פורום התפתחות תינוקות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • התפרצויות זעם אצל תינוק בן שנה
    אנה
    16/11/2010

    שלום רב,
    תינוק שלי בן שנה וחודש.
    ילד ראשון, עדיין לא בגן, בבית עם שתי הסבתות שמפנקות אותו ומספקות לו כל צורך פיזי, חומרי וכו'.
    אנו ההורים כן מנסים לשים גבולות ולא לספק לו כל דבר שהוא דורש מיד.
    הוא כועס וצועק עד שהוא לא מקבל מה שהוא רוצה: חפץ, צעצוע, תגובה, פעולה...
    לאחרונה שמנו לב שזה ממש התקפות זעם, אנו לפעמים מתעלמים, לפעמים מנסים להרגיע אותו אבל זה נראה כי תגובה מאוד קיצונית, במיוחד לגיל שלו.

    מה עושים?
    האם הפתרון זה גן?

    תודה
    אנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפרצויות זעם אצל תינוק בן שנה - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/11/2010

    הי אנה
    כדאי לפנות עם שאלה זו לפורום שעוסק בהתנהגות או פסיכולוגיה לילדים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פורמולות
    דנה
    16/11/2010

    נאמר לי בטיפת חלב שניתן להחליף בין הפורמולות ולא להיצמד לפורמולה מסויימת, לדוגמא שבועיים מטרנה שבועיים סימילאק, האם זה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פורמולות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פורמולות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    16/11/2010

    הי דנה
    פורום זה אינו עוסק בנושאי תזונה, אנא נסי בפורום תזונת תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 4 חודשים
    לאה
    15/11/2010

    שלום לכולם
    ביתי בת שנה ו 4 חודשים עדין לא הולכת מלבד עם היא גוררת כיסא או מחזיקה באיזה רהיט,
    וגם לא עומדת לבד האם יש מקום לדאגה? האם כדאי לפנות לאורטופד? מה כדאי לעשות תודה רבה רבה והמשך יום נפלא .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ו 4 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ו 4 חודשים - תגובה

    אורנה עטאר
    15/11/2010

    לאה שלום,
    אנו רוצים לראות הליכה עד גיל שנה וחצי ולכן בתך אינה בעיכוב.
    בכדי לעודד הליכה עצמאית רצוי להרחיק את כל החפצים בעזרתם היא הולכת ולאתגר לה את מערכת שיווי המשקל ככל שניתן (נשיאה על הכתפיים, נדנוד חפצים שנשענת עליהם, אוורונים, סופרמנים, נדנדות וכו').
    מאחר ואינה בעיכוב הייתי מחכה מעט עם ברור מעמיק יותר לסיבה שעדיין אינה הולכת.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מס' שאלות
    ליאור
    14/11/2010

    שינה- באופן כללי שינה די ארוכה. כידוע ההמלצה כיום היא לא לישון על הבטן, אך הוא מתהפך המון מהגב לבטן ולכן לעתים אני מוצא אותו כעבור זמן קצר כבר על הבטן (ומשתדל להפוך אותו חזרה ..). מה לעשות עם זה?

    התהפכות - אנחנו שמים אותו כמה שיותר על הבטן ולרוב הוא מיישר את הידיים ולא נשאר הרבה על המרפקים ולא ממש מקרב אותם. כתוצאה מכך הראש די יציב אך עוד לא לגמרי- מתי לא צריכים להחזיק את הצוואר? ובנוסף ההיפוך גב-בטן פשוט עבורו אך הוא לא מתהפך מהבטן לגב. האם זה בסדר וכיצד ניתן לסייע לו?

    טעימות- נאמר לנו להתחיל טעימות בגיל 4 חודשים. מתי ניתן לתת את הירקות ופירות מרוסקים כארוחה במקום בקבוק?

    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מס' שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מס' שאלות - תגובה

    אורנה עטאר
    14/11/2010

    אשמח לענות לך אך לא כתבת את גיל בנך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גיל - 5 חודשים

    ליאור
    14/11/2010

    צודקת.
    5 חודשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מס' שאלות - תגובה

    אורנה עטאר
    15/11/2010

    הי ליאור,
    שינה - אני יודעת שכשתינוק מתחיל להתהפך אין לנו יותר שליטה על השכבה על הגב בלבד ולכן פשוט הניחי לו לישון איך שהוא בוחר.

    החזקת הצוואר - בגילו את לא אמורה בכלל להחזיק לו את הצוואר. הצוואר בגיל הזה אמור להיות מוחזק טוב ע"י שרירי הצוואר. אם את מרגישה שלא כך הדבר אני ממליצה לגשת לאיש מקצוע.

    התהפכויות - בפורום תוכלי למצוא תרגילים רבים להתהפכות. תרגיל אחד טוב נקרא גלגול ג'ודו -
    להשכיב אותו על הבטן, רוכנים מעליו ומכניסים יד אחת מתחת בית השחי ואוחזים בזרוע הנגדית. עם היד השנייה מכופפים את הרגל הנגדית ליד. לאט לאט להכניס את הזרוע פנימה עד שהוא יניח ראש ולהמשיך את ההתהפכות ולהפגיש יד עם רגל נגדיים. חשוב לעשות את זה באיטיות ולראות שהראש לא נופל. אפשר לשהות קצת על הצד ולתת לו להשלים את הגלגול. לעשות זאת לשני הכיוונים.
    בנוסף חשוב לתת לבנך הרבה תנועה במרחב, להכיר לראש כל מיני כיווני תנועה בכדי שלא יחשוש להניח ראש ולהתהפך. מכיוון שאינו בעיכוב - תרגלי איתו ואם עד גיל שישה חודשים לא תראי שינוי - חיזרי אליי.

    טעימות - פורום זה אינו עוסק בנושאי תזונה ואת זה את יכולה לשאול בפורום תזונת תינוקות. מניסיוני עם ילדי הגדול - מרוסק החליף חלב רק בסביבות 7 חודשים. אך את צריכה לזכור שלכל תינוק יש את הקצב שלו בחשיפה למוצקים וזה יכול להשתנות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל וטעימות
    סיון
    13/11/2010

    שלום,
    לתינוק בן 4 וחצי ח' ששוקל 7 ק',
    אמורה להתחיל לתת ברזל בטיפות.
    האם אפשר להוסיף את הטיפות לבקבוק התמ"ל?

    התחלנות בטעימות. הוא יורק את האוכל החוצה.
    הרופאה טענה שאינו יודע לבלוע אותו (חדש) ובטיפת חלב המיצו לתת את האוכל
    על הפיטמה של הבקבוק , אבל זה לא עזר.
    היום ניסיתי לתת לו קצת פירה אבל הוא כ"כ התאמץ להוציא שהיה לו רפלקס הקאה.
    איך ממשיכים לתת טעימות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ברזל וטעימות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברזל וטעימות - תגובה

    אורנה עטאר
    13/11/2010

    אנא הפני את השאלה לפורום תזונת תינוקות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות
    סיון
    13/11/2010

    שלום,
    יש לי תינוק שבהתחלה הסתכל וסובב את הראש לצד אחד וזה הסתדר לבד.
    היינו במעקב פיזיוטרפיה ואורטופד. אין טורטיקוליס וגם לא נוקשות או רפיון של השרירים.
    נולד בשבוע 36 בלידה רגילה.
    בגיל 3 וחצי ח' מדריכת התפתחות הראתה לנו תרגילים כי הוא הרים את הראש אך לא נשען על הידיים. כיום נשען על האמות ומחזיק יפה את הראש.
    כבר אוהב לשכב ולישון על הבטן וגם להרים ראש כ-3 דק' רצוף.
    הוא בן 4 וחצי ח' אבל בסלקל ובעגלה הוא נוטה לשכב ו"ליפול" לצד,
    כלומר "נמרח" ונשען על הדפנות (לרוב מעדיף צד מסויים).
    וגם שנשכב על הגב והראש במרכז, הראש טיפה נוטה לצד מסויים (הצד הנגדי מבעבר!!!).
    האם צריך לעשות משהו עם זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התייעצות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/11/2010

    הי נ
    לפעמים קשה להביע דיעה לפי תאורים בלבד. לאור ההיסטוריה של בנך ולפי תיאורך, יש סיכוי שלבנך יש חגורת כתפיים מעט חלשה אבל לא אוכל להגיד זאת בוודאות ללא היכרות. בגיל זה הראש כבר אמור להיות מוחזק היטב באמצע הגוף וכן שכיבה על הבטן והרמת ראש, רצוי שתהיה לאורך זמן ארוך יותר.
    כדי להיות שקטה או כדי לעזור לבנך, אם יש צורך בכך, כדאי אולי לשקול התייעצות עם מדריכה להתפתחות תינוקות וללמוד תרגול מתאים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק כמעט בן שנה לא מדבר
    דניאלה
    12/11/2010

    שלום רב,
    בני המקסים והבכור הינו בין 11 חודשים וקצת.
    ילד פעיל, מקשיב,עירני ,משחק לבד ועם אנשים.עומד לבדו והולך כשמחזיק ונשען על חפצים עם יד אחת. כמובן שיושב ממזמן מתכופף מעמידה להרים חפצים מהרצפה, מחזיק דברים קטנים כמו באחיזת פינצטה, התחיל לאהוב שמקריאים לו סיפור ואוהב לדפדף בעיקר בדפים לבדו],מגיב לשמו, מבין כן ולא וממלמל וצועק בלי הרף וכל הזמן.התחיל גם בשבועיים האחרונים להגיב לדוגמא אם אינו רוצה שירימו אותו, צועק ובוכה ומתלונן בגיבריש כמובן.
    מחזיק בקבוק מים ואוכל לבד, ניגש אליהם מיוזמתו ולוקח לשתות וגם לאכול אם יש בקבוק טרי שנמצא לידו. התחיל לאהוב ילדים קטנים אחרים ומשחק עם מבוגרים.

    כמה שלא ניסיתי ללמד אותו, הוא מרים את היד אבל לא עושה ביי ביי, כפיים הוא עושה רק אם מחזיקים לו את הידיים, פעם אחת הוא הסכים למחוא לי כפיים ועשה את זה כאילו הוא עושה לי טובה. הוא לא אומר אף מילה חוץ מאמאמ על אוכל ומיייי בנוגע למים.וממלמל וצועק דברים לא ברורים. אם יש שיר עם ריקוד ותנועות ידיים הוא עושה את התנועות הנכונות רק בתנאי שאני אוחזת בידיו ואז הוא עושה למעלה, על הראש וכפיים אבל אם לא מחזיקים לא את הידיים הוא צוחק ולא עושה דבר.
    הוא לא מחקה קולות ומילים אבל דברים מופרעים כן.אם עושים לו בום בום על הספה או עושים לו בום בום וכאילו נוגחים ראש בראש את זה הוא מחקה ומתלהב עד מאוד, שאר הדברים ממש לא. טלווזיה הוא אוהב אבל בעיקר שירים שמהם הוא צוחק ונהנה.
    בנוסף, לא צמחה לו ולו שן אחת למרןת זאת הוא אוכל מוצקים שחתוכים לקטן מאוד יפה וגם לוקח לבד מהצלחת.
    הוא לא מצביע על דברים.
    אם שואלים אותו איפה אור הוא מסתכל לכיוון האור אבל לא מצביע.הוא לא משחיל טבעות במגדל, לא בונה מגדל אבל מאוד אוהב לפרק כל דבר שאני מרכיבה לו.אני מרכיבה הוא מפרק באופן מיידי!
    ניסיתי לאתגר אותו ושמתי לו כפיות בתוך קופסאת פלסטיק סגורה. לקח לו חצי שעה אבל בסוף הוא פתח!

    הוא ילד מקסים וחייכני אבל כזה מופרע..... הוא רוצה ללכת כל היום עם הבימבה שלו, עם הדרגש, עם הליכון ולזחול ולהתפרע בלי הרף.הוא יושב עליי מקשיב משחק ולומד אבל אחריי כמה דקות רוצה לחזור "להשתגע"...
    הוא כאילו מנסה להיות גדול. רוצה לשתות מכוס זכוכית ומתנפל על כל אחד ששותה לידו כדיי שייתן לו, בא לטעום מזון כשהוא רואה מישהו אוכל מזון, מנסה למשוך תשומת לב מילדים אחרים אבל לא מדבר, אין שיניים,אין כפיים ואין ביי ביי......

    אני מרגישה שהכל תקין איתוהוא מקסים וחברותי עד מאוד אבל אני מפחדת כי אחי הקטן והאהוב אוטיסט וזה מכניס אותי למתח וחרדה בלתי נסבלים
    אודה לחוות דעתכם..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק כמעט בן שנה לא מדבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספות קטנות...

    דניאלה
    12/11/2010

    רציתי להוסיף שהוא כן נותן נשיקות עם השפתיים וגם עם הלשון(מצטערת על תיאור אבל זה הכיף הכי גדול שהוא מושיט אליי את הלשון המתוקה שלו),
    מפעיל טלווזיה בעצמו, עוזר בהלבשה והורדה של הבגדים שלו ויש לו דובי אהוב שהוא מטורף עליו ברמות גבוהות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק כמעט בן שנה לא מדבר - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/11/2010

    הי דניאלה
    יש להסתכל על ההתפתחות הכללית של התינוק. בנך מתפתח מוטורית באופו תקין, מתקשר, מבין הוראות, בעל טמפרמנט עירני וכו. לא כל התינוקות עושים מחוות כגון בי בי ומחיאות כפיים באותו קצב והדבר אינו מהווה מקור לדאגה בד"כ. אין ספק שנסיונך המשפחתי מהווה מקור לדאגה פרטי שלך אבל חשוב לעשות את האבחנה וההבדלה.
    לי שנמע שהכל בסדר אבל אם את לא שקטה את יכולה תמיד להתייעץ עם רופא הילדים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חמישה חודשים
    מאיה
    11/11/2010

    שלום
    ביתי בת 5 חודשים ומתחילת הדרך תמיד אמרו לי בטיפת חלב שהיא זריזה- מחזיקה ראש מאוד יפה מגיל חודש בערך, התחילה להתהפך מהגב לבטן בגיל 4 חודשים ומהבטןלגב אך פתאום הפסיקה לגמרי להתתהפך- כרגע כשהיא על הבטן היא נוגעת בצעצועים- מכניסה לפה ממש נשענת על המרפקים בלבד ומשחקתעם האצבעות- התחילה להסתובב סביב עצמה אחרי חפץ- אך נהיית מאוד מתוסכלת ברגע שלוקחים לה את הצעצוע או שהיא רוא משהו שהיא רוצה שרחוק ממנה. האם זה הגיוני שהפסיקה להתהפך לגמרי ועברה לשלב הבא? אם אני מביאה אותה למצב של שכיבה על הצד היא לפעמים נשארת שם בשביל לשחק ולפעמים משלימה את ההתהפכות אבל זה כאילו לא בא ממנה. האם ישנה בעיה?
    2. כשהיא שוכבת על הגב היא לא מביאה את הרגליים לפה.האם זו בעיה? היא כן מרימה רגליים למעלה אך לא מנסה לתפוס עם הידיים, גם ההתהפכות מהגב לבטן היתה מתחילה מהרמה ממש קטנה של הרגליים ואת מרבית התנופה היתה עושה דרך הגב והראש- היתה מקערת את הגב במקביל להזזת הרגליים הצידה. האם זו הדרך הנכונה או שזה מצביע על בעיה כלשהי? האם זה בסדר שהיא לא מרימה רגליים עד לפה?

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת חמישה חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת חמישה חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    13/11/2010

    הי מאיה
    1.רגרסיות בהתפתחות המוטוריות הן תופעה מוכרת שסיבתה לא לגמרי ברורה. יש האומרים שהסיבה לכך היא שהתינוק "עסוק" כרגע בדבר חדש בהתפתחותו..
    2. הבאת רגליים עד לפה אינה הכרח התפתחותי ,מה שחשוב הוא שתהיה הנפת רגליים בכיוון כללי של הראש אבל לא חייבים עד הפה.
    רצוי באמת שההתהפכות מהגב לבטן לא תיעשה ע"י קיעור של הגב וכדי למנוע זאת תרגלי איתה הרבה תרגילים של כפיפה של הגב:
    בשכיבה על הגב הרימי את רגליה לכיוון הראש הלוך חזור, מספר פעמים ביום על מנת להאריך את הגב.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן
    אורית
    11/11/2010

    בתי בת חצי שנה מסרבת לשכב על הבטן בדרך כלל.מצד שני כאשר אני מטיילת איתה בחוץ היא יכולה לשכב לע הבטן בעגלה גם חצי שעה ולפעמים גם יותר. היא אינה מרימה את החזה על הזרועות ישרות אלא רק על המרפקים,כן מיירשת ידיים קדימה ולוקחת צעצועים.כאשר מחזיקים אותה על הידיים ,הראש ופלג גוף העליון קצת מתנדנד ולא כל כך יציב .השתדלתי לשים אותה על הבטן כבר בחודשים ראשונים אך היא בכתה ורוב הזמן הייתה על הגב,ייתכן בשל כאבי בטן חזקים מהם סבלה עד גיל ארבעה חודשים.לפני כשבועיים היא למדה להתהפך מהבטן לגב אך מהגב לבטן עדיין לא ומסרבת גם כשאני מנסה לבצע לה היפוך פאסיבי.
    הפנו אותי לפיזיאוטרפיה ושם קיבלתי הנחייה להכריח את בתי כאשר היא על הבטן להניח את הראש על הבטן בין הידיים ולהחזיק אותו בכוח תוך ביצוע הטפיחות ,במטרה ללמדה לנוח על הגב ולא על הבטן .היא בוכה בעוצמות ,מנסה להתהפך מהבטן לגב ומסרבת עוד יותר להיות על הבטן .האם בדרך זו אלמד אותה לשכב על הבטן?מה עליי לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שכיבה על הבטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שכיבה על הבטן - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/11/2010

    הי אורית
    תחילה, אני לאמאמינה שתינוק צריך לממוד דברים מתוך מאבק ומתוך בכי. חשוב לדעת שסירוב לשכב על הבטן או עיכוב אחר בהתפתחות מקורו קושי פזיולוגי ולא סתם סירוב.
    המלצתי היא לבדוק את מקור הקושי בשכיבה על הבטן, יתכן ומדובר בטונוס שרירים מעט נמוך מתוך התיאור שלך או קושי אחר שניתן לטפל בו בדרך נעימה יותר מבכי.
    נשמע לי שלביתך יש קושי ספציפי שגורם לסירוב לשכיבה על הבטן ועיכוב קטן בהתהפכויות. לא ניתן לאבחן קושי זה ללא היכרות ועל כן המלצתי היא פגישה על מדריכה להתפתחות תינוקות, אבחון ולמידת תרגילים לתרגול ביתי.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים לא ישן
    הודיה
    11/11/2010

    בני בן5 חודשים מאוד ערני.פעיל שמח ומתפתח מבחינה מטורית יפה.מאז שנולד לא קרה שישן טוב בלילה הוא קם בין 2 ל3פעמים לאכול.לאחרונה התחלתי איתו מוצקים.פירות ומרק.מה שמוזר שבסביבות התקופה הזו השינה שלו סיוט לגמרי .איני יודעת אם זה גרם לו לכך או החיסון שקיבל בגיל 4 חודשים ושבועיים מאזהוא קם כל שעה בלילה בבכי היסטרי אני מאכילה אותו מעט והוא מסרב לישון.קשה לו מאוד להירדם לבד ובשעות היום ישן מעט מאוד ולעיתים גם מתעורר בבכי.זה ניראה כאילו מפחד לישון שמא יפספס משו.אני מאוד דואגת מהענין ואשמח אם תוכלו לכוון אותי.תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5 חודשים לא ישן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים לא ישן - תגובה

    אורנה עטאר
    13/11/2010

    הודיה שלום,
    זה יכול להיות הרבה דברים - מסיבות פיזיות כמו צמיחת שיניים, השינוי במזון וכו' או סיבות ריגשיות, לדוגמא - אם חזרת לעבודה לאחרונה ייתכן והוא באופן הזה משלים זמן איתך.
    את מוזמנת להתייעץ בפורום שינה הקיים באתר זה.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים
    sivan
    11/11/2010

    שלום
    הבן שלי בן 5 חודשים. כל פעם שהוא רואה מישהו זר (גבר לא אישה) שמדבר איתו הוא בהתחלה מחייך ולאחר כמה שניות מתחיל לבכות.
    למה זה? מה אפשר לעשות בשביל להרגיל אותו?
    תודה מראש
    סיון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בן 5 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5 חודשים - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/11/2010

    הי סיוון
    ישנם תינוקות בעלי נטייה לחרדת זרים וזה בא לידי ביטוי בקושי בהתמודדות עם פרצופים חודשים. מדובר בתופעה נורמלית ומוכרת וזה חלק מהטמפרמנט של התינוק.
    חשוב להמשיך ולחשוף את התינוק לאנשים ומקומות חדשים אבל לזכור לקחת אותו לידיים כשקשה לו. לנסות ולעשות את השילוב בין החשיפה לבין צרכי התינוק.
    תופעה זו חולפת עם גדילת התינוק.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת מסרבת לאכול
    איילה
    10/11/2010

    שלום רב,
    בתי בת 5 חודשים מסרבת לאכול מטרנה בוכה ומסלקת את הבקבוק.
    ניסיתי בהצעת רופא ילדים להוסיף דייסה לבקבוק - זה עזר רק ביומיים הראשונים
    הילדה מסרבת בכל תוקף לאכול בוכה וצורחת.. לא הייתה ירידה במשקלה עד כה.
    מה עלי לעשות?
    ואם עלי להחליף אוכל כיצד עושים זאת.. בהדרגה?
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת מסרבת לאכול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת מסרבת לאכול - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/11/2010

    הי איילה
    לא הבנתי מה ביתך כן אוכלת, האם היא יונקת? האם מדובר בקושי במעבר מהנקה לבקבוק ? או סירוב טואלי לאוכל?
    בכל מקרה, אם ברצונך לעבור מפורמולה אחת לאחרת אז אין חוקיות לגבי המעבר, פשוט מחליפים.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת מסרבת לאכול - המשך

    איילה
    11/11/2010

    שלום
    תודה על תשובתך וסליחה על חוסר האינפורמציה.
    בתי לא יונקת אלא אוכלת מטרנה 180 כל 4 שעות אך פתאום בשבועות האחרונים ממש מסלקת את הבקבוק ומסרבת לאכול.. לפעמים גם 6 שעות לא מוכנה בשום אופן לאכול... כמו שאמרתי ניסיתי להוסיף לה דייסה לארוחה אך זה לא ממש עוזר.. כבר לא יודעת מה לעשות אני בספק אם החלפת האוכל תעזור היא פשוט לא רוצה את הבקבוק.. ניסיתי גם להעביר את תוכן הבקבוק לקערה, להוסיף עליה דייסה ולהאכיל עם כפית, אך גם האכלה זו נעשית במאמצים רבים, גרבר היא מאוד אוהבת ומוכנה לאכול את כולו.. אך נאמר לי כי אסור להאכיל בגרבר במקום מנת החלב.
    תודה על התייחסותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת מסרבת לאכול - המשך - תגובה

    דבי גרוס דולב
    11/11/2010

    הי איילה
    צר לי, אבח מדובר בשאלה של תזונה נטו ובעיית אוכל ולכן לא אוכל לענות בפורום זה, נסי ]ורום של תזונת תינוקות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ממולץ לנעול נעליים..?
    אילונה
    10/11/2010

    ערב טוב,
    ביתי בת שנה וחצי ועדיין אינה הולכת. היא נעמדת ומתהלכת בתמיכה של חפצים, עומדת לבד לכמה שניות ואף מנסה לצעוד חצי צעד , מאבדת שיווי משקל ומייד מתיישבת. האם כדאי ומומלץ בשלב זה כבר לקנות ולנעול לה נעלי צעד ראשון? מהי המלצתכן בעניין זה?
    בברכה
    והמשך ערב נעים,
    אילונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם ממולץ לנעול נעליים..?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ממולץ לנעול נעליים..? - תגובה

    דבי גרוס דולב
    10/11/2010

    הי אילונה
    ההמלצה היא לחכות עם הנעליים זמן מה לפחות עד שההליכה תתבסס. אצל ביתך עדיין לא התחילה הליכה עצמאית אז במקרה זה בטח שלא כדאי להתחיל עם נעליים.
    העקרון שמאחורי ההליכה היחפה הוא כדי שהילד ישתמש היטב ובמיומנות בקרסוליו, יגדיל ויתרגל את תנועת כף הרגל. כשתתחיל ביתך ללכת ותרצי לשמור על כף רגליה ללא פציעות מומלץ יהיה להשתמש בנעליים בעלי סולית עור רכה שישמרו על תנועתיות כף הרגל.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי אוכל
    חני
    10/11/2010

    מה צריך לאכול תינוק שרק יונק בגיל חצי שנה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגבי אוכל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי אוכל - תגובה

    ליאת קופיט
    10/11/2010

    שלום חני,

    אננו עוסקים בנושא האוכל, את מוזמנת לפנות לפורום של תזונת תינוקות או לטיפת חלב להסבר מדוייק.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החזקת ראש
    שנינה
    10/11/2010

    שלום,
    בתי בעוד 4 ימים תהיה בת 3 חודשים ורציתי לדעתבאיזה גיל היא אמורה לשכב על הבטן ולהחזיק את ראשה?
    כיום היא מחזיקה ממש ל2 דקות ואז מורידה ראש בחלק מהפעמים היא בוכה ובחלק מהפעמים מרימה את הראש לעוד דקה או 2. במהלך היום אני מנסה כמה פעמים כדי שלפחות כל פעם היא תהיה כמה דק', חשוב לציין שלישו היא מאוד אוהבת על הבטן וזו השינה הטובה ביותר שלה.
    תודה רבה, והמשך יום נעיםן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    החזקת ראש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החזקת ראש - תגובה

    ליאת קופיט
    10/11/2010

    שני שלום,

    בגיל 3 חודשים, שכיבה על הבטן של בתך והרמת הראש צריכה להיות יציבה ולאורך זמן ממושך יותר מ2 דק', אני משערת שחגורת הכתפיים שלה חלשה, אשמח שתכנסי לאתר ותראי מהם התרגילים לחיזוק חגורת הכתפיים, הרמת הראש ושכיבה על הבטן.
    אם אין שיפור לאחר מס' שבועות, אני ממליצה לך בחום לפנות למדריכת התפתחות תינוקות לייעוץ והדרכה אישית ומקצועית.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה החזקת ראש

    שנינה
    10/11/2010

    היי שוב,
    אני עושה עימה את התרגילים כ-10 ימים לפחות פעמיים ביום למשך רבע שעה,
    כמה זמן היא אמורה להחזיק את הראש רצוף?
    וכמה שבועות עוד לתת צאנס לפני שאגש לייעוץ אישי?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה החזקת ראש - תגובה

    ליאת קופיט
    11/11/2010

    הי שני,

    אני שמחה מאוד לקרוא שאת מתרגלת עם ביתך בבית, בגיל זה היא אמורה להחזיק את ראשה מינימום 15 דק' ברציפות בשהייה על הבטן, האם את מרגישה שיפור מסויים אצלה?
    אם לא, כדאי לך לשקול ייעוץ אישי.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום