מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- עייפות אחרי אוכל סוכר בצוםטל11/07/2021
אני במצב של טרום סוכרת רק מבחינת הסוכר בצום.אחרי הארוחות אני לפעמים חש עייף? האם עייפות אחרי אוכל צפויה גם בטרום סוכרת סוכר בצום 104 או רק בסוכרת ממש והאם זה מתאים לסוג 1 או 2?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטל
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2021בהחלט יכולה להיות עייפות בטרום סוכרת אם הסוכר אחרי האוכל מגיע ל160-170..אפשר להתחבר באופן חד פעמי למד סוכר רציף או לרכוש גלוקומטר מטעם קופת החולים ולבדוק סוכר בעת הרגשת העייפות בכדי לראות אם יש קשר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמא בת 60 סוכרת נעוריםדנה11/07/2021
שלום בתקופה הארונה סובלת מהרגש צמא חזקה מאוד בת 60 סולוקחת אינסולין ואינסוליטרד לסכרת נעורים הסוכר אינו גבוה הוא תקין ולוקחת יוטירס וכדורים ללחץ דם בוקר וערב וכדור לכולסזטרול מדוע זה קורה אשמח מאוד לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדנה
ד``ר מאיה איש שלום11/07/2021אם הסוכר מאוזן (היום קיימים סוגי אנסולין יותר חדשים שיותר דומים להפרשה הפיזיולוגית של אנסולין מהגוף), בנוסף לאפשרויות של משאבה וחיישן במעגל סגור למניעת הפוגלקמיות. את זכאית בסל התרופות לפריסטייל לברה מד סוכר רציף שגם עוזר להתאזן.
אם הסוכר מאוזן אז הסיבה לצמא לא קשורה לרמות הסוכר, צריך לחפש סיבות אחרות היתי מתיעצת עם רופא המשפחה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לא תקינות לקראת הפריהנטלי09/07/2021
מאובחנת עם cah שמתבטה באיברים בפנימיים נקביים וחיצוני זכריים עברתי ניתוח תיקון בגיל חודשים ונוטלת דיקסטמטזון 0.5 משתדלת לקחת את זה מאוחר בלילה אבל אני יחסית ישנה מוקדם 20:30 21:00קבוע אבל הבדיקות יצאו קצת גבוהות
מצורף תוצאות 11DEOXYCORTISOL התוצאה היא84.00 שהנורמה 0.00עד20 קופת חולים כללית ולא התעוררתי 4 שעות לפני עשיית בדיקות הדם אני לקראת
טיפולים לשימור פוריות /הפריה מתורם האם תוצאה זו גבוהה ומונעת הצלחת ההפרייה
1 האם יש בנוסף קשר שלא התעוררתי 4 שעות לפני
עשיית הבדיקות?
2 אם אין קשר אז למה הבדיקות לא תקינות כי אני כן
לוקחת את הדיקסטמטזון כל ערב קבוע?
3 אני יודעת שהתוצאות לא תקינות אבל יש לי
אנדוקרינולוגיה רק בחודש 10 עד כמה זה מסוכן
להשאר ככה עד התור לרופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה לדבי בדיקות דן
נטלי09/07/2021מצורף קובץ תוצאות הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לנטלי
ד``ר מאיה איש שלום10/07/2021קשה לענות מבלי להכיר את התמונה הקלינית המלאה ולבדוק אותך, אבל בעקרון גם יש הפרעה אדרנלית אחרת כפי שעולה החשד מהתוצאות ששלחת (ולא הצורה הקלאסית של חסר 21 OH ) אם אין יתר לחץ דם /הפרעות במלחים בדם לא נראה שיש דחיפות בשנוי הטפול.
מציעה לבדוק לחץ דם ולוודא שהמלחים בדם תקינים (בעיקר K)
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזמפיק ערכים לפניי השינהשרון08/07/2021
שלום,
לפניי השינה הסוכר לרוב 125 ,האם יש צורך לקחת גלוקומין או שהתוצאה תקינה לפניי שינה.
בנוסף,האם אוזמפיק מוריד לחץ דם?
לפניי הטיפול לקחתי כדור להורדת לחץ דם ומאז לחץ הדם תקין ןהפסקתי את הכדור .
כמובן ששיניתי תזונה ועושה ספורט.
תודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לשרון
ד''ר מאיה איש שלום09/07/2021125 זה ערך תקין אלא אם מדובר בערך של 3 שעות ומעלה אחרי האוכל.
ההחלטה על נטילת גלוקומין בערב לפי ערכי הסוכר בבוקר בצום אם מעל 110 ואין התוית נגד לגלוקומין היתי שוקלת נטילת גלוקומין
אוזמפיק אכן מוריד לחץ דם גם באופן ישיר ע"י הרחבת כלי דם וגם בעקבות ירידה במשקל, אין ספק שגם שנוי תזונתי ופעילות גופנית תורמים לכך
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Calcium scan score CT angiographyזאב08/07/2021
שלום,
בבדיקה Ct coronary angiography ,נמצא Agatston calcium scan score
Total -0
אם הערך של ה LDL הוא 104 ,יש צורך בשימוש בסטטינים להורדת הערך של LDL?
בברכה,
זאב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לזאב
ד''ר מאיה איש שלום09/07/2021ערך של 0 הוא תקין, אבל לפעמים של פלאקים רכים, זאת ניתן להעריך רק בסיטי קורונרי עם חומר נגוד.
בעקרון ההחלטה על סטטינים בערך שכזה תלויה בגורמי הסכון הנוספים כגון גיל יתר לחץ דם עודף משקל סוכרת ספור משפחתי של מחלה טרשתית בקרובי משפחה מדרגה ראשונה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית כאשר המדדים בטווח הנורמהיניב07/07/2021
תודה על תשובתך
רוצה לשאול בהמשך לתשובתך
באם T3 וT4 נמצאים בטווח הנורמה או ממש מעט מעליו, ורק TSH נמצא מתחת לנורמה (ליתר דיוק - הרבה מאוד מתחת לנורמה, בכל זאת, פעילות יתר)
האם מה שכתבת תקף גם למקרה זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליניב
ד''ר מאיה איש שלום09/07/2021בעקרון אם T4 וT3 קרובים לנורמה זו פעילות יתר קלה. אם דופק המנוחה מתחת ל90 ולא עולה דרסטית בפעילות גופנית מנמלית אפשר לשקול עם הרופא המטפל חזרה לפעילות גופנית
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופנית בזמן פעילות יתר לא מאוזנת של בלוטת התריסיניב06/07/2021
היי, אובחנתי עם מחלת גרייבס ונמצא בשלבי הטיפול בהם הערכים עדיין לא מאוזנים, tsh נמוך ביותר וT2 T3 גבוהים
יש נושא אחד ספציפי שלא הצלחתי להבין לגביו תשובה חד משמעית
בשלב הזה שבו אני "לא מאוזן", מה מותר ומה אסור מבחינת כושר גופני? לדוגמה, חדר כושר - מותר? ובאיזה עצימות? מה לגבי ריצות?
בהנחה שיש הגבלה כלשהי על פעילות גופנית, אשמח להבין מה היא הסיבה הרפואית-פיזיולוגית לכך, מה הדבר הכי גרוע בעצם שיכול לקרות?
תודה יניב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פעילות יתר של בלוטת התריס
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021בפעילות יתר של בלוטת התריס המערכת הסמפטטית פועלת ביתר, כמו בזמן פעילות גופנית. אם דופק המנוחה שלך מהיר וFT3 FT4 מוגברים במידה נכרת אתה עשוי להסתכן בהפרעות קצב בבצוע פעילות גופנית מאומצת
ממליצה להתיעץ עם הרופא המטפל, אפשר אולי לבצע פעילות בעצימות נמוכה שוב תלוי במצבך קשה ליעץ מבלי לבדוק אותך ולראות את הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין d הרופא אמראילן06/07/2021
שלום רב
בגלל שהרופא ראה ויטמין d נמוך מאוד ממש !
והסידן תקין.הוא אמר שאין טען לעשות בדיקה לאסטופרויזס
כי זה יצא חיובי
האם זה נכון?אז מי שיש לו חוסר חמור זה נקרא אסטופריזס?
תודנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוסטאופורוזיס היא ירידה בצפיפות העצם
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021אוסטאופורוזיס היא ירידה בצפיפות העצם היא מושפעת גם מחסר ויטמין D אך לא רק, בעקרון אם יש התויה רפואית (ספור משפחתי של שברים אוסטאופורוטים, שמוש בסטרואידים, גיל, צליאק מחלות דלקתיות, סוכרת, עשון שבר בעבר בטראומה נמוכה ועוד ) אז אפשר וכדאי לבצע את הבדיקה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופא אמר
שוב כותב08/07/2021שהבדיקה תיצא חיובית בגלל החוסר בויטמין.רק אחרי שתעלה הרמה של הויטמין.זה יתא תקין מה זה אומר?
עכשיו לגבי תוסף סידן יחד אם d אפשר לקחת גם כאשר הסידן תקין?
כי לא אוכל מוצרי חלב אבל הסידן תקין מה הכמות המומלצת.ואם כדאי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום09/07/2021אם אתה לא אוכל מוצרי חלב, רמת הסידן בדם תקינה ולא היו אבנםי בדרכי השתן אפשר לשקול תוסף סידן של 500-600 מג' ליום. הפרעה במנרלזציה בעקבות חסר קשה בויטמין D לוקח לה לפחות שנה לתקון כך כשהרמה תהיה תקינה עדין ההפרעה לא תתוקן, כי כבר אחרי 3-6 חודשים מנטילת תוסף הרמה מתנרמלת..
אפשר לדעתי לעשות צפיפות עצם אם יש לכך הצדקה רפואית כגון ספור משפחתי של אוסטאופורוזיס שבר בעבר בטרואמה נמוכה או גורמי סכון נוספים כגון חשיפה לסטרואידים דלקת פרקים עשון וכו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייתכן שאצטרך לקחת תרופה נוספת?
אילן09/07/2021מה הכוונה הפרעה שאת אומרת בתיאור?
עשינו בדיקות לדלקת פרקים וכו חוץ מצפיפיות עצם שאני לא יודע מה זה אומר זה המון קרינה.אז יתכן שאצטרך עוד תרופה כדור מעבר תוספים?אין היסטוריה של אוסטפרויזס ברוך השם.מעשן כן .
כרגע אני במינון d
4אלף ליום הוספתי עוד טיפה בכדי לעלות תרמה במהירות אפשרית !
אז לא הבנתי כול כך יש בעיה של מינרזולציה בגלל החוסר ב d?
משהו נוסף ששחכתי לציין אין היסטוריה של אבנים.אבל אכן היה ויש לי תמיד גודש קל בעגנון .הרופא במיון אמר שזה לא משהו חריג
אז אם אני לוקח תוסף או אוכל גבינות אם המון סידן מה ההבדל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין הרבה קרינה בבדיקת צפיפות עצם
ד''ר מאיה איש שלום10/07/2021בדיקת צפיפות עצם אין בה הרבה קרינה רק אלפית הקרינה מצלום רנטגן רגיל.
עדיף לא לקחת מנון ככ גבוה של ויטמין D כי הוא יכול להעלות את הפרשת הסידן בשתן ואם יש הרחבה של אגן הכליה שיכול להיות מסיבות שונות בינהן אבן שעברה עדיף לא היתי מגזימה עם כמות תוסף של ויטמין D.
עדיף סידן מהתזונה מתוסף בכדורים אם אתה מצליח לצרוך מספיק
מציעה לעשות מאמץ להפסיק לעשן בגלל שעשון מפעיל את התאים שמפרקים את העצם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקח מה שהרופא אמר לקחת
המשך לדר11/07/2021כול טיפה 1000 כפול 3 ביטם לחודש ראשון ולרדת חודש 2 ל2 טיפות
לא הייתי הרחבת אגן .אלה גודש בכליה .יש לציין שאני שותה המון והרופא אמר שיכול להיות זאת הסיבה?
אני בחסר משמעותי ב d
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש עוד בדיקות לאבחון אבנים
המשך11/07/2021עברתי החודש בדיקות מקיפות כולל שתן.וקראטינין וברוך השם יצא תקין !
יש בדיקה ספציפית חוץ מהדמיה שיכולה לרמז או לבדוק לגבי אבנים?
בדיקת דם שאוכל לשואל את הרופא שלי
תודה רבה באמת עושה עבודת קודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2021אתה צודק ששתיה מרובה יכולה להביא להרחבה של אגן הכליה
אני חושבת שמנון של 2000 יספיק. התקון הוא הדרגתי
ואין חובה בתוספי סידן אם אתה צורך מספיק מוצרי חלב עתירי סידן למשל רקוטה, או יוגורטים עתירי סידן.
וככל הידוע לי אין יתרון לדנסיטי במניעת שברים אז גם אם אתה בוחר בתוסף סידן להפחתת שברים אין יתרון בתוסף זה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא אני כתבתי על התוסף מישהו אולי פירסומת
המשך דר12/07/2021בעול מיקרה קיבלתי מינון של 3 אלף ביום מתי הרמה תתחיל לעלות קצת?
משהו נוסף שרציתי לשואל לגבי צפדינה לא עלינו.אני לא נוגע בירקות ופירות .השאלה שלי יכול להיות שאולי חסר לי גם ויטמין c?
יש איזה בדיקת דם שיכולה לאושש צפדינה? כי אני סובל כמעט מכול הסיפטומים .
ואם יש אינטראקציה בין סידן לויטמין d זאת אומרת מותר לקחת יחד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צפדינה היא מחלה מאוד נדירה
ד''ר מאיה איש שלום12/07/2021אינני עוסקת בצפדינה...אבל בימינו זו מחלה מאוד נדירה.
כדאי להתיעץ עם רופא המשפחה
אפשר לקחת סידן וויטמין D יחד ואין מניעה גם מנטילת ויטמין C
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין D ספיגה הכי טובה
משהו קטן נוסף14/07/2021אם אפשר 2 שאלתי ששחכתי
לגבי ויטמין dלמה אומרים גם הרוקיפשל אקוספ נספג הכי טוב?יש קשר בין הדברים.כרגע לוקח מה שנתנו בקופה
השאלה השניה.זה שדיברתי אם הרופא שלי והוא אמר בגלל שאני מעט רזה.קןדם הויטמין נאגר בשומן.אצל רזים.ואחרי זה מתאזן.והמליץ לי לקחת את זה יחד אם ארוחה חלבית שיספג טוב
האם הוא צודק?
תודה רבה פשוט שחכתי לשואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום14/07/2021לא ידוע לי שהתוסף של אקו סאפ נספג טוב יותר. לגבי הארוחה החלבית וויטמין D לא הכרחי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז סתם מנסים לתת לנו מחיר של בקבוק ב 110 שקלים
תודה רבה15/07/2021למעשה של הקופה ואקוסאפ אותו הדבר בספיגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום16/07/2021הבעיה שתוספים לא נבדקים מבחינת אכותם והספיגה. לכן קשה לי לענות לשאלתך. אבל לא נתקלתי בבעית ספיגה עם תוספי הקופה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
המשך17/07/2021מודה לך מאוד !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן בהמלצה
תוסף סידן11/07/2021אני בהחלט ממליצה לך על הסידן האמורפי של דנסיטי התמורה שלו לגוף אינה מסתכמת בסידן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרום סוכרת איך מאזניםעינת06/07/2021
כבר בכמה בדיקות מעבדה לאורך כשנתיים אני מקבלת תוצאה גבולית של מעל 100 בצום. הסוכר הממוצע תקין. התוצאה נשארת ככה למרות פעילות גופנית שאני עושה כבר שנה אוכלת בריא וכו..לא בעלת משקל עודף בכלל. האם יש איזו בדיקת מעבדה שאני יכולה לעשות כדי לדעת האם זו התחלה של סוכרת או לא ? כי אני ממש נזהרת כמו חולת סוכרת מבחינת תוזנה וזה לא קל. ראיתי כאן בפורום שיש דבר כזה סוכרת LADA.האם גם בסוכרת זו ייתכן מצב ביניים של טרום ? והאם גם בסוכרת LADA כמו בסוכרת סוג 2 פעילות גופנית ואוכל בריא אמורים לסייע לאיזון הסוכר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לעינת
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה עוזרים לכל סוגי הסוכרת.
האם בדקת סוכר מהאצבע אולי את בסטרס בעת בדיקות הדם
היתי שוקלת חבור למד סוכר רציף לזמן קצר (שבוע/שבועיים) וכך מקבלת הערכה טובה יותר של רמת הסוכר. ומחליטה בהתאם לתוצאות אם יש צורך בברור נוסף/טפול
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכרת גבולית מצב טרום סוכרתייאיר05/07/2021
אני במצב של לפני סוכרת והבדיקות
יוצאות על גבולי ( עם קצת השמנה ) מה
צריך לעשות בשביל להחזיר ת'גוף
לערכים נורמלים של גלוקוז ואיך
מפסיקים לאכול פחמימות
/ מאפים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פעולות למניעת סוכרת בתזונה ובפעילות
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021בהחלט הפחתת צריכה של פחמימות, פעילות גופנית סדירה וירידה במשקל יסייעו למניעת סוכרת
אפשר להעזר בתרופות לצורך בצוע השנוי התזונתי ושימור שלו
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממתיקים מלאכותיים, סוכר בדם וסוכרתאליעזר04/07/2021
האם יש בסיס לטענה שממתיק מלאכותי עלול להעלות את הסוכר בדם ולהגדיל סיכון לסוכרת? אם כן, יש לי 3 שאלות:
1. האם יש לכך הסבר הגיוני או רפואי (מהו)?
2. האם יש לכך בסיס מחקרי? היכן ומתי פורסם?
3. האם יש לכך בסיס בהמלצות גורמים רלוונטיים בינלאומיים, כגון FDA? היכן ניתן לקרוא אותן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאליעזר
ד''ר מאיה איש שלום10/07/2021הFDA אשר לשמוש לא מעט ממתיקים. הבעיה שאין מידע לגבי בטיחות השמוש בהם לאורך זמן בפרט ההשלכות הקרדיומטבוליות. לכן אגוד הסוכרת האמריקאי ואגוד הלב האמריקאי ממליצים להגביל את השמוש בממתיקים בהעדר מידע ארוך טווח על בטיחות לכלי הדם והשפעה מטבולית. הממתיקים יכולים להשפיע לרעה על הפלורה במעי, על התאבון ויש מחקרים שמעידים על קשר בין שמוש בממתקים לעליה במשקל וכן לסיכון לסוכרת ותסמונת מטבולית. מבין הממתיקים הפוליאולים נראים יותר בטוחים עם נתונים חיוביים לגבי השפעה על משק הסוכר והעדר השפעה שלילית על חיידקי המעי. ככל הנראה מומלץ לצרוך ממתיקים מלאכותיים במידה. מציעה להתיעץ עם תזונאית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור משתן ללחץ דם ועליה בערך סוכרחנה04/07/2021
שלום רב,
עקב עליה בלחץ דם ניתן לי כדור אוקסאר פלוס המכיל
חומר משתן.
שמתח לב שהסוכר בצום עלה ל 106 בערך.
האם קשור לשינוי התרופתי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לחנה
ד''ר מאיה איש שלום06/07/2021יתכן ויש קשר בעקרון דזותיאזיד יכול שמכיל האוקסר פלוס יכול להביא לעליה קלה ברמות הסוכר אך זו תופעה לא שכיחה
לא בטוחה שהיתי משנה את הכדור אלא מנסה להפחית צריכה של פחמימות (צריכת פירות יותר סביר שגרמה לעליה בסוכר לעומת הכדור) ומקפידה על הליכות 150 דקות בשבוע ושעה בשבוע פעילות של תנגודת אם אין מניעה מבחינה רפואית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מדובר על סוכרתזולי04/07/2021
רמת הסוכר בצום 130 ,המוגלובין A1c
5.הערכים של A1c תמיד לא גמוכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון ל - אם מדובר בסוכרת
זולי04/07/2021הערכים של A1c היו תמיד נמוכים ,בין 5-5.3.רמת הסוכר מדוד שעתיים אחרי האוכל 117.אני בן 73
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הערכים בצום מחשידים לסוכרת אבל
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021הערכים בצום מחשידים לסוכרת אבל אחרי האוכל והמוגלובין מסוכרר תקין. האם אתה סובל מדום נשימה בשינה? יקיצות מרובות בלילה למשל למתן שתן? או הפרעת שינה אחרת?
אלו סיבות לסוכר גבוה בצום ותקין במהלך היום
אפשר לשקול חבור זמני למד סוכר רציף בכדי לראות את התנהגות הסוכר לאורך היממה
בנוסף אם תמיד היה לך סוכר מוגבר בצום מאז ומעולם ואינך סובל מעודף משקל יתכן ומדובר בMODY 2 סוכרת מונוגנטית שלא מחייבת טפול תרופתי כי הסכוי לסבוכי סוכרת הוא קטן.
בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה יכולים לסייע להפחתת רמות הסוכר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשד עקב תסמינים לתנגודת אינסוליןעמיר03/07/2021
לפני שנתיים בערך עשיתי בדיקה דם סוכרים ולא אובחנה סכרת.
אבל יש לי תסמינים שהבנתי שהם של תנגודת אינסולין:
* 10 דקות אחרי כמעט אחרי כל ארוחה אני מרגיש כזאת עייפת שאני חייב לשכב ואז אני נרדם לחצי שעה.
* אני רזה בגפיים ושאר רוב הגוף אבל יש לי שומן בטני
יש לי גזים ונפיחות בבטן.
* אני עושה פיפי בתדירות גבוהה מאחרים ואני גם קם פעם בלילה לעשות פיפי. לפני עשר שנים זה לא היה.
האם יש לגיטימציה לבקש בדיקה לתנגודת אינסולין ואיך וממי מבקשים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תנגודת לאינסולין בדיקת העמסת סוכר
אודי05/07/2021שלום עמיר
טרם תענה לך ד'ר איש שלום שהיא האוטוריטה המוסמכת כאן אני מרשה לעצמי לעוץ לך עצה
האם אמא של הלגיטימי לבקש כל בדיקה שתחפוץ כל עוד היא רלוונטית למצבך או לחשדותיך (אם יש להם בסיס)
תבקש מהרופא העמסת סוכר שהיא לדעתי הבדיקה המדויקת ביותר לכל אדם החשוד בסוכרת או קדם סוכרת היא נותנת אומדן מדויק ומדמה חיים אמיתיים של אכילה ותגובת הגוף לאחר מרווחי זמן משתנים
המגלובין מסוכרר ובדיקת דם בצום לענ'ד לא פוגעות ויכולות במצבים מסוימים לתת תחושה מאד מטעה
תבקש גם בדיקה נפרדת של פרופיל הורמונלי בדגש על אינסולין
(בדיקת הזהב! לתפקוד האינסולין היא HOMA IR אך אותה כנראה לא תקבל אחי)
עכפ חשדותיך יש להן ביסוס גפיים רזות והשמנה מרכזית מעידים על פיזור לא שווה של שומן שמתרכז בחגורת הבטן ומכביד/מעכב/מאט/ ובפוגע בבלוטות האנדוקריניות
צמאון מובר הוא ודאי פאקטור
השתנה לילית גם כן
אך דע גם דע ידידי שהמצב שלך הפיך לגמרי ע'י תזונה פעילות ניהול מתחים ותוספי תזונה ייעודים
אני מציע לך גם לחדד יותר את שאלתך ולציין את גילך ומצבך הכללי היסטוריה קצרה כגון האם אתה נוחר בלילה וכדו
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
10 דקות אחרי ארוחה זה קצת מוקדם
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021בעקרון 10 דקות אחרי ארוחה זה קצת מוקדם לעליה ברמות הסוכר...אפשר לחבר אותך למד סוכר רציף ולבדוק.
לגבי השתנה בלילה אם הסוכר לא עובר מעל 200 ואתה גבר מעל גיל 60 יותר סביר שמדובר בהגדלה של הפרוסטטה מאשר קשר לסוכר.
בעקרון אפשר לבדוק סוכר ואנסולין בצום וגם המוגלובין מסוכרר. אפשר לבקש מרופא המשפחה
בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה יסיעו במניעת התפתחות של סוכרת
אם מבנה הגוף השתנה אולי צריך לחשוב על עודף הפרשת קורטיזול תסמונת מאוד נדירה. לשם אבחונה יש להועץ באנדוקרינולוג/ית
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת TSH ו T4 להפרעות קצב לבדני03/07/2021
שלום
גיל 48
שאלתי לגבי השפעת הורמונים על הפרעות קצב לב.
ענית לי תשובה מפורטת ותודה על כך.
כתבת לי
"בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס כדאי לבדוק TSH FT4"
אשמח לשאול.
לגבי גורם אולי להפרעות קצב.
אם רופא המשפחה לא מרשה בדיקת FT4 ( כבר מוכר לנו במשפחה שלא אישר )
אלא יאשר רק TSH.
האם בסדר לעשות רק TSH?
או שחשוב גם T4?
והאם רק אם ה TSH יוצא לא תקין אז צריך לעשות את ה T4?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לדני
ד``ר מאיה איש שלום06/07/2021בעקרון TSH מספיק רגיש לאבחון הפרעות בבלוטת התריס , באופן נדיר אם יש גדול הפופזרי שפיר שמפריש TSH אז הוא יהיה תקין ורק FT4 יהיה גבוה אבל זה מצב מאוד מאוד נדיר כך שכנראה TSH מספיק
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

