פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • עיכוב בהתפתחות?
    אפרת
    25/11/2010

    שלום רב ובוקר טוב,
    ביתי נולדה פגית בשבוע 32 במשקל 1.930 ק"ג. היום היא בת שנה וחצי. שוקלת : 10.2 ק"ג וגובהה: 80 ס"מ. ביתי ילדה חייכנית, סקרנית ופעלתנית. אוהבת לרקוד כאשר שרים לה ונהנת מקריאת ספרים. מזהה ומגיבה לשמה.
    מבחינה מוטורית: מתהלכת סביב חפצים דוממים ( לא עם בימבה או כסא ), לפעמים עומדת ונעמדת לבד. לא אוכלת לבד. אני חותכת לה לחתיכות קטנות והיא לוקחת מן הצלחת ואוכלת ( באופו כללי לא אכלנית גדולה ). לא יודעת לשתות מקשית ומכוס לבדה.
    אומרת מס' מילים די קטן: אבא, אמא, אממ (אוכל), אוטו, דה (כדור ), טטה = סבתא, דדה = דודה, הנה, תדה (תודה) וזהו. (סה"כ 9 מילים בעלי משמעות ). מג'ברשת המון! לא מחקה קולות של חיות. עברה בדיקת שמיעה תקינה. עושה "לא" עם הראש, לא מצביעה אלא רק מרימה את היד לעיתים מאוד רחוקות. לא מוחאת כפיים, לא עושה ביי ביי, נוקשת ב קוביות אחת בשנייה, מקישה בקסילופון כשמבקשים ממנה, מכניסה קוביות לקופסא, לא בונה מגדל מקוביות, מכניסה המון דברים עדיין לפה, מבינה פעולות כמו: תני, קחי, שימי פה.לא תמיד משתפת פעולה במשחק משותף. מאסדת ריכוז מהר.
    שאלתי היא:
    1. היות וזוהי ביתי הראשונה - האם יש פה לאור המתואר סממנים לפיגור כלשהו?
    2. כיצד אפשר לעודד דיבור וחיקוי מילים?
    3. אני בחרדות גדולות וכל יום עבורי הוא מעין הליכה אל הלא נודע. מי יוכל לעזור לי בעניין זה?
    בברכה,
    אילונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עיכוב בהתפתחות?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עיכוב בהתפתחות? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    25/11/2010

    הי אילונה
    כשאני מסתכלת על התפתחות התינוק אני בהחלט מתייחסת לגילו המתקון. כך שהתפתחותה של ביתך צריכה להמדד כאילו הייתה בת שנה ו4 חודשים.
    אנו מצפים לראות הליכה עצמאית עד גיל שנה וחצי ולכן ביתך לא נמצאת בעיכוב התפתחותי ונשמע שהיא בדרך להליכה.
    כל השאר נשמע לי גם הוא תקין-
    אכילה עצמאית- להמשיך לעודד
    לא חייבת לדעת לשתות מקשית ומספר המילים שהיא אומרת תקין, גם התפתחותה הקוגניטיבית ניראית נורמלית. כדי לעודד המשך התפתחות השפה המשיכי לדבר איתה כמו שאת בוודאי כבר עושה.

    נשמע שאין מקום לדאגה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 8.5 חודשים
    רחל
    24/11/2010

    זוחל מאוד יפה עומד בלול בעזרת אחיזה אבל הוא דילג אל שלב הישיבה הוא יכול לשבת אם משיבים אותו לכמה דקות אבל הוא לא יושב לבד, אם הוא עומד הרבה הוא בוכה שישיבו אותו הוא לא מצליח לשבת לבד גם מזחילה הוא לא מתיישב.
    אני מאוד מודאגת האם זה נורמלי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בני בן 8.5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בני בן 8.5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/11/2010

    הי רחל
    אנא הציצי בתגובה שכתבתי למעיין. הקושי שאת מתארת נובע בד"כ מאותו קושי אותו מתארת מעיין. גם התישבות דורשת כפיפה גדולה שכראה חסרה לבנך. חוסר זה מעודד עמידה מוקדמת מידי.
    גם לך אני ממליצה לשקול אבחון ובנתיים להמנע לגמרי מהושבת התינוק שכן הושבה מעודדת הזדקפות נוספת של הגב ולא מלמדת התישבות עצמאית.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה והתהפכות
    מעיין
    24/11/2010

    שלום, יש לי 2 שאלות
    1. בני בן 8 חודשים. כשבוע לפני שהיה בן 6 חודשים התחיל לזחול גחון ומספר ימים לאחר מכן נעמד על 6 והתנדנד. היום בגיל 8 חודשים הוא עדיין באותו מצב, אך במקום להתחיל ולזחול על 6 הוא מנסה לעמוד. אני יודעת שמצפים לזחילת שש בגילאים 9-10 חודשים, אך האם יכול להיות שבעקבות נסיונותיו לעמוד הוא ידלג על שלב הזחילה? האם זה לא מוקדם מידי לעמוד?

    2. לגבי התהפכות: הוא מתהפך מהגב לבטן ללא בעיה ולשני הכיוונים, אך כשרוצה להתהפך מהבטן לגב זה קורה רק מצד אחד והיד נשארת לאורך הגוף. עשיתי לו את תרגיל הגו'דו וכל שבוע אני הופכת את כיווני השינה שלו כדי שילמד להתהפך לצד השני אך אין שינוי. מה לעשות??

    תודה
    מעיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה והתהפכות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה והתהפכות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/11/2010

    הי מעיין
    1. ההיפך, נסיונות העמידה נובעים מהקושי לזחול על 6 ולא גורמים לעיכוב זה. המצב שתיארת מתאים בד"כ לתינוקות בעלי זקיפת יתר בגב. זקיפה זו מקשה על התקדמות על 6 אך מעודדת התרוממות מוקדמת לעמידה. עמוד השדרה מעט נוקשה או זקוף מידי כשלזחילת 6 נדרשת כפיפה טובה בגב. עמידה, לעומת זאת, דורשת יכולות זקיפה גדולות בגב. לדעתי חשוב לאבחן ולבדוק האם זה מקור הקושי ומתוך זה ללמוד תרגלים שירפו ויעגלו את גב התינוק ומכאן תתחיל הזחילה.
    2. יש סיכוי טוב שהקושי בהתהפכות זורמת מהבטן לגב נובע מאותו מקור עליו כתבתי קודם. כמו קודם, אני ממליצה לשקול אבחון בו תלמדי מה מונע מבנך לממש היטב את התפתחתו המוטורית.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת עם ריפלוקס
    לימור
    24/11/2010

    שלום הבת שלי בת שבועיים יונקת בלבד
    מהיום הראשון בבית חולים התחילה אצלה תופעת פליטות מהפה והאף לעיתים גם
    שעתיים לאחר האוכל לפעמים הפליטות הן דמוי גבינה לפעמים מימיות כמו חלב ולפעמים מתחילה התקפת פליטות שנמשכת מעל 10 דק' . וגם בזמן התעטשות ועשיית גרפס
    הרופא אמר להחזיק אותה 15 שעה לאחר האוכל עם ראש למעלה
    להגביע לה את המיטה (היא לא מוכנה לישון במיטה בכלל) אם אני שמה אותה לישון במיטה היא רוב הלילה ערה היא רוצה רק בסלקל האם זה מותר?
    אמרו לי לתת לה לינוק מעט כל פעם אך שום דבר לא עוזר תופעת הפליטות גם כשהיא יושבת בסלקל נמשכת .היא פולטת כמויות יפות
    האם יש לזה טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת עם ריפלוקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת עם ריפלוקס - תגובה

    דבי גרוס דולב
    24/11/2010

    הי לימור
    בשלב זה ובגיל זה אני ממליצה להשמע להוראות הרופא אבל להמנע משימוש מוגזם בסלקל ומשינה בסלקל בכלל. שימוש רחב בסלקל מעודד התרוממות לישיבה דרך שרירי הבטן ולחיזוק יתר של שרירי הבטן ושרירים נוספים. בעיות השינה, סביר להניח, נובעות מגילה הצעיר של ביתכם ומהקושי של פרידה מגוף ההורה .
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק שלא עולה במשקל
    הילה
    23/11/2010

    שלום רב,
    בני בן שבעה וחצי חודשים ובחודשים האחרונים הוא יורד באחוזוני המשקל. כרגע הוא באחוזון 3.
    הילד חייכן פעיל ואוכל טוב. בתזונתו היומית הוא מקבל מרק, עוף, פחמימות, ירקות טריים, פירות ודייסה (הוא אוכל נוטרמיגן 150 מ"ל עם 2 כפיות דייסה).
    המטבוליזם שלו מאוד מהיר. היציאות מגיעות אפילו ל- 5 פעמים ביום. לעיתים עושה הרושם כי האוכל אפילו לא מתעכל אלא יוצא כמו שהוא (לדוגמא גרבר).

    שאלותיי:
    האם זה נורמלי שיהיו לילד בגילו כמות כזו של יציאות (וזה לא שלשול)?
    האם תקין שיציאת האוכל מהגוף (רק בגרבר) הינה דומה לכניסתה ואין לה אפילו ריח של יציאה?
    האם המצב הנ"ל יכול להעיד על בעיית ספיגה כלשהיא? ואם כן עד כמה זה נורא?
    תודה,
    הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק שלא עולה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק שלא עולה במשקל - תגובה

    ליאת קופיט
    23/11/2010

    הילה שלום,

    פורום זה עונה על שאלות בתחום ההתפתחות המוטורית, אני מייעצת לך לפנות לפורום תזונת תינוקות.

    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל שנה
    מיכל
    23/11/2010

    שלום
    הייתי מבקשת לבדוק אם הבחירה שלי להעלם לבת שלי במקום להפרד ממנה בכל פעם שהיא עוברת לידיים של מטפלת/סבתא, היא נכונה, או שחובה עליי לאמר לה שלום אמא הולכת ולשאת בכאב של הבכי שלה בעקבות ההכרה שלה שאני עוזבת.
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גיל שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל שנה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    23/11/2010

    הי יעל
    שאלה טובה אבל לא כ"כ מתאימה לפורום זה אלא לכזה שעוסק בפסיכולוגיה התפתחותית. לדעתי האישית חשוב להגיד שלום ולהפרד כשהולכים ולא להיעלם על מנת ליצור אצל הילד אמון.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה???
    אפרת
    23/11/2010

    בני בן ה- 4 חודשים בוכה כל פעם שאני או בעלי נעלמים מטווח הראייה שלו ושאנחנו חוזרים הוא נרגע.
    ניסיתי לתת לו צעצועים, לעניין אותו עם מוביילים, כל דבר שיוכל להתעסק איתו בזמן שאנחנו פונים לעיסוקים אחרים אבל ללא הצלחה!!!!
    האם זה לא מוקדם מידי לחרדת נטישה?
    איך אני מצליחה לגרום לו להעסיק את עצמו לבד?
    זה מצב די מתסכל כי אני לא מצליחה להתפנות לשום דבר וכל הזמן להיות בקרבתו.
    יש פתרון קסמים?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדת נטישה???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה??? - תגובה

    אורנה עטאר
    24/11/2010

    אפרת שלום,
    אין פתרון קסמים. חרדת נטישה היא לרוב סביב גיל 9 חודשים.
    מומלץ להרגיל אותו באופן הדרגתי להיות לבד. רצוי שהוא בוכה לא להרים אותו אלא להראות לו שאתם בסביבה. תנסו לשיר לו שיר ואז להתרחק ולהמשיך לשיר כך שישמע את קולכם.נסו לשחק אתם איתו במשחק ואז להיות לידו כשהוא משחק ולעזוב לכמה רגעים ולחזור לפני שהוא מתחיל לבכות וכל פעם להאריך את משך הזמן הזה.

    מקווה שמעט עזרתי.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בשעות שינה
    שנינה
    23/11/2010

    שלום בתי בת 3 וצי חודשים עד ליומיים האחרונים ישנה בלילה בין 5-6 שעות רצוף, ביומיים האחרונים חלה רגרסיה והיא לא ישנה חזק ומתעוררת בערך כל שעה וחצי או בכדי לאכול או כדי שנחזיר לה את המוצץ.
    האם ייתכן שזוהי קפיצת גדילה? אם לא כיצד אפשר לחזור למצה בקודם של הארכת שעות השינה
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגרסיה בשעות שינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגרסיה בשעות שינה - תגובה

    אורנה עטאר
    24/11/2010

    שני שלום,
    ישנו פורום העוסק בשינה ואת מוזמנת להפנות את שאלתך לשם.
    מניסיון - לתינוקות בגיל זה אין עדיין דפוס שינה קבוע וזה עוד עלול להשתנות כמה פעמים. ייתכן ומשהו מציק לה וזה יחלוף מעצמו תוך זמן מה.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 15.5 חודשים - הליכה
    זיוית
    23/11/2010

    נכדתי החמודה אחת מתוך תאומות לא זהות התחילה ללכת לפני מספר ימים.בניגוד לאחותה שהתחילה ללכת בגיל שנה ישר בצעדים יפים היא הולכת בחשש רב ונראה כאילו אינה מקפלת את הבירכיים הולכת ארבעה חמיש צעדים ונופלת, מאד מרוצה מעצמה על ההעזה. היא עברה את כל השלבים זחילת גחון זחילה על 6 .
    האם נשמע תקין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 15.5 חודשים - הליכה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 15.5 חודשים - הליכה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    23/11/2010

    הי סבתא יקרה
    נשמע סביר ונורמלי לחלוטין. קשה שלא לעשות השואות בין זוגות תאומים אבל לפי גילה של נכדתך היא לא נמצאת בעיכוב וגם צעדיה הראשונים, המהוססים הם נורמלים ותקינים.
    הליכה ללא קיפול הברכיים היא הליכה בוסרית שמחפשת את הדרך והאיזון הנכון.
    תנו לה זמן והכל יסתדר.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    זיוית
    23/11/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפוטוניה
    קלסקי חנית
    22/11/2010

    יש לי בן מתוק וחמוד בן11 חודשים עם היפוטוניה משמעותית גם בפלג גוף עליון וגם בפלג התחתון הוא נמצא בפיזיוטרפיה כבר 5 חודשים 1 לשבוע ושום דבר לא עוזר הפעילות היחידה אותה מסוגל לעשות מתהפך בטן גב וחזרה ומרים את בית החזה למרות מה שאני עושה איתו בבית שום דבר לא זז אני מיואשת מה לעשות?????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היפוטוניה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היפוטוניה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    23/11/2010

    הי חנית
    לאור העיכוב בו נמצא בנך ולאור זה שהנסיונות עד כה לא הועילו במידה מספקת אני ממליצה בחום גדול לנסות את השיטה בה אנו עובדות. נסי לפנות למדריכה להתפתחות תינוקות שתאבחן, תציע סוג נוסף של תרגול שמנסיוני, יעיל מאוד.
    מדובר בקושי שגורם לבנך גם להיות בעיכוב וגם לא מאפשר בסיס איתן ויציב להתפתחות בהמשך הדרך.
    דרך פורמט זה וללא אבחון עמוק לא ניתן להמליץ על תרגול.
    אשמח לעמוד לרשותך בפרטים נוספים או שאלות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צד דומיננטי בהרמת הראש והחזה-התיעצו
    הילה
    22/11/2010

    בני בן 5 חודשים לפני כשבוע החל לתרגל את הרמת הראש עם החזה כשידיו לעיתים מושטות קדימה ולעיתים לצידי הראש. מורגש כי ישנה העדפה לצד ימין. את יד ימין מסוגל לכופף ולישר כשראשו למעלה ופונה לצדדים עם הטייה של הגוף לצד שמאל, בעוד שאת יד שמאל פחות מפעיל כדי להרים עצמו. לרב עדין שעונה על האמה או נמצאת לצד הגוף. יש נסיונות לישר ולכופף אותה אך בולט כי קשה לו לעשות את התנועה בצד זה.
    יש לציין כי המתהפך מהבטן לגב בשני הכיוונים ובשכיבה על הבן מפנה את הראש לשני הצדדים.
    אשמח לקבל חוות דעת מקצועית.
    תודה מראש הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מחכה לתשובה. תודה

    הילה
    23/11/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צד דומיננטי בהרמת הראש והחזה-התיעצו - תגובה

    אורנה עטאר
    24/11/2010

    הילה שלום,
    ייתכן ויש צורך להעלות מעט את התחושתיות ביד הזו.
    אני ממליצה לתת כל מיני סוגי מגע לשתי הידיים (עמוק, שפשופים, טפיחות וכו'). בשהות על הבטן ועל הגב.
    אני ממליצה לתרגל איתו הושטת יד לחפץ (עדיפות לבועת סבון- הם מאוד אוהבים) על כדור פיזיו -
    תניחי ותו על הבטן על כדור ואת עומדת מאחוריו על הברכיים ויד אחת שלך אוחזת אותו בצד אחד של הגוף והיד השנייה מראה לו בועת סבון ליד בצד השני של הגוף וחכי להושטת יד. כמובן יש לתרגל זאת לשני הכיוונים. אם הוא פחות מושיט את יד שמאל את יכולה לפוצץ את בועת הסבון על כף היד בכדי להעלות את התחושתיות ולנסות שוב.

    תעדכני איך הולך.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    הילה
    24/11/2010

    אעדכן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילת גחון
    חן
    22/11/2010

    שלום.בתי בת 7 חוד' ושבוע,זוחלת גחון כבר חודש וחצי ,ולא מראה סימנים של זחילה על ארבע או שש..האם ניתן לקדם את העניין? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילת גחון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ועוד דבר קטן

    חן
    22/11/2010

    רציתי לשאול מה גם לגבי ישיבה,היא עדיין לא יושבת עצמאית .יושבת חצי דקה ונופלת האם להושיב עם תמיכה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילת גחון - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/11/2010

    הי חן
    ביתך לא נמצאת בעיכוב התפתחותי ולכן אין צורך מיוחד לתרגל זחילת 6. באופן כללי נרצה לראות זחילת 6 עד גיל 9-10 חודשים.
    במקביל מאוד מומלץ לא להושיב את התינוק עד שתלמד לעשות זאת בעצמה על מנת לא לשבש את התהליך ולא לגרום לנזק אחר. התיישבות עצמאית מגיעה לאחר עלייה על6 והטיית הטוסיק לאחור עד לישיבה. מכיוון שביתך עדיין לא עולה על 6, אין לצפות זאת ממנה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בויטמינים
    רונית אשטמקר
    22/11/2010

    ביתי בת השנה וחצי תמי דבוכה שאנחנו נותנים לה ויטמינים.האם יש דרך טובה בלי לגרום לה לבכות?היא דוחפת ופולטת מה אפשר לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בויטמינים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בויטמינים - תגובה

    אורנה עטאר
    24/11/2010

    נסי להתייעץ בפורום העוסק בתזונת תינוקות.
    בברכה,
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיר בת ה-10 חודשים.
    מורן
    21/11/2010

    ביתי שיר עוד שבועיים וחצי תהיה בת 10 חודשים היא זוחלת כבר על שש במשך 3 חודשים והיא כבר מתיישבת על הברכיים היא מתיישבת בעזרת מצב שהיא תומכת או בשולחן או בספא או בכיסאות ואז היא מתיישבת מזחילה היא לא מגיעה להתיישבות לבד היא מאוד מנסה אך אני דואגת בשל מצב התפתחותה האם זה בסדר המצב הזה?מה עושים איתה איזה מצבים אפשר להתמודד בזה שהיא תשב?ועוד משהו היא מאוד כל הזמן מרימה את הרגל שלה גם בצד ימין וגם בשמאל למצב שמעמידה את הרגל ל90 מעלות האם זה תהליך התפתחותי להתחיל לעמוד כבר?
    אשמח אם תענו לי ותעזרו לי ולבתי להתפתח טוב...תודה מורן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שיר בת ה-10 חודשים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיר בת ה-10 חודשים. - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/11/2010

    הי מורן
    הדרך הנכונה להתיישבות של תינוק היא דרך עמידת 6, הטיית הטוסיק לאחור והתיישבות הדרגתית ממצב זה. ישנם תינוקות שמתקשים לעשות זאת בדרך הזאת ולכן מבצעים את ההתיישבות דרך עמידה על הברכיים ומשם נפילה קטנה להתיישבות על הטוסיק. יש לתהליך הזה סיבה פזיולוגית וכמעט תמיד מדובר באותה הסיבה והיא מעט נוקשות וזקיפה בגב, בעמוד השדרה. זקיפה זו מקשה על התעגלות הגב לכדי התישבות דרך עמידת 6 אך מעודדת ומזרזת נסיונות עמידה מוקדמים. ג הרמת הרגליים שאת מתארת מאשרים נסיונות עמידה לפני ישיבה.
    לא מדובר בקושי מאוד גדול אבל כן כזה ששווה להתייחס אליו ע"י אבחון ספציפי יותר ולימוד תרגילים להתעגלות הגב ולמידת התישבות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיר בת ה-10 חודשים

    מורן
    22/11/2010

    תודה רבה על תשובתך המהירה.
    כן היא כבר לקחה את הטוסיק לאחור כבר מזמן היא פשוט לא מתיישבת מזחילה ועוצרת לשבת ,אלא היא מתיישבת בעזרת מצב כזה שהיא נתפסת בחפצים כגון:כיסא,שולחן,ספה וכו'
    וכן היא כל הזמן מרימה את הרגל שלה למצב של 90 מעלות אז את אומרת זה עמידה אז אין לי מה לדאוג וזה שלב שהיא תגיע לזה לבד נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שיר בת ה-10 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    22/11/2010

    הי מורן
    אני מחדדת- הדרך הנכונה להתיישב היא ע"י עמידת 6, מעמידת 6 הטיית הטוסיק לאחור לישיבה ולא דרך עמידה על הברכיים. עשהדבר נעשה דרך עמידת ברכיית זה עלול להצביע על קושי לעשות את התהליך כראוי ומפה סיכוי למעט זקיפה בגב.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מומלץ מטרנה או סימילאק?
    Madlen
    21/11/2010

    אני נותנת לבתי מיום ראשון שבוע שעבר את מטרנה וכבר 3 ימים האחרונים יש לה עצירות חבל"ז ונתתי לה טיפות אבל לא עוזר וחוץ מזה אמרו שאסור לתת לה כל היום אלה פעם ב....והמליצו לי לתת לה סימילאק מה אתן אומרות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה מומלץ מטרנה או סימילאק? - תגובה

    ליאת קופיט
    22/11/2010

    שלום מדלן,

    פורום זה מתעסק בהתפתחות המוטורית של התינוק, אני מציעה לך לפנות לפורום של תזונת תינוקות.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום