מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הקרנות אחרי ניתוח ??איציק18/02/2011
שלום רב לפני חודש וחצי עברתי ניתוח להסרת הערמונית בשיטת הלפרוסקופיה אצל דר ציביאן בוולפסון רופא וצוות מדהים , אין כל בעית סוגרים (לא היתה גם לאחר הניתוח) ,יש זיקפה בקיצור הכל בסדר עד עכשיו .בעוד שבועיים אני מוזמן להציג תוצאות PSA . שאלתי מאיזה ערכים חייבים לעבור הקרנות ? והאם ממליצים על טיפול אחר טיפול אחר ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנות אחרי ניתוח ?? - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/02/2011הוספת הקרנות לאחר ניתוח הינה רק במקרים שנמצא כי הגידול פרץ את קופסית הערמונית
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בדרכי המרהשגית17/02/2011
שלום ,
רציתי לברר לגבי סרטן מסוג: COMPATIBLDWITH CHOLANGIOCARCINOMA ?
האם אני מדייקת בשם ? אם לא אנא תקנו אותי על מנת לחפש מידע אודות סרטן זה.
ואם אפשר לקבל הסבר בכמה מילים על סוג זה של סרטן.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בדרכי המרה - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/02/2011גידולים של דרכי מרה נקראים כולנגיוקרצינומה. אלו הם גידולים דומים במידה מסוימת לגידולים של הלבלב, איבר הקרוב אליהם בגוף. הטיפול העיקרי הינו כירורגי.. באם לא ניתן לכרות את הגידול או שהמחלה חזרה לאחר הכריתה, ניתן לטפל בכימותרפיה בשם גמזר.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן כבד ומעי גסשירה16/02/2011
שלום רב,
אבי בן 67 לאחר 5 ניתוחים, כריתה תת שלמה של המעי וגרורה בכבד עבר לפני 3 שנים כימותרפיה, ושוב חזרה המחלה. (בעבר קיבל אווסטין ו5FU).
יש לו ברקע סכרת ואי ספיקה קלה בכליות.
שאלתי היא : במצב זה האם במצב זה לא כדאי לשקול אווסטין שנתן לו 3 שנים של אריכות ימים ואיכות חיים? שמענו שלמי שיש ברקע אי ספיקה קלה לא רצוי לתת אווסטין, אמנם זה שמועה ששמעתי מחולה אבל אתם המומחים וחשוב לי לדעת אם אסור לקבל אווסטין בגלל אי ספיקה קלה?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן כבד ומעי גס - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/02/2011אווסטין ניתן רק בקו ראשון של כימותרפיה. לאחר הישנות המחלה, צריך להשתמש בחומרים אחרים.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן קיבה-גרורות בחלל הבטן-דחוףתמי16/02/2011
אבי (בן 67) חלה לפני כ - 5 חודשים בסרטן הקיבה, עבר כריתה חלקית וטופל באופן משלים בקסלודה (לאחר שהגיב ברעילות לטיפול ה - 5FU דרך הוריד).סיים הטיפול לפני חודש.
לפני מספר ימים אותרו גרורות בחלל הבטן והוצע לו לנסות לטפל שוב באמצעות 5FU + טיספלטין למשך 4 ימים רצופים, כל 3 שבועות.
מבחינה הטיפול הקונבנציונלי - הובהר לנו כי בשלב זה של המחלה, מטרת הטיפול היא הארכת חיים.
1.אודה על קבלת התייחסות לעניין יעילות הקומבינציה המוצעת, לאור העובדה שאבי כבר טופל ב - 5FU והמחלה חזרה. האם ישנה קומבינצית טיפול יותר רלוונטית?
2. איננו אומרים נואש ואנו מבקשים לבחון האם ישנן אופציות אחרות לטיפול לטיפול בתקווה לרפא - גם אם מדובר במשהו נסיוני\ מבוצע בחו"ל\ איננו כלול בסל וכו' אנו נכונים לנסות הכל.
אודה באם תוכל לשפוך לי אור בנושא ולתת לי כיוונים נוספים ככל שקיימים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן קיבה-גרורות בחלל הבטן-דחוף - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/02/20111. רצוי לשלב כימותרפיה בשם טקסוטר ביחד עם הציספלטין וה 5FU
2. רצוי לבדוק האם מתאים לטיפול בחומר ביולוגי בשם הרצפטין. לשם כך האונקולוג המטפל צריך לדאוג שתלקח דגימה מהבדיקה הפתולוגית וממנה ניתן יהיה לבדוק האם מתאים לטיפול בחומר ביולוגי זה.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמי יקרה חייבת להגיב לך
שגית22/02/2011לצערי הרב איבדתי את אימי מאותו סוג של סרטן לפני כמה חודשים
הפכנו את כל העולם בנסיון למצוא טיפול. טיפלנו גם בדרכים אלטרנטיביות
אני מבקשת ממך לנסות להבין את מה שאני כותבת לך, גם אם הדברים קשים,
אני כותבת לך מדם ליבי , קשה לי מאוד מאוד מאוד מאוד עם הגישה של הרופאים להמשיך ולדחוף את הכימוטרפיה גם כאשר ב ר ו ר שהיא לא מרפאת אלא "מאריכה" חיים.
השאלה על חשבון מה? ואם זה הארכת חיים בסבל, לדעתי זכותו הבלעדית של אביך לדעת את מצבו טוב מאוד ולהחליט אם הוא רוצה עוד חצי שנה של סבל ויסורים (או שאולי לא ,תלוי איך גופו מגיב לכימו....) או שאולי הוא מעדיף לנצל את מה שנשאר בלי לדחוף רעל לגוף שלא יעזור לו לצערינו הרב!!!!
יש לי חברה ש"הכריחה" את אימה לקחת כימו (גם באותו מצב של סרטן קיבה גרורתי) והאם המסכנה לא שרדה את סוף הטיפול . עד היום החברה שלי אוכלת את עצמה ויש לה המון ייסורי מצפון שמלווים אותה כבר שנים....
אני יודעת שדבריי אולי לא כ"כ מקובלים בפורום של רופאים, אולם עם כל הכבוד הם לא אלוהים ואין להם לצערינו מרפא לכל. מצער מאוד שאיו להם מספיק אומץ לומר לחולים סופנים שזו בחירה שלהם וגם לא לקבל "טיפול" במקרה כזה, זו בחירה נכונה ואולי יותר נכונה. ולחזק אותם על כל צעד שיעשו. הרופאים במקרים הנל חסרי אונים, ובשביל להרגיש סוג של שליטה ממשיכים להציע את ה"טיפול" ...ואיך הוא בדיוק יעזור? ? ?
כמובן שאני לא נגד כימוטרפיה ככלל וברור לי שזוהי תרופה שמצילה המוני אנשים
אולם במצב של מחלה סופנית מתקדמת , בעיקר אם היא מתקדמת מהר ,הסברתי למה אני נגד...
אז שוב אני באמת מתכוונת רק לטוב וגם אם לא תקבלי את דבריי אני לגמרי אבין (הייתי בכל הצמתים הללו) .
בכל מקרה חשוב מאוד שאביך יהיה זה שיקח החלטה לגבי ההמשך !!!! ובלי שום קשר תמשיכו להאמין ולקוות, אולי מחר בבוקר ימצא המזור למחלה הארורה הזו.
מאחלת שיקרה נס ואביך יחלים. אמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלנומה בקרקפת שאלה למומחיםדהן דניאל16/02/2011
שלום לפני כשנה גילו גידול ממאיר בקרקפת שאובחן כמלנומה עברתי כריתה עמוקה ורחבה והבדיקה היתה תקינה הוצע לי עי האונקולוג לקבל טיפול מונע באינטרופרון במנות גבוהות במשך שנה בגלל תופעות הלוואי פחדתי לעשות את הטיפול .לפני כחודש התגלה שוב גידול בקרקפת במרחק כמה ס"מ ממקום הכריתה הקודם .הגידול שוב אובחן כמלנומה עברתי ניתוח כריתה נוסף והבדיקות תקינותשאלתי היא האם טיפול באימטרופרון יעיל במקרה זה או האם טיפול קרינתי מקומי עשוי לעזור ולמנוע הישנות מלנומה תודה אשמח לקבל תשובה מהירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלנומה בקרקפת שאלה למומחים - תגובה
ד''ר יוסף ברנר22/02/2011היעילות של אינטרפרון כמניעה הינה גבולית ותופעות הלוואי של הטיפול קשות. לדעתי טיפול בהקרנה מונעת על אזור הגידולים שהיו בקרקפת עדיפה.
ד"ר יוסף ברנר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול קבוע בדקפפטיל במהלך כימותרפיהנוגה14/02/2011
שלום,
אני בת 32 ומאובחנת בסרטן שד. לפני שבוע התחלתי בטיפולי כימותרפיה (לאחר שימור פוריות).
הרופא הגניקולוג המליץ לי לקחת דקפפטיל 3.75 אחת לחודש כדי לסייע בשימור הפוריות במהלך הכימותרפיה (אמור לעצור את המחזור), אך הרופאה האונקולוגית טוענת שייתכן שזה יסכן את הכימותרפיה.
אף אחד מהם לא רוצה לקבל החלטה ומשאירים לי את ההחלטה! הם טוענים שאין מחקרים שמוכיחים ולא מפריכים את הנזק או היעילות של טיפול קבוע בדקפפטיל.
למי אוכל לפנות כדי להבין יותר טוב? האם זה באמת מסכן את הכימותרפיה? אני רוצה לשמור על הפוריות ואפילו אשמח אם לא אסבול מכאבי המחזור אך לא על חשבון סיכויי ההחלמה שלי!!
בבקשה, אשמח לכל עזרה! גם המלצה לרופא מקצועי.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול קבוע בדקפפטיל במהלך כימותרפיה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן14/02/2011התשובה שקבלת הינן נכונות: לא ברור חד משמעית אם התרופה אכן מגינה על הפוריות, ומצד שני אין נתונים לגבי ההשפעה על יעילות הטיפול הכימותרפי. אם נושא הפוריות הוא בראש סדרי העדיפויות - יש לשקול בחיוב נטילת הדקפפטיל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזותליומה?!קורינה14/02/2011
שלום רב,לאמי בת 63 יש חשד למזותליומה אחרי נוזל פלאורלי כמה פעמים בכמות רבה מאוד .בציטולוגיה של הנוזל יצא "תאים מזותליאליים ראקטיבים" ,בוצע ביופסיה ועדיין אין תשובה .בפלאורוסקופיה נמסר מהרופא שתשובה ראשונית היא "גידול ממאיר בעל בלוטות " .האם זה מזוטליומה? יש טיפול?מה הפרוגנוזה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מזותליומה?! - תגובה
פרופ` אברהם קוטן14/02/2011לפי הפרטים שמסרת מדובר בגידול ממאיר בלוטני. הטיפול הוא ע"י כימותרפיה ובהתאם לבדיקות מולקולריות שמבוצעות על רקמת הגידול ניתן לשקול טיפול ביולוגי - אנא היוועצתי באונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כלל גופישרה13/02/2011
מה ההבדל בין מיפוי כלל גופי ל PET CT?
האם בדיקת מיפוי כלל גופי מתאימה לחולי מיילומה?
בתודה,
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי כלל גופי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/02/2011PET הוא מיפוי כלל גופי עם איזוטופ פולט פוזיטרונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קריסטלאלי12/02/2011
שלום.
מבקש הסבר אודות מחקר קליני של סרטן המעי הגס הקרוי "קריסטל". הבנתי שהמחקר קשור לתרופת erbitux.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קריסטל - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011במחקר נכללו חולים עם סרטן מעי גרורתי שטרם נחשפו לטיפול כמותרפי או ביולוגי למחלתם. בקבוצת הטיפול חולים קיבלו טיפול כמותרפי עם ארביטוקס וקבוצת הביקורת קיבלה כמותרפיה בלבד.
בשלב ראשון התוצאות בקבוצת הטיפול עם ארביטוקס היו רק במעט יותר טובות מאלו בלעדיו. אולם, כאשר פלחו את החולים שקיבלו ארביטוקס לכאלו עם מוטציה ב KRAS ולכאלו בלעדיה מה שנקרא WILD TYPE KRAS ראו הבדל גדול בין הקבוצות.
במילים אחרות, אלו שקיבלו ארביטוקס עם WILD TYPE KRAS הפיקו תועלת גדולה מהטיפול בהשוואה לאלו שלא קיבלו כלל ולאלו שנמצאה אצלם מוטציה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשאות הגן המאיים....מיכל11/02/2011
שלום,שאלתי היא:
אני כרגע בהריון עם בת,
אמא של בעלי{ז''ל}היתה חולת סרטן השד וגיסיתי-אחות של בעלי-נשאית הגן רציתי לדעת אם יכול להיות חלילה מצב שגם בתי{שתיוולד}חלילה יכולה להיות במצב הנ''ל נשאית הגן של המחלה?אודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאות הגן המאיים.... - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011החששות שלך נכונים. היא יכולה בהחלט להיות נשאית.
כדאי לבעלך לפנות ליעוץ גנטי ולשקול ליבדק. יש לתוצאות השלכות לגביו וגם לגבי ילדיכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אלו תופעות לוואי של בונפוסאור11/02/2011
שלום,
ברקע סרטן שד גרורתי לעצמות קבלה ארדיה 3 פעמים והתחילה מזה כחודש בונפוס.
בבדיקת שתן נמצאו אריתציטים 35
ולויקוציטים 500
האם זה מעיד על פגיעה בכליה?
מה ניתן לעשות?
במקביל בדיקת הדם של WBC תקינה
עדיין אין תוצאות של קרטנין...
תוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אלו תופעות לוואי של בונפוס - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011גם דלקת בדרכי השתן יכולה לתת תמונה דומה בשתן.
תוצאות תפקודי כליות חשובים - אוראה וקראטינין.
אם הממצאים מתמידים -אולטראסאונד של הכליות ומערכת השתן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן הקיבה... דחוף!!!1חוה10/02/2011
שלום רב .
אימי בת 52 חלתה לפני שנתיים וחצי בסרטן הקיבה
עברה ניתוח כריתה מלאה + סדרת טיפולי כימו והקרנות
נמצאת במעקב כל 3 חודשים אצל האונקלוג מטפל .
אימי סובלת גם ממחלה ראמטלוגית בשם סקלודרמה.
היא מטופלת כל חצי שנה במהלך שבוע שלם בקורטיזון וסטרואידים.
יש והיו לאמא קשריות בריאות עוד לפני שחלתה בסרטן,
בשנה האחרונה הקשריות החלו לגדול ולהתרבות דבר שגרם לחשד אולי אלו גרורות או שזה מהמחלה הראומטלוגית .
אמא עברה בחודש אוגוסוט פט סיטי שיצא תקין ולא היו כלל קליטות פתולוגיות של הקשריות בריאות שאז כבר היה את התרבות והגדילה .
אמא עשתה השבוע סיטי ללא חומר ניגוד מאחר ולא הצליחו למוצא לה וריד
הסיכום של הסיטי הוא:
הודגמו קשריות מרובות בגדלים שונים בשני הריאות מסוג NON-SOLID .
בהשוואה לסיטי קודם של חודש יוני הקשריות גדלו והתרבו.
חיבית לציין שהפט סיטי בוצע חודשים לאחר הסיטי של חודש יוני ויצא תקיןן
נתנוו להם את הדיסק של הפט שאיתו יעשו השוואה אך בכל זאת ביצעו השוואה אם סיטי רגיל ולא אם הפט.
היא עשתה גם השבוע בדיקות מרקרים שיצאו תקנים לחלוטין
ספירת דם תקינה ובגדר לנורמה , תפיקודי כבד וכליות תקינים גם.
היא מרגישה טוב אופן כללי
מה זה יוכל להיות מה הסיבה שהם גודלים ומתרבים מה אפשר לעשות כדי לודאות בדיוק ממה זה ?
האם כדי לה לחזור עלהפט סיטי או שיש בדיקה יותר מעמיקה חוץ מביופסיה?
אני מתנצלת על אורך השאלה
תודה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן הקיבה... דחוף!!!1 - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011האם הסקלרודרמה בשליטה?
כדאי לפנות לראומטולוג המטפל לשמוע את חוות דעתו. מחלות ראומטולוגיות נוספות יכולות להתלוות לסקלרודמה כמו RHEUMTOIS ARTHRITIS במחלה זו מופיעות נודולות ריאתיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותעלמה10/02/2011
שלום ,
בעקבות גולה שהרגשתי בגרון מזה כחודש ימים נשלחתי לבצע מספר בדיקות
ואלה התוצאות-
TSH-0.81
T4-16.6
VITAMIN D -34.1
CRP-1.20
MCH-31.3
ESR-44
אולטר' אזורים תת ליסתיים-
ממצאים-
בלוטת לימפה בעלת מבנה תקין באורך-3.9 ס"מ -צד שמאל
בלוטת לימפה מימין באורך 2.3 ס"מ
נשלחתי גם לציטלוגיה -לקחו דגימה במחט ורופאה אמרה שאין ממצאים ממאירים.
לפני יומיים התחלתי להקיא דם -לפחות 3 פעמים
שלחו אותי למיון ושם ביצעתי מספר בדיקות דם-
RBC-4.1 נמוך מהנורמה
MCV-97.3 שהנורמה היא 91
MCH-32.8 שהנורמה 32
בנוסף-בדיקהPTT פסולה -הדם היה קרוש
לחץ הדם שלי היה גבוה קצת-144על95
צילום חזה הראה שהכל תקין
השאלה שלי האם אני צריכה לבצע בדיקות נוספות?
האם לבקש מהרופאה בדיקה של PTT חוזרת?
מה מעידות כל הבדיקות שביצעתי????
(יש לי אח שחולה בסרטן ששלח גרורות ללבלב- כעת נימצא לו קריש דם בריאה)
האם עליי לחשוש?
אקבל כל תשובה אפשרית ובהקדם ,
המון תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011הדבר שאינו תקין במה שתארת בפנייתך הוא ההקאה הדמית. אם אכן מדובר בהקאה ולא בשיעול דמי הבדיקה שאותה יש לבצע היא אנדוקסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CARCINO SARCOMA MIXED MULLERIAN TUMשאלה07/02/2011
שלום ,זוהי הכותרת במכתב הרופא והמשך המשפט TUMOR עם חדירה לשריר הרחם שלה IA- מה הכוונה? מה אומר השלה הזה? לאימי סרטן רחם שהוצא במלואו לפני כחצי שנה, מאחר וזהו סרטן שעלול לחזור קיבלה קורס של 6 טיפולי קרבופלטין ובמהלכו היו כאבי בטן - ב-C.T. הראה גידול באגן 15 ס"מ איך יכול להיות שתוך כדי טיפולים חזר הסרטן ועוד במימדים כאלה? הקרבו פלטין לא עזר בכלל. ממש לא ברור לי העניין. הגידול באגן המרכזי לוחץ על כיס השתן והמעי הגס. אימי בת 79 ולכן הוחלט על DOXIL 60 מ"ג שני טיפולים ואז לבדוק אם עזר או CT או U.S. בינתיים בטן נפוחה מאוד. יום חמישי האחרון קיהלה טיפול ראשון ולאחר 4 שבועות אמורה לקבל טיפול 2. הגידול הוא מאוד אגרסיבי וגודל מהר. הבנו שהדוקסיל מתחיל לעבוד אחרי מספר שבועות.
אחרי כמה שבועות מגיע לתאים הסרטניים ומכווץ אותם? ומה הסיכויים שהטיפול יצליח? בינתיים היא עם משככי כאבים שונים עד שימצא משהו שיעזור לכאבים.
האם ישנם מצבים שהטיפול כמו במקרה שלנו בגודל כזה של סרטן יכול להועיל ולתת תוחלת חיים ארוכה יותר?
מה הסיכויים?
תודה מראש וסליחה על מבול השאלות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דוק' בבקשה אני ממתינה לתשובה
רונית09/02/2011תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCARCINO SARCOMA MIXED MULLERIAN TUM - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011התקדמות הגדול תחת טיפול כמותרפי מצביעה על האגרסיביות שלו ועל עמידותו לטיפול שקיבלה. מאידך יתכן שהגדול יהיה רגיש לכמותרפיה שנתנה לה.
תוצאות הטיפול בכמותרפיה בד"כ ניתנים להערכה בהדמיה לאחר השלמת 2 קורסים. הטבה בתלונות כמו הכאב יכולה להופיע הרבה יותר מוקדם אפילו אחרי הטיפול הראשון אם הטיפול עובד.
כל גדול מתנהג אחרת ולכן קשה לצפות את הסיכוי לתגובה.
האם קיבלה 60 מ"ג מינון כולל או 60 מ"ג למטר גוף רבוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך
שאלה12/02/2011אימי קיבלה סה"כ מינון של 60
למה כוונתך בתשובה שהגידול יהיה רגיש לכימותרפיה שניתנה לה?
כמה זמן אחרי הטיפול השני אפשרי לבצע הדמיה על מנת לדעת אם הטיםול עזר?
אימי אושפזה לפני שלושה ימים עקב חסימת מעי ומחר יבדקו באולטרה דאונד אם יש חסימה של דרכי השתן. בינתיים מחוברת לזונדה ושקית שתן וכל זה משום שבשבוע האחרון לא יכלה לשתות ולאכול ולבסוף היו הקאות.
האם ישנם מצבים שטיפול עוזר עם גידול בגודל של 18 ס"מ בערך באגן?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011התגובה לכמותרפיה לא תלויה בגודל הגדול. יש סיכוי שתגיב עדין מוקדם להעריך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCARCINO SARCOMA MIXED MULLERIAN TUM - תגובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ12/02/2011כוונתי היתה שלמרות שגידולמנהג באופן אגרסיבי ולא הגיב לקו טיפול אחד עדין יכול לסגת בתגובה לכמותרפיה אחרת.
הדמיה כדאי לבצע כ 10 ימים אחרי הטיפול השני כדי שהאפקט של הקורס השני ילקח בחשבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך נוסף
רונית23/02/2011לאימי הייתה חסימה במעי לאחר אשפוז וטיפול החסימה השתחרה, את הדוקסיל קיבלה ב-3.2.2011 זה הטיפול הראשון. כעת יש לה גם יציאות שחררו אותה מהזונדה לפני כשבוע שתן גם יש והתחילה לאכול לפני מספר ימים - כלכלה רכה.
האם יכול להיות שהטיפול הראשון של הדוקסיל צמצם מעט את הגידול? (בעוד כשבוע עוד טיפול ושבועיים לאחר מכן נבצע CT להערכת מצב.) שאלה נוספת - הדוקסיל במידה ויעזור יתן לאימי איכות חיים טובה יותר - מגוש בגודל של 15 ס"מ או יותר לאיזה גודל או בכמה אחוזים יכול להצטמצם? ואם אכן יצטמצם בצורה משמעותית האם יתכן מצב שלאימי תהיה תוחלת חיים ארוכה יותר של עוד מספר שנים או שזה נותן רק עוד מספר חודשים - ואם כן בעצם מדוע? אם הגוש הולך וקטן וממשיכים בטיפולים למה שלא יתן מספר שנים?
דר' אני פשוט שואלת את עמצי את כל השאלות האלה ואודה לתשובתך המקצועית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך נוסף - תגובה
ד''ר דניאלה כץ23/02/2011בהחלט ייתכן שהשיפור במצב נובע מהטיפול. לא ניתן לנבא מראש את שיעור התגובה.
יש להתעזר בסבלנות עד ל CT
עם הזמן מתפתחת עמידות לכמותרפיה מסויימת גם אם היתה מאד יעילה בהתחלה וצריך לשנות כמותרפיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך תגובה
רונית23/02/2011איך אפשר לדעת אם מתפתחת עמידות לתרופה במהלך טיפולים כימותרפיים של דוקסיל כדי להחליף את סוג התרופה? צריך לעשות סיטי במהלך הטיפולים? כמה פעמים סיטי? ומתי? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך תגובה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ24/02/2011כל שני טיפולים עושים CT אם הגדול גדל ב CT סימן שהתפתחה עמידות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון
אני20/02/2012אני כותבת כדי לעדכן, בסופו של דבר אחרי שחשבנו שהדוקסיל הטיפול הראשון עזר ואימי השתחררה לאשפוז בית למשך שבועיים וכמובן הספיקה לקבל שוב דוקסיל, רופאה ביקשה לאשפזה שוב בגלל רמת חמצן נמוכה, אימי אושפזה למשך 9 ימים שבמהלכם ביצעה CT והגידול גדל ל-30 ס"מ במהלך הימים האלה המצב התדרדר כבר לא יכלה לקום מהמיטה, לעיתים מעורפלת גם מהמחלה הארורה וגם מהמורפיום שלבסוף ביקשתי להקטין כמות כי רציתי שתהיה צלולה, לצעריך ב-25.3.2011 אימי נפטרה, אני כותבת זאת עכשיו ואני עדיין לא מבינה איך באה המחלה הזאת וברגע "קטפה" את אימי, בעוד כשלושה שבועות זה יהיה שנה ממות אימי. חבל!!!!!!!!! איבדתי אמא יקרה וילדי את הסבתא שלהם. בצער ועם דמעות אני כותבת זאת כי הרגשתי צורך. אני מאחלת החלמה מהירה לכולם והלוואי שימצאו ממה המחלה הזאת באה וכך ידעו איך לטפל בה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כימוטראפיהסמדר07/02/2011
שלום רב, סבתי תתחיל בשבוע הבא טיפול כימותראפי בתרופות cpt-11, avastin, 5fu ,leucoverin ומאד מטרידה אותה האפשרות ששערה ינשור.
האונקולוג סיפר לנו שתופעות לוואי אפשריות הן שלשול ובחילות קשות אך לא התייחס לנשירת שיער.
אשמח לקבל תשובה בהקדם, תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמותרפיה
ד''ר דניאלה כץ07/02/2011אכן נשירת שיער היא אחת מתופעות הלוואי. אם תרצי לקרוא עוד לגבי ת. הלוואי
באתר של האגודה למלחמה בסרטן יש הסבר מפורט על כל תרופה. (ניסיתי להעלות את הלינק אךהמערכת אינה מאפשרת זאת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
סמדר08/02/2011אני מודה לך מאד על עזרתך, מצאתי את הלינק. עכשיו רק נותר לחשוב איך לספר לסבתא את זה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

