פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • השפעת הורמונים על קצב הלב
    דני
    03/07/2021

    שלום
    גבר
    גיל 48
    באחרונה ריבוי הפרעות קצב
    תועדו המון פעימות מוקדמות ביום
    כמו כן טכיקרדיה עלייתית
    בנוסף יש עוד תחושות של הפרעות מסוגים נוספים
    שטרם הצלחתי לתפוס בלופ ריקורדר
    יש גם עייפות

    עשו לי בדיקת כימיה וספירת דם תקינות
    הבנתי שיש שינויים בהורמונים שעלולים לגרום להפרעות
    קצב
    אשמח לעזרתך איזה בדיקות דם של הורמונים כדאי לבצע
    כדי להיות שקט שהפרעות הקצב לא קשורות בהורמונים?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    השפעת הורמונים על קצב הלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדני

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    בעקרון פעילות יתר של בלוטת התריס כדאי לבדוק TSH FT4
    אם יש גם יתר לחץ דם או סנוס טכיקרדיה ללא סיבה אפשר לשקול אסוף שתן למטנפרינים
    אם יש גם ארועי FLUSHING לשקוף אסוף שתן ל5HIAA
    לרב לא מוצאים סיבה הורמונלית להפרעות הקצב העליתיות. לעיתים ניתן לעשות אבלציה בEPS תלוי בסוג ההפרעה
    יש קשר בין פרפור פרוזדורים לסוכרת עודף משקל צריכת אלכוהול.אך לא תארת פרפור
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ישנה חשיבות לטריות החיסון
    אור
    03/07/2021

    בהמשך לשאלה הקודמת, אשמח לשאול משהו שאיני יודעת אם מתאים לנושא הפורום, אך במידה וכן אשמח לתשובה (ואם אינו - מתנצלת מראש על השאלה פה). שמעתי ממש היום שישנה חחשיבות לטריות החיסון וכי ישנו הסכם עם פייזר והרשות הפלסינית להבאת חיסונים באוקטובר או ספטמבר (ראיתי שהחלק האחרון נכון באתר משרד הבריאות) - ולכן יש הטוענים שרצוי להמתין עם החיסון למשלוח הבא שיהיה טרי. אני כמובן מעדיפה שלא להמתין ולהתחסן כבר השבוע, ואשמח לדעה מקצועית בנושא. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אם נשמר נכון ובטמפרטורה הנכונה סביר שיהיה יעיל

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    אני לא עוסקת בתחום. אבל אני לא חושבת שהיו נותנים חסון שהוא לא בתוקף. אם נשמר נכון ובטמפרטורה הנכונה סביר שיהיה יעיל
    המחלה במגמת עליה בארץ לכן אני חושבת שכן כדאי להתחסן. גם לאנשים עם מחלה קלה יכולות להיות השלכות ארוכות טווח לאחר המחלה מבחינת נשימתית נוירולוגית וכו
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה תודה !!

    אור
    04/07/2021

    הרבה תודה !!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעת מצב בריאותי על בלוטת המגן
    גלעד
    03/07/2021

    שלום
    אני בן 55.
    מזה כמה שנים הלכה והתפתחה גסטרופרזיס.
    כרגע מוגדר אידיופתי.
    יכול לאכול ממש מעט כל פעם
    וגם נמנע מהמון דברים כמו בשר פירות ירקות וכו'.
    התזונה דלה.
    במקביל התפתח מעי רגיש קשה.

    ירדתי במשקל מ 64 ל 44 קג על גובה 1.80.
    ובחודשים האחרונים מרגיש שיש פחות ופחות כח.
    ניסו לתת לי פורמולות ללא הצלחה בגלל תופעות לוואי
    ואם לא אצליח בקרוב נשקל לעשות לי הזנה בוריד.

    מזה כ 10 ימים פתאום נהית לי חולשה יותר גדולה מהרגיל. כל הזמן תשוש מאוד. יושב רוב היום קם הולך בבית כמה דקות למטבח וחזרה ומתעייף. מרגיש גם שכאילו יש קוצר נשימה
    ו"חסר לי אוויר" בשביל לדבר הרבה. מדבר פחות בטלפון כי מרגיש מאמץ עם זה.

    בדיקות דם לפני שבועיים תקינות פרט לאלבומין שכבר ירד ל 3.7 שזה גבולי ואנמיה קלה 12.8
    TSH לפני חודשיים היה תקין.

    רציתי לשאול.
    האם כתוצאה מהמצב התזונתי והמשקל יכול להיות שיש שיבוש בבלוטת המגן שגורם לתשישות הגדולה?
    יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות הוא השתבש בגלל התת משקל ותזנה ושהוא הגורם לתשישות הגדולה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    אני מצטערת לשמוע ואני מאוד מקוה שתמצא דרך לעזור לך . האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום? כמובן שחייבים לנטר אקג.
    בעקרון במחלות חדות משמעותיות בלוטת התריס מגיבה במצב שבו היא מנסה להפחית את חלוף החומרים היא מורידה T3 ומעלה rT3 שהוא לא פעיל. וגם FT4 יורד וTSH עולה. זה תגובתי למצב ולא הוכח שטפול במצב כזה בבלוטת התריס משפר את המצב אלא צריך לטפל במחלה שהביאה לשנוי התפקודי בבלוטת התריס שהוא קומפנסטורי
    אינני יודעת אם זה רלונטי כי זה לא תחום עסוקי בעבר דובר על קוצב לקיבה במקרים חמורים היה אחד של חברת ENTERRA. זה לא התחום שלי אז אינני יודעת אם זה טפול מקובל ויעיל. היתי מתיעצת עם גסטרואנטרולוג.
    המון בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השפעת מצב בריאותי על בלוטת המגן

    גלעד
    03/07/2021

    תודה רבה ד"ר
    מעריך מאוד!

    אם אפשר לחדד ולהבין.
    כאמור אני בתת תזונה ומשקל קשים. יורד במשקל כבר כמה שנים בגלל גסטרופרזיס.

    בוצע TSH לפני 8 שבועות. מאז ירדתי עוד כחצי קילו.

    בשבוע האחרון תשישות משמעותית מאוד.
    האם יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות TSH השתבש בגלל התת משקל ותזונה ?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/07/2021

    גם אם הTSH השתבש זה תגובתי לירידה במשקל וטפול בTSH לא ישפר את המצב אלא חשוב טפול בתת משקל ואז גם אם תהיה בעיה בTSH היא תסתדר
    במצב של תת משקל כפי שהסברתי הגוף מנסה לעבור למצב של חסכון אנרגטי ולכן השנויים הם קומפנסטורים אז גם אם יהיו שנוים בTSH אלא אם הם מאוד דרסטיים לא מקובל לטפל אלא לטפל בירידה במשקל
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השימוטו ויכולת להתחסן לקורונה (דחוף)
    אור
    03/07/2021

    שלום, אני בת 34 וסובלת מגיל 16 מתת פעילות של הבלוטה (השימוטו). מאוזנת בכדורים מאז, ובשנים האחרונות עברתי ליוטירוקס. בבדיקה מאפריל:tsh - 3.69 . באתר של איכילוב נכתב שחולים במחלות אוטואימוניות צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל בטרם קבלת חיסון לקורונה אך אין תורים קרובים להתייעץ. אני מאד חוששת שאם לא אתחסן בימים הקרובים אחרי כן לא אוכל בעתיד להתחסן בכלל. האם עליי לעדכן בנושא את האח המחסן, האם ישנה בעיה שאתחסן כעת? למקרה שהדבר רלוונטי אציין שעשיתי בדיקה סרולוגית באיכילוב השבוע ותוצאות הבדיקה הראו שיש לי אפס נוגדנים לקורונה. תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין מניעה להתחסן במטופלים עם השימוטו

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    אין מניעה להתחסן במטופלים עם השימוטו
    הכוונה במחלות אוטואמוניות שמקבלים טפול שמדכא את מערכת החסון ואז יעילות החסון יכולה להפגע אך לא במקרה של השימוטו
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על המענה המהיר ועל ההסבר הברור - זה מאד עזר.

    אור
    03/07/2021

    תודה רבה על המענה המהיר ועל ההסבר הברור - זה מאד עזר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלב דל לקטוז - יתרונות וחסרונות למי?
    בני
    02/07/2021

    למי מתאים חלב דל לקטוז, ולמי רצוי להימנע ממנו? מה יתרונותיו ומה חסרונותיו? כיצד הוא קשור לסכרת וטרום סכרת? לא הצלחתי להבין זאת מקריאה בנושא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתאים יותר לאנשים עם אי סבילות ללקטוז

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    מתאים יותר לאנשים עם אי סבילות ללקטוז ובנגוד למה שחשבתי קודם מעלה סוכר בדומה לחלב יש בו לקטוז. אפשר לחפש תחליפי חלב על בסיס סויה/שקדים שהם ללא תוספת סוכר שיש בהם פחות פחמימות וגם בשל העובדה שאין בהם פחמימות פשוטות לא מעלים את רמת הסוכר בדם כמו חלב. אפשר גם לחשוב על שמנת מתוקה במקום חלב. רלונטי יותר במקרים בהם שותים קפה על בסיס כוס שלמה של חלב ולא במקרה ששמים מעט חלב בקפה שאז לא אמורה להיות קפיצה משמעותית בערכי הסוכר
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים בבדיקות CTX ו- P1NP
    איריס לוי
    02/07/2021

    בבדיקת צפיפות עצם גיליתי ששיש לי אוסטאופורוזיס.
    נגשתי לעשות בדיקות וקיבלתי תוצאות אבל לא מוצאת ברחבי האינטרנר את הערכים בטווח הנרמה אצל נשים.
    חשוב לי להבין, עד שאגיע לאנדוקרינולוג (כבר יש לי תור) איפה אני יכולה למצוא אותם?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ערכים בבדיקות CTX ו- P1NP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הנורמה לנשים לפני הפסקת המחזור

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/07/2021

    תוצאות הנורמה לנשים לפני הפסקת המחזור מופיעות בדף התוצאה
    מקובל לחשוב שערכים של CTX מעל 500 מעלים סכון לשברים.
    אך גם בערכים נמוכים יותר הרבה פעמים מטפלים עם יעד להגיע לסביב 200-300.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים לאחר הפסקת המחזור

    אל
    02/07/2021

    תודה על התשובה. את התוצאות של לפני הפסקת מחזור מצאתי, סליחה שלא כתבתי שאני כבר מספר שנים.
    איפה אני מוצאת את הערכים של אחרי הפסקת מחזור?
    CTX שלי הוא 0.783
    ו- P1NP הוא 61

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ערכים שמעידים על פרוק עצם מוגבר

    ד''ר מאיה איש שלום
    03/07/2021

    ערכים שמעידים על פרוק עצם מוגבר שמתאים לזמן שאחרי הפסקת מחזור ואם יש ירידה בצפיפות העצם בהחלט אפשר להפיק תועלת מטיפול תרופתי באוסטאופורוזיס
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה על התשובה

    אל
    03/07/2021

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות בדיקת סוכר בת 37
    שני
    30/06/2021

    שלום,
    בת 37, שוקלת 60 ק"ג, גובה 1.7 מ'. ללא היסטוריה משפחתית של סוכרת. בהריון לפני 4 שנים בדיקת העמסת הסוכר הייתה תקינה.
    בשתי בדיקות שעשיתי בחצי השנה האחרונה ערך הסוכר היה 98 מ"ג לד"ל , ממש מתחת לגבול העליון התקין. תוצאות הבדיקה הפתיעו אותי, שכן אני מקפידה על תזונה מאוזנת של ירקות, פחמימות מלאות, חלבונים, קטניות וכו'. אוכלת מתוקים בהחלט במידה.
    האם תוצאה כזו עלולה להעיד כי אני בסיכון לפתח סוכרת? שואלת לקראת הריון נוסף.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות בדיקת סוכר בת 37

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה כי בשנה האחרונה אני נתונה ללחץ רב

    שני
    30/06/2021

    מוסיפה כי בשנה האחרונה אני נתונה ללחץ רב. האם ייתכן כי זה משפיע על רמות הסוכר בדם?
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם את מקפידה על פעילות גופנית סדירה

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/07/2021

    בהחלט יתכן שהסטרס השפיע. האם את מקפידה על פעילות גופנית סדירה? האם בוצעה בדיקת המוגלובין מסוכרר?
    גם צום ממושך לפני הבדיקה מעל 10 שעות יכול להביא לעליה קלה ברמות הסוכר
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כרגע לא עושה כלל פעילות גופנית

    שני
    04/07/2021

    תודה על המענה.
    ערך ההמוגלובין המסוכרר שנבדק היה 5.5.
    כרגע אני לא עושה פעילות גופנית כלל... בהנחה שהפעילות הכי נוחה וזמינה עבורי היא הליכה, מהי התדירות המומלצת? מהו משך הזמן המומלץ?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/07/2021

    150 דקות בשבוע למשל חצי שעה 5 פעמים בשבוע לפחות זה אדאלי אבל גם לפחות תהיה תועלת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לרמת סוכר בדם
    יוסי
    30/06/2021

    לד"ר שלום רב,
    אני בן 67, סובל מלחץ דם , אך מאוזן לחלוטין עם ערכים של 120/80. אני מטופל באנלדקס ובנורמיטן. אני עושה פעילות גופנית לפחות 200 דקות בשבוע- הליכה מהירה גובה 1.82, משקל 84 ק"ג.
    בבדיקות דם שגריות נתגלו הערכים הבאים: glucose-102 לעומת 100 בשנה שעברה, אחרי צום של 14 שעות, וכן urea-54. שאר הבדיקות תקינות בהחלט. שאלותי: 1. האם ערכי הסוכר מצביעים על טרום סוכרת ואם כן מה עלי לעשות בשלב זה?. האם יש מקום לדאגה? האם יש קשר בין ערכי הסוכר והערכים של האוריאה בדם?
    עליי לציין שאני נמנע מאוכל שמן או מלא סוכר ומשתמש בממתיקים סטיוויה, אך מרבה לאכול חלבונים מן החי. 2-ערכי הכולסטרול טריגליצרידים 44, כולסטרול כללי- 130. כולסטרול LDL--78, HDL=42.
    3-האם יכול להיות שצום רב מדי --14 שעות- או מתח נפשי שבו אני שרוי לאחרונה יכלו לגרום למצב הזה?
    4- מתי מומלץ לעשות בדיקה נוספת והאם לעשות בדיקת A1C?
    בתודה על התשובה ומאחל לך רק בריאות,
    יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לרמת סוכר בדם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתכן שהעליה בסוכר קשורה לצום

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/06/2021

    יתכן שהעליה בסוכר קשורה לצום הממושך פעם הבאה מספיק 8-10 שעות צום גם סטרס מביא לעליה ברמות סוכר. בהחלט כדאי לבדוק המוגלובין מסוכרר כמדד לממוצע הסוכר בפרט אם אין אנמיה . הBMI שלך תקין על הצד העליון. אבל צריך גם לראות הרכב גוף. טוב שאתה מקפיד על תזונה בריאה ועל פעילות גופנית זה מאוד חשוב . עוזר לאזן לחץ דם ולמנוע סוכרת
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך ,ד"ר !

    יוסי
    30/06/2021

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות קורטיזול בדם גבוה מהנורמה
    ליאור
    29/06/2021

    שלום רב,
    בבדיקות קורטיזול בדם יצא גבוה מהנורמה. 2 בדיקות לדיכוי יצאו שליליות אבל באופן לא משמעותי עם דיכוי חלקי. באיסוף שתן הקורטיזול יצא תקין. עד שיגיעו שאר הבדיקות- האם אפשר לשלול תסמונת קושינג אם האיסוף יצא תקין?
    שאלה נוספת- האם אפשר לקחת זריקות סקסנדה על מנת לרדת במשקל עם קורטיזול גבוה?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריך לראות את מידת הדיכוי

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    צריך לראות את מידת הדיכוי, והיתי משלימה גם בדיקת קורטיזול ברוק בלילה אם מדובר בדכוי חלקי ושאר הבדיקות תקינות זה יכול להחשיד לתסמונת קושינג סובקלינית שההשלכה הקלינית שלה שנויה במחלוקת אך יכולה להביא לעליה במשקל. התגובה של קושינג סבקליני לסקסנדה לא נבדקה אך גם השמנה יכולה להביא להפרעה בדכוי קורטיזול במבחן דקסמטזון (פסוידוקושינג) ולכן שווה לנסות סקסנדה
    ממליצה להמשיך ברור ומעקב אנדוקריני
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקות שחלוף העצם עקב אוסטאופורוזיס
    שני
    29/06/2021

    אמא שלי מטופלת בבינוסטו עקב אוסטאופורוזיס. היא צריכה לבצע בדיקות שחלוף עצם כי היא נוטלת את התרופה כבר שנתיים כמעט. בדיקות ctx וכן p1np.האם ידוע לך אם אפשר לבצע בדיקות אלו באופן פרטי כי אימי לא מחוסנת וחוששת להגיע לבית חולים לביצוע הבדיקה בגלל מצב הקורונה? האם זו בדיקה שאפשר לעשות בבית עי אחות שתביא את הדם למעבדה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אפשר לבדוק עם אסותא והרצליה מדיקל סנטר

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    לא ידוע לי שניתן לבצע את הבדיקה באופן פרטי באזור המרכז אלא בבתי חולים, בצפון לדעתי מבוצעת גם בבית חולים אלישע שהוא בית חולים פרטי. אפשר לבדוק עם אסותא והרצליה מדיקל סנטר אם מבצעים (שוב בתי חולים). אולי אפשר לשכור שרותי אחות פרטית ומשהו מבני המשפחה יביא את הדגימה לבית חולים.
    והיתי שוקלת בחיוב את החסון אלא אם יש התוית נגד לבצועו. לצערי יש הרבה תעמולה נגדית שלא מבוססת על עובדות רפואיות נכונות.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עצה

    גלית
    01/07/2021

    מנסיון של אמא שלי,כדאי גם לבדוק חוסר בסידן, אמא שלי נוטלת סידן אמורפי וזה ממש שיפר לה את מצב צפיפות העצם,וגם את המערכת החיסונית בגוף

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יתרונות סידן אמורפי לעומת סידן אחר

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/07/2021

    אני לא מכירה עבודות שמראות שסידן אמורפי מונע שברים, מכירה שנספג טוב יותר אבל אם לא משפיע על תוצאות מבחינת שברים אז אין לו יתרון לעומת כל סידן אחר בנושא של אוסטאופורוזיס ומניעת שברים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זריקת קורונה האם יכול לפגוע בצמיחה
    רותם
    29/06/2021

    שלום בני בן 17 לא כל כך גבוה בזמן האחרון תופס גובה אבל לאט לאט פוחדת לתת לו חיסון לקורונה מפחד שיזיק לגובה שיש לו עוד לגבוהה אשמח לתשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן. ומה קשור לפורום סוכרת?

    רון
    29/06/2021

    אולי כדאי להתייעץ עם רופא משפחה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וצאות החסון מראות שהוא בטוח

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/06/2021

    אינני רופאת ילדים, אבל בנתיים תוצאות החסון מראות שהוא בטוח תופעות לואי דומות למבוגרים חולשה, חום, כאבי שרירים וכו.
    לא אמורה להיות פגיעה בגדילה. זה נכון שאין מידע ארוך טווח על בטיחות של החסון מצד שני אנחנו יודעים שהקורונה יכולה לעשות נזקים ארוכי טווח באחוז לא מבוטל של הנדבקים כולל ילדים: הפרעות רכוז, מחלות ריאה, גם פגיעה בשריר הלב במבוגרים כנראה תעלה את הסכון לטרשת עורקים ודמנציה. .באופן נדיר יכולה לעורר סוכרת. בזמן המחלה פגיעה דלקתית ססטמית וקרישי דם. וכן תגובות אוטואמוניות. אני מבינה את החשש לגבי חסון שאין עליו מידע בטיחות של שנים מצד שני הקורונה היא לא שפעת לצערי ועלולה לגרום לנזקים ארוכי טווח גם בנדבקים עם מחלה לא קשה. לא סתם יש לא מעט מרפאות לחולים פוסט קורונה.
    בברכה בריאות לכולנו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא מצליחה לעלות במשקל האם סוכרת
    אלינור
    29/06/2021

    אני בת 37. הערכים בסוכר בצום כבר זמן מה מעט גבוהים 104 בערך לא יודעת למה כיa1c בסדר.כמה שאני אוכלת אני עדיין בתת משקל.האם זה יכול להצביע על סוכרת והאם גם ערך לא גבוה ככ כזה גורם לירידה במשקל כמו שמאפיין סוכרת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    לא סביר בדרכ ירידה במשקל מתרחשת בסוכרים שמעל 200 שמופרשים בשתן וכך מאבדים אנרגיה דרך השתן. לא סביר בערכים שציינת ובפרט שהמוגלובין מסוכרר תקין. האם נבדקו תפקודי תריס? הם יכולים להיות סיבה לירידה במשקל ועליה ברמות סוכר
    בנוסף אם יש התקפים של דופק מהיר כאבי ראש רעד הזעה ועלית לחץ דם לשקול אסוף שתן למטנפרינים שגם יכול להסביר עליה ברמת הסוכר בצום בנוכחות משקל גוף נמוך
    יש גם סיבות נוספות אך קשה לחשוב עליהן מבלי להתרשם קלינית ולבדוק אותך
    לשקול ברור נוסף עם הרופא המטפל
    בברכה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המתקת קפה בסילאן במקום ממתיק מלאכותי
    עופר
    29/06/2021

    האם המתקת קפה בסילאן עדיפה לעומת המתקה בממתיק מלאכותי, כאשר מדובר במבוגר מאוד שיש לו טרום סכרת כרונית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    הכל תלוי בכמות...ויש אנשים שממתיקים מלאכותיים כן מעלים להם את רמת הסוכר. אפשר פשוט לבדוק שעה אחרי קפה את רמת הסוכר מהאצבע. אם מדובר בממתיק בכמות קטנה/סילאן אז פחות סביר שיגרום לעליה דווקא החלב מביא לעליה ברמת הסוכר כי הלקטוז נספג מהר, אז עדיף קפה שלא על בסיס חלב
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפה בלי חלב - יש פתרון טוב יותר?

    עופר
    30/06/2021

    בשתיית קפה בלי חלב אין טעם לחיי, פשוטו כמשמעו. אספרסו עם חלב הוא אחד הדברים - כמובן לא היחידי - הנותנים טעם לחיי. עבורי הוא ממש חיוני. אין מצב שאוותר עליו. לכן זה איננו פתרון. אין פתרון אחר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא הצעתי לותר על החלב

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/06/2021

    לא הצעתי לותר על החלב אלא להפחית את הכמות (שליש/רבע כוס). לא לשתות כוס גדולה של קפה על בסיס חלב. אפשר לנסות חלב דל לקטוז שפחות מעלה את הסוכר או תחליפי חלב אך צריך לשים לב לכמות הפחמימות בהם.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש הגיון רפואי בתוצאה הזו?
    פנחס
    28/06/2021

    שלום רב! אני בן 31 בריא בדרך כלל. רק כדור טריטייס פעם ביום. בדיקת גלוקוז בשתן חזרה 50. כל הבדיקות שלי כבר כמה שנים אחורה תמיד היה normal. ה- A1c שלי תמיד 4.7. גלוקוז בצום תמיד בין 79 ל-84. תפקודי כבד, כליות, אלקטרוליטים, כולם תקינים. אפשר לקבל הסבר קצר מה יכול להיות? המון תודות!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    בנוכחות סוכר תקין בדם אולי מדובר בטעות בהנחה שגם שאר בדיקות הדם תקינות.
    יש סוכרת מונוגנטית שמופיעה בצעירים (MODY3) בה הסף להפרשת סוכר בשתן יורד, אך היתי מצפה להפרשת סוכר בשתן ברמות גבוהות יותר של סוכר בדם.
    אם הבדיקה חוזרת על עצמה אולי מדובר בהפרעה כליתית אם זה רק בנושא ספיגת הסוכר אין לה משמעות קלינית, אם יש הפרעה בספיגה של חומרים נוספים כגון פוספט חומצות אמינו אז יכולה להיות השלכה קלינית. היתי מצפה לראות גם ירידה ברמת הפוספט בדם במקרה כזה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מהי דעתך על צריכה מתונה של שמן קוקוס
    דויד
    27/06/2021

    שלום לך דר מאיה מה דעתך על שימוש מתון של שמן קוקוס אורגני מכבישה קרה?
    כי הדעות חלוקות בנושא יש הסוברים שהוא מסוכן בשל היותו מכיל שומן רווי
    ויש המייחסים לו תכונות אנטי בקטריאליות דלקתיות ואף סרטניות
    המצדדים טוענים שבשל היותו מכיל חומצות שומן בנוניות שרשרת (בדומה לחלב אם שמאיץ גדילה והתפתחות תינוק)הם דלק איכותי למערכות הגוף השונות בעיקר למוח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת

    ד''ר מאיה איש שלום
    29/06/2021

    בהחלט שנוי במחלוקת ממש כפי שציינת. כנראה צריכה במידה לא תזיק ואולי תהיה לה תועלת. בהחלט צריך עוד מידע
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום