מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שנת לילה מוקדמתנורית09/12/2010
שאלה נוספת לגבי שנת לילה מוקדמת:
בני בן חודשיים וחצי נרדם מוקדם יחסית ומתחיל את שנת הלילה בסביבות 18:00.
אנחנו מתקשים "למשוך" אותו עד שעה מאוחרת יותר וגם לא בטוחים שנכון לעשות כן.
האם ניתן בכל זאת לעזור לו ולנו להתחיל את שנת הלילה בשעה יותר סבירה?
תודה,
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שנת לילה מוקדמת - תגובה
אורנה עטאר09/12/2010נורית שלום,
גם בנושא זה - יש פורום העוסק בשינה ואת מוזמנת להפנות את השאלה אליהם.
פורום זה עוסק בהתפתחות סנסו-מוטורית של תינוקות עד גיל שנתיים ונישמח לתת לך מענה בנושאים הקשורים לכך.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתן בקבוק עם חלב אםנורית09/12/2010
שלום,
בני בן כחודשיים וחצי ויונק. בשבועיים האחרונים ניסינו לתת לו בקבוק של חלב שאוב פעם ביום אך הוא מסרב לאכול מהבקבוק.
בעלי הוא זה שנותן את הבקבוק כאשר אני נמצאת בחדר אחר, ואנחנו מנסים זאת אחת לכמה ימים (לא יומיום).
לאחר שסירב בתוקף ובכה מאד התחלתי לשחק איתו במהלך היום עם הבקבוק ולעודד אותו להכניס לפה את פטמת הבקבוק, אך זה לא עזר.
היתה פעם אחת בה הסכים ולגם את כל הכמות שהיתה בבקבוק אבל לא ממש שאב מהבקבוק, פשוט נתן לחלב לטפטף לו לפה (לא סגר את הפה).
בנוסף, נראה שהוא לא כ"כ מכיר תנועה של מציצה - כשאני מנסה לתת לו מוצץ הוא לועס אותו וכנ"ל לגבי הבקבוק.
מה אפשר לעשות כדי להרגיל אותו לאכול גם מבקבוק?
תודה,
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתן בקבוק עם חלב אם - תגובה
אורנה עטאר09/12/2010נורית שלום,
אנא פני לפורום העוסק בתזונת תינוקות. יש כזה באתר.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנהיעל09/12/2010
שלום
האם יש מניעה להרדים תינוק בגיל הנל על כרית של מבוגר ולאחר 1/2 שעה להעבירו למיטתו ,תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
אורנה עטאר09/12/2010שלום יעל,
אני לא רואה בעיה עם זה בגילו.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתהפך מהגב לבטןלילי09/12/2010
שלום,
בני היקר בן 6 חודשים (נולד חודש וחצי לפני הזמן).
הוא כבר מתהפך זמן רב (יחסית...) מהבטן לגב ועכשיו (סוף סוף!) החל להתהפך מהגב לבטן.
אלא ש... כשהוא מתהפך מהגב לבטן היד שלו נשארת "תקועה" מתחת לבטן.
איזה תרגילים אפשר לעודד אצלו כדי שיוציא את היד בכוחות עצמו?
תודה
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתהפך מהגב לבטן - תגובה
אורנה עטאר09/12/2010לילי שלום,
הוא צריך למעשה להעביר משקל לצד השני בכדי להוציא את היד. את יכולה לעודד זאת ע"י קיפול של הרגל בצד של היד התקועה לכיוון האגן בכדי לסייע לו בהוצאת היד.
אך כדאי גם לחכות מעט ולתת לו להוציא את היד בעצמו ולהיות גאים בו כשהוא עושה זאת!
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר לחלב ניגרשני09/12/2010
בוקר טוב,
יש לי תינוקת בת שנה שהתפריט שלה בנוי בצורה הבאה:
שהיא מתעוררת 2 דקות הנקה
בשמונה סנדביץ עם חבית הוממרח כלשהו
בעשר-אחת עשרה פרי
12:30-13:00 ארוחת צהריים מנה של בשר עם תוספת
15:30 מעדן
18:30 ארוחת ערב פשטידה טונה זה משתנה תלוי מה היא אכלה בארוחת הבוקר
לפני השינה 2 דקות של הנקה
וכמובן, בהמלך היום אם היא רואה מישהו שאוכל היא מתיישבת לידו ומכבדים אותה.
ברצוני להפסיק את ההנקה וגם הילדה כבר לא מעוניינת בהנקה אני לא רוצה להעביר אותה לסימילאק/מטרנה ניסיתי לתת לה חלב ניגר אבל הטעם כנראה לא מצא חן בעינייה והיא לא בררנית באוכל זאת הפעם הראשונה שהיא מסרבת למשהו רציתי לדעת אם אני יכולה להעביר אותה אולי למשקאות החלביים שיש לתנובה או אם יש הצעה אחרת ואם גם התפריט שלה בסדר לגיל זה?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מעבר לחלב ניגר - תגובה
דבי גרוס דולב09/12/2010הי שני
שאלה זו שייכת לפורום תזונת תינוקות, אנא הפני אותה לשם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופאkati08/12/2010
מתי לוקחים את התינוק בפעם הראשונה לרופא ילדים?, האם מומלץ או שרק בחשש למשהו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא - תגובה
ליאת קופיט08/12/2010קרן שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק. את מוזמנת להתעייץ בפורום רפואת תינוקות או עם אחות טיפת חלב.
בברכה,
ליאת קופיט,
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל חמישה חודשיםיעלי08/12/2010
שלום ותודה על העזרה.
בני בן חמישה חודשים, ילד שקט ורגוע במיוחד.
מהרגע הראשון שמנו אותו על הבטן (תיחקרנו מהילדה הקודמת...) ובהתחלה היה נראה שהדבר מעודד את התפתחותו - בסביבות גיל שלושה חודשים החל להתהפך מהבטן לגב בשני הכיוונים. הוא עשה זאת למשך כשבועיים ואז הפסיק. לאחר זמן מה החל להתהפך מהגב לבטן (דרך צד אחד בלבד) ואז הפסיק גם את זה. כרגע הוא אינו מתהפך כלל וגם לא החל להסתובב סביב עצמו.
הוא מרגיש בנוח על הבטן ומרים גבוה מאוד את ראשו. יכול להישאר גם שעה על הבטן (אך מדי פעם מניח את הראש על המשטח למנוחה).
על פי התיאור - האם יש מקום לבירור או דאגה?
שוב תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל חמישה חודשים - תגובה
ליאת קופיט08/12/2010יעלי שלום, תינוק אינו שוכח כיצד לבצע תנועה מסויימת אך לעיתים יש רגרסיה ותינוק אשר מתהפך לבדו או שוכב יפה על הבטן ומרים ראש מפסיק פעולה זו לתקופה קצרה ושוב חוזר לבצע זאת. אין מקום לדאגה אך אני ממליצה לך לנסות לגרות אותו שוב ע"י תרגילים נכונים, להתפכויות ולסיבוב סביב ציר, חשוב מאוד להקפיד לבצע תרגילים לשני הצדדים בכדי למנוע אסימטריה בגופו.
בברכה,
ליאת קופיט,
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה קצת מוזרה ...נעמה08/12/2010
בתי בת שלושה חודשים וחצי, חייכנית ובריאה. לאחרונה התחילה להירדם עם מוצץ וחיתול במיטתה באופן עצמאי. שמתי לב שהיא יכולה לשכב במיטה עם המוצץ זמן ארוך בשקט, בלי "להתלונן" (אלא אם כן נופל לה המוצץ ...) - אפילו שעה שלמה! במהלך הזמן הזה היא יכולה להסתכל סביבה, למלמל, או להירדם לסירוגין ...
כמובן שזה מאוד נעים לי כאמא שהיא כל כך רגועה, אבל האם באמת תינוקת בגילה יכולה לשכב בשקט כל כך הרבה זמן? מה היא עושה כל הזמן הזה?! :-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה קצת מוזרה ... - תגובה
דבי גרוס דולב08/12/2010הי נעמה
קשה להגיד מה היא "עושה" כל הזמן הזה אבל כנראה שהיא מספיק רגועה על מנת להעסיק את עצמה ולהיות נינוחה ללא עזרתכם. רוב התינוקות אמנם לא מצליחים להיות במצב זה בגיל כזה אבל הדבר לא מעיד על שום בעיה בד"כ. תהני בנתיים..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הילד לא מפסיק לשלשל בעקבות החיסון..רחי07/12/2010
לד"ר שלום רב.
הנכד שלי בן ה3 חודשים קיבל חיסון רוטה לפני שבועים וחצי,וככל הנראה בעקבות החיסון הוא משלשל בין פעם לפעמים ביום.
לקחנו אותו לרופא והרופא המליץ להחליף לו את המטרנה למטרנה ללא גלוקוז.
רציתי לדעת האם זה טבעי או שזה תופעת לוואי,ואם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המצב הזה.
תודה רבה.
רחל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הילד לא מפסיק לשלשל בעקבות החיסון.. - תגובה
דבי גרוס דולב07/12/2010הי רחי
פורום זה אינו רפואי ואנו לא רופאות. אנא פני לפורום רפואת ילדים או לרופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה ושלוש חודשיםגיל07/12/2010
ביתי בת שנה ושלושה חודשים ועדיין לא אומרת מילים בסיסיות (יש לציין כי בגיל שנה אמרה מילה או שניים אך כמובן לא במדוייק - יצאו לה הברות כל שהם).
אני מנייחה שאין לה בעיית שמיעה כך נראה.
מה עלינו לעשות?
אנו מודאגים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת שנה ושלוש חודשים - תגובה
אורנה עטאר07/12/2010גיל שלום,
פורום זה לא עוסק בהתפתחות שפה. אך מניסיון יש טווח מאוד גדול בכל הנושא של התפתחות שפה. יש כאלו שמתחילים לדבר מאוד מוקדם וזה בסדר ואחרים אומרים את מילותייהם הראשונות סביב גיל שנתיים.
בכדי להסיר דאגה מלבך את מוזמנת להתייעץ בפורום בו עונה קלינאית תקשורת.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהסבתא06/12/2010
נכדתי בת שנה + 5 ח' עדיין לא עומדת. זוחלת מגיל 11ח, עומדת על הברכיים זקופה ומתחילה ללכת על הברכיים.
נאמר להוריה שהיא סובלת מעודף רגישות בכפות הרגליים ולכן לא עומדת.
אשמח להסבר על התופעה כמו כן המלצה לטיפול נכון.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
דבי גרוס דולב06/12/2010הי סבתא
עיכוב בהליכה והתקדמות על הברכיים יכולים לנבוע מסיבות שונות ולא רק מרגישות בכפות הרגליים. כדי לאבחן בצורה מדויקת ולהמליץ על תרגול יש אני צריכה להכיר את התינוק באופן אישי. אינני יודעת מה מקור האבחון אבל אני ממליצה לפגוש מדריכה להתפתחות תינוקות, לקבל תמונה מדויקת יותר על התפתחותה הכללית ומפה ללמוד תרגול נכון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהטליה06/12/2010
האם יש ממה לחשוש שתינוק בן 4 חודשים ישן מעל 18 שעות ביום? והאם כדאי להעיר אותו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה - תגובה
דבי גרוס דולב06/12/2010הי טליה,
בגיל 4 חודשים מצופה מהתינוק להיות מעט יותר עירני ולישון מעט פחות.
האם בזמני העירות בנך עירני ומגיב? שוכב בנינוחות על הבטן ומרים את ראשו? חשוב להסתכל על כל התמונה ההתפתחותית על מנת לדעת שהכל כשורה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 8 חודשיםמיכל06/12/2010
שלום,
בני בן 8 חודשים תינוק סקרן תקשורתי וחייכן דברים שעושה : התהפכות לשני הצדדים, "אוירון: כשנמצא על הבטן מרים יפה את ראשו,מכניס את שתי רגליו לפיו,מסתובב סיבוב ציראך כבר חודשיים זוחל זחילת גחון ורק לאחור.ניסיתי מספר תרגילים אך אין התקדמות. אני מתחילה להילחץ שמא משהו לא תקין והאם הוא נמצא בעיכוב התפתחותי משום שאינו זוחל זחילה תקינה, אינו יושב ואינו עומד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב06/12/2010הי מיכל
אנו מצפים לזחילה עד גיל 10 חודשים, כך שבנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי ודחיפה לאחור מהווה פעמים רבות סימן לזחילה מתקרבת.
בפורום זה תוכלי למצוא תרגלים שהצענו לעידוד הזחילה, נסי לתרגל אותם ולראות אם יש התקדמות בחודש הקרוב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעסוקה!1שני05/12/2010
שלום בני בן שישה חודשים מאוד פעלתני ואנרגטי הבעיה היא שאני לא יודעת איך להעסיק כל היום?יש לך רעיון ועוד איזה משחקים מתאימים לגיל ומתחתים אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תעסוקה!1 - תגובה
דבי גרוס דולב06/12/2010הי שני
אין צורך להעסיק תינוק כל היום. תינוק אנרגטי במיוחד דווקא יזדקק ליותר ויותר גירויים אם אלה יגדלו כל הזמן. חשוב שהתינוק ילמד גם להיות עם עצמו, על הזרון עם ובלי אוניברסיטה, לצאת לטיולים ארוכים, לשהות בגן ציבורי. אין צורך להגדיל את כמות המשחקים ואפשר גם להרגיע ולהרפות את הגוף בעזרת מגע עמוק, עיסויים ותנועה במרחב.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם שינה עם כרית פוגעת בהתפתחותדקלה05/12/2010
צהריים טובים
בתי בת שנה וחודש אוהבת לישון עם כרית .
רציתי לשאול האם שינה עם כרית פוגעת בצורה כל שהיא בהתפתחות?
באופן כללי היא בסדר גמור התפתחותית (כבר הולכת מספר חודשים ) .
תודה מיטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם שינה עם כרית פוגעת בהתפתחות - תגובה
דבי גרוס דולב06/12/2010הי מיטל
עדיפה שינה ללא כרית לתינוק בגיל זה אבל אם כבר אז רצוי שתהיה זו כרית דקה ורכה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)
(1).jpg)