מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גיל שנהמיכל21/11/2010
שלום
בתי במשפחתון
5 ילדים (כולם תינוקות)
בבית של מטפלת
על הרצפה בסלון שטיחון
מסתובבים חופשי בכל הבית
הבוקר ראיתי תינוק ממצב ישיבה נוטה הצידה וחובט ראשו ברצפה
זה קרה פעמיים בכמה דקות שאני הייתי שם
בתי בת השנה - זוחלת - נמצאת בסכנה ?????
אני מאוד מקווה שזה לה לא קורה ... אבל בכל זאת ... ????!!!!!!
יש בזה פגיעה בחלקים פנימיים וכו' ? יש בזה סיכון ??? זה בכלל מקובל ???
עדיף לה כל היום בלול אצל סבתא עם יציאות קטנות לרצפה בפיקוחי - אח"צ במקום להיות משפחתון ???
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
דבי גרוס דולב21/11/2010הי יעל
נפילות וחבלות קטנות הן חלק מהתפתחות התינוק ולא ניתן להמנע מהן באופן מוחלט.
לסגור את התינוק כל היום בלול אינה פעולה מומלצת, אינה מעודדת התפתחות והתקדמות ועלולה לגרום לתסכול אצל התינוק.
במקרים מאוד נדירים יכול להגרם נזק לתינוק שנופל מישיבה על ראשו. חשוב להסב את תשומת לב הגננת לסכנות האורבות לתינוק אבל אין צורך להחליף גן או לוותר עליו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל שנה - תגובה
ליאת קופיט21/11/2010יעל שלום,
כל תינוק בתחילת כל תהליך מוטורי ראשוני נחבט מידי פעם מהרצפה, אם בהתהפכיות ראשונות, בעליה על שש בתחילת התיישבות עצמאית, בעמידה ראשונית וכמובן גם בתחילת הליכה עצמאית, מכיוון שפועלת כאן מס' מערכות ובמיוחד חיזוק של מערכת שיווי המשקל. אני ממליצה לך לבקש מהמטפלת לא להושיב את ביתך ולהמתין שהיא תתישב בכוחות עצמה, כך היא תלמד את התנועה כיצד להתיישב נכון וכך גם לחזור למצב של זחילה ובכך תמעיט ב"התרסקיות" על הרצפה, זה הגיל שהמטפלת צריכה לפקוח טוב עיינים ולהיות זהירה במיוחד בנסיונות הישיבה, העמידה ועוד מעט ההליכה של פעוטות אלה. עדיף לבתך להיות כמה שיותר בתנועה, חופשיה בבית, זהו הגיל שבו היא לומדת ומתפתחת להיות פעוטה עצמאית בעלת כישורים מוטוריים נכונים וטובים. ברגע שהיא תהיה רוב זמנה בלול, זה עלול להגביל את תנועתיה ואם הזמן את הרצון שלה לנוע.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק קטןאלה19/11/2010
שלום, תינוקי בן שבעה וחצי חודשים. נולד במשקל תקין:3:600. שוקל עכשיו רק 7 ק"ג. אוכל כבר הכל, אוכל מגוון, תחליפי חלב ולפינוק אחרי העבודה גם הנקה. משום מה אינו עולה בצורה רצוייה במשקל. אורכו 67 ס"מ והיקף ראשו 42.5. כל הפרמטרים מצביעים על אחוזון נמוך מאד. פרט לכך כל הזמן חולה. מאז ספטמבר (כניסה למעון) היה חולה כעשר פעמים בווירוסים שונים. אנחנו מאד מודאגים מגודלו וחוסנו. פרט לכך התפתחותו תקינה לחלוטין, כבר עומד על שש ועל ארבע, מתקדם בזריזות על הגחון, מחייך, צוחק, מסתקרן, דברן ומתעניין בהכל.
מה יש לו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק קטן - תגובה
ליאת קופיט21/11/2010שלום אלה,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוק, אני ממליצה לך לפנות קודם כל לרופא משפחה/ טיפת חלב או לפורום רפואת תינוקות אשר יתנו לך מענה מדוייק לגבי הפרמטרים שכתבת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גופים מוזרים במטרנהיפית19/11/2010
היום פתחנו קופסא של מטרנה מספר אחד,לאחר שהתחלנו לתת לה לשתות הבחנו בגושים קטנים וחומים בתוך החלב, בהתחלה חשבנו אולי שלא ניקינו טוב את הבקבוקים, אבל זה חזר על עצמו שוב בארוחת צהריים,בתוך המיכל של המטרנה נראו בקושי בקושי כתמים צהובים זהובים.
לצערי אני לא מוצא שום כתובת או טלפון חרום של חברת מטרנה על מנת לשאול אותם מה חומרת העיניין, אבל יש לי מחוייבות ליידע
מדובר על מטרנה פורמולה 1 תאריך תפוגה 11\10\12 .
מצפה לאיזה שהוא סוג של רגיעה מי מכם או מהחברה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גופים מוזרים במטרנה - תגובה
ליאת קופיט21/11/2010שלום אבי,
מנסיוני האישי, אני נותנת לביתי סימילאק, כאשר אני שמה את האבקה במים קרים מידי (ולא פושרים) התמיסה לא מתערבבת מספיק טוב ונוצרים גושים חומים כמו שאתה מציין במטרנה,
אך חשוב מאוד וטוב שעדכנת. כמובן שיש למטרנה אתר מכובד ומעניין שניתן ליצור קשר דרכם עם החברה/שרות לקוחות. אני ממליצה לך לפנות אליהם.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות מהבטן אל הגבסיגלית18/11/2010
שלום רב,
יש לי תינוק בן שאתמול היה בן חודש,ביומיים האחרונים הוא התהפך מהבטן אל הגב,זה נראה מאוד מוקדם,אני טועה?
שאלה נוספת-כיצד לגרום לו להיות על הבטן יותר לאורך זמן?
תודה,
סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות מהבטן אל הגב - תגובה
ליאת קופיט21/11/2010שלום סיגלית,
אכן זה מוקדם מאוד לראות את תינוקך מתהפך בגיל חודש, תהליך ההתפהפכות מתרחש בין גלאי 4-6 חוד' , יש אפשרות שלבנך יש טונוס שרירים גבוה, אני ממליצה לך לערסלו על הידיים או בתוך מנשא בד כמה שיותר, כך שרירי גבו יתארכו, שרירי הבטן ירפו והוא ילמד להרפות את שריריו. כמו-כן, ממליצה לך להכנס לאתר וללמוד לעבוד איתו על תרגילים לשהייה ארוכה יותר על הבטן.
אשמח להתעדכן ממך בהמשך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא'להההההנועה18/11/2010
שלום רב,
נתקפתי עכשיו התקף חרדה של ממש:
אתמול הייתי אצל רופא ילדים עם התינוק, בן חודשיים וחצי. התינוק נולד עם קלאב פוט דו צדדי ונבדק כעת חשד ששמיעתו אינה 100% (הוא בוודאות שומע).
שאלתי את הרופא בין השאר על קשר עין - ההתינוק לא כ"כ אהב ליצור קשר עין, עשה זאת רק בחלק מהפעמים, אבל אחרי שהתינוק הסתכל עליו וחייך - הרופא אמר שהמצב בסדר לגילו. מה גם שלמעשה בשבוע האחרון זה השתפר מאוד והוא יוצר הרבה יותר קשר עין. מחייך כבר די מזמן ואף צוחק לפעמים. שאר ההתפתחות, כגון הרמת ראש, מעקב אחרי חפצים - תקינה לגילו.
זה היה הרקע, ועכשיו לעניין:
באיזשהו שלב קלטתי שהרופא מסתכל על כפות הידיים של התינוק. תוך כדי הוא שאל אותי אם עשיתי מי שפיר - ולא עשיתי!! (הוא לא המשיך לדבר על הנושא).
עכשיו אני רואה שהוא רשם בממצאים שלו - סימיאן בכפות הידיים. רשמתי באינטרנט ומיד הבנתי שמדובר בסימפטום לתסמונת דאון!!!! האם הוא לא היה צריך לשלוח אותי לבדיקה בעניין?? כיצד בודקים תינוקות? האם יש דרך לבדוק משהו בבית?
אציין שלי עצמי יש קו סימיאן ביד ימין וכמעט (אבל לא לגמרי, כמו אצלו) קו סימיאן גם ביד שמאל. וגם מצח רחב (נראה שהמצח של התינוק רחב, אבל פחות משלי). אני אכן מאוד יצירתית ורגשנית, שהבנתי שזה מה שאומרים על אנשים עם קו סימיאן שאינם בעלי פיגור.
אציין שבדיקות הסקר בהריון יצאו מצוינות - 1 - 10,000. אני אגב בת 28.5
מה כדאי לי לעשות? אני מתה מפחד עכשיו!!! למה עד עכשיו אף אחד לא הסתכל על כפות הידיים - טיפת חלב, תינוקייה וכו'?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא'לההההה - תגובה
דבי גרוס דולב18/11/2010הי אלמונית
אני מבינה את דאגתך אבל לצערי הרבה לא אוכל לעזור לך שכן זה אינו מתחום עיסוקי,
אלא רק התפתחות מוטורית של תינוקות. נסי להזמין תור בהקדם לרופא ילדים כדי להיות רגועה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 9 חודשיםמיכל18/11/2010
בוקר טוב
התינוקת שלי אוטוטו בת תשעה חודשים. זוחלת מגיל חמישה חודשים גחון, התיישבה בכוחות עצמה, עומדת על ארבע כבר הרבה זמן ומנסה להיעמד כבר כשבוע, אבל לא זוחלת על שש. מאחר שהיא כבר מנסה להיעמד אני רואה כבר איך היא מדלגת על הזחילה..
יש לציין כי היא עושה רוקינג כבר יותר מחודשיים. מה עליי לעשות כדי לעזור לה לזחול?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 9 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב18/11/2010הי מיכל
מכיוון שביתך כבר עומדת על 6 חודשיים ולא מתקדמת ומכיוון שהיא כבר מנסה להעימד,
הרי שיש סיכוי סביר שישנו קושי בהקדמות על 6. בד"כ מדובר בזקיפת יתר בגב שמקשה על זחילת 6 אך מזרזמ עמידה. בלתי אפשרי לדעת את סיבת הקושי בבטחון ללא אבחון. אני ממליצה לשקול אבחון על מנת שלא יווצר מצב בו יהיה דילוג על זחילת6, שלב חשוב מאוד בהתפתחות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באצבעות הידייםעידית17/11/2010
שלום, בני בן 8 וחצי חודשים. כבר כחודש וחצי משתמש באצבעות הידיים. אך תשומת הלב שלי נתונה לכך שכשרוצה לקחת או להזיז משהו, משתמש רק באצבע האמצעית (במקום באצבע המורה). זה קצת מצחיק לראות את זה מהצד... אך מעבר לצחוק, איך אני יכולה לפתח את השימוש באצבע המורה כנהוג? גם בטיפת חלב שמו לב לעניין ותהו על כך. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אודה לתגובה בבקשה...
עידית18/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש דילגתן עלי.... למה?
עידית22/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשימוש באצבעות הידיים - תגובה
דבי גרוס דולב23/11/2010הי עידית
וסליחה על הדילוג..
אני לא רואה בעיתיות בשימוש באצבע האמצעית, הדבר נתון לשינוי.
כדי לעודד שימוש באצבע המורה נסי את הדברים הבאים:
1. לכרוך גומיית שיער רכה סביב האצבע לכמה דקות כדי להעלות את המודעות לאצבע זו.
2. להניח על האצבע זו חישוקים ולשחק יחד.
3. לעסות את האבצע, למולל אותה.
כל השאר יבוא מעצמו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה. אנסה את שייעצת.
עידית23/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אמא טרייהMadlen17/11/2010
אהלן לכולן!
אני ילדתי את בת לפני שבוע זה תינוקת הראשונה שלי. ורציתי לשאול שאלה ולהתייעץ איתכן.האם צריך לעשות מקלחת לתינוקת כל היום או 4 פעמים בשבוע הכוונה מקלחת יום כן ויום לא...תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא טרייה - תגובה
דבי גרוס דולב17/11/2010הי מדלן
אין הכרח לקלח תינוק רך וצעיר כל יום. אפשר בהחלט ללכת על יום כן, יום לא אבל לא.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נעליים לתינוקתמירי17/11/2010
שלום רב!! בתי בת שנה וחודשיים, התחילה ללכת לפני חודש. הולכת ממש טוב. לפני מס' ימים קנינו לה נעליים (צעד ראשון של נמרוד), אך היא מסרבת לנעול אותם. ברגע שרואה את הנעליים מתחילה לבכות ולצרוח ולא נרגעת עד שמעלימים אותם מטווח ראייתה. כשמדדנו לה בחנות את הנעליים המוכרת לא היתה עדינה איתה ואולי מכאן התחילה ההתנגדות.
אנחנו לא יודעים מה לעשות (חוץ מלהניח לה כגרע) ואף פעם לא שמענו על דבר כזה.
נשמח לייעוץ או הסבר לפשר הדבר,
תודה, מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נעליים לתינוקת - תגובה
דבי גרוס דולב17/11/2010הי מירי
לדעתי כדאי לחכות עם נעליים כמה חודשים טובים לאחר התחלת ההליכה. חשוב לתת לכף הרגל ללמוד תנועתיות חופשית וכן לקרסוליים לנוע בחופשיות. יתכן ולביתך קשה כרגע לעבור לנעל נוקשה ומגבילת תנועה. לאור כל הנ"ל יש מקום להניח לביתך כרגע עם הנעליים ולחכות עם זה עוד קצת.
בנתיים, כדי לשמור על כף הרגל מפני פציעות וקור, כדאי להשתמש בנעליים בעלות סוליית עור רכה שנותנת הרגשה של כף רגל חופשית כמו כשיחפים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחת שינייםאילת17/11/2010
הי. בתיבת שמונה חודשים. השיניים התחתונות כבר צמחו לה לפני חודשיים + והן צמחו יחדיו. בימים אלו יצאה שן עליונה - אך שן אחת בלבד. האם זה שכיח או שהשיניים העליונות צריכות לצמוח בו זמנית??אשמח לתגובה . אילת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמיחת שיניים - תגובה
דבי גרוס דולב17/11/2010הי אילת
אין חוקיות לגבי צמחית שיניים יחד או לא, כך שאין עם זה בעיתיות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 10 חודשים שלא ישנהעדי17/11/2010
הי, יש לי בת בת עשרה חודשים שלא ישנה לילה שלם, היא מתעוררת בין השעות אחת לשלוש ולא נרגעת עד שהיא לא אוכלת האם בגיל הזה היא עדיין אמורה לאכול בלילה היא נולדה במשקת של שלוש קילו.
ובנוסף יש לי עוד בת בת שנתיים שבשלושה חודשים האחרונים החלה להתעורר ב 4:30-5:00 בבוקר ולא מוכנה לחזור לישון מה אפשר לעשות ולמה זה קורה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת 10 חודשים שלא ישנה - תגובה
דבי גרוס דולב17/11/2010הי עדי
אנא נסי לפנות עם שאלה זו לפורום שנת תינוקות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן שנה פריק של סימילקניקיטה17/11/2010
שלום רב,
בני בן השנה מת על סימילק והייתי רוצה לדעת אם צריך להגדיל את כמויות האוכל שאינו סימילק בתזונה שלו. התפריט שלו פחות או יותר כזה:
הוא מתחיל את היום עם 240 מ'ג על הבוקר
לאחר מכן במעון אוכל קערה או שתיים של פירות טחונים ולפעמים כמה ביסים בודדים מלחם/ביצה/גבינה.
בצהריים אוכל ירקות טחונים ולפעמים משלימים לו את הארוחה עם סימילק (פחות מ-240).
לעיתים אוכל ארוחת מנחה שהיא עוגת שיש או סנדוויץ קטן עם שוקולד/חלבה/חמאת בוטנים.
כאשר אנו מגיעים הביתה אני מנסה לתת לו הרבה דברים בצורת ביסים (מרק קובה חתוך לחתיכות קטנות, פסטה, קוביות עוף עם פטריות, אורז, קציצות, לביבות ירק, ביצה מקושקשת, קוטג' ועוד) ומנסה גם אוכל טחון (אולי קשה לו עם ביסים, למרות שלעתים תופס לביבת ירק ואוכל אותה בשקיקה ביס אחר ביס עד הסוף ואפילו לביבה שנייה ושלישית).
אבל - מכל מה שאני מנסה, לרוב הוא לא רוצה אפילו את הביס הראשון, כך שהוא לא יודע בכלל למה הוא מסרב ויוצא שאני מכינה הרבה דברים וזורקת אותם מבלי שאפילו טעם ביס.
לעיתים קרובות הוא ישמח לקבל ביסקוויט, קרקר או מעדן חלב מתוק.
אך תמיד תמיד ישמח לקבל את בקבוק הסימילק שלו ויאכל ממנו בסביבות ה-180 מ'ג.
לאחר מכן, בסביבות השעה 8 בערב, אנו נכנסים לחדר שלו עם אור עמום לקראת שינה ואז הוא אוכל שוב 240 מ'ג סימילק ונכנס למיטה לישון.
זה פחות או יותר התפריט היומי שלו.
אציין גם שמאכלים מתוקים מתקבלים אצלו בברכה הרבה יותר ממלוחים (לא מלוחים מידי).
אודה לכם אם תוכלו לספר לי אם התפריט בסדר לגילו מבחינה התפתחותית או אם כדאי לעבוד איתו על הורדת כמות הסימילק, על העלאת כמות מזון אחר, איך עושים את זה וכל מה שיוכל לסייע בידי.
בתודה רבה מראש,
ניקיטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק עכשיו ראיתי שיש פורום תזונה לתינ
ניקיטה17/11/2010לתינוקות. אפנה את שאלתי שם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות שפה ומטוריקהרונית אשטמקר16/11/2010
השאלה שלי קשורה להתפתחות השפה ולהתפתחות מטורית
אני נימצאת עם ביתי בבית אנחנו יושבות תמיד לצייר שאת זה היא מסוגלת לעשות כבר איך להכניס צורות היא עדיין לא יכולה ובעניין השפה היא בקושי אומרת 15 מילים
מה אפשר לעשות כדי ששתפתח בצורה תקינה חוץ מלשלוח אותה למעו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות שפה ומטוריקה - תגובה
דבי גרוס דולב16/11/2010הי פארה
לא ציינת בת כמה ביתך..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהביתי בת השנה ו8 חודשיים
רונית אשטמקר16/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוכלו לענות לי בבקשה
רונית אשטמקר17/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות שפה ומטוריקה - תגובה
דבי גרוס דולב17/11/2010הי פארה
יש תינוקות שבתחומים מסוימים מתפתחים בקצב איטי יותר. גן בהחלט יכול לפתח מיומנוית אלה אבל גם בבית אפשר לעבוד על זה ע"י משחק משותף בהכנסת צורות וכו. שפה משפרים ע"י דיבור ושיחה עם הילדה, מדובר בתחום שההתפתחות בו היא אינדיבידואלית ויכולה גם להתפתח לקראת גיל שנתיים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה
רונית אשטמקר18/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת חודשייםאולגה16/11/2010
בתי בת חודשיים ו לא מכייחת אני ב לחץ מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת חודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב16/11/2010הי אולגה
סביב גילה של ביתך כבר נרצה לראות חיוכים אבל חשוב גם לראות את כל התמונה ההתפתחותית. האם היא מתפתחת כראוי בשאר הפרמטרים? עירנית? מתקשרת? שוכבת על הבטן ומתחילה להרים את הראש. עם כל שאר המרכיבים בסדר אז בד"כ אין מקום לדאגה ואפשר לחכות גם עוד חודש לחיוך. אם בכל זאת אינך שקטה, אפשר להתייעץ עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזקת רגלייםעמית16/11/2010
בני בן 5 חודשים. לפני כשבועיים החל להתהפך מהגב לבטן (אבל רק דרך צד ימין). אנחנו ממשיכים לתרגל איתו את כל "שאר" ההיפוכים לפי התרגילים שמפורטים פה.
לפני כמה ימים הוא התחיל לתפוס את כפות הרגליים עם הידיים (לא מכניס לפה, רק תופס וזז מצד לצד). לאיזה שלב התפתחותי זה שייך? חלק משלבי ההתהפכות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזקת רגליים - תגובה
דבי גרוס דולב16/11/2010הי עמית
הנפת רגליים לכיוון הראש עם הכנסתם לפה או בלי הוא "שלבון" בהתפתחות תינוקות. מין תנועה שתינוק עושה אבל לא ממש שלב התפתחותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)
