מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות CTמריה07/02/2011
שלום
קיבלתי תוצאות CT להלן הסיכום:
פיזור ציפקי מפושט בחלל הבטן, תהליך ציסטי לובולרי באגן ההקטן במיטת אברי המין ונוזל מיימת מינימל - הממצאים הנ"ל בולטים יותר לעומת בדיקה הקודמת
אשמח אם תפרשו לי את התוצאה: מה זה פיזור ציפקי ומה זה תהליך ציסטי לובולרי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות CT - תגובה
ד''ר דניאלה כץ07/02/2011ב CT נראת רקמה בחלל הבטן בעיקר באגן שאינה אמורה להיות שם. יש לפנות בהקדם עם תוצאות הבדיקה לגניקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרטן המעישרון07/02/2011
אשתי בת 35 לפני שנה נותחה בגין סרטן המעי לפני שלשה חודשים היה לה פיזור בבטן שנעלם לאחר טיפול כימי כיום הפיזור חזר אולם יש גם גידול גדול בשחלה ולדברי הרופאה אין צורך לכרות את השחלה אנחנו רוצים שתוציא את השחלה מה דעתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרטן המעי - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/02/2011אם יש פיזור בטני אין הצדקה להרחקת השחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרטן המעי
שרון07/02/2011גם אם הגידול גדל מ-7 ל- 14 ס"מ בחודש אין הצדקה להוציא את השחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לתשובתך הקודמתשי07/02/2011
שלום פרופ' קוטן,
ראיתי כי התייחסת לשואלת הקודמת ואמרת לה כי עליה לבצע בדיקות סקר כי הינה בסיכון מוגבר.
בעלי בן 35 אובחן עם סרטן בלוטת התריס. עבר הרחקה מלאה וטיפול יוד (100 מיליקירי) וכמובן מיפוי כלל גופי. מצוי במעקב לגבי ערכי TSH וכמובן תירוגלובולין בTSH מדוכא וגבוה.
שאלתי: מעבר לבדיקות שקשורות לסיכון לחזרת סרטן בלוטת התריס האם גם הוא מצוי בסיכון גבוה יותר לסרטנים אחרים ? אילו בדיקות עליו להקפיד לבצע ?
נ.ב לאימו היה סרטן בלוטת התריס ולאביו שעישן סרטן ריאות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה בקשר לתשובתך הקודמת - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/02/2011אין לו סיכון גבוה יותר מהאוכלוסיה הרגילה - ההבדל מינימלי ומומלץ שיהיה נתון לבדיקות הסקר המקובלות באוכלוסיה הכללית, לפנים משורת הדין אפשר להתחיל אותן בגיל 40
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ואסקוליטיס ולימפומה פוליקולריתאורית07/02/2011
בס"ד
שלום למומחי-האתר,
אודה לכם אם תוכלו לחוות דעתכם בעניין הבא:
לפני כשנה וחצי אמי, אישה כבת 73, אובחנה כחולה בלימפומה פוליקולרית, דרגה 1. לאחר זמן מה מהאבחון, התחילו להופיע על רגליה כתמים עגולים אדומים, בגודל של כזית גדול, והם היו נעלמים אחרי כמה ימים. אבל, אחד הכתמים הופיע על קרסול שמאל, נעשה שחור וגדול, והרגל התנפחה, תוך כדי כאבים עזים. באבחון התגלה שזה ככל הנראה ואסקוליטיס, והיא קיבלה איזה ג'ל, שהרגיע את המקום במעט. אחרי כשבוע-שבועיים הנפיחות והכאבים חלפו, רק נשאר כתם שחור גדול.
זה היה לפני כשנה. לפני כחודשיים שוב יצא לה כתם עגול גדול באותו אזור, והתופעה חזרה על עצמה. הג'ל עזר והרגל נרפאה אחרי כשבועיים. לפני כשבועיים שוב זה קרה, ולפני שבוע הופיע נגע נוסף באזור אחרי של הקרסול.
כל הרופאים שאצלם אמי ביקרה אינם יודעים כיצד לפתור את הבעיה. חלקם מקשרים זאת ללימפומה הפוליקולרית וחלקם לא מקשרים. רופא אחד אמר שאולי זה סרטן עורי, אבל לא בטוח. אנחנו אובדי עצות - מצד אחד הרופא המטפל (בהדסה) הציע לא לתת לאמי שום טיפול, כי מדובר בלימפומה חלשה (דרגה 1), מצד שני הוא לא מתייחס ברצינות לכתמים שמופיעים ונעלמים. מצד שלישי, הכתמים מתחילים להופיע בתדירות גדלה והולכת, והקרסול מתנפחת וכואבת מאוד - שוב ושוב.
אנחנו כבר לא יודעים למי לפנות כדי לקבל אבחנה בטוחה ומדויקת. האם תוכלו בבקשה לחוות את דעתם ולהמליץ לנו מה לעשות? נודה מאוד על כל עצה שתואילו לנדב לנו.
תודה רבה ולילה טוב,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ואסקוליטיס ולימפומה פוליקולרית - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/02/2011אני מציע להיוועץ בהמטולוגים. מדובר לדעתי בתופעה פרה-נאופלסטית (קרי, תופעה משנית למחלה ממארת), או אולי יש חלבונים מסוימים בסרום שגורמים לסתימות נימיות הדם ?
אשר על כן - אנא הפני שאלתך לפורום ההמטולוגי - סרטן דם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכויי חזרה הודקין לימפומהציפי06/02/2011
אני בת עשרים וארבע לפני חמש שנים חליתי בהודקין לימפומה שלב ארבע טופלתי סשמונה קורסים של ביקופ רציתי לדעת מהם הסיכוים שהמחלה תחזור או שאני פשוט יכולה למחוק את הפרק הזה מחיי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיכויי חזרה הודקין לימפומה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן07/02/2011היות ואת חופשיה ממחלה מזה כ-4 שנים - רוב הסיכויים שהבראת. עם זאת - יש להקפיד על מעקב קבוע, במיוחד לבצע בדיקות סקר שונות, במיוחד עקב הסיכון הגבוה יותר בהשוואה לאוכלוסיה הרגילה ללקות במחלה גידולית אחרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- L.G. liposarcoma בחלל בטןאהרון05/02/2011
לאונקולוגים שלום,
הנני חולה סרטן מזה 17 שנה. מדובר ב L.G. liposarcoma ללא גרורות, החוזרת כל מספר שנים כבר 6 פעמים. לאחרונה זה חזר במצב well diff .
כל הטיפולים היו ניתוח וכריתה. ב 1996 קבלתי בהדסה גם הקרנה תוך ניתוחית והקרנה משלימה. לא קבלתי כימותרפיה או תרופות אחרות.
לא נפגעו איברים באופן ישיר מהסרטן אך ניזקי הניתוחים גרמו לניתוחים נוספים, לאובדן כיליה, חסימות מעיים ופגיעה בעצב שריר הירך.
קראתי באינטרנט על מחקר בתחום האנטי אנגיוגני ורציתי לשאול אם כבר קיימת תרופה או פרוטוקול טיפולי המבוסס על המחקר הזה או כל דבר אחר שיכול למנוע את חזרת הגידול שלי או לפחות להאט את חזרתו. אם מדובר בשלב ניסיוני אני מוכן לשקול אפשרות להשתתף בניסוי.
אני בן 62 וגופי מתקשה לעבור ניתוחים מרובים. הניתוח התשיעי שלי היה לפני שבועיים.
בברכה ובתודה מראש, כהן אהרון. מעלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר L.G. liposarcoma בחלל בטן - תגובה
פרופ` אברהם קוטן06/02/2011אין עדיין טיפולים ביולוגיים שהובח לגביהם יעילות במניעת חזרת סרקומה. במקרים מסוימים נותנים כימותרפיה, אך יעילותה כטיפול מונע שנוי במחלוקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפולשרון03/02/2011
שלום
לפני שנה בגילל 42 התגלה לידידי סרטן papilary carcinoma of thyroid
חלק מהרופאים טענו שצריך לכרות וחלק טענו שלא צריך לגעת. (בכל אופן כך הוא טוען)
הוא בחר לא לטפל והוא עבר לתזונה טבעית, ספורט וכו' ובשתי בדיקות האחרונות הוא אומר שהגידול הולך וקטן.
האם זה לא מסוכן שלא כורתים את הגידול? האם הגיוני שהוא הולך וקטן?
מה סיכויי ההחלמה ללא טיפול?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול - תגובה
פרופ` אברהם קוטן06/02/2011סרטן פפילרי של בלוטת המגן הינו גידול בעל קצב צמיחה אטי, סדרי גודל של שנים - ולכן אין פלא שאינו גדל מהיום למחר, ואולי קצת קטן (יש הבדלים באיכות בדיקות על שמע וכ"ה). טיפול טבעי לא מרפא סרטן שכזה או סרטנים אחרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מיה06/02/2011תודה על התגובה.
לדעתך רצוי לכרות את הבלוטה גם אם היא קטנה?
האם שזה גדל אחרי כמה שנים מתים מזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
מיה07/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא עניתם - תודה
מיה08/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן08/02/2011ברגע שיש קשרית ממאירה, גם אם היא קטנה - יש לכרות הבלוטה, שכן הקשדרית עלולה לשגשג ובשלב מסוים עלולה גם לשלוח גרורות. זה עלול לקרות בזמן הקרוב או אחרי שנים רבות, אבל רצוי שלא לקחת סיכונים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גידול בירךחנה03/02/2011
לאימי נמצא גידול בירך בגודל של 18 ס"מ. הסרקומה גדלה ב-3 שבועות ב-3 ס"מ. האם זה קצב נורמלי? זה נראה קצב מסחרר. אימי בגיל 79 והיום קיבלה את הטיפול הראשון בדוקסיל במינון של 60 מ"ל. הטיפול הבא כעבור 4 שבועות. לאחר כמה זמן ממתן הטיפול הראשון רואים אם זה מתחיל להועיל? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גידול בירך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן06/02/2011בדרך כלל אחרי הטיפול השני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגידול בירך - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/02/2011יתכן שהגידול גדל מהר אולם יתכן דימום בגדול שגרם לשינוי בגודל. ניתן לראות בהדמיה אםיש אזורי דימום.
הרבה פעמים הדבר הראשון שמעיד על תגובה הוא שינוי במרקם. הגדול הופך רך יותר למגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח או הקרנות?אבי02/02/2011
שלום רב!
שמי אבי.
אני בן 65 ואובחנתי כחולה סרטן הערמונית גליסון 7 (4 + 3), עם 60% פגיעה באונה ימנית.
נאמר לי ע"י אונקולוג כי בגלל גילי הצעיר, עדיף לעבור ניתוח כריתה של הערמונית ולא הקרנות.
רציתי לדעת מה הסיבה? כלומר, למה בגיל צעיר עדיף לעבור ניתוח ובגיל מבוגר פחות (בהנחה שאפשר לעבור את שני הטיפולים).
כמו כן, ה- P.S.H שלי נמצא בירידה עקבית. בהתחלה הוא היה 3.8, אחרי חודש 2.8 ואחרי חודש וחצי נוספים 2.4. על מה מעיד הדבר? האם יתכן שהמחלה בנסיגה?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה כמובן ל- P.S.A
אבי02/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרקריםלאה02/02/2011
בהמשך לתשובתך המהירה ועליה אני מודה לך, עלי לציין מספר עובדות בהקשר למרקרים:
לפני 17 שנים - סרטן במעי הגס דיוק A
לא קיבלתי טיפולים ואינני נמצאת במעקב אונקולוגי אלא רק בדיקות שגרתיות וכמובן אנדוסקופיות של המעיים.
אודה על התייחסותך למרקרים שציינתי ובפרט ל - ca 15.3
שיצא הפעם 19.7 ואילו לפני חצי שנה - 10.6
וכן ל - ca 19.9 שיצא הפעם 7.6 ואילו לפני חצי שנה 2u
האם יש טווחי נורמה למרקרים אלה?
אגב, ca 125 ו - cea תקינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרקרים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן06/02/2011הערכים הלוו הם בתחום הנורמה. צריך לחזור על הבדיקות ולראות אם יש דינמיקה ואם הם הולכים ועולים או לאו. במידה וקיימת עלית סמנים - יש לבצע הבירור המקובל - בדיקה גופנית, הדמיה ואנדוסקופיה, ובמידה והסמנים ממשיכים לטפס וכל הבדיקות תקינות - לשקול ביצוע PET
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמרקרים - תגובה
ד''ר דניאלה כץ06/02/2011בנוסף לנאמר ע"י פרופ' קוטן כדאי לבצע את הבדיקה החוזרת באותה המעבדה. לעיתים קיימיםשינויים קלים בין המעבדות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
זיו02/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קירבה לתינוק לאחר טיפול הקרנהזיו02/02/2011
שלום רב,
האם לאחר טיפול קרינה של 50 מחזורים בטיפול לאחר גילוי גידול סרטני במפשעה יש סכנה להחזיק תינוק?
הטיפול לקראת סיום ונערכו כ45 מחזורים עד כה.
האם יש מרחק מינימלי שמומלץ לשמור?
האם יש פרק זמן (שעות) שמומלץ לחכות?
תודה.
זיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קירבה לתינוק לאחר טיפול הקרנה - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/02/2011אם מדובר בקרינה ממאיץ קוי - אין שום סכנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
זיו02/02/2011ובמקרה שלא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/02/2011קרי, מדוטבר בטיפול ביוד רדיואקטיבי - אזי יש להמתין מספר ימים ובפיקוח של פיזיקאי המנטר את פליטת הקרינה מהחולה ניתן לקבוע מתי מותר מגע עם ילדים.
לפי תאורך - לא מדובר במקרה שכזה, אלא בקרינה חיצונית ממאיץ קווי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרקריםלאה02/02/2011
בת 60. בדיקות דם תקינות.
תוצאות מרקרים כדלקמן:
ca 125 - 27.3
ca 15.3 - 19.7
ca 19/9 - 7.6
cea - 2.6
אבקשך להתייחס למרקר השני והשלישי כי לגביהם חלה אצלי עליה והאם ידוע לך אם שינו את צורת החישוב ב"מכבי"?
בבדיקות קודמות לפני חצי שנה היה ca 15.3 10.6
ו - ca 19.9 - פחות מ - 2 u
האם יש משמעות לשינויים.
קולונוסקופיה , גסטרוסקופיה וממוגרפיה תקינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרקרים - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/02/2011לא ניתן לענות על שאלה זו מבלי להכיר את המקרה באופן יסודי - אנא פני עם התוצאות לאונקולוג.על פניו אינני סבור שיש בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לאה02/02/2011תודה על תשובתך המהירה.
אינני מטופלת ע"י אונקולוג.
סרטן המעי הגס לפני 17 שנים דיוק a
מאז אין ממאירויות
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי,מה לדעתכם כדאי לעשות?אביב01/02/2011
לאבי קיים גוש במפשעה שזוהה כבר בשנת 2008.
גודלו היה אז בערך 6 על5 או משהו סנטימטר,אני לא יודע בדיוק.
בכל מקרה,אז עשו לו סי טי פט והודגמה קליטה "בלתי ניכרת" של הסוכר בגוש.ולא הודגמו ממצאים נוספים בפט.
כמו כן בוצעה דגימה של ביופסיה עם מחט שהתשובות לגביה היו שליליות אז,אך הרופא טען שהביופסיה עם המחט אינה מספקת ביטחון מלא ומומלץ ביופסיה ניתוחית יותר(שכחתי את השם אבל זה מוכר).
בכל מקרה,הרופא אמר לו לפני כמעט שנתיים לחזור אליו לאחר כשלושה חודשים אולי לפט נוסף..הוא התעצל והחליט פשוט להתעלם מזה..יש איתו בעיה רצינית של התעלמות מבעיות רפואיות ולעשות רק את המינימום.
עכשיו לפני הקולונסקופיה השנתית שהוא עושה שלחה אותו הרופאה גם לעשות סיטי של אגן בטן.
כל מה שהודגמם באגן בטן נותר ללא שינוי לעומת הבדיקה הקודמת,
אך לגבי הגוש הידוע נכתב כך:
"באגן מימין מודגם תהליך ידוע בסמיכות מוערבת(רקמתית,נוזלית,שומנית) מימדיו 6.7 על 9.5 ס"מ.גדל בהשוואה לבדיקה הקודמת.הממצא גורם ללחת על שלפוחית השתן ודוחק אותו שמאלה-הפעם יותר לעומת בדיקה קודמת.
הפעם לא הודגמה בלוטת לימפה מוגדלת מתחת לממצא הנ"ל,אשר נצפתה בבדיקה קודמת".
השאלות שלי אליכם בבקשה מכם:
1.עד לפני הבדיקה הזאת,החשד היה או לגוש שומני או ללימפומה איטית(low degree).
אז ראשית אולי כדי להתעודד,האם יש מצב שלימפומה לא מודגמת פה בגלל שהבלוטה אינה מוגדלת או שזה לא משהו מכריע?
2.מה לדעתכם מדובר?אבי רוצה לעשות קולונוסקופיה אבל לא להעתסק עם הגוש הזה משום מה.האם זה יהיה מסוכן לחכות עוד שנתיים למשל ואז לבדוק את הגוש שוב?
אני יודע שהוא חייב להגיע חזרה לרופא המטפל,אבל יש סיכוי שהוא פשוט לא יעשה את זה,האם לדעתכם יש מצב שזה פשוט גוש שומני שממשיך לגדול?והאם בכלל חובה להוציא אותו באופן ודאי?
בקשה תענו לשאלותיי עד כמה שתוכלו כי אני לא ממש ישן..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגב הוא בן 60 עם אירוע לב לפני שנים
אביב02/02/2011ועל סף סכרת.
השאלה היא האם בעצמם גדילת הגוש מראה על ממאירות או שיכול להיות ששומן ממשיך להצטבר על הגוש עצמו שאולי בעצמו שומני בעיקר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי,מה לדעתכם כדאי לעשות? - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/02/2011יש לשקול לאלתר ביצוע ביופסיה מהגוש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי,המשך שאלה..
אביב02/02/2011הרי בוצעה ביופסיה לפני שנתיים.ביופסיה בדקירה ולא התגלתה ממאירות.
גם בדיקת הפט הראתה "קליטה בלתי ניכרת" כפי שנאמר..
האם לא יכול להיות שמדובר בגוש שומן בלבד שהולך וגדל?
בלוטת הלימפה כבר אינה מוגדלת לידו..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי,המשך שאלה.. - תגובה
פרופ` אברהם קוטן02/02/2011יש לבצע ביופסיה (לא ניקור לציטולוגיה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרטרופיה וסרטןמר31/01/2011
שלום,
בבדיקה שגרתית התגלה אצלי שינוי במישוש -
הרופא אמר משהו לגביי היפרטרופיה, האם הדבר מעלה סיכון להתפתחות סרטן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרטרופיה וסרטן - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/02/2011היפרטרופיה הכוונה להגדלה של משהו קיים.
השאלה שלך מאד כללית כי לא תארת את המיקום של הההפרטרופיה-מלאות שמששו.
חזור עם יותר פרטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום נמוך במיוחד בזמן כימו'ש"ש31/01/2011
נאמר לי שבזמן הכימו' יש לגשת לרופא או לפנות למיון אם מופיע חום מעל 38. בכל פעם שיש לי צמרמורות וסימפטומים אחרים אני מודדת חום ותמיד מתברר שהחום שלי דווקא נמוך במיוחד. למשל 35.1. האם יש לזה משמעות שדורשת התייחסות רפואית? (אני "סובלת" מחום נמוך במיוחד גם בזמנים רגילים, אם כי לא עד כדי כך).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום נמוך במיוחד בזמן כימו' - תגובה
ד''ר דניאלה כץ01/02/2011ההמלצה היא לשם לב לחם מעל 38
לגבי חם גוף נמוך נשמע פשוט אבל כדאי לבדוק את תקינות מד החום. חשוב גם היכן את בודקת בבית השחי או בפה. בפה החום בד"כ יותר גבוה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

