מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הסתרת מידע מהחולהפשוט אני09/03/2011
שלום רב.
אני בת 35, נמצאת במעקב חודשים רבים אצל המטולוג . פעם בחודשים אני מגיעה אליו עם תוצאות הבדיקות , הוא מרגיע ואומר שהכל בסדר וממשיך לשלוח אותי לבדיקות נוספות. לפי הבנתי ופיענוח התוצאות שאני מגלה באינטרנט , יש סבירות גבוהה למיאלומה נפוצה , גם התסמינים שאני סובלת מהן תואמים, כאבי עצמות איומים, רגליים מנופחות, כאבי ראש שלא עוברים , דימום ממכה חלשה וכו'. השאלה שלי האם רופאים לא אמורים להגיד את האמת? הרי כל הסימנים מצביעים על המחלה הזאת, אז למה לא לטפל הזמן? והאם חודשיים הם לא זמן רב מידי בין בדיקה לבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסתרת מידע מהחולה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן10/03/2011על פי החוק יש לספק לחולה את כל המידע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן ריאותארמנד09/03/2011
שאלתי אשתי חולת סרטן ריאות גרורתי מטופלת בתרופה בשם תרסיבה. לאחרונה שמעתי שיש טיפול קרינתי ממוקד לגידול בריאה האם היא מתאימה לזה ומהן התנאים לבלת טיפול זה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ10/03/2011הקרנה היא טיפול למחלה מקומית ולא למחלה מפושטת. לא ציינת אם יש גרורות מחוץ לריאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן ריאות
ארמנד20/03/2011כן יש גרורות בחוליות עמוד שדרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן באצבעליאת פרנקו09/03/2011
לאבא שלי הייתה פטריה באצבע- למשך שנים משנת 2004 רק אתמול נודע לו כי מדובר בגידול שרטני ממאיר וכי עליו לעבור כריתת אצבע.
מישהו יכול להגיד מה זה אומר?
מה הסיכויים שזה רק באצבע?
העובדה שעברו כל כך הרבה שנים בעייתית?
איזה סוג סרטן מדובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן באצבע - תגובה
ד''ר יוסף ברנר09/03/2011את כל המידע ששאלת צריך לשאול את הרופא המטפל לאחר קבלת תשובת הביופסיה
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בדרכי המרהמשפחה דואגת08/03/2011
שלום!
לאימי התגלה גידול בדרכי המרה (לאחר שהתפתחה צהבת חסימתית), היא נותחה והגידול הוסר יחד עם אונה שמאלית וקצת מאונה ימנית של הכבד. כעת לאחר שהחלימה מהניתוח מציאים לה כטיפול בשוליים הקרנות בשילוב עם טיפול בכימו (קסלודה) יחד עם גמזר בהתחלה ובסוף הטיפול, ביהח מסביר שהטיפול הוא אגרסיבי על מנת למגר את המחלה, החשש שלנו שהטיפול הוא מידי אגרסיבי לאמא שהיא בת 64?!
מחכים לתשובה,
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן דרכי מרה
פרופ' קוטן08/03/2011זהו הטיפול הנכון, נקווה שיועיל במניעת חזרת המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ד"ררקפת08/03/2011
ד"ר רציתי לדעת האם קעקועי חינה מסרטנים? האם יכול להיגרם סרטן בעקבות קעקועי חינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קעקוע
פרופ' קוטן08/03/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהד"ר כנס
ליטל09/03/2011ד"ר אז למה היה כתוב באיזה אתר שזה מסרטן הדיו של החינה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת חסימתיתריקי08/03/2011
לרופאים היקרים שלום,
אבי, בן 80, חולה סרטן קיבה גרורתי בכבד (מיולי 2009), ומקבל טיפול כימותרפי (הייתה הפסקה ארוכה של כחצי שנה ולאחר המשך טיפול נמצא כעת בהפסקה של 6 שבועות. לאחר חודש, ללא טיפול, החל גרד בגוף ובעקבותיו צהבת חסימתית, ללא חום ועם כאב נסבל שהולך וחוזר בצידי הבטן התחתונה. במהלך יומיים אשפוז במחלקה כירוגית, נלקחו בדיקות דם ואלו היו התוצאות:
בילירובין כללי 7.17 בילורובין ישיר 4.28 אלק.פוספט 602 GOT ירד מ-140 ל-78 GPT ירד מ-133 ל-93 GGT ירד מ-921 ל-794 LDH תקין ואין עלייה בספירה הלבנה.
בבדיקת US נצפו הממצאים הבאים:
כבד אינו מוגדל, הרחבה בינונית של דרכי מרה תוך כבדיות, לא ניתן להדגים דרכי מרה חוץ כבדיות. כיס מרה עם אבנים.
בצילום בטן - ללא ממצא פתלוגי.
בצילום חזה - ללא תסנין, תפליט או גודש.
לסיכום לא ניתן לקבוע את סיבת החסימה- אבן או לחץ מבחוץ.
אודה אם תוכלו להשיב לי, מהי לדעתם יכולה להיות סיבת החסימה? ומהי הדרך לטפל בה?
תודה מראש ושהקב"ה ייחזיר לכם טובה, על התמיכה וההבנה שאתם מעניקים לבאי הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת חסימתית
פרופ' קוטן08/03/2011יש לבצע ביקת CT בשאלה של גוש בשער הכבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצבנותיעל08/03/2011
שלום
האם סרטן בלוטת התריס שאינו מטופל כרגע יכול לגרום לעצבנות, חוסר סובלנות והתקפי זעם אלימים?
כך טוען מישהוא שאני מכירה שהמחלה גורמת לו לכך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא עניתם
יעל08/03/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצבנות
פרופ' קוטן08/03/2011במידה ואין איזון הורמוני - יש לוודא שהטיפול ההורמוני התחליפי ניתן כראוי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PSA "קטן מ- 0.01" בבדיקה ראשונה 3 חדוד08/03/2011
PSA "קטן מ- 0.01" בבדיקה ראשונה 3 חודשים לאחר כריתה רדיקאלית מוצלחת עם שוליים בריאים, קופסית שלמה, גליקסון 6 (3+3) בחלק קטן מאוד של צד אחד - האם זה אומר, לעומת תוצאת 0.00, שנשאר סרטן? האם בהכרח יתפתח? האם עדיין יתכן שאני נקי מסרטן? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PSA "קטן מ- 0.01" בבדיקה ראשונה 3 ח - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/03/2011ערך זה תקין ואינו מהווה עדות להישנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בסרטן leiomyosarcomaציצו07/03/2011
אבי בן 65 והיום קיבל הודעה כי הוא חולה בסרטן leiomyosarcoma
מה דרכי הטיפול למי יש לפנות מי המומחה המוביל בארץ נא עזרתכם בדחיפות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בסרטן leiomyosarcoma - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/03/2011יש לפנות לאחד המכונים האונקולוגיים באזור מגוריכם - בכל אחד מהם יש מומחה לתחום זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסרטן leiomyosarcoma - תגובה
ד''ר דניאלה כץ09/03/2011מומחית בסרקומה ואחראית תחום הסרקומה בהדסה ע״כ בירושלים. אשמח לראות את אביך במסגרת מרפאה בהדסה. דר׳ כץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימו ונשירת שיער בצעירהנוגה07/03/2011
שלום אני בחורה צעירה בת 32
מקבלת כרגע לסרטן שד הרצפטין טקסול+סטרואידים
אני בדיוק סיימתי טיפול חמישי
רציתי לשאול לאחר המלצה של ספר אונקולוגית (עדיין לא סידרתי לי פאה)
האם סירוק שיער (סירוק עדין) פעמיים ביום מעייף את השורשים ? האם מומלץ לסרק את השיער בידיים?
שיערי תלתלים קארה ולא קל להתעסק איתו בידיים
אני אישית חושבת שזה דווקא בריא לחפוף לסרק לנקות ולהמריץ..האם אני טועה?
מה עושים אודה לכם על טיפים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כימו ונשירת שיער בצעירה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/03/2011את לא טועה ולשיטת הסירוק אין שום משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת CA19-9 ו CEA בסרטן לבלבענת06/03/2011
שלום,
השאלה מתייחסת לגבי סרטן הלבלב. בבדיקת דם נמצאו ערכי CA 19-9
4.8 לעומת הבדיקה הקודמת שהיו 0.8 ואילו ערכי CEA נשארו ללא שינוי 2.5.
האם הדבר מצביע על התפתחות הגידול? יכול להיות שהערכים יקטנו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת CA19-9 ו CEA בסרטן לבלב - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/03/2011השינוי בסמן מחייב בדיקה חוזרת ומעקב קליני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה תודה!!
יונית08/03/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף!!!! CT למעקביונית06/03/2011
שלום
נותחתי לפני 8 חודשים, כריתה חלקית של הקולון, טיפול בכדורי קסלודה למשך 6 חודשים
קבלתי את תשובת הCT
כבד טחול לבלב כליות הכל במרקם וגודל תקין
מצב לאחר כריתה חלקית של הקולון- ללא גושים סביב הסיכות הניתוחיות, ללא הסננת שומן
קשרי לימפה מוגדלים באזור הנתוח
בקע טבורי קטן המכיל שומן
2 הסעיפים האחרונים מדאיגים אותי! היות וביקור הרופא שלי רק בעוד 3 שבועות
אנא עזרו לי להבין מה זה אומר - האם הגידול חזר? ח"וח
והאם יש מה לעשות עם הבקע הטבורי? שאינו מפריע לי בכלל ולא ידעתי על קיומו
תודה רבה
יונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף!!!! CT למעקב - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/03/2011קשרי הלימפה המוגדלים - כנראה דלקתיים - אבל יש לעקוב
הבקע המכיל שומן - לא בעיה אונקולוגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ קוטן - תודה רבה! עוד שאלה אחת
יונית07/03/2011שלום
תודה רבה על התגובה המהירה,
האם יש טעם לגשת לרופא המשפחה ולקבל אנטיביוטיקה לדלקת, או להמתין 3 שבועות לביקורת שיש לי אצל האונקולוג?
ושוב תודה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרופ קוטן - תודה רבה! עוד שאלה אחת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/03/2011זוהי תגובה דלקתית שלא מצריכה טיפול אנטיביוטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן רקטום עם גרורה בכבדמשה06/03/2011
אשתי עברה בהצלחה ניתוח משולב שבו נותח הגידול ברקטום וגם הגרורה הבודדת בכבד
(2 ס"מ). כמו כן הוצאו 5 בלוטות נגועות (מתוך 11).
ובשלב זה הופנתה לטיפול כימותרפי של חצי שנה עם אוקסלפלטין ו-5FU .
שאלתי היא: האם לדעתכם לא עדיף טיפול אגרסיבי יותר (ביולוגי) מאחר ומדובר במחלה בשלב 4 ?
בתודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן רקטום עם גרורה בכבד - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/03/2011הנושא נבדק במחקרים קליניים מבוקרים - לטיפול ביולוגי אין שום ערך כטיפול משלים מניעתי בנוסף לכימותרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויי התנהגות בחולי סרטןאריה06/03/2011
הפעולה בוצעה בהצלחה
-------------------------------------------------------------- משפחתי חולה בסרטן מח העצמות ומקבל טיפול כימותרפי.
מאז התגלתה המחלה הוא השתנה לגמרי
הוא תהיה תוקפן בהרבה מאשר קודם , נהיה בלתי נעים ובלתי נסבל .
שאלותי
1 - האם זו רק בעיה פסיכולוגית או יכולה להיות גם בעיה פזיולוגית בעקבות
המחלה והטיפולים .
2 - מה לעשות?
אריה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויי התנהגות בחולי סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/03/2011כנראה בעיה פסיכולוגית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפיסת כוחותאורית04/03/2011
אימי חולת סרטן שד עם גרורות בעצמות לאחרונה נעשה סי טי ומיפוי עצמות והתוצאות הן נגעים גם בכבד ובגולגולת מעבר לפיזור במקומות אחרים . עברה שנה וחצי מאז האבחון הראשוני והיא טופלה בפמרה ודומיה וארדיה ומשפחתה. במהלך החודש האחרון החלה לחוש חולשה איומה כך שאינה מסוגלת לשרת את עצמה יותר.מתקשה לקום משכיבה לישיבה ומישיבה לעמידה. לפני כשבוע קיבלה מנת דם כאשר ההמוגלובין היה 9.וכעת היא מקבלת סדרה של 5 הקרנות אשר מכוונות לאגן.
האם החולשה וחוסר התאבון הם זמניים או שזה מעיד על מחלה שאיבדה שליטה ובעצם על ימיה האחרונים?
6140תודה על התיחסות מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפיסת כוחות - תגובה
ד''ר יוסף ברנר05/03/2011חולשה וחוסר תאבון הינם תסמינים המופיעים לעיתים קרובות בקרב חולי סרטן עם מחלה מתקדמת. מציע לנסות טיפול במריחואנה רפואית
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

