מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום רבשלי06/02/2011
תינוק בן 10 שבועות.במשך היום אוכל כל 4 שעות בערך כמות של 130 מ"ל.
ארוחה אחרונה שלו בסביבות 8 בערב אחרי אמבטיה.
שמתי לב שאם אני לא מעירה אותו להחלפה בלילה ולאוכל הוא לא בוכה כמו בהתחלה אלא רק זז באי נוחות ויכול להרגע גם עם מוצץ.
לכן אני מעירה אותו בסביבות 2 בלילה.
ברגע שאני מכינה לו הוא מתחיל לאכול במהירות ורואים שהוא רעב
אם אני לא אעיר אותו אז הוא לא יאכל את הכמות המומלצת ליום.
1.האם להעיר אותו לאוכל?
2.מדוע אינו דורש אוכל למרות שרואים שהוא מאוד רעב?
3.אם לא אעיר אותו הוא לא יגיע למנה היומית שלו.אבקש את עצתך?
4.האם בלי קשר נהוג להחליף לתינוק בלילה חיתול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב - תגובה
ליאת קופיט06/02/2011שני שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק, לכן אני ממליצה לך לפנות לפורום רפואה וטיפול בתינוקות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוגיה לגיל שנה ו 3 ח'רינת05/02/2011
שלום רב
לבתי כל הצעצועים שבעולם
ויחד עם זאת היא מאוד משועממת
מה יכולות להיות פעילויות אטרקטיביות בגיל זה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוגיה לגיל שנה ו 3 ח' - תגובה
דבי גרוס דולב06/02/2011הי מיכאלה
תחילה, תינוק לא צריך את כל הצעצועים שבעולם. דווקא ריבוי בגירויים הוא שגורם פעמים רבות להשתעממות מהירה. אני ממליצה להוריד מרמת הגירויים, ללמד את הילדה להינות גם מעצמה ומהסביבה שלה.
עבור תינוקת שהתרגלה להרבה צעצועים מדובר בתהליך ממושך אבל נכון מבחינה התפתחותית. מעבר לזה, כדאי להרבות ביציאה מהבית, פגישה עם ילדים אחרים בני גילה, הגבלת הצפייה בטלוויזיה ופשוט שהייה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשיים וחצינגלה05/02/2011
שלום אני אם טרייה לתאומים בן ובת בני חודשיים וחצי נולדו בשבוע 34+2 יש לי שתי שאלות אני מתנצלת אם הגזמתי בשאלות אבל אמא חדשה תמיד רוצה לדעת הכל.... הם במצב טוב מבחינה בריאותית אוכלים טוב לעומת שהם פולטים אחרי כל אכילה לפעמים בא לי להשכיב אותם על הבטן שלי כאילו בטן מול בטן שאלתי היא 1-האם זה טוב גם אחרי אכילה למרות שהם פולטים?
2-הם מחייכים עוקבים אחרינו עוקבים אחרי כל דבר שבא מולם או מצדדים יוצרים קולות עושים תנועות מה עוד מצופה מהם לעשות בגיל כזה?תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודשיים וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב06/02/2011הי נגלה
1. זה תלוי בתינוק. אם יש נטייה גדולה לפלוט אז עדיף לחכות כמה דקות אבל אם את רואה שהשכבה כזו לא גורמת לפליטה אז את יכולה להשכיב אותם עלייך. אלה מסוג הדברים שאין חוקיות לגביהם אלא רק עניין אינדיבידואלי בין תינוק לתינוק.
2. בגיל זה נרצה להרבות בשכיבה על הבטן, על הצדדים ותתחיל הרמת ראש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- באיזה גיל תינוק צריך להתהפךמורן05/02/2011
מהבטן לגב ומהגב לבטן?
האם לתינוק מותר לישון על כרית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר באיזה גיל תינוק צריך להתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב06/02/2011הי מורן
התהפכויות באופן כללי אמורות להתרחש בין 4-6 חודשים, אין חוקיות לגבי כיוון ההתהפכות הראשון.
עדיף לתינוק לישון ללא כרית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 8 חודשיםמיצמיץ04/02/2011
שלום רב,
ביתי בת 8 חוד', לפני כשבועיים בלבד החלה להתשמש בהברה נוספת על "אאאההה" ו- "אוווו", ההברה הינה "תהתהתהתה".
הופננו לבדיקת שמיעה שקבעה כי יש לה כמות נוזלים קטנה באוזן וירידה זעירה בשמיעה.
נוסף על כך במשך מס' שבועות רב אני מנסה ללמד אותה לעשות שלום עם היד או כפיים , היא צוחקת מכך אך אינה עושה את התנועות.
גם כשצביעים לעבר חפץ מסויים היא מתמקדת באצבע המצביעה ולא בחפץ.
מבחינה מוטורית ההתפתחות שלה תקינה: מתהפכת, זוחלת, עמידה על 6 ואפילו התחלת ישיבה.
גם המוטוריקה העדינה שלה מפותחת: הכנסת צעצועים לחורים, סגירת חלונות נפתחים וכו'.
האם עליי להיות מוטרדת מהתפתחות השפה והתקשורת אצלה עקב חוסר בהברות וחוסר יכולת ליישת תנועות חוזרות ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 8 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב05/02/2011הי מיצמיץ
אני לא רואה שום בעיה בהתפתחות של ביתך. התפתחות השפה מתגבשת עד גיל שנתיים ומחוות כגון בי בי והצבעה יכולות להגיע גם מאוחר יותר סביב גיל שנה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לגעת בצעצועיםמיכל04/02/2011
הבת שלי בת 13 שבועות. היא התחילה לגעת בצעצועים אך רק ביד ימין. יד ימין רב הזמן פתוחה ולא מאוגרפת. לעומת זאת יד שמאל מאוגרפת רוב הזמן והתנועות שלה רובוטיות (לא זורמות).
עבר כבר יותר משבוע מאז שסמנו לב. העברנו את כל הצעצועים לצד שמאל שלה אך ללא הועיל, היא מושכת את יד ימין לכיון של הצעצועים בצד שמאול.
מה אפשר לעשות בכדי לפתח את שני הצדדים בו זמנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגעת בצעצועים - תגובה
אורנה עטאר04/02/2011מיכל שלום,
בכדי לעודד שימוש גם ביד השנייה תראי לה גירוי מסויים תיגעי ביד שמאל ותראי לה אותו שוב במרכז הגוף ותחכי שהיא תושיט את היד הזו. במידה ולא מושיטה הוסיפי אחרי שאת נוגעת ביד שלה לגעת עם הגירוי בפה שלה ואז להראות לה.
הייתי בנוסף משלבת כל מיני סוגי מגע בשתי הידיים עם דגש ביד שמאל. מגע עמוק, שפשופים, טפיחות.
מאחר והיא בגיל בו רק מתחילים להושיט יד לצעצועים הייתי מנסה את מה שכתבתי לך ומחכה ורואה מתי יד שמאל מצטרפת.
במידה ותראי שאין שינוי בחודש הקרוב חיזרי אליי.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיקוב בזחילהדנה03/02/2011
שלום רב
ביתי בת 9 חודשים נולדה בשבוע 40 + לידה רגילה.היא מסתובבת סביב עצמה וזוחלת אחורה אך קדימה עדיין לא. האם יש סיבה לדאגה??? עד איזה גיל ניתן לרכוש זחילה והיא תחשב בנורמה? יש לציין שהיא מתהפכת לשני הצדדים יפה. יושבת כשמושיבים זקוף. וכד'. כמו כן זוהי ילדתי ה4 כך שמפלס הלחץ נמוך אך... אודה על העיצה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיקוב בזחילה - תגובה
דבי גרוס דולב03/02/2011הי דנה
נצפה לראות זחילה אצל תינוק עד גיל 10 חודשים. אחד הדברים שעלולים לעכב זחילה הוא הושבה ולכן מומלץ לא להושיב תינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו. אם תוך חודש לא תתחיל ביתך לזחול את מוזמנת לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי עיכוב בדיבור נחשב לקושי?הדס03/02/2011
שלום רב,
הבן שלי בן שנה ו-10 חודשים ועדיין לא מדבר. הוא מבין הכל, מאוד רוצה לדבר, מנסה להביע עצמו בהברות ובידיים, אך לא מצליח להוציא מילים, מלבד אולי 4 מילים.
יש לי תור בהתפתחות הילד עוד חודשיים, אבל אני דואגת!
מה דעתכן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי עיכוב בדיבור נחשב לקושי? - תגובה
דבי גרוס דולב03/02/2011הי אורית
פורום זה עוסק רק בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לעניות. אנא נסי בפורום של קלינאית תקשורת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות בגיל 4 חודשמ.א02/02/2011
שלום דבי,
בני בן 4 חודשים ושבוע סובל מריפלוקס קיבתי.רק ביומיים האחרונים החל להגיש ידיו לעבר חפצים.בטיפת חלב אובחן כבעל טונוס שרירים גבוה ולכן רוב היום אינו רגוע ומסרב לשכב על הבטן יותר משתי דקות שאלתי היא מהם התרגילים שניתן לחזק את רצועת הכתיים כתחליף לשכיבה על הבטן שלא יגרמו לבני לסבל ומה עוד ניתן לעשות כדי להרגיעו מלבד עיסוי וערסול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות בגיל 4 חודש - תגובה
דבי גרוס דולב03/02/2011הי מ.א
יש דברים שונים שניתן לעשות כדי להרפות טונוס שרירים אבל מדובר בנושא שדורש התיחסות עמוקה יותר מאשר זו בפורום. צריך לראות ולהתנסות בסוגי המגע העמוק שתינוק בעל טונוס מוגבר צריך לחוות. ישנם סוגים שונים של מגע ושל תנועתיות המפרקים שבנך צריך לעבור יום יום על מתנ להוריד את הטונוס ודרך זה לאפשר לו להרגיש נינוח יותר.
אין מקום לחיזוק חגורת הכתפיים כפיצוי לאי שכיבה על הבטן אלא הכנת הגוף לשכיבה על הבטן ומתוך זה חיזוק חגורת הכתפיים.
אני ממליצה בחום להיעזר במדריכה להתפתחות תינוקות להתמודדות עם הטונוס הגבוה ולהתמודדות עם הסירוב לשכב על הבטן וחוסר השקט, אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון אישי
מירה05/02/2011היי
גם התינוק שלי בן 4 חודשים לא כל כך אוהב לשכב על הבטן בשעות הערות, מאוד חששתי להתפתחותו אבל גיליתי שאם אני שוכבת על הגב ומניחה אותו עליי כשהוא שכוב על הבטן אז הוא יותר רגוע ובכלל השתדלתי להחזיקו במצב של בטן אל בטן ולאט לאט ראיתי איך הוא מצליח להחזיק יפה את הראש. כעת גם כשאני משכיבה אותו בלול על הבטן הוא אמנם לא מעוניין יותר מ- 5 דק' אבל מתרומם יפה מאוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמניסיון אישי - תגובה
דבי גרוס דולב05/02/2011הי מירה
תודה על התיחסותך אבל יש לתת את הדעת על ההבדל המהותי בין תינוק שרק לא רוצה לשכב על הבטן לבין תינוק בעל טונוס שרירים מוגבר והקשיים הנלווים לכך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה-זחילה-בת 10 חודשיםיעל02/02/2011
בתי בת 10 חודשים (נולדה בסוף חודש שמיני ועם טורטיקוליס ימני חמור שכמובן בטיפול פיזותרפי) אינה יושבת עצמאית רק מרימה עצמה עם שרירי הבטן וגם אינה זוחלת. מה שכן , היא מתהפכת לשני הכיוונים כבר חודשיים, "הולכת" אחורה ומסתובבת סביב עצמה. האם יש סיבה לדאגה? האם יש משהו שאני יכולה לעשות/לעודד אותה לבצע פעולות אלו?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה-זחילה-בת 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב02/02/2011הי יעל
גיל 10 חודשים הוא כבר גיל שבו אנו מפצים לזחילה או עלייה על 6 ולכן ביתך נמצאת בעיכוב התפתחותי קטן. התרוממות דרך שרירי הבטן היא דרך משובשת להתישבות ולכן כדאי להמנע ממנה ע"י המנעות מהושבה.
לאור כל הנ"ל ולאור זה שגם ההתהפכויות הגיעו אצל ביתך מאוחר אני ממליצה בחום רב לקבל אבחון מאת מדריכה להתפתחות תינוקות על מנת לאבחן את מקור הקושי ולקבל תרגילים מועילעם וידידותיים לעידוד התהפתחות טובה. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא טריה-2 שאלות בבקשהשלי02/02/2011
שלום
אני אמא טריה לתינוק בן חודשיים.
רציתי לדעת לגבי עניין שמטריד אותי.
התינוק לרוב אחרי אוכל בלילה דורש לישון עליי (בטן אל בטן) כאשר אני במצב ישיבה עם מעט שיפוע אחורנית והתינוק עליי כאשר הוא במצב בין מאונך למאוזן-כלומר ישן בשיפוע.
האם זה מצב תקין או שתינוק חייב לישון במצב מאוזן כל הזמן.
האם יכול להיות מצב שלא מספיק דם מגיע למוח בתנוחה כזו?
2.האם תקין שראשו יהיה מעט מוטה לאחור לכיוון הגב שלו כאשר ישן עליי?האם יכול לגרום לנזק
תודה וסליחה אם השאלות קצת מוזרות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא טריה-2 שאלות בבקשה - תגובה
דבי גרוס דולב02/02/2011הי שני
אין סכנה בתנוחת השינה שאת מתארת חוץ מזו הבטיחותית. לעומת זאת תנוחת הראש כשהוא נטוי לאחור לא מומלצת. הראש צריך להיות תמוך כשהצוואר מהווה את המשכו הישיר והישר של עמוד השדרה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צהבת - ערכי בילירוביןיעל02/02/2011
שלום,
בני התינוק השתחרר מבי"ח כרגיל (אחרי 3 ימים) עם בילירובין 11.2, שהוגדר כצהבת קלה, ומאז אנחנו במעקב שבועי.
בגיל שבועיים וחצי היה 9.7.
אתמול, בגיל 3.5 שבועות היה 8.1.
אחות טיפת חלב אמרה שעד שזה לא יורד לחלוטין יש עדיין צהבת, ושנצטרך לבדוק האם זו לא צהבת פיזיולוגית אלא משהו אחר.
עד איזה גיל זה בסדר שיש ערכי בילירובין כאלה - לא מאוד גבוהים אבל גם לא יורדים לחלוטין?
באיזה שלב צריך להתחיל לבדוק תפקודי כבד וכיו"ב?
תודה,
יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צהבת - ערכי בילירובין - תגובה
דבי גרוס דולב02/02/2011הי יעל
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית ולכן לא אוכל לענות, אנא פני לרופא ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליכהגיל01/02/2011
שלום,
בתי בת שנה וחודש , התחילה בשבוע האחרון ללכת , היא עדיין לא יציבה לגמרי , נופלת וקמה , אבל הולכת 10-20 צעדים.
היא החלה בימים האחרונים להתרומם לבד מישיבה לעמידה.
שמתי לב שרגל ימין שלה דורכת יותר על החלק הפנימי של כף הרגל ( לכן היא נוטה לצד ימין ולא ישרה ).
רציתי לדעת מה יכולה להיות הבעיה ? אם יש מה לדאוג ? אם זה יכול להתסדר לבד ?
תודה , גיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליכה - תגובה
דבי גרוס דולב01/02/2011הי גיל
ביתך נמצאת בתחילתו של תהליך ההליכה כך שהיא עדיין מחפשת את היציבות ושיווי המשקל ולכן אין מקום לדאגה וקרוב לוודאי שהדבר יסתדר מעצמו. את מוזמנת לחזור אלי אם זה ימשך מעבר לכחודש.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות תינוקתמלי01/02/2011
שלום!
התינוקת שלי החזיקה את הראש בגיל כמה ימים ובגיל חודשיים וחצי כבר התהפכה מהגב לבטן. בגיל 3.5 חודשים כבר התהפכה חופשי מהבטן לגב, לשני הצדדים.
אח"כ, כנראה בעקבות כניסתה למעון לפעם בשבוע, חלתה. תחילה ברונכיוליטיס, אח"כ שלשולים והקאות, אח"כ שוב ברונכיוליטיס ואז דלקת ריאות. פעמיים היתה מאושפזת. יצאה מזה רק בגיל של כמעט 5 חודשים. (היתה חולה חודש וחצי). בזמן הזה סירבה לאכול , היתה חלשה וירדה מאחוזון 90 לאחוזון 25. מאז שהתאוששה, התחילה לזחול גחון ודי מהר. אני ממש רצה אחריה בבית. במעון אמרו לי שזה מוקדם מדי. בטיפת חלב התפלאו. היום בת 6 חודשים בדיוק והתחילה לעבור לזחילת 6. אני מניחה שאם לא היתה חולה היתה אפילו מקדימה עוד.
אמרו לי שהתפתחות מהירה מדי זה לא טוב. האם הקצב שלה בסדר או שצריך לדאוג?? ( יש לציין שהיא לא דילגה על שום שלב ושהיא בת לשני הורים אתלטים לשעבר.)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות תינוקת - תגובה
ליאת קופיט01/02/2011מלי שלום,
אכן, קצב ההתקדמות של בתך הוא מהיר לגילה בשל טונוס שרירים גבוה אך אין סיבה לדאגה מכיוון שבתך עוברת את כל שלבי ההתפתחות הנכונים בלי לדלג על שלבים מסויימים. אני רק ממליצה לך לבדוק שאכן התנועה שלה מתבצעת בצורה נכונה והיא לא "מפצה" בתנועה לא תקינה על הזריזות וקצב ההתקדמות המהיר שלה.
אשמח לעזור אם צריך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שבועיים עברו והיא עומדת
אודליה17/02/2011היא בת 6.5 חודשים וכבר נעמדת במיטתה וליד רהיטים, צוחקת ואוהבת את זה.
זה עוד לפני שהיא מתיישבת כמו שצריך.היא יושבת יציב רק אם מחזיקה במשהו. כלומר, נעזרת ברהיט כדי להתיישב ואם עוזבת אותו- נופלת לצד.
כבר שבועים זוחלת על שש.
האם צריך לעשות משהו?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגתם עלי
אודליה18/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדילגתם עלי - תגובה
אורנה עטאר19/02/2011שלום מלי,
אכן בתך מהממהרים. מה שחשוב בשלב הזה זה לתת לה לזחול כמה שיותר, לחזור שוב ושוב על התהפכויות ובמידה ונעמדת להוריד אותה כל פעם חזרה לרצפה בשלב הזה.
לפי מה שאת מתארת היא גם תגיע לישיבה בקרוב.
אנו רוצים לוודא שכל שלב התפתחותי הוטמע ולא בוצע במהירות ולזמן קצר ולכן ככל שהיא תתרגל את כל שלבי ההתפתחות שוב ושוב אין סיבה לדאגה.
אנחנו כאן לעוד שאלות.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 4 חודשיםאלה01/02/2011
שלום,
בני בן 4 חודשים ועדיין לא שולח באופן רצוני וברור את ידיו אל צעצועים או כל גירוי אחר שאני מנסה להציע לו. אציין גם כי רק בשבוע האחרון, הוא החל להחזיק את ראשו באופן יציב יותר כך שכמעט ואינו מנדנד אותו. מהו טווח הגילאיים בו תינוק אמור להתחיל לשלוח ידיים? האם יש משהו שניתן לעשות למעט לשים חפצים בידיו לאחר שעקב אחריהם עם עיניו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 4 חודשים - תגובה
ליאת קופיט01/02/2011אלה שלום,
תינוק צריך לשלוח את ידיו לעבר חפץ וגם לתפוס אותו בין גי 3-5 חוד'. האם תאור המקרה שלך הוא כאשר התינוק שלך שכוב על בטנו? אם כן, את כותבת שרק לאחרונה הוא החל להחזיק את ראשו ביציבות אז אני מאמינה שגם ינסה עוד מעט לנתק את ידו מהרצפה וינסה לשלוח יד לעבר הצעצוע (לצורך כך צריך מער' שיווי משקל מפותחת), האם זה קורה גם במצבים אחרים? ניתן להראות לתינוק את הצעצוע ממרכז פניו ולהעביר לאט לידיו, לנסות לגרות את כף/גב היד עם הצעצוע ושוב מעט להרחיק ולנסות לתת לו לשלוח יד, נסי זאת בהתחלה שהוא שכוב על גבו.
אשמח לעדכון,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
