מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ישיבהקרן05/12/2010
שלום,\
בני בן 8.5 חודשים. זוחל על שש כבר כשבועיים.
אשמח לקבל רעיונות לתרגילים על מנת לעזור לו להתיישב.
תודה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב05/12/2010הי קרן
תרגילים לעידוד התישבות מעמידת 6:
1. להתמקם מאחורי התינוק כשהוא על 6, לאחוז במותניו ולהניע אותו קדימה ואחורה בניעות קטנות, להגדיל את הניעות ולכוון את הטוסיק לכיוון הרצפה בזווית אלכסונית.
2. להושיב את התינוק (רק לצורך התרגול) בישיבה משוכלת, להתמקם מאחוריו, לאחוז ברגליים בשיכול ולעודד מעבר לעמידת 6 בעזרת צעצוע אהוב, לעזוב את האחיזה ברגליים רק לאחר שהתינוק נעמד על 6.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרתחת בקבוקיםהדס05/12/2010
היי, יש לי תינוק בן 4 חודשים ורציתי לדעת האם אחרי כל האכלה יש להרתיח את הבקבוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרתחת בקבוקים - תגובה
אורנה עטאר07/12/2010הדס שלום,
פורום זה לא עוסק בנושאים אלו.
אך מניסיון - יש להרתיח בקבוקים אחרי כל האכלה. 5 דקות רתיחה במים על הגז או בסטיריליזטור למיקרו.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה ממושכת בסלקלהדס05/12/2010
שלום, יש לי תינוק בן 4 חודשים. אנחנו נוסעים הרבה ונסיעות ארוכות של 3 שעות. אנחנו עושים הפסקה של 5-10 דק' לחילוץ עצמות, אך ברצוני לדעת האם ישיבה ממושכת בסלקל עלולה לגרום לו נזק בהתפתחות. בנוסף אנו מרבים לטייל עימו עם הסלקל על העגלה.
תודה, הדס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה ממושכת בסלקל - תגובה
דבי גרוס דולב05/12/2010הי הדס
ישיבה ממושכת בסל קל אכן אינה בריאה לגוף התינוק , לגבו ולמתח השרירים שעלול להתגבר עכב נסיונות התרוממות ממצב הישיבה.
כמובן שלא ניתן להמנע משימוש בסלקל בעת נסיעה אבל במקומות בהם ניתן להמנע מהנחת התינוק בסלקל, כמו בעגלה, שם יש לזה תחליף, כדאי להמנע.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה על שש וישיבהליאת04/12/2010
שלום,
בתי בת 8 וחצי חודשים , זוחלת גחון כבר חודשיים.
היא ממש "רצה ממקום למקום,, אך לא עוברת לזחילה על 6 ולא מתישבת לבד.
שניי ילדיי הגדולים זחלו על 6 והתישבו ללא בעיה ועוד לפניי גיל שנה הלכו.
מה שמדאיג אותי אותי זה שהיא באותו שלב כבר חודשיים ואין התקדמות.
כמו כן היא מתעצבנת שהיא לא יושבת.
מה לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה על שש וישיבה - תגובה
דבי גרוס דולב04/12/2010הי ליאת
אנו מצפים לזחילת 6 ולהתישבות עד גיל 10 חודשים כך שביתך לא נמצאת בעיכוב.
בנתיים אתן לך מספר תרגילים לעידוד הזחילה:
1. משכיבה על הבטן הרימי את ביתך לעצידת 6 תוך הצמדת הברכיים שלה בעזרת הברכיים שלך ומבית החזה וכשהיא על 6 אחזי במותניה והוסיפי רוקינג- הנעות קדימה ואחורה.
2. שימי את ביתך על מכשולים שונים כגון כרית גבוה ועודדי אותה לעבור את המכשול.
3. אל תושיבי אותה עד להתישבות עצמאית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה נוזליתיעל03/12/2010
שלום, בני בן שבוע נולד במשקל 2.280 בשבוע 37 בקיסרי. אני משלבת הנקה עם סימילאק והוא אוכל 8 ארוחות ביום בכל פעם כ-60 מ"ל.
השאלות שלי הן:
1. האם זה נורמלי שהוא נותן צואה בכל האכלה ולעיתים פעמיים במהלך ההאכלה?
2. האם צואה מימית וירוקה צריכה להדאיג אותי כי כך זה נראה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה נוזלית - תגובה
דבי גרוס דולב04/12/2010הי יעל
פורום זה עוסק בעיקר בהתפתחות מוטורית ולכן לא נוכל לענות. נסי פורום רפואת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערכת התפתחותליזי02/12/2010
שלום, בני בן שנתיים עוד מעט ובגן שלו קיבלנו הערכה לגבי ההתפתחות שלו. היו שם שני דברים שהטרידו אותי- האחד, למרות שהוא רגיש לרעשים הוא מאוד אוהב להשמיע רעשים חזקים (להכות על חפצים או באופן ווקלי) ובנוסף הוא מלקק חפצים, בודק אותם עם הפה- למשל כשבונה מגדל קוביות הוא מלקק כל קוביה. מה זה אומר? הוא ילד מאוד מפותח פיזית, מאוד אקטיבי, לרוב שמח, אבל גם מאוד דעתן ורגזן כשלא מקבל את מבוקשו. בעיקר כשעייף הוא מאוד חסר מנוחה ולאחר שמתעורר הוא בדרך כלל רגזן אלא אם כםן מרימים אותו ומשאירים אותו על הידיים. אשמח לחוות דעתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערכת התפתחות - תגובה
דבי גרוס דולב02/12/2010הי יעל
לצערי לא אוכל לעזור לך שכן אנו עובדות עם ילדים עד גיל שנתיים בעיקר בתחום המוטורי תנועתי. אנא נסי להתיעץ עם מומחה לעניינים אלה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שיער לא אחידהגלית01/12/2010
בני בן שנה , נולד עם מעט שיער וקצב גדילת השיער הוא איטי מאוד. יש לון גם שיער מאוד דליל. הקודקוד שלו ממש בצד הראש במקום במרכזו ושמתי לב לאחרונה שבצד שמאל השיער שלו גדל יותר בדלילות ובקצב איטי יותר מהצד הימני.
מה זה אומר?
האם זה יכול להעיד על בעיה כל שהיא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיער לא אחידה - תגובה
דבי גרוס דולב02/12/2010הי גלית
עד כמה שידוע לי אין הדבר מצביע על בעיה כלשהי. לילדים רבים בגיל זה יש שיער דליל ולא אחיד. אבל אין זה מתחום עיסוקי ולכן כדי להיות בטוחה את יכולה להתיעץ עם רופא הילדים.
ברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה על הצדליאת01/12/2010
שלום רב,
בני בן חצי שנה. אחד מתאומים.
בשעות הערות ובמיוחד בשינה הוא אוהב לשכב על הצד כאשר שתי ידיו מאחורי הגב ישרות.
האם יש בכך בעיה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה על הצד - תגובה
דבי גרוס דולב01/12/2010הי ליאת
שינה על הצד היא שינה טובה אבל הושטת הידיים לאחור יכולה להגיע ממקום של מתח רב בבית החזה או לגרום למתח זה. הדרך הנכונה והטובה לשכיבה על הצד היא עם ידיים מכונסות, כתפיים מעוגלות ובתנוחה מעט עוברית.
כדאי לתרגל איתו שכיבה מאורגנת על הצד, להביא את ידיו אל פנים הגוף ולהוסיף טפיחות על מנת ללמד את גופו להשאר כך.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא רוצה ללכתתתתקרן30/11/2010
בתי בת שנה וארבעה חודשים עומדת יציב בלול הולכת עם הליכונים שדוחפים אותם הולכת מסביב לשולחן מנסה לעמוד ללא עזרה אבל לא מראה סימנים של הליכה עצמאית.
האם זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא רוצה ללכתתתת - תגובה
דבי גרוס דולב01/12/2010הי קרן
הליכה עצמאית מצופה מתינוק עד גיל שנה וחצי , כך שביתך לא נמצאת בעיכוב התפתחותי. תינוקות רבים מוצאים עצמם על סף ההליכה אבל נדשר מהם עוד מאמץ קטן שקשור בד"כ למערכת שיווי המשקל שאינה בשלה עדיין לשחרר ידיים ולהתחיל ללכת. כדי לעבוד על מערכת זו ולעורר את נושא שיווי המשקל את יכולה לתרגל עם ביתך תרגילים ומשחקים שקשורים לתנועה במרחב- גלגולים עדינים, נדנדות, ריקוד תוך הטיית הראש לצדדים, נפילות לתוך פוף ועוד.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ידיים קפואותעינת30/11/2010
הידיים של הבת שלי קרות מאוד במהלך הלילה ממש קפואות(היא בת חודשיים).אני מכסה אותה היטב (שתי שמיכות עבות) ומלבישה אותה בשתי שכבות אך זה לא עוזר. היא לא מתעוררת בבכי וישנה טוב, האם זה בסדר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ידיים קפואות - תגובה
אורנה עטאר30/11/2010שלום,
פורום זה לא עוסק בנושאים אלו.
מניסיוני - חום גוף אינו נמדד בקצוות הגוף ולכן אם היא ישנה היטב זה כנראה לא מפריע לה....
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הושטת ידייםאנה30/11/2010
שלום בני בן 4 חודשים לא מושיט ידיים לצעצועים ... אם הצעצוע ממש קרוב אליו לוקח אותו ומכניס לפה אך ברגע שצריך ממש להושיט יד כדי לקחת אותו לא מנסה... עושה איתו תרגילים שרשמתם כאן בפורום אך זה לא עוזר.
כמו כן הוא לא מתהפך מהבטן/גב - מתהפך לצדדים כמו כן מסתובב סביב עצמו .
האם זה עיקוב בהתפתחות ןיש צורך לערב מומחה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הושטת ידיים - תגובה
ליאת קופיט30/11/2010אנה שלום,
בגיל 4 חודשים, תינוק מושיט ידיים לחפצים ועובר את קו אמצע הגוף עם היד ומעביר משקל מצד לצד בשכיבה על הבטן אך עדיין לא מתהפך חופשי מבטן לגב וההפך.
כך שמבחינת ההתהפכיות אין עיכוב.
לא פרטת האם בנך שוכב בנוחות על הבטן ועל הגב? האם בהשענות על הבטן מרים ראש ונשען על המרפקים?
אשמח לקבל פרטים אלה כדי לענות לך במדוייק.
בברכה,
ליאת קופיט
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרטים נוספים
אנה30/11/2010שוכב בנוחות על הבטן והגב מחזיק ראש מצויין. לגבי ההשענות על המרפקים לא מביא את עצמו למצב זה לבד רק אם אני מביאה את הידיים שלו מחת לחזה בזמן שכיבה על הבטן אז נשען עליהן אם לא אז שוכב עם הידיים פרושות לצדדים או קדימה אך עם הרגליים מנסה להתקדם קדימה. יש הרגשה כאילו הידיים שלו חלשות למרות שהאחיזה שלו היא מאוד חזקה. כמו כן בזמן שמחזיקים אותו במאונך "מתקפל קדימה" למצב של מאין ישיבה...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תאומים בני חודש וחצי. הבת פולטתיהושע29/11/2010
מאז הם נולדו הבת פולטת אוכל. הבן לא. היום היה השיא. היא פלטה כמעט כל מה שאכלה. כמובן שבגלל זה היא רעבה כל הזמן. אני מחזיק אותה לפעמים חצי שעה ויותר ועדיין היא יכולה לפלוט אחרי שעה. מה לעשות.? אני אב חד הורי מודאג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים בני חודש וחצי. הבת פולטת - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי יהושוע
פורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים. אני ממליצה לפנות לרופא ילדים על מנת לשלול ריפלוקס.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרית אתאיאנה29/11/2010
שלום רב!
ילדי בן 3 סובל מאפטות וחום 5 ימים....
האם יש תרופה לאפטות? (נקודות לבנות בכל הפה ובלשון).
רופא ילדים אמר שאין, זה אמור לעבור לבד, רק מרגיעים קצת עם baby gel
האם זה נכון ואין שום דבר? הילד סובל לא יכול לאכול שום דבר וגם חום כבר יום חמישי ז"א יורד ובשעות הערב שוב עולה. האם זה נורמלי(החום כה הרבה יים), אופייני לאפטות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרית אתא - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי יאנה
פורום זה אינו עוסק בנושאים רפואיים אלא מוטוריים בלבד ,אני נסי בפורום רפואת ילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 4 חודשים ולא מתהפךליאת29/11/2010
בן 4 חודשים.
שוכב יפה מאוד על הבטן, הכוונה שיכול להרים את הראש מאוד מאוד זקוף אפילו שעה שלמה!!!
הידיים ישרות, מאוד יציב, מאוד חזק.
כמו כן , ישן רוב הזמן על הבטן, אך משום מה לא מתהפך כלל, לא מהבטן ולא מהגב.
כשהוא על הגב ונמאס לו הוא מתחיל לבכות בבכי שאנחנו מזהים שהוא רוצה שנהפוך אותו לבטן וכנ"ל.
נראה לי כאילו הוא התרגל שהוא בוכה ואנחנו הופכים אותו ולכן ולא מתהפך.
בכל מקרה, האם ישנם תרגילים היכולים ללמד אותו איך להתהפך?.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 4 חודשים ולא מתהפך - תגובה
ליאת קופיט30/11/2010ליאת שלום,
התהפכויות אצל תינוק מתבצעות בין גלאי 4-6 חוד' אך חשוב לעבוד על היכולות התנועתיות של התינוק ולהכין אותו כבר מגיל קטן מאוד להתהפכיות נכונות.
כאשר התינוק מושכב על גבו, להרים את השוקיים שלו ולטפוח קלות על המזרן.
להרים מעט את רגליו לכיוון בית החזה,-שרירי הגב מתארכים ושרירי הבטן מרפים.
להצמיד יד ורגל נגדית, לפתוח ולסגור-מאריך ומקצר את שרירי צידי הגוף.
ישנם עוד תרגילים חשובים אשר יכולים לסייע לבנך להתהפך אך צריכים הדגמה ממשית.
אשמח לעזור.
בברכה,
ליאת קופיט
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מעודדים זחילה או איך עוזרים לוליאת29/11/2010
לזחול.
בן 4.5 חודשים.
סקרן ומתפתח מאוד מהר. רוצה להספיק הכל.
מ- 3 חודשים מראה סימני זחילה.
בשבועיים האחרונים מנסה,מנסה ומנסה בלי הפסקה. מושיט ידיים, בועט עם הרגליים, מרים את הטוסיק ומעיף עצמו קדימה.
העניין שאחרי הרבה ניסיונות ללא הצלחה מבחינתו- לא הצליח להגיע לצעצוע (אלא מסתובב סביב עצמו) , הוא מתחיל לבכות נורא. אני מניחה שזה מתסכול.
אני לא יודעת איך אני יכולה לעזור לו, מלבד לשים לו את הצעצועים מאוד קרוב.
האם ישנה דרך לעזור לו? מה עלי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מעודדים זחילה או איך עוזרים לו - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי ליאת
לא כתבת לי אם בנך מתהפך לשני הצדדים. בהתפתחות מטורית תקינה חשוב שתינוק יעבור דרך כל שלבי ההתפתחות בלי לדלג על אף שלב. כך שאנו מצפים לראות התהפכויות לשני הצדדים לפני הזחילה.
בנוסף, להתפתחות מוטורית מהירה מידי יש חסרונות- החל בחוסר מימוש מספק של תהליכים קודמים ועד מתח שרירים מוגבר מידי.
אני ממליצה להשקיע בהתהפכויות, אם עדיין אין אותן ובנוסף לעזור לבנך דווקא בהרפיית הגוף- להעניק לו הרבה עיסויים, מגע עמוק, תנועה על הידיים ודברים שיעזרו לו להיות נינוח ולא לרוץ קדימה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית - תודה! שנית- התינוק לא מתהפך
ליאת01/12/2010ומנגד כבר מנסה לשבת. אנחנו לא מאפשרים לו, אבל הוא מאוד מאוד כועס על זה.
כמו כן, אנחנו מנסים הרפיות מסאז'ים ושיטות הרגעה , אבל הוא לא אוהב את זה (מהיום שהוא נולד)
מה שכן, אם משחקים איתו, הוא מגיב לכל דבר , מחייך כל הזמן ומאוד מרוצה
מה אפשר לעשות?
ודרך אגב,למה חשוב שיתהפך לפני שהוא זוחל? האם פסיחה על אחד מהשלבים יכו להעיד בעתיד על ליקוי כלשהו?
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית - תודה! שנית- התינוק לא מתהפך - תגובה
דבי גרוס דולב02/12/2010הי ליאת
התפתחות מוטורית לפי שלבי ההתפתחות היא הבסיס להתפתחות טובה. השלבים המוקדמים מהווים את הבסיס להמשך, עליהם מושתתת ההתפתחות העתידית. דילוג על שלב כמעט תמיד מצביעה על קושי מסוים שעלול לבוא לידי ביטוי מאוחר יותר.
מה שאת מתארת עם בנך נשמע כמו משהו שדורש התיחסות-נסיונות הישיבה, הרצון להתקדם לפני זחילה וחוסר החיבה למגע ורוגע.
כדאי לבדוק מה מקור כל הנתונים הללו על מנת ליצור התפתחות נינוחה , נעימה ונכונה.
דילוג על שלבים יכול לגרום לליקויים אבל אין טעם לנקוב בהם בשלב כה מוקדם ובד"כ מדובר בקשיים קטנים יותר אבל עדיין כאלה שכדאי להתייחס אליהם.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
