מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- התפתחות מוטורית - בת 4 חודשין וחצימגי אלי06/11/2010
היי,
בגיל 3 חודשים + שבוע התהפכה לראשונה , לדעתי באופן לא רצוני ובמיטה בלבד מגב לבטן. לקראת גיל 4 חודשים החלה להתהפך באופן רצוני והגיעה לא גירוי ששמנו לה בצדדים בקלות. עכשיו היא מתוסכלת שהיא לא מצליחה להתקדם לעבר גירוי שנמצא מולה כשהיא על הבטן. היא מורידה את ראשה מכניסה ידיים, מרימה את הטוסיק ומנסה להתקדם כאשר היא נשענת על רגל אחת. היא בת 4 חודשים וחצי, האם זה נשמע תקין? היא מידי פעם מצליחה זחילת גחון לאחור , אך מעט מאוד פעמים.
האם לתת לה את הזמן או שזה דורש תרגול מסויים? האם צריך עוד פרטים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מוטורית - בת 4 חודשין וחצי - תגובה
דבי גרוס דולב07/11/2010הי מגי
לא הבנתי את ההתחלה של שאלתך, האם עכשיו ביתך כבר מתהפכת לשני הצדדים?
בכל מקרה היא מתנסה כרגע בדרכים להתקדם ולזחול ואין צורך בהתערבות, במיוחד לאור העובדה שהיא אינה נמצאת בעיכוב. תסכול הוא לפעמים חלק מהתפתחות התינוק והאדם בכלל ודרך תסכול יש למידה ומוטיבציה. ביתך נמצאת במקום התפתחותי טוב ותקין ולכן כדאי לתת לה למצוא את דרכה קדימה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צפייה בטלוויזיהמגי אלי06/11/2010
שלום רב,
האם צפייה בטלוויזיה פוגעת בהתפתחות התינוקות?
בתי בת 4 חודשים ואני שמה אותה מול הטלוויזיה כחצי שעה ביום ( לא יותר)
תודה,
מגי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צפייה בטלוויזיה - תגובה
דבי גרוס דולב06/11/2010הי מגי
צפייה בטלוויזיה אצל תינוקות מתחת לגיל שנה הוכחה כלא מומלצת בכלל, ישנם מחקרים בנושא.
מבחינה התפתחותית טלוויזיה גורמת לפסיביות, אינה מתאימה למוחו של תינוק קטן, גורמת להתמכרות בגיל מאוחר יותר ואינה מעודדת התפתחות מוטורית וחושית בכלל.
כמובן שאם מדובר במינונים ממש נמוכים אז לא נורא אבל בגיל זה ממש אין צורך בטלוויזיה ועדיף להמנע מזה ככל הניתן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות של תינוק בן 7 שבועותשרון05/11/2010
יש לי תינוק בן 7 שבועות ואני קצת מודאגת. אין לי ספק שהוא רואה (כבר עוקב אחרי עצמים) ושומע (עבר בדיקת שמיעה) אך משום מה כשהוא שוכב על גבו הוא מסתכל כלפי מעלה. כנ"ל אם הוא נמצא עלי במאונך כשגבו צמודה לבטני הוא מסתכל כלפי מעלה. בשכיבה אם אני מסבה את תשומת ליבו הוא מסוגל להתבונן בי. מבטו עדיין לא ממוקד - קיימת פזילה של עין אחת.מעבר לכך הוא כבר מחייך. האם ישסיבה לחשש? מהם הסימפטומים של אוטיזם שניתן לראות בגיל זה?
אודה לחוו"ד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות של תינוק בן 7 שבועות - תגובה
אורנה עטאר06/11/2010שרון שלום,
נראה תקין לגילו, מחייך, מתחיל למקד ולעקוב וזה בסדר גמור.
תהני ממנו!
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי הירדמות אצל תינוק בן 7 שבועותנורית05/11/2010
בני בן 7 שבועות ויונק (אין בעייה של חוסר חלב).
בלילות האחרונים (ובדר"כ גם במהלך היום) כאשר הוא נרדם עלינו, בשלב בו ישן טוב, אנו משכיבים אותו בעדיונות ובהדרגה במיטה.לאחר שאנו מסירים ממנו את הידיים מתחילות קפיצות של ידיים ורגליים ולעיתים שפשוף הפנים, ועד מהרה הוא מעיר את עצמו.
יש לציין שהוא יונק בסדר, בדר"כ נראה שבע, ומדובר בזמנים בהם הוא עייף.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי הירדמות אצל תינוק בן 7 שבועות - תגובה
דבי גרוס דולב05/11/2010הי נורית
לתינוקות בגיל זה אכן יש קשיים בהירדמות ובשינה, מדובר בתופעה מוכרת ונורמלית. התינוק חש שהוא כבר לא בידיים של אמא או אבא והוא מתקומם נגד זה. מומלץ להמשיך ולנסות להניח את התינוק במיטה כשהוא ישן חזק, להוריד את הידיים ממנו מאוד בהדרגתיוית ובאיטיות, להרים אם יש בכי ולהחזיר לאחר ההירגעות. וזאת גם כדי לנסות להרגיל לשינה במיטה ובמקביל לתת מענה לקושי שלו.
בעיית קפיצות הידיים יכולה להפתר ע"י שימוש בעיטוף התינוק ע"י שמיכת עיטוף צמודה לגוף, דבר שגורם לתינוק להרגיש מכונס ומוגן ומונע את הופעת רפלקס מורו.
בכל מקרה, עם הזמן מתחילה השינה להסתדר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות נוספות לגבי קשיי הירדמות
נורית05/11/2010תודה. כמה שאלות נוספות בנושא בהקשר לתשובתך
1. בדר"כ אין בכי, אלא התעוררות וסוג של "היפר" בגלל התנועות. האם להרים אותו על הידיים אם אין בכי און לנסות לאפשר לו להירדם כשהתזוזות ייפסקו?
2. מתי נפסק רפלקס מורו וההירדמות יותר רגועה?
3. שינה על הבטן מונעת את הקפיצות ואז השינה ארוכה ורצופה, אך אנו משכיבים אותו על הבטן רק במהלך היום. היית מתיעה לנסות גם בלילה?
שוב תודה,
נורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלות נוספות לגבי קשיי הירדמות - תגובה
דבי גרוס דולב06/11/2010הי נורית
1. אם אין בכי אין צורך להוציא מהמיטה, אפשר להרגיע במגע יד על גוף התינוק, לטיפות , טפיחות קצביות על הטוסיק והרגעה בקול. אם יש בכי אז לקחת לידיים.
2. רפלקס מורו עוזב את הגוף מסביב לגיל 3 חודשים אבל גם לאחר מכן יכולות להמשיך התעורריות שנובעות מקפיצות של הגוף.
3. שינה על הבטן היא אכן שינה רגועה ומכונסת יותר אבל אני לא יכולה להמליץ על כך בשל הוראת משרד הבריאות. מדובר בהחלטה משפחתית שלכם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
נורית07/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שבועייםמאי05/11/2010
שלום,
הילדה שלי סובלת כרגע מגזים ובגלל שהיא גם יונקת וגם כדי להרגיע אותה , יוצא שהיא הרבה בידיים . השאלה שלי מאיזה גיל הם מתרגלים לידיים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת שבועיים - תגובה
דבי גרוס דולב05/11/2010הי מאיה
אני לא מאמינה במושג "להתרגל על הידיים". תינוק בגיל זה ובגיל מתקדם יותר גם צריך מענה על כל הצרכים ואחד הצרכים החשובים זה להרגיש קירבה כשכואב וקשה. לכן זה לא רלוונטי אם הוא יתרגל על הידיים או לא. אני מאמינה שגם בגיל שנה אנו צריכים להרים את הילדים שלנו על הידיים כשקשה להם וכשהם זקוקים לנו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב בהתפתחותסמדר04/11/2010
שלום רב,
ביתי בת שנה ושלושה חודשים, לא תמיד מגיבה כשקוראים לה,
אומרת רק הברות בלי מילים וכוונה.
לא מחכה תנועות שאומרים לה , לא מסמנת שלוםם, לא מוחאת כפיים . לא עונה
כששואלים אותה איפה אמא איפה אבא. אך עושה רושם שמבינה הכל, רק אינה
מגיבה למה שנאמר לה.
עלי לציין שבעבר היא כן ידעה למחוא כפיים ולחקת .עכשיו קיימת נסיגה .
מצב זה קצת מלחיץ ומדאיג.
אבקש חוות דעת אם זה מצב רגיל או צריך להתייחס אל זה כאל עיכוב בהתפתחות.
תודה
יהודית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב בהתפתחות - תגובה
דבי גרוס דולב05/11/2010הי סמדר
לא נשמע לי שיש מקום לדאגה. מחוות כגון אלה שציינת לפעמים מתעכבות מעט וצריך להסתכל על כל התמונה ההתפתחותית. אם הילד מבין, מתקשר, מתפתח טוב מוטורית,ובאופן כללי נראה שהכל תקין, אז הכל תקין. אם את בכל זאת לא שקטה את יכולה להתייעץ עם אחות טיפת חלב או איש מקצוע אחר כי אין כמו מראה עיניים כדי לאבחן תינוק.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלונתמיכל04/11/2010
שלום
לבתי יש יופי של סינר מפלסטיק קשיח.
לקראת החורף כבר לא ניתן להפשיט את החלק העליון שלה לפני הארוחה והיא חייבת סינר.
אין לנו כבר כוח לכביסות וכתמים כמעט על כל בגד !!!!
האם יש למישהוא בקהל המומחיות ובקהל הכללי רעיונות לשילוב חדשני של הסינר בחיים של הקטנטונת הזו ? להפוך אותו לאטרקטיבי ? לשכנע אותה ?????
שאלה לי נוספת חשובה וקריטית :
בתי עברה את כל השלבים התקינים עד לעמידה וישיבה כולל כל הזחילות וההתהפכויות
כרגע היא זוחלת ונעמדת בתמיכה בלבד (לול וכ')
כיצד ניתן לקדם אותה להליכה. (היא כל יום בג'ימבורי לפחות שעה).
תודה מראש.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלונת - תגובה
אורנה עטאר06/11/2010אנא הפני את השאלה לפורום תזונת תינוקות.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשה דמית מהפותנטלי04/11/2010
שלום רב,
ביתי בת חודשיים ושבוע וניזונה מהנקה מלאה בלבד.
היום בעץ החלפת הטיטול הייתה הפרשה דמית בהירה (ממש ורדרדה) וכאילו מאוד עדינה.
האם הדבר תקין?
יש לציין כי אני נוטלת גלולות סרזט למניעת הריון.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשה דמית מהפות - תגובה
דבי גרוס דולב04/11/2010הי נטלי
שאלתך שייכת לרופא ילדים, אנו לא עוסקות בנושאים רפואיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילת 6 וישיבה - בת 10 חודשיםלילך04/11/2010
בתי בת 10 חודשים זוחלת גחון קדימה ואחורה.עומדת על 6 כבר זמן רב אבל לא מתקדמת קדימה על 6, רק מנענעת עצמה וישר נופלת לפנים וזוחלת רק גחון. אינה מתיישבת לבדה למרות ניסיונות שלה להתיישב היא נשכבת על הצד ומרימה חלק גוף עליון למעלה אבל לא עד כדי ישיבה ואז נופלת. ניסיתי לעזור לה להתיישב כדי שתלמד אבל לא עוזר.אם אני מושיבה אותה היא יציבה מאוד ויודעת איך לייצב עצמה על מנת לא ליפול ומחצי שכיבה מתיישבת לבד מבלי לתפוס בכלום. לאחרונה הייתה חולה הרבה וגם מוציאה שיניים (כל חודש 2 וכבר יש לה 6). שאלותיי הן:
האם מדובר בעיכוב בהתפתחות?
האם כאבי השיניים וכל מה שעבר עליה (חום,דלקת אוזניים,הקאות) מעכב אותה?
לאחרונה שמתי לב שנישכבת על הגב ועם הרגליים דוחפת את הגוף אחורה, כאילו זחילה על הגב....?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שירלי הדר הלילה במשמרת לילה
משמרת לילה04/11/2010אנו מזמינים אתכם לקחת חלק במשמרת לילה בעמוד הפייסבוק של האגיס - המקום עבורכם להכיר עוד אלפי הורים טריים, שממש כמוכם - נותרים ערים בלילות, להעביר עימם את הלילה ביחד ולחלוק כמה מהתחושות והחוויות שמגיעות עם כל תינוק שאך נולד.
והלילה במשמרת הלילה – שירלי הדר נתורופתית המתמחה בתחום הטיפול הסנסומוטורי בתינוקות וילדים תלמד כיצד לפתח אינטליגנציה מוטורית.
לילה שקט !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזחילת 6 וישיבה - בת 10 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב04/11/2010הי לילך
מה שאת מתארת אופייני מאוד לתינוקות בעלי זקיפת יתר בגב. מדובר בנטייה לגב זקוף יתר על המידה ולכן יש קושי להתקדם על 6 ולהתיישב, שתי פעולות שדורשות כפיפה טובה בגב ותנועתיות מלאנ של עמוד השדרה. איפיונים נוספים לקושי זה הם
התרוממות ממצבי שכיבה לישיבה וישיבה זקופה כשמושיבים את התינוק.
אין קשר להוצאת השיניים, מדובר בקושי מוטורי. ואפשר גם להרגע.. לא מדובר בקושי גדול אבל כן כזה שדורש בחון מדויק ותרגול. סוג התרגול שניתן בד"כ הוא של התעגלות ותנועתיות של הגב ומכאן למידה של זחילה והתישבות.
המלצתי היא לקבל אבחון ממדריכה להתפתחות תינוקות כדי לעזור לביתך להתגבר על קושי, אם אכן יש כזה, ולעזור לה לממש את התפתחותה המוטורית כראוי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד מתי להעיר תינוקת לארוחות ?ni4ni03/11/2010
שלום
בתנו בת שבועיים וניזונה מיניקה בלבד.
בשיחרור מבית החולים נאמר לנו להעיר אותה באופן יזום כל 3 שעות לאכילה, גם אם לא התעוררה מעצמה.
מה שלא אמרו לנו זה עד מתי להמשיך בנוהל הזה.
באיזה גיל/משקל ניתן להפסיק עם זה ולתת לה להתעורר לאכילה באופן ספונטאני (מטבע הדברים, שעות הלילה הן הבעייתיות ביותר) ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצלי זה גרר עצבנות..
עמית03/11/2010אני לא מהמקצועיות אבל מניסיוני הקצר:
כשהערתי אותו בשביל לאכול היניקה לא היתה אפקטיבית, הוא נרדם כל הזמן ואם היה נשאר ער הוא נהיה עצבני מאוד. אז אחרי כמה ימים נתתי לו לישון כמה שרצה ואם התעורר הוא מיד קיבל אוכל.
חשוב לציין שהוא נולד והשתחרר מבי"ח במשקל תקין וקצב העלייה במשקל גם כן היה תקין לכן לא מצאתי צורך להמשיך ולהרגיז אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעד מתי להעיר תינוקת לארוחות ? - תגובה
אורנה עטאר03/11/2010לצערי פורום זה אינו עוסק בנושא.
אנא הפנה את השאלה לפורום העוסק בתזונת תינוקות.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלותלילי01/11/2010
שלום רב,
בני בן 5 חודשים, אך נולד חודש וחצי לפני הזמן (כלומר: בגיל מתוקן הוא בן 3.5 חודשים).
שאלה ראשונה - לאחרונה הוא החל להחזיק את שתי הידיים שלו ביחד. ולעיתים להכניס לפה. האם זה תקין. האם זה שלב בהתפתחות?
שאלה שנייה - האם זה תקין שהוא התהפך עד עכשיו מהבטן לגב, אך טרם התהפך מהגב לבטן?
בתודה מראש (ושבחים על הפורום),
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי שאלות - תגובה
דבי גרוס דולב02/11/2010הי לילי
הכנסת ידיים לפה היא בהחלט שלב חשוב בהתפתחות התינוק בו הוא בודק ומגלה את העולם דרך הפה, השלב האוראלי. החזקת הידיים יחד מלמדת את קו האמצע.
התהפכויות מתרחשות בין 4-6 חודשים כך שאין כל בעיתיות בהתפתחותו של בנך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבנה וביצוע פעולות - בת שנה + 5אילונה01/11/2010
היי שלום וערב טוב,
ביתי בת שנה + 5 (כרונולוגית). נולדה פגית וגילה המתוקן: שנה + 3. ביתי היא ילדה מאוד חייכנית, עירנית, חברותית, סקרנית ופעלתנית. ממלמלת המון. מדברת המון בשפתה (מרכיבה משפטים מצחיקים בגיבריש). אומרת תדה - תודה, הינה - הנה, אמ אמ - אוכל, טטה - סבתא, דדה - דודה, בא - אבא, דה - כדור וגם בובה. ביתי לא מצביעה ולא מוחאת כפיים. מצליחה לנקוש בקוביות. לא מחקה קולות של חתול או כלב או פרה. נהנת מתכניות בטלויזיה, נהנת לשמוע סיפורים שאני מקריאה לה מספר ושירים שאני שרה לה. מגיבה לשמה, מבינה ומזהה אנשים, מזהה את עצמה בראי, מושיטה ידיים כשרומה, מבינה: בואי וקחי ותני . לא מגיבה למילה "לא". אומרת "לא" עם ראשה. משחילה טבעות, מכניסה קוביות לקופסא. לא בונה מגדל קוביות ולא מוכנה לאחוז בצבע ולשרבט על דף. מכניסה הרבה דברים לפה. מבחינה מוטורית: עוד לא הולכת. מתהלכת בעזרת חפצים דוממים (שולחן, ספה). לא מוכנה לצעוד עם בימבה או עגלה. היא מחזיקה, מרגישה שזה לא בטוח ומייד מתיישבת. לא מוכנה להחזיק בקבוק לשתיית מים לבד. אך לקראת השינה במצב מאונך, היא מחזיקה בקבוק. לא אוכלת ממש לבדה. אני חותכת לה את האוכל לחתיכות לצלחת ומשם היא לוקחת בידיה ומכניסה לפה. ברור לי שישנו כאן עיכוב כלשהו. מה התרשמותכם מהתיאור שלי? האם הפעולות שאינה מבצעת ולא מבינה מעידים על פיגור ?
אשמח לתשובתכם הכנה.
בברכה,
אילונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבנה וביצוע פעולות - בת שנה + 5 - תגובה
דבי גרוס דולב02/11/2010הי אילונה
אין שום עיכוב ואין בעיתיות בהתפתחות של ביתך.
אי החזקת הבקבוק היא התנהגותית בלבד ולא מוטרית בגיל זה ואפשר פשוט להמשיך ולהתעקש על זה. הליכה עצמאית אנו מצפים לראות עד גיל שנה וחצי וביתך בת שנה ושלושה חודשים לפי גילה המתוקן ולכן אינה נמצאת בעיכוב.
הפעולות שאינה מבצעת אינן מעידות על קושי ספציפי, המשיכי להציג פעולות אלה בפניה וגם הן יגיעו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה בעריסהחן01/11/2010
שלום בתי בת 6.5 חודשים, וישנה עדיין בעריסת פלסטיק לבנה (גודלה בערך- 60/90) מכיוון שאנחנו ממש צפופים במקום.רציתי לדעת האם זה פוגע לה בהתפחתות?
לאחרונה שהייתי בטיפת חלב היא ירדה באחוזון היא שוקלת 7.500 וגובהה 65.5. פעם שעברה היא הייתה אחוזון 75 ועכשיו היא בן 25 ל50 האם אולי העריסה עוצרת לה את הגדילה? תודה מראש!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה בעריסה - תגובה
אורנה עטאר01/11/2010שלום רב,
במידה ויש לה מקום בעריסה אין כל בעיה.
הבעיה מתעוררת כשאין מקום או שהיא מתחילה להיעמד ואז חייבים לעבור למיטה או ללול.
אין קשר לירידה באחוזונים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינה בעריסה - תגובה
ליאת קופיט01/11/2010חן שלום,
בגיל 6.5 תינוק מתהפך מצד לצד וזז המון גם בשנתו, התזוזה ושנוי התנוחה חשובים להתפתחות המוטורית של בתך ולשינה נוחה וטובה יותר. אך העריסה לא עוצרת לה את הגדילה, בטח לא מבחינת משקל וגובה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכותמרין01/11/2010
שלום!
הילדה שלי בת 4 חודשים ולפני כ-10 ימים עברה מהנקה מלאה לסימילאק.
היא כבר הספיקה כמה פעמים לבצע היפוך מהבטן לגב ומהגב לבטן לגמרי בעצמה (כמה פעמים כאילו "בפוקס" ופעמים בודדות זה היה נראה כאילו עושה זאת ממש במכוון בעקבות צעצוע שהסתכלה עליו).
מאז שעברה לתמ"ל (כ-10 ימים) היא אינה מתהפכת ואפילו כאשר אני מנחה אותה היא מתעצלת להמשיך את התנועה לבדה ומעדיפה להשאר על הצד ואז "ליפול" לכיוון שאליו ימשוך הראש. היא גם כמעט ולא משחררת את היד שנתפסת מתחת לבית החזה כאשר אני הופכת אותה לבטן - ומעדיפה לחכות עד שאני אשחרר לה אותה.
אציין כי היא חייכנית, מתקשרת וצוחקת כרגיל אבל ההרגשה הכללית היא שהילדה "כבדה" ו"עצלנית" יותר מאשר שהיתה כאשר הנקתי אותה.
אני יודעת שהאוכל עצמו הוא "כבד" יותר ולוקח יותר זמן לעכל אותו אבל גם כ- שעה אחרי הארוחה הילדה עדיין "כבדה".
האם זו תופעה נורמלית? האם יתכן כי שכחה איך להתהפך?
מה עליי לעשות על מנת להחזירה להיות פעילה יותר ושתחזור להתהפך בכוחות עצמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות - תגובה
ליאת קופיט01/11/2010שלום מרין,
לקראת גיל 4 חודשים התינוק שלנו מתחיל את שלב ההתפכויות, בהתחלה אלה התהפכויות "לא רצוניות" אך כשהוא "לומד" את התנועה, היא נהפכת לרצונית, למשל התהפכות לאחד הצדדים בכדי להגיע לצעצוע מסויים וכד'..ניתן לתרגל עם ביתך תרגילים מתאימים לשלב ההתהפכויות (נמצאים באתר). זוהיא רק התחלה של התהפכות ולכן התנועה לא נעשית ברצף ובזמנים קצרים, ברגע שתתרגלי איתה את התנועה יהיה לה הרבה יותר קל והיא תבצע זו בעצמה מתוך רצון ולא ב"פוקס".
לגבי ההעברה מהנקה לסימילאק, ידוע שהסימילאק הוא ממלא יותר אך כמו שציינתי בתחילת בתשובה, לא זו הסיבה שבתך אינה מתהפכת עדיין בחופשיות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן כמעט חצי שנה- לא מתהפך מהבטן לגבדנה31/10/2010
בני שבוע הבא יהיה בן חצי שנה, בגיל 4 וחצי חודשים התהפך לראשונה מהבטן לגב אך זה בעידוד עם משחקים שאחריהם הוא עקב והתהפך. הוא לא עשה את זה הרבה. בגיל 5 חודשים התהפך מהגב לבטן ונשאר על הבטן שעות (אוהב לישון ככה ובכל הזדמנות מבצע התהפכות לבטן אפילו באמצע החתלה) הוא מרים את הטוסיק ומתקדם ברוורס וקצת קדימה בזחילת גחון.
אבל אני שמתי לב שהוא בכלל לא מתהפך מהבטן לגב. האם זה תקין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן כמעט חצי שנה- לא מתהפך מהבטן לגב - תגובה
ליאת קופיט01/11/2010שלום אמא,
בגיל חצי שנה נרצה לראות תינוק מתהפך חופשי מהבטן לגב ומהגב לבטן, יכול להיות שלבנך יש קושי מוטורי מסויים אשר מקשה עליו להתפך מהבטן לגב.
הייתי ממליצה לך להגיע איתו לאבחון וייעוץ לגבי תרגילים מתאימים ונכונים עבורו.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)
