מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- השפעת הורמונים על קצב הלבדני03/07/2021
שלום
גבר
גיל 48
באחרונה ריבוי הפרעות קצב
תועדו המון פעימות מוקדמות ביום
כמו כן טכיקרדיה עלייתית
בנוסף יש עוד תחושות של הפרעות מסוגים נוספים
שטרם הצלחתי לתפוס בלופ ריקורדר
יש גם עייפות
עשו לי בדיקת כימיה וספירת דם תקינות
הבנתי שיש שינויים בהורמונים שעלולים לגרום להפרעות
קצב
אשמח לעזרתך איזה בדיקות דם של הורמונים כדאי לבצע
כדי להיות שקט שהפרעות הקצב לא קשורות בהורמונים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדני
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס כדאי לבדוק TSH FT4
אם יש גם יתר לחץ דם או סנוס טכיקרדיה ללא סיבה אפשר לשקול אסוף שתן למטנפרינים
אם יש גם ארועי FLUSHING לשקוף אסוף שתן ל5HIAA
לרב לא מוצאים סיבה הורמונלית להפרעות הקצב העליתיות. לעיתים ניתן לעשות אבלציה בEPS תלוי בסוג ההפרעה
יש קשר בין פרפור פרוזדורים לסוכרת עודף משקל צריכת אלכוהול.אך לא תארת פרפור
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ישנה חשיבות לטריות החיסוןאור03/07/2021
בהמשך לשאלה הקודמת, אשמח לשאול משהו שאיני יודעת אם מתאים לנושא הפורום, אך במידה וכן אשמח לתשובה (ואם אינו - מתנצלת מראש על השאלה פה). שמעתי ממש היום שישנה חחשיבות לטריות החיסון וכי ישנו הסכם עם פייזר והרשות הפלסינית להבאת חיסונים באוקטובר או ספטמבר (ראיתי שהחלק האחרון נכון באתר משרד הבריאות) - ולכן יש הטוענים שרצוי להמתין עם החיסון למשלוח הבא שיהיה טרי. אני כמובן מעדיפה שלא להמתין ולהתחסן כבר השבוע, ואשמח לדעה מקצועית בנושא. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אם נשמר נכון ובטמפרטורה הנכונה סביר שיהיה יעיל
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021אני לא עוסקת בתחום. אבל אני לא חושבת שהיו נותנים חסון שהוא לא בתוקף. אם נשמר נכון ובטמפרטורה הנכונה סביר שיהיה יעיל
המחלה במגמת עליה בארץ לכן אני חושבת שכן כדאי להתחסן. גם לאנשים עם מחלה קלה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח לאחר המחלה מבחינת נשימתית נוירולוגית וכו
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרבה תודה !!
אור04/07/2021הרבה תודה !!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת מצב בריאותי על בלוטת המגןגלעד03/07/2021
שלום
אני בן 55.
מזה כמה שנים הלכה והתפתחה גסטרופרזיס.
כרגע מוגדר אידיופתי.
יכול לאכול ממש מעט כל פעם
וגם נמנע מהמון דברים כמו בשר פירות ירקות וכו'.
התזונה דלה.
במקביל התפתח מעי רגיש קשה.
ירדתי במשקל מ 64 ל 44 קג על גובה 1.80.
ובחודשים האחרונים מרגיש שיש פחות ופחות כח.
ניסו לתת לי פורמולות ללא הצלחה בגלל תופעות לוואי
ואם לא אצליח בקרוב נשקל לעשות לי הזנה בוריד.
מזה כ 10 ימים פתאום נהית לי חולשה יותר גדולה מהרגיל. כל הזמן תשוש מאוד. יושב רוב היום קם הולך בבית כמה דקות למטבח וחזרה ומתעייף. מרגיש גם שכאילו יש קוצר נשימה
ו"חסר לי אוויר" בשביל לדבר הרבה. מדבר פחות בטלפון כי מרגיש מאמץ עם זה.
בדיקות דם לפני שבועיים תקינות פרט לאלבומין שכבר ירד ל 3.7 שזה גבולי ואנמיה קלה 12.8
TSH לפני חודשיים היה תקין.
רציתי לשאול.
האם כתוצאה מהמצב התזונתי והמשקל יכול להיות שיש שיבוש בבלוטת המגן שגורם לתשישות הגדולה?
יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות הוא השתבש בגלל התת משקל ותזנה ושהוא הגורם לתשישות הגדולה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021אני מצטערת לשמוע ואני מאוד מקוה שתמצא דרך לעזור לך . האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום? כמובן שחייבים לנטר אקג.
בעקרון במחלות חדות משמעותיות בלוטת התריס מגיבה במצב שבו היא מנסה להפחית את חלוף החומרים היא מורידה T3 ומעלה rT3 שהוא לא פעיל. וגם FT4 יורד וTSH עולה. זה תגובתי למצב ולא הוכח שטפול במצב כזה בבלוטת התריס משפר את המצב אלא צריך לטפל במחלה שהביאה לשנוי התפקודי בבלוטת התריס שהוא קומפנסטורי
אינני יודעת אם זה רלונטי כי זה לא תחום עסוקי בעבר דובר על קוצב לקיבה במקרים חמורים היה אחד של חברת ENTERRA. זה לא התחום שלי אז אינני יודעת אם זה טפול מקובל ויעיל. היתי מתיעצת עם גסטרואנטרולוג.
המון בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעת מצב בריאותי על בלוטת המגן
גלעד03/07/2021תודה רבה ד"ר
מעריך מאוד!
אם אפשר לחדד ולהבין.
כאמור אני בתת תזונה ומשקל קשים. יורד במשקל כבר כמה שנים בגלל גסטרופרזיס.
בוצע TSH לפני 8 שבועות. מאז ירדתי עוד כחצי קילו.
בשבוע האחרון תשישות משמעותית מאוד.
האם יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות TSH השתבש בגלל התת משקל ותזונה ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום06/07/2021גם אם הTSH השתבש זה תגובתי לירידה במשקל וטפול בTSH לא ישפר את המצב אלא חשוב טפול בתת משקל ואז גם אם תהיה בעיה בTSH היא תסתדר
במצב של תת משקל כפי שהסברתי הגוף מנסה לעבור למצב של חסכון אנרגטי ולכן השנויים הם קומפנסטורים אז גם אם יהיו שנוים בTSH אלא אם הם מאוד דרסטיים לא מקובל לטפל אלא לטפל בירידה במשקל
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השימוטו ויכולת להתחסן לקורונה (דחוף)אור03/07/2021
שלום, אני בת 34 וסובלת מגיל 16 מתת פעילות של הבלוטה (השימוטו). מאוזנת בכדורים מאז, ובשנים האחרונות עברתי ליוטירוקס. בבדיקה מאפריל:tsh - 3.69 . באתר של איכילוב נכתב שחולים במחלות אוטואימוניות צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל בטרם קבלת חיסון לקורונה אך אין תורים קרובים להתייעץ. אני מאד חוששת שאם לא אתחסן בימים הקרובים אחרי כן לא אוכל בעתיד להתחסן בכלל. האם עליי לעדכן בנושא את האח המחסן, האם ישנה בעיה שאתחסן כעת? למקרה שהדבר רלוונטי אציין שעשיתי בדיקה סרולוגית באיכילוב השבוע ותוצאות הבדיקה הראו שיש לי אפס נוגדנים לקורונה. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אין מניעה להתחסן במטופלים עם השימוטו
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021אין מניעה להתחסן במטופלים עם השימוטו
הכוונה במחלות אוטואמוניות שמקבלים טפול שמדכא את מערכת החסון ואז יעילות החסון יכולה להפגע אך לא במקרה של השימוטו
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה המהיר ועל ההסבר הברור - זה מאד עזר.
אור03/07/2021תודה רבה על המענה המהיר ועל ההסבר הברור - זה מאד עזר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב דל לקטוז - יתרונות וחסרונות למי?בני02/07/2021
למי מתאים חלב דל לקטוז, ולמי רצוי להימנע ממנו? מה יתרונותיו ומה חסרונותיו? כיצד הוא קשור לסכרת וטרום סכרת? לא הצלחתי להבין זאת מקריאה בנושא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתאים יותר לאנשים עם אי סבילות ללקטוז
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021מתאים יותר לאנשים עם אי סבילות ללקטוז ובנגוד למה שחשבתי קודם מעלה סוכר בדומה לחלב יש בו לקטוז. אפשר לחפש תחליפי חלב על בסיס סויה/שקדים שהם ללא תוספת סוכר שיש בהם פחות פחמימות וגם בשל העובדה שאין בהם פחמימות פשוטות לא מעלים את רמת הסוכר בדם כמו חלב. אפשר גם לחשוב על שמנת מתוקה במקום חלב. רלונטי יותר במקרים בהם שותים קפה על בסיס כוס שלמה של חלב ולא במקרה ששמים מעט חלב בקפה שאז לא אמורה להיות קפיצה משמעותית בערכי הסוכר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים בבדיקות CTX ו- P1NPאיריס לוי02/07/2021
בבדיקת צפיפות עצם גיליתי ששיש לי אוסטאופורוזיס.
נגשתי לעשות בדיקות וקיבלתי תוצאות אבל לא מוצאת ברחבי האינטרנר את הערכים בטווח הנרמה אצל נשים.
חשוב לי להבין, עד שאגיע לאנדוקרינולוג (כבר יש לי תור) איפה אני יכולה למצוא אותם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תוצאות הנורמה לנשים לפני הפסקת המחזור
ד''ר מאיה איש שלום02/07/2021תוצאות הנורמה לנשים לפני הפסקת המחזור מופיעות בדף התוצאה
מקובל לחשוב שערכים של CTX מעל 500 מעלים סכון לשברים.
אך גם בערכים נמוכים יותר הרבה פעמים מטפלים עם יעד להגיע לסביב 200-300.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערכים לאחר הפסקת המחזור
אל02/07/2021תודה על התשובה. את התוצאות של לפני הפסקת מחזור מצאתי, סליחה שלא כתבתי שאני כבר מספר שנים.
איפה אני מוצאת את הערכים של אחרי הפסקת מחזור?
CTX שלי הוא 0.783
ו- P1NP הוא 61* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערכים שמעידים על פרוק עצם מוגבר
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021ערכים שמעידים על פרוק עצם מוגבר שמתאים לזמן שאחרי הפסקת מחזור ואם יש ירידה בצפיפות העצם בהחלט אפשר להפיק תועלת מטיפול תרופתי באוסטאופורוזיס
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה רבה על התשובה
אל03/07/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת סוכר בת 37שני30/06/2021
שלום,
בת 37, שוקלת 60 ק"ג, גובה 1.7 מ'. ללא היסטוריה משפחתית של סוכרת. בהריון לפני 4 שנים בדיקת העמסת הסוכר הייתה תקינה.
בשתי בדיקות שעשיתי בחצי השנה האחרונה ערך הסוכר היה 98 מ"ג לד"ל , ממש מתחת לגבול העליון התקין. תוצאות הבדיקה הפתיעו אותי, שכן אני מקפידה על תזונה מאוזנת של ירקות, פחמימות מלאות, חלבונים, קטניות וכו'. אוכלת מתוקים בהחלט במידה.
האם תוצאה כזו עלולה להעיד כי אני בסיכון לפתח סוכרת? שואלת לקראת הריון נוסף.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוסיפה כי בשנה האחרונה אני נתונה ללחץ רב
שני30/06/2021מוסיפה כי בשנה האחרונה אני נתונה ללחץ רב. האם ייתכן כי זה משפיע על רמות הסוכר בדם?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האם את מקפידה על פעילות גופנית סדירה
ד''ר מאיה איש שלום02/07/2021בהחלט יתכן שהסטרס השפיע. האם את מקפידה על פעילות גופנית סדירה? האם בוצעה בדיקת המוגלובין מסוכרר?
גם צום ממושך לפני הבדיקה מעל 10 שעות יכול להביא לעליה קלה ברמות הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרגע לא עושה כלל פעילות גופנית
שני04/07/2021תודה על המענה.
ערך ההמוגלובין המסוכרר שנבדק היה 5.5.
כרגע אני לא עושה פעילות גופנית כלל... בהנחה שהפעילות הכי נוחה וזמינה עבורי היא הליכה, מהי התדירות המומלצת? מהו משך הזמן המומלץ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשני
ד''ר מאיה איש שלום06/07/2021150 דקות בשבוע למשל חצי שעה 5 פעמים בשבוע לפחות זה אדאלי אבל גם לפחות תהיה תועלת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לרמת סוכר בדםיוסי30/06/2021
לד"ר שלום רב,
אני בן 67, סובל מלחץ דם , אך מאוזן לחלוטין עם ערכים של 120/80. אני מטופל באנלדקס ובנורמיטן. אני עושה פעילות גופנית לפחות 200 דקות בשבוע- הליכה מהירה גובה 1.82, משקל 84 ק"ג.
בבדיקות דם שגריות נתגלו הערכים הבאים: glucose-102 לעומת 100 בשנה שעברה, אחרי צום של 14 שעות, וכן urea-54. שאר הבדיקות תקינות בהחלט. שאלותי: 1. האם ערכי הסוכר מצביעים על טרום סוכרת ואם כן מה עלי לעשות בשלב זה?. האם יש מקום לדאגה? האם יש קשר בין ערכי הסוכר והערכים של האוריאה בדם?
עליי לציין שאני נמנע מאוכל שמן או מלא סוכר ומשתמש בממתיקים סטיוויה, אך מרבה לאכול חלבונים מן החי. 2-ערכי הכולסטרול טריגליצרידים 44, כולסטרול כללי- 130. כולסטרול LDL--78, HDL=42.
3-האם יכול להיות שצום רב מדי --14 שעות- או מתח נפשי שבו אני שרוי לאחרונה יכלו לגרום למצב הזה?
4- מתי מומלץ לעשות בדיקה נוספת והאם לעשות בדיקת A1C?
בתודה על התשובה ומאחל לך רק בריאות,
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יתכן שהעליה בסוכר קשורה לצום
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2021יתכן שהעליה בסוכר קשורה לצום הממושך פעם הבאה מספיק 8-10 שעות צום גם סטרס מביא לעליה ברמות סוכר. בהחלט כדאי לבדוק המוגלובין מסוכרר כמדד לממוצע הסוכר בפרט אם אין אנמיה . הBMI שלך תקין על הצד העליון. אבל צריך גם לראות הרכב גוף. טוב שאתה מקפיד על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית זה מאוד חשוב . עוזר לאזן לחץ דם ולמנוע סוכרת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ,ד"ר !
יוסי30/06/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות קורטיזול בדם גבוה מהנורמהליאור29/06/2021
שלום רב,
בבדיקות קורטיזול בדם יצא גבוה מהנורמה. 2 בדיקות לדיכוי יצאו שליליות אבל באופן לא משמעותי עם דיכוי חלקי. באיסוף שתן הקורטיזול יצא תקין. עד שיגיעו שאר הבדיקות- האם אפשר לשלול תסמונת קושינג אם האיסוף יצא תקין?
שאלה נוספת- האם אפשר לקחת זריקות סקסנדה על מנת לרדת במשקל עם קורטיזול גבוה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צריך לראות את מידת הדיכוי
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021צריך לראות את מידת הדיכוי, והיתי משלימה גם בדיקת קורטיזול ברוק בלילה אם מדובר בדכוי חלקי ושאר הבדיקות תקינות זה יכול להחשיד לתסמונת קושינג סובקלינית שההשלכה הקלינית שלה שנויה במחלוקת אך יכולה להביא לעליה במשקל. התגובה של קושינג סבקליני לסקסנדה לא נבדקה אך גם השמנה יכולה להביא להפרעה בדכוי קורטיזול במבחן דקסמטזון (פסוידוקושינג) ולכן שווה לנסות סקסנדה
ממליצה להמשיך ברור ומעקב אנדוקריני
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות שחלוף העצם עקב אוסטאופורוזיסשני29/06/2021
אמא שלי מטופלת בבינוסטו עקב אוסטאופורוזיס. היא צריכה לבצע בדיקות שחלוף עצם כי היא נוטלת את התרופה כבר שנתיים כמעט. בדיקות ctx וכן p1np.האם ידוע לך אם אפשר לבצע בדיקות אלו באופן פרטי כי אימי לא מחוסנת וחוששת להגיע לבית חולים לביצוע הבדיקה בגלל מצב הקורונה? האם זו בדיקה שאפשר לעשות בבית עי אחות שתביא את הדם למעבדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אפשר לבדוק עם אסותא והרצליה מדיקל סנטר
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021לא ידוע לי שניתן לבצע את הבדיקה באופן פרטי באזור המרכז אלא בבתי חולים, בצפון לדעתי מבוצעת גם בבית חולים אלישע שהוא בית חולים פרטי. אפשר לבדוק עם אסותא והרצליה מדיקל סנטר אם מבצעים (שוב בתי חולים). אולי אפשר לשכור שרותי אחות פרטית ומשהו מבני המשפחה יביא את הדגימה לבית חולים.
והיתי שוקלת בחיוב את החסון אלא אם יש התוית נגד לבצועו. לצערי יש הרבה תעמולה נגדית שלא מבוססת על עובדות רפואיות נכונות.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעצה
גלית01/07/2021מנסיון של אמא שלי,כדאי גם לבדוק חוסר בסידן, אמא שלי נוטלת סידן אמורפי וזה ממש שיפר לה את מצב צפיפות העצם,וגם את המערכת החיסונית בגוף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
יתרונות סידן אמורפי לעומת סידן אחר
ד''ר מאיה איש שלום02/07/2021אני לא מכירה עבודות שמראות שסידן אמורפי מונע שברים, מכירה שנספג טוב יותר אבל אם לא משפיע על תוצאות מבחינת שברים אז אין לו יתרון לעומת כל סידן אחר בנושא של אוסטאופורוזיס ומניעת שברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת קורונה האם יכול לפגוע בצמיחהרותם29/06/2021
שלום בני בן 17 לא כל כך גבוה בזמן האחרון תופס גובה אבל לאט לאט פוחדת לתת לו חיסון לקורונה מפחד שיזיק לגובה שיש לו עוד לגבוהה אשמח לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כן. ומה קשור לפורום סוכרת?
רון29/06/2021אולי כדאי להתייעץ עם רופא משפחה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
וצאות החסון מראות שהוא בטוח
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2021אינני רופאת ילדים, אבל בנתיים תוצאות החסון מראות שהוא בטוח תופעות לואי דומות למבוגרים חולשה, חום, כאבי שרירים וכו.
לא אמורה להיות פגיעה בגדילה. זה נכון שאין מידע ארוך טווח על בטיחות של החסון מצד שני אנחנו יודעים שהקורונה יכולה לעשות נזקים ארוכי טווח באחוז לא מבוטל של הנדבקים כולל ילדים: הפרעות רכוז, מחלות ריאה, גם פגיעה בשריר הלב במבוגרים כנראה תעלה את הסכון לטרשת עורקים ודמנציה. .באופן נדיר יכולה לעורר סוכרת. בזמן המחלה פגיעה דלקתית ססטמית וקרישי דם. וכן תגובות אוטואמוניות. אני מבינה את החשש לגבי חסון שאין עליו מידע בטיחות של שנים מצד שני הקורונה היא לא שפעת לצערי ועלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח גם בנדבקים עם מחלה לא קשה. לא סתם יש לא מעט מרפאות לחולים פוסט קורונה.
בברכה בריאות לכולנו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחה לעלות במשקל האם סוכרתאלינור29/06/2021
אני בת 37. הערכים בסוכר בצום כבר זמן מה מעט גבוהים 104 בערך לא יודעת למה כיa1c בסדר.כמה שאני אוכלת אני עדיין בתת משקל.האם זה יכול להצביע על סוכרת והאם גם ערך לא גבוה ככ כזה גורם לירידה במשקל כמו שמאפיין סוכרת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021לא סביר בדרכ ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200 שמופרשים בשתן וכך מאבדים אנרגיה דרך השתן. לא סביר בערכים שציינת ובפרט שהמוגלובין מסוכרר תקין. האם נבדקו תפקודי תריס? הם יכולים להיות סיבה לירידה במשקל ועליה ברמות סוכר
בנוסף אם יש התקפים של דופק מהיר כאבי ראש רעד הזעה ועלית לחץ דם לשקול אסוף שתן למטנפרינים שגם יכול להסביר עליה ברמת הסוכר בצום בנוכחות משקל גוף נמוך
יש גם סיבות נוספות אך קשה לחשוב עליהן מבלי להתרשם קלינית ולבדוק אותך
לשקול ברור נוסף עם הרופא המטפל
בברכה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המתקת קפה בסילאן במקום ממתיק מלאכותיעופר29/06/2021
האם המתקת קפה בסילאן עדיפה לעומת המתקה בממתיק מלאכותי, כאשר מדובר במבוגר מאוד שיש לו טרום סכרת כרונית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021הכל תלוי בכמות...ויש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר. אפשר פשוט לבדוק שעה אחרי קפה את רמת הסוכר מהאצבע. אם מדובר בממתיק בכמות קטנה/סילאן אז פחות סביר שיגרום לעליה דווקא החלב מביא לעליה ברמת הסוכר כי הלקטוז נספג מהר, אז עדיף קפה שלא על בסיס חלב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקפה בלי חלב - יש פתרון טוב יותר?
עופר30/06/2021בשתיית קפה בלי חלב אין טעם לחיי, פשוטו כמשמעו. אספרסו עם חלב הוא אחד הדברים - כמובן לא היחידי - הנותנים טעם לחיי. עבורי הוא ממש חיוני. אין מצב שאוותר עליו. לכן זה איננו פתרון. אין פתרון אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לא הצעתי לותר על החלב
ד''ר מאיה איש שלום30/06/2021לא הצעתי לותר על החלב אלא להפחית את הכמות (שליש/רבע כוס). לא לשתות כוס גדולה של קפה על בסיס חלב. אפשר לנסות חלב דל לקטוז שפחות מעלה את הסוכר או תחליפי חלב אך צריך לשים לב לכמות הפחמימות בהם.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש הגיון רפואי בתוצאה הזו?פנחס28/06/2021
שלום רב! אני בן 31 בריא בדרך כלל. רק כדור טריטייס פעם ביום. בדיקת גלוקוז בשתן חזרה 50. כל הבדיקות שלי כבר כמה שנים אחורה תמיד היה normal. ה- A1c שלי תמיד 4.7. גלוקוז בצום תמיד בין 79 ל-84. תפקודי כבד, כליות, אלקטרוליטים, כולם תקינים. אפשר לקבל הסבר קצר מה יכול להיות? המון תודות!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021בנוכחות סוכר תקין בדם אולי מדובר בטעות בהנחה שגם שאר בדיקות הדם תקינות.
יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים (MODY3) בה הסף להפרשת סוכר בשתן יורד, אך היתי מצפה להפרשת סוכר בשתן ברמות גבוהות יותר של סוכר בדם.
אם הבדיקה חוזרת על עצמה אולי מדובר בהפרעה כליתית אם זה רק בנושא ספיגת הסוכר אין לה משמעות קלינית, אם יש הפרעה בספיגה של חומרים נוספים כגון פוספט חומצות אמינו אז יכולה להיות השלכה קלינית. היתי מצפה לראות גם ירידה ברמת הפוספט בדם במקרה כזה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי דעתך על צריכה מתונה של שמן קוקוסדויד27/06/2021
שלום לך דר מאיה מה דעתך על שימוש מתון של שמן קוקוס אורגני מכבישה קרה?
כי הדעות חלוקות בנושא יש הסוברים שהוא מסוכן בשל היותו מכיל שומן רווי
ויש המייחסים לו תכונות אנטי בקטריאליות דלקתיות ואף סרטניות
המצדדים טוענים שבשל היותו מכיל חומצות שומן בנוניות שרשרת (בדומה לחלב אם שמאיץ גדילה והתפתחות תינוק)הם דלק איכותי למערכות הגוף השונות בעיקר למוח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת
ד''ר מאיה איש שלום29/06/2021בהחלט שנוי במחלוקת ממש כפי שציינת. כנראה צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת. בהחלט צריך עוד מידע
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

