מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוכלו ליכתוב לי טיפיםרונית אשטמקר29/11/2010
האם תוכלו לתת לי טיפים איך אפשר לתת ויטמינים לילדה בת שנה ושמונה חודשיים?
היא משתוללת נורא צועקת עוד שהיא רואה את הויטמינים וכשנותנים לה בכוח היא בוכה ל10 דקות מה אפשר לעשות?
האם יש מצב שהיא תאהב את זה שוב?שהיא הייתה יותר קטנה היא ממש אהבה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוכלו ליכתוב לי טיפים - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי הודיה
לצערי לא אוכל לעזור לך בשאלה זו מכיוון שאנו עוסקות בתחום ההתפתחות המוטורית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות לפי גילשירלי זוהר29/11/2010
שלום רב,
התינוק שלי בן 8 חודשים, אבל נולד בשבוע 36.
הוא זוחל כבר חודש גחון במהירות, ולא מראה בכלל סימנים של עליה על שש.
האם בודקים את ההתפתחות לפי הגיל שלו העכשוי? או שהכל יהייה באיחור של חודש, כי נולד חודש לפני הזמן?? מתי לצפות לזחילה על שש וישיבה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות לפי גיל - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי מאיה
בד"כ אנו נוהגים לבחון את ההתהפחות לפי הגיל המתוקן אבל במקרה שלכם יש לזה מעט פחות משמעות כי ההתיחסות היא יותר לתינוקות שנולדו לפני שבוע 36.
יחד עם זאת בנך לא נמצא בעיכוב התפתחותי מפני שאנו מצפים לראות זחילה על 6 עד גיל 10 חודשים וישיבה במקביל לעלייה על 6. המשיכי לצפות בהתפתחותו של בנך וחזרי אלי אם יהיו לך שאלות נוספות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיזוק צד שמאלי- ילדה בת 4.5 ח'מני29/11/2010
שלום,
בתי בת 4.5 ח' החלה להתהפך מהגב לבטן (תחילה) ןעכשיו גם מהבטן לגב - אך עושה זאת רק לצד ימין, בכלל, להזיז את הצד השמאלי יותר קשה לה - לדוגמא - יותר קשה לה לתפוס צעצוע ביד שמאל, היא אינה נוגעת בברכים עם יד שמאל , אינה מסתובבת לצד שמאל. אני מנסה לגרות אותה לעבוד על הצד הזה - ע"י צעצועים וכדומה - אבל זה לא מצליח.יש משהו נוסף שאוכל לעשות ?
עוד שאלה-- האם נורמלי שתתחיל לעשות משהו ולאחר מכן תפסיק לגמרי- כאילו היא לא מכירה את הפעולה?? - היא החלה לדבר ולענות לדיבור בגיל חודש וחצי אך הפסיקה עם זה לגמרי וכך היה עם ההתהפכות-- החלה להתהפך לצד ימין לפני חודש ואז היא הפסיקה (חזרה שוב רק בשבוע האחרון.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיזוק צד שמאלי- ילדה בת 4.5 ח' - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי מני
ביתך צעירה והתחילה לא מכבר עם התהפכויות כך שזה תקין שכרגע היא מבצעת זאת רק לצד אחד. ובכל זאת, כדי לתרגל התהפכויות סימטריות אני ממליצה לתרגל את כל תרגילי ההתהפכות המופיעים בפורום זה ולבצע אותם לשני הצדדים תוך שימת דגש על הצד המתקשה. בנוסף, גרי אותה להושטת ידיים ביד המתקשה, הרבי לעסות יד זו ולהפעיל אותה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרמת ראש וכתפייםלי29/11/2010
שלום, בני המתוק בן 3 חד' ושבוע, הוא מתקשה להרים ראש בשכיבה על הבטן, אינו מרים חגורת כתפיים. אני עושה לו תרגילים, מניחה את אמותיו לצידי ראשו ואף מניחה באזור בית החזה מגבת מגולגלת.הוא מצליח להרים טוב יותר במצב זה, אך כאשר הוא ללא תמיכה אין שיפור. כמן כן בשכיבה על הבטן ידיים חוזרות לצידי הגוף והוא מכניס את רגליו מתחת לבטן.
הוא כמובן לא התהפך. בשכיבה עלי הוא מרים את הראש וכן מצליח ליצב ראש שאני מחזיקה בו אנכית.
מה כדאי לעשות? אשמח לקבל הפנייה ,אם את רואה צורך ,לאדם מוסמך באיזור דרום.
תודה,לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת ראש וכתפיים - תגובה
דבי גרוס דולב30/11/2010הי לי
בגיל 3 חודשים נצפה מהתינוק הרמת ראש נינוחה יותר והתחלה של השענות על המרפקים. קושי בפעולות אלה עלול לנבוע מכמה סיבות- חולשה בחגורת הכתפיים, מתח יתר בבית החזה או גורם אחר. כל הגורמים ניתנים לתרגול ביתי פשוט אבל כדאי לבדוק תחילה את מקור הקושי מפני שתיעוץ לתרגול דרך האינטרנט יהיה חסר תועלת אם לא נטפל בקושי תחילה.
כדאי לפנות למדריכה להתפתחות תינוקות, לקבל אבחון וללמוד תרגילים שיעזרו לבנך לממש את התפתחותו המוטורית היטב. היכן את גרה?
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגורים בדרום
לי30/11/2010אני גרה בערד, כך שגם ייעוץ בבאר-שבע יהיה טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגורים בדרום - תגובה
אורנה עטאר30/11/2010הי לי,
אני נמצאת בערד בחמישי-שישי הקרוב (אצל משפחה).
קיבלתי את אישורה של דבי דולב להציע לך.
אם את מעוניינת את מוזמנת להתקשר ונקבע.
בברכה,
אורנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלונתמיכל28/11/2010
שלום
בתי בת השנה שתחיה, מגדלת ישבן עם משהוא שנראה כמו צלוליטיס פלוס יציאה של שומנים מעבר לקו התוסיק
מה עושים ?
האכלנו יותר מדי ?
(מוזר, היא בעשירון התחתון)
איך משפרים כבר עכשיו על מנת למנוע עוגמות נפש בהמשך ...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלונת - תגובה
דבי גרוס דולב29/11/2010הי הילית
חייבת להודות, שאלותייך מעט מוזרות ולמען האמת לא ממש מתאימות לפורום זה שעוסק בעיקר בהתפתחות מוטורית.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנהמיכל28/11/2010
שלום
איך מתמודדים עם ריור מוגבר עקב שיניים בוקעות , הבת שלי אינה מסכימה ללבוש סינר
איך למנוע ריור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
דבי גרוס דולב29/11/2010הי הילית
לא ניתן למנוע ריור, מדובר בתהליך פזיולוגי טבעי .
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל שנהמיכל28/11/2010
שלום
בתי מסרבת (בועטת בחוזקה) לגזירת ציפורני רגליה שהפכו לארוכות מאוד ואף מסכנות אותה !!!!!!!!!
מה עושים ??????
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל שנה - תגובה
דבי גרוס דולב29/11/2010הי הילית
תינוקות רבים לא אוהבים פעולה זו ולצערי אין לי פתרון פלא לזה. ממשיכים לגזוז ציפורניים על אף ההתנגדות..
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיל שנה - תגובה
ליאת קופיט29/11/2010הילית שלום,
פורום זה עונה על שאלות של התפתחות מוטורית, לגבי גזירת צפרניים, מנסיוני האישי, אני עושה זאת מול שירי ילדים בטלויזיה, מנסה להסיח את דעתה כמה שאפשר ועדיין, מחזיקה אותה ממש בחוזקה ועושה זאת פעם בשבועיים. כי אין ברירה, זה מצב של 10 דק' והאצבעות נקיות ומסודרות.
לגבי שאר השאלות, את מוזמנת לפנות לפורום רפואת תינוקות.
בהצלחה,
ליאת קופיט,
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 5.5 חודשיםמאיה28/11/2010
שלום לכן
ביתי בת 5.5 חודשים ילדה מאוד רגועה ושלווה, התהפכה מהבטן לגב מגיל 3 חודשים למשך חודש והפסיקה, בגיל 4 חודשים התהפכה למשך שבועיים מהגב לבטן וגם את זה הפסיקה.. כרגע לא מתהפכת לשום צד- היא ילדה מאוד רגועה בסה"כ ונראה שלא "מפריע לה" להישאר בשום תנוחה שמניחים אותה- היא פשוט נשארת שם ומשחקת עם מה שנמצא בטווח הראייה שלה- כשהיא על הגב היא מחזיקה את הרגליים עם הידיים שלה ומצליחה להגיע לצד אבל היא פשוט נשארת שם ומשחקת עד שנופלת חזרה לגב.
כשהיא על הבטן היא יכולה להיות גם שעה וחצי רצוף בלי תלונות- לפני 3 ימים התחילה להסתובב סביב עצמה בצורה ממש יפה- משלימה סיבוב שלם ב5-6 תזוזות.
השאלה שלי היא האם זה בסדר שהיא עברה לסיבוב סביב עצמה בלי שיודעת להתהפך?
כשאני עושה איתה תרגילים להתהפכות ממה שרשמתם כאן בעבר היא לא זקוקה להרבה בשביל להתהפך- ז"א אני רק מכניסה לה את היד פנימה כשהיא על הבטן והיא ממש בשניה מתהפכת, גם לגבי הגב- אני מביאה לה תנופה קלה עם הרגליים והיא משלימה- אבל זה לא קורה מיוזמתה
דבר נוסף- את הסיבוב סביב עצמה היא עושה רק לצד אחד- לצד השני היא קצת מתרגזת ולא ממש רוצה למרות שהיא עושה את זה אם יש שם משהו שהיא ממש רוצה
האם זה בסדר הדילוג הזה על ההתהפכות? ואיך אפשר לעזור לה (האם בכלל צריך לעשות משהו? כי היא הרבה פעמים פשוט נראית כאילו היא מרוצה מכל תנוחה בה היא נמצאת ולא מחפשת לשנות אותה...)
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת 5.5 חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב28/11/2010הי מאיה
לא מדובר בדילוג על התהפכויות אלא נסיגה מהן. נסיגה משלב התפתחותי היא נושא מוכר ונורמלי. הסיבה לא ממש ברורה אבל זה קורה הרבה.
המשיכי בנתיים לתרגל איתה התהפכויות על מנת שימשיכו להתבסס לפני שתתחיל זחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יציאה לעבודה והשפעה על התינוקתאמא28/11/2010
במסגרת מקצועי, עלי לצאת לעבודה פעמיים בשבוע עד שעות אחר הצהריים
יש לי תינוקת בת שלושה חודשים וילדה בת 4.6 שנים.
נכון להיום אני עובדת פעם בשבוע כאשר בזמן זה חמותי מטפלת בתינוקת.
התינוקת ניזונה מתחליף חלב.
עלי לעלות את מספר ימי העבודה לשניים אבל אני מתלבטת אם כן לעשות כן כרגע או לא
ההתלבטות נובעת מהחשש, שמא התינוקת צעירה מדי שאעזוב אותה ליומיים והיא זקוקה לי.
אם לא אעשה כן אני נאלצת לעזוב את העבודה משום שאני מחוייבת.
השאלה היא, האם חזרה לפעמיים בשבוע לעבודה עלולה לגרום נזק כלשהי בתינוקת בת שלושה חודשים. האם רצוי לחכות עם זה עוד חודש - חודשיים.?
אודה על תשובה
אמא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאה לעבודה והשפעה על התינוקת - תגובה
ליאת קופיט28/11/2010אמא שלום,
פורום זה עוסק בהתפתחות המוטורית של התינוקות, לכן אוכל לענות לך בתחום זה.
אין שום נזק בהתפתחו המוטורית (ולפי נסיוני גם לא נזק נפשי) "לעזוב" תינוקת בגיל זה לפעמיים בשבוע כאשר חמותך מטפלת בה במסירות חום ואהבה.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוק בן חודשסיגלית27/11/2010
שלום רב,
יש לי תינוק בן חודש וחצי ,בגיל חודש הוא הוא התהפך מהבטן אל הגב,זה נראה מאוד מוקדם,אני טועה? זה קרה לא מעט פעמים מאז,ז"א זה לא חד פעמי ורואים שהוא יודע מה הוא עושה,הוא מתעצבן להיות על הבון ומנסה להתהפך.
שאלה נוספת-כיצד לגרום לו להיות על הבטן יותר לאורך זמן?כמה זמן ביוםבערך נחשב לזמן מספיק טוב לשהות על הבטן.
תודה,
סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק בן חודש - תגובה
ליאת קופיט28/11/2010סיגלית שלום,
אכן, התהפכות בגיל חודש וחצי היא מהירה מאוד לקצב התפתחות המוטורית של התינוק, (בדר"כ תינוק מתהפך בגלאי 4-6 חוד'). יכול להיות שטונוס השרירים של בנך חזק מאוד ושרירי גבו מעט מקוצרים וזה מה שמביא אותו לתנועת ההתהפכות. כדי להרגיל תינוק לשכב על בטנו,כדבר ראשון גופו צריך להיות מוכן לכך, ניתן להאריך את שרירי גבו ע"י החזקתו בתנוחת העירסול: כאשר את מחזיקה אותו, אמה אחת שלך מונחת מתחת לצווארו ואמה השניה שלך מתחת לברכיו כאשר גבו עגול, בטנו רפוייה וישבנו "נופל" למטה, אם יש קושי בהחזקה זו , נסי זאת תוך כדי קפיצות על כדור פיזיו, התנועה עוזרת מאוד בהרפיית שריריו והרגעתו. עשי זאת כמה פעמים ביום ואז נסי להשכיבו על הבטן.
כמו כן יש לך אפשרות להכנס לאתר ולראות תרגילים נוספים לשכיבה על הבטן.
אם את מגלה קושי בדברים אשמח לעזור.
בברכה,
ליאת קופיט,
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ישיבה?!לילי27/11/2010
שלום,
בני בן חצי שנה, אך נולד חודשיים לפני הזמן (כלומרף גיל מתוקן 4 חודשים).
בזמן האחרון בזמן שאני מאכילה אותו בתמ"ל, הוא מנסה לכופף את הגב ולעבור לישיבה. (עד עכשיו אכל בתנוחת עירסול, כשהיד שלי מחבקת אותו).
האם זה נורמאלי? האם לעודד את זה ולתמוך בגבו?
כשהוא יושב, גבו קצת מכופף קדימה (לא יושב זקוף...)
יש לציין שעדיין לא התיישב כאשר הוא על המזרון....
בתודה,
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ישיבה?! - תגובה
ליאת קופיט28/11/2010לילי שלום,
בדר"כ נרצה לראות התיישבות עצמאית של תינוק בין גיל 8-9 חוד' לאחר שהתינוק עבר אבני דרך מסויימים: מתהפך מצד לצד, זחילת גחון ומעבר לזחילה על 6, משם התינוק לומד להעביר את ישבנו לצד הגוף ולהתיישב ישיבה עצמאית ואיכותית.
לא כתבת האם בנך מתהפך מצד לצד, זוחל על 6 וכו'...? אני מאמינה שעדיין אינו זוחל בשל גילו הצעיר, כמו-כן, עמוד השדרה שלו וחוליות הצוואר עדיין לא מספיק יציבים כדי להושיב אותו ושיווי משקלו לא מספיק מפותח ולכן כאשר הוא יושב גבו מכופף קדימה.
אני לא ממליצה להושיב תינוק בגיל זה וגם לא לעודד אותו לעשות זאת מכיוון שהוא לומד את תנועת הישיבה ממקום לא נכון, הוא מפעיל לצורך התנועה את שרירי בטנו ומושך עצמו קדימה.
אם בכל זאת, את מאכילה אותו כשהוא עלייך בערסול תרימי אותו מעט (שלא יהיה במצב שכיבה) ותתמכי בו.
בברכה,
ליאת קופיט
מדריכת התפתחות תינוקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך...
לילי28/11/2010שלום ליאת,
ראשית - תודה על התגובה המהירה.
עד עכשיו, בני מתהפך מהבטן לגב, אך לא הפוך. הוא מרים יפה את הראש כשהוא על הבטן. הוא לפעמים אפילו מתרומם לעמידת שש, אך הוא לא זוחל. הוא מקדם את עצמו ע"י כל מיני תנועות, אך איננו זוחל.
הבעייה שלי היא שבזמן האוכל ושהוא בתנוחת עירסול, הוא כל הזמן מנסה להרים את עצמו לישיבה...ולהוריד אותו חזרה לתנוחת העירסול זה די קשה (הוא חזק!).
מה עושים? מתעקשים לחזור לתנוחת העירסול או תומכים בישיבה?
בפועל הוא בן 6 חודשים (למרות שהוא פג...)
תודה,
לילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלת המשך... - תגובה
ליאת קופיט28/11/2010לילי,
כדי שתינוק יתערסל בנינוחות, שרירו צריכים להיות רפויים, ושרירי גבו ארוכים,
אני מציעה שבזמנך הפנוי עם בנך
- נסי לערסל אותו תוך כדי קפיצות על כדור פיזיו (התנועה גורמת לרגיעה, הרפיה ונינוחות),
- כאשר את בעמידה ומחזיקה אותו עם הפנים כלפי חוץ, אך ידייך מחזיקות את השוקיים שלו וכך העירסול הוא כלפי חוץ (הגב מתעגל והישבן "נופל" כלפי מטה),
- כאשר הוא שוכב על מזרן על גבו, לעגל את רגליו והישבן כלפי הראש, עד הנק' שהוא נעצר, תזרמי עם התנועה.
כך בנך יצליח להאריך את שרירי הגב, להרפות את שרירי הבטן ולהיות יותר נינוח ופחות מתנגד לתנוחה זו, (כאשר גבו ידע להתעגל הוא גם יצליח להתהפך מהבטן לגב ומאחר יותר גם לזחול זחילת 6 איכותית)
אם בכל זאת קשה לך לערסל אותו בזמן האוכל, אני מציע לך לתמוך בו בישיבה, ולאחר מכן להחזיר אותו למזרן, שלא ישהה הרבה זמן בישיבה מכייון ששלד גופו עדיין לא יציב ומוכן לכך.
בברכה,
ליאת קופיט
מדריכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמידה והליכה בגיל מאוחרדנה גבאי27/11/2010
בתי נועה בת שנה ו3 חודשים גובה 67 שוקלת 7 קילו נולדה 2.50 IUGR ילדה ערנית פעילה הכל נעשה באיחור יושבת ומתהפכת לפני חודש התחילה לעמוד בעזרת הלול.
ממלמלת ואומרת מידי פעם אמא ושמות נוספים.
מה אפשר לעשות כדי לעודד הליכה ולחזק שרירים כי כשהיא עומדת בלול רגלה רועדות ולא כל כך יציבות.
תודה
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמידה והליכה בגיל מאוחר - תגובה
ליאת קופיט28/11/2010דנה שלום,
עמידה של תינוק תוך כדי תמיכה נעשית בדר"כ בין גלאי 9-12 חוד'.
כתבת שבתך יושבת ומתהפכת, האם היא זוחלת על 6 ?
האם היא מנסה להעמד בלול ממצב של ישיבה? או עמידה על 6 ?
אשמח לשמוע פרטים אלו כדי לתת לך תשובה מדוייקת יותר,
בנתיים לא הייתי עדיין מעודדת את הליכתה, אך הייתי מחזקת את טונוס שריריה ע"י הנפות באויר במצב של "אוירון" כאשר היא מוחזקת במצב אופקי, מרחיקים אותה מגוף ההורה ועושים תנועות של אוירון, כאשר היא בתנוחה זו ולא נתמכת ע"י גופכם, היא חייבת לאזן את עצמה ובכך טונוס השרירים שלה מתחזק.
אשמח לעזור יותר.
ליאת,
מדירכת התפתחות תינוקות מוסמכת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבת 1.5 איחור התפתחות בעמידה והליכה
דנה גבאי18/01/2011בתי בת שנה וחצי זוחלת על 6 ,מתרוממת בלול לעמידה אך לוא מחזיקה הרבה זמן.נראה כי אינה מצליחה לעמוד יציב ולאחר כמה שניות מתיישבת. היא מצליחה ליסועה על בימבה ולדחוף עם הרגלים.
תמיד היא איחרה בהיתפתחות.שוקלת 7.5 קילו נולדה IUGR אך בכל שאר הדברים מבחינה מותרית עדינה מאוד ערנית ופעילה.
מה אפשר לעשות בכדי לעזור לה ללכת.
יש לי תור חודש הבא לטיפת חלב האם להקדים?
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףMadlen26/11/2010
אהלן
בתי היא בת שבועיים ואני מאכילה אותה כל 4 שעות למשל האכלתי אותה ב 16.30 והיא הייתה אמורה לאכול ב 20.30 והיא ישנה האם צריך להעיר אותה בשביל לאכול או שהיא בעצמה תתעורר ולהאכיל אותה...כי אני לא יודעת מה לעשות.....תענו בהקדם האפשרי תודה=)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף - תגובה
דבי גרוס דולב27/11/2010הי מדלן
אם מדובר בדילוג סביר על שעת האכילה אז אין צורך להעיר.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינייםנועה26/11/2010
היי בתי עוד מעט בת 4 חודשיים ומהבוקר היא רק בוכה ונרדמת היא לא רוצה לאכול... אין לה חום, יכול להיות שכבר ב4 חודשיים מתחילות לצאת שיניים???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים - תגובה
דבי גרוס דולב27/11/2010הי נועה
אלו יכולות להיות תופעות שך טרום בקיעת שיניים אבל לא בהכרח. אם מצב זה לא יחלוף נסו להתייעץ עם רופא הילדים.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הזמן ישנהמ25/11/2010
ביתי בת 8 ימים . ישנה כל הזמן .מתעוררת לאכול ומיד נרדמת.אני ממש מכריחה אותה להשאר ערה למקלחת .רק יום אחד היה מצב שהיא נשארה ערה סתם כך.
כאילו מסוממת מהחלב -כך היא נראית
האם זה נורמלי?
כל השאר תקין....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל הזמן ישנה - תגובה
דבי גרוס דולב25/11/2010הי מיי ומזל טוב
תינוק בן ימים בודדים יכול לישון רוב שעות היממה והדבר יכול להמשך כך גם עד גיל חודשיים- שלוש. אין מקום לדאגה ואני פה לשאלות נוספות, תהנו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
