מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לחץ דם לא מאוזן- בירורלימור18/04/2019
דר שלום אני בת 45 נטלתי עד שלשום נורמיטן פעמיים ביום 25 מ"ג וציפרלקס 10 מ"ג לוקחת כ 7 שנים. הלחץ דם לא ממש מאוזן ויש את תסמונת החלוק הלבן גם במדידות ביתיות גם הולטר מתקשה לעשות . ביום שני הייתי אצל פרופ באופן פרטי שביקש ממני להפסיק את הנורמטין ולקחת לפני השינה 5 מ"ג קרדילוק וציפרלקס ולמדוד רק פעם בשבוע . בבית היה ממוצע 135 על 95 לחץ דם במרפאה היה מאוד גבוה 177 על 128 .
התחלתי את השינוי והרגשתי לא טוב הדופק והלחץ דם יחסית היה גבוה . הרופא משפחה אמר לי לחזור לקחת בבוקר את ה 5 מ"ג קרדילוק . אני מודדת והוא כל הזמן גבוה ולא ברור לי למה . הרופא אמר לא למדוד אך לא מצליחה להמנע . קופץ לי ל 160 על 110 ולא ממש יורד . השאלה מה לעשות? האם צריך לרוץ לרופא? האם זה בגלל השינוי בכדורים? האם זה בגלל הלחץ שאני נמצאת בו? לא יודעת איך להמשיך מכאן.
מאוד מודאגת.
אציין שאקו לב לפני חצי שנה תקין ארגומטריה תקין בדיקות כלליות תקינות .
פגישה הבאה אצל הפרפ בעוד שלושה חודשים שהבקשה היא לעשות מדידות פעם בשבוע בלבד ולא יותר.
מפחיד אותי להיות באוויר עד אז.
אודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/04/2019אם לחץ הדם לא מאוזן על ידי קרדילוק בלבד, יש להוסיף לו עוד תרופה להורדת לחץ דם. רוב הסובלים מלחץ דם גבוה צריכים 2-3 תרופות לאיזון לחץ הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרעי פשתן ונציה יחד עם אספירין ואפיאנטאבי16/04/2019
שלום,
האם לצריכה של זרעי פשתן וצ'יה ישנה השפעה על אפקט התרופות אספירין ואפיאנט?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/04/2019זרעי פשתן וצ׳יה אינם מוגדרים כתרופות לכן הן לא עברו בדיקה כפי שהרגולציה מכתיבה לגבי תרופות ואין מידע בדוק לגבי השפעה רפואית שלהם. לכן איני יועד אם יש אנטראקציה שלהם עם אספירין ואפיינט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מקפיצה שאלתי - לא היה מענהעירית16/04/2019
אבי כבן 80 מחלה כלילית מ 1996 אז mi ואח"כ cabg עם השקת lad-lima ווריד ל pda
ב 2017 התפתחות אי ספיקת לב והיצרות אורטלית קשה. אובחן paf עבר tavi ובהמשך הוחל pradaxa יחד עם plavix ופוסיד.
ב 11/2018 דימום רקטלי וירידה המוגלובין.
הפסיקו פרדקסה ושינו ל eliquis ללא פלויקס.
ב 1/2019 עברpta ל sfa שמאל
אקג 12/2018 סינוס lbbb או פרפור עליות
אקו הפרעה בינונית בתפקוד חדר שמאל ef 35-40% עם תפקוד תקין של תותב אורטלי mr קל בינוני לחצי מילוי גבוהים, י"לד ריאתי, תפקוד מופחת של חדר ימין, הרחבת עליות.
אני פונה בשאלה למי על אבי לפנות על מנת לבדוק את הדרך היעילהה עבורו למניעת התדרדרות
בשנה וחצי האחרונה חוזר לבתי חולים לאשפוזים אם בשל כאבים עזים בכף הרגל או בשל קוצר נשימה
מתאר חולשה קיצונית וחוסר אפשרות לביצוע מאמץ או הליכה ללא מנוחה.
האם מלבד הטיפול התרופתי יש מה לעשות מבחינת עזרה עבורו ?
האם קוצב עלול לשפר קצת את מצבו ?
הוא ממש נחלש וקשה לי לראותו מבלי יכולת לעשות את המקסימום עבורו !!
אגב כיצד ניתן לדעת אם מצב האי ספיקה מחמיר
האם רק לאור הסימפטומים ? האם בעזרת אקו ?
האם ישנה בד דם שעוזרת להבין את המצב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט18/04/2019כדאי לפנות לקרדיולוג במרפאת מסתמים בבית החולים בו עבר TAVI
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ציפרלקס מינון והשפעהגל14/04/2019
ערב טוב,
העלו לי את מינון הציפרלקס מ20 ל-25 מג עקב חרדה. נוטלת 20 מג כבר 6 שנים.האם עליי לבדוק מקטע qt? במידה ויוצא תקין צריך לחזור על הבדיקה?והאם אני יכולה לבצע פ״ג כרגיל?
תודה רבה! אדמח מאד לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט14/04/2019כדאי לבדוק מקטע QT באקג
פעילות גופנית ניתן לבצע כרגיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת לב -מספר שאלותעירית14/04/2019
אבי כבן 80 מחלה כלילית מ 1996 אז mi ואח"כ cabg עם השקת lad-lima ווריד ל pda
ב 2017 התפתחות אי ספיקת לב והיצרות אורטלית קשה. אובחן paf עבר tavi ובהמשך הוחל pradaxa יחד עם plavix ופוסיד.
ב 11/2018 דימום רקטלי וירידה המוגלובין.
הפסיקו פרדקסה ושינו ל eliquis ללא פלויקס.
ב 1/2019 עברpta ל sfa שמאל
אקג 12/2018 סינוס lbbb או פרפור עליות
אקו הפרעה בינונית בתפקוד חדר שמאל ef 35-40% עם תפקוד תקין של תותב אורטלי mr קל בינוני לחצי מילוי גבוהים, י"לד ריאתי, תפקוד מופחת של חדר ימין, הרחבת עליות.
אני פונה בשאלה למי על אבי לפנות על מנת לבדוק את הדרך היעילהה עבורו למניעת התדרדרות
בשנה וחצי האחרונה חוזר לבתי חולים לאשפוזים אם בשל כאבים עזים בכף הרגל או בשל קוצר נשימה
מתאר חולשה קיצונית וחוסר אפשרות לביצוע מאמץ או הליכה ללא מנוחה.
האם מלבד הטיפול התרופתי יש מה לעשות מבחינת עזרה עבורו ?
האם קוצב עלול לשפר קצת את מצבו ?
הוא ממש נחלש וקשה לי לראותו מבלי יכולת לעשות את המקסימום עבורו !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט14/04/2019כדאי לפנות למעקב קרדיולוגי במרפאת מסתמים באחד מבתי החולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
עירית15/04/2019האם לא צריך לפנות למרפאת אי ספיקת לב?
האם לא כל מטופל שיש לו אס"ל אמור להיות בטיפול של מרפאה כזו ?
הפנייה למרפאת מסתמים עדיפה לדעתך למרות שהוחלף מסתם לפני שנה וחצי כך שאמור להיות "תקין"....
אשמח להסבר ותודה רבה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט18/04/2019ניתן לפנות למרפאת אי ספיקת לב להערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת קרום הלב - לא משתפרלירת 4014/04/2019
שלום אני בת 40 בריאה . בחודשיים האחרונים היו לי כאבים באיזור הלב נשלחתי לאקו לב במאמץ שם גילו נוזל בקרום הלב טופלתי בתרופה קולכיצין עבורו שבועיים והמצב לא השתנה . באקו הלב לפני יומיים אחרי 14 יום טיפול התוצאות לא השתנו: הנוזל נשאר באותה כמות (בינוני) + אי ספיקה טריקטספידלית מזערית - לחץ ריאתי 30 מק מעורך. (אקו לפני שבועיים ואקו עכשיו זהים. )
ועדיין יש כאבים באיזור הלב עם קושי ללכת הרבה . מה עושים במצב כזה ? מדד הדלקת CRP 0.5
אודה לכל עזרה . העניין מאד מגביל ומקשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט14/04/2019את צריכה להיות במעקב קרדילוגי ולקבל טיפול נוגד דלקת. במידה ואין השפעה כדאי להתיעץ גם עם ראומטולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה בדיקה עושים לתעוקת חזה במנוחהדורון13/04/2019
אהלן
מה הבדיקה שצריך לעשות שמרגישים תעוקת חזה במנוחה?
אק"ג וצילום חזה מספיק ? או שצריך ארגומטריה או או אקו במאמץ?
גם שהתעוקה היא לא במאמץ והיא רק במנוחה הבדיקה שצריך לעשות מה היא בידיוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה אודה אם תענה על שני השאלות
דורון13/04/2019אהלן
והאם כשיש תעוקה במנוחה ובמאמץ זה אותה סוג בדיקה שצריך לעשות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזכרתי בעוד משהו פרופסור בקשר לבדיקה לגילוי תעוקה
דורון13/04/2019שלום
אודה לך אם תענה לי על שלושת השאלות
האם אקו דופלר במנוחה שיוצא תקין
שולל בעצם תעוקת חזה?
אק"ג וצילום חזה מספיק לשלול תעוקה ?
מה הבדיקה המומלצת לאיתור תעוקת חזה במנוחה ובמאמץ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019תעוקה = כאבי חזה בשל חסימה בעורק כלילי אחד או יותר.
כלומר תעוקה היא אבחנה רפואית של סיבה לכאבי חזה.
אם מדובר בתעוקה במנוחה זה מצב מסוכן ונחוץ אשפוז וצנתור דחוף
אם יש כאבי חזה מסיבה בלתי ידועה - כלומר אין אבחנה ברורה ולא ברור שמדובר בתעוקה ניתן לבצע בדיקת מאמץ או אקו מאמץ או מיפוי לב כדי לבחון האם מדובר באסכמיה לבבית כלומר חסימה בעורק כלילי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעוקה במנוחה
דורון13/04/2019שלום
אני בן 27 הרבה פעמים היה לי תעוקה במנוחה ושהלכתי לרפואה דחופה האק"ג היה תקין צילום חזה תקין טרופונין תקין בדיקות דם תקינות תריסיות תקין אקו מנוחה אחרון תקין.
אז מאיפה יכולה לנבוע לפעמים הרגשה של תעוקה בחזה?
למען האמת הרבה פעמים הרגשתי את זה בחזה ....
למעט פעם אחרונה שזה היה בגב העליון שמאל מאחורי חזה לב
מה אתה אומר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019הסברתי שתעוקה היא אבחנה רפואית. לדבריך היתה ברפואה דחופה ושוחררת לכן הרופא שם לא התרשם שמדובר בתעוקה - אם היה סבור שמדובר בתעוקה היה מפנה אותך לאשפוז. לאור זאת המונח הנכון הוא כאבי בחזה.
תעוקה כאמור היא אחד הגורמים מני רבים לכאבי חזה. כדאי לאבחן האם מדובר בתעקוה ניתן לבצע בדיקת מאמץ אקו מאמץ או מיפוי לב.
סיבות אחרות לכאבי חזה הן כאבים משרירים בחזה או מצלעות למשל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהארגומטריה תיהיה בדיקה טובה לאבחון תעוקה? כי עשיתי אקו במנוחה שהיה תקין השבוע
דורון13/04/2019שלום
האם ארגומטריה תיהיה בדיקה טובה לאבחון ? של תעוקה?
כי עשיתי השבוע אקו דופלר שיצא תקין במנוחה..
לעשות שוב אקו מאמץ מיותר
בגדול ארגומטריה תוכל לעזור ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019אם תבנית האקג הבסיסי תקינה ארגומטריה יכולה לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאק"ג של סינוס בהרבה תרשימים אחרונים קצת מהירים
דורון13/04/2019שלום
האק "ג שלי סינוס בהרבה תרשימים אחרונים אומנם היו מעל 100 טכיקרדיה אבל ללא הפרעות גם בדיקות מעבדה תקינות כמו דם שתן
ןאם עשיתי אקו דופלר במנוחה שיצא ממש תקין זה יכול לעודד בקטע של תעוקת חזה כלומר אם המבנה לב ותפקודו והמסתמים בסדר אז גם רוב הסיכויים שהתעוקה היא לא מהלב ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעוקת חזה
דורון14/04/2019שלום
אשמח שתענה לי על השאלה הזאת והקודמת
אמרת שלפי דבריי הרופא התרשם שזה לא תעוקת חזה מהלב אבל הבדיקות שנעשו לי שמה זה טרופונין צילום חזה אק"ג וספירת דם לפי זה שללו תעוקת חזה
תעוקת חזה לא שוללים לפי אקו מאמץ ארגומטריה וכאלו ???.
הבדיקות שעברתי שמה מספיקות לשלילה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה תעוקת חזה
דורון15/04/2019שלום
אשמח שתענה על השאלות הקודמות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט15/04/2019אם יש חשד לתעוקה ניתן לשלול או לאשר זאת על ידי בדיקת מאמץ או אקו מאמץ או מיפוי לב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה בדיקה נותנת תמונה הכי טובה ללבשאולי13/04/2019
שלום
מעניין אותי לדעת איזה בדיקה נותנת הכי הרבה אינפורמציה ללב?
הולטר ליממה ?
אקו דופלר במנוחה?
ארגומטריה?
אני יודע שכול בדיקה שלעצמה אבל מה מבין ה3 נותן תמונה הכי טובה לגביו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019כל אחת מהבדיקות בוחנת תפקוד אחר של הלב: הולטר בודק תפקוד חשמלי, אקו לב בודק תפקוד של שריר הלב והמסתמים ומבחן מאמץ בודק יכולת מאמץ כללית של הגוף והאם יש עדות להפרעה באספקת דם לשריר הלב - סימן לטרשת עורקים החוסמת את אחד העורקים הכלילים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרכים להורדת כולסטרול- בירורשלי12/04/2019
שלום,
מה אני יכולה לעשות/לקחת אם גם סטטור וגם ליפיטור גורמים לי לכאבים ברגליים (סטטור קצת פחות).
יש אלטרנטיבה אחרת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019ניתן לקחת מינון קטן של סטטור (5 מג) ולהוסיף אזקור 10 מג
האזקור אינו סטטין ולא גורם לכאבי שרירים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בחזה בזמן מאמץאלון12/04/2019
12/04/2019 | 09:32 | מאת: אלון
שלום,
אני פעיל גופנית בעצימות די גבוהה (רץ כ 40 ק"מ בשבוע).
בחודשים האחרונים יש לי כאבים במרכז החזה בזמן הריצה. כאילו תקוע לי מקל במרכז החזה. הכאב נחלש עם הפסקת הריצה ונשאר כאב חלש יותר למשך כמה שעות.
ביצעתי בחצי שנה האחרונה אקו לב במאמץ (פעמיים). לא מצאו כלום.
הקרדיולוג שלי אומר שסביר שזה לא מהלב מכיוון שאני יכול להמשיך בפעילות למרות הכאב. לטענתו כאב המגיע מהלב לא מאפשר המשך פעילות כלל.
1. האם לדעתך זה נכון?
2. האם כדאי לבצע בדיקות נוספות? הבנתי שבדיקת אקו לב במאמץ לא מגלה תמיד אם יש בעיה. האם כדאי לבצע מיפוי לב במאמץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019אמנם הסבירות לבעית לב יורדת במדיה ואקו מאמץ תקין אך ניתן לבצע בדיקת מיפוי לב או CT (צנתור וירטואלי) כדי לשלול בודאות גבוהה יותר בעית לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו דופלר לב וערכי לחץ דםדני11/04/2019
שלום
האם באקו דופלר במנוחה שעושים זה יכול לשפוך
מידע על לחץ דם ? ואם הוא תקין וכאלו?
דיאסטולי וסיסטולי? כי אני זוכר בעבר שעשיתי בדיקה כזאת ציינו שמה את שני הערכים האלו.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2019אקו במנוחה לא נותן מידע ישיר לגבי לחץ דם. הוא יכל להעלות חשד ללחץ דם גבוה אם רואים בלב שינויים המחשידים לכך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות הולטר אק"ג ואק"ג רגילניר11/04/2019
שלום
האם הולטר ליממה שלוקחים הביתה זה בעצם בידיוק כמו אק"ג רגיל
שעושים במרפאה רק ליותר זמן ? או שיש בו דברים שיכולים לזהות מה שאק"ג רגיל קצר שעושים במרפאה לא מזהה?
זה אותה בדיקה ? רק עניין אורך הזמן שלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2019באקג שגרתי יש 12 חיבורים (12 כוונים של הקלטה של קצב הלב) בהולטר שגרתי יש רק 3 חיבורים. לכן המידע המופק מאקג ומהולטר שונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה היתרון ?
ניר11/04/2019שלום
אז מה היתרון הבדיקה של האקג הקצרה ?אם ההרבה חיבורים ?או ה3 חיבורים? בלי קשר לזמנים שהולטר ארוך וזה קצר.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט13/04/2019אקג מספק מידע לגבי ציר הלב, נוכחות של אסכמיה, עיבוי שריר הלב ועוד. הולטר מספק מידע לגבי הפרעות קצב או הולכה במהלך 24 שעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול גבוה- התייעצות חשובהדני10/04/2019
שלום רב
בן 30 בריא בדיקות דם לב תריסיות שתן ועוד בדיקות תקינות
נמצא לי 1200 קורטיזול בשתן נשלל קושינג אחרי מבחן הדקסטמזון
עשיתי עוד בדיקת שתן אחרי הראשונה ואחרי המבחן המוצלח
ויש לי ערכים דומים איך מטפלים בקורטיזול גבוה? זה מסוכן?
יש מה לטפל? כי אני מבין שזה הורמון לחץ ...
התחלתי גם ליטול כדור קלונקס 0.5 כנגד חרדות
אבל בגדול מה אפשר אם בכלל לעשות לקורטיזול גבוה?
כי אני יודע שאם הדקסטמזון בדם תקין אז מהבחינה הזאת זה בסדר
אודה לתשובתך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2019פורום זה עוסק בבעיות לב. הפנה שאלתך לפורום המתאים- אנדוקרינולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרולקטין גבוה בדם - התייעצותרוני10/04/2019
שלום רב
נמצא לי ערך גבוה של פרולקטין בדם 1200
אני אמור לחזור על הבדיקה אם הערך יהיה שוב גבוה
אז זה מחייב mri ? לשלול גידול הורמנלי ?
או שאפשר להתחיל טיפול תרופתי
כי הבנתי שיש טיפול תרופתי נגיד לפרולקטימונה (אם אכן זה זה ) יש ברומוקריפטין קאברגולין ועוד תרופות.
בדיקות דם תריסיות לב סיטי רגיל ועוד בדיקות תקינות
כי אני יודע שלצורך ההיפופיזה צריך לבצע mri שניסיתי לברר וחודשים עד שיש תור פנוי כי הבנתי שסיטי זה לא הבדיקה הטובה ושלא רואים תאיזור הזה במוח אני בן 28..
שאלתי היא אם הערך הגבוה בדם יחזור 1100 נניח זה להתחיל טיפול תרופתי? או מחייב mri ? והאם בכלל ערך כזה מחייב התייחסות אודה לך מאוד על תשובה..
כי אני חש לחץ בראש תקופה לא כואב אבל אי נוחות
נוטל קלונקס 0.5 שעוזר מידי פעם........* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2019פורום זה עוסק בבעיות לב. הפנה שאלתך לפורום המתאים- אנדוקרינולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרוני
ד''ר מאיה איש שלום11/04/2019במידה והבדיקה החוזרת מוגברת, אפשר לשקול עקומת פרולקטין אם אתה נמצא בלחץ בזמן בדיקת הדם.
השקול לטפל הוא קליני אם הפרולקטין גורם לירידה ברמות טסטוסטרון זו סיבה לטפל. בנוסף צריך לבדוק שאין חסרים אנדוקרינים אחרים
חשוב לבצע MRI לצורך החלטה על המשך טפול במידה והפרולקטין ישאר מוגבר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורטיזול גבוה בשתן- התייעצותדרור10/04/2019
שלום רב
בן 30 בריא בדיקות דם לב תריסיות שתן ועוד בדיקות תקינות
נמצא לי 1200 קורטיזול בשתן נשלל קושינג אחרי מבחן הדקסטמזון
עשיתי עוד בדיקת שתן אחרי הראשונה ואחרי המבחן המוצלח
ויש לי ערכים דומים איך מטפלים בקורטיזול גבוה? זה מסוכן?
יש מה לטפל? כי אני מבין שזה הורמון לחץ ...
התחלתי גם ליטול כדור קלונקס 0.5 כנגד חרדות
אבל בגדול מה אפשר אם בכלל לעשות לקורטיזול גבוה?
כי אני יודע שאם הדקסטמזון בדם תקין אז מהבחינה הזאת זה בסדר
אודה לתשובתך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט11/04/2019פורום זה עוסק בבעיות לב. הפנה שאלתך לפורום המתאים- אנדוקרינולוגי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



