פורום פסיכולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מוות של חתולה
    ח
    03/02/2010

    היום בבוקר שלחנו את החתולה לעיקור והיא נפטרה.
    יש לי שני ילדים ילדה בת 7.5 וילד בן 5 החתולה היתה של
    הילדה. שאלתי היא כיצד לספר?
    אודה לכם על תשובה דחופה.
    ל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוות של חתולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עניתי לשאלה זו

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחילת גירושין
    ענבל
    03/02/2010

    שלום,

    אני ובעלי לא מסתדרים והנפש של הילדים שלי חשובה.
    מצד אחד אני לא רוצה שיחיו בבית שבו הם רואים אי- זוגיות מההורים ומצד שני אנילא רוצה שיפגעו מתהליך הגירושין.

    הילדים שלי הם בני שלוש וארבע.
    איך מיידעים אותם בתהליך???

    אודה על מענכם,
    ענבל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחילת גירושין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך גירושין

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום ענבל,
    הדרך המועדפת לדבר על כך עם הילדים היא ששניכם תיזמו שיחה משותפת ותסבירו להם שאבא ואמא לא מסתדרים. ולכן אבא עובר לגור ב... ויראה אותם (אם החלטתם על סדרי ראייה כאן המקום להסביר להם במונחי זמן שהם מבינים). אבא ואמא אוהבים אתכם אותו דבר כמו קודם. זה לא משהו שקרה בגללכם, אלא בגללנו, ואנחנו נמשיך להיות הורים שלכם כמו קודם רק נגור בבתי נפרדים.
    כאן מגיע החלק הקשה, כי החלק הקשה הוא לא לספר אלא לעמוד בתגובות - של צער, בכי כעס כוכו', שלא יבואו בהכרח באותו רגע אבל בהמשך בהחלט כן.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 4.5 הולך לגן בבכי
    דני
    03/02/2010

    שלום

    בני בן 4.5
    בשבועיים האחרונים, כל פעם שאמור להפרד ממני בגן, מחזיק לי חזק את הרגל, לא נותן לי ללכת וכשאני הולך הוא מתחיל לבכות ונרגע לאחר מספר דקות.
    לדברי הגננת, לאחר מכן ההתנהגות שלו בגן בסדר גמור ללא שום בעיות חברותיות
    כמו כן בבית ההתנהגות שלו רגילה לחלוטין. לא היה שום אירוע בעייתי בבית לאחרונה
    אני מדבר איתו על זה אולם אין אף אחד שמציק לו בגן, הוא מאד אוהב את הגן, הוא לא מפחד מהגן. יש לציין שהוא ילד חברותי ופתוח
    כמו כן זוהי כבר השנה השנייה בגן וההתנהגות החלה רק עכשיו, ללא כל סיבה נראת לעין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 4.5 הולך לגן בבכי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השאלה לא ברורה

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום דני,
    שאלתך נראית כאילו נקטעה באמצע. מה בעצם אתה שואל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השאלה היא

    דני
    04/02/2010

    מה יכולה להיות הסיבה למקרה זה סתם כך באמצע השנה (אולי סתם פינוק)
    ומהו הפתרון וההתנהגות הנדרשים ממני כהורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שבוכה

    סמדר ריינר
    04/02/2010

    שלום דני,
    גם אם זה סתם פינוק, השאלה היא למה עכשיו? למה לא קודם?
    אני לא מספיק מכירה את הילד ואותכם כדי לדעת את הדברים האלו. השאלה היא גם למי זה מפריע? הרי הגננת אומרת שאחר כך הוא בסדר גמור בגן.
    כמובן תלוי כמה אמון יש לכם בגננת, ואם יש לכם מחשבה שאוי בכל זאת מהשו התשתנה בגן ולכן הילד חושש ללכת לשם.
    יכולות להיות סיבות נוספות, שאני יכולה להעלות בזהירות, כמו למשל האם חש שאתה מתרחק ממנו לאחרונה (עסוק בעבודה? סיבות אחרות?) או שקרה לאחרונה שגילה בשלב כלשהו שהשאירו אותו לבד בסיטואציה מסויימת והלכו בלי להגיד לו? וכך איבד אמון ולא משחרר? כמו שאמרתי, אני לא מכירה ולא יודעת.
    אם זה לא באמת מפריע לתפקוד שלו, אולי באמת אין סיבה התייחס לכך באופן מיוחד, ואז אם זו מניפולציה - זה ייפסק אם המטרה לא מושגת.
    אם זה כן מפריע או מתגבר, כדאי לבדוק טוב יותר מה קורה, אולי בעזרת ייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה, שאלה נוספת

    דני
    04/02/2010

    תודה על התשובה.
    שאלה נוספת- האם הבטחה למתן פרס כלשהו במידה ולא יבכה שבוע היא נכונה במקרה זה, או שיכולה לגרום לנזק בעתיד?

    יש לציין שעד כה לא היה צורך בנתינת פרסים במקרים של בעיות התנהגותיות.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    04/02/2010

    דני שלום,
    אםן מדובר ב"פינוק" כמו שאתה חושב, אז לא, כי כך הוא משיג כל מיני דברים במניפולציה. פשוט לא להתרגש. אם הוא ירגיש שזה נורא חושב לכם, אין לו סיבה להפסיק או לא לפתח סימפטום אחר במקום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנעמה סבג שמש
    מאיה
    03/02/2010


    נעמה שלום,

    בהמשך לתשובתך הנ"ל :

    " אם בנך מתעורר כל בקר באותה השעה, העירי אותו ע"י ליטוף חצי שעה קודם. הוא לא צריך להתעורר ממש אלא רק להזיז את גופו. בדר"כ לאחר מס' ימים כאלה, מושפע השעון הביולוגי והוא לא ימשיך להתעורר באותה השעה (הכנסי לאתר שלי וקראי מאמר בנושא). "

    על בני שמתעורר ב-4:30 -5:00בבוקר כל יום ולא רוצה לחזור לישון, ניסיתי זאת מספר פעמים אך זה לא עזר, מה שכן קורה לפעמים שמרוב עייפות שלי אני מביאה אותו ב4:30 למיטה ולאחר דקות טובות הוא נרדם אצלנו עד 7:00 בערך, האם גם כך אני אוכל לשנות לו את השעון הביולוגי הוא שמא זה ירגיל אותו לישון איתנו ? האם אני עושה נזק.

    תודה מראש
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לנעמה סבג שמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה

    נעמה סבג שמש
    03/02/2010

    מאיה שלום,

    ע"י כך לא תשני את השעון הביולוגי של בנך, אלא, כמו שכתבת, תצרי הרגל חדש בו יגיע למיטתכם באופן קבוע מידי לילה.
    אם לא עובד ל"העירו" כחצי שעה קודם, יהיה עלייך לשים דגש על הפן ההתנהגותי. בן כמה בנך?
    יש לשוחח איתו על הנושא הן במהלך היום ואין לפני השינה, ולהבהיר שלא מגיעים למיטתכם.

    תלוי בגילו, ניתן להשתמש באמצעי של טבלה, כאשר יש מס' פרצופים מחייכים יקבל מתנה.

    בכל מקרה, עלייך להיות עקבית עם התנהגותך, כדי שיבין באמת מה מותר ומה אסור.

    בהתאם לגילו יש לבדוק מה יכולות להיות הסיבות להתעוררויות: פחדים, חששות, חלום רע, געגועים אלייך, מצב רגשי כזה או אחר.
    פרטי יותר,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מאיה
    03/02/2010

    בני בן שנה ו-9 אז הוא קטן מידי כדי שאסביר לו שלא קמים בשעה כזו, וכי עדיין לילה, מה אני כן יכולה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    מאיה
    03/02/2010

    בני בן שנה ו-9 אז הוא קטן מידי כדי שאסביר לו שלא קמים בשעה כזו, וכי עדיין לילה, מה אני כן יכולה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה
    נירית
    03/02/2010

    בתי בת 4.5 ויש לה עד היום קושי בלהפרד ממני בגן. הילדה מאוד אינטלגנטית וישנה איתנו מינקות במיטה כל הנסיונות להעביר אותה לחדרה עלו בתוהו ואני התייאשתי. הבעיה היא בגן- עברנו לא מזמן עיר והמצב קצת החריף . היא טוענת שהיא שונאת את הגן שאין לה חברים שהיא רוצה להיות איתי ואומרת שהיא מרגישה שהיא מפחדת כשאני עוזבת אותה. הגננות אומרות שהיא מפונקת וכמה פעמים כבר החזיקו אותה בכח כשהיא משתוללת ובוכה ואני הולכת- לטענתם זאת השיטה. היום היא אמרה לי שהיא מפחדת שיקחו אותה בכח וכשהגננת לקחה אותה בכח לא נתתי לה כי זה ממש לא נראה לי, ושוב- הילדה מאוד אינטלגנטית וזה לא נראה לי מתאים בכלל, והגננת גם העבירה עלי ביקורת שאני צריכה פשוט ללכת כשהיא מחזיקה אותה בכח ואני פשוט עושה עוול לילדה. קשה לכתוב פה את הכל אני רק אוסיף שכשאני מדברת איתה שאמא לא עוזבת אותך וכו' זה קצת עוזר אבל אני מותשת מלעשות את זה כל יום... אודה לכם על תגובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום נירית,
    נראה לי שכדאי שתפנו לטיפול, יש פה בעיה שהיא מעבר לפרידה בגן ומכבידה עליכם ומונעת מהילדה המשך התפתחות תקינה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית ילדים בצפון
    רונן
    03/02/2010

    שלום,
    אבקש לברר כיצד ניתן לקבל רשימה של פסיכולוגיות ילדים שעובדים עם מכבי עבור ביתי בת ה- 14

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוגית ילדים בצפון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוגית ילדים בצפון

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום רונן,
    באתר האינטרנט של מכבי ניתן לחפש פסיכולוגים לפי איזורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדי בן 5 וחצי מציקן - מה עושים?
    אמא ואבא
    03/02/2010

    שלום רב,
    ילדי הינו ילד רגיל בן 5 וחצי הנמצא בגן חובה, אנחנו בתור הורים רואים בעיה בהתפתחות החברתית ובהתבגרות של ילדינו ומחפשים את הדרך הנכונה להעלות אותו על הדרך להצלחה - אפרט:
    אנחנו משפחה בת 4 נפשות אמא אבא ילד בן 5 וחצי (הנושא) וילדה בת שנתיים וחצי, אנחנו מתגוררים במקום טוב וחיים ברמת חיים טובה,
    מבחינה שכלית נראה שילדינו לומד בגן מאוד יפה וכבר יודע קצת לקרוא ולכתוב, חשבון ברמה סבירה לגילו וכו',
    מבחינה חברתית, התבגרותית הילד נראה כאילו הוא הרבה מאחור - הילד מציק לילדים בגן והילדים לא רוצים לשחק איתו, חברים שבאים אליו הביתה לפעמים נפגעים ממנו ורבים איתו, כאשר אנחנו נותנים לו ביקורת בונה בצורה הורים רכה ומוסברת הוא מתחיל לעשות קולות של תינוק - נשכב על הרצפה ולא מקשיב, אנחנו מנסים ללמד אותו איך להתנהג בצורה בוגרת וחברית אבל הוא לא מפנים.
    ילדים בגן שהיו אצלו וששוחחנו איתם אומרים שהילד חמוד מאוד והם אוהבים אותו אבל הוא מציק להם והם לא רוצים לשחק איתו.

    מה עושים?
    למי פונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שמציק

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום לאמא ולאבא,
    קודם כל יפה שאתם ערים לבעיה ומתגייסים להתמודדות. אם אתם רוצים לדעת לאן לפנות, זה תלוי כמובן באיזור המגורים שלכם. אתם יכולים לברר בקופת החולים אליה אתם שייכים לגבי מכון להתפתחות הילד באיזור מגוריכם, או לברר עם הגננת או הפסיכולוגית של הגן איזה אפשרויות טיפוליות ציבוריות או פרטיות קיימות באיזור מגוריכם.
    באופן כללי, ביקורת בגיל הזה היא לא דבר כל כך בונה. אלא חשוב לנסות להתייחס קודם למה קשה לילד ורק אחר כך למה הוא עושה לא בסדר.
    לא ברור לי מאין נובעות ההצקות שלו, האם הוא לא יודע איך ליצור קשר, האם מפריע לו שמשחקים במשחקים שלו, האם הוא רוצה כל מיני דברים מהילד השני שהם לא במקום, או לא יודע איך לבקש אותם. קודם כל צריך להבין מה מפריע לו ולמה הוא פונה להצקות, האם חסרים לו כלים אחרים ליצירת קשר והאם יש שם תסכולים שאין לו דרך אחרת להתגבר עליהם.
    אחר כך, צריך לעזור לו, בצורה אמפטית להבין מה קורה לו. במילים. למשל:"זה מעצבן שהילד לקחת את המשחק בדיוק כשאתה רצית אותו", כשהוא יוכל לתת מילים לתסכול, הוא פחות יצטרך להשתמש במעשים כדי לבטא אותו. אחר כך, אפשר להציע לו דרך חלופית להתמודדות עם התסכול מלבד הצקה -למשל, אולי בזמן הזה תעבור לשחק המשחק אחר. אולי תציע לילד לחלק את הזמן ולשחק חצי חצי במשחק. אולי אפשר לשחק ביחד באותו משחק. אולי אפשר פשוט לבקש שיחזיר כי זה לא בסדר לחטוף, ואם לא עוזר לפנות למבוגר, וכו'. (זו רק דוגמה, לא בטוח שתסכול מהסוג הזה זו הסיבה.)
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שם האדם
    איציק
    02/02/2010

    בס"ד
    שלום.
    אשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא שמעסיק אותי.
    מהו התפקיד של שם האדם על התפתחותו הנפשית (אם בכלל)?
    מהם ההשפעות הפסיכולוגיות (ולא הנורמולוגיות) שיכול להיות לילד/ לאדם בעקבות השם שלו (אם בכלל)?
    תודה רבה. איציק.
    נ.ב.
    איפה אפשר למצוא חומר בהרחבה על הנושא? (עדיף מקוון).
    תודה רבה. איציק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שם האדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שם האדם

    נעמה סבג שמש
    03/02/2010

    איציק שלום,

    אני חושבת שאין זה הפורום המתאים לשאלה מעין זו...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה

    איציק
    04/02/2010

    בס"ד
    סליחה.
    אשמח אם תוכלי להפנות אותי לפורומים המתאימים.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איני מתמצאת בתחום.

    נעמה סבג שמש
    06/02/2010

    שיטוט באינטרנט, קרוב לוודאי יעזור...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5 עושה פיפי
    יעל
    02/02/2010

    בני בן 5.5. לא עושה פיפי בלילה אולם ביום עושה מספר פעמים בתחתונים (בגן ובבית). בגן הוא מסתיר את זה ובבית אנו בשלב כבר שכועסים עליו. לקחנו אותו לבדיקות ותוצאותיהם לא הראו סיבה. יתרה מזאת הרופא אמר שאם הוא קם יבש מהלילה אז אין בעיה.
    כשאני מכריחה אותו ללכת לשירותים, תמיד יש פיפי אך כשאני שאולת תמיד "אין לי"
    כשאני שואלת למה אתה לא הולך לשירותים, יש לו מספר תשובות:" אני משתדל ולא מצליח" לא הרגשתי" לא רציתי להפסיד את הפעילות " וכו'.
    מה עושים? שנה הבאה הוא בכיתה א'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 5.5 עושה פיפי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5.5 עושה פיפי

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום יעל,
    זו התנהגות שמעידה על מצוקה כלשהי. חשוב קודם כל לברר מהי אותה מצוקה. האם היד מרגיש לחוץ, חרד, האם היה מעבר כלשהו לאחרונה בחייו או שינוי אחר. איך ההתנהגות שלו בשאר הזמן, מעבר לעניין הפיפי? אם לא תצליחו להגיע להבנה בעצמכם, אולי כדאי לפנות לטיפול. מה שברור הוא שהכעס שאתם כועסים לא עוזר. אולי כדאי להשקיע את האנרגיה הזו בחיפוש הסיבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרט
    אמא
    02/02/2010

    שלום רב,

    ביתי בת 5 וחצי משתתפת בחוג נגינה. היא אוהבת ללכת לשיעורים ומתלהבת מכך שתדע תוים, ותוכל להמציא מנגינות. המורה טוענת שיש לה כישרון רב ושמיעה אבסולוטית.
    היא אמורה להשתתף בקונצרט בעוד כחודש. תיאורטית היא מתלהבת מהרעיון, אבל אתמול היתה חזרה והיא סירבה להשתתף וגם סירבה לצאת. ניסיתי לעודד אותה להשתתף כמו כולם אך נאלצתי להוציא אותה כדי לא להפריע. הסברתי לה שגם אם קשה לה בהתחלה היא צריכה לנסות להתגבר ואז תהיה לה הנאה וסיפוק. היא בכתה כי כן רצתה לנגן ואמרה שקשה לה ושאולי היא עוד קטנה. אח"כ עברה לסדר היום.התסכול אצלי היה כבד מנשוא כמעט. אנחנו כהורים מרגישים שעשינו משהו לא נכון. אנחנו נותנים לה הרבה חיזוקים, היא יודעת שהיא טובה, ועדיין היתה הילדה היחידה מכולם ש"עשתה בעיות".
    איך ניתן לנסוך בה ביטחון שלא תתבייש?
    מה לעשות במצבים כמו זה שעמדתי בו כשסירבה להשתתף?
    האם לוותר מראש על הקונצרט או לקחת אותה לראות מהקהל או ללחוץ עליה שתשתתף?

    בברכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קונצרט

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קונצרט

    סמדר ריינר
    02/02/2010

    שלום לאמא,
    זה נעים וטוב שיש ילד מוכשר. הילדה שלכם היא לא רק מוכשרת אלא גם חכמה ובעלת אינטילגנציה ריגשית. היא ידעה להגיד לכם שהי עוד קטנה...
    היא בסך הכל בת 5.5. קונצרט זה גדול עליה. אם תמשיכו ללחוץ אתם עלולים להרוס לה את כל ההנאה מהמוסיקה. זה בסדר לעודד ילד, אבל גם חשוב להקשיב מתי האתגר הוא גדול עליו ריגשית, והעידוד שאתם יכולים להציע לא יוכל לגשר על הפער. תרפו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיתה א'
    גלית
    02/02/2010

    שלום רב

    הייתי מעוניינת לקבל הספר או טיפים איך להכין את בני לקראת כיתה א', בצורה הכי "בריאה" ונכונה וכמובן לא מלחיצה. (יעלה לכיתה א' בספטמבר הקרוב).

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כיתה א'

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מחכה לתשובתכם

    גלית
    07/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הכנה לכיתה א'

    ליאת גרוס
    08/02/2010

    שלום תמר
    ראשית נסי לחפש ברשת חומר על הכנה לכיתה א'. יש מלא.
    לא אוכל לפרט כאן הכל אך חשוב לי לאמר כי ההכנה החשובה ביותר היא רגשית.
    הילד בכיתה א' נאלץ להתמודד בעצמו עם כשלונות, תסכולים, גבולות, שינויים וכו'. ילד שמורגל לגבולות מאוזנים בבית, לחוויות של משחק בהם מפסיד, להתמודדות עם דברים שלא תמיד מצליחים לו מייד, עם מצבים בהם לא הכל קורה כמו שרוצה וכו', הוא ילד שיצליח להתמודד טוב יותר.
    מעבר לכך, כדאי לדאוג שהילד ייכנס לא' כשהוא מזהה את האותיות ויודע לבצע תרגילי חיבור חיסור בחמישיה ראשונה.
    כמו כן רצוי שייכנס לכיתה עם מספר חברים מוכרים.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיי גמילה מקקי לבן 4
    זוהר
    02/02/2010

    שלום רב
    בני בן 4 עושה קקי בחיתול.
    הוא נגמל מפיפי כבר לפני יותר משנה, אבל לא מוכן מקקי.
    הבטחנו לו פרסים, נקודות , מדבקות....זה לא עוזר.
    הוא ילד פיקח ועקשן. ומידיי ערב מבקש חיתול, מסתגר בשירותים ועומד ועושה קקי.
    פעם אחת בלבד הוא הסכים לעשות באסלה -כשהיינו בחופשה. אבל זה היה אירוע חד פעמי.
    נפגשתי עם הפסיכולוגית של הגן שהנחתה לעודד ולהשתמש בשיטת הפרסים: לשבת על אסלה עם חיתול וכו'.. אבל הוא לא מוכן לשבת על האסלה...
    PLEASE HELP

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קשיי גמילה מקקי לבן 4

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי

    סמדר ריינר
    02/02/2010

    שלום זוהר,
    אנא פנו לעמודת "שאלות נפוצות" לתשובה שרלוונטית לשאלתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמדר -אין תשובה בשאלות נפוצות לשאלת

    זוהר
    03/02/2010

    סמדר שלום. מה שכתוב בתשובה של "שאלות נפוצות" הוא מאד כללי.
    ולא ברור לי האם עליי להתעמת עם ילד בן 4 בנושא הקקי.
    לומר לו ש"אין חיתולים יותר" ?
    ללכת לייעוץ?
    לחכות בסבלנות שמתישהו הוא יסכים להתיישב על האסלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום זוהר,
    התשובה היא מאוד ברורה. אין להתעמת, אין לומר "אין חיתולים יותר" יש להרפות מהלחץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מקקי

    הגר
    03/02/2010

    תכנסי לאתר של ברוך קושניר, יש לו שם גם שאלות נפוצות וגם- במידה שלא תמצאי שם פתרון- ניתן לפנות אליו דרך האתר, הוא חוזר טלפונית. אם האופציה היא טיפולית זה עולה הרבה כסף (מכבי לא משתתפים), אבל שווה כל גרוש. בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נעמה- בהמשך לתשובתך על יקיצה מוקדמת
    מאיה
    02/02/2010

    נעמה שלום,

    בהמשך לתשובתך הנ"ל :

    " אם בנך מתעורר כל בקר באותה השעה, העירי אותו ע"י ליטוף חצי שעה קודם. הוא לא צריך להתעורר ממש אלא רק להזיז את גופו. בדר"כ לאחר מס' ימים כאלה, מושפע השעון הביולוגי והוא לא ימשיך להתעורר באותה השעה (הכנסי לאתר שלי וקראי מאמר בנושא). "

    על בני שמתעורר ב-4:30 -5:00בבוקר כל יום ולא רוצה לחזור לישון, ניסיתי זאת מספר פעמים אך זה לא עזר, מה שכן קורה לפעמים שמרוב עייפות שלי אני מביאה אותו ב4:30 למיטה ולאחר דקות טובות הוא נרדם אצלנו עד 7:00 בערך, האם גם כך אני אוכל לשנות לו את השעון הביולוגי הוא שמא זה ירגיל אותו לישון איתנו ? האם אני עושה נזק.

    תודה מראש
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עניתי על כך

    נעמה סבג שמש
    03/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שנה ו-6 חודשים מכה
    בעל
    02/02/2010

    איני יודעת איך להגיב ומה הסיבה, אודה על עזרתכם. יש לי נכד בן שנה ו-6 חודשים (התחיל לעשות שני צעדים לבד..)כל מי שנותן לו תשומת לב פנים אל פנים, מחייך אליו, צוחק איתו הוא מייד מעיף סטירה חזקה בפנים של כל אדם שמביט בו וצוחק איתו. איך מגיבים? הוא עושה זאת לכל אחד כגון: אמא, אבא, סבתא, סבא, זרים פשוט כולם. פעם אחת כעסתי עליו, ודיברתי בטון קצת תקיף, הוא בכה מעט ואחר שוב חוזר לסורו ומעיף סטירה, איך לנהוג במצב כזה? תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע אין מענה לשאלתי??

    בעל
    02/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעוט בן שנה וחצי מכה

    נעמה סבג שמש
    03/02/2010

    שלום לך,
    סביר להניח שהילד לא נוהג כך מתוך כוונת זדון. עם זאת, אין זה אומר שנקבל את התנהגותו.
    בכל פעם יש לאחוז בידו ולומר שבבית הזה לא מרביצים. זה כואב לי שמרביצים.
    אם נמצאים באמצע משחק, מיד עוצרים אותו. מראים לילד שזה לא מקובל והתנהגות זו אינה לגיטימית.
    ברגע שמפסיקים את הפעילות הכייפית, התוצאה יותר ברורה והשינוי יגיע אם תהיה התמדה.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם לקחת את הילד לבקר סבתא חולה
    רינה
    01/02/2010

    אמי חולת אלצהיימר כבר 10 שנים. עד לפני 3 חודשים חייתה עדיין בבית עם אבי ומטפלת. בחודשים האחרונים התדרדר מצבה הבריאותי מאוד. היא הפכה סיעודית רזתה מאוד ורב הזמן בוהה או ישנה.
    נמנעתי לקחת את ילדי (15,10)למוסד הסיעודי במחשבה שלה זה לא נותן כלום והם לא צריכים לראות אותה במצבה. בעלי חושב שאני טועה והם צריכים לבקרה ולהבין את ערך החיים. האם זה נכון להגן עליהם ? האם באמת עלי לקחת אותם אליה ? אולי בשביל אבי ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבתא חולה

    סמדר ריינר
    03/02/2010

    שלום רינה,
    נשמע לי שיש לך התלבטות שמורכבת ממספר גורמים. ראשית כפי שציינת, את רוצה להגן על הילדים מפני מראה לא נעים. מצד שני, יש לך תחושה של אשמה, שבאה לידי ביטוי בשאלה שלך בסוף - אולי בשביל אבי? כלומר אולי אני מזניחה ולא מכבדת את הדור המבוגר, ככה אני מבינה את זה לפחות. הרי את אביך הם יכולים לראות שלא בנוכחות אימך החולה, בבית שלו נניח, נכון? ומצד שלישי יש את המחשבה שאולי ככה הם יעריכו את החיים.
    אני חושבת שצריך קודם כל לעשות הפרדה בין הילדים מבחינת הגילאים. גיל 15 הוא לא כמו גיל 10.
    שנית צריך לבדוק עניינית, לגבי כל אחד מהילדים לגבי היכולת הריגשית שלו האם לדעתכם הוא באמת יכול להתמוד, איך הם מגיבים לסיטואציות קשות אחרות וכו'..
    לא ציינת דבר לגבי רצון של הילדים לראות את סבתם, האם היו קשורים אליה? האם הם שואלים? מתגעגעים? חוששים לבוא לשם?
    גבי ללמד אותם את ערך החיים - יש דרכים נוספות לעשות זאת, זו לא חייבת להיות הדרך הזו. הטלוויזיה והתקשורת מלאים לצערנו בדיווחים על תאונות, מחלות וכו'. לא ברורה לי דווקא המוטיבציה להראות לילדים את סבתם במצב שבו היא כבר לא בהכרה, לא מזהה אותם וכו'.
    תנסי לחשוב על הגורמים שהעליתי, מה נראה לך רלוונטי ומה לא.
    לדעתי לא ייגרם נזק אם הם לא ילכו לשם. לעומת זאת הביקור שם הוא אכן עלול להיות קשה. קחו בחשבון התמודדות עם שאלות קשות שיופנו אליכם לאחר הביקור הזה. וכמו כן אם תחליטו לערוך אותו, עליכם לערוך הכנה מתאימה לילדים.(לתאר להם את המצב לפני שהם רואים אותו בעינים).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום