מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ילדה בת 3 חודשיםניסו31/10/2010
שלום רב
אני רוצה לדעת יותר על הגירויים שנותנים לגלדים
תמיד ממלצים לא להםפריז בגירויים
האם זה נכון גורם להפרעת קשב והיפר אקטיב ?
אני מרגישה שהבת שלי מאות ערנית היא מסתכלת על הכל מסביב בצורה שהיא לא נורמלית היא מסתכלת במהירות ועל כל דבר בחדר על אנשים מסביב על חפצים על הכל
זה מדאיג אותי ואני מרגישה שזה לא נורמלי
היןם היא בת 3 חודשים ן 10 ימים
נה העיצה שלכם
האם הדאגות שלי במקום או סתם ?
ניסו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 3 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי ניסו
ההמלצה היא אכן לא להציף את התינוק בגירויים חזקים מידי. לנסות להמנע מטלוויזיה, לא להרבות בצעצועים רבים מידי מסביב ובכלל לא לגרום להצפה חושית באופן כללי. במצבים קיצוניים בלבד יכול הדבר לגרום לבעיות קשב וריכוז, בגיל זה זה יכול לגרום בעיקר לחוסר שקט.
לגבי מה שאת מתארת בביתך, קשה לי להגיד בלי לראות אבל אם מרגישה לא שקטה בנושא זה את יכולה פשוט להתייעץ עם איש מקצוע מתאים או עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבת שלי לא זוחלת ולא מתיישבת לבדמוחמד31/10/2010
שלום רב
נא בבקשה לדעת מדוע בת שלי בת שנה וחודשיים אינה מתיישבת לבד ולא זחלה בראשון
אפילו היא עומדת לכמה שניות וצועדת 2 צעידות אבל מפחדת מאוד בזמן עמידה ובכך קל שלה להתיישב מעמידה לירידה... אבל במצב שכיבה על הגב אינה יכולה להתיישב .... ויכולה לעבור בכוחות עצמה ממטה ולרדת !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבת שלי לא זוחלת ולא מתיישבת לבד - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי מוחמד
קצת קשה להבין את ההודעה שלך אבל בגיל של ביתך אנו כבר מצפים לזחילה והתישבות עצמאיים, לכן כדאי לשקול אבחון על מנת לבדוק מה מקור הקושי וללמוד תרגול נכון.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בתי צורחת כאשר אני שמה אותה על הבטןענבל31/10/2010
שלום רב,
בתי בת 3 חודשים שונאת בלשון המעטה להיות על הבטן בזמן ערות או בזמן שינה.
כמה זמן היא אמורה להיות על הבטן במהלך היום? אני שמה אותה 10 דקות והיא פשוט לא מפסיקה לצרוח בקול חזק מאוד. אני כבר לא יודעת מה לעשות.
אני פוחדת שההתפתחות המוטורית שלה לא תהייה תקינה.
אנא עזרה
ענבל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי צורחת כאשר אני שמה אותה על הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי ענבל
הבכי בשכיבה על הבטן הוא אות וסימן לקושי ולא לסתם סירוב. אין טעם להניח על הבטן תוך בכי והתנגדות כה חזקים. ההתנגדות מקורה קושי פזיולוגי ולכן חשוב תחילה לתרגל ולהרפות את הגוף לשכיבה על הבטן. בפורום זה תמצאי תרגילים רבים לשיפור השכיבה על הבטן. אני ממליצה לתרגל תרגילים אלה באינטנסיביות ולחזור אלי לספר אם יש התקדמות. שכיבה על הבטן אכן מהווה את בסיס ההתפתחות המוטורית ולכן חשוב לתת על זה את הדעת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילים לחיזוק הבטן
ענבל31/10/2010ראשית תודה על תשובתך המהירה
היכן ניתן למצוא דוגמאות לתרגילים על הבטן בבקשה
האם צריך לקחת אותה לבדיקה אצל רופא לבדוק שהכל בסדר עם הבת שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילים לחיזוק הבטן - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי ענבל
בשלב ראשון אין צורך באיש מקצוע. נסי במנוע הפורום למצוא דיונים בנושא זה ותרגילים. אם לא יהיה שיפור, המלצתי היא על מדריכה להתפתחות תינוקות מפני שלא מדובר בד"כ בבעיה רפואית אלא מוטורית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנהמיכל30/10/2010
שלום
יש לי סוגיה חשובה
בקיץ עוד אפשר היה להסתפק בעירום חלקי
הסוגיה הינה :
איך לשכנע תינוק עקשן ללבוש סינר ?!?!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
ליאת קופיט30/10/2010שלום יעל,
לא חייבים להלביש לתינוק סינר, ניתן גם לקשור חיתול מבד או להלביש לו חולצה קצרה נעימה שהוא אוהב (מעל הבגד) ושאת מוכנה לעשות ממנה "סינר".
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זחילה על שששירי30/10/2010
בת עשרה חודשים. זוחלת גחון מגיל שבעה חודשים וחצי - אז גם נעמדה לראשונה על שש, אבל למרות זאת עדיין לא זוחלת על שש (עושה מקסימום שניים-שלושה צעדים וחוזרת לזחילת גחון).
חוצמזה עומדת על הברכיים, מתיישבת (בעיקר דרך העמידה על הברכיים) ומנסה כבר לעמוד.
קראתי קצת בפורום את הטיפים שלכן לעידוד זחילה על שש, אבל אני לא רואה התקדמות. היא עוברת מעל מכשולים בלי בעיה, אבל ברגע שצריך לזחול היא חוזרת לגחון.
מה החשיבות של זחילה על שש מבחינת ההתפתחות והיציבה?
והאם בגילה זה כבר נחשב איחור או שעלינו פשוט להמתין בסבלנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה על שש - תגובה
דבי גרוס דולב30/10/2010הי שירי
זחילה על 6 היא שלב הכרחי וחשוב בהתפתחות התינוק ויש לעשות הכל על מנת שלא ידלג על שלב זה. זחילה על 6 מחזקת את חגורת הכתפיים, מלמדת קואורדינציה, שיווי משקל ועוד.
תינוק המתקשה בשלב זה ומקדים לעמוד לפני הזחילה סובל לעיתים מזקיפה גדולה מידי בגב. דבר המעודד עמידה והתישבות דרך עמידת ברכיים אך מקשה על זחילת 6 רציפה.
אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. לאור זה ולאור הקושי האפשרי עליו דברתי, אני ממליצה לשקול אבחון על מנת לבדוק את מקור הקושי וללמוד תרגילים לעידוד הזחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבי
שירי31/10/2010היי דבי, תודה על המענה.
לאחרונה שמתי לב שהיא גם מרבה להתיישב "ישיבה לא נכונה" - על הטוסיק, כשהברכיים קדימה, אך כפות הרגליים מסובבות לאחור, לצד הטוסיק.
בעבר היה נהוג להזיז לתינוקות שישבו כך את הרגליים למנח ישיבה נכון. האם זה עדיין מומלץ? מה הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מישיבה כזו ומה ניתן לעשות כדי למנוע ממנה לשבת כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבי - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי שירי
ישיבת W ,זה שם הישיבה שתיארת, באה כפיצוי על קושי בהתישבות נכונה או קושי אחר. לכן תשומת הלב צריכה להיות נתונה לסיבת השיבוש קודם כל. אחד הנזקים הוא לברכיים. כמו שאמרתי קודם, חשוב לאבחן את שורש הבעיה ובנתיים לתקן לה את הישיבה לישיבה משוכלת בה רגל רודפת רגל בברכיים מקופלות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היייייסטריה מגן!!!!!!!קריספין30/10/2010
שלום לכן בני בן שנה וארבעה חוד' פשוט היסטרי אין לי מילה אחרת לתאר את תגובתו לגני ילדים הוא נרשם למשפחתון והוצאתי אותו אחרי שבוע ועכשיו הוא אמור להיכנס לגן ובוכה כשמגיעים לשם כל עוד אני במרחק קשר עין הכל טוב ברגע שאני נעלמת לשנייה בכי מטורף בעיקבותיו שיעול ואפילו הקאה.... מה לעשות??? האם להניח אותו וללכת למרות הקושי שלי ובעיקר שלו או להשאר יותר שם?? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היייייסטריה מגן!!!!!!! - תגובה
דבי גרוס דולב30/10/2010הי קריספין
פורום זה אינו עוסק בנושאים התנהגותיים אבל מנסיון אני יכולה להגיד שהמעבר לגן באמת יכול להיות מאוד מאוד קשה לילדים מסוימים.
איך לנהוג בזה זה עניין של גישה, יש המאמינים שצריך לעזוב את הילד,לתת לו לבכות ולהתרגל. אני מאמינה שצריך לעשות את התהליך הדרגתי מאוד. להיות עם הילד בגן בימים הראשונים, בכל יום קצת. לאחר כמה ימים לעזוב אותו לשעה אחת וכך להגדיל לאט לאט את הפרק הזמן הזה. בכי הוא חלק מהעניין וכנראה אין אפשרות להמנע ממנו לגמרי.
על מנת לקבל חוות דעת מקצועית יותר נסי גם בפורום התנהגותי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודש- הרדמותלירון28/10/2010
שלום,
הבן שלי היום בן חודש, רציתי לדעת האם זה נורמאלי שרוב הפעמים שהוא נרדם לישון זה על הידיים שלי? משמע, קשה לו להרדם לבד בעריסה, הוא יכול לשבת גם שעה/שעה וחצי בעריסה ולהיות ערני ולא לבכות אבל עד שלב מסויים שאז הוא מאוד עייף ומתחיל להתעצבן כי הוא לא מצליח להירדם. בקיצור, אני לא יודעת אם זה אמור להיות ככה ורק בשלב מאוחר יותר הוא לומד להירדם לבד? בנוסף, הרבה פעמים הוא חצי נרדם (שלב ה-REM) ואז הוא פתאום מזיז את הידיים ומעיר את עצמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודש- הרדמות - תגובה
דבי גרוס דולב28/10/2010הי לירון
תינוקו שעד לא מכבר היה רגיל לתנועה מתמדת ברחם יהיה זקוק לתנועה כזו על מנת להירדם. זה טבעי שתינוק יזדקק לתנועה על מנת להירדם במיוחד בגיל כה צעיר ומפני שהוא תלוי לגמרי בהורה לתחושה של תנועה, אותה הוא לא יכול לתת לעצמו.
גם התעוררויות פתאומיות בשל אי שליטה בתנועות הגוף הן טבעיות וניתן להשתמש שמיכת עיטוף על מנת להתגבר על זה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת חודשייםצביה28/10/2010
שלום רב,
הבת שלי בת חודשיים, כמעט מהיום שנולדה אני מניחה אותה על הבטן כ 3 פעמים ביום כשהייתה ממש קטנה היתה שוכבת בלי בעיה במשך כ 5 דקות בכל פעם, אך בחודש האחרון ברגע שאני רק מסובבת אותה לתנוחה של שכיבה על הבטן היא מתחילה לבכות ממש חזק, לא נותנת לזה צ'אנס. אני עדיין מניחה אותה גם תוך כדי בכי כיוון שאני יודעת שזה חשוב.
ואני גם מבינה שזה מעיד על בעיה כלשהי במידה ולא רוצה לשכב על הבטן.
אילו תרגילים ניתן לבצע?
דבר נוסף שדי מציק לי זה שהילדה לא מוכנה שיחזיקו אותה על הידיים. התנוחה היחידה שמסכימה אליה מדי פעם זה על הכתף בעמידה. לא מוכנה שיחזוקו אותה בעירסול או בתנוחת נמר על עץ וכו... מעבר לכך שמפריע לי שהיא רוב היום בשכיבה על הגב חוץ מהפעמים שבו היא יונקת פשוט בא לי להחזיק אותה בכיף ולדבר אליה...
לפעמים אחרי שהיא נירדמת אני משכיבה אותה בטן אל בטן זאת אומרת אני שוכבת והיא עם הבטן עלי וכך היא ישנה בערך 15 דקות עד שקולטת שהיא על הבטן ומתחילה לבכות.
מה ניתן לעשות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוקת בת חודשיים - תגובה
דבי גרוס דולב28/10/2010הי צביה
יתכן והקושי לשכב על הבטן נובע מקושי פזיולוגי כגון מתח שרירים גבוה ומקשה גם על ההחזקה בידיים ושרא התנוחות שציינת. מתח גבוה אינו מאפשר לתינוק הרפייה מספקת להתרפקות בשכיבה על הבטן ובתנוחת נמר על עץ. נסי את התרגילים שמופיעים בפורום זה לעידוד שכיבה על הבטן וחזרי לספר איך הולך .
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן 10 חודשים- ירידה משמעותיתאורית27/10/2010
היי
התינוקי בן 10 חודשים היום.
מאחוזון 50 ותינוק שמנמן וחמוד בגיל 4 חודשים הפך לתינוק רזה (וגדול יותר אמנם..)
באחוזון קצת פחות מ 10. הרופאה כרגע לא מתרגשת ובקשה לעקוב עוד כחודש ולראות את העקומות.. יש לציין כי הוא מאוד אוהב מאכלים של גדולים במשך היום. מאוד אוהב לחם ולנשנש. מלבד מטרנה בתחילת וסוף יום ( 120 או 180.. תלוי במצב רוח) הוא אוכל כמות יפה של כשני פירות בבוקר, מרק ( ירקות, סוג של פחמימות, עוף ועוד)
גמדים ארוחת ביניים, ולחם עם ממרח בערב לא מסיים תמיד הכל אך ממשיך לנשנש בין לבין..הוא שותה המון מים
מעבר לכך, הוא מתפתח לתפארת, זוחל מגיל חצי שנה, הולך עם תמיכה ועומד כמה שניות לבד ללא תמיכה, עושה כפיים, ביי ביי ומשמיע קולות שמחה, כעס ועצב.
הוא מוציא הרבה אנרגיה במהלך היום אך עדין אני לא רגועה..
בימים האחרונים הוא מוציא 4 שיניים למעלה, אז פחות אוכל אבל באופן כללי אוכל בסדר, כך נראה.
מתי להתחיל להלחץ ולהתעקש עם הרופאים על בדיקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן 10 חודשים- ירידה משמעותית - תגובה
דבי גרוס דולב28/10/2010הי אורית
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלה לצערי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת השנה ושלושה חודשייםרונית אשטמקר27/10/2010
אני נשארת עם ביתי בבית.אני משתדלת להשכיב אותה בשעה 8 וחצי-9 בלילה
וצהריים היא ישנה12-1 בצהריים למשך שעתיים
וזה מה שהיא ישנה למשך כל היום עד הערב
האם היא צריכה לישון שוב?כי כבר בשעה 6 היא כועסת ובוכה על כל דבר קטן ואני בטוחה שזה בגלל שהיא עייפה
האם אני צריכה לחשב את שעות השנה אחרת?מה עלי לעשות?וכמה שעות היא צריכה לישון ביום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביתי בת השנה ושלושה חודשיים - תגובה
אורנה עטאר27/10/2010בתיה שלום,
את יכולה להתייעץ בפורום שינה.
אולי תוסיפי לה עוד שינה קצרה בסביבות חמש-שש בערב לחצי שעה.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך לבעיה קודמתויקי26/10/2010
דבי שלום!
תודה על התשובה המהירה.
אין לו טונוס גבוה.אני יודעת איך זה ניראה ומרגיש,כי לחברים שלנו יש תינוק בגילו ויש להם את הבעיה הזאת .הוא נוקשה במצב הרגוע שלו ומרגיש מאוד כבד ומוצק.אז נעם הוא ממש לא כזה.הוא רך וגמיש .הוא מאוד פעיל ומשתעמם די מהר.כשהוא היה בן חודש הוא היה הרבה יותר ממוקד.היה יכול להסתכל על התמונות בעגלה בסבלנות רבה הרבה זמן.כרגע הוא נורא פעיל והוא מנסה לזחול וזה לא מצליח לו עדיין ומזה הוא גם מתעצבן וצועק בכעס על הצעצוע שרצה להגיע אליו .לרוב אני רואה שהזעם שלו מתסכול שלא מצליח לו משהו,אך לפעמים הוא צועק ומתפתל כפי שניראה ללא סיבה נראת לעין.אמא שלי חושבת שזה קשור למערכת עצבים.הוא מאוד מתרכז בכעס שלו ונירא שזה מציק לו מאוד.אם משהו נישמע לך מוכר אשמח לקבל קצה חוט לבעיה הזאת.
תודה רבה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לבעיה קודמת - תגובה
דבי גרוס דולב26/10/2010הי ויקי
יכול להיות שמדובר בטמפרמנט של התינוק או אולי במשהו אחר אבל קשה לי לדעת ללא היכרות. כדי להיות שקטה נסי להתיעץ עם רופא הילדים, כך יהיה קל יותר לדעת, עם מראה עיניים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפרצויות זעם אצל תינוקויקי26/10/2010
שלום רב!!
הבן שלי בן 5 חודשים ויש לו התקפי זעם מלווים בכיווץ שרירים בכל הגוף וקולות מפחידים,לפעמים גם הוא מתפתל או מתקפל.בנוסף הוא חסר מנוחה ועם קושי שינה בצהריים(בלילה הוא מתעורר להכלה וממשיך לישון).
מה עלי לעשות?למי אני אמורה לפנות עם הבעיה הזאת?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפרצויות זעם אצל תינוק - תגובה
דבי גרוס דולב26/10/2010הי ויקי
מה שאת מתארת יכול להתאים לתינוק בעל טונוס שרירים גבוה. האם בנך מרגיש לך נוקשה? מאוד שרירי וחזק? אם את מתחברת לתיאורים אלה הרי שיש סיכוי שמדובר בטונוס גבוה ומומלץ במקרה זה לאבחן וללמוד תרגול ומגע להרפיית הגוף ,אם תיאור זה אינו מתאים כתבי לי ונמשיך יחד לחשוב במה מדובר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת פלג גוף תחתוןלילי25/10/2010
שלום רב,
בני בן 4.5 חודשים. נולד חודשיים לפני הזמן (פג...)
הוא החל להתהפך מהבטן לגב בגיל 4 חודשים. עדיין לא התהפך מהגב לבטן.
עכשיו כשהוא שוכב על הבטן הוא דוחף עם כפות הרגליים שלו את הרגליים והטוסיק כלפי מעלה. לרוב הוא עושה את זה עם רגליים ישרות. מה הוא מנסה לעשות? האם זה קשור לזחילה?
בתודה מראש, לילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת פלג גוף תחתון - תגובה
דבי גרוס דולב26/10/2010הי לילי
תחילה, אנו מתייחסים לגילו המתוקן של תינוק שנולד פג ולכן בנך נמצא במקום ההתפתחותי המתאים.
מה שתיארת יכול להיות נסיונות התקדמות אבל יכול גם להצביע על חוסר נינוחות בשכיבה על הבטן ומפה התנועה הרבה והנסיון להיחלץ מזה. רק את יכולה להגיד במה מדובר מתוך היכרות עם בנך ומתוך השאלה לגבי שכיבתו על הבטן.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטיה דרסטית באחוזוןעירית25/10/2010
שלום,
בני בן 10 חודשים היה מאז לידתו באופן עקבי באחוזון 50 בגובה, משקל והיקף ראש.
מגיל שישה חודשים הוא החל לרדת בעקומה והמדדים היום מ"טיפת חלב" מראים
כי הוא באחוזון 5-10 במשקל (8.290 ק"ג) ובאחוזון 10-25 בגובה (71 ס"מ)
ובאחוזון 10-25 בהיקף ראש (45.1 ס"מ).
זה אומר שהוא כמעט לא גדל כלל בחודשיים שלושה האחרונים ....
בגלל שמדובר בסטיה מאוד גדולה - אני מודאגת.
האם זה נורמאלי?
אם לא - מה כדאי לבדוק / לעשות?
תודה מראש,
עירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטיה דרסטית באחוזון - תגובה
דבי גרוס דולב26/10/2010הי עירית
פורום זה אינו עוסק בנושאים אלה. אני ממליצה על התייעצות עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התהפכות תינוקתטל25/10/2010
יתי בת השלושה חודשים מתהפכת מהבטן לגב מגיל חודש בגיל חודשיים התהפכה לצדדים וכיום מתהפכת מהגב לבטן.. הרופא נדהמה לשמוע זאת וציינה שזה מוקדם מידי.
האם זה יכול חלילה להעיד על משהו?
אשמח לתגובה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התהפכות תינוקת - תגובה
אורנה עטאר25/10/2010טל שלום,
התהפכויות לפני גיל 4 חודשים לרוב אינן רצוניות ולכן הרופאה התפלאה.
לעיתים זה יכול להעיד על טונוס שרירים גבוה אך לא אוכל לדעת זאת ללא אבחון. בכל מקרה, במידה והיא שוהה על הבטן בנינוחות ומרימה יפה ראש ואת לא מרגישה שהיא נוקשה מידי אין מה לדאוג.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טל25/10/2010היי אורנה תודה רבה על התגובה.
כאשר היא נמצאת על הבטן היא נינוחה והיא מחזיקה את הראש ביציבות.שאלתי את הרופא על האפשרות שזה לא רצוני אך היא אמרה שבמידה וה קורה יותר מפעם אחת וקורה מספר פעמים זה כבר לא במקרה. לגביי הטונוס שרירים המוגבר לעיתים אני שמה לב שבעת האכלה ככארש היא לא רוצה לאכול יותר ובזמן שהיא בוכה היא מקשיתה את הגב-האם לכך הכוונה?
במידה וכן על מה מעיד טונוס שרירים מוגבר ומה ניתן לעשות בנושא?
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - תגובה
אורנה עטאר27/10/2010טל שלום,
מאוד קשה לדעת אם זה רצוני או לא בלי לראות את בתך.
לגבי טונוס שרירים מוגבר - אחרי שכתבתי לך את זה חשבתי שיש עוד סיבות וזו לא בהכרח הסיבה. מהקשתת הגב ייתכן ויש לה איזו זקיפת יתר של הגב שייתכן וגם גורמת להתהפכות מהבטן לגב. אך שוב...זה לא מסתדר עם השכיבה הנינוחה על הבטן....
אז בנתיים, בלי לראות את בתך ולאבחן בצורה מקצועית יותר, אני ממליצה לתרגל איתה התעגלות של הגב (הארכת זוקפי הגב) אם זה ע"י תנוחת הערסול או ע"י הרמת הרגליים לכיוון הפנים בשכיבה על הגב כמה פעמים ביום.
בנוסף בפורום זה תוכלי למצוא תרגילים להתהפכות מהבטן לגב ומהגב לבטן ולראות שהיא מתהפכת בהדרגתיות (לדוגמא - הנחת ראש ואז הגוף מצטרף) ולא בצורה גלובלית (כמו נפילה).
אני כאן לעוד שאלות.
בברכה,
אורנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)