מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לא זוחל ולא יושב, בן 10.5 חודשיםמיקי18/12/2010
שלום רב,
בני גיא, בן 10.5 חודשים. זוחל על הגחון (יד ורגל נגדית) נעמד בכוחות עצמו ומתיישב רק מעמידה.
מאד פעיל, מטפס ועובר כל מכשול ששמים מולו.
הוא נעמד על שש, אך ברגע שצריך לזוז, הוא נשכב שוב על הבטן.
מלוות התפתחות ציינו שיש לחזק לו את חגורת הכתפיים ולא לתת לו להיעמד עד כמה שניתן.
אנחנו עושים תרגילים אך נראה שזה לא עוזר (אמנם זמן התרגול שלנו מוגבל בשל חזרה מאוחרת הביתה בכל יום, אך אני משתדלת לתרגל עד כמה שניתן).
אני מאד מתוסכלת ומפחדת שיגרור את העיכוב ההתפתחותי.
באיזה גיל נחשב הנושא לעיכוב התפתחותי?
אילו תרגילים מומלצים יש לחיזוק חגורת הכתפיים?
איך ניתן להתגבר על העובדה כי קר מאד בבית בימים אלו, ולתת לו לזחול ללא מכנסיים זה לא אפשרי...
תודה!
מיקי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא זוחל ולא יושב, בן 10.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב18/12/2010הי מיקי
אנו מצפים לזחילה ולהתישבות עד גיל 10 חודשים, כך שבנך נכנס להתחלה של עיכוב. יש גם לתת את הדעת שהוא כבר נעמד לפני שלמד לזחול ושהוא מתיישב באופן משובש, כנראה מאותה סיבה שקשה לו לזחול.
אינני יודעת אם האבחון שקיבלתם מדויק ואינני נוטה להציע תרגול על סמך אבחון שאיננו שלי. תרגול מומלץ יכול להנתן רק לאחר אבחון מדויק שלפיו ניתן לדעת מהו הגורם המעכב את התינוק. על אף הקור והחורף חשוב לאפשר לתינוק לשהות על הרצפה , אפשר לתת לתינוק לזחול עם מכנסיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 10 חדושים. עדיין לא יושבענת18/12/2010
שלום. בני בן 10 חודשים. הוא לא יושב, לא מוחא כפיים, לא עושה "ביי ביי", אין לו אחיזת פינצטה.
ייתכן וחלק מהדברים שמניתי עדיין בסדר שלא עושה, אבל ישיבה למיטב ידיעתי הוא כבר אמור לשבת.
מה יכולה להיות הסיבה לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 10 חדושים. עדיין לא יושב - תגובה
דבי גרוס דולב18/12/2010הי ענת
מהדברים שמנית כן חשוב שבנך ידע להתיישב אבל פני זה, חסרים לי מספר פרטים. האם הוא זוחל זחילת 6?ממתי? האם אתם מושיבים אותו? כיצד הייתה התפתחותו המוטורית עד כה? האם הוא מנסה להיעמד?
אשמח לקבל תשובות על שאלות אלה ולהמשיך בהתיחסותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה לפני זחילהאדוה16/12/2010
דבי שלום
בתי בת 5 חודשים ומתפתחת מאד מהר. בגיל 3 שבועות החלה להתהפך הבטן לגב ומגיל 3 וחצי חדשים מהגב לבטן. מגיל 3 חודשים בערך מתקדמת בזחילת גחון. בגיל 4 וחצי חודשים החלה להיעמד על 6 (טוסיק מורם) ולהתנדנד ומס' ימים לאחר מכן להתיישב עצמאית כשהיא כפופה. מאז שגילתה את ההתיישבות היא לא מנסה להתקדם בזחילה על 6 אלא רק להתיישב והיא מתקדמת בעיקר במעין קפיצות צפרדע ("זינוקים" קדימה) ולכן איני מאפשרת לה להיות על הרצפה אלא רק על מזרון/אוניברסיטה מחשש שתחבל. מדובר אגב בתינוקת מאד מאד אנרגטית ותזזיתית על גבול אי שקט.
שאלותיי:
1. האם כדאי לעודד אותה להתקדם ממצב עמידת 6 במקום לבחור בהתיישבות בכל עלייה לעמידת 6? ואם כן- כיצד ? אילו תרגילים עליי לבצע עימה?
2. מה ההשלכות של התפתחות כה מהירה בעתיד ?
תודה,
אדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה לפני זחילה - תגובה
דבי גרוס דולב16/12/2010הי אדוה
העלית שאלה מאוד מענייינת ורלוונטית. הורים רבים שמחים לראות שהתפתחות התינוק שלהם מהירה אבל כמו שאת תוהה, התפתחות מהירה יכולה להיות גם בעייתית.
חשוב שתינוק יממש ויבסס היטב כל שלב התפתחותי מכמה סיבות, אחת מהן היא מוכנות הגוף לשלב הבא. שלבי ההתפתחות צריכים "לשבת" טוב על מנת שלשלבים הבאים יהיה בסיס טוב. ביתך גילתה מוקדם מאוד את זחילת הגחון וההתיישבות אבל המחיר הוא ישיבה כפופה וזחילה משובשת (זחילת הצפרדע).
להתפתחות כזו יש מספר סיבות והן קשורות גם לחוסר השקט והתזזיתיות של ביתך.
בעבודתי אני מאמינה בטיפול שורש ופחות בהיחסות לסימפטום. צריך לראות מה מקור ההתקדמות המהירה , מתוך זה את הסיבה לזחילת הצפרדע וללמוד תרגול מתאים.
בנתיים אין צורך לקדם לזחילת 6.
אני כאן לשאלות נוספות,בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהישיבה לפני זחילה
אדוה19/12/2010הי דבי
תודה על תשובתך המהירה.
אם אני מבינה נכון- הצעתך היא להמתין או לטפל בנושא?
בנוסף- אני חוזרת על שאלתי- האם יש לכך השלכות בעתיד?
תודה,
אדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנהמיכל16/12/2010
שלום
מדי פעם, וזה דבר חדש, בתי נשכבת כאשר היא בלול , ונחה.
האם זה מעיד על ירידה באקטיביות שלה ?
ירידה ברצון לחקור ?
עייפות ?
דיכי ? ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
דבי גרוס דולב16/12/2010הי יעל
אני לא רואה בעיה בזה שתינוקת נחה בלול באמצע פעילות היום אלא אם כן יש חוסר חיוניות חדש במשך היום.שינוי כזה בהחלט לא מעיד על ירידה באקטיביות וברצון לחקור ובטח לא על בעיה רגשית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 5.5 חודשיםטל16/12/2010
שלום רב,
בני- שחר תינוק חמוד וחייכן בן 5.5 חודשים מסרב להתהפך.
בכל יום אנו מבצעים לו מספר תרגילים בשכיבה על הבטן ובשכיבה על הגב. שחר משתף פעולה (בעזרה שלנו מתהפך לשני הצדדים) אך להתהפך לבד הוא לא מוכן.
מה ניתן לעשות?
האם כדאי ללכת למדריכה התפתחותית?
תודה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 5.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב16/12/2010הי טל
אנו מצפים לראות התהפכויות עד גיל חצי שנה, כך שבנך עוד לא בעיכוב. יחד עם זאת הוא קרוב לגיל הטווח העליון ,ההחלטה אם להקדים ולקבל אבחון היא שלכם, אפשר לחכות עם זה עוד קצת ולהיעזר בתרגילים המופיעים בפורום זה ואת יכולה לפגוש מדריכה להתפתחות תינוקות שתבדוק כבר עכשיו אם יש קושי ותלמד תרגילים מתאימים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי יציבותאלונה15/12/2010
שלום
בני בן 9 חודשים
אני שמה לב שראשו אינו יציב לגמרי אלא מתנדנד
הוא החל לזחול לפני כחודשיים ומיד החל לעמוד בעזרת חפצים
העניין שמצד אחד אני מתפעלת כי הוא עמד בכוחות עצמו בגיל 8 חודשים ומצד שני אני שואלת האם תינוק אמור לעבור שלב רק כשהוא עבר שלבקודם יותר בצורה טובה לומר האם היה צריך לזחול היטב לפני העמידה או לשבת כמו שצריך
בכל מקרה בכל המצבים הוא מתנדנד
כיצד ניתן לדעת האם מדובר בבעיה או משהו נורמלי
כמו כן בשל אי היציבה הזו אני נאלצת להיות צמודה אליו בכל עת שכן אם הוא עומד במיטה שלו הוא נופל מכל הצדדים ואז מקבל מכהכך גם בסלון ובכל מקום
האם אני יוצרת לו עיכוב כלשהוא בכך שאני כביכול עוזרת לו בתפיסתו לא יקבל מכה?
אם כן - מה הפתרון? האם בכל פעם שיזוז יקבל מכה ועוד בראשו?
נא חוות דעתך.
אשמח להכוונה בנוגע לבדיקת התפתחות באזור באר שבע.
תודה ולילה טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי יציבות - תגובה
דבי גרוס דולב16/12/2010הי אלונה
מקור אי היציבות יכול בהחלט להתרחש בשל העובדה שבנך לא התעכב ולא מימש היטב את השלבים הקודמים בהתפתחות המוטורית.
ישנה חשיבות גדולה למעבר דרך כל שלבי ההתפתחות על מנת שלתינוק יהיה בסיס התפתחותי יציב ואיתן. כשחסר שלב קודם או שחא מומש והתבסס היטב יתכן קושי בשלב הבא.
קשה לי להגיד בוודאות שזו הסיבה לחוסר היציבות של בנך. יכולות להיות לזה גם סיבות אחרות אבל קשה לדעת אותן ללא היכרות. כרגע את לא יוצרת לו עיכוב בכך שאת מגינה עליו מפני נפילות אבל כן חשוב לבודק האם ישנה בעיה ומה, מה הגורם שלה וכיצד לתרגל.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לרשום מטה
אלונה17/12/2010אבחון בבאר שבע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמי עושה אבחון בבאר שבע
אלונה17/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לרשום מטה - תגובה
דבי גרוס דולב17/12/2010הי אלונה
אני לא מכירה מדריכה בבאר שבע. אני מגיעה לכל מקום בארץ אך התשלום הוא בהתאם למרחק הנסיעה שלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה על הבטןשרון15/12/2010
שלום, הבן שלי בן חודשיים וחצי, שוכב יפה על הבטן ומרים את הראש לתפארת - כלומר, גם גבוה וגם יציב, פחות או יותר. בימים האחרונים גם התהפך - אחת ליום, שלא נתרגל - מהבטן לגב.
העניין הוא שמרוב שהוא מרים את הראש יפה, הוא לא מניח אותו ואני רוצה שהוא ילמד גם לנוח על הבטן. האם יש דרכים לגרום לו לעשות את זה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב16/12/2010הי שרון
אי הנחת הראש בעת שכיבה על הבטן יכולה מקורה בד"כ מתח שרירים גבוה באזור זה ולא בשל הרמת הראש הגבוהה. חשוב שהתינוק ילמד להניח את הראש כדי שגופו יהיה רפוי וכדי שלא יווצר מתח מיותר. נסי את התרגילים הבאים מספר פעמים ביום:
1. בעת שכיבה על הבטן לתת טפיחות באזור השכמות והכתפיים תוך נסיון עדין להוריד את ראש התינוק.
2. לתת באזור זה מגע עמוק בעזרת הפה: להניח את הפה באזור זה ולהוציא אוויר חם ועמוק על עור התינוק, המהומים, נשיקות וקולות המומים. פעולה זו אמורה להרפות את השרירים ולגרום להורדת הראש.
3.להשכיב את התינוק על כדור פזיו ולגלגל קדימה ואחורה תוך דגש על תנועה קדימה, כמעט עד הרצפה ועד להשמטות הראש מטה.
4. בשכיבה על הגב להרים את רגלי התינוק לכיוון הראש תוך הרמה של הטוסיק גם. הלוך וחזור מספר פעמים. תרגיל זה אמור להאריך את עמוד השדרה וצוואר התינוק.
בהצלחה וחזרי לספר איך הולך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפוטוניה והתהפכויותשלי15/12/2010
בני בן 5.5 חודשים חודשים, אובחן כבעל היפוטוניה אקסיאלית וגם חגורת אגן חלשה. תחילה התהפך מהגב לבטן, אך בחודש האחרון כמעט ולא מתהפך מהגב לבטן, רק מהבטן לגב. אנחנו עושים לו פיזיותרפיה. האם שינויים כאלה הם הגיוניים? כל פעם נראה שמתקדמים 2 צעדים קדימה ואחד אחורה, האם זה נורמלי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפוטוניה והתהפכויות - תגובה
דבי גרוס דולב15/12/2010הי שלי
נסיגה בהתפתחות והפסקה בהתהפכויות היא נורמלית ומוכרת. יחד עם זאת, מכיוון שבנך כבר אובחן כהיפוטוני, יכולות להיות לנסיגה גם סיבות שקשורות לטונוס השרירים הנמוך שלו.
אני לא יודעת איזה סוג של תרגילים אתם מתרגלים ולכן לא אוכל להגיד אם קצב ההתקדמות שלו נורמלי. אתם מוזמנים לנסות גם את השיטה לפיה אני עובדת- ליווי התפתחותי לתינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אגרסיביתגיל14/12/2010
ביתינו בת שנה וארבעה חודשים.
שמנו לב שהיא מאוד אגרסיבית. היא מרבה לתת מכות ולשרוט אותנו כאשר משהו לא נראה לה (לדוגמה אם לוקחים ממנה משהו או שהיא רוצה משהו ולא נותנים לה).
אנו מאוד חוששים. מה זה אומר, ומה עלינו לעשות?
האם זה המקום לשאול או שיש פורום נוסף, ואיזה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אגרסיבית - תגובה
דבי גרוס דולב15/12/2010הי גיל
שאלה זו יש להפנות לפורום שעוסק בפסיכולוגיה של ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנתיים וחצי לא לובש מכנס ארוךשרית14/12/2010
שלום,
בני בן השנתיים וחצי לא מוכן ללבוש מכנס ארוך. אני מלבישה לו בכ"ז בגלל מזג האויר הקר וכבר שבועיים שהוא מחזיק את המכנסיים למעלה כך שרגליו חשופות. דבר זה מפריע לו בשגרה (משחק, הליכה וכו'). מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן שנתיים וחצי לא לובש מכנס ארוך - תגובה
אורנה עטאר22/12/2010שרית שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות סנסו מוטורית של פעוטות עד גיל שנתיים.
מאחר וייתכן ויש לו איזו רגישות חושית באזור הזה אני ממליצה לפנות לרופא הילדים.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת "שחקנית" בת שנה וחודשייםגל14/12/2010
שלום,
התינוקת שלי בת שנה וחודשיים התחילה לאחרונה, כשנכנסים לגן או כשנכנסים לסבא וסבתא, לעצום את העיניים למשך כמה דקות ולעשות פרצוף מתעלם מהסביבה.
הבוקר למשל מסרתי אותה לגננת והיא ישבה עליה עם עיניים עצומות כאילו אומרת לסביבה "אני לא רואה אתכם ואתם לא קיימים".
נראה כאילו קשה לה המעבר הזה מהידיים שלי לסביבה אחרת למרות שהיא בכלל לא ילדה מפונקת ולא דורשת יותר מדי חיבוקים או ידיים.
כרגע זה ממש מצחיק אותי אבל אני לא ממש יודעת איך להגיב.
מה זה מעיד עליה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דילגתם עלי...
גל19/12/2010ואם השאלה לא מתאימה לפורום הזה, אשמח לדעת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם היא הולכת כדאי להיכנס איתה לגן
מירי19/12/2010יד ביד ולא כשאת מרימה אותה. זה טיפ שקיבלתי ואצלי הוא עובד (לרב) טוב. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת "שחקנית" בת שנה וחודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב19/12/2010הי אורית
התנהגותה של ביתך נורמלית לגיל זה אבל על מנת לקבל התייחסות עמוקה יותר אנא פני לפורום העוסק בנושאים התנהגותיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוקת "שחקנית" בת שנה וחודשיים - תגובה
ליאת קופיט19/12/2010אורית שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות מוטורית אצל פעוטות, ומה שאת מתארת אצל בתך הוא התנהוגותי. אך מנסיון עם ביתי הקטנה שעושה אותו דבר, היא פשוט מאוד חכמה, וחושבת שאם היא לא רואה אותנו אנחנו לא רואים אותה...וזה עוזר לה להתעלם במצבים מסויימים שפחות נעימים לה וזה בסדר מחינתי, אני צוחקת מזה ואז היא פותחת עיניים ומחייכת....
לקבלת תשובה ממוחים בנושא אני מייעצת לך לפנות לפורום התנהגות תינוקות.
בהצלחה:)
ליאת קופיט-מדריכת התפתחות תינוקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי התהפכות תינוקיעלי14/12/2010
שלום ותודה על העזרה.
רציתי לשאול מאיזה גיל מומלץ לפנות לבירור בנוגע לתינוק שאינו מתהפך וכיצד הבירור מתבצע (האם לפנות לרופא הילדים או למישהו אחר?).
האם התשובה משתנה במידה והתינוק התהפך בעבר (מהבטן לגב בגיל שלושה חודשים למשך כשבועיים ומהגב לבטן באזור ארבעה חודשים למספר ימים).
בגדול, מדובר בתינוק רגוע ומתוק ששוכב בנינוחות על הבטן והצדדים.
המון תודות!
יעלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי התהפכות תינוק - תגובה
דבי גרוס דולב14/12/2010הי יעלי
לא כתבת את גילו של בנך.
אנו מצפים לראות התהפכויות עד גיל חצי שנה. התהפכויות בודדות מהבטן לגב יכולות להתרחש במקרה או כתוצאה מאיבוד שיווי משקל. התהפכות מהגב לבטן היא כבר יותר מתוכננת ויתכן ובנך עושה הפסקה בתהליך זה ויחזור אליו.
כשיש עיכוב התפתחותי נהוג ללכת או להתפתחות הילד של קופות החולים או למדריכה להתפתחות תינוקות שמטפלת באופן פרטי, כמונו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה מוזרהשירלי13/12/2010
שלום רב,
בתי בת 9 חודשים ורק לפני חודש התחילה לזחול גחון וגם זה בקושי. כמה שאני מנסה לגרות אותה היא מעדיפה להתגלגל. בנוסף, בזחילה היא לא מזיזה את רגל שמאל, היא בעיקר מתקדמת עם הידיים ומושכת את עצמה.
הלכתי לרופא והוא אמר שאני סתם מודאגת וכל עוד היא לא אפטית ומגיעה למה שהיא רוצה אין מה לדאוג, אבל ממה שקראתי כן צריך להיות תיאום רגל יד.
האם אני צריכה להתעקש יותר? האם יש תרגילים שניתן לעשות לה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה מוזרה - תגובה
דבי גרוס דולב14/12/2010הי שירלי
ביתך התחילה לזחול מעט מאוחר ומגלה קשיים בזחילה. אני לא מאמינה שצריך להסתפק בזה שהתינוקת לא אפטית. נשמע שיש לביתך קושי הן בזחילה עצמה והן בשימוש ברגליים ויתכן ומדובר בטונוס שרירים מעט ירוד או קושי קטן אחר. בכל מקרה, קשה לאבחן את מקור הקושי ללא היכרות עם התינוקת. כדאי לשקול פגישה עם מדריכה להתפתחות תינוקות שתאבחן את מקור הקושי ותלמד תרגול מתאים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7.5 חודשיםאודליה13/12/2010
בני החל להתיישב ללא תמיכה לפני כמה ימים. עד לפני חודשיים היה זוחל גחון עד שהפסיק. הוא מתהפך בלי בעיות לשני הכיוונים ועומד על שש ומתנדנד, מתקדם צעד בהליכה על 4 ומתיישב. זו הדרך שלו להתקדם, דרך ישיבה ועמידה על 4. אני לא רוצה שיקפוץ על הזחילה, איך אפשר לעודד אותו לזחול? נראה שהוא גם קצת מתוסכל מזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב14/12/2010הי אודליה
מה שאת מתארת מוביל בד"כ לזחילת 6 ויכול מאוד להיות שבנך כבר ממש קרוב לזה.
כדי לעודד התקדמות על 6 נסי להניח את בנך על מכשולים למיניהם כגון כריות ולעודד אותו לעבור אותם. כשהוא על 6 גרי אותו לעזיבת יד והושטתה לכיוון הכתף ע"י צעצוע אהוב.
אני מאמינה שהוא לא ידלג על זחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמיכה לתינוקת בת 11 חודשרחל13/12/2010
שלום רב,
בערך מגיל 5 חודשים הפסקנו לכסות את התינוקת שלנו בשמיכה. בעת הצורך חיממנו את החדר והלבשנו סט בגדים נוסף והשנה הקיץ והחום ממילא נמשכו זמן רב יותר מהרגיל. אולם עכשיו יש לנו תחושה שתוספת של שמיכה תינעם לה, מה גם שלפעמים אנו מרגישים בלילה שהידיים קרות ושהיא שוכבת עליהן אולי בשביל להתחמם. אנו מחממים את החדר לחום של 21-22 מעלות ומשכיבים אותה לשון עם בגד גוף ארוך ומעליו חליפת פוטר. הפחד שלנו שהשמיכה לא תמצא את דרכה לפנים שלה במיוחד מפני שהיא זזה הרבה בלילה.
אנא יעצו לנו מה כדאי לעשות.
תודה מראש,
רחלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמיכה לתינוקת בת 11 חודש - תגובה
דבי גרוס דולב14/12/2010הי רחל
יש דברים שאין להם פתרון . נכון שיש באופן תיאורטי חשש לחנק משמיכה אבל אנו לא יכולים לשלוט במה שקורה במהלך השינה. לכן כדאי פשוט לנסות ולהוריד מהחשש שלנו, לקום מידי פעם בלילה כדי לבדוק וגם להשתמש בביבי סנס.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)




.jpg)

(1).jpg)