מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- רמת גלוקוז חריגה והמוגלובין מסוכרר תקיןיגאל פינקלשטיין31/05/2021
אני בן 75, במשך יותר מ 10 שנים אחרונות רמת הסוכר שלי בצום בתחום של 120-130 וההמוגלובין המסוכרר בין 5.5 ל 5.9. לרופא המשפחה אין הסבר לקיום שתי תוצאות הבדיקות יחד, נתן לי לקחת גלוקומין ואין השפעה רבה, בבדיקות ביתיות רמת הסוכר מעל 110.
אשמח לקבל את חוות דעתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליגאל
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021במידה וערכי סוכר מאז ומעולם מוגברים (גם לפני 10 שנים) ואינך סובל מעודף משקל אולי מדובר בסוכרת מונוגנטית בשם MODY 2 שלא מעלה סכון לסבוכי סוכרת, ולא מחייבת טפול פרט לפעילות גופנית סדירה וצריכה לא מופרזת של פחמימות.
אם מדובר בערכים שהם מוגברים ב10 שנים האחרונות היתי שוקלת חבור למד סוכר רציף חד פעמית בכדי לראות את ערכי הסוכר באופן רציף לעיתים המוגלובין מסוכרר לא מיצג בעיקר במצבים של אנמיה ואי ספיקה כליתית אך לא רק
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יגאל פינקלשטיין01/06/2021תודה על תשובתך, ד"ר איש שלום, אדבר עם רופא המשפחה שלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשר לצילום כף יד- נטילת הורמון גדילהניב נחום30/05/2021
שלום מדדתי בקופת חולים גובה ואני מטר 1.74 האם את יכולה לשלוח אותי לצילום כף יד בקשר לאפשרות אם אפשר לתת הורמון גדילה? אני רוצה להיות בגובה ממוצע עם מתן הורמון גדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנחום
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021אין טעם לבצע צלום כף יד בגיל מעל 20 ואחרי השלמת התבגרות מינית.
פלטות הגדילה סגורות.
הורמון גדילה לא ישפיע על הגובה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תירוגלובולין חורג קצת- מה המשמעות?דנה30/05/2021
מה המשמעות של תירוגלובולין 57 כשהערך עד 50? לפני שנתיים היה73.תירוגלובוליןab גם עכשיו וגם בעבר קטן מ-20. tsh לפני שנתיים היה 4.3 היום 5.4 , t4 בשתי הפעמים גבוה יחסית בטווח של עד 20 כ18.מה משמעות התירוגלובולין החורג האם תירוגלובוליןab קטן מ20 מקטין סיכוי שזו מחלה אוטואימונית של הבלוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדנה
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021לא ידוע לי שיש משמעות לרמת תרוגלובולין בנוכחות בלוטת תריס
אם הריון לא על הפרק אין הכרח לטפל בTSH הגבולי אלא רק לעקוב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת a1c- מדידת סוכר ממוצע בחודשייםניצן29/05/2021
רציתי לשאול שאלה עקרונית לגבי בדיקת a1c.הבדיקה מודדת סוכר ממוצע בחודשיים שלושה שקדמו לבדיקה. כלומר ממוצע בין שעות צום של שינה רגילה רצופה בה לא אוכלים כמה שעות טובות לשעות ערות בהן אוכלים.אם אני בחודשים האחרונים קמתי באמצע בלילה לפחות פעם אחת ושתיתי משקה חלב בלי סוכר ,ואכלתי ארוחת ערב מאוחר האם זה יעלה את הערכים של הסוכר הממוצע כי יוצא שמעולם לא הייתי בצוםשל יותר מארבע שעות? כלומר יש טעם.לבצע את הבדיקה עכשיו או לאחר תקופה של שינה רצופה ללא אכילה בלילות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לניצן
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021אכילה לילית בהחלט יכולה להשפיע על המוגלובין מסוכרר אך באנשים ללא נטיה לסוכרת תהיה פחות השפעה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מה שאוכלים בלילה משפיע על תוצאות סוכר בצוםהילה29/05/2021
עשיתי בדיקת דם ב9ומשהו בבוקר ובערב,בסביבות אחת עשרה בלילה אכלתי בטטות.8שעות לפני באחת ומשהו בלילה שתיתי כוס וחצי חלב,3 אחוז.יצא לי סוכר בצום 105. האם זה יכול להיות קשור למה שאכלתי קודם כי הסוכר הממוצע תקין..ממה עוד יכול לנבוע דבר כזה אני בחורה רזה פחות מחמישים קג.אין סוכרת לשום קרוב מדרגה ראשונה, עושה ספורט ואוכלת בריא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה להילה
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021יתכן שיש קשר
היתי חוזרת על הבדיקה עם צום של 8 שעות ללא שתית חלב או אכילת פחמימה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפותיירואידיזם תת-קליני בן 40יובל29/05/2021
שלום
אני בן 40
יש לי היפותיירואידיזם תת-קליני TSH 6.31 T4 13.6
שתי שאלות בבקשה:
1. מה דעתך על ההורמון הטבעי הבא? https://il.iherb.com/pr/Natural-Sources-Raw-Thyroid-180-Capsules/50581 האם יכול להועיל? יכול להזיק?
2. האם ההמלצה להגבלה ממזונות המכילים גויטרוגנים (כרוב לדוג') רלוונטית גם אלי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליובל
ד''ר מאיה איש שלום31/05/2021בעקרון בערכים שכאלו לא אמורים להיות תסמינים ולא מקובל לטפל אלא לעקוב
לא ממליצה על התוסף אם לטפל אז בהורמון עצמו הפיזיולוגי הבדוק שהגוף מווסת בעצמו את רמת ההורמון הפעיל הT3.
לא ידוע לי שיש הוכחה שהמנעות ממזונות כאלו תורמת לתפקוד בלוטת התריס
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר מוגבר רק בצוםמירב26/05/2021
כבר פעמיים בהפרש,של בדיקות דם שנעשו בהפרש,של שנה שהסוכר בצום אצלי טיפה מעל 100 פעם אחת 104פעם שנייה 106..לפני כן מעולם לא מדדתי ...a1c תקין 5.5.אני לא אנמית וכל שאר הבדיקות תקינות ןמבצעת פעילות גופנית מדי יום. אני רוצה לציין שבלילה לפני הבדיקה כמעט לא ישנתי קמתי מרוב מתח כל שעה התעוררתי וגם בבדיקה עצמה הייתי בלחץ.וככעה גם פעם קודמת.האם זה יכול לעלות את הסוכר בצום? מה את.מציעה לעשות כדי לדעת אם אני באמת בסיכון לסוכרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למירב
ד''ר מאיה איש שלום26/05/2021סטרס בהחלט מעלה רמות סוכר
אם יש עודף משקל, ספור משפחתי של סוכרת מסוג 2 בקרובי משפחה מדרגה ראשונה, הסטוריה של סוכרת הריון בעבר, שחלות פוליצסטיות אורח חיים יושבני הללו מעלים את הסכון לסוכרת
אפשר לשקול חבור למד סוכר רציף אם יש לך גורמי סכון לסוכרת
ואם לא היתי מקפידה על פעילות גופנית סדירה (150 דקות בשבוע פעילות ארובית שעה בשבוע פעילות של תנגודת) ומצמצת צריכת פחמימות הללו יעילים במניעת התפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיצה דחופה לגבי ערכים בדםיפה25/05/2021
כל בוקר בצום ערכים בין 110-118..במשך כל היום לאחר ארוחה בין 105-110 ..לא אוכלת פחמימות ולא סוכרים..ירדתי במשקל 8 קג..ממשיכה לרדת ולשמור..לא מצליחה להבין איך בבוקר גבוה וכל היום תקין..שרתי על תסמונת השחר..אבל..האם הגוף שבמשך היום עובד ומפרק את האוכל מדוע בבוקר זה עדיין גבוה...האם זה מעיד על סכרת? מה לעשות..לגבי בדיקת a1c יכולה רק עוד חודש לעשות..אני מאוד מבולבלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה ליפה
ד``ר מאיה איש שלום25/05/2021אם יש עודף משקל ויש לך דום נשימה בשינה (הרמז לכך נחירות, מתעוררת עיפה, עייפות במהלך היום) אז זה יכול להסביר את העליה ברמות הסוכר בבוקר או באמת תסמונת השחר, אפשרות נוספת שאת אוכלת פחמימה בערב מאוחר שמעלה אותך. תנסי אולי לבצע הליכה בערב לראות אם תהיה השפעה על הסוכר בבוקר
ולא להפריז בצריכת פחמימות בערב, אפילו שבולת שועל שנחשבת "בריאה" יכולה להביא לעליה משמעותית ברמות הסוכר
אפשר לשקול חבור למד סוכר רציף לראות מה יכול להשפיע לטובה על הסוכר בבוקר ..
בכל מקרה ישנן תרופות יעילות שמסיעות בהורדה במשקל, מורידות סוכר מגנות על כלי הדם והכליות
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת דם של בלוטת התריסגאיה24/05/2021
שלום, אני בת 20. בבדיקת תפקודי בלוטת התריס שערכתי נמצאו הערכים הבאים
Tsh 2.2
Free t3- 3
Free t4- 10.8
כלומר tsh תקין וt3 t4 ממש בגבול התחתון.
אציין שעקב בעיות בלב שהתגלו ממש לאחרונה, אני נוטלת פרופרנולול (פרולול- דרלין) באופן קבוע מזה כשבועיים, בבוקר בדיקת הדם של בלוטת התריס נטלתי 30 מ"ג פרולול.
כמו כן אומר כי לפני כשבוע עברתי בדיקת CT שאינה קשורה לבלוטת התריס, אך הייתה כרוכה בהזרקת יוד כחומר ניגוד לזרוע.
שאלתי היא האם התוצאות תקינות לכשעצמן?
וכן האם יש השפעה לפרולול ולCT על התוצאות? ייתכן שהתוצאות אינן מדויקות/ שגויות עקב כך? ידוע לי שלפרולול יש השפעה על תפקודי בלוטת התריס, וכך גם לCT ולכן אני מעט מודאגת.
אשמח למענה, תודה, גאיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגאיה
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021בהחלט יתכן שיש השפעה של היוד, וגם של הפרולול למרות שהוא במנון נמוך
ממליצה לחזור על הבדיקה בעוד חודש חודשיים אלא אם יש תסמינים שמחשידים לתת פעילות של בלוטת התריס כגון עייפות, עליה במשקל, אי סבילותלקור, עצירות ונשירת שיער.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדר עריכת בדיקות בלוטת התריסיפית24/05/2021
שלום רב
אני צריכה לעשות שתי בדיקות
1.מיפוי בלוטת התריס
2.דיקור מחט של בלוטת התריס
באיזה סדר צריך לבצע את הבדיקות? איזה בדיקה לעשות קודם ואיזה לאחר מכן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליפית
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021עדיף לבצע קודם כל את המפוי (בעיקר אם מדובר במפוי טכנציום)
ולאחר מכן את הנקור ואז אפשר להמנע מנקור של קשרים חמים.
אני מניחה שהTSH שלך נמוך? אם לא אז אני לא בטוחה שיש סיבה לבצע מפוי..
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לסכרת טייפ 1 בת 37מיכל24/05/2021
האם הבדיקה שלילית ? בת 37
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021בהחלט שלילית האם נבדק גם ANTI GAD
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהGad
מיכל26/05/2021אכן נבדק גם אנטי gad שלילי גם הוא.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום26/05/2021יופי משמח לשמוע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה לשאלתו של נחוםדנה צרפתי24/05/2021
לגבי כמות זה תלוי בגיל, נשים תלוי אם בהריון או לא, אבל בגדול מומלץ בין 200 )אצל ילדים( עד ל 1200 (אצל מבוגרים), סידן חשוב מאוד למערך העצמות והשרירים, כמובן שהסידן שמגיע ממקור טבעי הוא דל ורובו בכלל לא נספג, לכן חשוב להוסיף סידן אמורפי כתוסף, אני לדוגמא משתמשת בקפסולות וילדיי באבקת דאנסטי קידס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סידן על צורותיו
אודי24/05/2021שנלקח ללא יחס מתאים של מגנזיום ויטמין D ו"שוטר התנועה" של הסידן שמורה לו לשקוע אך ורק בעצמות הרי הוא ויטמין K2 בצורתו הטבעית MK7
ישקע וייערם ברקמות הרכות בואכה הסתיידות העורקים ומחלות לב וכלי דם
למותר; סידן הוא גם אלקטרוליט חיוני לתקשורת בין עצבית התכווצות והרפיית השרירים ועוד אך זה לא מענייננו כאן
מקורות מעולים לסידן
עלים ירוקים כהים
טחינה
סרדינים על עצמותיהם
חלב עתיר בסידן אך מזון שיש איתו לא מעט בעיות ולכן עדיף לכלל האוכלוסיה להימנע למרות הצהרת ארגוני הבריאות העולמיים שכאן לצער הלב הם טועים וכנראה שלא מדעת
שהרי יושבים שם אנשים סופר איכותיים שבריאות הציבור בראש מעייניהם
אבל אין איש או ארגון מושלם...
בריאות לכולנו!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובת בדיקת גירוי ע"י סינקטןדוד24/05/2021
לד"ר שלום. רציתי לדעת אם תוצאת בדיקת גירוי ע"י סינקטן היא תקינה או שאפשר לצפות לתגובה טובה יותר של בלוטת האדרנל.
(ברקע: בן 58, השימוטו, מטופל באלטרוקסין, מאוזן מבחינת TSH.)
התוצאות:
קורטיזול בזמן אפס: 449
קורטיזול ב 30 דקות: 733
ACTH: 31.6
(מינון הסינקטן: 250mcg)
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדוד
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021התגובה תקינה אם רוצים בדיקה רגישה יותר מבצעים 1 מקג'.
אבל התגובה תקינה במבחן של 250 מקג'.
באילו יחידות נמדד ACTH?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה לגבי יחידות מדידה של ACTH
דוד26/05/2021תודה על התשובה. יחידות ה ACTH הן pg/ml.
(יחידות הקורטיזול הן: nmol/l ואם רוצים לקבל ב mcg/dl יש להכפיל ב 0.036). תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדוד
ד''ר מאיה איש שלום26/05/2021לגבי הקורטיזול תודה היחידות היו ברורות תודה.
לגבי ACTH נשמע שהוא בנורמה
כך שהבדיקה תקינה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת משקל ותת פעילות בלוטת תריסטלי23/05/2021
הtsh אצלי 5.5 t4 כמעט 20. אני שוקלת קצת פחות ממשקל תקין בהתאם לגובהי . האם להיות במשקל קצת נמוך מהמשקל התקין יכול לגרום לתת פעילות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום23/05/2021מהן הנורמות של FT4 במעבדה בה בצעת?
לא ידוע לי על קשר בין תת משקל (אם הוא לא קצוני BMI מתחת ל18) לעליה בTSH. ירידה חדה במשקל יכולה להביא לעליה זמנית בTSH ..
בכל מקרה נשמע שהFT4 על הצד העליון של הנורמה, לכן רציתי לדעת מה הנורמה במעבדה בה בצעת
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנורמה במעבדה
טלי24/05/2021הנורמה הייתה עד 20 והt4 היה 19 משהו..זה לא קצת לא תואם את tsh 5.5? ממה זה יכול לנבוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטלי
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021אם הTSH גבוה זה יכול להעיד על תת פעילות של בלוטת התריס ואז הFT4 אמור להיות נמוך (ההורמון שמיצרת הבלוטה). בכל מקרה הTSH גבולי והוא למעקב. הFT4 היחסית גבוה לא מתאים לתת פעילות של בלוטת התריס. בכל מקרה בשלב זה היתי שוקלת מעקב
אם יש תסמינים שמחשידים לפעילות יתר כגון דפיקות לב, ירידה במשקל הזעה אי סבולת לחום היתי שוקלת בדיקה גם של FT3. כי אז יכולה להיות פעילות יתר ממקור מרכזי זה מאוד מאוד נדיר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH גבוה ו- T-4 תקין בת 58דינה23/05/2021
שלום דוקטור!
אני בת 58.ברקע יתר לחץ דם.
1.לפני כ-4 שנים במקרה התגלה באם אר אי ממצא על היפופיזה.נעשה בירור מורחב כולל בדיקות והבדיקות היו תקינות.
2. בפברואר 2019 נעשה בירור חוזר כולל אם אר אי ובדיקות הורמונליות מורחבות והבדיקות היו תקינות והאדנומה לא גדלה.
3. ב10.2019 בדיקת TSH-5.43. אך T-4 14.3.
4. ב-8.2020- בדיקת TSH- 5.73 ,אך T-4 15.2
5. היום בדיקת TSH-8.85 ,אך T-4-14.7.
רציתי לשאול:
1. האם הקפיצה ב-TSH עלולה להיות קשורה להיפופיזה.אם כן,האם יש צורך בבירור נרחב.אם כן,אילו בדיקות עליי לבצע?
2. האם תת פעילות בלוטת תריס עלולה להיות קשורה למנופאוזה?
תודה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדינה
ד''ר מאיה איש שלום24/05/2021לא ציינת מה גודל הממצא בהיפופיזה (רואים ממצא מקרי בהיפופיזה ב10-20% מהמקרים שמבצעים MRI) כך שזה לא נדיר. לא נשמע שיש קשר לתפוקדי התריס שציינת. כל עוד הTSH מתחת ל10 אין הכרח לטפל אלא אם הריון על הפרק מניחה שלא.
לממצא ההיפופזרי מבצעים הערכה של כל הורמוני ההפופיזה מניחה שבצעו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לשאלה הקודמת
דינה24/05/2021בוקר טוב,דוקטור!
תודה על תשובותיך המעודדות.
הממצא על ההיפופיזה היה בגודל 0.5 ס"מ בזמן הגילוי.15 חודשים מאחר מכך הממצא לא גדל.
האם יש טעם פעם בשנה לעשות הערכה הורמונלית?אם כן פעם בכמה זמן?ואילו בדיקות?
ותוך כמה זמן יש לעשות את ההערכה של tsh?
תודה ענקית!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדינה
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021צריך לראות באיזה גדול מדובר, בכל מקרה אם לא גדל ואין שנוי קליני אצלך מספיקה כנראה הערכה הראשונית שבצעת אם היתה מלאה וכללה גם פרולקטין GH IGF1 קורטיזול. LH FSH אסטרדיול
וכן בנפרד מבחן דקסמטזון 1 מג'.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

