מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שורש כף היד***29/05/2011
שלום, אני בת 20, ועובדת כקלדנית. אני עובדת כ3 פעמים בשבוע, 4 שעות בכל פעם. לאחרונה אני מרגישה כאבים בשורש כף היד בעת ההקלדה, לעיתים אחרי הקלדה של מס' שעות הידיים טיפה רועדות. יכול להיות מצב שנגרם כבר נזק בלתי הפיך? מה לעשות, לעזוב את העבודה? איזה פתרונות אחרים קיימים?
*יש לציין שבעת ההקלדה שני המרפקים מונחים על השולחן בצורה של 90 מעלות
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שורש כף היד - תגובה
דלית בן טובים30/05/2011שלום רב
אם את עובדת כקלדנית בבית משפט, יש לך את הזכות לבקש משטח תמיכה ארגונומי מרופד לאמות הידיים בשם ergocloud . המשטח הזה פותח במיוחד עבור קלדניות בית המשפט.
אם את לא עובדת כקלדנית בבית המשפט, כדאי לך להזמין יועץ ארגונומי שיבחון את סביבת עבודתך וימליץ לך על ציוד ארגונומי המתאים עבורך (ניתן גם להזמין את המשטח בצורה פרטית).
כמו כן, את יכולה לחפש בגוגל מוצרים ארגונומיים למחשב ותמצאי מבחר גדול של פתרונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ייעוץ ארגונומי לנגן גיטרהשושית23/05/2011
שלום רב, אברתי על המון שאלות ותשובות בפורום ולא מצאתי שאלה/תשובה בנושא זה. לבחור בן 40 יש בעיות גב מותני ותחתון גדולות עם בלטים בימין ובשמאל מחיקת גובה דיסק ועוד.. יש תוצאות בבדיקה CT. הדבר הראשון שהמליצו לו זה להתייעץ עם יועץ ארגונומי שתחומו מוסיקאים (שיש להם באופן טיבעי מתוקף עבודתם נטיה לשבת, לרכון, להתכופף - לא נכון). התוכל לעוץ לי עצה ? בברכה שושית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ ארגונומי לנגן גיטרה - תגובה
גיל בן טובים23/05/2011הי שושית
בארה"ב אכן יש יועצים ארגונומים שמתמחים בעבודה עם מוסיקאים. בישראל לא שמעתי על מישהו כזה, לדעתי בשלב ראשון את יכולה לפנות לכל יועץ ארגונומי שמתמחה בסביבת עבודה היות והעקרונות הביומכאנים זהים.
מקווה שעזרתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יושבת כפוף בעבודהענבל19/05/2011
אני כל הזמן מוצאת את עצמי יושבת כפופה בעבודה, ואני לא יודעת מה לעשות עם זה. אני מתיישרת ואחרי כמה דקות מוצאת את עצמי שוב באותו מצב, גם אם אני יושבת נכון על הכסא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארגונומיה במשרד- תגובה
גיל בן טובים22/05/2011הי ענבל
מהתיאור שלך לפי דעתי קיים חוסר התאמה בין גובה השולחן לגובה הישיבה שלך, או לחילופין משענת גב הכיסא לא מכוונת נכון, או מסך שלא ממוקם נכון.
הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בייעוץ ארגונומי, ישנם היום המון מקומות עבודה שמזמינים יועץ ארגונומי לשם כך.
תנסי לשכנע את הגורם הקובע במקום העבודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי גב בנהיגהנדב12/05/2011
שמי נדב, אני בן 34. בזמן הנהיגה יש לי כאבים עזים בגב התחתון. אשמח להמלצות איך לשפר את המצב...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי גב בנהיגה - תגובה
דלית בן טובים12/05/2011נדב שלום
על מנת לשפר את המצב רצוי לעשות מספר דברים:
1.בדיקה אצל אורטופד.
2.הפחתה במשקל במידה וצריך.
3.חיזוק שרירי הבטן ושרירי היציבה.
4.פעילות גופנית אירובית והתעמלות בריאותית לגב.
5.הפסקות בזמן הנהיגה.
6.הכנת הגב לפני הנהיגה.
7.שימוש באביזרים אורטופדיים לרכב.
8.כיוון ארגונומי נכון של צורת הישיבה ברכב.
אם תתחיל ליישם חלק מהדברים שציינתי בטוחני שמצבך ישתפר, אם לא תיישם, לצערי תצטרף לרבים הנעזרים במשככי כאבים על מנת להתמודד עם תופעת כאבי הגב התחתון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודה מול מחשבאיתי03/05/2011
שלום רב,
רציתי בבקשה לשאול: האם יש אביזר כלשהו שמשמש בסיס להנחת האמות והמרפקים בעת הקלדות מול מחשב? אני סטודנט ואני עובד המון על מחשב, והפרשי הגובה בין השולחן ללפטוט מקשים עלי.
אודה לעזרתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עבודה מול מחשב - תגובה
דלית בן טובים03/05/2011שלום איתי
אני מאוד ממליצה על מוצר הנקרא ergocloud משטח תמיכה מרופד הנתפס בצורה חכמה על השולחן ומשמש כתמיכה לאמות הידיים.
ניתן לראות אותו בלינק בא: http://www.ergoshop.co.il/?categoryId=40299&itemId=93549* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שולחן פינת אוכל המשמש גם לעבודהקייטיקיי28/04/2011
הזמנו שולחן פינת אוכל שיש לו דופן מעובה למשטח האכילה.
לא דובר דבר על גובה השולחן.
כשהגיע, אחרי שהורכב והמרכיבים הלכו, התיישבתי לצידו ונוכחתי לדעת שהוא גבוה מידי ולא נוח לי, מדדתי וראיתי שמדובר ב- 78 ס"מ.
אנחנו משפחה בגבהים של פחות מהממוצע. בעלי 1.70. הילדים, למרות שבגירים, מתחת ל1.70 ואני 1.55.
עשיתי חשבון שגם אם יורידו מגובה השולחן 2,3 ס"מ אף אחד מאיתנו לא יתנגש ברגליו בפלטה מעליו.
בעלי מרבה לשבת לצורכי עבודתו עם מחשב נייד ליד שולחן פינת האוכל וכעת זה מורגש גבוה מידיי ולא נוח.
מה עושים?
האם יש לנו בסיס לדרישה מהיצרן של השולחן לקצר את הרגליים מכוון שהוא גבוה מהתקן או מהנורמה?
היש תקן בענין? מהו? לאן אני יכולה להפנות את היצרן בענין או לעגן את דרישתי לקיצור הבסיס?
תודה מראש על התייחסותכם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה לשאלה שלי
קייטיקיי28/04/2011רק להוסיף, שבודאי שבגובה כזה של שולחן אי אפשר לשבת עם כדור פיזיותרפי מול שולחן האוכל, כפי שהמלצת כמה סוגיות קודם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת קטנה לשאלה שלי - תגובה
דלית בן טובים28/04/2011נכון, לא ניתן לשבת עם כדור פיזיותרפי ליד שולחן בגובה כזה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשולחן פינת אוכל המשמש גם לעבודה - תגובה
דלית בן טובים28/04/2011שלום רב
גובה שולחן אמור להיות בין 72 ס"מ - 78 ס"מ. ההפרש מיועד לתת מענה לגבהים השונים הקיימים היום בעולם בין בני האדם.
על חובת הקונה לבקש את הגובה הרצוי עבורו, לדוגמא אצלכם במשפחה גובה השולחן צריך להיות 72 ס"מ.
כיום גובה השולחן גורם לכם כשאתם מניחים את אמות הידיים בזמן האכילה או עבודה עם מחשב נייד להרמת כתפיים שיוצרת עומס עצום על חגורת הכתפיים.
הפתרון יכול להיות להשתמש בכיסאות שרטט העולים גבוה שכוללים חישוק לרגלים שניתן לכיוון (קוטר החישוק צריך להיות 30 ס"מ) על מנת שיהיה נוח להניח עליו את כפות הרגליים. אפשרות נוספת היא להנמיך את השולחן ע"י ניסור הרגלים. שימי לב לא להשתמש בכיסאות עם משענות ידיים היות ועובי השולחן שלכם הוא גם גדול ואז משענות הידיים יתקעו בשולחן. לגבי השאלה המשפטית מי אשם בתקלה, אני לא הסמכות השיפוטית לכך למרות שאני חושב שהמקרה שלך וגם של הרבה אנשים אחרים מדגים כמה חשוב לשלם עבור ייעוץ ארגונומי לפני שמשקיעים אלפי שקלים בשולחן שבסופו של דבר לא מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יכולת ריכוזדורית26/04/2011
אני חשה צורך לקום כמעט כל חצי שעה מהכסא בעבודה בתירוצים שונים. האם זה נורמלי? מה אפשר לעשות נגד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יכולת ריכוז - תגובה
גיל בן טובים26/04/2011דורית שלום
ככל שסביבת העבודה לא ארגונומית (כיסא לא מתאים למידות, שולחן שלא מותאם בגובה לכיסא, מסך מחשב בצד, עבודה לא נכונה עם העכבר והמקלדת ועוד) כך יותר קשה לשבת בנוחות ולאורך זמן.
במצב הנתון את עושה את המירב על מנת להתמודד עם סביבת עבודה כנראה לא נוחה עבורך וההפסקות היזומות שאת עושה מהוות גורם מגן מפני פגיעות אורטופדיות.
הדרך הטובה ביותר להגדיל את הנוחות ומשך זמן ישיבה רצוף היא להתייעץ עם יועץ ארגונומי ולשפר את סביבת העבודה.
תזכרי שגם בסביבת עבודה ארגונומית מושלמת רצוי לעשות הפסקות מידי פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חש עייפות תמידית בעבודהטל12/04/2011
אני מנסה לזוז הרבה ולקום מהכסא אבל עדיין, בשעות העבודה אני חש עייפות רבה, מה לדעתכם גורם לזה ואיך אפשר לשפר את זה? (קפה לא עזר וגם לא שעות שינה רבות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חש עייפות תמידית בעבודה - תגובה
דלית בן טובים12/04/2011עייפות מול המחשב
הסיבות יכולות להיות רבות, לדוגמא:
תזונה לא טובה, תאורה לא טובה, משקפיים לא במספר הנכון, מיקום שגוי של המסך, ישיבה ללא תמיכה טובה לאמות הידיים שיכולה לגרום למאמץ שרירי מאוד גדול, ישיבה נמוכה מידי ביחס לשולחן או גבוה מידי, לחץ בעבודה.
אם מצאת מהרשימה משהו שאתה מתחבר אליו כדאי לך לפנות לגורם המתאים, במידה והסיבה קשורה למסך או לצורת הישיבה כדאי לך לפנות ליועץ ארגונומי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כפות הרגליים בעת ישיבהשגית04/04/2011
שלום,
רציתי לדעת האם עלול להיגרם נזק בישיבה ללא תמיכה לכפות הרגליים.
אני בחורה לא גבוהה ויושבת רוב היום על כסא משרדי כשכפות הרגליים נוגעות רק באופן חלקי ברצפה, לא כל כף הרגל מונחת על הרצפה. האם זוהי צורת ישיבה לא נכונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כפות הרגליים בעת ישיבה - תגובה
דלית בן טובים04/04/2011שגית שלום
ישיבה ללא תמיכה לכפות הרגליים יכולה לגרום עומס עצום על הגב התחתון, מאוד מומלץ להשתמש בהדום רגליים. גובה ישיבה נכון נקבע ע"י חגורת כתפיים ללא מאמץ.
במידה ותשבי נמוך הכתפים שלך יהיו מורמות ולכן את חייבת להשתמש בהדום רגליים.
אני מציע לך להיכנס לסרטון ביוטיוב שמדגים את הנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהירון03/04/2011
האם כאבים במפרק היד עקב שנים של עבודה לא נכונה עם עכבר מחשב עלולה להיות תמידית? איך אפשר לשפר את הישיבה כך שלא יהיה לחץ על היד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים במפרק כף היד
גיל בן טובים03/04/2011ירון שלום
כאבים במפרק כף היד יכולים להיגרם מכמה סיבות ולא תמיד העכבר אשם.
הכאבים נותנים אזהרה שיש התחלה של פגיעה אורטופדית שכדאי לטפל בה.
כאבי מחשב מתפתחים לאט לאט וצריך להיזהר לא להגיע למצב של כאב כרוני.
הפיתרון הטוב ביותר הוא להזמין יועץ ארגונומי שיבדוק את סביבת עבודתך ובמקביל לקבוע תור אצל אורטופד.
דוגמא לסיבות ארגונומיות להיווצרות כאבים:
א-גובה ישיבה לא נכון.
ב-העדר תמיכה לאמות הידיים.
ג-נקודות לחץ על אמות או מפרקי הידיים מהשולחן.
ד-מנח לא ניטרלי של כף היד.
ה-מסך לא ממורכז ולא בגובה הנכון.
ו-שולחן עם שפת שולחן חדה.
ז-ישיבה מרוחקת מהשולחן.
ח-פרופורציה לא נכונה בין הכיסא לשולחן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש בגלל מחשבמאיר24/03/2011
שלום. אני עובד בכל יום המון שעות מול המחשב. יש לי כאבי ראש חזקים, לפי דעתי בגלל העבודה מול המחשב. מה אני יכול לעשות כדי למנוע את כאבי הראש? תודה מראש על התשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש בגלל מחשב - תגובה
גיל בן טובים26/03/2011מאיר שלום
לכאבי הראש שלך יכולות להיות מספר סיבות:
1.מיקום לא נכון של מרחק וגובה המסך.
2.ישיבה בגובה לא נכון.
3.תאורה לא טובה.
4.מקורות אור שעלולים לסנוור.
5.יציבה לא נכונה.
6.בעייה בראיה או במשקפי הראייה.
7.חוסר שתייה.
8.לחץ נפשי בעבודה.
אני ממליץ לך להעזר ביועץ ארגונומי על מנת שינתח את אופי עבודתך וסביבת עבודתך ובהתאם לכך יתן לך את הפתרונות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאנונימית16/03/2011
שלום רב. במקום עבודתי אני מתחממת באמצעות מפזר חום שמכוון רוב הזמן לרגליים. האם החום שפולט המפזר יכול לגרום להתייבשות או לתסמינים אחרים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורמי סיכון ארגונומיים
דלית בן טובים17/03/2011מפזר חום לא בטיחותי ועלול לגרום להתייבשות.
בנוסף, אם מפזר החום ממוקם ליד הרגליים, סביר להניח שהישיבה שלך מרוחקת משולחן העבודה דבר שעלול לגרום לעומס על חגורת הכתפיים והגב התחתון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא ארגונומיהאיתי07/03/2011
שלום
איפה אפשר לברר מה הכוח דחיפה/משיכה שאדם בוגר יכול להפעיל עם יד אחת כאשר הוא יושב ?
האם יש תקן/הנחיות בנושא מתחום הארגונומיה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנושא ארגונומיה - תגובה
דלית בן טובים07/03/2011הי איתי
אני מציעה לך לפנות בשאלה זו לד"ר יאיר ליפשיץ מהטכניון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמאיה26/02/2011
שלום
רציתי לדעת מה המרחק שצריך להיות בין הכסא לשולחן מבחינת גובה ורוחב
ועל איזה עכבר ארגונומי ספציפי הייתם ממליצים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לעכבר ארגונומי
דלית בן טובים26/02/2011הי מאיה
עלייך להתקרב עם הכיסא מתחת לשולחן, אם משענות הידיים מפריעות הנמיכי אותן למינימום או תפרקי אותם. הדרך לקבוע את גובה הישיבה הנכון ביחס לשולחן מתבצע בדרך הבאה: הניחי את אמות הידיים על השולחן, אם תרגישי שהכתפיים רפויות סימן שגובה הישיבה שלך נכון, אם תרגישי שאת צריכה להרים את הכתפיים, סימן שגובה הישיבה שלך נמוך ביחס לשולחן ואם את מרגישה שאת צריכה להתכופף על מנת להניח את אמות הידיים על השולחן סימן שגובה הישיבה שלך גבוה מידי ביחס לשולחן. במידה וכפות הרגליים לא מגיעות לרצפה, מומלץ להשתמש בהדום. עומק השולחן לא פחות מ-70 ס"מ.
עכבר ארגונומי שאני ממליצה הוא עכבר ארגונומי אנכי שיש לו שני יתרונות מרכזיים:
1.אין עומס על מפרק כף היד. 2.הכתף נמצאת במצב אנטומי נכון יותר עקב האחיזה האנכית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ברכייםחגית20/02/2011
שלום,
אני יושבת מרבית היום מול מחשב, ולעתים נוצרים לי כאבי ברכיים,
מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ברכיים - תגובה
גיל בן טובים20/02/2011חגית שלום
כאבי הברכיים יכולים לנבוע מכמה סיבות:
1.גובה ישיבה נמוך המהווה לחץ על הברכיים או לחילופין גובה ישיבה גבוה מידי ללא תמיכה לכפות הרגליים.
2.ישיבה רצופה ללא הפסקות.
3.ישיבה במנח אחד לזמן ממושך לדוגמא שיכול רגליים.
4.יכול להיות שהבעיה קשורה לפעילות שמעבר לשעות העבודה.
בכל מקרה כדאי לך להתייעץ עם אורטופד ובלי קשר לדאוג לסביבת עבודה נוחה וארגונומית.
מומלץ להעזר בייעוץ ארגונומי לשם כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




