מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקת שתן לציטולוגיה כליהמשה24/07/2011
אבחנה:
כליה ימנית: "נמצאים תאי דלקת חריפה מרובים מאוד וכמה תאים ארוטליאלים מועטים תגובתיים".
כליה שמאלית: "נמצע שפע של תאי דלקת חריפה, אין לראות תאים אורוטליאלים"
אשמח לקבל הסבר על אבחנה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן לציטולוגיה כליה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/2011מדובר בתהליך דלקתי, קרוב לוודאי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתן לציטולוגיה
משה24/07/2011האם יש לזה טיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות הבהרה לגבי סרטן קיבה ברשותכםגלית21/07/2011
אחי אובחן עם סרטן קיבה מסוג לא נתיח. הרופאים ממליצים על "טיפול תומך" שאם אני מבינה נכון מיועד רק להאט את המחלה אבל לא לרפא. אחי עדיין אדם צעיר ולוחם ולהרים ידיים לא מופיע באוצר המילים שלו. אם נגזר עליו למות הוא ימות תוך מאבק במחלה. מכיוון שהוא מאושפז עכשיו וללא גישה לאינטרנט אני שואלת בשמו ולבקשתו:
1. האם יש הבדל מבחינת הרכב ומינון בין טיפול כימותרפי "תומך" לטיפול "ממשי", ששואף להחלמה?
2. האם יש לנו זכות לדרוש מהרופאים להילחם על חייו ולנסות לרפא או שהחלטה נתונה בידיהם והיא סופית?
3. אני מבינה שחלק מהחולים (כ 5-10% לפי טבלאות מסויימות) כן מחלימים מסרטן קיבה או לפחות חיים 5 שנים ומעלה עם המחלה. מה מייחד אותם?
4. האם יש טיפולים שאפשר לקבל באופן פרטי בחו"ל ולא ניתנים בארץ ויכולים להביא לריפוי?
בתודה מראש לכל המשיבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות הבהרה לגבי סרטן קיבה ברשותכם - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/20111. טיפול תומך כוונתו טיפול שאינו אונקולוגי - לא קרינה ולא כימותרפיה, אלא טיפול נגד כאבים (אם יש) הזנה, תרופות נגד בחילות וכ"ה
2.טיפולי הכימותרפיה כרוכים בתופעות לוואי קשות, ואינם ריפויים. לכן ההחלטה על מתן טיפול כימותרפי מבוססת על סוג הגידול ומידת התפשטותו, מצבו הכללי של החולה ויכולתו לעמוד בטיפולים שעלולים להיות קשים עבורו, מידת הסימפטומים וסוג הסימפטומים וכמובן רצונו של החולה
3. לצערי, לא ניתן לרפא סרטן קיבה בלתי נתיח והסיכוי לשרוד 5 שנים אפסי אם בכלל, בכל טיפול שהוא
4. כל הטיפולים לסרטן קיבה קיימים בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - מה איכות החיים הצפוייה
גלית24/07/2011תודה, אנחנו מנסים לקבל חוות דעת 2 לגבי אפשרויות הניתוח.
מה איכות החיים הצפוייה לחלולה בזמן שנותר? שמעתי על אנשים שעושים טיול פרידה לחו"ל וכיו"ב. האם זה מעשי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - מה איכות החיים הצפוייה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן25/07/2011בכל מקרה ההחלטה לפי מצבו הכללי והתפקודי של החולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אפשרות חזרתו של סרטןדנה21/07/2011
שלום לכל הרופאים הנכבדים,
אשמח לעזרתכם עם שאלה שיש לי.
אמי חלתה לפני שנה בסרטן צוואר הרחם (עם מעורבות הרחם) בדרגה 2 אם אני לא טועה, ועברה טיפולי כימותרפיה, הקרנות וברכיתרפיה.
חלפה שנה מאז הטיפולים ותוצאות הבדיקות עד כה היו תקינות.
הרופא המטפל שלח אותה לעשות PET CT בחלוף השנה לסיום הטיפולים, והגיעו תוצאות הבדיקה, אך יש עוד זמן רב עד לתור שנקבע לה (ואנו לא מצליחים להקדים את הפגישה ודי מודאגים לגבי הממצאים). לכן אשמח אם תוכלו לחוות דעה, ברמה הבסיסית של האם יש אפשרות שהסרטן חזר (ברור לי שלא ניתן לאבחן דרך האינטרנט מחלה, וככל שברצוני לדעת הוא האם קיימת סבירות כלשהי לחזרת המחלה):
תוצאות הבדיקה:
בהשוואה לבדיקה הקודמת
ראש צוואר - קליטה קלושה חדשה בבלוטת לימפה קטנה תת-לסתית משמאל, כנראה ראקטיבית.
בית החזה - אין לראות קליטה פתולוגית
ריאות- אין לראות קליטה פתולוגית
בטן ואגן- קליטה מוגברת מוקדית חדשה ברקטום התחתון.
קליטה מעט מוגברת חדשה בפריפריה של הנרתיק, ללא ממצא ברור ב-CT.
קליטות קלושות בבלוטות לימפה קטנות במפשעות, ללא שינוי - ראקטיבי.
שלד ושריר- קליטה מוגברת חדשה בכנף הסקרום מימין, באיזור של סמיכות אינטרה-מדולרית גבוהה, כנראה שבר אי ספיקה.
סיכום: קליטה מוגברת מוקדית ברקטום התחתון - לקורלציה אנדוסקופית
קליטה מעט מוגברת בנרתיק - דלקתי? לקורלציה קלינית והמשך ברור בהתאם.
יש לציין כי מאז שסיימה את הטיפולים, אמי סובלת המון משלשולים ולחץ באיזור האגן.
האם הקליטה ברקטום יכולה להיות בגלל טחורים או כל דבר אחר שאינו סרטני?
תודה רבה על עזרתכם,
והמון בריאות
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי אפשרות חזרתו של סרטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/2011כנראה שהבדיקה תקינה מבחינת מחלת הסרטן - אבל יש להיבדק ע"י האונקו-גינקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תגובתך!
דנה25/07/2011.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לאבחון גוששיר21/07/2011
שלום, לאחרונה אני מרגישה גושים מעל ברך שמאל, על הירך. אני בעודף משקל ולכן מקווה שמדובר בגושי שומן, אך רוצה לאבחן . לאיזה רופא עליי לפנות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בנוגע לאבחון גוש - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/2011לרופא המשפחה או לאורטופד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת target nowשי20/07/2011
שלום,
דודי לאחר 2 קווי טיפול בסרטן קיבה מתקדם. הראשון כלל ציספלטין 5-Fu וטקסוטר והשני קסלודה ואירינוטיקאן.
האם יש טעם לעבור בדיקת target now ?
יש לציין כי נבדק בעבר ואינו HER2OVEREXPRESSED לפיכך אינו מתאים להרצפטין .
במילים אחרות האם עשוי להתאים לטיפול מסויים שכלל לא מיועד במקור לסרטן קיבה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה עלות הבדיקה ?
שי20/07/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה עלות הבדיקה ? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/07/2011אלפי שקלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת target now - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/07/2011הסבירות לגלות תרופה בעלת ערך טיפולי במקרה זה הינה אפסית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך,,,,
שי21/07/2011האם קיימות אפשרויות טיפוליות אחרות שניתן לנסות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך,,,, - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/2011אפשר לנסות תרופות כימותרפיות נוספות, אך הסבירות לתגובה הינה נמוכה ושיעור תופעות הלוואי בלתי מבוטל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששתאנונימית20/07/2011
אני בת 18 ובמשך תקופה ארוכה יש לי כאבי גב, אך הם לא מאד כואבים אלא סתם מציקים ולכן לא ייחסתי להם חשיבות רבה.. אך לפני כמה זמן מיששתי את הגב והרגשתי 2 גולות דיי גדולות בגב התחתון ועוד גולה יותר קטנה למעלה יותר.. אני מאד חוששת שמדובר בסרטן בגב.. האם ישנם אפשרויות נוספות להימצאות הגולות הללו חוץ מהאפשרות שזה סרטן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוששת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן21/07/2011ס=ברוב המקרים מדובר בגושים שאינם סרטניים, אך יש להיבדק ע"י רופא המשפחה/אורטופד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופסור אברהם קוטן שלום רב.מאיה20/07/2011
שלום
שמעתי שלא מומלץ לצרוך כורכום בעת טיפולי כימותרפיה,האם נכון? ואם כן,מדוע? (אימא שלי נוטלת כדורי קסלודה.)
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופסור אברהם קוטן שלום רב. - תגובה
פרופ` אברהם קוטן20/07/2011אפשר לקבל קסלודה ביחד עם כורכום.
יש לי ספקות לגבי ערכו של הכורכום (מלבד יתרונותיו כתבלין)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' קוטן - שאלהסיגל19/07/2011
שלום רב פרופ' קוטן
רציתי בבקשה נתונים סטטיסטיים לגבי משך הזמן להוצרות סרטן קיבה עם גרורות בכבד מרגע התחלת השלב הסרטני ועד לסרטן קיבה מפושט לכבד?
בבקשה אם תוכל לומר לי האם מדובר בתהליך של שבועות? חודשים? שנים?
האם תוכל להפנות אותי למאמרים בנושא?
אודה על תשובתך זה מאוד מאוד חשוב לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופ' קוטן - שאלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן19/07/2011זמן הכפלת הנפח של גרורות סרטן קיבה הוא כחודש - 3-4 חודשים. אשר על כן, הן קיימות חודשים רבים לפני גילויין בפועל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח להבהרה נוספת
סיגל20/07/2011תודה פרופ' קוטן על תגובתך. הבנתי את זמני התפשטות הגרורות כפי שכתבת.
אך התכוונתי בשאלתי , מה הזמן שלוקח מתחילת התהליך הסרטני, כלומר ממצב סרטן התחלתי מאוד שממוקם בקיבה ועד שהגידול מתפשט לאיברים אחרים (במקרה הנ"ל לכבד) ?
האם זה חודשים? שנים?
אני מבינה שסרטן קיבה נחשב אלים ומהיר,
האם יכול להיות שממצב של אין סרטן, למצב של סרטן קיבה מפושט , יעברו רק כמה חודשים בודדים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח להבהרה נוספת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן20/07/2011מרווח הזמן הוא בין סדרי גודל של חודשים - עד שנה שנתיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול ממאיר בבלוטת התריסשירי17/07/2011
שלום ד"ר
שאלה ברשותך, אני בת 41 . לפני כחודשיים עברתי ניתוח כריתה חלקית של בלוטת התריס (אונה שמאלית) בשל גילוי של גידול ממאיר (פפילרי)
ב us שנערך לפני הניתוח באונה הימנית היה ממצא: מבנה ציסטי עם הסתיידות בתוכה בגודל של כ 0.5 ס"מ . (בוצע ב 22.7.2010 לפני ניתוח של היפר קלצמיה בלוטת יותרת התריס ימין תחתונה ) וב FNA : באספקט הלטרלי קדמי של בלוטת התריס מודגם מוקד היפואקואי בעל גבולות מעט מטושטשים שקוטרו כ 6 מ"מ
בנוסף שני מוקדים ציסטיים זעירים באונה שמאלית ואחת באונה ימנית ללא מאפיינים פתולוגיים ... בעקבות הבדיקה דיקור בוצעה כריתה חלקית .בתאריך 26.4.11
בתאריך 6.7.2011 עברתי us בלוטת המגן והרי הממצאים:
אונה ימנית הודגם פולקול מורחב עד כ 0.5 ס"מ ץ
אונה שמאלית נכרתה לא הודגם ממצא במיטתה ...
השאלה היא : אם יש משמעות לשינוי של הממצאים באונה הימנית ב us שנערך בעבר ובמה שנערך לאחרונה ...
מה עליי לעשות ? ומה הסיכויים לפתח בכלל גידול סרטני בגוף ?האם עליי לעבור בדיקה כמו ממוגרפיה ? אני די מבולבלת ואין לי מספיק מידע אישי
תודה רבה על היחס והתגובות
כל כך טוב שיש פינה לשאלות ונושאים שטרודים בהם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול ממאיר בבלוטת התריס - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/07/2011לגבי הממצאים הדימותיים - יש להיוועץ באנדוקרינולוג שמנהל את המקרה שלך.
לגבי המחלה עצמה - מדובר בגידול ממאיר בעל פרוגנוזה טובה וסיכויי ריפוי ואריכוןת ימים של קרוב ל-100%. הסיכון לגרורות קטן (דרך אגב, חולים חיים שנים רבות עם גרורות של סרטן פפילרי). רצוי לבצע ממוגרפיה כל שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה מאודריטה17/07/2011
שלום רב,
רציתי לברר האם קיים טיפול ב טייקרב ללא הXELODA? עד כמה יכול להיות יעיל הטיפול בטייקרב ללא הEXLODA?
האם קיימת תרופא ביולוגית אחרת אשר ניתן להשתמש בה ללא שילוב איזהו טיפול כימוטרפי?
אודה להתייחסותכם....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה מאוד - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/07/2011חסרים פרטים חשובים, כגון - איזה פיזור גרורתי קיים והיקפו, האם הגידול חיובי לקולטני אסטרוגן ופרוגסטרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התגלתה תרופה חדשה לסרטןירון17/07/2011
שעוזרת יותר מכל תרופה אחרת ומעלימה חלק מסוגי הסרטן תוך ימים ספורים. למידע נוסף חפשו את הסרט-
Run From The Cure - Full Version
ביוטיוב. אם חייכם וחיי קרובכם חשובים לכם אז הקדישו את השעה לסרט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איפה ניתן להשיג אותה ????????
מאיה04/08/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליבק ותופעות לוואיטלי16/07/2011
בת 70 נוטלת 400 מג גליבק מזה 20 יום.
1. תוםעות של בחילות, צרבות נפיחות עניים, טעם מתכתי בפה, חוסר חשק רעב למזון אין טעם.. האם הם תופעות מקובלות במיוחד עניין הטעם והרעב?
2. כמה זמן אמורות להימשך התופעות האם זה מתמתן מתישהו?
3. האם חלוקת המינון במשך היום עשויה להקל על התופעות?
4. האם ניתן לקחת מולטי ויטמין יחד עם הגליבק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גליבק ותופעות לוואי - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/07/2011כדי להפחית את תופעות הלוואי בגיל מבוגר ניתן להתחיל עם פיצול המנה היומית לשניים.
הבצקת והבחילות בהחלט תופעות לוואי מוכרות.
הבצקת בד"כ חולפת כעבור מספר שבועות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Gleason 4+5אלי בלנק16/07/2011
לאחרונה הובחן אצלי סרטן הערמונית במאפיינים הבאים :
stage T2aNOMO - psa 21 - Gleason 4+5 ca with PNI
הטיפול שבחרתי הוא :
1 - כדורי CASODEX 50 במשך 28 יום
2 - זריקות ZOLADEX כל 3 חודשים למשך שנתיים
3 - הקרנות יומיומיות במשך חודשיים.
האם זה הטיפול המומלץ למקרה שלי? האם יש טיפול אלטרנטיבי רצוי? האם יש טיפול תומך נוסף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Gleason 4+5 - תגובה
פרופ` אברהם קוטן18/07/2011זהו הטיפול המועדף במקרה כמו שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
אלי23/07/2011מה הסיכויים שלי לריפוי מלא של המחלה? האם צפוי לתופעות לוואי מטרידות? האם יש טיפול תומך כדי לצמצם את נזקי תופעות הלוואי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן24/07/2011הסיכוי לשרוד 10 שנים, אם אינך סובל משום מחלה אחרת, לאחר טיפול משולב של קרינה והורמונים למשך 3 שנים, הוא מעל 90%
תופעות הלוואי כוללות צריבה בדרכי השתן ובחלחולת במהלך הקרינה, אין אונות עקב ההורמונים. סבירות נמוכהנ מחאד (פחות מ-5%) לנזקי קרינה מאוחרים בשלפוחית השתן ובחלחולת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן שד גרורתימורן15/07/2011
ל]ני כ-5 שנים אובחן לאימי גידול סרטני בשד שמאל היא עברה טיפול כימו' וכמו כן עברה גם הקרנות ובנוסף הוצאו לה בלוטות לימפה שהיו חשודות כנגועות.
לפני כשנתיים אובחן כי המחלה חזרה ונשלחו גרורות לאזור בלוטות הלימפה ומעל הריאות היא טופלה באבסטין תקופה והטיפול עזר וצימצם במעט את הגידולים אך מצד שני הטיפול גרם לדפצע פנימי באיזור התריסריון ולכן הוחלט להפסיק עם טיפול זה.
מאז היא קיבלה עוד 3 סוגי טיפולים ואף אחד מהם לא עזר לה המצב רק החמיר, בנוסף היא אושפזה בבית החולים וקיבלה טיפול למים בריאות. כיום היא סובלת מכאבים חזקים באיזור היד והכתף היא מקבלת קרינה לאיזור הנגוע אך היד מתנפחת והרופאים אומרים שיש לה לימפדמה. בנוסף היא מקיאה המון כמעט 4 פעמים ביום ורציתי לדעת אם זה כתוצאה מההקרנות שהיא עוברת.
אשמח אם תיתן לי מידע בנושא הזה ואם קיים טיפול אחר שאפשר להציע גם אם הוא לא כלול בסל התרופות. ולדעת מה עושים בנוגע ללימפדמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן שד גרורתי - תגובה
ד''ר דניאלה כץ17/07/2011שלום מורן,
הקרנות לכתף בד"כ כלל לא גורמות להקאות ובחילות מרובות. אם הבחילות וההקאות מרובות כדאי לוודא שבוצע CT ראש לשלילת גורות מוחיות.
טיפול בלימאדמה הוא כולל הרמת הזרוע וחבישות. כאשר מערכת הלימפה פגומה כל טיפול הוא זמני ואמור לסייע להתגבר על כח הגרביטציה שגורם להצטברות נוזלים.
יעוץ עבור חולה עם סרטן שד גרורתי מתקדם חובה שינתן כאשר כל הטיפולים והתגובה אליהם ידועים לא ניתן לתת יעוץ על טיפול כלשהו מבלי לראות את החולה ולהכיר את היסטורית הטיפולים.
דר'כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוגנוזה בסרטן קיבהגל14/07/2011
שלום,
אבי אובחן לפני ימים אחדים כחולה בסרטן קיבה ומתחיל טיפול כימותרפי. סטטיסטיקות ההישרדות שאני קורא פסימיות מאד. האם בשנים האחרונות חל שיפור כלשהו בטיפול בסרטן הקיבה שיכול לתת תקווה מסויימת או שיש להניח שסטטיסטיקות שנערכו בשנים 2003 - 2008 שמנבאות תוחלת חיים חציונית של 15-20 חודש מרגע האבחנה עדיין תקפות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוגנוזה בסרטן קיבה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ14/07/2011חלו שיפור בטיפול אולם השיפור המדובר הוא בחודשים ספורים ורק בחלק מהחולים. לא ציינת את שלב המחלה אבל אני מניחה שמדובר במחלה גרורתית או מתקדמת לאחרונה נצפתה עליה בתוחלת החיים של חולים עם מחלה גרורתית שהגדול שהגדול שלהם מבטא HER-2.
מאידך בטיפול התומך חל שיפור משמעותי מבחינת היעילות של טיפולים נוגדי הבחילה, משככי כאבים, פקטורי גדילה לשמירה על ספירת הדם הלבנה,
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלב המחלה
גל14/07/2011ראשית תודות על התשובה הקודמת.
טרם נקבע שלב המחלה כיוון שלא מצליחים לאתר את הגידול. הדיאגנוזה מבוססת בעיקר על בדיקה ציטולוגית של תפליט פלאורלי. הייתה צביעה חיובית של BerEP4, CEA, CK20 וכן Ki67 מוגבר מאד.
שתי בדיקות סי.טי ובדיקת PET, שתי בדיקות גסטרו, ביופסיות של תוכן הקיבה כולן שליליות ללא סימנים לקרצינומה. (מצאו רק ה פילורי והשלים "טיפול משולש").
מספר בדיקות נוספות לא היו חד משמעיות רק עם חשד למחלה לימפופרוליפטיבית פעילה.
בעיצה אחת עם הרופאים הגענו למסקנה שיש הצדקה להתחיל בכימותרפיה כדי לא להפסיד זמן ובמקביל להמשיך בדיקות. הדיאגנוזה הראשונה דרך אגב הייתה של לימפומה שעדיין לא שללו לגמרי ושינו לסרטן קיבה בגלל הבדיקה הציטולוגית הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלב המחלה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן14/07/2011לצערי, אם אכן מדובר בסרטן קיבה גרורתי המסתמן כנוזל פלוירלי, הפרוגנוזה רעה ונמדדת (חציון) בחודשים. אם תהיה תגובה טובה לכימותרפיה ונסיגה משמעותית של הנוזל, סיכויי ההישרדות ישתפרו, אך עדיין מדובר בסדרי גודל של חודשים. במקרים בודדים, בהם התאים חיוביים ל-HER2 - יש סיכוי להישרדות ממושכת יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

