלם מהבכי עד שהוא יראה שזה לא עוזר לו. אתם צריכים שתהיה לכם החלטה משלכם מה הילד שלכם חייב שיהיה לו ומה מיותר, לא יכול להיות שההחלטה תהיה אצל הילד כי אתם לא יודעים בעצמכם מה להחליט ואיפה הגבול. אם אתם לא יודעים מה ילדים בגיל הזה צריכים אנא פנו להדרכת הורים מסודרת שתעזור לכם לשים גבול איפה שהוא צריך להיות ולא איפה שהילד שלכם מחליט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה

    נשואה
    24/09/2010

    איפה עושים הדרכות הורים? האם זה דרך הקופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרכת הורים

    סמדר ריינר
    24/09/2010

    שלום לך,
    אתם יכולים באמת לבדוק דרך מכון להתפתחות הילד שעובד עם קופת החולים שלכם אם נותנים שם הדרכת הורים. או לחפש באופן פרטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום