מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סרטן ריאות עם גרורות במוחאורטל14/04/2011
שלום,
אבי בן 54
לאבי התגלה לראשונה לפני חודש וחצי גוש באונה העליונה מימין בגודל 28*31*25
נגע זעיר בצנטרום סמיאובלה השמאלי.
בנוסף בסיטי ראש נמצא גוש בגדלים של 2.2\3.4 ס"מ ועוד מוקד מימין .
עבר ניתוח ראש בדחיפות לפני 4 שבועות, הגידול הוסר לא בשלמותו וצריך לעבור הקרנות. כרגע הוא לפני התחלת טיפול כימוטרפי ראשון.(עדיין לא ביצע הקרנות) נמצא בבדיקת סיטי ראש ששוב יש 2 מוקדים בראש: אחד בגודל 2.7 ס"מ והשני בגודל 6 מ"מ.
השאלה היא האם נכון להתחיל בטיפול כימוטרפי קודם או הקרנות לראש מה דחוף יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן ריאות עם גרורות במוח - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/04/2011קשה לתת תשובה החלטית ב"שלט רחוק" מבלי לראות החולה. על פי רוב כדאי לתת תחילה טיפול קרינתי למוח (10 מקטעים בשבועיים) ומיד אח"כ להתחיל בכימותרפיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה כ"ה?אבי13/04/2011
שלום פרופ' אברהם קוטן, תודה על תשובתך.
כתבת: "יש להשלים הבירור, למשל ע,י בדיקת CT כל גופני וכ"ה, בפיקוח של פנימאי".
מה זה סיטי כ"ה? כלומר מהם ראשי התיבות כ"ה?
בברכה,
אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה כ"ה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/04/2011בדיקת CT ובדיקות נוספות - דם, דימות אחר וכיו"ב, על פי השיקול הקליני של הרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הוצאת גידול שפיר---13/04/2011
שלום רב,
לפני לא מעט שנים (7-8), אובחן אצלי ברגל גידול שפיר.
הגידול לא לווה בכאבים ולא הפריע לי, ובהתאם לכך לאחר בדיקה, הרופא ציין כי יש להוציא את הגידול, אך הדבר אינו בהול, ובמידה וזה לא מפריע לי ניתן לחכות עם זה.
מבלי ששמתי לב, חלפו השנים ועדיין לא הוצאתי את הגידול.
שאלתי היא, האם קיים סיכון ממשי מאחר והמתנתי הרבה זמן? אני מתכוון להוציא את הגידול כעת ואני די חושש מהתפתחות מסוכנת מאחר ולא מיהרתי.
עוד אוסיף, ששמתי לב כי לאורך השנים הגידול גדל, גם אם לא הרבה, אך עדיין...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערה קטנה
---13/04/2011מדובר בגידול שפיר מאחורי הברך.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוצאת גידול שפיר - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011מציע להוציא בגידול ולחסוך דאגות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם כדאי לגשת לאונקולוג?יעלה13/04/2011
ד"ר שלום,
אמי בת 58, בשנה האחרונה יש לה כאבים במרום הבטן (קצת מתחת לקשת של עצמות החזה, כאב משמעותי יותר בצד הימני של מרום הבטן אך גם במרכז ובצד שמאל).
עד כה טופלה אצל רופאת גסטרולוג, לא הופנתה לאונקולוג. כיוון שיש לה מספר תסמינים מדאיגים, אני מעוניין לשאול האם לדעתך כדאי לה לגשת לאונקולוג על סמך התיאורים שבהמשך? ואילו בדיקות נוספות לדעתך כדאי לה לבקש, או שהבדיקות נראות מקיפות?
ברקע: לפני כשנתיים אירוע לבבי – הושתל סטנט, לפני כחצי שנה אירוע מוחי חולף קל, תת-פעילות של בלוטת התריס, סוכרת, יתר לחץ דם.
תסמינים: יש לה מספר תסמינים מדאיגים שחלקם חזקים יותר בזמן האחרון:
- מתלוננת על עייפות (לאחרונה משמעותי יותר).
- מתלוננת על קוצר נשימה (לאחרונה משמעותי יותר).
- כאבים במרום הבטן כפי שציינתי לעיל.
- ניתן להרגיש משהו במישוש מתחת לקשת של צלעות החזה. רופאת הסוכרת כתבה לפני כחצי שנה: "מיששתי כבד ענק שנמוש כ- 15 ס"מ מתחת לקשת, או לפחות אני חושבת שזה כבד... אני מקווה שמדובר רק בכבד, שלחתי אותה ל- US, אבל אני לא אוכל להמשיך בבירור אחרי שתבוא התשובה".
- יש לה רפלוקס תקופה ארוכה מאוד, עוד לפני שאר התסמינים.
בדיקות שביצעה ותוצאותיהן בקיצור (לחלק אני מוסיף פירוט למטה):
1. בדיקת U.S. בטן עליונה (כולל כליות). תשובות הבדיקה: כבד מוגדל שומני.
2. צילום חזה PA+LAT: צל פסי בבסיס של ריאה שמאלית. .-פס פיברוטי?תמט לוחי?
3. קולונסקופיה – תוצאות תקינות (אם אני זוכר נכון).
4. אין לה בעיה בעצמות (מיפוי עצמות תקין פרט לעצמות הברכיים וגב תחתון, וגם צילום צלעות ברנטגן תקין).
שאלותיי:
1. האם על סמך הנתונים הנ"ל לדעתך כדאי לה לפנות לאונקולוג?
2. אילו בדיקות נוספות היית מציע לה לעשות על מנת לשלול שמדובר בסרטן? או, לחלופין, האם לדעתך הבדיקות שבצעה עד כה נראות מקיפות מספיק?
פירוט נוסף על הבדיקות:
1. א.ס. בטן עליונה (כולל כליות)
*סיבת ההפניה:
כאבים
* ממצאים:
בדיקה תת מיטבית, קשה טכנית.
הכבד מוגדל מרקמו שומני בלתי חדיר..
כיס המרה ללא אבנים בתוכו, דופנו אינו מעובה.
דרכי המרה התוך והחוץ כבדיות ברוחב תקין.
הלבלב הודגם חלקית, ללא ממצא גס באזור.
אין עדות לקשרי לימפה מוגדלים או גושים ברטרופריטונאום העליון.
האאורטה הבטנית ברוחב תקין.
הטחול בגודל תקין, מרקמו הומוגני.
הכליות בגודל דומה ותקין.
פרנכימה בעובי ואקוגניות שמורים.
לא נצפו גושים סולידיים, אבנים או הידרונפרוזיס.
* סיכום:
כבד מוגדל שומני
מודה מראש על תשובתך וסבלנותך לקרוא את ההודעה הארוכה הזו,
בברכה, אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם כדאי לגשת לאונקולוג? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011בשלב זה אין טעם לפנות לאונקולוג
יש להשלים הבירור, למשל ע,י בדיקת CT כך גופני וכ"ה, בפיקוח של פנימאי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה כ"ה?
אבי13/04/2011שלום פרופ' אברהם קוטן, תודה על תשובתך.
כתבת: "יש להשלים הבירור, למשל ע,י בדיקת CT כל גופני וכ"ה, בפיקוח של פנימאי".
מה זה סיטי כ"ה? כלומר מהם ראשי התיבות כ"ה?
בברכה,
אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה כ"ה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011וכך הלאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסבסטללל12/04/2011
שלום רב!
אני עובדת במשרד ובדיוק מול החלונות יש בניין שיש בו גג שהבנתי שהוא עשוי מאסבסט
בגלל שאנו יודעים שאסבסט מסרטן אז החלון סגור .
האם זה נכון שאם נמצאים על יד אסבסט זה מסרטן? או שרק אם ממש נמצאים על יד
ועובדים עם זה אז זה מסרטן?
אשמח לדעת פרטים לגבי אסבסט וסרטן
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסבסט - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011צריכה להיות חשיפה של ממש לאבק אזבסט על מנת שיהיה סיכון
רצוי להיפטר מגגות אזבסט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת ביפסיה ערמונית - תודהע.ג12/04/2011
Prostate right lobe High grade PIN involving 1 core: Supported by positive CK-903, P63 immunostain in level section
left lobe Prostatic adenoccarcionoma, gleason score: 6(3+3)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת ביפסיה ערמונית - תודה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011מדובר בסרטן ערמונית בדרגת התמיינות טובה - יש להיוועץ באורולוג ובאונקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה על התשובה המהירה אתייעץ בהתאמה
ע.ג13/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול משלים בסרטן רירית הרחם - קרינאיילה11/04/2011
שלום רב!
אימי בת 63. לאחר הופעת הפרשה מימית ורודה פנתה לגניקולוג ובוצעה ביופסיה (פיפל). האבחנה: HIGH GRADE SEROUS CARCINOMA.
תאי הגידול חיוביים למרקרים ציטוקרטין (ck), ck-7, p-53, ki-67 (בערך 80%), p-16.
CD-10 and Vimentin not contributory.
בבירור טרום ניתוחי מרקרים בדם ו-CT חזה,בטן ואגן - תקינים. אימא עברה כריתת רחם וחצוצרות + שחלות + אומנטום + קשרי למפה + בדיקת נוזל הבטן. בבדיקה הפתולוגית נמצא שהגידול (פפילרי במראה מאקרוסקופי) מוגבל לרחם בלבד וחודר לתוך הדופן כ-0.8 ס"מ (מרוחק מהנסיובית הקרובה כ-1.2 ס"מ). תאי הגידול נצבעו חיובי חלקית ל-KER7 ו-VIM, חיובי מוקדית ל-NSE ו-CHR ושלילית ל-KER20 ו-SYN. בצביעה ל-ki-67 נצבעו כ-50%-60% מתאי הגידול. האבחנה "טובה" יותר: POORLY DIFFERENTIATED CARCINOMA OF ENDOMETRIUM with some neuroendocrine features showing areas of glandular differentiation, areas of mucin secretion, solid areas, areas with prominent nuclear pleomorphism and areas of necrosis. The tumor infiltrates the inner 1/2 of the uterine wall. The transitional zone is not involved.
אבקש לדעת:
1.איך ניתן ליישב את הסתירה בין 2 האבחנות?
2. על איזה טיפול משלים יומלץ במקרה כזה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הקרנות או כמותרפיה?
איילה11/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייעצות
יורם12/04/2011במקרה של אמא שלי, החלטנו ללכת להתייצות במכון פרטי שמה שהם עושים זה לעשות סדר בדברים, ולבחון את כלל האלטרנטיבות ואז להציע מה הכי כדאי לעשות ואיפה. זה היה מאוד מאוד רציני ובסופו של דבר יצאנו עם תחושה שאנחנו לוקחים מחדש אחריות על המצב ויש לנו דרך פעולה. מאז ועד עכשיו עדיין נלחמים.
אם תרצי אשמח להעביר לך את הפרטים של אותו. מכון
יורם.
[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההקרנות או כמותרפיה? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011ראי תשובתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול משלים בסרטן רירית הרחם - קרינ - תגובה
פרופ` אברהם קוטן13/04/2011מדובר בגידול אלים - אין סתירות בין התוצאות, שכן לעתים גידול ממאיר עשוי להכיל מספר שבטי תאים שונים.
יש לתת טיפול משלים לאחר הניתוח ע"י כימותרפיה וע"י ברכיתרפיה לנרתיק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש מקום לדאגה?טל11/04/2011
שלום,
אני בת 17 בריאה בדרך כלל..
לאחרונה הופיעה אצלי עיפות יתר...למרות שבדרך כלל אני ערנית מטבעי מאד.
אני סובלת הרבה מכאבי ראש וחולשה.. היציאות שלי לאחרונה מאד מוזרות או שאני משלשלת או שאני יכולה אפילו 3-4 ימים בלי יציאות בכלל..חוסר תאבון ירידה במשקל!
האם יש חשש ??
יש לך אולי הבחנה משוערת??
תודה מראש,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Zשכחתי לציין
טל11/04/2011כאבי בטן מוזרים לעיתים קרובות במיוחד אחרי יציאות, בחילות לעיתים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהZשכחתי לציין - תגובה
ד''ר דניאלה כץ11/04/2011האבחנה המבדלת אין סופית וסדרת בדיקות מקיפה תשלול חלק ניכר מהאפשרויות.
פגישה עם רופא המשפחה שיתן לך את ההפניות היא בלתי נמנעת וכדאי שתעשה בהקדם אם התלונות מתמידות.
רפואה שלמה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך!
טל11/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
טל11/04/2011כתבת שהיא תשלול חלק ניכר מן האפשרויות .. לא את כל האפשריות..מה זה אומר??תגידי לי בבקשה יש מצב שיש משו רציני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוד חולה סרטןעינת10/04/2011
שלום רב. לצערי דוד שלי אובחן כחולה סרטן. טרם יודעים היכן ממוקם הגידול בדיוק, אך ככל הנראה מדובר בגידול אחד גדול בקנה הנשימה ועוד אחד בקרבתו. לפי CT PET (כתבתי נכון) ?הראות והדרכים המובילות אליה נקיות.
מה הפוצדורה כעת? האם לוקחים ביופסיה? אם כן, מהיכן?
ושאלה נוספת וחשובה לא פחות- אמא שלי קנתה לו "דבש מלכות" בהמלצת אשה שלקתה בסרטן ואכלה את זה. האם זה מוכר? מומלץ?
תודה ובשורות טובות לכולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה תוצאות של בדיקות
עינת10/04/2011תוצאות pet ct:
צוואר: קליטה פתאלוגית של FDG בעוצמה גבוהה בבלוטה כ-1.8 סנטימטר בצוואר תחתון מימין ובבלוטות נוספות אינפרא -קלוויקולריות מימין.
אברי הצוואר שמורים.
חזה: קילטה פתאלוגישל FDG ברמה גבוהה בהיקף גוש כ7.5 סנטימטר במדיאסטינום העליון מימין חודר לטריכאה ובבלוטות במאדיסטינום קדמי ואמצעי עד 2.8 סנטימטר.
בית השחי ושאר קבוצות דופנות בית החזה שמורים
הראות נקיות.
שערי הראות חופשיים.
אין עדות לתפליט פלאורלי או פריקרדיאלי
בטן ואגן- כתוב שהכל תקין.
לסיכום: קליטה פתלוגית של FDG בעוצמה גבוהה כמתואר, מתאימה לתהליך שאתי.
תוצאות נוספות של בדיקה: סריקה טומוגרפית ממוחשבת של בית החזה:
במדיאסטינום הימני עליון מודגם רקמה רכה נרחב ללא מישור הפרדה בין הגוש לבין כלי הדם המדיאסטנילים העליונים.
קנה הנשימה דחוק קלות לשמאל. דופנו האחרוית בלתי סדירה ונראה שהגוש הרקמתי חודש אל הקנה.
מוגשמת בלוגה מוגדלת של 1.4 ס"מ פרא-טרכיאלית מימן הנטמעת עם קצה הגוש ונצפות בלוטות קטנות נוספות ברטרופריטונאום.הושט הפרוקסימלי מורחב עם פלס נוזלים, המשכו בגובה הכניסה למדיאסטינום לחוץ על ידי הגוש המתואר ודיסטלית הושט נצפהשוב באזור החיבור אל המעי שהועלה לבית החזה.
בתוך המעי שבבית החזהפלסי נוזלים ותוכן.
לסיכום: תהליך רקמתי נרחב המשתרע בין שולי הצוארהתחתון והמדיאסטנום עליון וחודר אל קנה הנשימה.
ראשית כל תודה רבה.
שנית- מדובר באדם בן 59 שלפני 7 שנים לקה בסרטן בושט. הושט הוצאה והכונסה במקומה ושט מלאכותית. אנחנו מאוד דואגים לו. אשמח לשמוע חוות דעתך המקצועית.בברכה, עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוסיפה תוצאות של בדיקות - תגובה
ד''ר דניאלה כץ11/04/2011אין מנוס מביופסיה עבר הרבה זמן מהגדול הראשון ויתכן בהחלט כי מדובר בגדול ראשוהי אולי מהריאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדוד חולה סרטן - תגובה
ד''ר דניאלה כץ11/04/2011השלב הבא הוא ביופסיה בברונכוסקופיה-צינור עם מצלמה המוכנס דרך קנה הנשימה.
דבש מלכות הוא טיפול פופולרי לשמור על ספירות הדם תחת טיפול כמותרפי. בכל אופן אין כל בעיה בנטילתו
רפואה שלמה
דר' כץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צל בצורה פסיתיגאל גיל10/04/2011
אני משתעל מזה 4 שבועות עם ליחה וללא חום.
בצילום רנטגן של בית החזה נקבע: צל בצורה פסית בבסיס של ריאה שמאלית. ייתכן עקב עיבוי מקומי של פלאורה.
מה המשמעות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צל בצורה פסית - תגובה
ד''ר דניאלה כץ11/04/2011השאלה היא אם קיים קשר בין הממצא שנמצא בצלום לבין התלונות. האם יש צילום ישן להשוואה? בין כמה אתה? האם אתה מעשן?
אם התלונות ממשיכות יש להתקדם ל CT חזה כדי לקבל יותר אינפורמציה על הממצא שיכול להיות וריאנט נורמלי או עדות לממצא אמיתי.
צלום הוא בדיקה מאד לא ספציפית וקשה להנחות אותך דרך הפורום מה טיבו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםלואיסנה10/04/2011
האם קעקועי גוף אבקת נצנצים מסרטנת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד''ר דניאלה כץ11/04/2011אף אחד לא בדק אבקת נצנצים אם היא מסרטנת. כנראה שלא!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי של טקסוללילי08/04/2011
אימי סיימה טיפול בטקסול וקרבו .כעת עברה ניתוח ואמורה לשוב ולקבל טיפול .החלה לחוש נמלול בידיים וברגליים שמקשה עליה מאוד ,גורם לה לכאבים ולדכדוך.קיבלה ליריקה שלא עזרה ,נגרמו בצקות ברגליים אמרו שאולי בגלל הכדור.
שאלתי היא כיצד ניתן להקל עליה ,האם טיפול חלופי.האם תמשיך את אותו טיפול כימותרפי?
אני חסרת אונים .ובטח שהיא.האם המצב הוא הפיך,יכול להיות שישאר כפי שהוא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי של טקסול - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/04/2011מדובר בנוירופטיה - תופעת לוואי שעשויה לחלוף חלקית ולעתים לחלוטין, אבל זה לוקח חודשים. אין טיפול ספצי]פי יעיל לתופעה זו. יש לשקול יתרונות הטיפול והצורך בו לעומת תופעות הלוואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנימלול ברגליים
לילי14/04/2011תודה על תשובתך.האם רפלקסולוגיה עשויה לסייע.או פשוט לקחת כדור שינה.היא מתעוררת בלילה.בקיצור סבל נוראי.אין כדור אחר חוץ מליריקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנימלול ברגליים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן16/04/2011רפלקסולוגיה לא תעזור, כדורים לא יועילו - אולי ליריקה במידה מעטה. זה משתפר על פי רוב עם הזמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן בלוטת התריס - גילוי בהריוןקטי08/04/2011
שלום רב,
שאלתי קשורה לטיפול ביוד שאני צפויה לעבור אחרי הניתוח של כריתת בלוטת התריס.
השאלה היא האם כדאי לי להניק לפני הטיפול ביוד. הניתוח והטיפול מתוכנן אחרי הלידה. שמעתי ממישהי שהיתה במצב דומה שקיבלה המלצה לא להניק בכלל אחרי הלידה בגלל שקליטת היוד הרדיואקטיבי בשדיים אחרי הנקה, גם אם הופסקה זה מכבר,חושף אותם לקרינה רבה מדי, מה שעלול לגרום בהמשך לסרטן השד.
הייתי רוצה בבקשה לקבל חוות דעת בנושא זה.
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן בלוטת התריס - גילוי בהריון - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/04/2011לא מניקים לאחר טיפול ביוד מרדיואקטיבי.
הטיפול ביוד ר"א לא גורם סרטן שד, אבל אצל חולות סרטן בלוטת התריס יש יותר סרטן שד בהשוואה לאוכלוסית הנשים הרגילה, לכן מומלץ על מעקב קפדני כולל ממוגרפיות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה!!!!ניב07/04/2011
אבי לוקח כיום קסלודה ואקסלופלטין..הוא נימצא בסוף הטיפול השלישי..הלכנו לבצע בדיקת cea באופן עצמאי-כלומר זה לא שהרופה דרש-הבדיקה הראתה על 6.1 וליפני התחלת הטיפולים(בערך שלושה חודשים)זה היה 1.5
האם תוצאות הבדיקה עלו עקב התרופות???
עדיין מדובר בעלייה קיצונית מאד-מה יכול להיות עוד
יש לציין שהוא מאושפז כרגע עקב תופעות קשות של ירידה חדה במישקל,וגם תוצאות הבדיקות דם הרגילות לא היו תקינות-כמו חוסר חלבונים ועוד-האם יכול להיות שזה מושפע גם מזה
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה!!!! - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/04/2011הטיפול לא גורם לעלית הסמן - יש לשלול התקדמות המחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוסינוס קרצינומהמלי07/04/2011
שלום רב,
ראשית ברצוני להודות לכם על הזמן היקר שאתם משקיעים בעבור מתן תשובות והרחבת היידע שלנו הן כחולים והן כבני משפחה.
אבא שלי בן 60 ולפני כחודש בערך גילו בבדיקת סיטי גוש שלא ידעו מה מקורו. לאחר מס' בדיקות (קולנסקופיה,גסטרו,ומרקרים) שכולן יצאו תקינות, עשו לפרוסקופיה ושם גילו שמקור הגוש הינו בצאקום/תוספתן בנוסף ראו גרורות רבות הן באומנטום והן באיפרנטאום (חלל הבטן) הסרטן הינו מסוג:
מוסינוס קרצינומה. לצערי לא הצלחתי למצוא יותר מדי מידע לגביו, פרט לזה שהוא נדיר וש"רופאים לא אוהבים אותו" (??)
לאחר פגישה עם אונקולוגית, נאמר לנו שאבי בשלב 4 ואמור לקבל טיפול בקו ראשון 5FU +אווסטין 6 מחזורים הפסקה של 13 יום בין מחזור למחזור.
שאלותיי הן: מה תוכלי לספר לי על סוג גידול זה? אלים?
מה לדעתך הטיפול שהוא אמור לקבל? ומדוע לא מנתחים על מנת שהגידול הראשוני לא ימשיך לשלוח גרורות?
האם בפרק זמן שהמתנו לכל התוצאות (4 שבועות בערך) יש סיכוי שהגרורות המשיכו להתפשט? מה סיכויי ההחלמה?? אורך חיים??
אשמח לקבל ממך כל פיסת מידע. המון תודה וחודש טוב
מלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסינוס קרצינומה - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/04/2011מדובר בסרטן מעי שהתפשט לחלל הבטן.
בשלב זה הטיפול מאריך תוחלת חיים ומשפר את איכות החיים. הטיפול בשלב זה הוא בכמותרפיה לוריד שפועלת לא רק על אתר המחלה במעי אלא משפיעה על המחלה בכללותה. לא ניתן לכרות את כל הגדול בשלמותו בניתוח ולכן הטיפול הוא בוריד. טיפולת שהתעכב 4 שבועות אינו משמעותי מה שחשוב שהגדול יגיב לסוג הכמותרפיה שנבחרה. הכמותרפיה שרביך מקבל היא הכמותרפיה המקובלת ושצפויה לעזור באופן המיטבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני מודה לך מאד
מלי12/04/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

